Daar was ik nog nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Kan ik me wel voorstellen als die lui glashard tegen je staan te liegen
Dat wijf kreeg hem geeneens in de versnelling en van de handrem toen ze weg wilde rijden
Dat is meer een klusje voor Albertoquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:54 schreef Yreal het volgende:
Als ze iets moeten checken in dat filmpje, is of die meid geen slachtoffer is van loverboy praktijken
Die meid is gewoon een golddiggerquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:54 schreef Yreal het volgende:
Als ze iets moeten checken in dat filmpje, is of die meid geen slachtoffer is van loverboy praktijken
Beetje een flopshow zondagquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat is meer een klusje voor Alberto
ah jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:42 schreef Ties02 het volgende:
Trouwens Paxcon in de voorbereidingsfase is poging tot uitlokking (46a Sr) ook nog mogelijk he maar dan heb je vaak samenloop
Ja dat wilde ik nog weten, is er bij dat soort samenloop altijd voorrang voor 46a Sr (want hoger strafmaximum) of zijn er ook situaties denkbaar waar de strafbare deelneming hoger uitvaltquote:
Ga je hem morgen maken?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:47 schreef Etsu het volgende:
Al ben ik met een 6 ook tevreden, al m'n tijd ging op naar erf.
voor zover ik weet altijd 46aquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik nog weten, is er bij dat soort samenloop altijd voorrang voor 46a Sr (want hoger strafmaximum) of zijn er ook situaties denkbaar waar de strafbare deelneming hoger uitvalt
Als je dat de avond van tevoren nog niet weet wordt het niks natuurlijkquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Ties02 het volgende:
Pax wat zijn nou de vereisten voor 46a Sr? Is het enige waar ik nog niet echt een schema'tje van heb..
Wat ik tot nu toe uit de antwoorden haal is:
- misdrijf
- bewegen / pogen te bewegen
- wettelijk uitlokkingsmiddel
- geen begin van de uitvoering
Ik neem aan dat hier ook dubbel opzet vereist is?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Yreal het volgende:
https://chrome.google.com(...)mdjfcoefjlneklidgmnb
Die gorden-block-pluggin voor chrome
Doe gewoon driedubbel opzet. Altijd safe.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Ties02 het volgende:
Pax wat zijn nou de vereisten voor 46a Sr? Is het enige waar ik nog niet echt een schema'tje van heb..
- misdrijf
- bewegen ??? / pogen te bewegen
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doe gewoon driedubbel opzet. Altijd safe.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Ties02 het volgende:
- misdrijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. Poging om een ander te bewegenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef Ties02 het volgende:
- misdrijf
Nou, toch alles genoemd (behalve die mislukte en zonder gevolg gebleven uitlokking, maar dat vond onze werkgroepdocent onzintermen die je meteen weer mocht vergeten)quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
1. Poging om een ander te bewegen
2. Tot een misdrijf
3. Door middel van de in art. 47 lid 1 onder 2 genoemde uitlokkingsmiddelen
4. Terwijl de poging niet slaagt
a. Mislukte uitlokking
b. Een zonder gevolg gebleven uitlokking
5. Er bestaat opzet op het bewegen tot een misdrijf en op het misdrijf zelf
Wat te denken van het in een lijk schietenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:36 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou, toch alles genoemd (behalve die mislukte en zonder gevolg gebleven uitlokking, maar dat vond onze werkgroepdocent onzintermen die je meteen weer mocht vergeten)
Absoluut ondeugdelijke poging?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat te denken van het in een lijk schieten
Nope. Maar een absoluut ondeugdelijke poging kan onder omstandigheden wel deugdelijk zijn (bijvoorbeeld als je zoals Ties zegt met z'n tweeėn iemand vermoordt en jij blijkt geschoten te hebben toen diegene al dood was).quote:
vrijwillig terugtreden is mogelijk hequote:
Poging tot doen plegen is ook strafbaar, poging tot leidinggeven ook, zelfs een poging tot medeplegen kan (in Containerdiefstal situaties) al snap ik die laatste nog niet helemaal, wat moet ik me daarbij voorstellen. Eentje blijft thuis maar wel voldoende substantiėle bijdrage en het komt toch niet tot een begin uitvoering?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
vrijwillig terugtreden is mogelijk he
en poging van uitlokking is strafbaar, de rest niet
zoiets zei pax vanmiddag
oh zie t nu ook staan iddquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Poging tot doen plegen is ook strafbaar, poging tot leidinggeven ook, zelfs een poging tot medeplegen kan (in Containerdiefstal situaties) al snap ik die laatste nog niet helemaal, wat moet ik me daarbij voorstellen. Eentje blijft thuis maar wel voldoende substantiėle bijdrage en het komt toch niet tot een begin uitvoering?
Duivenbloed arrest is dat, in scene gezette overval met geweld op straatquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:44 schreef hugecooll het volgende:
Iemand aanzetten tot het doen van een valse aangifte oid is ook wel mooi. Als je bijv een prank uithaalt en iemand doet aangifte omdat hij denkt dat het echt is (of iets in die geest)
6 maar?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:50 schreef Blistering het volgende:
Zometeen nog maar even de arresten voor morgen goed doornemen, en het dan daarbij laten. Arresten die ik voor morgen moet kennen: guldemond/noordwijkerhout, jamin, sunday times, drugspand venlo, meerenberg & ambtenarenwet II. Echte standaardarrestjes volgens mij
Omdat het OM altijd voor het zwaarste delict kiest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:55 schreef Etsu het volgende:
Ties bij een casus waarbij je een auto besprenkelt met benzine met iemand erin, waarom is het poging tot moord en niet poging tot brandstichting (ex 157 sr)?
Absorberende werking, daarnaast is het opzet van de dader gericht op het doden van zijn vrouw (door middel van opsluiting in de auto en de boel in de fik te zetten). En wat denk je als het OM kan vervolgen voor brandstichting of moord, wat zal het kiezen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:55 schreef Etsu het volgende:
Ties bij een casus waarbij je een auto besprenkelt met benzine met iemand erin, waarom is het poging tot moord en niet poging tot brandstichting (ex 157 sr)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |