Je mag denken wat je wil hoor, doe ik ookquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:27 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
jij blijft netjes... ik dacht ...''stomme trut''niet over jou hoor
Nah ja... even het topic lezen had wel gescheeld natuurlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:41 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je mag denken wat je wil hoor, doe ik ook
Eigenlijk wel een beetje doorgelezen nu. Over mensen met een mode allergie en echte allergie. Ik heb hier een collega met een berken allergie die ook weer een soort van kruis allergie krijgt. Dus die mag geen tomaten, heel veel soorten fruit, etc. Nou leg dat maar uit in een restaurant. Als we van de zaak eens mogen gaan eten ergens, moet hij altijd goed kijken of daar niet iets van tussen zit, want sommigen lappen dat ook aan hun laars.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Huh? Topic zeker verder niet gelezen?
Ja sorry hoor was ook mijn fout, ik strandde ergens in het topic, kwam iets tussen, dacht dat ik er was. Nu beter?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Nah ja... even het topic lezen had wel gescheeld natuurlijk
Ja joh, geeft niks, gebeurt mij ook wel een, dan denken ze dat ook vast van mijquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja sorry hoor was ook mijn fout, ik strandde ergens in het topic, kwam iets tussen, dacht dat ik er was. Nu beter?
Rekening mee houden en de kennis hebben zijn twee. Vriendin van ons is doodziek geweest omdat er bloem in de rozijnen zat als antikleefmiddel, en ja, zij heeft een glutenallergiequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mensen die bekend zijn met een heftige allergie die echt nare gevolgen als anafylaxie kan hebben over het algemeen een epipen en anti-histamine bij zich... geen ideale oplossing voor het probleem, maar het risico dat je dood neervalt is wat kleiner.
Maar het is wel fijn als het keukenpersoneel daar ook alsnog rekening mee kan houden.
Ja, beter.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja sorry hoor was ook mijn fout, ik strandde ergens in het topic, kwam iets tussen, dacht dat ik er was. Nu beter?
Ik vind noten lekker. Als ik er allergisch voor ben en fanatiek sport, kan ik ze ook gewoon eten ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik sport erg fanatiek. Let goed op mijn voeding maar ik ga echt niet in een goed restaurant zitten blaten van daar zitten gluten in of niet. Ik ben dan "uit"eten en wil dan gewoon wat lekkers.
Laat gaan man. Ik vind het des te opvallender dat er binnen no time zoveel mensen zijn bijgekomen die plotseling allemaal een allergie hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Moeite met lezen?
Ik heb het over de aanstellers, de neppers, de ik lussetnie dus ik ben allergies idioten, die er voor zorgen dat mensen met een echte allergie niet meer serieus genomen worden.
Sukkel
Was 't maar een trend, dan kon ik lekker m'n irritable bowel syndrome, appel allergie en lactose intolerance negeren, en de hele dag krampend als een schijtspuit rondlopen en nog eens afvallen ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Plotseling omdat er weer een trend moet worden gecreeerd,vaak ingegeven door wat sommige celebrities in Hollywood zichzelf aandoen om zo dun en gezond mogelijk te lijken (hun lichaam en smoel is tenslotte hun inkomen) slaat het over naar Europa,in deze Nederland,wordt het hier overgenomen in allerlei bladen en overige media en natuurlijk BNérs en je hebt de bal aan het rollen waardoor plotseling mensen zich ook geroepen voelen een allergie te hebben en vervolgens met hele waslijsten aan eisen mee aan te komen zetten voor zij zich in een top restaurant begeven.
Precies de reactie die ik verwachte. Je mist de essentie van mijn betoog:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:00 schreef OMG het volgende:
Was 't maar een trend, dan kon ik lekker m'n irritable bowel syndrome, appel allergie en lactose intolerance negeren, en de hele dag krampend als een schijtspuit rondlopen en nog eens afvallen ook.
Maar helaas, ik vind het toch niet zo tof om krom te liggen van de kramp die ik van vet of pittig voedsel kan krijgen, of van gehakt, melk, of appels en dergelijke. Gelukkig dat m'n dokter me voor m'n IBS iets heeft kunnen voorschrijven, dat maakt 't eten van sommige dingen waar ik normaal gesproken last van krijg wat aangenamer. Al heb ik het niet altijd op zak, dus kan het soms lastig als ik onverwachts uit lunchen ga bijvoorbeeld.
Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies de reactie die ik verwachte. Je mist de essentie van mijn betoog:
Er wordt elke keer in dit land maar verwacht dat mensen (de 'zwijgende'meerderheid) voor een minderheid zaken veranderen,opschuiven,aanpassen en dat zij (zwijgende meerderheid)de rekening maar daarvoor elke keer betalen. Waarom? Omdat die kleine minderheid het eigenlijk normaal vindt dat HUN problemen de enige problemen zijn die gelden en dat de anderen dat maar moeten begrijpen en accepteren,alsof anderen al niet zelf genoeg problemen hebben om het hoofd boven water te houden.
Concreet:
• Het normaal vinden dat een restaurateur maar zijn zaak aanpast omdat iemand gehandicapt,allergie o.i.d. is.
• Het normaal vinden dat er rekening met hun wordt gehouden ( begrip tonen) omdat..."ze zijn toch ook mens?"
• Het normaal vinden dat een restaurateur de wensen van potentiele gasten maar inwilligt en anders ben je klantonvriendelijk of racistisch bezig en anders verzint men wel een excuus om af te geven.
En zo kan ik nog wel doorgaan!![]()
En het erge is nog wel dat het vaak niet degenen zijn die echt iets mankeren,want die zijn eigenlijk op 1 hand te tellen,maar vaak de mensen die zich aan de trend spiegelen om glutenvrij o.i.d. te eten terwijl ze het daarvoor niet eens kenden!
Want waarom zou je als je iets mankeert op allergie gebied coûte que coûte volharden om een toprestaurant te bezoeken ( of welke horecabedrijf ook) alleen maar omdat je coûte que coûte buiten de deur wilt gaan eten en de kans bestaat dat er altijd wel iets mis kan gaan.
Dat is hetzelfde (voorbeeld)als dat ik als allergie heb dat ik van het eten van chocolade een rode uitslag op mijn huid krijg en dit bij mij zwellingen geeft waardoor ik misschien niet kan slapen vanwege de daardoor onstane pijnen. Dan laat je toch het eten van chocolade en ga je niet toch stiekum,omdat het zo lekker is en je hebt het al jaren niet gegeten, er een hap van nemen?
Algemeen Dagbladquote:Op zaterdag 1 november 2014 08:09 schreef Brentmeister het volgende:
Waarom staat er 6x hetzelfde in dat artikel.
Het lijkt erop dat veel koks niet genoeg kwaliteiten hebben om te kunnen improviseren in de keuken en dat veel kant en klaar wordt ingekocht bij de groothandel en nog alleen een beetje opgewarmd.quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.
Gelukkig maar dat jij het niet bepaalt.
Het leukst vind ik nog wel dat 'ie af en toe in het "wat eet je nu" topic interessant loopt te doen met "specials" waar je naar zou moeten vragen bij z'n noedel boer, maar als iemand anders iets wil bestellen dat wel op de kaart staat en een ingrediënt niet wil om wat voor reden dan ook (allergie, intolerantie, of lust het simpel weg niet), dan is dat waanzin.quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.
Gelukkig maar dat jij het niet bepaalt.
Tja, al zou met keurig werken weet je het nog niet van de prefab die men gebruikt. De steeds langer wordende ketens in levensmiddelen zijn sowieso erg lastig om dat in de gaten te houden als je allergies bent.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:30 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ik heb wel degelijk allergiëen maar zou het nooit van mijn leven aandurven in een restaurant te gaan eten. Of uberhaupt iemand anders mijn eten klaar te laten maken.
Kruisbesmetting is zó makkelijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |