Ik vind het ook wel oneerlijk tegenover mensen zoals jij hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:35 schreef douche-eendje het volgende:
Aan zulke mensen sta ik graag mn voedselallergie af.
Op onbegrip en 'ik weet het niet; dat moet ik even navragen' ben ik al redelijk gewend geraakt. Het continu verpakkingen lezen, weten wat je eet indien mogelijke reacties en de daarbij behorende klachten en medicatie neemt het leuke van eten wel weg ja.
Sinds vorig jaar sesamallergie. Als ik het binnen krijg staat het gegarandeerd voor veel jeukende bulten&vlekken over mijn hele lijf en zwellingen in mijn gezicht die steeds heftiger aan het worden zijn. Leuke mode toch? Vooral die epipen is een toffe accessoire...
ik heb ook geen antipathie tegen gluten maar ik heb een andere autoimmuun ziekte dan jij en tot mijn verbazing is de ontstellende moeheid voor overgrote deel verdwenen als ik tarwe vermeid. Geen verklaring voor te geven, dus val blijkbaar onder de categorie 'aansteller'.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb een autoimmuunziekte (hashimoto) waarbij er vaak een combinatie is met glutenallergie. Ik bleef wat vage restklachten houden dus het is voor de zekerheid uitgesloten. We wisten dat de kans ontzettend klein was dat ik het had. Gelukkig, ik ben dol op gluten.
Er zijn trouwens echt heel veel schildklierpatienten die glutenvrij eten, ook als ze geen echte allergie hebben. Een gluteneiwit lijkt op een schildkliereiwit. Er zijn de laatste jaren een aantal studies gedaan waarin aangetoond werd dat de antistoffen die ik dus ook heb zowel de glutenresten in het bloed als de schildklier aanvallen met als gevolg een grote toename van antistoffen en dus restklachten.
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik weet wel dat je gezonder gaat eten als je zo bewust gaat opletten wat je binnenkrijgt. Dus de kans lijkt me groot dat je je beter voelt als je gezonder eet.
Gluten![]()
![]()
O shit had een heel verhaal getyptquote:Op donderdag 30 oktober 2014 04:21 schreef IrCute het volgende:
Ik vind die hele gluten-vrije hype zo triestAllemaal kuddevolk (behalve diegene met coeliakie uiteraard). Mijn schoonmoeder begon er ook al over. Heb haar verteld dat ik niet meer met haar praat als ze mee gaat doen aan die kut hype
Ik heb ook Hashimoto en ik denk dat ik dit ook maar eens uit ga laten zoeken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb een autoimmuunziekte (hashimoto) waarbij er vaak een combinatie is met glutenallergie. Ik bleef wat vage restklachten houden dus het is voor de zekerheid uitgesloten. We wisten dat de kans ontzettend klein was dat ik het had. Gelukkig, ik ben dol op gluten.
Er zijn trouwens echt heel veel schildklierpatienten die glutenvrij eten, ook als ze geen echte allergie hebben. Een gluteneiwit lijkt op een schildkliereiwit. Er zijn de laatste jaren een aantal studies gedaan waarin aangetoond werd dat de antistoffen die ik dus ook heb zowel de glutenresten in het bloed als de schildklier aanvallen met als gevolg een grote toename van antistoffen en dus restklachten.
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik weet wel dat je gezonder gaat eten als je zo bewust gaat opletten wat je binnenkrijgt. Dus de kans lijkt me groot dat je je beter voelt als je gezonder eet.
Gluten![]()
![]()
Dat is maar goed ook dat de ''echte'' allergie mensen zich melden, dan hoort men het ook eensquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Kreator het volgende:
Het was natuurlijk wachten totdat de 'echte' allergie-mensen dit topic over zouden nemen om over hun kwaaltjes te praten.
Vraag me af hoeveel van de reaguurders hierboven als 'modeverschijnsel' worden gezien door TS en zijn gedachtenvrienden.
het is allemaal niet zo zwart wit, beetje nuancering kan toch? We zitten in CUL niet KLBquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Kreator het volgende:
Het was natuurlijk wachten totdat de 'echte' allergie-mensen dit topic over zouden nemen om over hun kwaaltjes te praten.
Vraag me af hoeveel van de reaguurders hierboven als 'modeverschijnsel' worden gezien door TS en zijn gedachtenvrienden.
Ik denk inderdaad dat mensen met een echte allergie helemaal niet zo graag uit eten gaan, juist omdat het altijd riskant blijft. Een kok kan wel iets voor je bereiden zonder dat ene ingrediënt, maar heeft hij de soeplepel wel goed afgewassen? Dat soort dingen. Het blijft een gok, dan liever gewoon thuis eten en alles zelf maken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:07 schreef Selestha het volgende:
Uit eten gaan deed ik bijna niet omdat dat heel moeilijk is om volledig glutenvrij te doen, en ik denk dat dat voor heel veel mensen met een échte allergie geldt. Je kookt liever thuis iets speciaals waarvan je zeker weet dat je het kan hebben dan dat je uit eten gaat en maar moet zien of je gezond blijft.
'Met mate'. Hoeveel is dat ? Ik denk dat de beste oplossing geweest was om te melden dat ze maar beperkt melk mag hebben en dat ze daarom alles, behalve het toetje, melkvrij wil hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat kan best zo zijn, maar doe de kok dan ook wat eer aan door in de gerechten wel die stoffen (met mate) te laten verwerken en je irish coffee te vervangen door iets zonder melk. Ik vind het ook erg onbeleefd. 9 gangen....
ik had 'm niet geserveerd...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:47 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik had de Irish Coffee 'per ongeluk' over 'm heen laten vallen denk ik.
Ik denk helemaal niemand.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Kreator het volgende:
Is het ook. En ik mis tahin ontzettend!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:40 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel oneerlijk tegenover mensen zoals jij hoor.
Lijkt me behoorlijk klote als je er écht last van hebt en iedereen maakt het belachelijk..
Niet leuk
Kun je geen tahin maken van iets anders dan sesam? Een vergelijkbaar zaad?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is het ook. En ik mis tahin ontzettend!
ben jij een debiel zeg..quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Pisvolk is het vooral van die tutholla's die er over doorzeuren. Nee je hebt geen allergie je bent een aandachtshoer.
Mensen ,met een echte allergie herken je ook veel veel makkelijker. Die melden via de mail of telefoon dat ze allergie X hebben en zijn zelden binnenlopers.
Mensen met nep-allergie zijn altijd binnenlopers en hebben meerdere soorten allergieën 5 anekdotes erover en willen een chef uitleggen wat ze niet mogen hebben. Soms als ik me verveel en een slechte dag heb laat ik ze wel even naar de keuken lopen om met de chef te praten![]()
Klopt deels.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat mensen met een echte allergie helemaal niet zo graag uit eten gaan, juist omdat het altijd riskant blijft. Een kok kan wel iets voor je bereiden zonder dat ene ingrediënt, maar heeft hij de soeplepel wel goed afgewassen? Dat soort dingen. Het blijft een gok, dan liever gewoon thuis eten en alles zelf maken.
En dan heb je klootzakjes als jou die zich druk maken over dit soort onzin...ik heb een vrouw met coelakie, ze moet glutenvrij eten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ks-tot-waanzin.dhtml
Wie kent ze niet, de mensen die claimen allergies te zijn omdat ze dingen niet lusten, of zwaar
lijden aan aanstelleritus
Tahin is sesampasta... dus hoe maak je dat van een vergelijkbaar zaad? Ik heb echt werkelijk geen idee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Kun je geen tahin maken van iets anders dan sesam? Een vergelijkbaar zaad?
Nou ja net zoals je pesto kan maken van walnoten bijvquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Tahin is sesampasta... dus hoe maak je dat van een vergelijkbaar zaad? Ik heb echt werkelijk geen idee.
Bij die laatste heb je hoop ik toch niet ook nog de rekening betaalt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind juist koks irritant. Ik kan niet tegen schelpdieren en als je dat dan zegt...
"De kok vraagt of u wel vis lust." Wat nou, lust? Ik lúst alles, ook schelpdieren, lekker juist, maar ik word er doodziek van. Schrapen jullie me straks van de grond?
Maar goed, dat is altijd nog beter dan een vismenu bestellen, zeggen dat je geen schelpen mag, en dan bij iedere gang kipfilet voorgezet krijgen. Voor de zekerheid. Terwijl je tafelgenoten lekker aan de zalm of forel zitten.
Of ze gaan de discussie met je aan. "Mevrouw, u zegt net dat u geen schelpdieren lust (). Maar u at wél een garnaal net!"
"Uh, ja.... Dat is geen schelpdier maar een schaaldier!?"
En dan vervolgens mosselen krijgen omdat ik me aan zou stellen
Moeite met lezen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef Manifesto het volgende:
[..]
En dan heb je klootzakjes als jou die zich druk maken over dit soort onzin...ik heb een vrouw met coelakie, ze moet glutenvrij eten.
En het is een hel voor ons om uit te gaan en zorgeloos te kunnen genieten. Wij kunnen niet spontaan nu de deur uit en iets gaan eten...zonder onderzoek te doen.
Die trends helpen ons, we krijgen meer keus we kunnen ergens eten, steeds meer, maar nog lang niet zoals "normale"mensen dat kunnen.
Dus fuck you met je kleinzielig populistische topic. Je bent een naar mens, i.d.d een stuk verdriet..
Mijn ex maakte dat soort dingen mee. Zat soms jankend aan tafel. Ik zal echt niet alle koks over één kam strijken, maar er zitten debiele horken bij ... !quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind juist koks irritant. Ik kan niet tegen schelpdieren en als je dat dan zegt...
"De kok vraagt of u wel vis lust." Wat nou, lust? Ik lúst alles, ook schelpdieren, lekker juist, maar ik word er doodziek van. Schrapen jullie me straks van de grond?
Maar goed, dat is altijd nog beter dan een vismenu bestellen, zeggen dat je geen schelpen mag, en dan bij iedere gang kipfilet voorgezet krijgen. Voor de zekerheid. Terwijl je tafelgenoten lekker aan de zalm of forel zitten.
Of ze gaan de discussie met je aan. "Mevrouw, u zegt net dat u geen schelpdieren lust (). Maar u at wél een garnaal net!"
Zal even een linkje voor je zoeken, onderzoek, mensen met klachten die glutenvrij aten en wel degelijk klachtvrij waren met dat dieet, maar ook klachtvrij bleven als er gluten verstopt werden in het eten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb ook geen antipathie tegen gluten maar ik heb een andere autoimmuun ziekte dan jij en tot mijn verbazing is de ontstellende moeheid voor overgrote deel verdwenen als ik tarwe vermeid. Geen verklaring voor te geven, dus val blijkbaar onder de categorie 'aansteller'.
Geloof ik ook zo!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zal even een linkje voor je zoeken, onderzoek, mensen met klachten die glutenvrij aten en wel degelijk klachtvrij waren met dat dieet, maar ook klachtvrij bleven als er gluten verstopt werden in het eten.
Waarbij de klachten waarschijnlijk veroorzaakt worden door iets wat wel voorkomt in gewoonm processed food maar niet in glutenvrije producten, bijvoorbeeld verbetermiddel (lactose, L-cysteïne).
Yes zou eigenlijk ook nog dat FODMAP dieet moeten volgen van de huisarts voor PDS maar bouw het stap voor stap af en probeer ondertussen nog wel lekker te eten en niet iedereen er mee op te zadelen.quote:
Nog geen dag in de horeca gewerkt en toch een mening?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:40 schreef Thezappa het volgende:
[..]
jij bent een meester in dom lullen
En ik kan het uiteraard niet drinken. Kan er gewoon niet tegen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:18 schreef WJMW het volgende:
[..]
Je kunt niet tegen wijn IN het eten?! Daar krijg je hoofdpijn van?
Ik had dit voorheen nooit, maar pas de laatste jaren krijg ik ook een tintelende tong van appelsquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:50 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met verse appels
Een jeukende tong.
Nooit iets achter gezocht totdat een vriendin zei dat ze 'allergisch was voor rauwe appels' en beschreef dat ze een jeukende tong er van kreeg. Schijnt een allergische reactie te zijn die vaak voor komt bij mensen met hooikoorts![]()
Gelukkig heb ik het niet erg en vind ik appels te lekker om te laten liggen
Ja! Kersen ook hierquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ik had dit voorheen nooit, maar pas de laatste jaren krijg ik ook een tintelende tong van appels. Ook van kersen trouwens. Heb inderdaad last van hooikoorts als het de tijd van het jaar is.
Maar snap niet dat je zoiets op latere leeftijd ineens ontwikkeld![]()
.
Oja kersen en nectarines. Maar die vind ik ook te lekker om te laten liggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ik had dit voorheen nooit, maar pas de laatste jaren krijg ik ook een tintelende tong van appels. Ook van kersen trouwens. Heb inderdaad last van hooikoorts als het de tijd van het jaar is.
.
Probeer eens santana of elise appelsquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
.
Dit is wel idioot zeg, kelere... best wel onbeschoft van die mensen daar.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik weet zeker dat Piet heel goed weet dat er ook mensen zijn die gewoon écht een allergie hebbenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef Manifesto het volgende:
[..]
En dan heb je klootzakjes als jou die zich druk maken over dit soort onzin...ik heb een vrouw met coelakie, ze moet glutenvrij eten.
En het is een hel voor ons om uit te gaan en zorgeloos te kunnen genieten. Wij kunnen niet spontaan nu de deur uit en iets gaan eten...zonder onderzoek te doen.
Die trends helpen ons, we krijgen meer keus we kunnen ergens eten, steeds meer, maar nog lang niet zoals "normale"mensen dat kunnen.
Dus fuck you met je kleinzielig populistische topic. Je bent een naar mens, i.d.d een stuk verdriet..
Mensen die bekend zijn met een heftige allergie die echt nare gevolgen als anafylaxie kan hebben over het algemeen een epipen en anti-histamine bij zich... geen ideale oplossing voor het probleem, maar het risico dat je dood neervalt is wat kleiner.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
En zeg eens eerlijk, stel je hebt bv een pinda of glutenallergie, zou jij mensen van dit niveau vertrouwen om in staat te zijn allergenenvrij voor je te koken?
Huh? Topic zeker verder niet gelezen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik sport erg fanatiek. Let goed op mijn voeding maar ik ga echt niet in een goed restaurant zitten blaten van daar zitten gluten in of niet. Ik ben dan "uit"eten en wil dan gewoon wat lekkers.
Je mag denken wat je wil hoor, doe ik ookquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:27 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
jij blijft netjes... ik dacht ...''stomme trut''niet over jou hoor
Nah ja... even het topic lezen had wel gescheeld natuurlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:41 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je mag denken wat je wil hoor, doe ik ook
Eigenlijk wel een beetje doorgelezen nu. Over mensen met een mode allergie en echte allergie. Ik heb hier een collega met een berken allergie die ook weer een soort van kruis allergie krijgt. Dus die mag geen tomaten, heel veel soorten fruit, etc. Nou leg dat maar uit in een restaurant. Als we van de zaak eens mogen gaan eten ergens, moet hij altijd goed kijken of daar niet iets van tussen zit, want sommigen lappen dat ook aan hun laars.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Huh? Topic zeker verder niet gelezen?
Ja sorry hoor was ook mijn fout, ik strandde ergens in het topic, kwam iets tussen, dacht dat ik er was. Nu beter?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Nah ja... even het topic lezen had wel gescheeld natuurlijk
Ja joh, geeft niks, gebeurt mij ook wel een, dan denken ze dat ook vast van mijquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja sorry hoor was ook mijn fout, ik strandde ergens in het topic, kwam iets tussen, dacht dat ik er was. Nu beter?
Rekening mee houden en de kennis hebben zijn twee. Vriendin van ons is doodziek geweest omdat er bloem in de rozijnen zat als antikleefmiddel, en ja, zij heeft een glutenallergiequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mensen die bekend zijn met een heftige allergie die echt nare gevolgen als anafylaxie kan hebben over het algemeen een epipen en anti-histamine bij zich... geen ideale oplossing voor het probleem, maar het risico dat je dood neervalt is wat kleiner.
Maar het is wel fijn als het keukenpersoneel daar ook alsnog rekening mee kan houden.
Ja, beter.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja sorry hoor was ook mijn fout, ik strandde ergens in het topic, kwam iets tussen, dacht dat ik er was. Nu beter?
Ik vind noten lekker. Als ik er allergisch voor ben en fanatiek sport, kan ik ze ook gewoon eten ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik sport erg fanatiek. Let goed op mijn voeding maar ik ga echt niet in een goed restaurant zitten blaten van daar zitten gluten in of niet. Ik ben dan "uit"eten en wil dan gewoon wat lekkers.
Laat gaan man. Ik vind het des te opvallender dat er binnen no time zoveel mensen zijn bijgekomen die plotseling allemaal een allergie hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Moeite met lezen?
Ik heb het over de aanstellers, de neppers, de ik lussetnie dus ik ben allergies idioten, die er voor zorgen dat mensen met een echte allergie niet meer serieus genomen worden.
Sukkel
Was 't maar een trend, dan kon ik lekker m'n irritable bowel syndrome, appel allergie en lactose intolerance negeren, en de hele dag krampend als een schijtspuit rondlopen en nog eens afvallen ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Plotseling omdat er weer een trend moet worden gecreeerd,vaak ingegeven door wat sommige celebrities in Hollywood zichzelf aandoen om zo dun en gezond mogelijk te lijken (hun lichaam en smoel is tenslotte hun inkomen) slaat het over naar Europa,in deze Nederland,wordt het hier overgenomen in allerlei bladen en overige media en natuurlijk BNérs en je hebt de bal aan het rollen waardoor plotseling mensen zich ook geroepen voelen een allergie te hebben en vervolgens met hele waslijsten aan eisen mee aan te komen zetten voor zij zich in een top restaurant begeven.
Precies de reactie die ik verwachte. Je mist de essentie van mijn betoog:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:00 schreef OMG het volgende:
Was 't maar een trend, dan kon ik lekker m'n irritable bowel syndrome, appel allergie en lactose intolerance negeren, en de hele dag krampend als een schijtspuit rondlopen en nog eens afvallen ook.
Maar helaas, ik vind het toch niet zo tof om krom te liggen van de kramp die ik van vet of pittig voedsel kan krijgen, of van gehakt, melk, of appels en dergelijke. Gelukkig dat m'n dokter me voor m'n IBS iets heeft kunnen voorschrijven, dat maakt 't eten van sommige dingen waar ik normaal gesproken last van krijg wat aangenamer. Al heb ik het niet altijd op zak, dus kan het soms lastig als ik onverwachts uit lunchen ga bijvoorbeeld.
Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies de reactie die ik verwachte. Je mist de essentie van mijn betoog:
Er wordt elke keer in dit land maar verwacht dat mensen (de 'zwijgende'meerderheid) voor een minderheid zaken veranderen,opschuiven,aanpassen en dat zij (zwijgende meerderheid)de rekening maar daarvoor elke keer betalen. Waarom? Omdat die kleine minderheid het eigenlijk normaal vindt dat HUN problemen de enige problemen zijn die gelden en dat de anderen dat maar moeten begrijpen en accepteren,alsof anderen al niet zelf genoeg problemen hebben om het hoofd boven water te houden.
Concreet:
• Het normaal vinden dat een restaurateur maar zijn zaak aanpast omdat iemand gehandicapt,allergie o.i.d. is.
• Het normaal vinden dat er rekening met hun wordt gehouden ( begrip tonen) omdat..."ze zijn toch ook mens?"
• Het normaal vinden dat een restaurateur de wensen van potentiele gasten maar inwilligt en anders ben je klantonvriendelijk of racistisch bezig en anders verzint men wel een excuus om af te geven.
En zo kan ik nog wel doorgaan!![]()
En het erge is nog wel dat het vaak niet degenen zijn die echt iets mankeren,want die zijn eigenlijk op 1 hand te tellen,maar vaak de mensen die zich aan de trend spiegelen om glutenvrij o.i.d. te eten terwijl ze het daarvoor niet eens kenden!
Want waarom zou je als je iets mankeert op allergie gebied coûte que coûte volharden om een toprestaurant te bezoeken ( of welke horecabedrijf ook) alleen maar omdat je coûte que coûte buiten de deur wilt gaan eten en de kans bestaat dat er altijd wel iets mis kan gaan.
Dat is hetzelfde (voorbeeld)als dat ik als allergie heb dat ik van het eten van chocolade een rode uitslag op mijn huid krijg en dit bij mij zwellingen geeft waardoor ik misschien niet kan slapen vanwege de daardoor onstane pijnen. Dan laat je toch het eten van chocolade en ga je niet toch stiekum,omdat het zo lekker is en je hebt het al jaren niet gegeten, er een hap van nemen?
Algemeen Dagbladquote:Op zaterdag 1 november 2014 08:09 schreef Brentmeister het volgende:
Waarom staat er 6x hetzelfde in dat artikel.
Het lijkt erop dat veel koks niet genoeg kwaliteiten hebben om te kunnen improviseren in de keuken en dat veel kant en klaar wordt ingekocht bij de groothandel en nog alleen een beetje opgewarmd.quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.
Gelukkig maar dat jij het niet bepaalt.
Het leukst vind ik nog wel dat 'ie af en toe in het "wat eet je nu" topic interessant loopt te doen met "specials" waar je naar zou moeten vragen bij z'n noedel boer, maar als iemand anders iets wil bestellen dat wel op de kaart staat en een ingrediënt niet wil om wat voor reden dan ook (allergie, intolerantie, of lust het simpel weg niet), dan is dat waanzin.quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.
Tja, al zou met keurig werken weet je het nog niet van de prefab die men gebruikt. De steeds langer wordende ketens in levensmiddelen zijn sowieso erg lastig om dat in de gaten te houden als je allergies bent.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:30 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik heb wel degelijk allergiëen maar zou het nooit van mijn leven aandurven in een restaurant te gaan eten. Of uberhaupt iemand anders mijn eten klaar te laten maken.
Kruisbesmetting is zó makkelijk...
Haha, jij begrijpt het principe van de special niet?quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Het leukst vind ik nog wel dat 'ie af en toe in het "wat eet je nu" topic interessant loopt te doen met "specials" waar je naar zou moeten vragen bij z'n noedel boer, maar als iemand anders iets wil bestellen dat wel op de kaart staat en een ingrediënt niet wil om wat voor reden dan ook (allergie, intolerantie, of lust het simpel weg niet), dan is dat waanzin.
Dus; hele gerechten vragen die niet op de kaart staan = OK.
Een gerecht bestellen dat wel op de kaart staat, en daar om een aanpassing vragen = Te lastig.
Haha, jij begrijpt niet dat als je als kok met specials op de proppen komt dan ook niet moet mekkeren over mensen die een aanpassing van een normaal gerecht vragen?quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Haha, jij begrijpt het principe van de special niet?
Dat is gewoon wat de chef die dag naaaaast de gewone kaart in de aanbieding heeft.
Omdat hij iets leuks tegenkwam op de markt of gewoon zomaar, omdat ze naast de standaard kaart altijd een gerecht van de dag hebben. Bijvoorbeeld de soep van de dag, die verschilt vaak dagelijks, staat niet op de kaart maar wordt je aan tafel verteld. Of staat op een bord of zo.
Nou ik heb een nieuwtje voor je. De horeca-zaken die er echt toedoen die gaan echt niet zoals omschreven in de OP hun hele zaak qua bereiding van de gerechten aanpassen aan de minderheid. En ik heb al aardig wat mensen die erover gaan gesproken. Er zal wel wel wat aangepast worden als de ruimte ervoor is,maar dat hele gerechten qua basisingredienten bereiding helemaal op zijn kop worden gezet dat kan je vergeten! Waarvan akte!quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:39 schreef Lienekien het volgende:
quote:Op zaterdag 1 november 2014 08:17 schreef computergirl het volgende:
Het lijkt erop dat veel koks niet genoeg kwaliteiten hebben om te kunnen improviseren in de keuken en dat veel kant en klaar wordt ingekocht bij de groothandel en nog alleen een beetje opgewarmd.
Je leest graag wat je wilt lezen om een punt te maken wat geen punt is.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:20 schreef OMG het volgende:
Het leukst vind ik nog wel dat 'ie af en toe in het "wat eet je nu" topic interessant loopt te doen met "specials" waar je naar zou moeten vragen bij z'n noedel boer, maar als iemand anders iets wil bestellen dat wel op de kaart staat en een ingrediënt niet wil om wat voor reden dan ook (allergie, intolerantie, of lust het simpel weg niet), dan is dat waanzin.
Die specials ( die vaak het dubbele van een gewoon gerecht kosten) die ik uitvraag is omdat ik daar praktisch elke dag kom en meer dan de gemiddelde gast verteer en zoals met alles: Money counts! en dat is juist het probleem met de meeste zeikstralen: Ze willen vaak als een kok dan een gerecht geheel anders moet gaan bereiden,dan wil men vaak het voor dezelfde prijs hebben "omdat ze een allergie"hebben. Ja dag!quote:Dus; hele gerechten vragen die niet op de kaart staan = OK.
Een gerecht bestellen dat wel op de kaart staat, en daar om een aanpassing vragen = Te lastig.
dus jij bepaald dat ik een modeverschijnsel heb en niet echt ziek wordt en me maar een beetje aanstel? Of lees ik dat verkeerd?quote:
Lees deze eerste reactie van mij maar eens en met name het stukje van "1980"quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:32 schreef Oceanonix het volgende:
dus jij bepaald dat ik een modeverschijnsel heb en niet echt ziek wordt en me maar een beetje aanstel? Of lees ik dat verkeerd?
Of moet ik met een doktersverklaring komen om te voorkomen dat je toch de verboden ingredienten in mijn voedsel mikt omdat het je niet uitkomt?
toen was ik 3 en ja toen al heftige hoofdpijnen waar niemand wist waar ze vandaan kwamen. Alleen kwam toen niemand op het idee om naar voedsel als oorzaak te kijken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:34 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Lees deze eerste reactie van mij maar eens en met name het stukje van "1980"
Ik kan merken dat jij een behoorlijke arrogante eikel bent. Jammer voor je.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:37 schreef Iwanius het volgende:
Je kan merken dat jij nooit iets met de horeca te maken hebt gehad ( dan misschien als serveerster o.i.d.) anders had je nooit zo een stupide reactie gegeven. Ik zou zeggen: Ga eerst je eens verdiepen wat er allemaal komt kijken eer jij dat gerecht waar jij hooguit 20 euro+ voor wilt betalen op tafel komt.
Nee als je iedereen die het niet met je eens is voor stupide uitmaakt dan ben je arrogant. En voor de rest moet je niet zo zielig doen, ik ben niet eens geïnteresseerd in jouw mening over Zwarte Pietquote:Op zaterdag 1 november 2014 16:46 schreef Iwanius het volgende:
Tuurlijk...als je weigert met dit soort trends mee te doen en het gejammer, en geen begreep hebt dan ben je net zo als met die idiote zwarte Piet discussie een racist,arrogante eikel die geen begrip heeft,niets begrijpt en mensonterend bezig is.
als je de saus weglaat ben je bij mij al een heel eind.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:41 schreef Iwanius het volgende:
Het enige wat ik lees zijn: "Boehoe...ik ben zielig,mijn leed is het enige leed dat bestaat en dat moeten jullie maar begrijpen en de wereld ervoor aanpassen zodat ik ook kan meedoen en wat het jullie kost, is niet mijn probleem."
Het beste is om gewoon een statement te maken door in de keuken van desbetreffende kok aan de schijterij te gaan, te kotsen of te sterven.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:14 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
als je de saus weglaat ben je bij mij al een heel eind.
Ik bestel om deze reden ook liever van een menukaart, dan kan ik proberen zelf een inschatting te maken over datgene wat ik kan eten.
De bediening zegt wel dat het geen probleem is maar de arrogante eikel in de keuken is het echte probleem.
Nou en?quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:57 schreef Erasmo het volgende:
Ik zag trouwens laatst in Middenmeer of all places een heuse glutenvrije supermarkt
Mooi, joh. Dan zet je het op de kaart. Heb het wel een paar keer gezien, meldingen in de strekking van "We do not modify our meals". Dat er nog wel de mogelijkheid is je friet door groente te vervangen of iets dergelijks, maar dat er niet aan het gerecht zelf wordt gesleuteld. Het kan zo makkelijk zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:23 schreef Iwanius het volgende:
Je leest graag wat je wilt lezen om een punt te maken wat geen punt is.
Als jij 1 ingredient niet in je gerecht wilt hebben vanwege een allergie dan zal niemand in de keuken daar echt over vallen. Maar verwachten dat een gerecht helemaal ontdaan wordt van zijn meest essentiele basisingredienten alleen maar omdat jij iets hebt,dat is waar tegen geageerd wordt.
Stoer. Maar mik dan voor het gemak "Wij veranderen niks aan de gerechten" op je kaart, wellicht nog met een waarschuwing waar eventueel noten, gluten, en andere mogelijk spul in zit voor bekende erge allergiën/intoleranties, en klaar. Hordes mensen kunnen preventief wegblijven en koks hoeven niet verzoekjes om te gaan.quote:[..]
Die specials ( die vaak het dubbele van een gewoon gerecht kosten) die ik uitvraag is omdat ik daar praktisch elke dag kom en meer dan de gemiddelde gast verteer en zoals met alles: Money counts! en dat is juist het probleem met de meeste zeikstralen: Ze willen vaak als een kok dan een gerecht geheel anders moet gaan bereiden,dan wil men vaak het voor dezelfde prijs hebben "omdat ze een allergie"hebben. Ja dag!
Daarbij is het een top kok zijn eer te na om gerechten waar hij tijd en moeite en geld insteekt en helemaal achterstaat,om die van zoveel te ontdoen dat er amper iets overblijft van datgene wat hij graag uitdraagt als zijnde 'zijn' gerechten. Dan hebben ze liever dit soort gasten niet!
En terecht!
Er zijn genoeg toko's die alles wel best vinden en dus ook van alles aanpassen aan een minderheid,dus ga je maar daar lekker heen .
Jij zegt ook tegen iemand in een rolstoel dat hij maar even op moet staan om een hoge drempel over te gaan omdat jij (als uitbater) écht geen mogelijkheid ziet wat te fabriceren met plaatjes zodat een hellinkje ontstaat?quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:46 schreef Iwanius het volgende:
Tuurlijk...als je weigert met dit soort trends mee te doen en het gejammer, en geen begrip hebt dan ben je net zo als met die idiote zwarte Piet discussie een racist,arrogante eikel die geen begrip heeft,niets begrijpt en mensonterend bezig is. Zie hier de makkelijke leugenachtige aantijgingen die men van stal haalt in de hoop een punt te maken. Walgelijk!
Heb een nieuwtje voor je: Ik heb ook een allergie en mag bepaalde dingen ook niet hebben maar vraag of verwacht ik dat men dan zijn hele toko en diens gerechten speciaal gaat aanpassen aan mijn allergie?En weet je waarom? Omdat ik niet tot last wil zijn ondanks dat men mij wel vaak ter wille is.
Dus ga ik ergens anders heen waar het wel kan,of ik blijf thuis, maar ik ga niet drammen en verwachten dat de wereld om mij draait want dat willen die zeikstralen vaak niet begrijpen. Die willen gewoon dat jij je aan hun aanpast alleen maar omdat...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |