Je hebt trouwens gelijk, er kan worden aangesloten bij de regels over uitlokking lees ik in het boek. Dus uitlokker/medepleger wordt naar zijn eigen opzet gekwalificeerd itt medeplichtigheid.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja dat weet ik dus niet
ik zou gewoon het schema van uitlokking gebruiken, maar misschien is dit wel totaal niet boeiend als dit niet bij het hc/wg naar voren is gekomen
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je hebt trouwens gelijk, er kan worden aangesloten bij de regels over uitlokking lees ik in het boek. Dus uitlokker/medepleger wordt naar zijn eigen opzet gekwalificeerd itt medeplichtigheid.
http://sochicken.nl/telefoonangst_zo_kom_je_er_vanafquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:36 schreef Ties02 het volgende:
Nog steeds geen mail terug, sowieso dat het morgen de eerste vraag op het tt is
Bijna 5 uur..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:38 schreef Mshauri het volgende:
[..]
http://sochicken.nl/telefoonangst_zo_kom_je_er_vanaf
quote:Ook de vormgeving van art. 46b Sr wijst erop dat de wetgever geen wijziging wilde brengen in de omvang van de strafrechtelijke aansprakelijkheid. Door te bepalen dat poging in geval van vrijwillige terugtred niet "bestaat", bereikte de wetgever hetzelfde resultaat als voorheen, toen het ontbreken van vrijwillige terugtred nog een bestanddeel was van art. 45 Sr. Ook toen was van een poging geen sprake als de pleger vrijwillig was teruggetreden. Alleen op het processuele vlak trad zogezien een verandering op. Vrijwillige terugtred leidt niet langer tot vrijspraak, maar tot ontslag van rechtsvervolging. Daarbij kan art. 46b Sr het beste opgevat worden als een kwalificatie-uitsluitingsgrond. Door het bewezenverklaarde ingeval van vrijwillige terugtred niet te kwalificeren als een poging, wordt recht gedaan aan de tekst van de wet, die als gezegd inhoudt dat de poging in dat geval niet bestaat.(16)
ben ik toch niet helemaal gekquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:50 schreef Ties02 het volgende:
Ging voornamelijk om het punt waar het gister omging, ik vond in een boek namelijk dat vrijspraak wel zou volgen bij vrijwillige terugtred, terwijl de Hullu pleitte voor OVAR
ondertussen dit al gevonden, Yreal had tot voor kort dus wel gelijk:
[..]
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:50 schreef Ties02 het volgende:
Ging voornamelijk om het punt waar het gister omging, ik vond in een boek namelijk dat vrijspraak wel zou volgen bij vrijwillige terugtred, terwijl de Hullu pleitte voor OVAR
[..]
Ik heb net wel op een heldhaftige manier klanten staan werven voor mijn verkeersboete toestand. Bij een rollerbank mensen aanspreken die op de bon gingen.quote:
Ja hehe, als het bestanddeel is van een poging krijg je dus vrijspraak bij vrijwillige terugtred.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Echt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb net wel op een heldhaftige manier klanten staan werven voor mijn verkeersboete toestand. Bij een rollerbank mensen aanspreken die op de bon gingen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb net wel op een heldhaftige manier klanten staan werven voor mijn verkeersboete toestand. Bij een rollerbank mensen aanspreken die op de bon gingen.
Dat gevoel kreeg ik jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ambulance chaser in de dop die yreal.
VOC mentaliteitquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |