lol meer dan 155? 155 zeker en een waterdrager. De Peshmerga is overigens de zwakste leger van heel de regio.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:28 schreef Szura het volgende:
@NOSWaagmeester: Transfer van Peshmerga naar Kobani loopt vertraging op door 'technische problemen', zegt wv. Iraaks-Koerdische regering> @janeikelboom
@NOSWaagmeester: >155 Peshmerga zullen over een week in Kobani zijn. Turkse regering werkt goed mee, zegt de woordvoerder @Janeikelboom
Oh ja joh? Waarom dan? De Iraakse Peshmerga heeft nu juist allemaal nieuwe wapens etc gekregen van het westen, terwijl de YPG in Kobani (oa.) dit niet heeft gekregen. Kan er alleen maar beter op worden voor de Koerden in Kobani.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
lol meer dan 155? 155 zeker en een waterdrager. De Peshmerga is overigens de zwakste leger van heel de regio.
Typische objectieve mening meer van een redacteur dit. Weinig verbazend echter.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oh ja joh? Waarom dan? De Iraakse Peshmerga heeft nu juist allemaal nieuwe wapens etc gekregen van het westen, terwijl de YPG in Kobani (oa.) dit niet heeft gekregen. Kan er alleen maar beter op worden voor de Koerden in Kobani.
Inmiddels zit de SAS lekker targets te spotten, gaat goed daar, IS wordt tegen gehouden en hopelijk snel gesloopt.
Jammer Turkije, de endlösung van de Koerden in Kobani gaat jullie niet lukken...
Ik post nooit nieuws over dit issue op de FP juist omdat ik een sterke mening over dit onderwerp heb, je 'redacteur' opmerking is dus niet relevant in deze.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Typische objectieve mening meer van een redacteur dit. Weinig verbazend echter.
En interessant dat je denkt dat de Turken uit zijn op genocide, als ze én met de Peshmerga samenwerken (zoals de Peshmerga zelf aangeven) én enorm veel Koerdische vluchtelingen hebben toegelaten.
Turkije wil helemaal geen endlosung van de Koerden in Kobani. Ze willen dat er een Koerdische partij komt die hen niet vijandig gezind is (de Peshemrga dus). En niet de YPG.
Deze oplossing is juist door hun medemogelijk gemaakt.
twitter:AbuDjizbat twitterde op dinsdag 28-10-2014 om 10:34:15@janeikelboom @HaraldDoornbos no peshmergas here http://t.co/lWd7hVAjg3 reageer retweet
quote:Hennis kritisch over Turkije
Turkije is geen gemakkelijke bondgenoot, maar minister Hennis hoopt dat het land nog lang bij de NAVO blijft. Dat zei ze tijdens een werkbezoek aan de Nederlandse Patriot-missie aan de Turks-Syrische grens tegen de NOS.
De minister van Defensie wijst erop dat er dingen in Turkije gebeuren "die zich niet helemaal verhouden tot een democratie in een rechtsstaat". Ze doelt dan bijvoorbeeld op het massaproces tegen legerofficieren.
"Daarover mag wat mij betreft het gesprek gevoerd worden, ook binnen de NAVO", zegt ze. "De NAVO is natuurlijk een andere organisatie dan de EU, maar ik vind dat je niet helemaal voorbij kunt gaan aan zaken die zich afspelen in de lidstaten."
Onrustig gebied
Tegelijkertijd benadrukt ze dat Turkije al lange tijd een trouwe bondgenoot is, die op dit moment "in een heel bijzondere situatie verkeert, met een eindeloze grens aan zeer onrustig gebied". "We staan hier niet voor niks met onze Patriots."
Bovendien maakt het land, "weliswaar na enige druk", deel uit van de internationale coalitie tegen IS.
"Ik hoop van harte dat Turkije nog heel lang een trouwe bondgenoot blijft, want we hebben het land hard nodig. Alleen al vanwege de geostrategische ligging", aldus Hennis.
quote:Turkije is geen gemakkelijke bondgenoot, maar minister Hennis hoopt dat het land nog lang bij de NAVO blijft.
quote:Tegelijkertijd benadrukt ze dat Turkije al lange tijd een trouwe bondgenoot is.
quote:"Ik hoop van harte dat Turkije nog heel lang een trouwe bondgenoot blijft, want we hebben het land hard nodig. Alleen al vanwege de geostrategische ligging", aldus Hennis.
Het feit dat ze dit benadrukt vind ik veelzeggendquote:Hennis hoopt dat het land nog lang bij de NAVO blijft.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:19 schreef IPA35 het volgende:
Dom wijf. Defensie heeft ze ook al vernield.
Wat moet ze anders zeggen? Dat Turkije een onbetrouwbare bondgenoot is en Erdogan een islamitische aap?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:39 schreef .Exe het volgende:
[..]
Het feit dat ze dit benadrukt vind ik veelzeggend
Normaliter zou er geen enkele aanleiding voor haar zijn om het aanblijven van Turkije als NAVO-lid te noemen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat moet ze anders zeggen? Dat Turkije een onbetrouwbare bondgenoot is en Erdogan een islamitische aap?
Oh nee. Dat was Kamp.quote:
?!?!?!?!quote:
Lupe FIasco quoten van zijn sell-out album.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
I really think the war on terror is a bunch of bullshit
Just a poor excuse for you to use up all your bullets
sell-out album? waar the fuck heb jij het overquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:52 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Lupe FIasco quoten van zijn sell-out album.![]()
Lasers is een album geheel georchestreerd en gepland door Atlantic Records waar Lupe geen vrijheid in had. Het was puur gericht op commercialiteit. En ook gewoon een kutalbum.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
sell-out album? waar the fuck heb jij het over
wat boeit mij die album danquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:58 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Lasers is een album geheel georchestreerd en gepland door Atlantic Records waar Lupe geen vrijheid in had. Het was puur gericht op commercialiteit. En ook gewoon een kutalbum.
Maar dit is geheel offtopic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |