Snap ik. Sommigen hebben geen idee, maar blaten graag na.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:25 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Klopt helemaal hoor, maar er lopen zoveel mensen rond die alleen last krijgen als ze weten dat het ingrediënt er in zit. Als je het ze niet vertelt merken ze opeens niets.![]()
Beetje van hetzelfde niveau als de health-bloglezende mensen die wel last beweren te hebben van de MSG van de Chinees, maar niet als het van nature in voedsel voorkomt. Terwijl het natuurlijk exact hetzelfde stofje is.
Nounou, also also, niet zo intolerant, overgevoelig en allergisch graag.quote:
whut?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:54 schreef applemoose het volgende:
En mensen met appel allergie hebben vaak para berk syndroom
Geen idee maar lijkt me niet prettig in een restaurant,quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:04 schreef fratsman het volgende:
Ik lust alles, maar bij het kleinste flintertje paprika krijg ik een kokhalsreflex. Ik probeer het af en toe, maar ik kom daar maar niet van af. Allergie of....?
Allergie waarbij mensen die allergisch zijn voor berkenpollen, (kruis)allergische reacties kunnen krijgen van bepaalde fruitsoorten of bv hazelnoten.quote:
Ah, weer iet geleerd! Ik dacht even dat er pleinvrees ofzoiets bedoeld werdquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:20 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Allergie waarbij mensen die allergisch zijn voor berkenpollen, allergische reacties kunnen krijgen van bepaalde fruitsoorten.
Daarom zit in restaurants ook altijd zo te "vissen" als ik paprika ontwaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:18 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Geen idee maar lijkt me niet prettig in een restaurant,zeker niet voor de anderen!
Haha paranoide worden van rondlopende berken oid.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah, weer iet geleerd! Ik dacht even dat er pleinvrees ofzoiets bedoeld werd![]()
Nah, dat is geen allergische reactie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:04 schreef fratsman het volgende:
Ik lust alles, maar bij het kleinste flintertje paprika krijg ik een kokhalsreflex. Ik probeer het af en toe, maar ik kom daar maar niet van af. Allergie of....?
Dat is ook écht een lastige allergie denk ik, echt zo eentje waarvan de meeste mensenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:21 schreef fratsman het volgende:
[..]
Daarom zit in restaurants ook altijd zo te "vissen" als ik paprika ontwaar.![]()
Lol, dat snap ik ja! Zelf ben ik gek op paprika, maar mijn paprikasoepje van laatst ging niet helemaal goed. Smaak was prima, maar de hele tijd oprispingen e.d. Was ook wat minder handig.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:21 schreef fratsman het volgende:
[..]
Daarom zit in restaurants ook altijd zo te "vissen" als ik paprika ontwaar.![]()
jah.. zoiets dacht ikquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:22 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Haha paranoide worden van rondlopende berken oid.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:24 schreef FANN het volgende:
[..]
jah.. zoiets dacht ikdat het een grapje was dus
Nee, dat zit gewoon tussen de oren.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:04 schreef fratsman het volgende:
Hoe weet jij dat nou?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:25 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Nee, dat zit gewoon tussen de oren.
Overgevoelig zijn kan wel, maar het is geen allergische reactie. Een allergische reactie is een komt door het imuunsysteem.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:29 schreef FANN het volgende:
en trouwens wat dan nog, als je gaat kokhalzen van paprika dan lijkt het me niet slim
om dat te gaan zitten eten...
Nou ja, maakt ook niet zoveel uit hoe het heet, maar zo iemand kan dus gewoon geen paprikaquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:34 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Overgevoelig zijn kan wel, maar het is geen allergische reactie. Een allergische reactie is een komt door het imuunsysteem.
Appels, peren, daar krijg ik jeuk/blaasjes in de keel/tong, al was dat vroeger niet zo. Het helpt bij mij als je de schil eraf haalt. Maar goed, als ik honger heb en een snelle snack nodig heb bijt ik toch in de appelquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:20 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Allergie waarbij mensen die allergisch zijn voor berkenpollen, (kruis)allergische reacties kunnen krijgen van bepaalde fruitsoorten of bv hazelnoten.
Uit degelijke onderzoeken blijkt dat de effecten diesommige mensen toeschrijven aan MSG daar niet door veroorzaakt worden, ook niet als het syntetisch is. Er zijn onderzoeken geweest die dat wel beweerden, waardoor er een beetje hysterie is ontstaan, maar die resultaten zijn al lang weerlegd. Maar veel mensen blijven er hardnekkig in geloven, en het internet staat nog vol met mensen die het blijven volhouden, en blogjes van amateur 'voedingsdeskundigen' als serieuze bron zien.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:29 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Snap ik. Sommigen hebben geen idee, maar blaten graag na.![]()
Qua msg en aanverwante 'natuurlijke stofjes'. Ik snap waar je op doelt, maar ik heb begrepen dat daar wel verschil tussen zou kunnen zitten. Als (voeding)stoffen natuurlijk ontstaan of in een voedingsmiddel aanwezig zijn, kunnen deze een andere, lees mildere, uitwerking op het lichaam hebben dan dezelfde pure stof. Ik heb het niet zozeer over allergie sec, maar over 'bijwerkingen'.![]()
Je ziet dat ook met geneesmiddelen die een natuurlijke oorsprong hebben en geheel worden ontdaan van hulpstoffen die normaliter aanwezig zijn in het oorspronkelijke plantje / kruid. Vergeleken met een natuurlijke oplossing waarbij een plant / kruid word gebruikt in zijn totaliteit. In dat laatste geval zijn de bijwerkingen milder of geheel afwezig.
Maw, misschien is de msg die in pure vorm wordt toegevoegd wel te sterk en dat de natuurlijke vorm (bij de afbraak van b.v. eiwitten) zodoende minder problemen geeft? Wat denk / weet jij hierover?
Dat lijkt me geen pretje dat gejeuk enzo.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Appels, peren, daar krijg ik jeuk/blaasjes in de keel/tong, al was dat vroeger niet zo. Het helpt bij mij als je de schil eraf haalt. Maar goed, als ik honger heb en een snelle snack nodig heb bijt ik toch in de appel
En het is echt veel te overdreven om het als allergie te bestempelen zoals sommigen mensen dat zeggen..
Met Hazelnoten nergens last van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |