quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Toch mooi manquote:
quote:Het 13-jarige slachtoffer, de verdachte en zijn medeverdachte spelen allemaal het spel RuneScape. Op 6 september 2007 fietst het slachtoffer (die verder 'P.' genoemd wordt) naar huis. Verdachte en medeverdachte komen naast hem fietsen en dwingen hem mee te gaan naar de woning van medeverwachte te Leeuwarden. Hij wordt door de verdachten gedwongen mee te lopen naar een slaapkamer, en hem wordt verstaan te gegeven om geld en goederen van zijn RuneScape-account over te zetten naar het account van verdachte. Als hij weigert beginnen beide verdachten hem tegen de grond te werken en tegen het hoofd en de borstkas te slaan en te schoppen. Ze bedreigen hem onder toevoeging van de woorden "ik maak je dood" en nemen hem in een wurggreep. Terwijl verdachte op het spel inlogt via de computer in de slaapkamer moet P. onder bedreiging op zijn eigen account inloggen via een computer in de woonkamer. Hierna wordt hij van zijn stoel getrokken en opnieuw toegetakeld. Verdachte zet vervolgens het geld en de goederen van P.'s account over naar zijn eigen account. Hierna wordt P. het huis uit gezet.
Je moet goed naar de feiten kijken, bij Spin was iemand samen met de dader naar binnen gegaan en ook weer naar buiten gekomen, hij had zich op geen enkele manier gedistantieerd of de dader weerhouden terwijl daar gezien de tijd die met de dodingshandeling gemoeid was voldoende mogelijkheid toe bestond, bij de verwurging aanwezig geweest, dus medeplegen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:23 schreef Etsu het volgende:
Hoe moet ik nu het Spinarrest en het Vlinderbomarrest onderscheiden?
Bij Spinarrest gaat het erom dat als iemand slechts aanwezig is bij het delict, hij medepleger kan zijn doordat hij zich niet heeft gedistantieerd van de handelswijze van de andere medepleger.
Bij het Vlinderbomarrest ben je geen medepleger als je erbij stond en niet weg bent gegaan?
En als je toevallig aanwezig bent (bijvoorbeeld verstopt in de kast ofzo, maar het wel wist), ben je dan ook medepleger bij moord?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je moet goed naar de feiten kijken, bij Spin was iemand samen met de dader naar binnen gegaan en ook weer naar buiten gekomen, hij had zich op geen enkele manier gedistantieerd of de dader weerhouden terwijl daar gezien de tijd die met de dodingshandeling gemoeid was voldoende mogelijkheid toe bestond, bij de verwurging aanwezig geweest, dus medeplegen.
Bij Vlinderbom is het een groepje waarvan 1 iets vernielt met vuurwerk en die andere was er toevallig bij, het enkel aanwezig zijn bij en instemmen met is dan onvoldoende voor medeplegen, geen invloed op het delict.
Je moet trouwens ook onderscheid maken in met welke delicten je te maken hebt (vernieling, moord/doodslag).
Nee denk het niet, tenzij je bijvoorbeeld een plicht tot ingrijpen hebt, is ook een arrest over.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
En als je toevallig aanwezig bent (bijvoorbeeld verstopt in de kast ofzo, maar het wel wist), ben je dan ook medepleger?
Honden Peter dacht ik toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:33 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee denk het niet, tenzij je bijvoorbeeld een plicht tot ingrijpen hebt, is ook een arrest over.
Kloptquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:17 schreef Blistering het volgende:
Dit arrest werd zowel bij mijn intro in Groningen als in Utrecht en Amsterdam aangehaald om studenten over te halen toch maar voor rechten te kiezen
Volgens mij is daar geen schema over ofzoquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:58 schreef Ties02 het volgende:
Hey Paxie ik heb nu een prachtig schema gemaakt over verschillend opzet bij uitlokking en medeplichtigheid maar ik mis medeplegen nog
Ja die wil ik dus maken slimmerdquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgens mij is daar geen schema over ofzo
Ja dat weet ik dus nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja die wil ik dus maken slimmerd
Wat gebeurt er als de medepleger meer wilde, minder wilde of iets anders wilde
Maar uitlokken is indirecte deelneming, medeplegen directquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja dat weet ik dus niet
ik zou gewoon het schema van uitlokking gebruiken, maar misschien is dit wel totaal niet boeiend als dit niet bij het hc/wg naar voren is gekomen
Kloptquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar uitlokken is indirecte deelneming, medeplegen direct
Denk niet dat het overeenkomst
Wat een onaardige jongen ben jijquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik heb weer helemaal niet aan jou, man man man
Je zal wel net zo onvriendelijk zijn in je mail als op FOK!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb onze vriend trouwens gemaild maar hij heeft nog niks terug gestuurd
Tegen mensen die een beetje meedenken ben ik altijd heel aardigquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je zal wel net zo onvriendelijk zijn in je mail als op FOK!
Dan is het goedquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Tegen mensen die een beetje meedenken ben ik altijd heel aardig
Danszaal wie? Zere anus?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:21 schreef Henrys het volgende:
Maakt het nog uit of je opzet op het grondfeit aantoont via voorwaardelijk opzet (danszaal Soranus) of via Globaal Opzet?
Soranus. Ging om twee broers die samen boos iemand een lesje gingen leren en toen schoot de ene iemand dood en werd de ander verweten dat hij de kans had aanvaard dat zijn broer iemand meer zou schieten door hem het wapen te geven.quote:
Meester van de "maar zij doen het ook"-verdediging.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:27 schreef Mshauri het volgende:
Wat een ongelofelijke idioot trouwens die rapper bij Pauw gister
Oh hehe ja die hebben wij ook onder andere naamquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Soranus. Ging om twee broers die samen boos iemand een lesje gingen leren en toen schoot de ene iemand dood en werd de ander verweten dat hij de kans had aanvaard dat zijn broer iemand meer zou schieten door hem het wapen te geven.
Als ik me niet vergis.
Edit: het was een mes en geen pistool maar verder zat ik goed in de richting.
OVAR tochquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh hehe ja die hebben wij ook onder andere naam
Trouwens Tchock wat is het gevolg van een daderschapsuitsluitingsgrond bij een rechtspersoon als functioneel dader? Vrijspraak?
Nee want waarom wordt dan het onderscheid gemaakt met een AVAS verweer (als je het hebt over maximaal te vergen zorg)quote:
Durf ik zo niet te zeggen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh hehe ja die hebben wij ook onder andere naam
Trouwens Tchock wat is het gevolg van een daderschapsuitsluitingsgrond bij een rechtspersoon als functioneel dader? Vrijspraak?
Volgens mij werd dit voor dit jaar slechts door Hogeschool Groningen als tentamenhal gebruiktquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:46 schreef Etsu het volgende:
wie van jullie heeft weleens tt gehad in martiniplaza?
Ik. Oudemanhuispoort was vol toen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:46 schreef Etsu het volgende:
wie van jullie heeft weleens tt gehad in martiniplaza?
Eh, nee.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:47 schreef Henrys het volgende:
[..]
Volgens mij werd dit voor dit jaar slechts door Hogeschool Groningen als tentamenhal gebruikt
Je hebt trouwens gelijk, er kan worden aangesloten bij de regels over uitlokking lees ik in het boek. Dus uitlokker/medepleger wordt naar zijn eigen opzet gekwalificeerd itt medeplichtigheid.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja dat weet ik dus niet
ik zou gewoon het schema van uitlokking gebruiken, maar misschien is dit wel totaal niet boeiend als dit niet bij het hc/wg naar voren is gekomen
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je hebt trouwens gelijk, er kan worden aangesloten bij de regels over uitlokking lees ik in het boek. Dus uitlokker/medepleger wordt naar zijn eigen opzet gekwalificeerd itt medeplichtigheid.
http://sochicken.nl/telefoonangst_zo_kom_je_er_vanafquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:36 schreef Ties02 het volgende:
Nog steeds geen mail terug, sowieso dat het morgen de eerste vraag op het tt is
Bijna 5 uur..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:38 schreef Mshauri het volgende:
[..]
http://sochicken.nl/telefoonangst_zo_kom_je_er_vanaf
quote:Ook de vormgeving van art. 46b Sr wijst erop dat de wetgever geen wijziging wilde brengen in de omvang van de strafrechtelijke aansprakelijkheid. Door te bepalen dat poging in geval van vrijwillige terugtred niet "bestaat", bereikte de wetgever hetzelfde resultaat als voorheen, toen het ontbreken van vrijwillige terugtred nog een bestanddeel was van art. 45 Sr. Ook toen was van een poging geen sprake als de pleger vrijwillig was teruggetreden. Alleen op het processuele vlak trad zogezien een verandering op. Vrijwillige terugtred leidt niet langer tot vrijspraak, maar tot ontslag van rechtsvervolging. Daarbij kan art. 46b Sr het beste opgevat worden als een kwalificatie-uitsluitingsgrond. Door het bewezenverklaarde ingeval van vrijwillige terugtred niet te kwalificeren als een poging, wordt recht gedaan aan de tekst van de wet, die als gezegd inhoudt dat de poging in dat geval niet bestaat.(16)
ben ik toch niet helemaal gekquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:50 schreef Ties02 het volgende:
Ging voornamelijk om het punt waar het gister omging, ik vond in een boek namelijk dat vrijspraak wel zou volgen bij vrijwillige terugtred, terwijl de Hullu pleitte voor OVAR
ondertussen dit al gevonden, Yreal had tot voor kort dus wel gelijk:
[..]
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:50 schreef Ties02 het volgende:
Ging voornamelijk om het punt waar het gister omging, ik vond in een boek namelijk dat vrijspraak wel zou volgen bij vrijwillige terugtred, terwijl de Hullu pleitte voor OVAR
[..]
Ik heb net wel op een heldhaftige manier klanten staan werven voor mijn verkeersboete toestand. Bij een rollerbank mensen aanspreken die op de bon gingen.quote:
Ja hehe, als het bestanddeel is van een poging krijg je dus vrijspraak bij vrijwillige terugtred.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Echt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb net wel op een heldhaftige manier klanten staan werven voor mijn verkeersboete toestand. Bij een rollerbank mensen aanspreken die op de bon gingen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb net wel op een heldhaftige manier klanten staan werven voor mijn verkeersboete toestand. Bij een rollerbank mensen aanspreken die op de bon gingen.
Dat gevoel kreeg ik jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ambulance chaser in de dop die yreal.
VOC mentaliteitquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Misschien wist hij het niet en leest hij hier meequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:12 schreef Ties02 het volgende:
Ah kijk, net als ik er zelf uit ben een mailtje terug
HAHAquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien wist hij het niet en leest hij hier mee
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien wist hij het niet en leest hij hier mee
Poging tot deelneming is niet strafbaarquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:18 schreef Etsu het volgende:
Wat wordt precies bedoeld met poging tot deelneming? Als de dader probeert een ander te betrekken tot het plegen van het delict maar het niet lukt?
Vertelquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:
Ik voel je Ties. Ik moet ook een fucking eng telefoontje plegen eigenlijk.
Je gaat het uitmaken met Crack?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:19 schreef Tchock het volgende:
Ik voel je Ties. Ik moet ook een fucking eng telefoontje plegen eigenlijk.
Ik vind het een beetje vaag begrip.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:19 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Poging tot deelneming is niet strafbaar
oh wacht
poging tot medeplichtigheid bedoel ik
dus ik denk dat je gelijk hebt
Details zeg ik liever niet maar heel kort gezegd moet ik een professional die ik eeuwen geleden een keer ontmoet heb om een totaal onrealistische gunst vragen. En ik heb zijn telefoonnummer uit een e-mail.quote:
poging tot uitlokking kan ook hequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:19 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Poging tot deelneming is niet strafbaar
oh wacht
poging tot medeplichtigheid bedoel ik
dus ik denk dat je gelijk hebt
ohja, poging tot deelneming is niet strafbaar behalve poging tot uitlokking, dat was mquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
poging tot uitlokking kan ook he
46a Sr
Enige onderwerp dat ik nog moet doornemen voor morgen en dan ben ik er klaar veur
Medeplichtigheid aan een poging tot uitlokking kan ookquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
poging tot uitlokking kan ook he
46a Sr
Enige onderwerp dat ik nog moet doornemen voor morgen en dan ben ik er klaar veur
Met meerdere mensen iemand iets proberen te laten doen en falenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Medeplichtigheid aan een poging tot uitlokking kan ook
Wat een amateur zeg, tering.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:39 schreef Ties02 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_wegmisbruikers.html2500 euro contant bij je hebben, gehuurde auto, je chick voor de boete op laten draaien
man man man
Ohja, zag het eergisterquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:39 schreef Ties02 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_wegmisbruikers.html2500 euro contant bij je hebben, gehuurde auto, je chick voor de boete op laten draaien
man man man
Wat een horkerige agent hoorquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:39 schreef Ties02 het volgende:
man man man
Kan ik me wel voorstellen als die lui glashard tegen je staan te liegenquote:
Daar was ik nog nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Kan ik me wel voorstellen als die lui glashard tegen je staan te liegen
Dat wijf kreeg hem geeneens in de versnelling en van de handrem toen ze weg wilde rijden
Dat is meer een klusje voor Albertoquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:54 schreef Yreal het volgende:
Als ze iets moeten checken in dat filmpje, is of die meid geen slachtoffer is van loverboy praktijken
Die meid is gewoon een golddiggerquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:54 schreef Yreal het volgende:
Als ze iets moeten checken in dat filmpje, is of die meid geen slachtoffer is van loverboy praktijken
Beetje een flopshow zondagquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat is meer een klusje voor Alberto
ah jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:42 schreef Ties02 het volgende:
Trouwens Paxcon in de voorbereidingsfase is poging tot uitlokking (46a Sr) ook nog mogelijk he maar dan heb je vaak samenloop
Ja dat wilde ik nog weten, is er bij dat soort samenloop altijd voorrang voor 46a Sr (want hoger strafmaximum) of zijn er ook situaties denkbaar waar de strafbare deelneming hoger uitvaltquote:
Ga je hem morgen maken?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:47 schreef Etsu het volgende:
Al ben ik met een 6 ook tevreden, al m'n tijd ging op naar erf.
voor zover ik weet altijd 46aquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik nog weten, is er bij dat soort samenloop altijd voorrang voor 46a Sr (want hoger strafmaximum) of zijn er ook situaties denkbaar waar de strafbare deelneming hoger uitvalt
Als je dat de avond van tevoren nog niet weet wordt het niks natuurlijkquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Ties02 het volgende:
Pax wat zijn nou de vereisten voor 46a Sr? Is het enige waar ik nog niet echt een schema'tje van heb..
Wat ik tot nu toe uit de antwoorden haal is:
- misdrijf
- bewegen / pogen te bewegen
- wettelijk uitlokkingsmiddel
- geen begin van de uitvoering
Ik neem aan dat hier ook dubbel opzet vereist is?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Yreal het volgende:
https://chrome.google.com(...)mdjfcoefjlneklidgmnb
Die gorden-block-pluggin voor chrome
Doe gewoon driedubbel opzet. Altijd safe.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Ties02 het volgende:
Pax wat zijn nou de vereisten voor 46a Sr? Is het enige waar ik nog niet echt een schema'tje van heb..
- misdrijf
- bewegen ??? / pogen te bewegen
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doe gewoon driedubbel opzet. Altijd safe.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Ties02 het volgende:
- misdrijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. Poging om een ander te bewegenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Ties02 het volgende:
- misdrijf
Nou, toch alles genoemd (behalve die mislukte en zonder gevolg gebleven uitlokking, maar dat vond onze werkgroepdocent onzintermen die je meteen weer mocht vergeten)quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
1. Poging om een ander te bewegen
2. Tot een misdrijf
3. Door middel van de in art. 47 lid 1 onder 2 genoemde uitlokkingsmiddelen
4. Terwijl de poging niet slaagt
a. Mislukte uitlokking
b. Een zonder gevolg gebleven uitlokking
5. Er bestaat opzet op het bewegen tot een misdrijf en op het misdrijf zelf
Wat te denken van het in een lijk schietenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:36 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou, toch alles genoemd (behalve die mislukte en zonder gevolg gebleven uitlokking, maar dat vond onze werkgroepdocent onzintermen die je meteen weer mocht vergeten)
Absoluut ondeugdelijke poging?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat te denken van het in een lijk schieten
Nope. Maar een absoluut ondeugdelijke poging kan onder omstandigheden wel deugdelijk zijn (bijvoorbeeld als je zoals Ties zegt met z'n tweeën iemand vermoordt en jij blijkt geschoten te hebben toen diegene al dood was).quote:
vrijwillig terugtreden is mogelijk hequote:
Poging tot doen plegen is ook strafbaar, poging tot leidinggeven ook, zelfs een poging tot medeplegen kan (in Containerdiefstal situaties) al snap ik die laatste nog niet helemaal, wat moet ik me daarbij voorstellen. Eentje blijft thuis maar wel voldoende substantiële bijdrage en het komt toch niet tot een begin uitvoering?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
vrijwillig terugtreden is mogelijk he
en poging van uitlokking is strafbaar, de rest niet
zoiets zei pax vanmiddag
oh zie t nu ook staan iddquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Poging tot doen plegen is ook strafbaar, poging tot leidinggeven ook, zelfs een poging tot medeplegen kan (in Containerdiefstal situaties) al snap ik die laatste nog niet helemaal, wat moet ik me daarbij voorstellen. Eentje blijft thuis maar wel voldoende substantiële bijdrage en het komt toch niet tot een begin uitvoering?
Duivenbloed arrest is dat, in scene gezette overval met geweld op straatquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:44 schreef hugecooll het volgende:
Iemand aanzetten tot het doen van een valse aangifte oid is ook wel mooi. Als je bijv een prank uithaalt en iemand doet aangifte omdat hij denkt dat het echt is (of iets in die geest)
6 maar?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:50 schreef Blistering het volgende:
Zometeen nog maar even de arresten voor morgen goed doornemen, en het dan daarbij laten. Arresten die ik voor morgen moet kennen: guldemond/noordwijkerhout, jamin, sunday times, drugspand venlo, meerenberg & ambtenarenwet II. Echte standaardarrestjes volgens mij
Omdat het OM altijd voor het zwaarste delict kiest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:55 schreef Etsu het volgende:
Ties bij een casus waarbij je een auto besprenkelt met benzine met iemand erin, waarom is het poging tot moord en niet poging tot brandstichting (ex 157 sr)?
Absorberende werking, daarnaast is het opzet van de dader gericht op het doden van zijn vrouw (door middel van opsluiting in de auto en de boel in de fik te zetten). En wat denk je als het OM kan vervolgen voor brandstichting of moord, wat zal het kiezen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:55 schreef Etsu het volgende:
Ties bij een casus waarbij je een auto besprenkelt met benzine met iemand erin, waarom is het poging tot moord en niet poging tot brandstichting (ex 157 sr)?
Misschien wil die OM wel heel aardig zijn en kiest dan voor brandstichting.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Absorberende werking, daarnaast is het opzet van de dader gericht op het doden van zijn vrouw (door middel van opsluiting in de auto en de boel in de fik te zetten). En wat denk je als het OM kan vervolgen voor brandstichting of moord, wat zal het kiezen?![]()
'die OM'quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Misschien wil die OM wel heel aardig zijn en kiest dan voor brandstichting.
Deze, die, dit en dat zijn geen lidwoorden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:09 schreef Etsu het volgende:
ik was een beetje aan het trollen
'die' OM is fout, i know
ben heel slecht in lidwoorden
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze, die, dit en dat zijn geen lidwoorden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:15 schreef Ties02 het volgende:
Tchock doe even dat plaatje dat iemand iets doms zegt en daarna doet alsof ie aan het trollen was
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:15 schreef Ties02 het volgende:
Tchock doe even dat plaatje dat iemand iets doms zegt en daarna doet alsof ie aan het trollen was
Die OM?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Misschien wil die OM wel heel aardig zijn en kiest dan voor brandstichting.
Ja, ergens rond begin jaren '90 meen ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:24 schreef Ties02 het volgende:
Even een domme vraag tussendoor: de Hoge Raad heeft uitgemaakt dat in 'mishandeling' ook wederrechtelijkheid zit alsmede opzettelijk toebrengen van pijn of letsel, betekent dit dat als opzet wordt bestreden of er beroep wordt gedaan op een rechtvaardigingsgrond vrijspraak volgt?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, ergens rond begin jaren '90 meen ik.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:02 schreef Mshauri het volgende:
Dat 'tot voor kort' is trouwens al sinds begin jaren '90
Mag ik jou als persoon waar ik op heb vertrouwd noteren op mijn tentamenformulier?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat het antwoord ja is maar ik weet het niet zeker.
Van mij wel hoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mag ik jou als persoon waar ik op heb vertrouwd noteren op mijn tentamenformulier?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van mij wel hoor.
Persoon waar ik op heb vertrouwd: Tchock 'ex-strafrechtspecialist' van FOK!forum.
Klopt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:46 schreef Etsu het volgende:
Erik is narrig omdat niemand hem aardig vindt nu Ansu bijna nooit meer post.
Hier zit een erg grote kern van waarheid inquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:46 schreef Etsu het volgende:
Erik is narrig omdat niemand hem aardig vindt nu Ansu bijna nooit meer post.
Maar als ik dan gedwaald heb gaan ze kijken of het verschoonbare dwaling is en dan gaan ze naar jouw PoHi kijken en dan komen ze tot de conclusie dat ik nooit op jou heb mogen vertrouwenquote:
Leuk bedacht. Je krijgt gewoon direct een rode streep en dan maken ze een kopie om in de docentenkantine op te hangen zodat iedereen er om kan lachen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar als ik dan gedwaald heb gaan ze kijken of het verschoonbare dwaling is en dan gaan ze naar jouw PoHi kijken en dan komen ze tot de conclusie dat ik nooit op jou heb mogen vertrouwen
Denk ik ook de bedoeling dat jij daar niet komtquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:50 schreef Etsu het volgende:
Nog nooit een docentenkantine op de RuG gezien.
Ze roepen de locatie altijd om.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:50 schreef Etsu het volgende:
Nog nooit een docentenkantine op de RuG gezien.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuk bedacht. Je krijgt gewoon direct een rode streep en dan maken ze een kopie om in de docentenkantine op te hangen zodat iedereen er om kan lachen.
Wut? Waar moet ik dan mijn 160 gig aan troep laten?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:52 schreef Tchock het volgende:
iPod Classic gecanceld. Als die van mij nu stuk gaat moet ik naar een ander merk.
Ja, niet. Er zijn nauwelijks goede MP3-spelers met zulke capaciteit te vinden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wut? Waar moet ik dan mijn 160 gig aan troep laten?
je hebt nog zo'n hipster draaiding?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:52 schreef Tchock het volgende:
iPod Classic gecanceld. Als die van mij nu stuk gaat moet ik naar een ander merk.
Ja, godver. Kan ik er nog snel eentje ergens scoren denk je?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, niet. Er zijn nauwelijks goede MP3-spelers met zulke capaciteit te vinden.
Haha ja de bestverkochte MP3-speler ooit en bovendien het nieuwste model is super hipsterquote:
Vast wel. Apple verkoopt ze niet meer en ze worden al tijden niet meer geproduceerd blijkbaar maar er zijn er vast nog wel in de verkoop. Zou wel echt heel erg snel zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, godver. Kan ik er nog snel eentje ergens scoren denk je?
Je klinkt als mijn opa. Maar ik heb op dit moment een fractie minder dan 98 GB op mijn iPod. Gelukkig nog wat ruimte over dus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:54 schreef Yreal het volgende:
Srsly? Jullie hebben 160 gig aan zooi op je ipad?
Ja ik bedoelde Ipad natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je klinkt als mijn opa. Maar ik heb op dit moment een fractie minder dan 98 mb op mijn iPod. Gelukkig nog wat ruimte over dus.
Jij luistert dan ook alleen naar teringherrie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde Ipad natuurlijk.
Maar mijn punt blijft. De schijf van mijn desktop is net voor 160gig gevuld...
quote:
Hier iets van 400 waarvan een kwart tot de helft muziek.quote:Maar mijn punt blijft. De schijf van mijn desktop is net voor 160gig gevuld...
Want kutherrie neemt geen data in.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij luistert dan ook alleen naar teringherrie.
God wat kut dit.
Nou, als je wat goeds hebt gevonden wil je dat toch bewaren?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Porno opslaan heb ik nooit zo goed begrepen.
Minder natuurlijk. Lage bitrate, beetje van die metaltrashherrie. Neenee jongen, dit snap jij niet. En nu weer je klep dicht.quote:
Tja je moet wat zonder vriendinquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Porno opslaan heb ik nooit zo goed begrepen.
Gewoon als een echte baas gaan voor de gemodde 240GB variant.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij luistert dan ook alleen naar teringherrie.
God wat kut dit.
Houd je bekquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Minder natuurlijk. Lage bitrate, beetje van die metaltrashherrie. Neenee jongen, dit snap jij niet. En nu weer je klep dicht.
Ja ik dacht dat er een stuk uitgezaagd was of zo maar het was inderdaad een weerspiegelingquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je dacht dat die weerspiegeling iets anders was he
Sukkel! HAHAquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat er een stuk uitgezaagd was of zo maar het was inderdaad een weerspiegeling
Dat dit kan in dit topic!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:10 schreef Etsu het volgende:
wat is dat toch met die mensen die hier lurken, een vraag stellen en vervolgens weer vertrekken
En de reden: ze konden geen onderdelen meer krijgen!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:00 schreef Tchock het volgende:
Hé Erik, ik zou wel snel eentje kopen als je dat nog wil. Ik heb vijf webstores geprobeerd en die hebben hem allemaal al verwijderd uit het assortiment. Hier nog wel eentje te krijgen.
Jumjumjum.. ze komen tegenwoordig in dozen van 10kgquote:
Ergens beter dan die lui die eens per kwartaal een cijfer kwamen uitbraken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:10 schreef Etsu het volgende:
wat is dat toch met die mensen die hier lurken, een vraag stellen en vervolgens weer vertrekken
Weet ook niet waarom ik het nog probeer, nog nooit antwoord gekregenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:10 schreef Etsu het volgende:
Boter.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En de reden: ze konden geen onderdelen meer krijgen!
Apple perst alle leveranciers af en dan zeggen ze geen onderdelen te kunnen krijgen.. wat een onzin is dat zeg
Als je echte kwaliteit wil: PonoPlayer!
[..]
Jumjumjum.. ze komen tegenwoordig in dozen van 10kg
Om de reden die ik hierboven zei lijkt me.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:12 schreef James_R het volgende:
[..]
Weet ook niet waarom ik het nog probeer, nog nooit antwoord gekregen
Omdat je verder ook nooit antwoord geeft op onze vragenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:12 schreef James_R het volgende:
[..]
Ga huilen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Om de reden die ik hierboven zei lijkt me.
Best irritant (en dan spreek ik alleen voor mezelf).
Spotquote:
Je hebt het twee keer eerder geprobeerd en beide keren kreeg je snel en duidelijk antwoord lutserquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:12 schreef James_R het volgende:
[..]
Met zo'n houding krijg je natuurlijk nooit antwoorden vent.quote:
Nee, troep. Veel te groot en log apparaat, veel te duur en het meest verschrikkelijk: dan moet ik al mijn muziek omzetten naar FLAC (terwijl het nu allemaal in 320 kbps MP3 of AIFF lossless is).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:12 schreef Boterbartje het volgende:
Als je echte kwaliteit wil: PonoPlayer!
Misschien zijn ze bang voor jequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:10 schreef Etsu het volgende:
Ligt echt puur aan jezelf.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:17 schreef James_R het volgende:
Wat een air voor een stelletje rechtenstudenten( ben al weg )
Je loopt zelf te zeiken. Vorige keren heb je heel aardig antwoord gekregen en nu ga je zielig lopen doen dat wij je zouden negeren (wat niet waar is).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:17 schreef James_R het volgende:
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:17 schreef James_R het volgende:
is dit allemaal 46a?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Poging tot doen plegen is ook strafbaar, poging tot leidinggeven ook, zelfs een poging tot medeplegen kan (in Containerdiefstal situaties) al snap ik die laatste nog niet helemaal, wat moet ik me daarbij voorstellen. Eentje blijft thuis maar wel voldoende substantiële bijdrage en het komt toch niet tot een begin uitvoering?
Nee, gewoon tentamenlocatie zelf en heb alleen extra tijd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:17 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang voor je![]()
Even wat anders, zit jij toevallig bij de DOS/infobalie/locatie Turftorenstraat voor je tentamenfaciliteiten of gewoon bij de tentamenlocatie?
Ik zit daar zelf namelijk wel, dacht dat je voor voorzieningen dis verder gaan dan alleen extra tijd daar sowieso heen gingOf heb je alleen extra tijd?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:17 schreef James_R het volgende:
Misschienquote:
Wat doet je pa, lullo?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:17 schreef James_R het volgende:
Ik kreeg wat gratis speelgeldquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij hebt elke keer op de niet-verrassing gewed?Zullen dikke payouts worden dan
jammerquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee het blijft bij een poging tot uitlokking want ik begin niet aan de uitvoering
Vrijwillige terugtrek.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee het blijft bij een poging tot uitlokking want ik begin niet aan de uitvoering
Meh, wordt niet geproduceerd he! Was wel een mooi OS op de zuneplayer en de aanleiding voor de ontwikkeling van metro/modern UI. Maar eigenlijk niet heel praktisch hoor. Ik snap zelf het gebruik van een Mp3-speler niet. Je hebt toch gewoon een telefoon waar je muziek op kan zetten?quote:
Eens. Lomp, onhandige vorm, duur. Maar FLAC is wel genieten hoor!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, troep. Veel te groot en log apparaat, veel te duur en het meest verschrikkelijk: dan moet ik al mijn muziek omzetten naar FLAC (terwijl het nu allemaal in 320 kbps MP3 of AIFF lossless is).
Jup, er wordt weer hard gewerkt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed. Heb jij je kerstmuts alweer op?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
MisschienhmmmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muziekapp op mijn telefoon is lang niet zo handig als een losse mp3-speler met zoeken en zo. Plus dat alle albumart dan los geïmporteerd moet worden. En ik heb geen SD-kaart groot genoeg (al zijn die er wel, geloof ik).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Meh, wordt niet geproduceerd he! Was wel een mooi OS op de zuneplayer en de aanleiding voor de ontwikkeling van metro/modern UI. Maar eigenlijk niet heel praktisch hoor. Ik snap zelf het gebruik van een Mp3-speler niet. Je hebt toch gewoon een telefoon waar je muziek op kan zetten?
Kloptquote:Eens. Lomp, onhandige vorm, duur. Maar FLAC is wel genieten hoor!
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:25 schreef Yreal het volgende:
Gewoon tot feb onderwijsvrij. Wat lekker
Wat ga je doen in die tijd dan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:25 schreef Yreal het volgende:
Gewoon tot feb onderwijsvrij. Wat lekker
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat ga je doen in die tijd dan?
quote:
Ah.quote:
Scriptie schrijven en wat herkansingswerk afhandelen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat ga je doen in die tijd dan?
Heanig an dus. Hier gaat alles goed; wel echt te druk op het werk. Binnenkort weer naar Frankrijk. Maar goed: beter dit dan niets te doen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Meh, wordt niet geproduceerd he! Was wel een mooi OS op de zuneplayer en de aanleiding voor de ontwikkeling van metro/modern UI. Maar eigenlijk niet heel praktisch hoor. Ik snap zelf het gebruik van een Mp3-speler niet. Je hebt toch gewoon een telefoon waar je muziek op kan zetten?
[..]
Eens. Lomp, onhandige vorm, duur. Maar FLAC is wel genieten hoor!
[..]
Jup, er wordt weer hard gewerkt.
Grappige is dat ik nu lekker in de prachtige nieuwe rechtenbieb zit, rustig te lezen. Ik heb mijn werk eigenlijk deze zomer al gedaan door een grote aanbesteding in m'n eentje binnen te halen.
Maar natuurlijk werk ik nog immer m'n vrije uurtjes in het magazijn incl. kersttrui en kerstmuts! Ik ga het echter niet meer zo gek maken als vorig jaar qua uren zodat ik ook nog enigszins wat hogere cijfers kan halenIk zit nu gemiddeld tegen de 7 aan, ik wil graag een paar 8'jes ofzo halen om m'n lijst net wat aantrekkelijker te maken (en Chinees op te pakken!)
Hoe gaat het bij jou?
True story.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Muziekapp op mijn telefoon is lang niet zo handig als een losse mp3-speler met zoeken en zo. Plus dat alle albumart dan los geïmporteerd moet worden. En ik heb geen SD-kaart groot genoeg (al zijn die er wel, geloof ik).
[..]
KloptIk vond het eerst wel een tof project van Young maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |