abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:11:18 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146153060
Goed zo, meid!
The love you take is equal to the love you make.
pi_146153658
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:11 schreef Lienekien het volgende:
Goed zo, meid!
:D

jij blijft netjes... ik dacht ...''stomme trut'' :') niet over jou hoor :+
pi_146154114
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:27 schreef FANN het volgende:

[..]

:D

jij blijft netjes... ik dacht ...''stomme trut'' :') niet over jou hoor :+
Je mag denken wat je wil hoor, doe ik ook ;)
Haters gonna hate.
pi_146154146
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:41 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Je mag denken wat je wil hoor, doe ik ook ;)
Nah ja... even het topic lezen had wel gescheeld natuurlijk :P
pi_146154224
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Huh? Topic zeker verder niet gelezen?
Eigenlijk wel een beetje doorgelezen nu. Over mensen met een mode allergie en echte allergie. Ik heb hier een collega met een berken allergie die ook weer een soort van kruis allergie krijgt. Dus die mag geen tomaten, heel veel soorten fruit, etc. Nou leg dat maar uit in een restaurant. Als we van de zaak eens mogen gaan eten ergens, moet hij altijd goed kijken of daar niet iets van tussen zit, want sommigen lappen dat ook aan hun laars.
Haters gonna hate.
pi_146154246
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:41 schreef FANN het volgende:

[..]

Nah ja... even het topic lezen had wel gescheeld natuurlijk :P
Ja sorry hoor was ook mijn fout, ik strandde ergens in het topic, kwam iets tussen, dacht dat ik er was. Nu beter? ;)
Haters gonna hate.
pi_146154281
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ja sorry hoor was ook mijn fout, ik strandde ergens in het topic, kwam iets tussen, dacht dat ik er was. Nu beter? ;)
Ja joh, geeft niks, gebeurt mij ook wel een, dan denken ze dat ook vast van mij :+
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:52:58 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146154553
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mensen die bekend zijn met een heftige allergie die echt nare gevolgen als anafylaxie kan hebben over het algemeen een epipen en anti-histamine bij zich... geen ideale oplossing voor het probleem, maar het risico dat je dood neervalt is wat kleiner.
Maar het is wel fijn als het keukenpersoneel daar ook alsnog rekening mee kan houden.
Rekening mee houden en de kennis hebben zijn twee. Vriendin van ons is doodziek geweest omdat er bloem in de rozijnen zat als antikleefmiddel, en ja, zij heeft een glutenallergie
Als je een echte allergie hebt voor zaken die overal in kunnen zitten zou ik er niet op vertrouwen dat een doorsnee kok daar kennis van heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:54:36 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146154617
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ja, beter.
  † In Memoriam † vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:20:33 #160
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146157509
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik sport erg fanatiek. Let goed op mijn voeding maar ik ga echt niet in een goed restaurant zitten blaten van daar zitten gluten in of niet. Ik ben dan "uit"eten en wil dan gewoon wat lekkers.
Ik vind noten lekker. Als ik er allergisch voor ben en fanatiek sport, kan ik ze ook gewoon eten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_146157692
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:

Moeite met lezen?
Ik heb het over de aanstellers, de neppers, de ik lussetnie dus ik ben allergies idioten, die er voor zorgen dat mensen met een echte allergie niet meer serieus genomen worden.
Sukkel
Laat gaan man. Ik vind het des te opvallender dat er binnen no time zoveel mensen zijn bijgekomen die plotseling allemaal een allergie hebben.

Voor 1980 hoorde je niemand hierover zeuren en klagen! }:|

Plotseling omdat er weer een trend moet worden gecreeerd,vaak ingegeven door wat sommige celebrities in Hollywood zichzelf aandoen om zo dun en gezond mogelijk te lijken (hun lichaam en smoel is tenslotte hun inkomen) slaat het over naar Europa,in deze Nederland,wordt het hier overgenomen in allerlei bladen en overige media en natuurlijk BNérs en je hebt de bal aan het rollen waardoor plotseling mensen zich ook geroepen voelen een allergie te hebben en vervolgens met hele waslijsten aan eisen mee aan te komen zetten voor zij zich in een top restaurant begeven.

Wat zeg ik: Op een bepaalt moment gaat men eisen dat jij je als restaurateur maar heel gauw aan hun eisen pakket aanpast want anders ben je niet gastvriendelijk,een eventuele racist dan wel iemand met achterhaalde fatsoensnormen alleen maar omdat je niet hieraan wenst mee te doen.

Voor al die zeikstralen!

• Niemand verplicht je in mijn zaak te komen eten.

• Het is mijn zaak,mijn keuken en ik bepaal wat je krijgt,zo niet,kom dan niet langs om even jouw wil in mijn zaak op te leggen want dan donderstraal ik je er onmiddelijk met harde hand uit!

• Hooguit kan je als gast aangeven binnen hele redelijke grenzen dat bepaalde ingredienten niet goed voor je zijn,maar om vervolgens te verwachten dat aparte menu's voor deze mensen worden samengesteld,fraaie gerechten geheel worden verbouwd omdat madam of mijnheer zus en zo niet wil of kan eten.(vaak gewoon niet willen!) is een brug te ver!

Rot dan maar op met je 'hoge poten' en je lousy centjes en "maar ik wil wel voor maximaal 20 euro p.p. geweldig kunnen eten." :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2014 17:29:43 ]
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:42:13 #162
45206 Pietverdriet
pi_146158358
Tja, teveel mensen hebben de goed wies kapot
pi_146159072
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Plotseling omdat er weer een trend moet worden gecreeerd,vaak ingegeven door wat sommige celebrities in Hollywood zichzelf aandoen om zo dun en gezond mogelijk te lijken (hun lichaam en smoel is tenslotte hun inkomen) slaat het over naar Europa,in deze Nederland,wordt het hier overgenomen in allerlei bladen en overige media en natuurlijk BNérs en je hebt de bal aan het rollen waardoor plotseling mensen zich ook geroepen voelen een allergie te hebben en vervolgens met hele waslijsten aan eisen mee aan te komen zetten voor zij zich in een top restaurant begeven.
Was 't maar een trend, dan kon ik lekker m'n irritable bowel syndrome, appel allergie en lactose intolerance negeren, en de hele dag krampend als een schijtspuit rondlopen en nog eens afvallen ook.

Maar helaas, ik vind het toch niet zo tof om krom te liggen van de kramp die ik van vet of pittig voedsel kan krijgen, of van gehakt, melk, of appels en dergelijke. Gelukkig dat m'n dokter me voor m'n IBS iets heeft kunnen voorschrijven, dat maakt 't eten van sommige dingen waar ik normaal gesproken last van krijg wat aangenamer. Al heb ik het niet altijd op zak, dus kan het soms lastig als ik onverwachts uit lunchen ga bijvoorbeeld.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:25:16 #164
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146166703
Zozo de Nederlandse naam is niet goed genoeg voor jou?
pi_146168084
Sorry dat m'n denken dusdanig verengelst is dat ik zo snel niet op de Nederlandse naam kon komen, Erasmo. Prikkelbare darm syndroom, moest 't even opzoeken. Zo beter?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_146168937
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:00 schreef OMG het volgende:

Was 't maar een trend, dan kon ik lekker m'n irritable bowel syndrome, appel allergie en lactose intolerance negeren, en de hele dag krampend als een schijtspuit rondlopen en nog eens afvallen ook.

Maar helaas, ik vind het toch niet zo tof om krom te liggen van de kramp die ik van vet of pittig voedsel kan krijgen, of van gehakt, melk, of appels en dergelijke. Gelukkig dat m'n dokter me voor m'n IBS iets heeft kunnen voorschrijven, dat maakt 't eten van sommige dingen waar ik normaal gesproken last van krijg wat aangenamer. Al heb ik het niet altijd op zak, dus kan het soms lastig als ik onverwachts uit lunchen ga bijvoorbeeld.
Precies de reactie die ik verwachte. Je mist de essentie van mijn betoog:

Er wordt elke keer in dit land maar verwacht dat mensen (de 'zwijgende'meerderheid) voor een minderheid zaken veranderen,opschuiven,aanpassen en dat zij (zwijgende meerderheid)de rekening maar daarvoor elke keer betalen. Waarom? Omdat die kleine minderheid het eigenlijk normaal vindt dat HUN problemen de enige problemen zijn die gelden en dat de anderen dat maar moeten begrijpen en accepteren,alsof anderen al niet zelf genoeg problemen hebben om het hoofd boven water te houden.

Concreet:

• Het normaal vinden dat een restaurateur maar zijn zaak aanpast omdat iemand gehandicapt,allergie o.i.d. is.
• Het normaal vinden dat er rekening met hun wordt gehouden ( begrip tonen) omdat..."ze zijn toch ook mens?"
• Het normaal vinden dat een restaurateur de wensen van potentiele gasten maar inwilligt en anders ben je klantonvriendelijk of racistisch bezig en anders verzint men wel een excuus om af te geven.

En zo kan ik nog wel doorgaan! }:|

En het erge is nog wel dat het vaak niet degenen zijn die echt iets mankeren,want die zijn eigenlijk op 1 hand te tellen,maar vaak de mensen die zich aan de trend spiegelen om glutenvrij o.i.d. te eten terwijl ze het daarvoor niet eens kenden!

Want waarom zou je als je iets mankeert op allergie gebied coûte que coûte volharden om een toprestaurant te bezoeken ( of welke horecabedrijf ook) alleen maar omdat je coûte que coûte buiten de deur wilt gaan eten en de kans bestaat dat er altijd wel iets mis kan gaan.

Dat is hetzelfde (voorbeeld)als dat ik als allergie heb dat ik van het eten van chocolade een rode uitslag op mijn huid krijg en dit bij mij zwellingen geeft waardoor ik misschien niet kan slapen vanwege de daardoor onstane pijnen. Dan laat je toch het eten van chocolade en ga je niet toch stiekum,omdat het zo lekker is en je hebt het al jaren niet gegeten, er een hap van nemen? |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2014 22:15:10 ]
pi_146175801
Na een paar nachten op de porceleine troon ook wel eens getwijfeld of ik niet een lactose intolerantie had, maar nu eet ik gewoon zuivel zonder enig probleem. Zonder een diagnose van een arts is het allemaal maar speculatie.
  zaterdag 1 november 2014 @ 01:25:11 #168
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_146176037
Dan behoor ik tot die 2%
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 1 november 2014 @ 07:39:33 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146178857
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 22:13 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Precies de reactie die ik verwachte. Je mist de essentie van mijn betoog:

Er wordt elke keer in dit land maar verwacht dat mensen (de 'zwijgende'meerderheid) voor een minderheid zaken veranderen,opschuiven,aanpassen en dat zij (zwijgende meerderheid)de rekening maar daarvoor elke keer betalen. Waarom? Omdat die kleine minderheid het eigenlijk normaal vindt dat HUN problemen de enige problemen zijn die gelden en dat de anderen dat maar moeten begrijpen en accepteren,alsof anderen al niet zelf genoeg problemen hebben om het hoofd boven water te houden.

Concreet:

• Het normaal vinden dat een restaurateur maar zijn zaak aanpast omdat iemand gehandicapt,allergie o.i.d. is.
• Het normaal vinden dat er rekening met hun wordt gehouden ( begrip tonen) omdat..."ze zijn toch ook mens?"
• Het normaal vinden dat een restaurateur de wensen van potentiele gasten maar inwilligt en anders ben je klantonvriendelijk of racistisch bezig en anders verzint men wel een excuus om af te geven.

En zo kan ik nog wel doorgaan! }:|

En het erge is nog wel dat het vaak niet degenen zijn die echt iets mankeren,want die zijn eigenlijk op 1 hand te tellen,maar vaak de mensen die zich aan de trend spiegelen om glutenvrij o.i.d. te eten terwijl ze het daarvoor niet eens kenden!

Want waarom zou je als je iets mankeert op allergie gebied coûte que coûte volharden om een toprestaurant te bezoeken ( of welke horecabedrijf ook) alleen maar omdat je coûte que coûte buiten de deur wilt gaan eten en de kans bestaat dat er altijd wel iets mis kan gaan.

Dat is hetzelfde (voorbeeld)als dat ik als allergie heb dat ik van het eten van chocolade een rode uitslag op mijn huid krijg en dit bij mij zwellingen geeft waardoor ik misschien niet kan slapen vanwege de daardoor onstane pijnen. Dan laat je toch het eten van chocolade en ga je niet toch stiekum,omdat het zo lekker is en je hebt het al jaren niet gegeten, er een hap van nemen? |:(
Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.

Gelukkig maar dat jij het niet bepaalt.
pi_146178993
Waarom staat er 6x hetzelfde in dat artikel.
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 1 november 2014 @ 08:13:02 #171
45206 Pietverdriet
pi_146179010
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:09 schreef Brentmeister het volgende:
Waarom staat er 6x hetzelfde in dat artikel.
Algemeen Dagblad
pi_146179040
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 07:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.

Het lijkt erop dat veel koks niet genoeg kwaliteiten hebben om te kunnen improviseren in de keuken en dat veel kant en klaar wordt ingekocht bij de groothandel en nog alleen een beetje opgewarmd.

Ik kijk bij Masterchef the professionals altijd het liefst naar de 'mystery box', waarbij de goede koks met een beperkt hoeveelheid ingedrienten iets prachtigs op tafel kunnen zetten.

Maar goed, ik ga zelf nooit uit eten dus niemand heeft last van mijn voedselbeperkingen.
pi_146182432
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 07:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het leukst vind ik nog wel dat 'ie af en toe in het "wat eet je nu" topic interessant loopt te doen met "specials" waar je naar zou moeten vragen bij z'n noedel boer, maar als iemand anders iets wil bestellen dat wel op de kaart staat en een ingrediënt niet wil om wat voor reden dan ook (allergie, intolerantie, of lust het simpel weg niet), dan is dat waanzin.

Dus; hele gerechten vragen die niet op de kaart staan = OK.
Een gerecht bestellen dat wel op de kaart staat, en daar om een aanpassing vragen = Te lastig.
  zaterdag 1 november 2014 @ 12:30:28 #174
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_146182675
Ik heb wel degelijk allergiëen maar zou het nooit van mijn leven aandurven in een restaurant te gaan eten. Of uberhaupt iemand anders mijn eten klaar te laten maken.

Kruisbesmetting is zó makkelijk...
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  zaterdag 1 november 2014 @ 12:42:52 #175
45206 Pietverdriet
pi_146182916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:30 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik heb wel degelijk allergiëen maar zou het nooit van mijn leven aandurven in een restaurant te gaan eten. Of uberhaupt iemand anders mijn eten klaar te laten maken.

Kruisbesmetting is zó makkelijk...
Tja, al zou met keurig werken weet je het nog niet van de prefab die men gebruikt. De steeds langer wordende ketens in levensmiddelen zijn sowieso erg lastig om dat in de gaten te houden als je allergies bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')