Haha, jij begrijpt het principe van de special niet?quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Het leukst vind ik nog wel dat 'ie af en toe in het "wat eet je nu" topic interessant loopt te doen met "specials" waar je naar zou moeten vragen bij z'n noedel boer, maar als iemand anders iets wil bestellen dat wel op de kaart staat en een ingrediënt niet wil om wat voor reden dan ook (allergie, intolerantie, of lust het simpel weg niet), dan is dat waanzin.
Dus; hele gerechten vragen die niet op de kaart staan = OK.
Een gerecht bestellen dat wel op de kaart staat, en daar om een aanpassing vragen = Te lastig.
Haha, jij begrijpt niet dat als je als kok met specials op de proppen komt dan ook niet moet mekkeren over mensen die een aanpassing van een normaal gerecht vragen?quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:27 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Haha, jij begrijpt het principe van de special niet?
Dat is gewoon wat de chef die dag naaaaast de gewone kaart in de aanbieding heeft.
Omdat hij iets leuks tegenkwam op de markt of gewoon zomaar, omdat ze naast de standaard kaart altijd een gerecht van de dag hebben. Bijvoorbeeld de soep van de dag, die verschilt vaak dagelijks, staat niet op de kaart maar wordt je aan tafel verteld. Of staat op een bord of zo.
Nou ik heb een nieuwtje voor je. De horeca-zaken die er echt toedoen die gaan echt niet zoals omschreven in de OP hun hele zaak qua bereiding van de gerechten aanpassen aan de minderheid. En ik heb al aardig wat mensen die erover gaan gesproken. Er zal wel wel wat aangepast worden als de ruimte ervoor is,maar dat hele gerechten qua basisingredienten bereiding helemaal op zijn kop worden gezet dat kan je vergeten! Waarvan akte!quote:Op zaterdag 1 november 2014 07:39 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind de essentie van jouw betoog vrij treurig. Als je afwijkt van de grote massa mag je in een hoekje wegkruipen en word je geacht anderen niet lastig te vallen.
Gelukkig maar dat jij het niet bepaalt.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 08:17 schreef computergirl het volgende:
Het lijkt erop dat veel koks niet genoeg kwaliteiten hebben om te kunnen improviseren in de keuken en dat veel kant en klaar wordt ingekocht bij de groothandel en nog alleen een beetje opgewarmd.
Je leest graag wat je wilt lezen om een punt te maken wat geen punt is.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:20 schreef OMG het volgende:
Het leukst vind ik nog wel dat 'ie af en toe in het "wat eet je nu" topic interessant loopt te doen met "specials" waar je naar zou moeten vragen bij z'n noedel boer, maar als iemand anders iets wil bestellen dat wel op de kaart staat en een ingrediënt niet wil om wat voor reden dan ook (allergie, intolerantie, of lust het simpel weg niet), dan is dat waanzin.
Die specials ( die vaak het dubbele van een gewoon gerecht kosten) die ik uitvraag is omdat ik daar praktisch elke dag kom en meer dan de gemiddelde gast verteer en zoals met alles: Money counts! en dat is juist het probleem met de meeste zeikstralen: Ze willen vaak als een kok dan een gerecht geheel anders moet gaan bereiden,dan wil men vaak het voor dezelfde prijs hebben "omdat ze een allergie"hebben. Ja dag!quote:Dus; hele gerechten vragen die niet op de kaart staan = OK.
Een gerecht bestellen dat wel op de kaart staat, en daar om een aanpassing vragen = Te lastig.
dus jij bepaald dat ik een modeverschijnsel heb en niet echt ziek wordt en me maar een beetje aanstel? Of lees ik dat verkeerd?quote:
Lees deze eerste reactie van mij maar eens en met name het stukje van "1980"quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:32 schreef Oceanonix het volgende:
dus jij bepaald dat ik een modeverschijnsel heb en niet echt ziek wordt en me maar een beetje aanstel? Of lees ik dat verkeerd?
Of moet ik met een doktersverklaring komen om te voorkomen dat je toch de verboden ingredienten in mijn voedsel mikt omdat het je niet uitkomt?
toen was ik 3 en ja toen al heftige hoofdpijnen waar niemand wist waar ze vandaan kwamen. Alleen kwam toen niemand op het idee om naar voedsel als oorzaak te kijken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:34 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Lees deze eerste reactie van mij maar eens en met name het stukje van "1980"
Ik kan merken dat jij een behoorlijke arrogante eikel bent. Jammer voor je.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:37 schreef Iwanius het volgende:
Je kan merken dat jij nooit iets met de horeca te maken hebt gehad ( dan misschien als serveerster o.i.d.) anders had je nooit zo een stupide reactie gegeven. Ik zou zeggen: Ga eerst je eens verdiepen wat er allemaal komt kijken eer jij dat gerecht waar jij hooguit 20 euro+ voor wilt betalen op tafel komt.
Nee als je iedereen die het niet met je eens is voor stupide uitmaakt dan ben je arrogant. En voor de rest moet je niet zo zielig doen, ik ben niet eens geïnteresseerd in jouw mening over Zwarte Pietquote:Op zaterdag 1 november 2014 16:46 schreef Iwanius het volgende:
Tuurlijk...als je weigert met dit soort trends mee te doen en het gejammer, en geen begreep hebt dan ben je net zo als met die idiote zwarte Piet discussie een racist,arrogante eikel die geen begrip heeft,niets begrijpt en mensonterend bezig is.
als je de saus weglaat ben je bij mij al een heel eind.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:41 schreef Iwanius het volgende:
Het enige wat ik lees zijn: "Boehoe...ik ben zielig,mijn leed is het enige leed dat bestaat en dat moeten jullie maar begrijpen en de wereld ervoor aanpassen zodat ik ook kan meedoen en wat het jullie kost, is niet mijn probleem."
Het beste is om gewoon een statement te maken door in de keuken van desbetreffende kok aan de schijterij te gaan, te kotsen of te sterven.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:14 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
als je de saus weglaat ben je bij mij al een heel eind.
Ik bestel om deze reden ook liever van een menukaart, dan kan ik proberen zelf een inschatting te maken over datgene wat ik kan eten.
De bediening zegt wel dat het geen probleem is maar de arrogante eikel in de keuken is het echte probleem.
Nou en?quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:57 schreef Erasmo het volgende:
Ik zag trouwens laatst in Middenmeer of all places een heuse glutenvrije supermarkt
Mooi, joh. Dan zet je het op de kaart. Heb het wel een paar keer gezien, meldingen in de strekking van "We do not modify our meals". Dat er nog wel de mogelijkheid is je friet door groente te vervangen of iets dergelijks, maar dat er niet aan het gerecht zelf wordt gesleuteld. Het kan zo makkelijk zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:23 schreef Iwanius het volgende:
Je leest graag wat je wilt lezen om een punt te maken wat geen punt is.
Als jij 1 ingredient niet in je gerecht wilt hebben vanwege een allergie dan zal niemand in de keuken daar echt over vallen. Maar verwachten dat een gerecht helemaal ontdaan wordt van zijn meest essentiele basisingredienten alleen maar omdat jij iets hebt,dat is waar tegen geageerd wordt.
Stoer. Maar mik dan voor het gemak "Wij veranderen niks aan de gerechten" op je kaart, wellicht nog met een waarschuwing waar eventueel noten, gluten, en andere mogelijk spul in zit voor bekende erge allergiën/intoleranties, en klaar. Hordes mensen kunnen preventief wegblijven en koks hoeven niet verzoekjes om te gaan.quote:[..]
Die specials ( die vaak het dubbele van een gewoon gerecht kosten) die ik uitvraag is omdat ik daar praktisch elke dag kom en meer dan de gemiddelde gast verteer en zoals met alles: Money counts! en dat is juist het probleem met de meeste zeikstralen: Ze willen vaak als een kok dan een gerecht geheel anders moet gaan bereiden,dan wil men vaak het voor dezelfde prijs hebben "omdat ze een allergie"hebben. Ja dag!
Daarbij is het een top kok zijn eer te na om gerechten waar hij tijd en moeite en geld insteekt en helemaal achterstaat,om die van zoveel te ontdoen dat er amper iets overblijft van datgene wat hij graag uitdraagt als zijnde 'zijn' gerechten. Dan hebben ze liever dit soort gasten niet!
En terecht!
Er zijn genoeg toko's die alles wel best vinden en dus ook van alles aanpassen aan een minderheid,dus ga je maar daar lekker heen .
Jij zegt ook tegen iemand in een rolstoel dat hij maar even op moet staan om een hoge drempel over te gaan omdat jij (als uitbater) écht geen mogelijkheid ziet wat te fabriceren met plaatjes zodat een hellinkje ontstaat?quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:46 schreef Iwanius het volgende:
Tuurlijk...als je weigert met dit soort trends mee te doen en het gejammer, en geen begrip hebt dan ben je net zo als met die idiote zwarte Piet discussie een racist,arrogante eikel die geen begrip heeft,niets begrijpt en mensonterend bezig is. Zie hier de makkelijke leugenachtige aantijgingen die men van stal haalt in de hoop een punt te maken. Walgelijk!
Heb een nieuwtje voor je: Ik heb ook een allergie en mag bepaalde dingen ook niet hebben maar vraag of verwacht ik dat men dan zijn hele toko en diens gerechten speciaal gaat aanpassen aan mijn allergie?En weet je waarom? Omdat ik niet tot last wil zijn ondanks dat men mij wel vaak ter wille is.
Dus ga ik ergens anders heen waar het wel kan,of ik blijf thuis, maar ik ga niet drammen en verwachten dat de wereld om mij draait want dat willen die zeikstralen vaak niet begrijpen. Die willen gewoon dat jij je aan hun aanpast alleen maar omdat...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |