abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146097458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:05 schreef Oceanonix het volgende:
Ik gebruik expres wel het woord allergie omdat er anders niet geluisterd wordt.
Ik kan niet tegen wijn, sherry, cognac, grappa en sherry. Wijnazijn en alcohol in zijn algemeen kan ik wel drinken. Ik word niet direct ziek maar lig van zeer kleine hoeveelheden de volgende dag met zware koppijn op bed. Dat heb ik niet over voor een gezellige avond. Een allergie in de strikte zin van het woord is het niet maar ziek word ik wel.
Als er een menukaart is, spel ik die. Liefst thuis al vanaf de website zodat ik wat algemene bereidingen kan opzoeken. Hebben ze een fixed menu dan ga ik liever niet. Er is te vaak beloofd dat het goed zou komen.....
Je kunt niet tegen wijn IN het eten?! Daar krijg je hoofdpijn van?
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 03:43:24 #88
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146103013
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
De hele grap is dus dat mensen hypochondrisch worden door dit soort dingen te lezen.. :')
Ik heb gewoon zo'n huidschraaptest gedaan bij de huisarts op m'n arm om gewoon echt even te kijken waar ik echt voor "allergisch" ben. Anders bleef het bij speculeren. Resultaat: heel m'n arm rood van de bulten en bloed van het krabben.
Heb ik ook ooit laten doen. Op mijn rug. Hele rug onder de rode vlekken. Ja, doeg he. Mijn conclusie was dat ik voornamelijk allergisch ben voor krassen op mijn rug. :D
  donderdag 30 oktober 2014 @ 03:46:55 #89
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146103029
quote:
15s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:15 schreef 1Liner het volgende:

[..]

Da's ook niet netjes, maar een 9 gangen diner boter&melkvrij vrij willen en dan wel irish coffee nemen, dat je t überhaupt durft te vragen
Mijn broer was een tijdje lactose intolerant. Werd ook oprecht boos als er dat iets in boter was klaargemaakt. Echt boos. Maar als ik met hem uit eten ging nam die ook altijd roomijs toe. Dan nam die wel een extra pilletje. Aaaaaaaarrrrgggghhhhhhhhhhh.

Godzijdank is die intolerantie weer over. Ik kan daar namelijk slecht tegen, daar krijg ik nou jeuk van. :)
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 03:55:54 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146103037
quote:
15s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:55 schreef 1Liner het volgende:

[..]

Focking onbeschoft....
Zoals die gast het brengt (of lijkt te brengen) wel. Maar soms kan het ook zijn dat je gewoon niet teveel van iets binnen moet krijgen. Mijn neefje kan ook niet goed tegen melk. Maar hij mag wel pannekoeken eten. Echter, als hij op één dag pannekoeken eet en een ijsje en een glas melk neemt en wat chocola dan krijgt hij uitslag o.i.d.. En dan lijkt het soms wat vreemd als het voor- en hoofdgerecht verbouwd moeten worden maar het toetje niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 03:58:59 #91
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146103043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja precies, heeft mijn zus met appel, geen appelmoes of appeltaart, maar een normale
appel kan ze niet eten anders heeft ze daarna last van haar gehemelte ofzoiets
is in elk geval niet prettig en soms pijnlijk, dus tja dan eet je gewoon geen rauwe appel.

Amandelspijs is ze bijvoorbeeld ook allergisch voor en niet zo'n beetje ook :')
Ik had een keer een banketstaaf meegenomen, maar er niet bij stilgestaan dat ze
allergisch was, omdat ze ook wel eens die dingen at met van dat ''nepspijs'' maar
deze was van de banketbakker, dus daar zat échte spijs in, resultaat, opgezwollen tong
en alles, moest gekoeld worden met ijs en alles, die kon geen adem meer halen,
ik zat er naast, dus aanstellerietus was het zéker niet, ik schrok me kapot om eerlijk te zijn er ik voelde me hartstikke schuldig omdat ik die banketletter had meegenomen :@ en dat heeft ze dus ook bij garnalen, maar die dingen vallen allemaal makkelijk te vermijden denk ik.
Als je allergisch bent is het wel verstandig om eerst eens te kijken wat je voor je neus hebt voor je het in je hoofd steekt ...
  donderdag 30 oktober 2014 @ 03:59:33 #92
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_146103044
Godverdomme, kuttelefoon, laat maar hangen dan.

[ Bericht 97% gewijzigd door Klaploper op 30-10-2014 04:16:04 (Te loser om te kunnen editten) ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 04:20:48 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146103059
Trouwens, ik vind het wel leuk om soms eens iets te koken voor mensen met een allergie, en het dan zo te maken dat ze er geen lastvan krijgen. Vorig jaar of het jaar daarvoor heb ik oliebollen zonder ei gemaakt. Dat beviel zo goed, dat ik er nog een schaal gebakken heb voor mensen die niet allergisch zijn en die vonden mijn oliebollen ook heerlijk _O-

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je kok bent, je tureluurs wordt van al die allergieën.
pi_146103060
Ik vind die hele gluten-vrije hype zo triest :') Allemaal kuddevolk (behalve diegene met coeliakie uiteraard). Mijn schoonmoeder begon er ook al over. Heb haar verteld dat ik niet meer met haar praat als ze mee gaat doen aan die kut hype :')
  donderdag 30 oktober 2014 @ 04:32:42 #95
267651 Klaploper
pi_146103077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 04:21 schreef IrCute het volgende:
Ik vind die hele gluten-vrije hype zo triest :') Allemaal kuddevolk (behalve diegene met coeliakie uiteraard). Mijn schoonmoeder begon er ook al over. Heb haar verteld dat ik niet meer met haar praat als ze mee gaat doen aan die kut hype :')
Soms heb ik het idee dat zulke mensen gewoon niet helemaal tevreden zijn met hun leven, en als ze iets op televisie of internet zien gelijk denken van 'hmm misschien als ik vroeger geen gluten gegeten had dat mijn leven er dan veel beter uit had gezien.'
Als op dat moment toevallig op tv was geweest dat je eigen poep eten goed voor je is, hadden ze gedacht dat ze nu een veel beter leven hadden als ze dat vroeger gedaan hadden.
pi_146103263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 03:58 schreef 2cv het volgende:

[..]

Als je allergisch bent is het wel verstandig om eerst eens te kijken wat je voor je neus hebt voor je het in je hoofd steekt ...
Is ook zo... maar ze wist zelf niet eens dat ze zó heftig zou reageren op die spijs, die vrat
altijd van die goedkope rotzooi uit de super en ik had een échte banketstaaf meegenomen 8-)
pi_146103391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 03:55 schreef 2cv het volgende:

[..]

Zoals die gast het brengt (of lijkt te brengen) wel. Maar soms kan het ook zijn dat je gewoon niet teveel van iets binnen moet krijgen. Mijn neefje kan ook niet goed tegen melk. Maar hij mag wel pannekoeken eten. Echter, als hij op één dag pannekoeken eet en een ijsje en een glas melk neemt en wat chocola dan krijgt hij uitslag o.i.d.. En dan lijkt het soms wat vreemd als het voor- en hoofdgerecht verbouwd moeten worden maar het toetje niet.
Dat kan best zo zijn, maar doe de kok dan ook wat eer aan door in de gerechten wel die stoffen (met mate) te laten verwerken en je irish coffee te vervangen door iets zonder melk. Ik vind het ook erg onbeleefd. 9 gangen....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146103401
Ik heb trouwens een psychische lactose intolerantie.

Japs, ik houd niet van kaas of melk. :') En dat is mijn probleem. Er zijn zat gerechten zonder kaas en dat de vegetarische opties voor mij beperkt zijn, is jammer. Zien er vaak lekker uit, maar met kaas als integraal onderdeel lijkt het me erg kaal worden. Niet leuk voor de chef, niet lekker voor mij. En dus bestel ik wel vlees of vis, eet ik ook.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146103457
Aan zulke mensen sta ik graag mn voedselallergie af.

Op onbegrip en 'ik weet het niet; dat moet ik even navragen' ben ik al redelijk gewend geraakt. Het continu verpakkingen lezen, weten wat je eet indien mogelijke reacties en de daarbij behorende klachten en medicatie neemt het leuke van eten wel weg ja.

Sinds vorig jaar sesamallergie. Als ik het binnen krijg staat het gegarandeerd voor veel jeukende bulten&vlekken over mijn hele lijf en zwellingen in mijn gezicht die steeds heftiger aan het worden zijn. Leuke mode toch? Vooral die epipen is een toffe accessoire...
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 oktober 2014 @ 07:39:41 #100
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146103480
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Als ik weet dat ik een ingrediënt echt niet lekker vind, op welke manier het dan ook bereid wordt, dan bestel ik iets anders.

Is geen hogere wiskunde hoor ..
We hadden het over een meergangenmenu. Dan weet je dus niet wat je krijgt.

Is geen hogere wiskunde hoor ..
pi_146103488
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 07:35 schreef douche-eendje het volgende:
Aan zulke mensen sta ik graag mn voedselallergie af.

Op onbegrip en 'ik weet het niet; dat moet ik even navragen' ben ik al redelijk gewend geraakt. Het continu verpakkingen lezen, weten wat je eet indien mogelijke reacties en de daarbij behorende klachten en medicatie neemt het leuke van eten wel weg ja.

Sinds vorig jaar sesamallergie. Als ik het binnen krijg staat het gegarandeerd voor veel jeukende bulten&vlekken over mijn hele lijf en zwellingen in mijn gezicht die steeds heftiger aan het worden zijn. Leuke mode toch? Vooral die epipen is een toffe accessoire...
Ik vind het ook wel oneerlijk tegenover mensen zoals jij hoor.
Lijkt me behoorlijk klote als je er écht last van hebt en iedereen maakt het belachelijk..
Niet leuk :N
pi_146103628
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb een autoimmuunziekte (hashimoto) waarbij er vaak een combinatie is met glutenallergie. Ik bleef wat vage restklachten houden dus het is voor de zekerheid uitgesloten. We wisten dat de kans ontzettend klein was dat ik het had. Gelukkig, ik ben dol op gluten.

Er zijn trouwens echt heel veel schildklierpatienten die glutenvrij eten, ook als ze geen echte allergie hebben. Een gluteneiwit lijkt op een schildkliereiwit. Er zijn de laatste jaren een aantal studies gedaan waarin aangetoond werd dat de antistoffen die ik dus ook heb zowel de glutenresten in het bloed als de schildklier aanvallen met als gevolg een grote toename van antistoffen en dus restklachten.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik weet wel dat je gezonder gaat eten als je zo bewust gaat opletten wat je binnenkrijgt. Dus de kans lijkt me groot dat je je beter voelt als je gezonder eet.

Gluten *O* :Y)
ik heb ook geen antipathie tegen gluten maar ik heb een andere autoimmuun ziekte dan jij en tot mijn verbazing is de ontstellende moeheid voor overgrote deel verdwenen als ik tarwe vermeid. Geen verklaring voor te geven, dus val blijkbaar onder de categorie 'aansteller'. :+
pi_146103729
Ik heb jarenlang gesteggel gehad met artsen over wàt nou de oorzaak van mijn darmproblematiek was. Uiteindelijk dachten zij aan Coeliakie, en heb ik bijna twee jaar volledig glutenvrij geleefd.

Over het algemeen viel me dat wel mee, er zijn goede vervangers op de markt en er is door deze ''hype'' wel meer bekendheid voor. Uit eten gaan deed ik bijna niet omdat dat heel moeilijk is om volledig glutenvrij te doen, en ik denk dat dat voor heel veel mensen met een échte allergie geldt. Je kookt liever thuis iets speciaals waarvan je zeker weet dat je het kan hebben dan dat je uit eten gaat en maar moet zien of je gezond blijft.

Maar goed, de artsen kwamen bij mij uiteindelijk tot de conclusie dat ik een spastische darm heb, en ik kan dus van alles last krijgen of niet; dat is volledig willekeurig dus het maakt niet uit wat ik eet. En daar ben ik ontzettend blij mee; na die twee jaar snap ik echt niet dat iemand vrijwillig gluten of iets anders volledig uit zn dieet zou schrappen ;)

Ergo; ik begrijp echt niet waarom allergieën een hype zijn :')
  donderdag 30 oktober 2014 @ 08:15:40 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146103826
Er zijn populaire alternatieve stromingen die ervan overtuigd zijn dat heel normale voedingsmiddelen voor bepaalde mensen sterk effect heeft op hun gezondheid. Die mensen kloppen meestal aan met vage lichamelijke klachten en bij hen wordt de hoop sterk aangewakkerd dat het schrappen van die voedingsmiddelen hun klachten gaat oplossen. Steeds maar weer proberen en achter elke hype op gezondheidsgebied aanlopen. Soms ook uit wanhoop.

Wel meegemaakt dat mensen ervan overtuigd waren dat het schrappen van koffie of eieren dé oplossing zou zijn... Wat nooit bleek. Altijd weer die hoop dat ze zich hierdoor weer echt beter zouden gaan voelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146103840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 04:21 schreef IrCute het volgende:
O shit had een heel verhaal getypt

Kort:
Mijn buik zwelt enorm op en krijg mega steken in m'n buik + moe en bleek na eten van tarwe/bier/sojasaus

Negatief getest op coeliakie (al schijnt het maar bij 1/3e van de mensen vastgesteld te kunnen worden via bloed)

Dus ik bestel altijd iets zonder tarwe of op basis van tarwe. Dan ben ik maar een quinoa kutje.

Heb wel PDS en waarschijnlijk lactose intolerantie volgens de dokter. En ben dan misschien niet allergisch voor gluten maar dat wil niet zeggen dat ik tarwe wel verdraag.

Nu ik glutenvrij eet, heb ik nergens last van..

(Ben wel op bloed getest en ben wel allergisch voor zeep, katten, honden, huisstofmijt, volgens mij nog een aantal dingen, ik kan niet goed tegen parfum/benzine/vluchtige stoffen. Heb astma en adhd. Dus baalde beetje van deze hipster gluten onzin er ook nog bij gevoelsmatig)
Worry is a misuse of imagination
pi_146103874
Ik heb al 2x een allergische reactie gehad in een restaurant: opgezwolle lippen en brok in de keel. Wat blijkt: Pangasius uit de Mekong Delta. Verder kan ik alles eten.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:45:09 #107
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_146105248
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb een autoimmuunziekte (hashimoto) waarbij er vaak een combinatie is met glutenallergie. Ik bleef wat vage restklachten houden dus het is voor de zekerheid uitgesloten. We wisten dat de kans ontzettend klein was dat ik het had. Gelukkig, ik ben dol op gluten.

Er zijn trouwens echt heel veel schildklierpatienten die glutenvrij eten, ook als ze geen echte allergie hebben. Een gluteneiwit lijkt op een schildkliereiwit. Er zijn de laatste jaren een aantal studies gedaan waarin aangetoond werd dat de antistoffen die ik dus ook heb zowel de glutenresten in het bloed als de schildklier aanvallen met als gevolg een grote toename van antistoffen en dus restklachten.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik weet wel dat je gezonder gaat eten als je zo bewust gaat opletten wat je binnenkrijgt. Dus de kans lijkt me groot dat je je beter voelt als je gezonder eet.

Gluten *O* :Y)
Ik heb ook Hashimoto en ik denk dat ik dit ook maar eens uit ga laten zoeken.
Mijn lijf is bijzonder snel uit evenwicht, als ik een dagje slecht heb gegeten heb ik een enorme toename van klachten en zo nog wel wat meer dingen.

Buiten dat heb ik een kiwi en avocado-allergie. Vooral die laatste vind ik heel erg jammer ;(
Ik heb ook standaard tabletjes bij me voor als het eens misgaat, dan kan ik die nemen en hopen dat de reactie niet te heftig verloopt.

Wel stom, mensen moeten altijd lachen en geloven me nooit als ik zeg dat ik een kiwi- en avocadoallergie heb :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 oktober 2014 @ 11:22:20 #108
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146107630
Het was natuurlijk wachten totdat de 'echte' allergie-mensen dit topic over zouden nemen om over hun kwaaltjes te praten.
Vraag me af hoeveel van de reaguurders hierboven als 'modeverschijnsel' worden gezien door TS en zijn gedachtenvrienden.
pi_146107697
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Kreator het volgende:
Het was natuurlijk wachten totdat de 'echte' allergie-mensen dit topic over zouden nemen om over hun kwaaltjes te praten.
Vraag me af hoeveel van de reaguurders hierboven als 'modeverschijnsel' worden gezien door TS en zijn gedachtenvrienden.
Dat is maar goed ook dat de ''echte'' allergie mensen zich melden, dan hoort men het ook eens
van de andere kant :Y
pi_146107888
quote:
het is allemaal niet zo zwart wit, beetje nuancering kan toch? We zitten in CUL niet KLB
pi_146110173
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:07 schreef Selestha het volgende:
Uit eten gaan deed ik bijna niet omdat dat heel moeilijk is om volledig glutenvrij te doen, en ik denk dat dat voor heel veel mensen met een échte allergie geldt. Je kookt liever thuis iets speciaals waarvan je zeker weet dat je het kan hebben dan dat je uit eten gaat en maar moet zien of je gezond blijft.
Ik denk inderdaad dat mensen met een echte allergie helemaal niet zo graag uit eten gaan, juist omdat het altijd riskant blijft. Een kok kan wel iets voor je bereiden zonder dat ene ingrediënt, maar heeft hij de soeplepel wel goed afgewassen? Dat soort dingen. Het blijft een gok, dan liever gewoon thuis eten en alles zelf maken.
pi_146111840
Ooit bij een trouwfeest aan tafel gezeten met iemand die echt niks lustte. Het kwam erop neer dat ze alleen steak at die avond, en als het ook maar een beetje een tint van rood had, was het rauw en moest ze het niet meer hebben. Als ze een schoenzool had gegeten kreeg ze nog maar voedingsstoffen binnen denk ik... 8)7

Als je met zo iemand moet samenleven... En het was niet van allergisch, maar eerder van, dat lust ik niet. Mens was verdomme rond de 27 jaar, en gedroeg zich in dat opzicht als een klein kind.

Ik ben blij dat ik nergens last van heb, ik kan (voor zover ik weet) alles eten en drinken wat ik wil.
Alhoewel, als Aziaat ik van alcohol enorm snel rood wordt. en in sommige gevallen zelfs rode vlekken op mijn lichaam heb. Maar dat pak ik er voor lief bij :P
Ook heb ik was last van slijm in mijn keel als ik een glas melk zou drinken, maar niks waar ik niet mee kan leven. Af en toe een ijskoude glas melk drinken is lekker :9
  † In Memoriam † donderdag 30 oktober 2014 @ 15:30:40 #113
25682 2cv
Niet subtiel
pi_146115116
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 07:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat kan best zo zijn, maar doe de kok dan ook wat eer aan door in de gerechten wel die stoffen (met mate) te laten verwerken en je irish coffee te vervangen door iets zonder melk. Ik vind het ook erg onbeleefd. 9 gangen....
'Met mate'. Hoeveel is dat ? Ik denk dat de beste oplossing geweest was om te melden dat ze maar beperkt melk mag hebben en dat ze daarom alles, behalve het toetje, melkvrij wil hebben.

M.i. speelt open kaart spelen altijd het beste.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 15:39:21 #114
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_146115396
Het ging er dacht ik juist een beetje om dat je het kaf van het koren moet scheiden. Niets dus ten nadele van de mensen met echt allergische klachten. Het was meer een bezwaar tegen de mensen die niet echt wat hebben maar het wel interessant vinden en zo weer wat aandacht krijgen, maar daardoor juist enorm irritant zijn als je kok bent. ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 oktober 2014 @ 16:47:23 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146117535
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:47 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ik had de Irish Coffee 'per ongeluk' over 'm heen laten vallen denk ik.
ik had 'm niet geserveerd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 18:15:21 #116
267651 Klaploper
pi_146120503
quote:
Ik denk helemaal niemand.
pi_146120763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 07:40 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel oneerlijk tegenover mensen zoals jij hoor.
Lijkt me behoorlijk klote als je er écht last van hebt en iedereen maakt het belachelijk..
Niet leuk :N
Is het ook. En ik mis tahin ontzettend!
pi_146120920
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is het ook. En ik mis tahin ontzettend!
Kun je geen tahin maken van iets anders dan sesam? Een vergelijkbaar zaad?
pi_146122665
Ik moet nav dit topic ineens denken aan de hypochonder Georgette uit de film Amélie :D
pi_146126800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Pisvolk is het vooral van die tutholla's die er over doorzeuren. Nee je hebt geen allergie je bent een aandachtshoer.

Mensen ,met een echte allergie herken je ook veel veel makkelijker. Die melden via de mail of telefoon dat ze allergie X hebben en zijn zelden binnenlopers.

Mensen met nep-allergie zijn altijd binnenlopers en hebben meerdere soorten allergieën 5 anekdotes erover en willen een chef uitleggen wat ze niet mogen hebben. Soms als ik me verveel en een slechte dag heb laat ik ze wel even naar de keuken lopen om met de chef te praten :D *;
ben jij een debiel zeg..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_146126866
Een hoop koks zouden zich ook wat beter op de hoogte moeten stellen van de verschillende allergieën.

Lekker avondje uit, als je met je vriendin naar een restaurant gaat, zij maakt haar allergie bekend en binnen een uur staat de ambulance voor de deur omdat de luchtwegen door opzetten dicht raken.
(wel gratis gegeten :) )
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146127345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:28 schreef Thezappa het volgende:

[..]

ben jij een debiel zeg..
Internethelden :')
pi_146127404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:39 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Internethelden :')
jij bent een meester in dom lullen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_146128228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat mensen met een echte allergie helemaal niet zo graag uit eten gaan, juist omdat het altijd riskant blijft. Een kok kan wel iets voor je bereiden zonder dat ene ingrediënt, maar heeft hij de soeplepel wel goed afgewassen? Dat soort dingen. Het blijft een gok, dan liever gewoon thuis eten en alles zelf maken.
Klopt deels.

Ligt ook aan de uitwerking en de hoeveelheid die je binnen mag krijgen, zelf heb ik geen allergie, maar jarenlang samengewoond en zij had wel een serieuze allergie waarbij door citrusstoffen de luchtwegen vernauwden en de tong opzwol, ook lukte slikken niet meer en nam de speeksel productie toe, absoluut een in potentie dodelijke cocktail. Een drupje van het één of het ander kan niet echt kwaad en veroorzaakte een irritante jeuk voor vijf minuten maar een paar happen van een salade die "citrusvrij zou zijn" leverde al snel spannende momenten op. En helaas weten veel (vooral de goedkopere restaurants) koks niet wat allemaal wel of niet kan bij een citrusallergie of ze hebben geen idee in welke van hun producten wel of niet iets is verwerkt.

We gingen wel vaak uit eten, en soms ging het fout, altijd een beste domper op de feestvreugde.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146129556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ks-tot-waanzin.dhtml

Wie kent ze niet, de mensen die claimen allergies te zijn omdat ze dingen niet lusten, of zwaar
lijden aan aanstelleritus
En dan heb je klootzakjes als jou die zich druk maken over dit soort onzin...ik heb een vrouw met coelakie, ze moet glutenvrij eten.
En het is een hel voor ons om uit te gaan en zorgeloos te kunnen genieten. Wij kunnen niet spontaan nu de deur uit en iets gaan eten...zonder onderzoek te doen.
Die trends helpen ons, we krijgen meer keus we kunnen ergens eten, steeds meer, maar nog lang niet zoals "normale"mensen dat kunnen.
Dus fuck you met je kleinzielig populistische topic. Je bent een naar mens, i.d.d een stuk verdriet..
pi_146129557
Ik vind juist koks irritant. Ik kan niet tegen schelpdieren en als je dat dan zegt...

"De kok vraagt of u wel vis lust." Wat nou, lust? Ik lúst alles, ook schelpdieren, lekker juist, maar ik word er doodziek van. Schrapen jullie me straks van de grond?

Maar goed, dat is altijd nog beter dan een vismenu bestellen, zeggen dat je geen schelpen mag, en dan bij iedere gang kipfilet voorgezet krijgen. Voor de zekerheid. Terwijl je tafelgenoten lekker aan de zalm of forel zitten.

Of ze gaan de discussie met je aan. "Mevrouw, u zegt net dat u geen schelpdieren lust ( ;( ). Maar u at wél een garnaal net!"
"Uh, ja.... Dat is geen schelpdier maar een schaaldier!?"
En dan vervolgens mosselen krijgen omdat ik me aan zou stellen -O-
pi_146131319
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Kun je geen tahin maken van iets anders dan sesam? Een vergelijkbaar zaad?
Tahin is sesampasta... dus hoe maak je dat van een vergelijkbaar zaad? Ik heb echt werkelijk geen idee.
pi_146131408
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Tahin is sesampasta... dus hoe maak je dat van een vergelijkbaar zaad? Ik heb echt werkelijk geen idee.
Nou ja net zoals je pesto kan maken van walnoten bijv
pi_146131409
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind juist koks irritant. Ik kan niet tegen schelpdieren en als je dat dan zegt...

"De kok vraagt of u wel vis lust." Wat nou, lust? Ik lúst alles, ook schelpdieren, lekker juist, maar ik word er doodziek van. Schrapen jullie me straks van de grond?

Maar goed, dat is altijd nog beter dan een vismenu bestellen, zeggen dat je geen schelpen mag, en dan bij iedere gang kipfilet voorgezet krijgen. Voor de zekerheid. Terwijl je tafelgenoten lekker aan de zalm of forel zitten.

Of ze gaan de discussie met je aan. "Mevrouw, u zegt net dat u geen schelpdieren lust ( ;( ). Maar u at wél een garnaal net!"
"Uh, ja.... Dat is geen schelpdier maar een schaaldier!?"
En dan vervolgens mosselen krijgen omdat ik me aan zou stellen -O-
Bij die laatste heb je hoop ik toch niet ook nog de rekening betaalt.

En dat sommige koks uit onwetendheid te laf worden en voor superveilig en simpel kiezen zijn we ook een aantal keren tegen gekomen.

Wilt u de salade serveren zonder schijfje sinaasappel of citroen erop. En hopla gelijk allebeide geen Salade meer, heeft u ook een andere saus bij de dagschotel, hopla ketchup op je stuk vlees. Dan staan we wel op en gaan bij de buren eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')