In het Nederlands komt de term religieuze orde het dichtst in de buurt. Het zijn geen aparte wetscholen, maar soefie-ordes die de leer van een bepaald centrale figuur volgen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Begrijp ik het goed dat tariqat een stroming is binnen de islam ?
Neen.quote:
Soefi's zijn gewoon moslim hoor. Hoewel sommigen hen haten.quote:
Bier & bacon.quote:
Toch wel?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Soefi's zijn gewoon moslim hoor. Hoewel sommigen hen haten.
Oh ... Gaan we hierdoor naar de hel ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dus jij vind het beter om naar de hel te gaan voor bier & bacon? oke
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Toch wel?
Ik zie op zo'n soefi site dat ze bij vieringen alle heilige boeken op een tafel hebben staan en 7 kaarsen branden.
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dus jij vind het beter om naar de hel te gaan voor bier & bacon? oke
Waarom zou ik dat willen eten ? Das kalkoen toch ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je hebt halal bacon he smaakt gewoon zoals varkensbacon, maar dan zonder de varken
Je hebt het natuurlijk geproefd?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je hebt halal bacon he smaakt gewoon zoals varkensbacon, maar dan zonder de varken
En is er een specifieke reden waarom ze door sommige worden gehaat ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.
[..]
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.
ja? wat voor dingen doe jij dan allemaal nog meer?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.
[..]
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.
Omdat zij van het esoterisme zijn. En soms dode sheiks/leiders vereren en zo. Denk ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En is er een specifieke reden waarom ze door sommige worden gehaat ?
Ik ben verre van perfect, laat ik het zo zeggen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja? wat voor dingen doe jij dan allemaal nog meer?
noem nog een paar slechte eigenschappen van je op, IPA.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben verre van perfect, laat ik het zo zeggen.
Aaah. Ga het een keer verder googlen die soefi's. Weet je of er soefi's op fok zitten ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat zij van het esoterisme zijn. En soms dode sheiks/leiders vereren en zo. Denk ik.
Afgunstig/gehecht aan materiële zaken/ijdel/vloeken/etc.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
noem nog een paar slechte eigenschappen van je op, IPA.
De boodschap is de laatste decennia opgepikt door sommige new age hippies en omgevormd tot een soort universele liefdesboodschap, wat deels ook klopt, maar het zijn natuurlijk wel ordes bestaande uit moslims die een islamitische leefstijl proberen te volgen en uitdragen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |