Is dit ISIS met Turks leger?quote:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 27-10-2014 om 06:08:26#Syria #Quneitra #SAA #NDF recapture Samadaniyah al-Gharbi https://t.co/qRKQJzcKr4 Location - http://t.co/e3XKaTZp3i reageer retweet
Ik kom nooit meer een screening door dankzij deze shitquote:
De beelden verbazen mij niet.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:37 schreef mylamboisblack het volgende:
Even serieus, iemand moet mij dit filmpje uitleggen, want dit is gewoon keihard bewijs dat Turkije ISIS steunt, als 't filmpje legitiem is:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 27-10-2014 om 20:42:15#Syria #ISIS #TwitterKurds ISIS new Propaganda Video "Inside 'Ayn al Islam" #Kobane #Kobani #Kobanİ https://t.co/ZqHqAzKDL1 reageer retweet
Het ging mij om de PKK, Turkijke bombardeert deze regelmatig en deze week hebben ze nog elkaar vermoord.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:32 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De Peshmerga is al tientallen jaren bondgenoot van de VS, al sinds de jaren 70's en heeft zich ook nooit gekeerd tegen de VS. Altijd al logistieke steun en later ook militaire steun verleend aan de VS.
De PKK is al voor een paar jaar nu in een vredesproces ontwikkeld met Turkije, dus technisch gezien zijn zij geen vijanden meer, alhoewel de praktijk natuurlijk anders uitwijst.
De PKK is trouwens geen wapens gegeven, alleen de YPG bij Kobani in de buurt. Die wapens die in Kobani worden gebruikt, zullen ook in Kobani blijven aangezien de YPG vrijwel omsingeld is en die wapens wel nodig heeft totdat Kobani valt.
Mensen praten !quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:47 schreef IPA35 het volgende:
Is overduidelijk echt natuurlijk. Turkse grenswachters die praatje maken met ISIS gasten.
Net zoals er geen garantie is dat Turkije zich eraan gaat houden. Geen een mens is 100% te vertrouwen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het ging mij om de PKK, Turkijke bombardeert deze regelmatig en deze week hebben ze nog elkaar vermoord.
VS labelt deze officieel als terroristische organisatie en de oprichter zit in de cel in Turkije..
Ik bedoel, er is geen enkele garantie dat deze organisatie geen dingen gaat doen die niet de bedoeling zijn (in de ogen van Turkije of eventueel de VS).
twitter:deSyracuse twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 20:04:39#Kobane #Kobani battle : Kurds between hammer and anvil http://t.co/5iYQwFiOds reageer retweet
twitter:deSyracuse twitterde op maandag 27-10-2014 om 08:12:322 days ago I reported an #IS attack on Assyrian villages in #Hasakah : Some checkpoints were evacuated but no offensive so far reageer retweet
twitter:deSyracuse twitterde op maandag 27-10-2014 om 08:16:35However, situation in #Hasakah is very hot, with several fronts in the West, East (along Iraq border), and south of Qamishli reageer retweet
Fucking mongolen.twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 27-10-2014 om 20:28:46#Syria #DeirEzZor Picture of three people executed today by #ISIS in Al-#Bukamal http://t.co/ClbjL3fcX9 reageer retweet
Dat is het ook. Ze hebben rond de 100.000 man, al maanden. En ongeveer 6000 nieuwelingen per maand erbij.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:10 schreef mylamboisblack het volgende:
Ik vraag mij trouwens af hoe ISIS al die fronten kan verdedigen en nieuwe offensieven kan uitvoeren met ''maar'' 20000-30000 terroristen. Ik denk eerder dat hun vermogensaantal rond de 100 000 is.
Mja, de waarheid zal ergens in het midden liggen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:47 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 27-10-2014 om 20:42:15#Syria #ISIS #TwitterKurds ISIS new Propaganda Video "Inside 'Ayn al Islam" #Kobane #Kobani #Kobanİ https://t.co/ZqHqAzKDL1 reageer retweet
Dat is het probleem, nog altijd kunnen jihadisten zich gewoon bij ISIS voegen. Er is niks veranderd, het is dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ze hebben rond de 100.000 man, al maanden. En ongeveer 6000 nieuwelingen per maand erbij.
Misschien goed... alle extremisten gaan als kanonnenvlees fungeren. Laat nog maar ff doorgaan dit en daarna met een grote coalitie naar binnen en alles en iedereen kapotmaken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is het probleem, nog altijd kunnen jihadisten zich gewoon bij ISIS voegen. Er is niks veranderd, het is dweilen met de kraan open.
Ondertussen zijn ze wel bezig een kalifaat aan het bouwen en een genocide aan het plegen op de lokale bevolking. Het is maar wat je goed vindt...quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien goed... alle extremisten gaan als kanonnenvlees fungeren. Laat nog maar ff doorgaan dit en daarna met een grote coalitie naar binnen en alles en iedereen kapotmaken.
Dat is minder inderdaad.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ondertussen zijn ze wel bezig een kalifaat aan het bouwen en een genocide aan het plegen op de lokale bevolking. Het is maar wat je goed vindt...
Er zijn er genoeg gevlucht. Die zouden eigenlijk terug moeten om hun land te verdedigen. Vrij laf om te vluchten.quote:
Zolang ze nog in Syrie zitten zal het mijn reet roesten. Wanneer ze in andere landen zitten moeten ze inderdaad terug , zeker als het om Nederland (Europa) gaat.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg gevlucht. Die zouden eigenlijk terug moeten om hun land te verdedigen. Vrij laf om te vluchten.
Via welke route...quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:17 schreef UpsideDown het volgende:
Het zou fijn zijn als de SAA wat high-end spul van Rusland kan bemachtigen.
Wapen meegeven en het land uit lazeren inderdaad. Het wordt tijd dat die mensen hun eigen tyfuszooi eens gaan opruimen en er iets van gaan proberen te maken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zolang ze nog in Syrie zitten zal het mijn reet roesten. Wanneer ze in andere landen zitten moeten ze inderdaad terug , zeker als het om Nederland (Europa) gaat.
Op die wapens na, ben ik het volledig met je eens.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wapen meegeven en het land uit lazeren inderdaad. Het wordt tijd dat die mensen hun eigen tyfuszooi eens gaan opruimen en er iets van gaan proberen te maken.
Door wie dan wel?quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:26 schreef UpsideDown het volgende:
Je zal maar inwoner zijn van Raqqa of een andere ISIS-stad, deze steden zullen stuk voor stuk met de grond gelijk gemaakt worden.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Degene die ze in gaat nemen, wie dat ook mag zijn.
Hadden ze maar moeten vluchtenquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:26 schreef UpsideDown het volgende:
Je zal maar inwoner zijn van Raqqa of een andere ISIS-stad, deze steden zullen stuk voor stuk met de grond gelijk gemaakt worden.
Zeker vergeten wat de Yanks met Fallujah hebben gedaan, tanks, houwitsers, bombardementen, alles.quote:
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 27-10-2014 om 21:27:48Check @akhbar video INSIDE #Kobane. Turkey border sealed off, I cant get in. But local journo filmed in center town http://t.co/4y7dcaKlte reageer retweet
Niet voldoende dus. Ze hadden die plek de Hama '82 behandeling moeten geven.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zeker vergeten wat de Yanks met Fallujah hebben gedaan, tanks, houwitsers, bombardementen, alles.
Verschroeide aarde tactiek.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet voldoende dus. Ze hadden die plek de Hama '82 behandeling moeten geven.
Om ze met blote handen in de handen van hun vijand te drijven is ook weer zoiets hquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op die wapens na, ben ik het volledig met je eens.
Ik was dan ook aan het dollen, van mij apart zijn oorlogsvluchtelingen van harte welkom.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Om ze met blote handen in de handen van hun vijand te drijven is ook weer zoiets h
Onder Obama niet nee, maar zijn republikeinse opvolger zal er maling aan hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:35 schreef theunderdog het volgende:
Mensen denken hier teveel dat het een of andere computerspelletje is.
De coalitie gaat sowieso niet complete wijken naar de vernieling bombarderen.
Misschien wil Isral het wel doen. Kunnen ze vrij aardig.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:35 schreef theunderdog het volgende:
Mensen denken hier teveel dat het een of andere computerspelletje is.
De coalitie gaat sowieso niet complete wijken naar de vernieling bombarderen.
Gelukkig komt die republikeinse opvolger morgen al.....quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Onder Obama niet nee, maar zijn republikeinse opvolger zal er maling aan hebben.
2016 toch? Dat zijn we zomaar.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gelukkig komt die republikeinse opvolger morgen al.....
Vind je? denk dat als Rusland in de schoenen van israel had gestaan, dat Gaza niet meer bestond.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien wil Isral het wel doen. Kunnen ze vrij aardig.
Echte vluchtelingen wel ja. Gelukszoekers kunnen ze beter gewoon weer wegsturen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik was dan ook aan het dollen, van mij apart zijn oorlogsvluchtelingen van harte welkom.
Isral doet nog een beetje alsof het een moraal heeft.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vind je? denk dat als Rusland in de schoenen van israel had gestaan, dat Gaza niet meer bestond.
Nah, iedereen is welkom.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Echte vluchtelingen wel ja. Gelukszoekers kunnen ze beter gewoon weer wegsturen.
Sterker nog, het Westen traint nog steeds rebellen die tegen Assad moeten vechten in o.a. Zuid Turkije.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is het probleem, nog altijd kunnen jihadisten zich gewoon bij ISIS voegen. Er is niks veranderd, het is dweilen met de kraan open.
Misschien.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Isral doet nog een beetje alsof het een moraal heeft.
En de Republikeinen hebben helemaal geen goede kandidaten, wordt gewoon H. Clinton.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2017, dacht ik.
En dat duurt nog een hele tijd.
Tegen die tijd wordt het Abu Bakr al-Baghdadi.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En de Republikeinen hebben helemaal geen goede kandidaten, wordt gewoon H. Clinton.
Mwoa, daar hoef je geen ISIS stad voor te zijn..quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:26 schreef UpsideDown het volgende:
Het wordt prijsschieten voor de Republikeinen. Latino als running mate en kiek ze goan!quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En de Republikeinen hebben helemaal geen goede kandidaten, wordt gewoon H. Clinton.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tegen die tijd wordt het Abu Bakr al-Baghdadi.
Gewoon niks van aantrekken en platgooien die shit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:44 schreef UpsideDown het volgende:
Koerden gooiden 1 dorpje plat en men was gelijk in rep-en-roer, kan je nagaan wat er gebeurd als Mosul platgegooid wordt.
quote:'Ook media moeten coalitie tegen IS vormen'
In de media moet Islamitische Staat (IS) net als op het slagveld worden aangepakt door een grote coalitie. Dit heeft het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken maandag bericht.
De start van zo'n coalitie is het resultaat van een conferentie, maandag in Koeweit, van de VS, Turkije, enkele landen in Europa en negen in de Arabische Wereld die IS gezamenlijk op internet willen bestrijden.
De propaganda van IS die via internet ''sektarische haat en een cultuur van geweld'' uitdraagt, moet met een gezamenlijke campagne worden aangepakt, net als de financiering van de IS.
De speciale Amerikaanse gezant voor de bestrijding van IS, generaal John Allen, zei dat er een visie naar voren moet worden gebracht die de haatideologie van IS tegengaat en IS van steun berooft.
Door: ANP
Lijkt bijna een CNN, Al-Jazeera of BBC productie inderdaad.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:55 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vond die video van John Cantlie toch wel erg knap gemaakt eerlijk gezegd.
twitter:archicivilians twitterde op maandag 27-10-2014 om 21:33:27NEW MAP: Situation of #Idlib City - Rebels stormed the southern parts of the city this morning for few hours.#Syria http://t.co/9HCleTRROC reageer retweet
quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:26 schreef IPA35 het volgende:
Tyf op naar je inteeltdorp domme Amerikaan.
Dat kan je deze gasten moeilijk aanrekenen, de CIA en het Pentagon hebben de boel verziekt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:28 schreef IPA35 het volgende:
Amerikanen hebben het Midden-Oosten natuurlijk al genoeg verziekt.
twitter:DefenseUnits twitterde op maandag 27-10-2014 om 18:57:02#YPG Press Release #Kobane 10/27/2014 @DefenseUnitsYPJ @Rojekazad @polatcano #YPJ #Kobani #ISIS #ISIL http://t.co/NPdXspzmHb reageer retweet
Onhaalbaar in de praktijk, niet iedere staat is een politiestaat.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:32 schreef IPA35 het volgende:
Wat mij betreft moet er tegen allemaal opgetreden worden, al dienen ze in het Franse Vreemdelingenlegioen.
Gewoon een korte zinsnede in de Rijkswet op het Nederlanderschap aanpassen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:40 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Onhaalbaar in de praktijk, niet iedere staat is een politiestaat.
Gaat hem niet worden.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gewoon een korte zinsnede in de Rijkswet op het Nederlanderschap aanpassen.
Dit was voor 1984 gewoon het geval.quote:
Het zijn ex-militairen, en aangezien de VS geen grondtroepen stuurt zullen ze sowieso op eigen houtje moeten gaan om wat te doen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:46 schreef IPA35 het volgende:
Laat ze in het Amerikaanse leger gaan. Blijkbaar geven ze meer om de Koerden dan hun eigen volk.
Waarom? Laten ze zich druk maken om hun eigen land of zo.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het zijn ex-militairen, en aangezien de VS geen grondtroepen stuurt zullen ze sowieso op eigen houtje moeten gaan om wat te doen.
welke?quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:55 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vond die video van John Cantlie toch wel erg knap gemaakt eerlijk gezegd.
quote:
quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:47 schreef UpsideDown het volgende:
Als ex-militair is het vet kut in de VS, dan word je monteur ofzo, met een dik vadsig OMG-wijf wat de hele dag op de bank zit, Tellcell reclame's zit te kijken naast je. Ik begrijp deze mannen wel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom? Laten ze zich druk maken om hun eigen land of zo.
Fair enough.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als ex-militair is het vet kut in de VS, dan word je monteur ofzo, met een dik vadsig OMG-wijf wat de hele dag op de bank zit Tellcell reclame's zit te kijken naast je. Ik begrijp deze mannen wel.
Nounou, A zeggen en B doen.quote:Turkish official says Iraqi Kurdish fighters free to cross to Kobani
BEIRUT Mon Oct 27, 2014 8:13pm GMT
(Reuters) - A Turkish official said on Monday Iraqi Kurdish peshmerga fighters were free to move through Turkey to Syria "as soon as they are ready" after a Syrian Kurdish leader accused Ankara of stalling on an agreement to allow them passage to the besieged Syrian border town of Kobani.
Saleh Moslem, co-chair of the Kurdish Democratic Union Party (PYD), told Reuters on Monday that the peshmerga had been ready to go into Kurdish-defended Kobani for three days.
"But we don't know what is going on between them and Turkey. The delay is because of Turkey," said Moslem, whose party's armed wing, the YPG, has been battling Islamic State militants in Kobani for a month.
Turkey has been reluctant to join the U.S.-led coalition against Islamic State, an al-Qaeda offshoot. But after pressure from its Western allies, Turkish President Tayyip Erdogan said last Wednesday that some peshmerga fighters from Iraq would be allowed to transit through Turkey to Kobani.
A Turkish official, speaking on condition of anonymity, denied Ankara was blocking the peshmerga, saying Turkey had given its consent in principle and talks were continuing.
Later on Monday the same official said the peshmerga had the green light to proceed.
"It's not true what Moslem says. As soon as the peshmerga are ready they can go. Turkey has given its consent. " he said, adding he was unsure when the transfer would take place.
The Iraqi Kurdish region's parliament voted last week to deploy some of its peshmerga forces, who have been fighting their own battle against Islamic State in northern Iraq, to Syria.
They will not engage in direct combat in Kobani but provide artillery support, a Kurdish government spokesman said on Sunday.
"They should have arrived yesterday. Until now it seems Turkey is making some difficulty," Moslem said by telephone.
Iraqi Kurdish officials cited technical issues for the delay but gave no further details.
gebruiken ze die arme dude voor hun prpaganda doeleinden?quote:
Ja.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
gebruiken ze die arme dude voor hun prpaganda doeleinden?
beter op deze manier dan in een onthoofdings pilmpje lijkt me iig, maar toch is hetquote:
Hij heeft nog tot deel 8 te gaan. Misschien komt er wel een "grande finale".quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
beter op deze manier dan in een onthoofdings pilmpje lijkt me iig, maar toch is het
Als je het mij vraagt lijdt de beste man behoorlijk aan het Stockholmsyndroom.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij heeft nog tot deel 8 te gaan. Misschien komt er wel een "grande finale".
Precies.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt lijdt de beste man behoorlijk aan het Stockholmsyndroom.
Er zal op ze geschoten worden, dus er wordt al tegen ze opgetreden.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:32 schreef IPA35 het volgende:
Wat mij betreft moet er tegen allemaal opgetreden worden, al dienen ze in het Franse Vreemdelingenlegioen.
True dat.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zal op ze geschoten worden, dus er wordt al tegen ze opgetreden.
quote:
Die is niet zo afgesloten als Kobane. Heb meer vertrouwen daar.quote:
Ja want NDF is daar...quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Die is niet zo afgesloten als Kobane. Heb meer vertrouwen daar.
en daar is steun van assad voor de koerdenquote:Op maandag 27 oktober 2014 23:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Die is niet zo afgesloten als Kobane. Heb meer vertrouwen daar.
Hasakah was een mooie en diverse stad waar verschillende culturen naast elkaar leefden.quote:
Ben je er geweest?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hasakah was een mooie en diverse stad waar verschillende culturen naast elkaar leefden.
Neh, en dat hoeft nu ook even niet. Denk maak er alvast een mooi afscheid van, straks ligt het net als Kobane in puin, terwijl het helemaal geen sunni-stad is.quote:
wat dan wel?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Neh, en dat hoeft nu ook even niet. Denk maak er alvast een mooi afscheid van, straks ligt het net als Kobane in puin, terwijl het helemaal geen sunni-stad.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:15 schreef IPA35 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)44583&type=2&theater
Kebab removed.
Een mix van Koerden, Assyrirs, Arabieren en Armenen, met een grote christelijke minderheid.quote:
Putin gaat Syrie toevoegen aan zijn customs Union, vanaf dat moment is het voorbij met de pret voor de Jihadisten. De grote vraag is echter wat Putin er voor terug wil als hij zijn Iraanse en Syrische vrienden gaat helpen. Ik gok een paar olie en gasvelden.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:17 schreef UpsideDown het volgende:
Het zou fijn zijn als de SAA wat high-end spul van Rusland kan bemachtigen.
dat ze proberen te achterhalen waar het was toch?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:27 schreef Spanjaard5 het volgende:
Toch wel weer erg mooi gedaan hoor dan John Cantlie filmpje! Bizare setting
Hij lijkt er zelf steeds meer in te gaan geloven ook..
Ik wacht gewoon met smart op die geo-tagging van die Bellingcat trouwens, kent iemand die?
Uhu evt. met hulp van anderen op het WWW.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:28 schreef Slayage het volgende:
dat ze proberen te achterhalen waar het was toch?
Lijkt het daarop volgens jou? Ik vind dit een van de meest realistische IS-filmpjes tot nu toe.. hij staat daar echt op een dak.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:45 schreef Szura het volgende:
Dat filmpje, is dat niet gewoon Kobani gefilmd en daarna de pratende Cantlie eroverheen gelegd?
twitter:LaweTeyar twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 01:24:11Breaking news: The area shown in this pic is now fully under control of #ISIS #TwitterKurds #ISIL #Kobane http://t.co/lOFP3Ubd9I reageer retweet
nou nouquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:26 schreef IPA35 het volgende:
Tyf op naar je inteeltdorp domme Amerikaan.
Hoppa!quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:10 schreef IPA35 het volgende:
Beetje ruimtestation op ze inrammen. Wel slim.
Beetje Gundam achtig...
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 01:37 schreef ChanceThePepper het volgende:
[ afbeelding ]twitter:LaweTeyar twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 01:24:11Breaking news: The area shown in this pic is now fully under control of #ISIS #TwitterKurds #ISIL #Kobane http://t.co/lOFP3Ubd9I reageer retweet
Red Alert 3?quote:
Command & Conquer: Generalsquote:
twitter:deSyracuse twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 09:17:11#IS finally understood it is a better outcome to have their hostages reporting for them rather than having their head cut reageer retweet
lol meer dan 155? 155 zeker en een waterdrager. De Peshmerga is overigens de zwakste leger van heel de regio.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:28 schreef Szura het volgende:
@NOSWaagmeester: Transfer van Peshmerga naar Kobani loopt vertraging op door 'technische problemen', zegt wv. Iraaks-Koerdische regering> @janeikelboom
@NOSWaagmeester: >155 Peshmerga zullen over een week in Kobani zijn. Turkse regering werkt goed mee, zegt de woordvoerder @Janeikelboom
Oh ja joh? Waarom dan? De Iraakse Peshmerga heeft nu juist allemaal nieuwe wapens etc gekregen van het westen, terwijl de YPG in Kobani (oa.) dit niet heeft gekregen. Kan er alleen maar beter op worden voor de Koerden in Kobani.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
lol meer dan 155? 155 zeker en een waterdrager. De Peshmerga is overigens de zwakste leger van heel de regio.
Typische objectieve mening meer van een redacteur dit. Weinig verbazend echter.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oh ja joh? Waarom dan? De Iraakse Peshmerga heeft nu juist allemaal nieuwe wapens etc gekregen van het westen, terwijl de YPG in Kobani (oa.) dit niet heeft gekregen. Kan er alleen maar beter op worden voor de Koerden in Kobani.
Inmiddels zit de SAS lekker targets te spotten, gaat goed daar, IS wordt tegen gehouden en hopelijk snel gesloopt.
Jammer Turkije, de endlsung van de Koerden in Kobani gaat jullie niet lukken...
Ik post nooit nieuws over dit issue op de FP juist omdat ik een sterke mening over dit onderwerp heb, je 'redacteur' opmerking is dus niet relevant in deze.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Typische objectieve mening meer van een redacteur dit. Weinig verbazend echter.
En interessant dat je denkt dat de Turken uit zijn op genocide, als ze n met de Peshmerga samenwerken (zoals de Peshmerga zelf aangeven) n enorm veel Koerdische vluchtelingen hebben toegelaten.
Turkije wil helemaal geen endlosung van de Koerden in Kobani. Ze willen dat er een Koerdische partij komt die hen niet vijandig gezind is (de Peshemrga dus). En niet de YPG.
Deze oplossing is juist door hun medemogelijk gemaakt.
twitter:AbuDjizbat twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 10:34:15@janeikelboom @HaraldDoornbos no peshmergas here http://t.co/lWd7hVAjg3 reageer retweet
quote:Hennis kritisch over Turkije
Turkije is geen gemakkelijke bondgenoot, maar minister Hennis hoopt dat het land nog lang bij de NAVO blijft. Dat zei ze tijdens een werkbezoek aan de Nederlandse Patriot-missie aan de Turks-Syrische grens tegen de NOS.
De minister van Defensie wijst erop dat er dingen in Turkije gebeuren "die zich niet helemaal verhouden tot een democratie in een rechtsstaat". Ze doelt dan bijvoorbeeld op het massaproces tegen legerofficieren.
"Daarover mag wat mij betreft het gesprek gevoerd worden, ook binnen de NAVO", zegt ze. "De NAVO is natuurlijk een andere organisatie dan de EU, maar ik vind dat je niet helemaal voorbij kunt gaan aan zaken die zich afspelen in de lidstaten."
Onrustig gebied
Tegelijkertijd benadrukt ze dat Turkije al lange tijd een trouwe bondgenoot is, die op dit moment "in een heel bijzondere situatie verkeert, met een eindeloze grens aan zeer onrustig gebied". "We staan hier niet voor niks met onze Patriots."
Bovendien maakt het land, "weliswaar na enige druk", deel uit van de internationale coalitie tegen IS.
"Ik hoop van harte dat Turkije nog heel lang een trouwe bondgenoot blijft, want we hebben het land hard nodig. Alleen al vanwege de geostrategische ligging", aldus Hennis.
quote:Turkije is geen gemakkelijke bondgenoot, maar minister Hennis hoopt dat het land nog lang bij de NAVO blijft.
quote:Tegelijkertijd benadrukt ze dat Turkije al lange tijd een trouwe bondgenoot is.
quote:"Ik hoop van harte dat Turkije nog heel lang een trouwe bondgenoot blijft, want we hebben het land hard nodig. Alleen al vanwege de geostrategische ligging", aldus Hennis.
Het feit dat ze dit benadrukt vind ik veelzeggendquote:Hennis hoopt dat het land nog lang bij de NAVO blijft.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:19 schreef IPA35 het volgende:
Dom wijf. Defensie heeft ze ook al vernield.
Wat moet ze anders zeggen? Dat Turkije een onbetrouwbare bondgenoot is en Erdogan een islamitische aap?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:39 schreef .Exe het volgende:
[..]
Het feit dat ze dit benadrukt vind ik veelzeggend
Normaliter zou er geen enkele aanleiding voor haar zijn om het aanblijven van Turkije als NAVO-lid te noemen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat moet ze anders zeggen? Dat Turkije een onbetrouwbare bondgenoot is en Erdogan een islamitische aap?
Oh nee. Dat was Kamp.quote:
?!?!?!?!quote:
Lupe FIasco quoten van zijn sell-out album.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
I really think the war on terror is a bunch of bullshit
Just a poor excuse for you to use up all your bullets
sell-out album? waar the fuck heb jij het overquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:52 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Lupe FIasco quoten van zijn sell-out album.![]()
Lasers is een album geheel georchestreerd en gepland door Atlantic Records waar Lupe geen vrijheid in had. Het was puur gericht op commercialiteit. En ook gewoon een kutalbum.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
sell-out album? waar the fuck heb jij het over
wat boeit mij die album danquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:58 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Lasers is een album geheel georchestreerd en gepland door Atlantic Records waar Lupe geen vrijheid in had. Het was puur gericht op commercialiteit. En ook gewoon een kutalbum.
Maar dit is geheel offtopic.
Food And Liquerquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:58 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Lasers is een album geheel georchestreerd en gepland door Atlantic Records waar Lupe geen vrijheid in had. Het was puur gericht op commercialiteit. En ook gewoon een kutalbum.
Maar dit is geheel offtopic.
haten op rapquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:09 schreef IPA35 het volgende:
Mensen die rap muziek luisteren.
Allochtonen en hun wannabe "Str8 outta Compton" mentaliteit![]()
.
Nee, eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
haten op rap
jij luistert zeker naar classic met je 50+ mentaliteit
Van alles G.quote:
Haten op een muziekgenre door bepaalde vooroordelenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:09 schreef IPA35 het volgende:
.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:09 schreef IPA35 het volgende:
.
nasquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:16 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Haten op een muziekgenre door bepaalde vooroordelen![]()
![]()
Ik denk overigens dat iedereen in deze threads de nasheeds wel kan waarderen.
quote:
Dacht dat hij wel betere muziek had.quote:
Is zijn enige Koerdische liedje. Vandaag precies 14 jaar dat hij overleed aan hartaanval.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dacht dat hij wel betere muziek had.
Ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:21 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is zijn enige Koerdische liedje. Vandaag precies 14 jaar dat hij overleed aan hartaanval.
Ze beschuldigde hem dat hij zong voor een PKK vlag ik Duitsland daardoor
Moest vluchten naar Parijs.
quote:
Ik ben niet n genre. Ik ben natuurlijk zr open-minded.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:23 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
triest figuurjij durft niet eens je genre op te noemen
...Nasheeds bedoel ik..quote:
Mensen die Nasheeds niet waarderen, waarden muziek niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:26 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
...Nasheeds bedoel ik..
Het gebrek aan (haram) instrumentatie zorgt voor een redelijk aangename harmonie.
ha, dat is het deuntje wat ISIS gebruiktquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:26 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
...Nasheeds bedoel ik..
Het gebrek aan (haram) instrumentatie zorgt voor een redelijk aangename harmonie.
Precies die kennen jullie allemaal, maar er bestaat verder een hele wereld aan Nasheeds die ook goed klinken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ha, dat is het deuntje wat ISIS gebruikt
Rap > nasheedsquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:31 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Precies die kennen jullie allemaal, maar er bestaat verder een hele wereld aan Nasheeds die ook goed klinken.
twitter:
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 09:51:55Loy.s.:#SAA advancing in #East_Ghouta and captured Housh al-Fara and Maidaa towns and advances in al-Ma'amel area at #Tall_Kurdi. #Damascus reageer retweet
quote:A Town Shouldn’t Fight the Islamic State Alone
Since Sept. 15, we, the people of the Syrian town of Kobani, have been fighting, outnumbered and outgunned, against an all-out assault by the army of the Islamic State, also known as ISIS.
Yet despite a campaign that has intensified in the past month, including the deployment of United States-made tanks and armored vehicles, the Islamic State has not been able to break the resistance of Kobani’s fighters.
We are defending a democratic, secular society of Kurds, Arabs, Muslims and Christians who all face an imminent massacre.
Kobani’s resistance has mobilized our entire society, and many of its leaders, including myself, are women. Those of us on the front lines are well aware of the Islamic State’s treatment of women. We expect women around the world to help us, because we are fighting for the rights of women everywhere. We do not expect them to come to join our fight here (though we would be proud if any did). But we do ask women to promote our case and to raise awareness of our situation in their own countries, and to pressure their governments to help us.
We are thankful to the coalition for its intensified airstrikes against Islamic State positions, which have been instrumental in limiting the ability of our enemies to use tanks and heavy artillery. But we had been fighting without any logistical assistance from the outside world until the limited coalition airdrops of weapons and supplies on Oct. 20. Airdrops of supplies should continue, so that we do not run out of ammunition.
None of that changes the reality that our weapons still cannot match those of the Islamic State.
We will never give up. But we need more than merely rifles and grenades to carry out our own responsibilities and aid the coalition in its war against the jihadist forces. Currently, even when fighters from other Kurdish regions in Northern Syria try to supply us with some of their armored vehicles and antitank missiles, Turkey has not allowed them to do so.
Turkey, a NATO member, should have been an ally in this conflict. It could easily have helped us by allowing access between different Syrian Kurdish areas, so as to let fighters and supplies move back and forth through Turkish territory.
Instead, the Turkish president, Recep Tayyip Erdogan, has several times publicly equated our fighters, who are defending a diverse and democratic society, with the murderous Islamic State, evidently because of the controversy surrounding Turkey’s Kurdish minority.
Last week, following domestic and international criticism, Turkish leaders at last said they would open a corridor for a small group of Iraqi pesh merga fighters, and some Free Syrian Army brigades, to cross into Kobani. But they still will not allow other Syrian Kurds to cross Turkish territory to reach us. This has been decided without consulting us.
As a result, the Islamic State can bring in endless amounts of new supplies and ammunition, but we are still effectively blockaded on all sides — on three by the Islamic State’s forces, and on the fourth by Turkish tanks. There is evidence that Turkish forces have allowed the Islamic State’s men and equipment to move back and forth across the border. But Syrian Kurdish fighters cannot do the same.
The Turkish government is pursuing an anti-Kurdish policy against the Syrian Kurds, and their priority is to suppress the Kurdish freedom movement in Northern Syria. They want Kobani to fall.
We have never been hostile to Turkey. We want to see it as a partner, not an enemy, and we believe that it is in the Turkish government’s interest to have a border with the democratic administration of a western Kurdistan rather than one with the Islamic State.
Western governments should increase their pressure on Turkey to open a corridor for Syrian Kurdish forces and their heavy weapons to reach the defenders of Kobani through the border. We believe that such a corridor, and not only the limited transport of other fighters that Turkey has proposed, should be opened under the supervision of the United Nations.
We have proved ourselves to be one of the only effective forces battling the Islamic State in Syria. Whenever we meet them on equal terms, they are always defeated. If we had more weapons and could be joined by more of our fighters from elsewhere in Syria, we would be in a position to strike a deadly blow against the Islamic State, one that we believe would ultimately lead to its dissolution across the region as a whole.
The people of Kobani need the attention and help of the world.
Waar heeft TR de NAVO dan zo goed mee geholpen afgelopen decennia? Ik weet het niet.quote:
twitter:Conflict_Report twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 19:39:23Hm .. using this flag and not being #IS in #Syria is maybe not the smartest move ...https://t.co/5wZXJCtN0w reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Eingelijk best vreemd dat die rebellen het zo lang uithouden in Ghouta, net als in Jobar trouwens. Volledig omsingeld net als in Homs toen.quote:
twitter:DefenseUnits twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 17:05:33#YPG Press Release 10/28/2014#Kobane @DefenseUnitsYPJ @Rojekazad @polatcano #YPJ #Kobani #ISIS #ISIL http://t.co/qVB5fronPJ reageer retweet
twitter:DefenseUnits twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 16:23:40Our troops carried out an operation yesterday in the West of #Serkanye (Ras al-Ayn), resulted in the killing of four #ISIS fighters. reageer retweet
twitter:AnitaIngle twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 20:08:10The White House @White House (now), President Obama statement Watch http://t.co/8z6oDrZBci #Twitterkurds #curdistani @curdistani reageer retweet
Hij is weer eens te laat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:56 schreef .Exe het volgende:
twitter:AnitaIngle twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 20:08:10The White House @White House (now), President Obama statement Watch http://t.co/8z6oDrZBci #Twitterkurds #curdistani @curdistani reageer retweet
Zie ik ook net. EBOOOOLAAAAquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij is weer eens te laat.
Edit: hij staat er al op zie ik.
Zover ben ik niet gekomenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Inderdaad, gaat alleen maar over ebola.
Die heli op het eind is wel vet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VI-GEN alluz!quote:
Vigen in da house. Blaas je duduk en alles.quote:
Hahahaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Vigen in da house. Blaas je duduk en alles.
Nice!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:26 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
...Nasheeds bedoel ik..
Gewoon Hezbollah muziek luisterenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nice!
Alleen jammer dat ik dan gelijk aan IS. moet denken.
Hun oude nummers schijnen beter te zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja van wat ik hier voorbij heb zien komen vind ik dit toch beter.
Hmm ja heb wat opgezocht op youtube, het is toch niet mijn ding.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hun oude nummers schijnen beter te zijn.
Teveel autotune inderdaad. Maar dat doen die Salafisten in dat ene filmpje ook.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ja heb wat opgezocht op youtube, het is toch niet mijn ding.
Lijkt net alsof we over een band praten
Hmm mja. Maar het klopt gewoon. Zou er ook niet een uur naar willen luisteren maar toch.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Teveel autotune inderdaad. Maar dat doen die Salafisten in dat ene filmpje ook.
En naar deze hippies die nasheed/ilahi zingen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm mja. Maar het klopt gewoon. Zou er ook niet een uur naar willen luisteren maar toch.
Nee te softquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En naar deze hippies die nasheed/ilahi zingen?
Welke tariqat is dat?quote:
Vet ! Ben sowieso wel fan van trommels. In dit geval vind ik de zang wat minder. Maar wat zien we hier ?quote:
Dit is uit een film, maar ik denk Qadiriyya, naar Abdul-Qadir Gilani, omdat ze over hem zingen.quote:
Ah, die kende ik nog niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dit is uit een film, maar ik denk Qadiriyya, naar Abdul-Qadir Gilani, omdat ze over hem zingen.
Moet deze post ff googlenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dit is uit een film, maar ik denk Qadiriyya, naar Abdul-Qadir Gilani, omdat ze over hem zingen.
Wordt naar mijn weten meestal gebruikt om een soefi orde mee aan te duiden. Betekent letterlijk "pad".quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Begrijp ik het goed dat tariqat een stroming is binnen de islam ?
Maar je vroeg welke. Dus zijn er dan ook meerdere soefi ordes ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wordt naar mijn weten meestal gebruikt om een soefi orde mee aan te duiden. Betekent letterlijk "pad".
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar je vroeg welke. Dus zijn er dan ook meerdere soefi ordes ?
Als je het ISIS vraagt niet neequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik google het nu. Ik dacht altijd dat het iets islamitisch is maar dat is het dus niet ?
Zeker niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaha ja ze zijn er dus voor alle gelovigeHet is een beetje zweverig heb ik het idee.
In het Nederlands komt de term religieuze orde het dichtst in de buurt. Het zijn geen aparte wetscholen, maar soefie-ordes die de leer van een bepaald centrale figuur volgen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Begrijp ik het goed dat tariqat een stroming is binnen de islam ?
Neen.quote:
Soefi's zijn gewoon moslim hoor. Hoewel sommigen hen haten.quote:
Bier & bacon.quote:
Toch wel?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Soefi's zijn gewoon moslim hoor. Hoewel sommigen hen haten.
Oh ... Gaan we hierdoor naar de hel ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dus jij vind het beter om naar de hel te gaan voor bier & bacon? oke
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Toch wel?
Ik zie op zo'n soefi site dat ze bij vieringen alle heilige boeken op een tafel hebben staan en 7 kaarsen branden.
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dus jij vind het beter om naar de hel te gaan voor bier & bacon? oke
Waarom zou ik dat willen eten ? Das kalkoen toch ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je hebt halal bacon he smaakt gewoon zoals varkensbacon, maar dan zonder de varken
Je hebt het natuurlijk geproefd?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je hebt halal bacon he smaakt gewoon zoals varkensbacon, maar dan zonder de varken
En is er een specifieke reden waarom ze door sommige worden gehaat ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.
[..]
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.
ja? wat voor dingen doe jij dan allemaal nog meer?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.
[..]
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.
Omdat zij van het esoterisme zijn. En soms dode sheiks/leiders vereren en zo. Denk ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En is er een specifieke reden waarom ze door sommige worden gehaat ?
Ik ben verre van perfect, laat ik het zo zeggen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja? wat voor dingen doe jij dan allemaal nog meer?
noem nog een paar slechte eigenschappen van je op, IPA.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben verre van perfect, laat ik het zo zeggen.
Aaah. Ga het een keer verder googlen die soefi's. Weet je of er soefi's op fok zitten ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat zij van het esoterisme zijn. En soms dode sheiks/leiders vereren en zo. Denk ik.
Afgunstig/gehecht aan materile zaken/ijdel/vloeken/etc.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
noem nog een paar slechte eigenschappen van je op, IPA.
De boodschap is de laatste decennia opgepikt door sommige new age hippies en omgevormd tot een soort universele liefdesboodschap, wat deels ook klopt, maar het zijn natuurlijk wel ordes bestaande uit moslims die een islamitische leefstijl proberen te volgen en uitdragen.quote:
we vloeken allemaal wel eens denk ikquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Afgunstig/gehecht aan materile zaken/ijdel/vloeken/etc.
Ik zou Turken proberen, die zijn sowieso zo heterodox als ze pest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aaah. Ga het een keer verder googlen die soefi's. Weet je of er soefi's op fok zitten ?
Geen idee, dacht dat een goed alternatief kalkoen was? Geloof ik dat ik wel heb gegeten. Maar bacon is gewoon gruwelijk lekker.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Crunchy toch, maar heb jij nooit de niet varkens variant gehad dan?
Zal zijn naam ook googlen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De boodschap is de laatste decennia opgepikt door sommige new age hippies en omgevormd tot een soort universele liefdesboodschap, wat deels ook klopt, maar het zijn natuurlijk wel ordes bestaande uit moslims die een islamitische leefstijl proberen te volgen en uitdragen.
Vooral Jalaladdin Rumi is populair in het Westen.
Ach, wat je mond ingaat verontreinigt je niet. Maar dat wat je mond uitgaat des te meer h.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geen idee, dacht dat een goed alternatief kalkoen was? Geloof ik dat ik wel heb gegeten. Maar bacon is gewoon gruwelijk lekker.
Vond je het naast crunchy wel lekker ?
ja weet ik niet meer manquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geen idee, dacht dat een goed alternatief kalkoen was? Geloof ik dat ik wel heb gegeten. Maar bacon is gewoon gruwelijk lekker.
Vond je het naast crunchy wel lekker ?
Euuh, dat is de gangbare Islamitische interpretatie ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm jammer. Maar jij denkt dus dat IPA en ik naar de hel gaan ?
Ja ik weet maar het klinkt zo hardquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Euuh, dat is de gangbare Islamitische interpretatie ja.
Zaqqum boom.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik weet maar het klinkt zo hardBen trouwens ook benieuwd hoe de hel wordt omschreven in de islam. Weet jij het ?
Ik ken jullie amper. En nee ik denk niks.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Veelgestelde vraag. Hij legt het goed uit...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
je hebt 7 lagen, hoe dieper hoe heterquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik weet maar het klinkt zo hardBen trouwens ook benieuwd hoe de hel wordt omschreven in de islam. Weet jij het ?
goede sprekerquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Veelgestelde vraag. Hij legt het goed uit...
Hoe is dat anders dan in andere religies?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Hier staat ook wat. Kan het niet kopieren. Maar dit verzin je toch niet ??
http://books.google.nl/bo(...)qqum%20boom.&f=false
alle religies zijn wat dat betreft exact hetzelfde, lezers bang makenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Hier staat ook wat. Kan het niet kopieren. Maar dit verzin je toch niet ??
http://books.google.nl/bo(...)qqum%20boom.&f=false
Aan je borsten worden opgehangen ? Dit heb ik nergens anders gezien ?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan in andere religies?
Ik weet niet of de voorstellingen uit bijvoorbeeld de mainstream christelijke groepen zo plezant zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aan je borsten worden opgehangen ? Dit heb ik nergens anders gezien ?
Ja. Nja dan komen we op het punt dat ik niet snap waarom mensen hier aan mee willen doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik weet niet of de voorstellingen uit bijvoorbeeld de mainstream christelijke groepen zo plezant zijn.
Hele idee achter de Abrahamitische godsdiensten is dat je in God en zijn profeten moet geloven en zijn wetten opvolgt. Zo niet dan wordt je gestraft. Alleen het Jodendom is redelijk "makkelijk" voor niet-Joden.
Het is allemaal zo vaag over de ongelovigen. De ene predikaat zegt dat er geen plaats is voor hen in de hemel en de andere laat het in het midden. Gaat een ongelovigen direct een hel in of heeft hij nog een kans de hemel in te gaan? En welke ongelovigen zouden dan naar de hemel kunnen, waarom wordt hier niet concreet over gesproken? Deze lezingen brengen meer vraagtekens op dan dat ze beantwoorden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Veelgestelde vraag. Hij legt het goed uit...
Nja hij zegt duidelijk dat niemand anders dan Allah kan oordelen over jouw lot.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:16 schreef Cubs het volgende:
[..]
Het is allemaal zo vaag over de ongelovigen. De ene predikaat zegt dat er geen plaats is voor hen in de hemel en de andere laat het in het midden. Gaat een ongelovigen direct een hel in of heeft hij nog een kans de hemel in te gaan? En welke ongelovigen zouden dan naar de hemel kunnen, waarom wordt hier niet concreet over gesproken. Deze lezingen brengen meer vraagtekens op dan dat ze beantwoorden.
Komt erop neer dat de Quran zelf nogal tegenstrijdig lijkt te zijn en de mainstream moslims zelf van alles in zitten te vullen aan de hand van hadith. Dat is een beetje het probleem met de Islam, die hadith obsessie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:16 schreef Cubs het volgende:
[..]
Het is allemaal zo vaag over de ongelovigen. De ene predikaat zegt dat er geen plaats is voor hen in de hemel en de andere laat het in het midden. Gaat een ongelovigen direct een hel in of heeft hij nog een kans de hemel in te gaan? En welke ongelovigen zouden dan naar de hemel kunnen, waarom wordt hier niet concreet over gesproken. Deze lezingen brengen meer vraagtekens op dan dat ze beantwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |