Tahin is sesampasta... dus hoe maak je dat van een vergelijkbaar zaad? Ik heb echt werkelijk geen idee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Kun je geen tahin maken van iets anders dan sesam? Een vergelijkbaar zaad?
Nou ja net zoals je pesto kan maken van walnoten bijvquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Tahin is sesampasta... dus hoe maak je dat van een vergelijkbaar zaad? Ik heb echt werkelijk geen idee.
Bij die laatste heb je hoop ik toch niet ook nog de rekening betaalt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind juist koks irritant. Ik kan niet tegen schelpdieren en als je dat dan zegt...
"De kok vraagt of u wel vis lust." Wat nou, lust? Ik lúst alles, ook schelpdieren, lekker juist, maar ik word er doodziek van. Schrapen jullie me straks van de grond?
Maar goed, dat is altijd nog beter dan een vismenu bestellen, zeggen dat je geen schelpen mag, en dan bij iedere gang kipfilet voorgezet krijgen. Voor de zekerheid. Terwijl je tafelgenoten lekker aan de zalm of forel zitten.
Of ze gaan de discussie met je aan. "Mevrouw, u zegt net dat u geen schelpdieren lust (). Maar u at wél een garnaal net!"
"Uh, ja.... Dat is geen schelpdier maar een schaaldier!?"
En dan vervolgens mosselen krijgen omdat ik me aan zou stellen
Moeite met lezen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef Manifesto het volgende:
[..]
En dan heb je klootzakjes als jou die zich druk maken over dit soort onzin...ik heb een vrouw met coelakie, ze moet glutenvrij eten.
En het is een hel voor ons om uit te gaan en zorgeloos te kunnen genieten. Wij kunnen niet spontaan nu de deur uit en iets gaan eten...zonder onderzoek te doen.
Die trends helpen ons, we krijgen meer keus we kunnen ergens eten, steeds meer, maar nog lang niet zoals "normale"mensen dat kunnen.
Dus fuck you met je kleinzielig populistische topic. Je bent een naar mens, i.d.d een stuk verdriet..
Mijn ex maakte dat soort dingen mee. Zat soms jankend aan tafel. Ik zal echt niet alle koks over één kam strijken, maar er zitten debiele horken bij ... !quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind juist koks irritant. Ik kan niet tegen schelpdieren en als je dat dan zegt...
"De kok vraagt of u wel vis lust." Wat nou, lust? Ik lúst alles, ook schelpdieren, lekker juist, maar ik word er doodziek van. Schrapen jullie me straks van de grond?
Maar goed, dat is altijd nog beter dan een vismenu bestellen, zeggen dat je geen schelpen mag, en dan bij iedere gang kipfilet voorgezet krijgen. Voor de zekerheid. Terwijl je tafelgenoten lekker aan de zalm of forel zitten.
Of ze gaan de discussie met je aan. "Mevrouw, u zegt net dat u geen schelpdieren lust (). Maar u at wél een garnaal net!"
Zal even een linkje voor je zoeken, onderzoek, mensen met klachten die glutenvrij aten en wel degelijk klachtvrij waren met dat dieet, maar ook klachtvrij bleven als er gluten verstopt werden in het eten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb ook geen antipathie tegen gluten maar ik heb een andere autoimmuun ziekte dan jij en tot mijn verbazing is de ontstellende moeheid voor overgrote deel verdwenen als ik tarwe vermeid. Geen verklaring voor te geven, dus val blijkbaar onder de categorie 'aansteller'.
Geloof ik ook zo!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zal even een linkje voor je zoeken, onderzoek, mensen met klachten die glutenvrij aten en wel degelijk klachtvrij waren met dat dieet, maar ook klachtvrij bleven als er gluten verstopt werden in het eten.
Waarbij de klachten waarschijnlijk veroorzaakt worden door iets wat wel voorkomt in gewoonm processed food maar niet in glutenvrije producten, bijvoorbeeld verbetermiddel (lactose, L-cysteïne).
Yes zou eigenlijk ook nog dat FODMAP dieet moeten volgen van de huisarts voor PDS maar bouw het stap voor stap af en probeer ondertussen nog wel lekker te eten en niet iedereen er mee op te zadelen.quote:
Nog geen dag in de horeca gewerkt en toch een mening?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:40 schreef Thezappa het volgende:
[..]
jij bent een meester in dom lullen
En ik kan het uiteraard niet drinken. Kan er gewoon niet tegen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:18 schreef WJMW het volgende:
[..]
Je kunt niet tegen wijn IN het eten?! Daar krijg je hoofdpijn van?
Ik had dit voorheen nooit, maar pas de laatste jaren krijg ik ook een tintelende tong van appelsquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:50 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met verse appels
Een jeukende tong.
Nooit iets achter gezocht totdat een vriendin zei dat ze 'allergisch was voor rauwe appels' en beschreef dat ze een jeukende tong er van kreeg. Schijnt een allergische reactie te zijn die vaak voor komt bij mensen met hooikoorts![]()
Gelukkig heb ik het niet erg en vind ik appels te lekker om te laten liggen
Ja! Kersen ook hierquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ik had dit voorheen nooit, maar pas de laatste jaren krijg ik ook een tintelende tong van appels. Ook van kersen trouwens. Heb inderdaad last van hooikoorts als het de tijd van het jaar is.
Maar snap niet dat je zoiets op latere leeftijd ineens ontwikkeld![]()
.
Oja kersen en nectarines. Maar die vind ik ook te lekker om te laten liggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ik had dit voorheen nooit, maar pas de laatste jaren krijg ik ook een tintelende tong van appels. Ook van kersen trouwens. Heb inderdaad last van hooikoorts als het de tijd van het jaar is.
.
Probeer eens santana of elise appelsquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
.
Dit is wel idioot zeg, kelere... best wel onbeschoft van die mensen daar.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik weet zeker dat Piet heel goed weet dat er ook mensen zijn die gewoon écht een allergie hebbenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef Manifesto het volgende:
[..]
En dan heb je klootzakjes als jou die zich druk maken over dit soort onzin...ik heb een vrouw met coelakie, ze moet glutenvrij eten.
En het is een hel voor ons om uit te gaan en zorgeloos te kunnen genieten. Wij kunnen niet spontaan nu de deur uit en iets gaan eten...zonder onderzoek te doen.
Die trends helpen ons, we krijgen meer keus we kunnen ergens eten, steeds meer, maar nog lang niet zoals "normale"mensen dat kunnen.
Dus fuck you met je kleinzielig populistische topic. Je bent een naar mens, i.d.d een stuk verdriet..
Mensen die bekend zijn met een heftige allergie die echt nare gevolgen als anafylaxie kan hebben over het algemeen een epipen en anti-histamine bij zich... geen ideale oplossing voor het probleem, maar het risico dat je dood neervalt is wat kleiner.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
En zeg eens eerlijk, stel je hebt bv een pinda of glutenallergie, zou jij mensen van dit niveau vertrouwen om in staat te zijn allergenenvrij voor je te koken?
Huh? Topic zeker verder niet gelezen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik sport erg fanatiek. Let goed op mijn voeding maar ik ga echt niet in een goed restaurant zitten blaten van daar zitten gluten in of niet. Ik ben dan "uit"eten en wil dan gewoon wat lekkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |