abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:21:08 #276
365082 IPA35
Patriarch
pi_145998842
Waar? Bij Idlib. Nieuw Nusra wanhoopsoffensief.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145998931
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:18 schreef Hathor het volgende:
http://news.google.com/ne(...)thoofd-door-IS.dhtml

Peshmerga zijn hun postergirl kwijt.
En nu dan? ;(
pi_145999023
Ik zou toch eens voor de grap/duidelijkheid toch wel eens de beleidsmakers over deze keuze willen horen:

Nu is ook wel duidelijk dat het woord "terrorist" ook wel aan inflatie onderhevig is.
pi_145999107
quote:

oud, zonder romp ziet ze er ook best goed uit O+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_145999415
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:26 schreef Smack10 het volgende:
Ik zou toch eens voor de grap/duidelijkheid toch wel eens de beleidsmakers over deze keuze willen horen:

Nu is ook wel duidelijk dat het woord "terrorist" ook wel aan inflatie onderhevig is.
pkk heeft meerdere turkse soldaten/agenten gedood recentelijk :Y

"leve apo" roept dat tuig in het filmpje :Y

waarom steunt erdo "kobani" niet roepen internationale huilies :Y

erdo moet zeker weten dit tuig steunen tegen isis, roepen de huilies :Y

erdo: :W
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 oktober 2014 @ 16:40:53 #281
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145999547
quote:

Weer dezelfde foto die al weken geleden rondging.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145999905
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als IS verslagen is dan moeten we weer de huidige allies weer gaan vernietigen omdat wij ze wapens hebben gegeven, zo blijven we bezig.

Zo blijven we bezig, dat is misschien het uitgangspunt?
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:19:04 #283
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146000927
quote:

Jezus wat een slechte propaganda, 1x op de foto gezet, al 20x onthoofd en zelf al 100 jihadisten gedood. Jahoor, ja.
Say what?
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:23:17 #284
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146001077
quote:

[..]

:') :')
Say what?
pi_146001136
En straks weer zeuren over van anti-Erdorat posts.
pi_146001345
quote:

[..]

De PKK heeft soldaten gedood, nadat er PKK'ers gedood werden door het Turkse leger. Dat heet een reactie, en tijdens oorlog vallen er nou eenmaal militaire slachtoffers.

Ocalan is gewoon een volksheld voor Koerden, net zoals Ataschurk dat is voor Turken.

De internationale mensen vragen militaire steun van Turkije omdat Turkije een NAVO-lid is, en NAVO-bondgenoten helpen elkaar in missies, zoals deze missie. Helaas bewijst de Turkse regering dat zij niet heel erg trouw zijn aan NAVO.

Erdogan zou op z'n minst die bufferzone bij Kobani weg kunnen halen, zodat er wapens en mankracht naar Kobani kan.
pi_146001426
Edit
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_146001442
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als IS verslagen is dan moeten we weer de huidige allies weer gaan vernietigen omdat wij ze wapens hebben gegeven, zo blijven we bezig.

Zo blijven we bezig, dat is misschien het uitgangspunt?
De Peshmerga is al tientallen jaren bondgenoot van de VS, al sinds de jaren 70's en heeft zich ook nooit gekeerd tegen de VS. Altijd al logistieke steun en later ook militaire steun verleend aan de VS.

De PKK is al voor een paar jaar nu in een vredesproces ontwikkeld met Turkije, dus technisch gezien zijn zij geen vijanden meer, alhoewel de praktijk natuurlijk anders uitwijst.

De PKK is trouwens geen wapens gegeven, alleen de YPG bij Kobani in de buurt. Die wapens die in Kobani worden gebruikt, zullen ook in Kobani blijven aangezien de YPG vrijwel omsingeld is en die wapens wel nodig heeft totdat Kobani valt.
pi_146001564
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:30 schreef mylamboisblack het volgende:

Erdogan zou op z'n minst die bufferzone bij Kobani weg kunnen halen, zodat er wapens en mankracht naar Kobani kan.
je hebt echt geen flauw benul ,vanuit turks perspectief die ik zojuist heb beschreven, hoe bezopen deze wens is heh?
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:36:23 #290
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146001597
Er komt geen 'bufferzone'.
Say what?
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:39:29 #291
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146001688
JAN doet inderdaad weer achterlijk, kunnen het niet hebben dat ze uitgeroeid worden.

quote:
Veel doden bij aanval al-Qaeda op stad Syrië

Bij een grote aanval van al-Qaeda op de Syrische stad Idlib zijn maandag zeker 19 doden gevallen. Vier leden van het al-Nusrafront, de Syrische tak van terreurnetwerk al-Qaeda, bliezen zich op bij stellingen van het regeringsleger.

Dat reageerde met meerdere luchtaanvallen op de stad. Strijders van al-Nusra probeerden volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten de stad te infiltreren.

Grote delen van de provincie Idlib worden gedomineerd door al-Nusra, maar de gelijknamige hoofdstad is nog in handen van het bewind van president Bashar al-Assad.

Luchtaanvallen van de Syrische strijdkrachten hebben in een week tijd aan 182 mensen het leven gekost. Onder hen waren zestig minderjarigen.

Dat heeft het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten gemeld. Het baseert zich op waarnemingen van getuigen ter plekke.

Bij het observatorium zijn in de week van 19 tot en met 26 oktober 602 bombardementen door het regime van Bashar al-Assad gemeld, waarvan 326 met vliegtuigen en 276 met helikopters.

De aanvallen hadden in heel het Arabische land plaats. Zo waren onder meer de steden Hama en Homs in het centrum van het land en Idleb en Aleppo in het noorden het doelwit.

Door: ANP
Say what?
pi_146001697
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

je hebt echt geen flauw benul ,vanuit turks perspectief die ik zojuist heb beschreven, hoe bezopen deze wens is heh?
Kijk, jij snapt iets niet. Die bufferzone had er nooit moeten komen, dan was er niks aan de hand. Het valt nu op dat er alleen voor de Koerden een bufferzone is gebouwd, terwijl die er voor ISIS niet is gebouwd.

En dat stoort de internationale gemeenschap, maar dat zie jij natuurlijk niet want jij wil vooral Turkije beschermen. Ergens kan ik dat wel begrijpen dat je houdt van je land, maar dit is gewoon doorgeslagen.

Ik geloof trouwens dat Erdogan hier weinig mee te maken heeft. Hij is geen dictator, er zijn meerdere krachten binnenin Turkije die die bufferzonne hebben verzonnen. Helaas lijdt Erdogan hieronder.
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:43:27 #293
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146001943
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:39 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Kijk, jij snapt iets niet. Die bufferzone had er nooit moeten komen, dan was er niks aan de hand. Het valt nu op dat er alleen voor de Koerden een bufferzone is gebouwd, terwijl die er voor ISIS niet is gebouwd.

En dat stoort de internationale gemeenschap, maar dat zie jij natuurlijk niet want jij wil vooral Turkije beschermen. Ergens kan ik dat wel begrijpen dat je houdt van je land, maar dit is gewoon doorgeslagen.

Ik geloof trouwens dat Erdogan hier weinig mee te maken heeft. Hij is geen dictator, er zijn meerdere krachten binnenin Turkije die die bufferzonne hebben verzonnen. Helaas lijdt Erdogan hieronder.
zoals erdo ook zei, turkije staat net zo ver van de pkk als van de isis, formeel is er een staakt het vuren met de pkk, maar toch vallen er slachtoffers en wordt er regelmatig gedreigd het proces op te blazen en wordt er politiek druk uitgeoefend op erdo in de vorm van de hdp, daarom kan erdo nooit en te nimmer, zolang het proces niet opgelost is, de pkk op wat voor een manier dan ook steun bieden, dat zou namelijk politieke zelfmoord zijn
-Rabia Al-Basri
pi_146002001
quote:
plundering van achtergelaten spullen van vluchtelingen uit kobani, door daesh
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:15:04 #296
365082 IPA35
Patriarch
pi_146002768
PetoLucem twitterde op maandag 27-10-2014 om 17:30:01 After Tell Mastume seems recaptured by #NDF /clashes ceased in #Idlib city: what areas do insurgents still hold which they captured earlier? reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:17:12 #297
365082 IPA35
Patriarch
pi_146002838
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:30 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

De PKK heeft soldaten gedood, nadat er PKK'ers gedood werden door het Turkse leger. Dat heet een reactie, en tijdens oorlog vallen er nou eenmaal militaire slachtoffers.

Ocalan is gewoon een volksheld voor Koerden, net zoals Ataschurk dat is voor Turken.

De internationale mensen vragen militaire steun van Turkije omdat Turkije een NAVO-lid is, en NAVO-bondgenoten helpen elkaar in missies, zoals deze missie. Helaas bewijst de Turkse regering dat zij niet heel erg trouw zijn aan NAVO.

Als ik Senor_Chang moet geloven zijn veel Koerden van mening dat zonder de PKK de Koerden inmiddels zouden zijn geassimileerd. Vandaar dat zij Öcalan als held zien. Ik denk niet dat dit betekent dat zij de methodes van de PKK zo tof vinden. Alle Turken vinden Ataschurk inderdaad ook een held, maar ik betwijfel of zij het levend verbranden van Zaza kinderen nu wel zo tof vinden.
pi_146002883
quote:
99s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

plundering van achtergelaten spullen van vluchtelingen uit kobani, door daesh
En wat doen die Turkse legereenheid erbij?
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:23:53 #299
365082 IPA35
Patriarch
pi_146003064
quote:
Contingents from Jabhat Al-Nusra stormed the heavily fortified provincial capital of the Idlib Governorate, attempting to breach the Syrian Arab Army’s (SAA) frontline defenses in the western end of the city – the attack was repulsed. Jund Al-Aqsa participated in the attack with Jabhat Al-Nusra; their sleeper cells inside of Idlib City led to the brief infiltration into the western outskirts and the capture of 2 checkpoints near the Corniche.

The attack began at night – around 11:30 P.M. Damascus Time – when militants from Jabhat Al-Nusra committed a suicide attack on a defensive barrier near Mastouma Road, leading to the latter storming a National Defense Forces (NDF) checkpoint in western Idlib. Initially, Jabhat Al-Nusra was successful in taking control of 2 checkpoints on Mastouma Road and infiltrating into Tal Mastouma (Mastouma Hill); however, NDF and SAA reinforcements arrived to forestall the advance and then recapture ground lost to the militants.

According to a military source in Idlib, 4 suicide bombings occurred early this morning, including a woman detonating a bomb near an SAA checkpoint inside the city of Idlib. The source added that a Jund Al-Aqsa sleeper cell was discovered by security forces after radio communications were intercepted inside of the city. The sleeper cell was destroyed and 5 of the militants surrendered themselves to security forces (4 men and 1 woman).

The clashes dissipated around 5:45 A.M. Damascus Time, until Jabhat Al-Nusra regrouped and launched another attack to retake the defensive barriers in the west; it was repelled by the NDF and SAA at 1:00 P.M. Damascus Time.

Jabhat Al-Nusra suffered devastating casualties in their attempt to enter Idlib City; which, was ultimately repelled by the SAA and NDF. According to a military source, at least 70 Jabhat Al-Nusra and Jund Al-Aqsa fighters were killed during the clashes, including 4 imperative field commanders: ‘Abdel-Nasser Barakaat (AKA “Abu ‘Umar Al-Ansari”), Abu Al-Walid Al-Leebi (Libyan), ‘Abdel-Hakim Mohammad, and ‘Abdel-Lateef Mohammad Hijaazi.

The NDF and SAA suffered a total of 21 losses thus far (17 NDF and 4 SAA), including 1st Lt. Mohammad Kurdi of the Syrian Arab Army’s 3rd Army Corps.
http://www.almasdarnews.c(...)-devastating-losses/

maandag 27 oktober 2014 @ 18:48:03 #300
365082 IPA35
Patriarch
pi_146003875
2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')