In het Nederlands komt de term religieuze orde het dichtst in de buurt. Het zijn geen aparte wetscholen, maar soefie-ordes die de leer van een bepaald centrale figuur volgen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Begrijp ik het goed dat tariqat een stroming is binnen de islam ?
Neen.quote:
Soefi's zijn gewoon moslim hoor. Hoewel sommigen hen haten.quote:
Bier & bacon.quote:
Toch wel?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Soefi's zijn gewoon moslim hoor. Hoewel sommigen hen haten.
Oh ... Gaan we hierdoor naar de hel ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dus jij vind het beter om naar de hel te gaan voor bier & bacon? oke
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Toch wel?
Ik zie op zo'n soefi site dat ze bij vieringen alle heilige boeken op een tafel hebben staan en 7 kaarsen branden.
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dus jij vind het beter om naar de hel te gaan voor bier & bacon? oke
Waarom zou ik dat willen eten ? Das kalkoen toch ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je hebt halal bacon he smaakt gewoon zoals varkensbacon, maar dan zonder de varken
Je hebt het natuurlijk geproefd?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je hebt halal bacon he smaakt gewoon zoals varkensbacon, maar dan zonder de varken
En is er een specifieke reden waarom ze door sommige worden gehaat ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.
[..]
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.
ja? wat voor dingen doe jij dan allemaal nog meer?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmm ja. Maar dat is een soort new-age variant.
[..]
Als ik naar de hel ga is het niet daarvoor.
Omdat zij van het esoterisme zijn. En soms dode sheiks/leiders vereren en zo. Denk ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En is er een specifieke reden waarom ze door sommige worden gehaat ?
Ik ben verre van perfect, laat ik het zo zeggen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja? wat voor dingen doe jij dan allemaal nog meer?
noem nog een paar slechte eigenschappen van je op, IPA.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben verre van perfect, laat ik het zo zeggen.
Aaah. Ga het een keer verder googlen die soefi's. Weet je of er soefi's op fok zitten ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat zij van het esoterisme zijn. En soms dode sheiks/leiders vereren en zo. Denk ik.
Afgunstig/gehecht aan materiële zaken/ijdel/vloeken/etc.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
noem nog een paar slechte eigenschappen van je op, IPA.
De boodschap is de laatste decennia opgepikt door sommige new age hippies en omgevormd tot een soort universele liefdesboodschap, wat deels ook klopt, maar het zijn natuurlijk wel ordes bestaande uit moslims die een islamitische leefstijl proberen te volgen en uitdragen.quote:
we vloeken allemaal wel eens denk ikquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Afgunstig/gehecht aan materiële zaken/ijdel/vloeken/etc.
Ik zou Turken proberen, die zijn sowieso zo heterodox als ze pest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aaah. Ga het een keer verder googlen die soefi's. Weet je of er soefi's op fok zitten ?
Geen idee, dacht dat een goed alternatief kalkoen was? Geloof ik dat ik wel heb gegeten. Maar bacon is gewoon gruwelijk lekker.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Crunchy toch, maar heb jij nooit de niet varkens variant gehad dan?
Zal zijn naam ook googlen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De boodschap is de laatste decennia opgepikt door sommige new age hippies en omgevormd tot een soort universele liefdesboodschap, wat deels ook klopt, maar het zijn natuurlijk wel ordes bestaande uit moslims die een islamitische leefstijl proberen te volgen en uitdragen.
Vooral Jalaladdin Rumi is populair in het Westen.
Ach, wat je mond ingaat verontreinigt je niet. Maar dat wat je mond uitgaat des te meer hè.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geen idee, dacht dat een goed alternatief kalkoen was? Geloof ik dat ik wel heb gegeten. Maar bacon is gewoon gruwelijk lekker.
Vond je het naast crunchy wel lekker ?
ja weet ik niet meer manquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geen idee, dacht dat een goed alternatief kalkoen was? Geloof ik dat ik wel heb gegeten. Maar bacon is gewoon gruwelijk lekker.
Vond je het naast crunchy wel lekker ?
Euuh, dat is de gangbare Islamitische interpretatie ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm jammer. Maar jij denkt dus dat IPA en ik naar de hel gaan ?
Ja ik weet maar het klinkt zo hardquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Euuh, dat is de gangbare Islamitische interpretatie ja.
Zaqqum boom.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik weet maar het klinkt zo hardBen trouwens ook benieuwd hoe de hel wordt omschreven in de islam. Weet jij het ?
Ik ken jullie amper. En nee ik denk niks.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Veelgestelde vraag. Hij legt het goed uit...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
je hebt 7 lagen, hoe dieper hoe heterquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik weet maar het klinkt zo hardBen trouwens ook benieuwd hoe de hel wordt omschreven in de islam. Weet jij het ?
goede sprekerquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Veelgestelde vraag. Hij legt het goed uit...
Hoe is dat anders dan in andere religies?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Hier staat ook wat. Kan het niet kopieren. Maar dit verzin je toch niet ??
http://books.google.nl/bo(...)qqum%20boom.&f=false
alle religies zijn wat dat betreft exact hetzelfde, lezers bang makenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Hier staat ook wat. Kan het niet kopieren. Maar dit verzin je toch niet ??
http://books.google.nl/bo(...)qqum%20boom.&f=false
Aan je borsten worden opgehangen ? Dit heb ik nergens anders gezien ?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan in andere religies?
Ik weet niet of de voorstellingen uit bijvoorbeeld de mainstream christelijke groepen zo plezant zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aan je borsten worden opgehangen ? Dit heb ik nergens anders gezien ?
Ja. Nja dan komen we op het punt dat ik niet snap waarom mensen hier aan mee willen doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik weet niet of de voorstellingen uit bijvoorbeeld de mainstream christelijke groepen zo plezant zijn.
Hele idee achter de Abrahamitische godsdiensten is dat je in God en zijn profeten moet geloven en zijn wetten opvolgt. Zo niet dan wordt je gestraft. Alleen het Jodendom is redelijk "makkelijk" voor niet-Joden.
Het is allemaal zo vaag over de ongelovigen. De ene predikaat zegt dat er geen plaats is voor hen in de hemel en de andere laat het in het midden. Gaat een ongelovigen direct een hel in of heeft hij nog een kans de hemel in te gaan? En welke ongelovigen zouden dan naar de hemel kunnen, waarom wordt hier niet concreet over gesproken? Deze lezingen brengen meer vraagtekens op dan dat ze beantwoorden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Veelgestelde vraag. Hij legt het goed uit...
Nja hij zegt duidelijk dat niemand anders dan Allah kan oordelen over jouw lot.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:16 schreef Cubs het volgende:
[..]
Het is allemaal zo vaag over de ongelovigen. De ene predikaat zegt dat er geen plaats is voor hen in de hemel en de andere laat het in het midden. Gaat een ongelovigen direct een hel in of heeft hij nog een kans de hemel in te gaan? En welke ongelovigen zouden dan naar de hemel kunnen, waarom wordt hier niet concreet over gesproken. Deze lezingen brengen meer vraagtekens op dan dat ze beantwoorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |