abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:20:48 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145578013


quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice


Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen


Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:
Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145578873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:28 schreef JohnB52 het volgende:
Yes.
Ikea heeft t toch mooi "opgelost"
Onderdeel is er niet meer, dus ik krijg het ook niet.
Eerst zeiden ze tegen mij dat het onderdeel alleen was om de stof naar binnen te duwen, maar daar kwamen ze van terug, nadat ik zei dat het een vlijmscherp ding was, en op de plaatjes te zien was dat je een gat er mee moest maken om de bouten doorheen te steken.
ik snap nog steeds niet welk ding je bedoeld. in de handleiding zie ik dit.

is dat wat je bedoeld??
zoja, dat ding staat bij eigen gereedschap, naast het potlood. dus iets waar je zelf voor moet zorgen, niet de ikea.
pi_145588381
Lijkt me toch inderdaad een priem, aan het plaatje te zien. Gat prikken, schroef erdoor en aandraaien. Zou je ook nog met een mesje kunnen doen als je een groter gat wilt.

Poeha om niks?
pi_145588603
Nee want dit is de nieuwe handleiding, die bij de nieuwe stof hoort.

Ik heb de oude handleiding en de oude stof.

Die is zo stug, probeer daar maar eens 4 stompe bouten tegelijk doorheen te duwen.

Maar t is wel gelukt uiteindelijk, maar ging niet van harte.
pi_145588648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:28 schreef JohnB52 het volgende:
Nee want dit is de nieuwe handleiding, die bij de nieuwe stof hoort.
Ik heb de oude handleiding en de oude stof.
Die is zo stug, probeer daar maar eens 4 stompe bouten tegelijk doorheen te duwen.
Maar t is wel gelukt uiteindelijk, maar ging niet van harte.
Je moet ook niet vier bouten gelijktijdig door 1 gat proberen te duwen :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145588669
@Leandra: nu heb ik pech. Ze kunnen het juisteonderdeel niet leveren.
pi_145588717
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:30 schreef JohnB52 het volgende:
@Leandra: nu heb ik pech. Ze kunnen het juisteonderdeel niet leveren.
Dat is zuur... waar hoort het artikel bij meegeleverd te worden? Bij de bekleding?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145588763


Ja bij de armleuning bekleding.

Hier t plaatje. Een priem voldoet dus niet. Het zijn volgens mij M8 bouten.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:35:23 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145588854
Ikea België kan dat onderdeelnummer (want dat lijkt erbij te staan) ook niet meer leveren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145589058
Dat is een goede...

Ach het zit nu, maar is geen pretje om dat om je eentje in elkaar te zetten.

Uiteindelijk wel met zijn 2en voor elkaar gekregen, 1 iemand er bovenop duwen, de ander met n priem de draadjes aan de kant duwen totdat de moer er doorheen ging. En dat X 8
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:44:02 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145589164
Dat lijkt het me sowieso al niet, zelfs met het juiste onderdeel...
Als Ikea in de montagehandleiding al waarschuwt voor slagaderlijke bloedingen dan weet je het wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145589360
Er zitten geen slagaders in je vingertop. :P

Lijkt me een soort rond mesje te zijn. Ik had een vlijmscherpe mes gepakt (scalpel, maar die zal niet iedereen in de la hebben).
pi_145589444
Stanleymes had ook gekund, maar snij je dan mis, dan zegt ikea ook van: ja doei had je het bijgeleverde spul maar moeten gebruiken.

Tenminste. Dat dacht ik dus voordat ik vanmiddag te horen kreeg dat ik pech had.
pi_145589924
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:35 schreef Leandra het volgende:
Ikea België kan dat onderdeelnummer (want dat lijkt erbij te staan) ook niet meer leveren?
In principe heeft een nationale organisatie geen eigen onderdelenvoorraad. Wanneer IKEA onderdelen voor je kan bestellen worden deze uit Zweden, door een dochtermaatschappij, naar je toegestuurd.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145590337
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:32 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ja bij de armleuning bekleding.
Hier t plaatje. Een priem voldoet dus niet. Het zijn volgens mij M8 bouten.
Had je de laatste verpakking van deze bekleding in Nederland?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145591565
Als het met een scherpe uitsteker moet lukken, dan ook met een vlijmscherpe priem.
Al vermoed ik dat maar weinig mensen zoiets in de gereedschapskist hebben liggen. Een gewone priem wel maar die lijkt me idd niet echt geschikt voor de stof. Misser van de IKEA.
pi_145594110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Had je de laatste verpakking van deze bekleding in Nederland?
Voor zover ik weet niet. Ging ook nog iets mis bij afhalen extern magazijn. Verkeerde hoes meegegeven. Niet zelf gecheckt. Dus na n week kwamen ze m omruilen.

Toen ik m ging kopen waren er nog 34 op voorraad. Hij staat alleen niet meer op ikea.nl omdat hij per 15-09-2015 uit assortiment gaat.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 11:26:04 #18
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_145597549
Kan het kloppen dat je Ikea niet kan mailen? Zo ze graag wat feedback willen mailen over de bestelling van de nieuwe online Faktum webshop.
pi_145600050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef Black-Hole het volgende:
Kan het kloppen dat je Ikea niet kan mailen? Zo ze graag wat feedback willen mailen over de bestelling van de nieuwe online Faktum webshop.
@ikeahelpt tweeten...
pi_145600929
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef Black-Hole het volgende:
Kan het kloppen dat je Ikea niet kan mailen? Zo ze graag wat feedback willen mailen over de bestelling van de nieuwe online Faktum webshop.
Het kan via een vragenformulier, op de site te zoeken via klantenservice => contact o.i.d.
pi_145620870


Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145805906
Jeroentje.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 09:07:35 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145807115
quote:
Redrug _O-
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145827875
quote:
Toen ik dat filmpje zonder geluid keek hoorde ik in me hoofd de intro van "Bobby's World" in me hoofd :P

pi_145849973
Weet iemand welke mand dit is? (linksonder op het plaatje)
Heb zowel internet als de catalogus doorzocht maar ik kan hem niet vinden.
Hij moet 4,99 kosten.

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_145850330
Na wat gegoogle lijkt het op een zwarte HÖJDARE maar die staat niet op de website.
Tap tap tap
pi_145850655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:44 schreef CherryLips het volgende:
Na wat gegoogle lijkt het op een zwarte HÖJDARE maar die staat niet op de website.
Zou kunnen :Y

Vreemd, het is een recente editie van een tijdschrift, lijkt me dan dat Ikea het gewoon in het assortiment heeft :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_145856465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zou kunnen :Y

Vreemd, het is een recente editie van een tijdschrift, lijkt me dan dat Ikea het gewoon in het assortiment heeft :P
Of ze hebben wellicht, ietwat slordig, iets gekozen dat nog ergens stond en niet vrij nieuw is?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_145856590
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Of ze hebben wellicht, ietwat slordig, iets gekozen dat nog ergens stond en niet vrij nieuw is?
Net zoiets als 'eigen collectie', of 'kringloop'. Daar kan ik toch niks mee? :D
Tap tap tap
pi_145865328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zou kunnen :Y

Vreemd, het is een recente editie van een tijdschrift, lijkt me dan dat Ikea het gewoon in het assortiment heeft :P
Helaas nemen tijdschriften het niet zo nauw met het IKEA assortiment wat dat betreft. Laatst in een uitgave van 101 woonideeën een product gezien dat uit een tijdelijke collectie kwam van eind 2013.
Of dat ze producten aanpassen zodat het beter bij hun opstelling past. In dit geval met een bus spuitverf dat ding zwart maken.

Volgens mij is HÖJDARE al uit het assortiment.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145923246
Ben nu bij Ikea Delft en we waren in recordtempo weer buiten. Maar ik kom er hhelaas niet weg. De lift in de parkeergarage waar ik in zit is blijven steken op een cm of 30 van de etage waar we heen wilden.
Nu wachten op de monteur die er volgens de alarmcentrale 10 minuten geleden al zou zijn.
pi_145923313
Woeps, sterkte! Hoop dat het snel gefixt is!
I had a signature once. It was awful.
pi_145923859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Woeps, sterkte! Hoop dat het snel gefixt is!
Monteur heeft ons er net uitgehaald. Nederige excuses van de beveiliging gehad want "normaal krijgen ze zelf ook een melding en gaat alles veel sneller".

Naam en adres achtergelaten op zijn verzoek. Geen idee waarom overigens.
pi_145925218
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Monteur heeft ons er net uitgehaald. Nederige excuses van de beveiliging gehad want "normaal krijgen ze zelf ook een melding en gaat alles veel sneller".

Naam en adres achtergelaten op zijn verzoek. Geen idee waarom overigens.
Misschien krijg je een zelfbouw excuses-boeket in plat katonnendoos
pi_145928787
Gisteren het IKEA voorraadsysteem eens de andere kant op meegemaakt. Meestal heb je de pech dat er staat dat er voorraad is op de website maar dat die er niet is.

Nu gaf en de website en de IKEA Computer op de keukenafdeling dat ze die deurtjes niet op voorraad hadden, ging de medewerker in de showroom toch even bellen met het externe magazijn voor me, blijken ze er gewoon te zijn...

Medewerker bij de afhaalbalie van het externe magazijn vond het maar vreemd dat ik mijn order zo in detail wou controleren om te kijken of ik nou echt die deurtjes had.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:53:18 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_145938462
Opgelost :P

Jongens, is dit oorspronkelijk een Billy kastje?

[ Bericht 41% gewijzigd door Troel op 25-10-2014 22:25:20 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145938659
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:53 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

Jongens, is dit oorspronkelijk een Billy kastje?
BENNO tv-meubel
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:58:16 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_145938743
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BENNO tv-meubel
Dus dit is het kastje wat ik zoek he? Heb je toevallig ook nog enig idee hoe dat bovenste rekje heette?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:01:02 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145938923


[ Bericht 100% gewijzigd door lady-wrb op 25-10-2014 22:01:38 ]
pi_145938986
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Dus dit is het kastje wat ik zoek he? Heb je toevallig ook nog enig idee hoe dat bovenste rekje heette?
Ik snap die eerste vraag niet?

Bovenste rekje, bedoel je dat verbindingsdeel zoals hier op de foto?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:02:44 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_145939023
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik snap die eerste vraag niet?
Bedoel je dat verbindingsdeel?
De Billy tvkast set bestaat uit twee hoge boekenkasten, dit kastje en nog een verbindingsstuk. Hoe heette dat verbindingsstuk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145939042
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:02 schreef Troel het volgende:

[..]

De Billy tvkast set bestaat uit twee hoge boekenkasten, dit kastje en nog een verbindingsstuk. Hoe heette dat verbindingsstuk?
BILLY (volgens mij)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:04:19 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_145939101
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BILLY (volgens mij)
Ahja :P

Ik ga eens kijken of ik ergens kan vinden wat de afmetingen van dat onderkastje zijn. Neem aan dat die verbindingsdingen ook niet meer te krijgen zijn toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:06:09 #44
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145939182
Wij hebben een tv-meubel van de Besta Vara serie. En ook een losse kast van de Besta Vera serie. En nog 4 kasten boven. Van de Besta Vara serie. Dat is een beetje de pest, alles heeft dezelfde naam maar het is toch weer anders :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_145939373
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:06 schreef Etcetera het volgende:
Wij hebben een tv-meubel van de Besta Vara serie. En ook een losse kast van de Besta Vera serie. En nog 4 kasten boven. Van de Besta Vara serie. Dat is een beetje de pest, alles heeft dezelfde naam maar het is toch weer anders :')
BESTA VARA tv-meubel? De deuren/ladefronten zijn van BESTA VARA. De basiselementen zijn BESTA (zonder toevoeging)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:10:45 #46
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145939392
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BESTA VARA tv-meubel? De deuren/ladefronten zijn van BESTA VARA. De basiselementen zijn BESTA (zonder toevoeging)
Mag ook :P we zijn er nog steeds wel blij mee in elk geval :+
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_145939935
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:10 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Mag ook :P we zijn er nog steeds wel blij mee in elk geval :+
Oh sorry :@ ik dacht dat je er een vraag over had... :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:25:05 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_145939998
Ik ga gewoon heeeeel hard hopen!

Heb nu een Expedit en ondanks dat ik die kast echt heel mooi vind, is hij zonder bakken voor mij te onrustig en met bakken eigenlijk ook, omdat ik altijd het onderste uit de bakken nodig heb :P

Dus die staat inmiddels op Marktplaats, en dan maar hopen dat ik via Marktplaats de boel bij elkaar kan vinden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:25:32 #49
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145940015
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:23 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh sorry :@ ik dacht dat je er een vraag over had... :@
:D Geeft niet ;) het was in reactie op de zoektocht naar een BILLY onderdeel :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_145965698
Ik ga binnenkort samenwonen en moet dus wat ruimte maken in mijn redelijk kleine (39m2) appartementje. Had 4 dvd kastjes staan (oude modellen, lager en breder dan de gnedby dvd kasten) en zocht een oplossing om m'n dvd's ergens anders kwijt te kunnen. Boven m'n tv had ik wel nog ruimte, maar ik durfde het eigenlijk niet aan om daar planken te hangen omdat ik betonnen muren heb en daarin boren een kutwerk is, en de planken alleen maar laten hangen aan twee schroeven in de houten rand bovenaan mijn muur vertrouwde ik niet helemaal (heb een vrij nieuwe tv haha). Ging op marktplaats zoeken naar een besta tv meubel, die direct gevonden en vrijdag opgehaald. Erg fijn haha, nieuw kost deze opstelling rond de 300 euro... ik heb 'm voor een kwart daarvan meegekregen. Gister de halve dag bezig geweest, maar wel érg tevreden met het resultaat:

klik
klik

Tinypic doet vervelend met uploaden (hij draait m'n foto's steeds een kwartslag..) dus vandaar even een klik-link!

Wel stom dat ze die kastjes nét een paar centimeter te laag hebben gemaakt om 3 planken met dvd's erin te kunnen zetten haha. Heb nu maar gewoon de planken eruit gelaten en de dvd's opgestapeld, en dat past gelukkig nét! Ook de lades onder de tv heb ik volgepropt met dvd's.
pi_145965826
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga binnenkort samenwonen en moet dus wat ruimte maken in mijn redelijk kleine (39m2) appartementje. Had 4 dvd kastjes staan (oude modellen, lager en breder dan de gnedby dvd kasten) en zocht een oplossing om m'n dvd's ergens anders kwijt te kunnen. Boven m'n tv had ik wel nog ruimte, maar ik durfde het eigenlijk niet aan om daar planken te hangen omdat ik betonnen muren heb en daarin boren een kutwerk is, en de planken alleen maar laten hangen aan twee schroeven in de houten rand bovenaan mijn muur vertrouwde ik niet helemaal (heb een vrij nieuwe tv haha). Ging op marktplaats zoeken naar een besta tv meubel, die direct gevonden en vrijdag opgehaald. Erg fijn haha, nieuw kost deze opstelling rond de 300 euro... ik heb 'm voor een kwart daarvan meegekregen. Gister de halve dag bezig geweest, maar wel érg tevreden met het resultaat:

klik
klik

Tinypic doet vervelend met uploaden (hij draait m'n foto's steeds een kwartslag..) dus vandaar even een klik-link!

Wel stom dat ze die kastjes nét een paar centimeter te laag hebben gemaakt om 3 planken met dvd's erin te kunnen zetten haha. Heb nu maar gewoon de planken eruit gelaten en de dvd's opgestapeld, en dat past gelukkig nét! Ook de lades onder de tv heb ik volgepropt met dvd's.
Netjes! ^O^ O+
pi_145966512
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga binnenkort samenwonen en moet dus wat ruimte maken in mijn redelijk kleine (39m2) appartementje. Had 4 dvd kastjes staan (oude modellen, lager en breder dan de gnedby dvd kasten) en zocht een oplossing om m'n dvd's ergens anders kwijt te kunnen. Boven m'n tv had ik wel nog ruimte, maar ik durfde het eigenlijk niet aan om daar planken te hangen omdat ik betonnen muren heb en daarin boren een kutwerk is, en de planken alleen maar laten hangen aan twee schroeven in de houten rand bovenaan mijn muur vertrouwde ik niet helemaal (heb een vrij nieuwe tv haha). Ging op marktplaats zoeken naar een besta tv meubel, die direct gevonden en vrijdag opgehaald. Erg fijn haha, nieuw kost deze opstelling rond de 300 euro... ik heb 'm voor een kwart daarvan meegekregen. Gister de halve dag bezig geweest, maar wel érg tevreden met het resultaat:

klik
klik

Tinypic doet vervelend met uploaden (hij draait m'n foto's steeds een kwartslag..) dus vandaar even een klik-link!

Wel stom dat ze die kastjes nét een paar centimeter te laag hebben gemaakt om 3 planken met dvd's erin te kunnen zetten haha. Heb nu maar gewoon de planken eruit gelaten en de dvd's opgestapeld, en dat past gelukkig nét! Ook de lades onder de tv heb ik volgepropt met dvd's.
Ziet er strak uit hoor!

Ja daarmee heb ik ook al eens zitten puzzelen, hetzelfde geldt voor cd's. Nu heb ik voor de dvd's (in een lagere kast) een ondiepe INREDA plank gehangen. Deze passen op de achterste twee rijen gaten in de kast en hangen zo'n 8cm van de bodem, zodat je er ook een rij dvd's voor kunt zetten, maar nog wel kunt zien wat er achter staat.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145967485
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ziet er strak uit hoor!

Ja daarmee heb ik ook al eens zitten puzzelen, hetzelfde geldt voor cd's. Nu heb ik voor de dvd's (in een lagere kast) een ondiepe INREDA plank gehangen. Deze passen op de achterste twee rijen gaten in de kast en hangen zo'n 8cm van de bodem, zodat je er ook een rij dvd's voor kunt zetten, maar nog wel kunt zien wat er achter staat.
Wat slim! Voor nu past het nog in de linker kast (in de rechter komen nog andere spullen), maar als mijn collectie zich nog verder uitbreidt (en dat gaat ongetwijfeld gebeuren), dan is dat zeker iets om over na te denken!
pi_145968101
Door die deurtjes dacht ik even dat je twee tv's had. :D
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:32:49 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145968418
Ik vind het zo'n gemiste kans dat ze niet iets hebben bedacht waardoor je 3 rijen DVD's boven elkaar kunt plaatsen, volgens mij past het met Blu-rays zelfs net niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:35:00 #56
3185 Adelante
To let it go now
pi_145968544
Glasplaatjes in plaats van die dikke planken?

Ik heb mijn dvd's nog in dozen na de verhuizing. Stream tegenwoordig alles en ook nog in betere kwaliteit :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_145970281
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:35 schreef Adelante het volgende:
Glasplaatjes in plaats van die dikke planken?

Ik heb mijn dvd's nog in dozen na de verhuizing. Stream tegenwoordig alles en ook nog in betere kwaliteit :P
Dat lost het volgens mij niet op. Volgens mij zijn de gaten in de zijwanden op een onhandige afstand van elkaar geboord.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145970310
Glasplaatjes passen er ook niet tussen, ik heb nu drie lagen dvd's op elkaar gezet en dat past echt nét. Dus ook de gaatjes anders boren lost het verschil niet op, de kast is echt net een paar cm te laag. Elke cm aan planken die je er tussen wil zetten, zou je de kast hoger moeten maken. Inderdaad een gemiste kans, zeker omdat de ondiepe versies van de besta kasten qua diepte echt perfect zijn voor dvds!

Hahaha @wyccie klopt, de hoogglans deurtjes spiegelen net zo lekker als de tv ;) maar twee tv's boven elkaar is zelfs mij wat teveel haha.
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:17:39 #59
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_145970454
en liggend is ook geen optie?
pi_145970584
Mm eens even een tvp. Woon naast een Ikea maar kom er eigenlijk zelden.
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:21:23 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145970620
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:17 schreef scrub_nurse het volgende:
en liggend is ook geen optie?
Niet echt handig als je ze een beetje op volgorde wilt houden.
Overigens hetzelfde probleem met de diepte van de laden, ook net niet.... terwijl het allemaal zo mooi had kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145970937
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet echt handig als je ze een beetje op volgorde wilt houden.
Overigens hetzelfde probleem met de diepte van de laden, ook net niet.... terwijl het allemaal zo mooi had kunnen zijn.
Inderdaad :). Zoals ik het nu heb gedaan is het best te doen hoor, maar het had zo makkelijk perfect kunnen zijn. Inderdaad precies zo bij de lades. Net iets dieper en er hadden twee rijen dvd's achter elkaar in kunnen liggen..
pi_145976155
Ik zag in Hengelo trouwens een vooraankondiging hangen van de 'Kerstboom voor 1 piek' actie. Vanaf 5 december. *O*
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 26 oktober 2014 @ 21:57:53 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_145976359
Ik vind het nu eigenlijk al tijd voor een kerstboom. Staat zo gezellig in huis :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145976771
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:57 schreef Troel het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk al tijd voor een kerstboom. Staat zo gezellig in huis :@
Haha dan weet je wel zeker, of het nu een Nordman is of niet, dat er met de kerst geen naald meer aan zit ;)

Al kun je natuurlijk ook voor 1 van de neppers van IKEA gaan;
:X
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:07:03 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_145976873
Ik heb al vier jaar een nepboom met lampjes erin ;) Zolang die het nog doet, heb ik geen nieuwe nodig. Echt komt hier het huis niet in :) (Geen behoefte om midden in de winter met zijn allen aan de hooikoortsmedicatie te gaan)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:42:57 #67
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145979168
Korte vraag voor eventuele kenners.



Kunnen deze laden (vooral het grote front) uitgerust worden met die Utrusta opendrukkers? Dat je er op duwt en dat hij dan openklikt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_145979325
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:07 schreef Troel het volgende:
Ik heb al vier jaar een nepboom met lampjes erin ;) Zolang die het nog doet, heb ik geen nieuwe nodig. Echt komt hier het huis niet in :) (Geen behoefte om midden in de winter met zijn allen aan de hooikoortsmedicatie te gaan)
Het was ook een beetje bedoeld om te laten zien wat voor een verschrikkelijk ding dat is :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145979391
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Korte vraag voor eventuele kenners.

[ afbeelding ]

Kunnen deze laden (vooral het grote front) uitgerust worden met die Utrusta opendrukkers? Dat je er op duwt en dat hij dan openklikt?
Die dingen van 6.-? In principe wel, maar uiteindelijk denk ik dat je laden te zwaar worden om dit fatsoenlijk te laten werken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:48:50 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_145979458
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het was ook een beetje bedoeld om te laten zien wat voor een verschrikkelijk ding dat is :P
Voor in de bedtent van Ruben heb ik twee jaar terug zo'n kleintje gehaald, die vindt hij prachtig :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:49:25 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145979488
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die dingen van 6.-? In principe wel, maar uiteindelijk denk ik dat je laden te zwaar worden om dit fatsoenlijk te laten werken.
En naar boven openende bovenkasten dan? Is die klep daar ook te zwaar voor?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_145979628
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En naar boven openende bovenkasten dan? Is die klep daar ook te zwaar voor?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij moet dat wel werken.

Waar je dan wel goed over na moet denken (bij de laden overigens ook) is waar je dat ding plaatst. Je moet op die plek namelijk de deur/lade ook echt dicht drukken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:53:57 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145979722
Okee, duidelijk. Bedankt!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:34:40 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_145993001
quote:
IKEA Nederland
Hej Frédérique, we hebben de BILLY OXBERG deuren weer in het assortiment. Kan je ons laten weten naar welke kleur en afmeting je op zoek bent? Ook willen we graag weten wat je favoriete IKEA vestiging is, dan kijken we de voorraad voor je na.
*O* *O* *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:20:37 #75
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_146035759
Ik ben op zoek naar een RUTBO-achtige lamp, maar het hoeft niet per se de RUTBO zelf te zijn (of iets anders van IKEA). Enig idee hoe zo'n lamp heet? Bij de collecties vloerlampen die ik tot nu toe heb bekeken zag ik niet wat ik zoek.

De RUTBO:



Vond dit het beste topic om de vraag te stellen :@
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_146076591
vraagje over de BJURSTA eettafel.

ik twijfel tussen de 140/180/220x84 cm en de 175/218/260x95 cm
bij de eerste is voor 4 personen tot 8 personen.
de tweede is voor 6 personen en kan uitgeschoven plaats bieden voor 8 personen. aan de afmetingen te zien vind ik dat laatste wat raar, is dat niet uitgeschoven tot 10 personen?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 15:55:38 #77
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_146076894
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die dingen van 6.-? In principe wel, maar uiteindelijk denk ik dat je laden te zwaar worden om dit fatsoenlijk te laten werken.
Klopt. Hij schiet niet helemaal open, maar klikt wel een stukje open en dat is voldoende voor mijn project.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:07:12 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_146081264
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:47 schreef Elleska het volgende:
vraagje over de BJURSTA eettafel.

ik twijfel tussen de 140/180/220x84 cm en de 175/218/260x95 cm
bij de eerste is voor 4 personen tot 8 personen.
de tweede is voor 6 personen en kan uitgeschoven plaats bieden voor 8 personen. aan de afmetingen te zien vind ik dat laatste wat raar, is dat niet uitgeschoven tot 10 personen?
Ik heb de laatste en dat is 10 personen als beide planken er liggen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146081700
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb de laatste en dat is 10 personen als beide planken er liggen :)
dankje

gek dat ikea die tafel tot 8personen bestempeld. dan gaat het misschien toch de grote worden.
leek me onzinnig om die te kiezen als er uitgeschoven maar 8 personen aan kunnen zitten net als de kleine.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:54:44 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_146105497
Ik heb mijn nieuwe Billy's binnen :) Op Facebook meldde IKEA me dat er vandaag nieuwe lading zou komen van de deuren die ik wilde hebben, maar omdat ik gisteren mijn oude kast al verkocht had en alles op de grond stond, alvast de kasten gaan halen. Waren de deuren er ook al!

Ik heb wel het gevoel dat bepaalde onderdelen wat minder stevig geworden zijn, maar hoop dat dat slechts het idee is ;) Heb de kasten inmiddels staan, moet de deuren nog ophangen en ook de planken in de kasten nog op de juiste plekken installeren, maar het ziet er al een stuk beter uit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146106001
Kijk ik verkeerd of is er op de site van ikea niet te zien welke lampen nu 15% korting hebben?
pi_146106628
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:15 schreef Puala het volgende:
Kijk ik verkeerd of is er op de site van ikea niet te zien welke lampen nu 15% korting hebben?
Ik vond het ook al vreemd dat ik het niet bij de lampen zag staan. Volgens de voorwaarden gaat het om bijna alle lampen op kinder en badkamerlampen na.

quote:
Wat houdt de Actie in?
Bij aankoop van een lamp (en aanverwante artikelen) ontvang je 15% korting op het
betreffende artikel.
Deze actie geldt voor de volgende artikelen:
• Staande lampen
• Tafellampen en bureaulampen
• Kappen en lampvoeten
• Plafondlampen
• Hanglampen
Lampen voor de kinderkamer of badkamer zijn uitgezonderd van de actie.
De Actie is niet geldig in combinatie met eventueel andere geldende kortingen/acties.
De actiekorting kan niet achteraf, na het einde van de actieperiode, worden verkregen.
De Actie is alleen van toepassing op producten die direct uit voorraad leverbaar zijn.
pi_146106787
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

dankje

gek dat ikea die tafel tot 8personen bestempeld. dan gaat het misschien toch de grote worden.
leek me onzinnig om die te kiezen als er uitgeschoven maar 8 personen aan kunnen zitten net als de kleine.
Het is bij deze tafels wel de moeite waard om in de winkel even goed te kijken hoe die uitvalt met de stoelen eronder en wat je wilt. Ik twijfel even welke maat ik heb (denk de middelste), ik heb standaard een midden plank erop liggen omdat je zo net wat meer ruimte hebt naast de poten. Hij kan met nog 1 plank verbreed worden, dan kan er wel 'n stoel bij aan de lange kant, maar zit je nog steeds niet handig (poot tussen je benen). Voor een feestje niet erg, maar als je standaard hem uitgeschoven wilt gebruiken dan is een maat groter wellicht wel fijner.
pi_146106964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:43 schreef papillion het volgende:

[..]

Ik vond het ook al vreemd dat ik het niet bij de lampen zag staan. Volgens de voorwaarden gaat het om bijna alle lampen op kinder en badkamerlampen na.

[..]

Ik ga maar gewoon op de gok naar de ikea dan vanavond..
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:14:40 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146107398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:15 schreef Puala het volgende:
Kijk ik verkeerd of is er op de site van ikea niet te zien welke lampen nu 15% korting hebben?
In de winkel ook niet hoor, verder dan "veel" lampen komen ze niet, je moet maar gokken welke er onder vallen.
Kinderlampen die ook op de lampenafdeling hangen? Ja jammer dan, vallen er niet onder.

Nog weinig acties bij Ikea gezien die zo slecht gecommuniceerd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:16:09 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146107430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:43 schreef papillion het volgende:

[..]

Ik vond het ook al vreemd dat ik het niet bij de lampen zag staan. Volgens de voorwaarden gaat het om bijna alle lampen op kinder en badkamerlampen na.

[..]

Volgens de medewerker waren de systeemlampen ook uitgezonderd van de kortingsactie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146107788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:50 schreef papillion het volgende:

[..]

Het is bij deze tafels wel de moeite waard om in de winkel even goed te kijken hoe die uitvalt met de stoelen eronder en wat je wilt. Ik twijfel even welke maat ik heb (denk de middelste), ik heb standaard een midden plank erop liggen omdat je zo net wat meer ruimte hebt naast de poten. Hij kan met nog 1 plank verbreed worden, dan kan er wel 'n stoel bij aan de lange kant, maar zit je nog steeds niet handig (poot tussen je benen). Voor een feestje niet erg, maar als je standaard hem uitgeschoven wilt gebruiken dan is een maat groter wellicht wel fijner.
Standaard is de 4persoons genoeg. Met meten bleek de 6 persoons ook makkelijk in de kamer te passen. Dus toen ging ik twijfelen. Onze huidige ronde tafel (4persoons) neemt echt onhandig veel ruimte in.

Uitgeschoven is idd voor bezoek/feestjes. Familie woont een eind weg en blijven bij bezoek vaak eten. Punt was meer dat bij max 8 personen de grote tafel geen voordeel had, maar dat staat dus fout op de site.

Aangezien ik de tafel van marktplaats wil plukken scheelt me dat weer een rit naar de IKEA.
pi_146108665
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens de medewerker waren de systeemlampen ook uitgezonderd van de kortingsactie.
Dat lijkt wel te kloppen. Maar heerlijk onduidelijk inderdaad. Als je heel kritisch op de website kijkt dan word je bij de actie alleen gelinkt naar een paar categorien, en dat lijkt wel te kloppen met wel "Normale" lampen, maar geen kinder of badkamer of bijvoorbeeld spotjes. Maar het blijft onduidelijk en durf ook zeker niet te garanderen dat deze gedachte klopt.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:30:56 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_146142266
Ook een pluspunt gevonden aan de nieuwe Billy's: het leek alsof het gaatje voor de knop door en door was, maar dat is niet zo, dus je kan hem nog steeds zonder knop gebruiken.

Bartjebart, weet jij of ik hiervoor die drukdingetjes kan gebruiken die hierboven gepost zijn? Zijn dat dezelfde dingen die vroeger bij Billy standaard werden bijgeleverd?

Nog een nadeeltje: het zou vernieuwd zijn omdat dat voor de scharnieren beter was ofzo, nou, ze zitten nog steeds in de weg als je er gewoon een boekenkast van maakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146142312
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de winkel ook niet hoor, verder dan "veel" lampen komen ze niet, je moet maar gokken welke er onder vallen.
Kinderlampen die ook op de lampenafdeling hangen? Ja jammer dan, vallen er niet onder.

Nog weinig acties bij Ikea gezien die zo slecht gecommuniceerd zijn.
In utrecht hingen er kaartjes aan de lampen die meededen met de actie. Dus dat was wel overzichtelijk :)
pi_146162653
herken iemand toevallig deze eettafel?
pi_146163862
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:44 schreef loecje het volgende:
herken iemand toevallig deze eettafel?
[ afbeelding ]
NORRSTEN
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146163921
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:30 schreef Troel het volgende:
Ook een pluspunt gevonden aan de nieuwe Billy's: het leek alsof het gaatje voor de knop door en door was, maar dat is niet zo, dus je kan hem nog steeds zonder knop gebruiken.

Bartjebart, weet jij of ik hiervoor die drukdingetjes kan gebruiken die hierboven gepost zijn? Zijn dat dezelfde dingen die vroeger bij Billy standaard werden bijgeleverd?

Nog een nadeeltje: het zou vernieuwd zijn omdat dat voor de scharnieren beter was ofzo, nou, ze zitten nog steeds in de weg als je er gewoon een boekenkast van maakt.
Had BILLY vroeger standaard druk dingetjes erbij? Volgens mij waren alle deuren vroegah met knoppen.

Je zou de UTRUSTA drukopeners kunnen gebruiken, maar het nadeel zoals beschreven bij de laden geldt dan ook. Je moet de deur precies op de plek dichtdrukken. En wat stond er op de verpakking qua gewicht van de deur?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146164387
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

NORRSTEN
_O_ Je bent snel, dat is hem
alsnog weinig info over te vinden. maar kort in de verkoop geweest ofzo?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:41:59 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_146164776
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Had BILLY vroeger standaard druk dingetjes erbij? Volgens mij waren alle deuren vroegah met knoppen.

Je zou de UTRUSTA drukopeners kunnen gebruiken, maar het nadeel zoals beschreven bij de laden geldt dan ook. Je moet de deur precies op de plek dichtdrukken. En wat stond er op de verpakking qua gewicht van de deur?
Volgens mij wel, ik kan me niet voorstellen dat ik ze zelf gekocht heb. En ja, op die plek, maar je bevestigt ze toch midden op de deur zeg maar :) Bij de oude deuren zaten geen gaatjes en ook geen knopjes bijgeleverd geloof ik...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146165181
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:31 schreef loecje het volgende:

[..]

_O_ Je bent snel, dat is hem
alsnog weinig info over te vinden. maar kort in de verkoop geweest ofzo?
Eh ruim een jaar volgens mij. Geen hardloper in ieder geval.
Er zat een buffet bij, dat verkocht wel behoorlijk.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146166443
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eh ruim een jaar volgens mij. Geen hardloper in ieder geval.
Er zat een buffet bij, dat verkocht wel behoorlijk.
dat verklaart een hoop.
ik vind het wel een fijne tafel, vooral door het glazen blad. krasbestendig, knutselbestendig en makkelijk schoon te maken.
maar het formaat is lastig in onze nieuwe woning. dus eens kijken of ik hier iemand anders blij mee kan maken en dan een rechthoekige tafel zoeken.
  zaterdag 1 november 2014 @ 19:46:46 #98
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146193454
Verkopen ze bij Ikea ook luxaflex? van die dunne. Ik kan het helemaal niet vinden op de site.
En zo ja, verkopen ze ook 50 cm breed?
Rayen 2½ jaar!
pi_146194795
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:46 schreef TimeJumper het volgende:
Verkopen ze bij Ikea ook luxaflex? van die dunne. Ik kan het helemaal niet vinden op de site.
En zo ja, verkopen ze ook 50 cm breed?
Vroeger wel maar tegenwoordig niet meer (ik was er laatst ook naar opzoek)
Ik zou eens bij kwantum/leen bakker gaan kijken die hebben het nog wel. Al is 50 cm wel een aparte maat. (meestal begint het bij 60 cm)

Ik moest ook een aparte maat hebben (170 cm) na veel winkels gehad te hebben zonder succes (volgens mij komt dat allemaal van een leverancier ofzo want het lijkt gigantisch op elkaar) heb ik ze uiteindelijk op bol.com besteld.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)rt/9200000011133476/
Ze hebben ze in 3 kleuren, en ook in 50cm. Ik vind ze een goeie kwaliteit hebben, helemaal voor die prijs.
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:37:27 #100
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146195256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:22 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Vroeger wel maar tegenwoordig niet meer (ik was er laatst ook naar opzoek)
Ik zou eens bij kwantum/leen bakker gaan kijken die hebben het nog wel. Al is 50 cm wel een aparte maat. (meestal begint het bij 60 cm)

Ik moest ook een aparte maat hebben (170 cm) na veel winkels gehad te hebben zonder succes (volgens mij komt dat allemaal van een leverancier ofzo want het lijkt gigantisch op elkaar) heb ik ze uiteindelijk op bol.com besteld.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)rt/9200000011133476/
Ze hebben ze in 3 kleuren, en ook in 50cm. Ik vind ze een goeie kwaliteit hebben, helemaal voor die prijs.
Bedankt voor je antwoord, scheelt me morgen weer een ritje naar Ikea.
Ik had ook al veel online gekeken, en die 50cm is inderdaad een rotmaat.
Ik moet ook lengtemaat 1.60 hebben dat is blijkbaar ook een lastige maat, maar ik ga bol.com eens goed bekijken ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_146195596
Eindelijk deze bazenlamp gescoord _O_

pi_146196494
Heeft Ikea de hangende klok van de Ikea 2014 PS collectie niet meer?

Kostte 9,99 en is van het duo scholten & baijings.

Ik kan nog wel de staande vinden.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 1 november 2014 @ 21:43:29 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146197559
Deze bovenste twee?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146198508
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:43 schreef Leandra het volgende:
Deze bovenste twee?
[ afbeelding ]
Die rechts boven zoek ik :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 1 november 2014 @ 23:07:39 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146200443
Ik heb ze eerlijk gezegd nog nooit gezien, en ik kom best wel regelmatig bij Ikea...
Een rondje internationaal (BE, DE, UK en US) heeft ook geen opheldering gebracht, alleen die staande van ¤ 7,99 kom ik tegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146200919
Volgens mij zijn die al gecanceld ivm een kwaliteitsmelding.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146207061
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:43 schreef Leandra het volgende:
Deze bovenste twee?
[ afbeelding ]
e zijn er wel geweest, heb ze alle drie. Maar dat was in begin van het jaar toen ze net er waren...
pi_146274023
Hallo, ik heb een vraag over het IKEA tv meubel van 180x40x32 cm (die met de ventilatieroosters bovenop).
Ik zou hier graag hoogglans deuren of kleppen voor willen hebben, die er precies voor past. Dus maat 60x32 cm.
Helaas kan ik alleen deurtjes van 26x60 of 38x60 vinden...
Iemand die me kan vertellen of er ook iets in 32x60 cm te krijgen is?

Bij voorbaat dank! :)
pi_146274394
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:20 schreef pascal_s het volgende:
Hallo, ik heb een vraag over het IKEA tv meubel van 180x40x32 cm (die met de ventilatieroosters bovenop).
Ik zou hier graag hoogglans deuren of kleppen voor willen hebben, die er precies voor past. Dus maat 60x32 cm.
Helaas kan ik alleen deurtjes van 26x60 of 38x60 vinden...
Iemand die me kan vertellen of er ook iets in 32x60 cm te krijgen is?

Bij voorbaat dank! :)
Deze dus? Met diezelfde laden?

Waar buiten de laden (waar er ook 6 van in zo'n kast passen) ook dit soort panelen geplaatst kunnen worden:


te combineren met deze scharnieren:

Achter die panelen kun je je extra apparatuur kwijt, en je kunt deze door dat paneel heen bedienen. In plaats van die grijze panelen kun je ook extra ladefronten plaatsen zodat het allemaal hoogglans wordt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146274837
Dat meubel bedoel ik idd, bedankt Bartjebart!
Dus ik kan de witte hoogglans ladefronten ook icm die klepscharnieren gebruiken?

Klep van 32x60 zou ik nog strakker vinden, maar dat is blijkbaar niet mogelijk?
Dit is alvast een oplossing die zeker te overwegen is! ^O^
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:39:13 #111
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_146306315
Van het weekend het project gemaakt waar ik mijn vragen voor stelde: zwevende wandkast van een stuk of vijftien Metod keukenkastjes.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_146306570
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:39 schreef pascal_s het volgende:
Dat meubel bedoel ik idd, bedankt Bartjebart!
Dus ik kan de witte hoogglans ladefronten ook icm die klepscharnieren gebruiken?

Klep van 32x60 zou ik nog strakker vinden, maar dat is blijkbaar niet mogelijk?
Dit is alvast een oplossing die zeker te overwegen is! ^O^
Er zijn geen fronten in die maatvoering.
De ladefronten kunnen met die klepscharnieren gebruikt worden inderdaad.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2014 @ 20:45:54 #113
240917 Mula
pi_146306668
Ziggyx3: wow! Echt supermooi!!!
pi_146306700
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Van het weekend het project gemaakt waar ik mijn vragen voor stelde: zwevende wandkast van een stuk of vijftien Metod keukenkastjes.

[ afbeelding ]
Strak hoor! ^O^

Zitten daar ook laden in?

(O+ die vloer!)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:49:11 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_146306847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Strak hoor! ^O^

Zitten daar ook laden in?

(O+ die vloer!)
Ja, helemaal linksonder zit een lade met twee binnenlades. Verder is er in het midden nog een klep die naar boven open gaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_146306957
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, helemaal linksonder zit een lade met twee binnenlades. Verder is er in het midden nog een klep die naar boven open gaat.
Die 80 deur? Is dat een handige hoogte? :@

Ga je de zijwanden nog aanpakken eigenlijk?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146306965
Heel gaaf gedaan!!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:54:50 #118
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_146307126
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die 80 deur? Is dat een handige hoogte? :@

Ga je de zijwanden nog aanpakken eigenlijk?
Die 80 breed x 40 hoog is een klep.

De zijwanden laten we waarschijnlijk zo, we hebben het strak tegen elkaar gehangen, dus de naden zijn niet storend aanwezig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:01:57 #119
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146307470
Ai, toch even een tegenvaller als je opeens een wel hele goedkope bank ziet en dan pas bij erop klikken het woordje 'hoes' erbij ziet staan... ;(
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:24:54 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146312419
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Van het weekend het project gemaakt waar ik mijn vragen voor stelde: zwevende wandkast van een stuk of vijftien Metod keukenkastjes.

[ afbeelding ]
Fraai _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 november 2014 @ 08:19:36 #121
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_146319919
Wie weet waar de Strala led-lantaarn is gebleven. Hij was nergens op voorraad en is nu zelfs van de site verdwenen?
;(

Fok!bejaarde
pi_146321187
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 08:19 schreef Anosmie het volgende:
Wie weet waar de Strala led-lantaarn is gebleven. Hij was nergens op voorraad en is nu zelfs van de site verdwenen?
;(

[ afbeelding ]
Bij Eindhoven stonden er twee dagen terug nog een stuk of vijftig in zwart en rood..
  woensdag 5 november 2014 @ 11:39:36 #123
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_146324302
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:36 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Bij Eindhoven stonden er twee dagen terug nog een stuk of vijftig in zwart en rood..
Echt waar?! :o Zo raar dat hij er blijkbaar wel is maar niet meer op de site staat.
Ik heb mn zinnen gezet op een zwarte maar Eindhoven is iets te ver. Ik denk dat ik dit weekend maar weer op goed geluk naar mijn lokale Ikea ga.
Fok!bejaarde
pi_146333310
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 23:22 schreef Bartjebart het volgende:
Volgens mij zijn die al gecanceld ivm een kwaliteitsmelding.
Echt jammer!

Ik heb het tafelmodel maar gekocht.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_146345589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 08:19 schreef Anosmie het volgende:
Wie weet waar de Strala led-lantaarn is gebleven. Hij was nergens op voorraad en is nu zelfs van de site verdwenen?
;(

[ afbeelding ]
Hij bleek op batterijen te werken, zodat ik niet gekeken heb of hij lokaal aanwezig is.
pi_146455841
Zou er binnenkort (volgend jaar bijvoorbeeld) ook een woonkamerserie van Hurdal komen? Ik ben helemaal fan van die kasten / het bed en wil er heel graag een boekenkast van...
pi_146531407
Ik kwam deze advertentie tegen:

http://www.zeelandnet.nl/(...)_metaal_stevig_.html

Dat is toch duurder dan nieuw?
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:05:05 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146532552
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 november 2014 @ 19:19:47 #129
3185 Adelante
To let it go now
pi_146545040
Er is natuurlijk geen IKEA in Zeeland, dus incl. transport waarschijnlijk :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_146545834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:19 schreef Adelante het volgende:
Er is natuurlijk geen IKEA in Zeeland, dus incl. transport waarschijnlijk :P
En uitpak en monteerservice.
Jeroentje.
pi_146547958
IJzeren kast. Doet me opeens denken aan IJzeren man of IJzeren vrouw, wat blijkbaar goede namen voor natuurgebiedjes zijn.
  Spellchecker dinsdag 18 november 2014 @ 03:33:44 #132
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_146764454
Donderdag een zooi laminaat + ondervloer ophalen in Amersfoort, maar de aanhanger die ik ervoor wil gebruiken is vrij hoog (die gaat normaliter door het leven als paardentrailer :+).

Iemand enig idee hoe hoog de inrijhoogte is bij die Ikea daar? Dit kan ik nergens vinden.

Alvast bedankt voor de info.
Tevens -purist.
  dinsdag 18 november 2014 @ 08:51:33 #133
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_146765686
Paar jaar geleden was de Tundra laminaatvloer in Delft goedkoper dan in andere Ikea's,. Weet iemand of dit nu nog steeds zo is? Want dan is een ritje naar Delft wel de moeite waard, er moeten een hele bovenverdieping van nieuwe vloer voorzien worden.
pi_146787854
Weet iemand (Bartjebart?) hoe IKEA omgaat met de situatie dat je een artikel heb gekocht, en het twee weken daarna in de aanbieding is?

Heb net een serie keukenapparatuur gekocht, en nu zit er 20% korting op... Moet ik alles weer uitbouwen en terugbrengen en opnieuw kopen, of gaan ze daar toevallig soepeler mee om dat iemand weet?
  dinsdag 18 november 2014 @ 22:10:48 #135
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146790185
Gaan ze meestal wel soepel mee om, denk dat je bij de servicebalie met je bon wel het verschil terugkrijgt.
Anders kan je ze inderdaad ook nog wijzen op het terugbrengen voor je geld terug om het daarna weer te kopen met korting.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_146790193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:25 schreef Nixxor het volgende:
Weet iemand (Bartjebart?) hoe IKEA omgaat met de situatie dat je een artikel heb gekocht, en het twee weken daarna in de aanbieding is?

Heb net een serie keukenapparatuur gekocht, en nu zit er 20% korting op... Moet ik alles weer uitbouwen en terugbrengen en opnieuw kopen, of gaan ze daar toevallig soepeler mee om dat iemand weet?
meestal zijn ze daar niet zo moeilijker mee. wanneer jij het terug brengt geeft dat een hoop extra werk en kunnen ze het product niet meer voor de volle prijs verkopen.

bij de klantenservice vooral niet zeggen dat je alles al hebt ingebouwd. dan kan je altijd nog 'dreigen' alles terug te brengen en met de actieprijs te kopen.
pi_146790278
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:10 schreef Elleska het volgende:

[..]
bij de klantenservice vooral niet zeggen dat je alles al hebt ingebouwd. dan kan je altijd nog 'dreigen' alles terug te brengen en met de actieprijs te kopen.
Ik heb nog niet eens alles ingebouwd dus ik kan echt dreigen >:)
Thanks voor jullie antwoord. Tis wel balen zeg...
  dinsdag 18 november 2014 @ 22:16:42 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146790421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 03:33 schreef NoBody122 het volgende:
Donderdag een zooi laminaat + ondervloer ophalen in Amersfoort, maar de aanhanger die ik ervoor wil gebruiken is vrij hoog (die gaat normaliter door het leven als paardentrailer :+).

Iemand enig idee hoe hoog de inrijhoogte is bij die Ikea daar? Dit kan ik nergens vinden.

Alvast bedankt voor de info.
Je hoeft niet in te rijden, er is ook een stukje parkeerplaats direct links als je het terrein oprijdt, helemaal buiten, dus geen last van hoogtebeperkingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 november 2014 @ 22:18:50 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146790513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 08:51 schreef Klare het volgende:
Paar jaar geleden was de Tundra laminaatvloer in Delft goedkoper dan in andere Ikea's,. Weet iemand of dit nu nog steeds zo is? Want dan is een ritje naar Delft wel de moeite waard, er moeten een hele bovenverdieping van nieuwe vloer voorzien worden.
Volgens mij is er geen prijsverschil meer, en zitten de andere filialen op het prijsniveau van Delft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146790574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:16 schreef Leandra het volgende:
Je hoeft niet in te rijden, er is ook een stukje parkeerplaats direct links als je het terrein oprijdt, helemaal buiten, dus geen last van hoogtebeperkingen.
Ik ben er met een hoge gehuurde bus geweest, klopt inderdaad dat er een stuk parkeerterrein is zonder hoogtebeperking.
pi_146791250
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:25 schreef Nixxor het volgende:
Weet iemand (Bartjebart?) hoe IKEA omgaat met de situatie dat je een artikel heb gekocht, en het twee weken daarna in de aanbieding is?

Heb net een serie keukenapparatuur gekocht, en nu zit er 20% korting op... Moet ik alles weer uitbouwen en terugbrengen en opnieuw kopen, of gaan ze daar toevallig soepeler mee om dat iemand weet?
Ik hoor steeds vaker dat ze zeggen "jammer dan". Dan is het heel simpel...
Alle producten opnieuw kopen, met korting en dan vervolgens bij de klantenservice met de oude bon terugbrengen. Dit kun je ook van te voren natuurlijk aangeven bij de klantenservice, wellicht dat ze dan een uitzondering maken. Heb je destijds bij aankoop je Family card laten scannen?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Spellchecker dinsdag 18 november 2014 @ 22:34:15 #142
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_146791328
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hoeft niet in te rijden, er is ook een stukje parkeerplaats direct links als je het terrein oprijdt, helemaal buiten, dus geen last van hoogtebeperkingen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:19 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik ben er met een hoge gehuurde bus geweest, klopt inderdaad dat er een stuk parkeerterrein is zonder hoogtebeperking.
Top. Dank voor de info ^O^
Tevens -purist.
pi_146791446
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:33 schreef Bartjebart het volgende:
Ik hoor steeds vaker dat ze zeggen "jammer dan". Dan is het heel simpel...
Alle producten opnieuw kopen, met korting en dan vervolgens bij de klantenservice met de oude bon terugbrengen. Dit kun je ook van te voren natuurlijk aangeven bij de klantenservice, wellicht dat ze dan een uitzondering maken. Heb je destijds bij aankoop je Family card laten scannen?
Ik heb ze destijds (precies twee weken geleden) met mijn family kaart gekocht inderdaad.
Thuis heb ik ze nog in de doos staan en ik werk bij de IKEA in de buurt, dus alles terugbrengen is geen probleem maar wel weer een hoop gedoe. Toch maar is langs de klantenservice en kijken wat ze zeggen...

Edit: Ik lees je post nu pas goed, die tactiek kan ook nog werken. Goeie!
pi_146791640
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:36 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb ze destijds (precies twee weken geleden) met mijn family kaart gekocht inderdaad.
Thuis heb ik ze nog in de doos staan en ik werk bij de IKEA in de buurt, dus alles terugbrengen is geen probleem maar wel weer een hoop gedoe. Toch maar is langs de klantenservice en kijken wat ze zeggen...

Edit: Ik lees je post nu pas goed, die tactiek kan ook nog werken. Goeie!
Ik heb die tactiek al vaker (bij andere winkelketens) gebruikt... Je moet die gezichten dan soms zien _O-
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146791798
ik zou dan ook nog heel gemeen de verpakking netjes open maken zodat ze het product niet meer terug in de winkel kunnen leggen.
pi_146791906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:41 schreef Elleska het volgende:
ik zou dan ook nog heel gemeen de verpakking netjes open maken zodat ze het product niet meer terug in de winkel kunnen leggen.
Ik kan er ook nog even een aantal extra kopen en die dan ook allemaal gaan terugbrengen ;)
Als het niet goedschiks kan dan...

Helemaal leuk is dat ik ze bij Amsterdam dus bij het externe magazijn moet ophalen, en vervolgens bij de vestiging retour brengen. Over water naar zee dragen gesproken :P
pi_146792124
producten die je tijdens vervoer beschadigd mag je ook omruilen voor een nieuw exemplaar met de ikea family pas ;)

probeer het maar gewoon netjes met de bon
pi_146792376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:43 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik kan er ook nog even een aantal extra kopen en die dan ook allemaal gaan terugbrengen ;)
Als het niet goedschiks kan dan...

Helemaal leuk is dat ik ze bij Amsterdam dus bij het externe magazijn moet ophalen, en vervolgens bij de vestiging retour brengen. Over water naar zee dragen gesproken :P
Hou je er dan wel rekening mee dat je ze eerst moet betalen (vaak met je bankpas?) en contant terug krijgt? :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 18 november 2014 @ 23:05:59 #149
3185 Adelante
To let it go now
pi_146793153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hou je er dan wel rekening mee dat je ze eerst moet betalen (vaak met je bankpas?) en contant terug krijgt? :P
Retourpinnen is actief he :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_146793325
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:05 schreef Adelante het volgende:

[..]

Retourpinnen is actief he :P
maar nog niet voor alle banken toch? :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 18 november 2014 @ 23:11:40 #151
3185 Adelante
To let it go now
pi_146793392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:09 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

maar nog niet voor alle banken toch? :P
Jazeker wel, ING de huisbank van IKEA support de techniek en dus is het voor iedereen mogelijk.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_146793434
Ik weet dat ik ze dan even moet voorschieten ja, dat is geen probleem :)
Retourpinnen was de enige optie toen ik in IKEA Duitsland was, die gaven geen contant geld retour.
Geen idee hoe dit in Nederland zit tegenwoordig.

Anders word het gewoon een hele inefficiënte manier van geld pinnen
  dinsdag 18 november 2014 @ 23:31:18 #153
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_146794228
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:12 schreef Nixxor het volgende:
Ik weet dat ik ze dan even moet voorschieten ja, dat is geen probleem :)
Retourpinnen was de enige optie toen ik in IKEA Duitsland was, die gaven geen contant geld retour.
Geen idee hoe dit in Nederland zit tegenwoordig.

Anders word het gewoon een hele inefficiënte manier van geld pinnen
Ach ja, zo ben ik wel eens aan geld uit mijn bouwdepot gekomen. Duurste inductiekookplaat kopen, bonnetje kopiëren, kookplaat terugbrengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 19-11-2014 07:56:13 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  woensdag 19 november 2014 @ 07:21:05 #154
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_146798659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen prijsverschil meer, en zitten de andere filialen op het prijsniveau van Delft.
Ah, Jammer! Dank je wel voor het antwoord.
pi_146812344

quote:
IKEA kerstbomenactie voor behoud Nederlandse natuur van start
• Kerstbomen milieuvriendelijk gekweekt volgens richtlijnen voor verantwoord bosbeheer
• Woonwarenhuis schenkt voor iedere verkochte kerstboom één euro aan Natuurmonumenten
• Elke winkel spaart voor een ander natuurgebied in de regio

Nederlanders kunnen traditiegetrouw in december weer profiteren van de ‘Kerstboom voor één piek’-actie bij IKEA. Klanten krijgen bij aankoop van een Nordmann boom van 20 euro een IKEA cadeaupas* ter waarde van 19 euro. Zo kost een kerstboom dus maar één piek. Deze euro schenkt het woonwarenhuis vervolgens aan Natuurmonumenten. Het geld wordt besteed aan het onderhoud en herstel van 12 lokale natuurprojecten door heel Nederland. Vorig jaar heeft de actie een totaalbedrag van 64.236 euro opgebracht.

12 lokale natuurprojecten
Alle winkels van IKEA doen mee aan de actie. Elke winkel spaart voor een ander natuurgebied in de regio. De Abies Nordmanniana (Nordmann) bomen die IKEA verkoopt, groeien op plantages en worden milieuvriendelijk gekweekt volgens de richtlijnen voor verantwoord bosbeheer. Het duurt 10 jaar voor een zaadje is uitgegroeid tot een volwassen boom.

IKEA winkel Looptijd actie Natuurproject
Amersfoort 5 dec - 17 dec Weidevogelboulevard in Eemland
Amsterdam 5 dec - 17 dec Rietgroei voor de purperreiger
Barendrecht 5 dec - 17 dec Schuilplek voor de Idahoeve
Breda 2 dec - 17 dec Poelen en knotwilgen in de Oranjepolder
Delft 6 dec - 17 dec Informatieborden voor Midden-Delfland
Duiven 5 dec - 17 dec Vlonder op het uitzichtpunt de Kale Jacob
Eindhoven 2 dec - 17 dec Bezoekerscentrum Groot Speijck
Groningen 29 nov - 17 dec Verhard pad in dal van de Ruiten A
Haarlem 5 dec - 17 dec Onderhoud kruidentuin Beeckestijn
Heerlen 27 nov - 22 dec Wandelroute landgoed Terworm
Hengelo 5 dec - 17 dec Heide voor de heivlinder
Utrecht 6 dec - 17 dec Droomplek langs de Haarrijnse plas

* Klanten kunnen de cadeaupas op een gewenst moment tussen 5 en 31 januari 2015 bij IKEA verzilveren.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146813955
Het is gelukt :D

Het kostte wat discussie, want ik was bij een ander filiaal dan waar ik het gekocht had. en volgens de medewerker was er een compensatiepot per filiaal en kon dat absoluut niet voor een ander filiaal gebruikt worden.
Maar na meermaals dreigen dat ik gewoon nieuwe zou kopen en ze dan terugbrengen (wat hij bevestigde dat wel kon) en een telefoontje naar de manager heb ik het toch terug gekregen *O*
pi_146818058
Hoe heten die dingentjes die je onder je stoelpoten kan doen? Kan ze niet vinden op de site.
pi_146818410
Meubelviltjes bedoel je?
pi_146818539
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:42 schreef wyccie het volgende:
Meubelviltjes bedoel je?
Yep.

Hoe heten die bij de ikea? en waar liggen die normaal gesproken?
pi_146819099
Ik heb ze vooral van de bouwmarkt en Eurowinkels.
  woensdag 19 november 2014 @ 20:07:52 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146819458
Bij gereedschap en beslag....

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/24155600/

Edit: Spuit 11...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146820121
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Yep.

Hoe heten die bij de ikea? en waar liggen die normaal gesproken?
'thuis'plek afdeling Opbergen. een gemiddelde IKEA heeft ze op zo'n 20 a 30 plekken in de winkel liggen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 20 november 2014 @ 09:26:15 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146833979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 03:33 schreef NoBody122 het volgende:
Donderdag een zooi laminaat + ondervloer ophalen in Amersfoort, maar de aanhanger die ik ervoor wil gebruiken is vrij hoog (die gaat normaliter door het leven als paardentrailer :+).

Iemand enig idee hoe hoog de inrijhoogte is bij die Ikea daar? Dit kan ik nergens vinden.

Alvast bedankt voor de info.


Hoger dan 2.40 linksaf ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146834068
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoger dan 2.40 linksaf ;)
Naar de uitgang _O-
Tap tap tap
pi_146834529
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Yep.

Hoe heten die bij de ikea? en waar liggen die normaal gesproken?
Bij de kassa ook heel vaak. Als je alleen daarvoor naar de Ikea moet :)
  Spellchecker donderdag 20 november 2014 @ 11:12:58 #168
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_146836133
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoger dan 2.40 linksaf ;)
^O^
Tevens -purist.
pi_146843255
Is er iemand die voor mij de binnenmaten van 1 open vak van de Kallax kast wil meten? Dat zou heel fijn zijn.
Wel gezocht op de site maar kan het niet vinden.
pi_146843997
Ik blijf deze lamp echt zo tof vinden! Nu niet echt plaats voor....

  donderdag 20 november 2014 @ 16:16:43 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146844366
Ik ben sinds vanmorgen verliefd op de kikkerprins O+

Het boek, maar vooral de bijbehorende kikker wordt prins :D

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146853518
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:40 schreef tanteklara het volgende:
Is er iemand die voor mij de binnenmaten van 1 open vak van de Kallax kast wil meten? Dat zou heel fijn zijn.
Wel gezocht op de site maar kan het niet vinden.
het is toch gewoon de maat van zo'n LEKMAN of DRONA bak?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_146854060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

het is toch gewoon de maat van zo'n LEKMAN of DRONA bak?
Oeps, dat is inderdaad logisch. Bedankt voor het antwoord.
pi_146854236
Voor wat het waard is; mijn Expedit-kast meet 33cm. De opbergbakken zijn 32cm.
pi_146855173
Ik wil Argang serie!
pi_146857644
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:50 schreef wyccie het volgende:
Voor wat het waard is; mijn Expedit-kast meet 33cm. De opbergbakken zijn 32cm.
Bedankt. Dat worden dan andere bakken erbij halen voor de Kallax.
  donderdag 20 november 2014 @ 23:36:12 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146858010
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:24 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Bedankt. Dat worden dan andere bakken erbij halen voor de Kallax.
De maatvoering van die deur- en lade-elementen voor de Kallax zullen toch exact de maten van de binnenkant zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker vrijdag 21 november 2014 @ 00:55:13 #178
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_146859864
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoger dan 2.40 linksaf ;)
Het lukte!
Tevens -purist.
  vrijdag 21 november 2014 @ 01:02:05 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146859920
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 00:55 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het lukte!
Top!
Ik heb je niet gezien, maar ik was rond 11.00 uur alweer weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker vrijdag 21 november 2014 @ 02:13:32 #180
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_146860431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 01:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Top!
Ik heb je niet gezien, maar ik was rond 11.00 uur alweer weg.
Wij waren er zo rond 20:00. Maar als dat voor 11:00 was geweest, had je waarschijnlijk nog steeds niet kunnen weten wie ik was :+
Tevens -purist.
  vrijdag 21 november 2014 @ 02:21:29 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146860470
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 02:13 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Wij waren er zo rond 20:00. Maar als dat voor 11:00 was geweest, had je waarschijnlijk nog steeds niet kunnen weten wie ik was :+
Nee, maar een paardentrailer valt wel op ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker vrijdag 21 november 2014 @ 02:25:43 #182
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_146860487
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 02:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar een paardentrailer valt wel op ;)
Tsja. Vanavond waren wij niet de enige, in ieder geval. Je zal nog versteld staan hoe vaak die paardentrailers dan ook 'misbruikt' worden als verhuiskar (daar zijn ze ook uitermate geschikt voor, mits je een bijpassend rijbewijs en een bijpassende auto hebt) :Y
Tevens -purist.
  maandag 24 november 2014 @ 19:27:51 #183
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146964055
Zijn er hier nog mensen die een Granemo vitrinekast zoeken? :)
Ik zag dat ze niet meer in het assortiment zitten in Nederland..

De onze mag namelijk naar een nieuw thuis...
Foto's op verzoek, rookvrij huis, prima staat, zelf demonteren en ophalen in Rotterdam :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_147004048
Vraagje, mijn moeder had een ikea schommelwiegje op zolder staan maar blijkbaar zonder schroeven ed. Op de onderkant staat 'id no 10604' is aan de hand daarvan een handleiding te vinden ergens?
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2014 @ 21:47:39 #185
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147004664
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:33 schreef Puala het volgende:
id no 10604
misschien weet bartjebart dat.
die ademt ikea :Y
pi_147005053
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:33 schreef Puala het volgende:
Vraagje, mijn moeder had een ikea schommelwiegje op zolder staan maar blijkbaar zonder schroeven ed. Op de onderkant staat 'id no 10604' is aan de hand daarvan een handleiding te vinden ergens?
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:47 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

misschien weet bartjebart dat.
die ademt ikea :Y
:@

10604 is het nummer van de leverancier. Met die informatie kan de winkel helaas geen type of iets dergelijks opzoeken (er worden soms meerdere producten bij één leverancier afgenomen).

Maar staat er op het stickertje verder helemaal niks?

Edit: Is het toevallig dit grenen wiegje, waar je het "schommel"gedeelte vanaf kunt halen?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2014 @ 21:57:32 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147005083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

[..]

:@

10604 is het nummer van de leverancier. Met die informatie kan de winkel helaas geen type of iets dergelijks opzoeken (er worden soms meerdere producten bij één leverancier afgenomen).

Maar staat er op het stickertje verder helemaal niks?
dat is een compliment hoor O+
pi_147005183
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]


[..]

:@

10604 is het nummer van de leverancier. Met die informatie kan de winkel helaas geen type of iets dergelijks opzoeken (er worden soms meerdere producten bij één leverancier afgenomen).

Maar staat er op het stickertje verder helemaal niks?


Niet iets waarmee ik verwacht iets te kunnen..
pi_147005268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat is een compliment hoor O+
Thnx!
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:59 schreef Puala het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Niet iets waarmee ik verwacht iets te kunnen..
Zie edit.

In ieder geval weet je dat ie, voor IKEA's doen echt heel oud is. Staat daar alleen 548 gestempeld? Dat zou productiedatum 2005 week 48 zijn.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147005453
Ja, dat staat er. Maar mijn zusje is van 1997, dus 2005 kan niet. En het is dat wiegje uit je edit! _O_ is daar een handleiding van?
pi_147005532
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:04 schreef Puala het volgende:
Ja, dat staat er. Maar mijn zusje is van 1997, dus 2005 kan niet. En het is dat wiegje uit je edit! _O_ is daar een handleiding van?
Misschien hoort er een 9 voor, maar is die vervaagd.

Je zou het kunnen proberen via bijvoorbeeld Facebook of in de winkel, wellicht dat ze daarvan nog een handleiding kunnen vinden in het systeem. Hij werd verkocht onder de naam TROFAST.
Ik ben alleen bang dat ze deze niet kunnen vinden omdat dit dus zo'n 20 jaar geleden is... Maar niet geschoten is altijd mis!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147006413
Cool, tnx :)
pi_147024655
Ik wil deze voorraaddoosjes kopen

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60149673/

Maar die zijn in bijna geen enkel filiaal meer op voorraad. Iemand enig idee hoe snel de ikea dit soort dingen normaal gesproken weer op voorraad krijgt?
  woensdag 26 november 2014 @ 16:08:18 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147024811
Was ik net bij Ikea, blijken ze geen koffiepads meer te hebben, en kennelijk komen ze ook niet meer want er komen cups omdat pads "ouderwets" zijn? WTF?! :'( :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147034045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:04 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil deze voorraaddoosjes kopen

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60149673/

Maar die zijn in bijna geen enkel filiaal meer op voorraad. Iemand enig idee hoe snel de ikea dit soort dingen normaal gesproken weer op voorraad krijgt?
Het ligt aan de reden waarom ze niet op voorraad zijn... IKEA kan je hierover via bijvoorbeeld Facebook meer informatie geven.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147046546
Ik heb de komende tijd geen tijd om naar de Ikea te gaan om zelf te kijken, maar weet iemand of de lijst van een BESTÅ GLASSVIK vitrinedeur dikker is dan de planken van de kast?

Ik wil namelijk een vitrinekast met verlichting maken met behulp van LEDstrips boven en onder, maar als de strips in de kast (tegen de bovenkant en onderkant gemonteerd, strak achter de deur om het interieur te verlichten) 'in het zicht' zitten is het niet mooi.

Ik kan wel voor de BESTÅ VARA vitrinedeur gaan, maar ik wil 2 kasten, 1 van 64cm en 1 van 38cm, en de VARA is er niet in 38cm, en ik wil zwart-bruin, net zoals de rest van de kasten in mijn woonkamer (en rest appartement :@ )
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_147064724
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het ligt aan de reden waarom ze niet op voorraad zijn... IKEA kan je hierover via bijvoorbeeld Facebook meer informatie geven.
Bedankt voor de tip. Bevoorraadingsproblemen kreeg ik als antwoord. Super snelle reactie. Ideaal.
pi_147066133
De ikea utrecht is echt beter nu het restaurant weer open is zoals normaal en de gangen kloppen enzo :)
  zaterdag 29 november 2014 @ 19:05:49 #200
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147123978
Kan iemand mij vertellen welke bank bij deze hoezen past :D

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147124319
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:05 schreef Moppert het volgende:
Kan iemand mij vertellen welke bank bij deze hoezen past :D

[ afbeelding ]
KARLSTAD
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 29 november 2014 @ 19:51:34 #202
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147125404
Dankjewel :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147155794
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:27 schreef Puala het volgende:
De ikea utrecht is echt beter nu het restaurant weer open is zoals normaal en de gangen kloppen enzo :)
Beneden had het wat lichter gemogen en in het restaurant lijken ze de verlichting helemaal vergeten te zijn, je kan er 's avonds nog net hand voor ogen zien.

Er was nog geen topografische kaart, er is geen overzicht op waar je bent. Hoeveel nooduitgangen zijn er eigenlijk (deuren naar buiten)? Ook moet je nog steeds de hele extra grote benedenverdieping door voor je eruit kan. Er is trouwens een eerdere verkorting afgesloten. Ik voel me daar erg gevangen en je kan de winkel niet uit zonder die akelige verdieping door te kronkelen dus verdieping overslaan is niet mogelijk.
pi_147173064
Weet iemand hier of Ikea nog rendier vlees verkoopt bij de food market?
pi_147227285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:24 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

is dat wat die kerstboom van de IKEA?
pi_147227510
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:51 schreef Evertjan het volgende:

[..]

is dat wat die kerstboom van de IKEA?
Ik heb nu al sinds het begin van de actie zo'n boom en ze hielden zich erg goed.
Ze worden gedurende de decembermaand wel wat droog, maar dat is logisch (ik ben ook niet dusdanig handig dat ik ff een stukje van de stam af zaag en zorg dat dat ding in het water staat...)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147232602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb nu al sinds het begin van de actie zo'n boom en ze hielden zich erg goed.
Ze worden gedurende de decembermaand wel wat droog, maar dat is logisch (ik ben ook niet dusdanig handig dat ik ff een stukje van de stam af zaag en zorg dat dat ding in het water staat...)
dus als ik er volgende week eentje koop dan blijft hij wel goed tot 2e kerstdag?
pi_147232660
De kunstboom ziet er bij de takaanzet zo miezerig, als lelijke namaak uit. Het rechtere en ijlere vind ik niet erg, want ik heb echte kerstbomen gezien die uit het bos gehaald werden. Die zullen wel als voorbeeld voor dit nieuwe model gediend hebben.

Die onnatuurlijk stampvolle kegelvormige kunstbomen vind ik helemaal niet mooi.
pi_147233663
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:54 schreef Evertjan het volgende:

[..]

dus als ik er volgende week eentje koop dan blijft hij wel goed tot 2e kerstdag?
Ik denk dat dat overal de vraag is. Het blijkt namelijk over het algemeen niet uit te maken waar je de boom koopt, ze zijn allemaal zo'n beetje even lang van te voren gekapt.

Mijn bomen bleven elk jaar tot na oud&nieuw staan hoor!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 3 december 2014 @ 08:30:49 #210
208890 June.
Seriously?
pi_147239106
Heeft iemand de bedinge slaapbank? Zit er over te denken om deze te kopen, maar vraag me af of de kwaliteit een beetje oke is
Shine bright like a diamond.
pi_147240257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:30 schreef June. het volgende:
Heeft iemand de bedinge slaapbank? Zit er over te denken om deze te kopen, maar vraag me af of de kwaliteit een beetje oke is
Jep, ik heb m drie jaar? Als bed gebruikt. Fijn ding, alleen in/uitklappen kan soms wat stroef gaan.
pi_147287944
Ik ben op zoek naar een nieuwe koekenpan en zag deze van de ikea:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10101206/

Maar die mag niet in de vaatwasser. Als je dat wel doet is het dan zo dat je de pan en vooral de anti aanbak laag na een half jaar weg kan gooien of is het dan zo dat je dan alleen iets minder lang met de pan doet?
pi_147288349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:30 schreef June. het volgende:
Heeft iemand de bedinge slaapbank? Zit er over te denken om deze te kopen, maar vraag me af of de kwaliteit een beetje oke is
Ik heb m twee jaar gehad, en ook echt dagelijks op geslapen. Had er het duurste matras bij. Hij lag opzich prima. Alleen bij mij was het zo dat als je hem uitklapte als bed, het net niet helemaal recht was. Dus dat de 'gleuf' op het punt waar de twee delen samenkwamen (net niet in t midden) ietsje lager ligt. Omdat ook de naad van het matras daar lag, en het matras maar aan één kant aan elkaar vast zat (bovenkant), gebeurde het bij mij als ik daar lag dat het matras aan de onderkant 'uit elkaar' ging waardoor je dus niet echt lekker ligt. Weet niet of het duidelijk is zo, anders kan ik wel een paint tekeningetje maken. Als je maar op één helft van het bed slaapt is dat niet zo erg, maar ik wilde het liefst in het midden slapen en dan rolde je dus steeds een beetje naar die gleuf toe. Als bank vond ik hem wel oké maar niet heel chill. Dus eigenlijk zowel als bed als als bank net niet. Toen ik ging verhuizen heb ik m verkocht en n gewoon bed gekocht.

Als je wel echt een bedbank wil, zou ik dan eerder de hemnes kopen en daar wat kussens in leggen zodat je er ook lekker op kan zitten. Maar die heb ik dan weer niet zelf gehad dus geen persoonlijke ervaring mee. Een huisgenoot van me heeft de mannstad gehad (weet even niet hoe de banken heten die ze nu in assortiment hebben, volgens mij friheten en nog n gelijkende bank) en die vond ik best chill zitten als bank, maar als bed wat te hard, vandaar dat ikzelf dan voor de hemnes zou gaan. Maar dat is ook een kwestie van voorkeur ;)
  donderdag 4 december 2014 @ 20:28:28 #214
3185 Adelante
To let it go now
pi_147288949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:57 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe koekenpan en zag deze van de ikea:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10101206/

Maar die mag niet in de vaatwasser. Als je dat wel doet is het dan zo dat je de pan en vooral de anti aanbak laag na een half jaar weg kan gooien of is het dan zo dat je dan alleen iets minder lang met de pan doet?
Na een jaar in de vaatwasser kun je de pan wegmikken, anti-aanbaklaag laat los en gaat bladderen en dat wil je niet tussen je eten vinden :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_147462499
Vanaf februari de nieuwe SPRUTT opruimcollectie (zoals IKEA het zelf noemt).

Met onder andere:

SPRUTT ladenkast wit metaal, 68x30x94cm, 89.-*


SPRUTT ladenkast, wit metaal, 25x30x163cm, 69.-*


SPRUTT handdoekhouder, gelakt staal, 50x26x190, 16.99*
SPRUTT mand, gelakt staal, 6.99/stuk*


SPRUTT douchegordijn met opbergvakken, 9.99*


SPRUTT opbergdoos, eend, 14.99*


SPRUTT set van twee krukken met opbergruimte, gelakt staal, 29.99/set van 2*


SPRUTT rolwagen, gelakt staal, 49.-*


SPRUTT kapstok met 25 haken, gelakt staal, 160cm lang, 19.99*


SPRUTT opbergrek met 4 manden, gelakt staal, 29.99*

Prijzen zijn de verwachte verkoopprijs in Duitsland.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bartjebart op 10-12-2014 20:18:49 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 10 december 2014 @ 21:00:13 #216
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_147465115
Iemand enig idee waarom Ikea zo weinig Gyllen platen heeft? Ik vind het idee heel cool, maar de platen (ik kan er maar twee op de site vinden?) erg saai.
2000 light years from home
  woensdag 10 december 2014 @ 23:09:07 #217
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_147470656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:00 schreef Merkie het volgende:
Iemand enig idee waarom Ikea zo weinig Gyllen platen heeft? Ik vind het idee heel cool, maar de platen (ik kan er maar twee op de site vinden?) erg saai.
ziet eruit als een wisselende collectie. Op marktplaats vind je meer.
O+
  woensdag 10 december 2014 @ 23:10:40 #218
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_147484253
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik heb m twee jaar gehad, en ook echt dagelijks op geslapen. Had er het duurste matras bij. Hij lag opzich prima. Alleen bij mij was het zo dat als je hem uitklapte als bed, het net niet helemaal recht was. Dus dat de 'gleuf' op het punt waar de twee delen samenkwamen (net niet in t midden) ietsje lager ligt. Omdat ook de naad van het matras daar lag, en het matras maar aan één kant aan elkaar vast zat (bovenkant), gebeurde het bij mij als ik daar lag dat het matras aan de onderkant 'uit elkaar' ging waardoor je dus niet echt lekker ligt. Weet niet of het duidelijk is zo, anders kan ik wel een paint tekeningetje maken. Als je maar op één helft van het bed slaapt is dat niet zo erg, maar ik wilde het liefst in het midden slapen en dan rolde je dus steeds een beetje naar die gleuf toe. Als bank vond ik hem wel oké maar niet heel chill. Dus eigenlijk zowel als bed als als bank net niet. Toen ik ging verhuizen heb ik m verkocht en n gewoon bed gekocht.

Als je wel echt een bedbank wil, zou ik dan eerder de hemnes kopen en daar wat kussens in leggen zodat je er ook lekker op kan zitten. Maar die heb ik dan weer niet zelf gehad dus geen persoonlijke ervaring mee. Een huisgenoot van me heeft de mannstad gehad (weet even niet hoe de banken heten die ze nu in assortiment hebben, volgens mij friheten en nog n gelijkende bank) en die vond ik best chill zitten als bank, maar als bed wat te hard, vandaar dat ikzelf dan voor de hemnes zou gaan. Maar dat is ook een kwestie van voorkeur ;)
Dankje! We gaan hem in de studeer/logeer kamer zetten dus er wordt meestal op gezeten en af en toe in geslapen. Zal wel eens gaan proefzitten binnenkort.
Shine bright like a diamond.
pi_147506825
Iemand een idee hoe je een hoekbank van de Kivik serie kunt maken? :9
pi_147506876
Niet.

Er is geen "hoekstuk"
pi_147506897
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:12 schreef JohnB52 het volgende:
Niet.

Er is geen "hoekstuk"
Dankjewel voor deze bevestiging.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_147507053
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:09 schreef Vinniiee het volgende:
Iemand een idee hoe je een hoekbank van de Kivik serie kunt maken? :9
Door deze in de winkel zo te kopen. Het hoekstuk word net als bij Karlstad bij mijn weten niet apart verkocht ;(
pi_147507275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:57 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe koekenpan en zag deze van de ikea:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10101206/

Maar die mag niet in de vaatwasser. Als je dat wel doet is het dan zo dat je de pan en vooral de anti aanbak laag na een half jaar weg kan gooien of is het dan zo dat je dan alleen iets minder lang met de pan doet?
Ik heb die koekenpan en gebruik hem met veel plezier. Gaat hier inderdaad NIET in de vaatwasser (net zoals geen enkele pan met anti-aanbaklaag in de vaatwasser gaat). Maar de pan wordt juist door die anti-aanbaklaag erg makkelijk schoon in een sopje. Dus voor het met de hand moeten afwassen zou ik hem niet laten liggen.
pi_147507427
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:14 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Dankjewel voor deze bevestiging.
Aha, je twijfelde zelf nog?
  vrijdag 12 december 2014 @ 11:52:16 #226
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_147509892
weet iemand of de prarie laminaatvloer donkerbruin een V-groef heeft?
De plaatjes op de site zijn zo nep, dus kan het niet goed inschatten.
pi_147510133
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:14 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Dankjewel voor deze bevestiging.
Bla

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamashii op 12-12-2014 13:05:29 ]
pi_147510170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:12 schreef JohnB52 het volgende:
Niet.

Er is geen "hoekstuk"
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:25 schreef Puala het volgende:

[..]

Door deze in de winkel zo te kopen. Het hoekstuk word net als bij Karlstad bij mijn weten niet apart verkocht ;(
Ik weet dat die niet te koop is, maar misschien had iemand een oplossing geknutseld :9 maar kennelijk niet -O-
pi_147510286
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:09 schreef Vinniiee het volgende:
Iemand een idee hoe je een hoekbank van de Kivik serie kunt maken? :9
Bank verkopen en een hoekbank kopen :9
pi_147510436
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:06 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Bank verkopen en een hoekbank kopen :9
Das inderdaad ook nog een optie.
pi_147510595


Ik heb deze Noräs kast van Ikea die ik graag zwevend aan de muur wil hangen, maar hoe hang je zoiets op? De achterwand is van dat dunne cardboard, dus daar kan ik niets aan hangen. Bovendien staat er wel een behoorlijk gewicht in de kast aan LP's en boeken.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_147510883
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:02 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

[..]

Ik weet dat die niet te koop is, maar misschien had iemand een oplossing geknutseld :9 maar kennelijk niet -O-
Ik ga het nog proberen met karlstad :@ Maar ben ik nog niet aan toegekomen :P
pi_147511110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:17 schreef liquid-orange het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb deze Noräs kast van Ikea die ik graag zwevend aan de muur wil hangen, maar hoe hang je zoiets op? De achterwand is van dat dunne cardboard, dus daar kan ik niets aan hangen. Bovendien staat er wel een behoorlijk gewicht in de kast aan LP's en boeken.


Met zoiets, maar dan wel aan onder en bovenkant monteren.


Ik zou hem niet zwevend ophangen, lijkt me echt teveel gewicht.
pi_147511436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:28 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ga het nog proberen met karlstad :@ Maar ben ik nog niet aan toegekomen :P
Hehehehe nee jij bent druk in je huis :+

Ik ga het denk ik ook nog proberen, maar eerst bezig met een huis kopen :P
pi_147511573
Ik kan natuurlijk ook de achterste pootjes achterwege laten zodat hij nog wel met de voorste pootjes op de grond staat. Ik wil hem graag aan de muur vast hebben, omdat hij nu niet mooi strak tegen de muur staat want de vloer is niet helemaal vlak.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_147511985
Dan staat ie zeker niet meer vlak als je de helft van de pootjes weg laat.

Dan zou ik, als het je daar om te doen is, de pootjes verlengen zodat ie wel waterpas staat.
pi_147512094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:54 schreef liquid-orange het volgende:
Ik kan natuurlijk ook de achterste pootjes achterwege laten zodat hij nog wel met de voorste pootjes op de grond staat. Ik wil hem graag aan de muur vast hebben, omdat hij nu niet mooi strak tegen de muur staat want de vloer is niet helemaal vlak.
Vind je dat zelf verstandig gezien het gewicht? :)

Je kan de beugels zoals hierboven met keilbouten in de muur vast zetten en aan de kast bevestigen. Maar ik vraag me af of het frame zoals er onder zit niet bijdraagt aan de stevigheid van de kast en of je dat niet verpest dan.
pi_147513546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Vind je dat zelf verstandig gezien het gewicht? :)

Je kan de beugels zoals hierboven met keilbouten in de muur vast zetten en aan de kast bevestigen. Maar ik vraag me af of het frame zoals er onder zit niet bijdraagt aan de stevigheid van de kast en of je dat niet verpest dan.
Daarom dus die achterste pootjes eraf en in plaats daarvan muurbevestiging op die plaats.
pi_147514068
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Daarom dus die achterste pootjes eraf en in plaats daarvan muurbevestiging op die plaats.
Exactemundo! :)
Plus nog een muurbevestiging bovenaan. Moet kunnen toch?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_147516384
De geweldige argang collectie komt
Nog lang niet naar Nederland :(

  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2014 @ 16:05:33 #241
240917 Mula
pi_147517728
Mijn karlstadbank zat na een jaar of 5 niet meer lekker. Ik heb ooit gelezen dat nieuwe kussens kopen niet aantrekkelijk is, aangezien het bijna even duur zou zijn als een nieuwe bank kopen. Ik heb het laatst toch maar eens bij Ikea nagevraagd...blijken de zitkussens maar ¤38 te kosten. :o Voor nog geen 40 euro worden de kussens thuisbezorgd en zit mn bank weer als nieuw. *O*
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:00:49 #242
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_147520981
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:23 schreef friekin_ het volgende:
De geweldige argang collectie komt
Nog lang niet naar Nederland :(

[ afbeelding ]
Nog lang niet of helemaal niet?
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2014 @ 18:28:25 #243
230491 Zith
pls tip
pi_147521759
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147522775
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:23 schreef friekin_ het volgende:
De geweldige argang collectie komt
Nog lang niet naar Nederland :(

[ afbeelding ]
Die lounge-stoel is toch gewoon te koop?
pi_147522914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:10 schreef rgras het volgende:

[..]

Die lounge-stoel is toch gewoon te koop?
Die oorfauteuil bedoel je? Dit is een limited edition met leer in plaats van stof.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147523032
quote:
Hahaha! Dat is een goede deal... ;)
pi_147523448
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:23 schreef friekin_ het volgende:
De geweldige argang collectie komt
Nog lang niet naar Nederland :(

[ afbeelding ]
Geweldig? Die meubels zien er uit alsof je ze zo bij de kringloopwinkel tegen kan komen. Zien er echt jaren '50 uit.

Ik vind Ikea er heel hard op achteruit gegaan in een paar jaar tijd, niet echt 'tijdloze' dingen die overal wel bij passen. Maar dat is natuurlijk ook hun strategie, nu kopen, over een paar jaar wegflikkeren, en weer nieuw kopen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_147525187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Geweldig? Die meubels zien er uit alsof je ze zo bij de kringloopwinkel tegen kan komen. Zien er echt jaren '50 uit.

Ik vind Ikea er heel hard op achteruit gegaan in een paar jaar tijd, niet echt 'tijdloze' dingen die overal wel bij passen. Maar dat is natuurlijk ook hun strategie, nu kopen, over een paar jaar wegflikkeren, en weer nieuw kopen.
Ik wou dat ik bij de kringloop zulke fantastische jaren 50 meubels tegenkwam
pi_147526698
Die 3zits fauteuil is nogal overkill.

Of is dat voor dikke mensen in Amerika?
pi_147526985
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:00 schreef JohnB52 het volgende:
Die 3zits fauteuil is nogal overkill.

Of is dat voor dikke mensen in Amerika?
Oh ik vind em echt geniaal! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 12 december 2014 @ 21:08:11 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147526991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:00 schreef JohnB52 het volgende:
Die 3zits fauteuil is nogal overkill.

Of is dat voor dikke mensen in Amerika?
In de jaren 50 waren ze zelfs in Amerika nog niet zo dik :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147528732
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Geweldig? Die meubels zien er uit alsof je ze zo bij de kringloopwinkel tegen kan komen. Zien er echt jaren '50 uit.

Ik vind Ikea er heel hard op achteruit gegaan in een paar jaar tijd, niet echt 'tijdloze' dingen die overal wel bij passen. Maar dat is natuurlijk ook hun strategie, nu kopen, over een paar jaar wegflikkeren, en weer nieuw kopen.
Als jaren 50 en 60 nu nog steeds mooi is, is het tijdloos.
pi_147529991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:00 schreef JohnB52 het volgende:
Die 3zits fauteuil is nogal overkill.

Of is dat voor dikke mensen in Amerika?
Er was een tijd dat de meeste banken zo waren. Dus rugsteun ook voor je schouders en hoofd. Maar hij lijkt me niet lekker zitten met die holle leuning.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Geweldig? Die meubels zien er uit alsof je ze zo bij de kringloopwinkel tegen kan komen. Zien er echt jaren '50 uit.

Ik vind Ikea er heel hard op achteruit gegaan in een paar jaar tijd, niet echt 'tijdloze' dingen die overal wel bij passen. Maar dat is natuurlijk ook hun strategie, nu kopen, over een paar jaar wegflikkeren, en weer nieuw kopen.
Nee, ze hebben het echt ontworpen naar ideeën van die tijd uitgevoerd in het nu. Het is al een tijdje mode, deze retrostijl.
pi_147530076
Best gek dat je het over dik hebt. De banken van nu kunnen veel groter & plomper zijn en dan uitgebreid met losse of vaste onderdelen om met zijn drieën met de benen recht vooruit te gaan liggen.
pi_147720416
IKEA Zwolle opent haar deuren op 18 februari 2015

quote:
Inwoners van Zwolle en wijde omgeving kunnen vanaf woensdag 18 februari 2015 terecht in de nieuwste en meest duurzame IKEA winkel van Nederland. Dit maakte storemanager Sandra Schouten gisteren bekend tijdens een exclusief kijkje achter de schermen. Zwolle wordt de dertiende vestiging van het Zweedse woonwarenhuis in Nederland. De winkel is door de internationale IKEA organisatie aangewezen als testvestiging voor toekomstige winkelformats. In de praktijk betekent dit dat IKEA Zwolle met een compactere winkelindeling een grotere aantrekkingskracht op bezoekers wil bewerkstelligen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147720994
Utrecht opent officieel op 28 januari, als ik het goed onthouden heb.
Hopelijk is dan een korte route van het trappenhuis naar de uitgang.
Ik vind het aanvoelen als een val en gevangen zijn, dat je van de 1e verdieping alleen maar omhoog kan naar showroom & somber restaurant met die ene smalle roltrap en de hele winkel door moet om weer buiten te komen. Volgens mij is dat ook onveilig, ondanks dat ze hun bouwvergunning zullen hebben.
  donderdag 18 december 2014 @ 21:53:39 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147721087
Dat de normale looproute zo is, wil niet zeggen dat er geen nooduitgangen zijn, en hoe de looproute is zegt dus niets over de veiligheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147721683
IKEA heeft de veiligheid voor klant en personeel absoluut wel op orde hoor :') Dat jij dat niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is. In veel winkels zit bijvoorbeeld precies midden op de markethall en showroom een ontruimingsroute naar beneden. In vestigingen met een parkeergarage onder de winkel kom je dan in de parkeergarage uit, in vestigingen zonder zo'n parkeergarage wordt je door een gang onder de winkel naar de parkeerplaats geleid. En daarbij de bevoorrading van die winkel gaat echt niet met de "standaard" route 's ochtends. Er zijn verrijdbare stellingen die in het geval van een noodsituatie open gereden worden.

Maar ik krijg de indruk dat het eigenlijk toch niet uitmaakt wat we zeggen, een negatieve houding zit er toch en krijg je ook niet weg. En veranderen blijven moeilijk.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147724779
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:05 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA heeft de veiligheid voor klant en personeel absoluut wel op orde hoor :') Dat jij dat niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is. In veel winkels zit bijvoorbeeld precies midden op de markethall en showroom een ontruimingsroute naar beneden. In vestigingen met een parkeergarage onder de winkel kom je dan in de parkeergarage uit, in vestigingen zonder zo'n parkeergarage wordt je door een gang onder de winkel naar de parkeerplaats geleid. En daarbij de bevoorrading van die winkel gaat echt niet met de "standaard" route 's ochtends. Er zijn verrijdbare stellingen die in het geval van een noodsituatie open gereden worden.

Maar ik krijg de indruk dat het eigenlijk toch niet uitmaakt wat we zeggen, een negatieve houding zit er toch en krijg je ook niet weg. En veranderen blijven moeilijk.
Tja, als de afstand zo groot blijft, zit Ikea-bezoek er voor mij niet meer in. Maar jij zal als het jou overkomt natuurlijk vriendelijk lachen en zeggen dat het helemaal niet geeft, dat je gewoon blij bent met wat er niet meer kan.
  donderdag 18 december 2014 @ 23:44:00 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147726921
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:56 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Tja, als de afstand zo groot blijft, zit Ikea-bezoek er voor mij niet meer in. Maar jij zal als het jou overkomt natuurlijk vriendelijk lachen en zeggen dat het helemaal niet geeft, dat je gewoon blij bent met wat er niet meer kan.
Prima dat je gewoon een shortcut wilt zoals in Delft, waar je vanaf de trap van boven direct richting de kassa kunt en niet de hele benedenverdieping door hoeft, maar kom niet aan met allerlei nonsens over veiligheid, want er zijn bij Ikea op iedere verdieping diverse nooduitgangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147728084
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:56 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Tja, als de afstand zo groot blijft, zit Ikea-bezoek er voor mij niet meer in. Maar jij zal als het jou overkomt natuurlijk vriendelijk lachen en zeggen dat het helemaal niet geeft, dat je gewoon blij bent met wat er niet meer kan.
Daarom speciaal voor jou en 16 miljoen andere nederlanders is er www.ikea.nl, die is 24 uur per dag geopend, en je kan er met 1 muisklik weer uit, handig he? ;)
  vrijdag 19 december 2014 @ 00:15:11 #262
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147728201
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:40 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA Zwolle opent haar deuren op 18 februari 2015

[..]

Het mocht even duren :P
pi_147730100
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima dat je gewoon een shortcut wilt zoals in Delft, waar je vanaf de trap van boven direct richting de kassa kunt en niet de hele benedenverdieping door hoeft, maar kom niet aan met allerlei nonsens over veiligheid, want er zijn bij Ikea op iedere verdieping diverse nooduitgangen.
In groningen kan dat gedeeltelijk. Direct weer naar beneden en dan de snelroute naar het magazijn. Hebben andere winkels dat niet?

Ben ook wel benieuwd naar zwolle. Maar ik wacht nog ff rustig af. Het zal in het begin wel smoor druk zijn.
pi_147732334
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:28 schreef Elleska het volgende:

In groningen kan dat gedeeltelijk. Direct weer naar beneden en dan de snelroute naar het magazijn. Hebben andere winkels dat niet?
Ik loop in Hengelo altijd gewoon via de uitgang direct naar het magazijn als ik toch al weet wat ik moet hebben. Kwa afsnij-route kan je daar alleen de showroom (boven) skippen en beneden het stukje met gordijnen e/d. De kopjes, pannen etc en bloempotten / kleedjes moet je verplicht door.
pi_147747630
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:56 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Tja, als de afstand zo groot blijft, zit Ikea-bezoek er voor mij niet meer in. Maar jij zal als het jou overkomt natuurlijk vriendelijk lachen en zeggen dat het helemaal niet geeft, dat je gewoon blij bent met wat er niet meer kan.
Volgens mij heb je twee opties;
- je kunt verwachten dat de hele wereld rekening met je gaat houden, niets meer veranderd en alles organiseert zoals jij dat het liefst voor ogen hebt.
- je kunt er het beste van maken en beseffen dat de wereld heus niet zo'n kwade boze wereld is en beseffen dat bedrijven heus niet bezig zijn met alleen jou als individu.

En ja. Ik denk dat ik persoonlijk eerder zou kiezen voor optie twee. Dat heet mijns inziens een verwerkingsproces. Of ik blij ben dat zoiets niet meer kan, waarschijnlijk niet. Maar ze doen het heus niet om mij persoonlijk een hak te zetten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:28 schreef Elleska het volgende:

[..]

In groningen kan dat gedeeltelijk. Direct weer naar beneden en dan de snelroute naar het magazijn. Hebben andere winkels dat niet?

Ben ook wel benieuwd naar zwolle. Maar ik wacht nog ff rustig af. Het zal in het begin wel smoor druk zijn.
In principe zijn er altijd wel afsnijdroutes. Maar die zijn natuurlijk commercieel niet interessant en worden steeds vaker afgesloten door nooddeuren.

Op de showroom van Hengelo bijvoorbeeld zaten er 4, daarvan zijn er nu drie afgesloten. :')
Op de markethall zijn er uit mijn hoofd twee, en beide zijn smaller gemaakt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Bartjebart op 19-12-2014 19:40:38 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147747649
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 december 2014 07:34 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik loop in Hengelo altijd gewoon via de uitgang direct naar het magazijn als ik toch al weet wat ik moet hebben. Kwa afsnij-route kan je daar alleen de showroom (boven) skippen en beneden het stukje met gordijnen e/d. De kopjes, pannen etc en bloempotten / kleedjes moet je verplicht door.
Dan heb je al tweederde afgesneden :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:51:22 #267
283085 TWP
kassalade
pi_147768506
Heeft iemand een idee of deze (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00218457/) serie uit het assortiment gaat? De afgelopen dagen staat 'ie overal op 'niet beschikbaar'.
:)
pi_147768862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:40 schreef Bartjebart het volgende:


[..]

In principe zijn er altijd wel afsnijdroutes. Maar die zijn natuurlijk commercieel niet interessant en worden steeds vaker afgesloten door nooddeuren.

Op de showroom van Hengelo bijvoorbeeld zaten er 4, daarvan zijn er nu drie afgesloten. :')
Op de markethall zijn er uit mijn hoofd twee, en beide zijn smaller gemaakt.
Ik zou er ook niet blij van worden als alle doorgangen weg gehaald zouden worden.
De hele winkel doorlopen ie best een afstand en dat red ik niet meer. Ondanks de fijne hoge karretje met ideale leunhoogte. De rolstoelen zijn ondingen en vaak niet beschikbaar.

Het hele assortiment bekijken doe ik wel op de site. De winkel is voor doelgericht dingen bekijken/uitproberen en shoppen.
pi_147769024
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:11 schreef Elleska het volgende:
Het hele assortiment bekijken doe ik wel op de site. De winkel is voor doelgericht dingen bekijken/uitproberen en shoppen.
Dit ja. Is trouwens wel irritant dat je verplicht langs de showroom moet voor spullen die niet in het self-service magazijn liggen. Moest laatst een bureaustoel hebben, had hem vooraf al uitgezocht (Volmar *) ), maar dan moet je eerst die hele showroom door (uiteraard zit de kantoormeuk precies halverwege de route), De bon laten printen. De andere helft door, de helft van de markethal door, betalen met die bon en daarna nog 15 minuten wachten tot hij is opgehaalt .. :{ Was bijna 40 minuten kwijt voor iets wat in 5 zou moeten kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2014 11:19:53 ]
pi_147769642
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:11 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet blij van worden als alle doorgangen weg gehaald zouden worden.
De hele winkel doorlopen ie best een afstand en dat red ik niet meer. Ondanks de fijne hoge karretje met ideale leunhoogte. De rolstoelen zijn ondingen en vaak niet beschikbaar.

Het hele assortiment bekijken doe ik wel op de site. De winkel is voor doelgericht dingen bekijken/uitproberen en shoppen.
Dat begrijp ik wel. Ik wil ook niet altijd de hele showroom zien bijvoorbeeld.
Maar ik probeer gewoon aan te geven wat IKEA's redenatie is in deze.

Uiteindelijk is om het gehele assortiment goed tot zijn recht te laten komen de fysieke winkel voor IKEA echt stukken belangrijker dan de website.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147769749
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 december 2014 11:19 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dit ja. Is trouwens wel irritant dat je verplicht langs de showroom moet voor spullen die niet in het self-service magazijn liggen. Moest laatst een bureaustoel hebben, had hem vooraf al uitgezocht (Volmar *) ), maar dan moet je eerst die hele showroom door (uiteraard zit de kantoormeuk precies halverwege de route), De bon laten printen. De andere helft door, de helft van de markethal door, betalen met die bon en daarna nog 15 minuten wachten tot hij is opgehaalt .. :{ Was bijna 40 minuten kwijt voor iets wat in 5 zou moeten kunnen.
Dan heb je toch echt een belangrijke shortcut gemist hoor. Je kunt namelijk van de bankenafdeling zo doorsteken naar de kantoormeubelen. En heb je bij andere verkoopbalies (bijvoorbeeld in het zelfbedieningsmagazijn) gevraagd of ze een bon voor je kunnen uitprinten?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147769926
Alles bekijken werkt misschien voor iemand die max 1x per jaar in de ikea komt.
Maar bij meerdere bezoeken per jaar ga je toch niet weer alle producten bekijken die je de vorige keer ook al had gezien.
pi_147773369
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:28 schreef Elleska het volgende:

[..]

In groningen kan dat gedeeltelijk. Direct weer naar beneden en dan de snelroute naar het magazijn. Hebben andere winkels dat niet?

Ben ook wel benieuwd naar zwolle. Maar ik wacht nog ff rustig af. Het zal in het begin wel smoor druk zijn.
Utrecht hàd het. Als je om het trappen/liftblok heen gedraaid was en omlaag gegaan, moest je de rechte kook/serviesafdeling door, afsnijpoort door, dwars door een uitloper van de plantenafdeling en dan het magazijn. Was best nog mars.

Bart, zoals je al zien kon, is het niet alleen voor mij dat de wereld aangepast moet worden. Het is nu meer dan 2x zo groot geworden en die korte route is weg. Hallo zeg! De verlichting beneden is zwakker dan het was, waardoor ik nog minder zie en minder overzicht heb. Voor bewegwijzering zijn er de buslijn-achtige panelen aan het plafond, waar ik recht voor moet staan om ze te kunnen lezen) en achteraf zag ik dat er ook een tja, wat is dat? soort schematische aanduiding is. Twee ongelijke vlakken onscherp/te ijl en te dicht boven elkaar getekend. Meen me te herinneren dat entree, trappen/liftblok, kassa, service-afdeling erop staan. Alleen kon ik dat overzicht niet verenigingen met wat ik me herinner gezien/ervaren te hebben. Dat draagt ook niet bij aan de veiligheid. De routes incl. afsnijdingen staan er in ieder geval niet op. Wel een lange scheidingslijn tussen de rij kassa's/klantenservice en winkel/zelfbedieningsmagazijn in. Dus afwachten wat er na de officiële opening in de folder staat. Zonder duidelijk topografisch kaartje incl. goede afsnijdingen zal ik daar niet vaak meer naar binnengaan en al helemaal niet meer zomaar. Als het aankondigings/ uitnodigingsbericht niet vergezeld gaat van topografische routekaartjes, zal ik niet voor de zomer gaan kijken hoe het ermee staat. De kans om bij aankomst te zien dat het niets is en dus gelijk de kou weer in moeten, die riskeer ik niet.

Begin deze maand heb bij het restaurant in ongeloof staan kijken. Het ene deel fel verlicht en het andere donker. Of je naar de hel en hemel naast elkaar staat te kijken. Alleen is niet duidelijk welke wat is. Toen dacht ik aan de donkere onderwereld. Maar nu valt me die lichte, brede, geplaveide weg naar de hel me in.

Zoals Elleska zegt, voor vaste klanten is die overal-langs-route onzin en ongewenst. Voor nieuwe klanten kan het de verleiding zijn, maar voor mijn familie was het eens en nooit meer, wat een verschrikkelijke winkel. Logisch, je krijgt veel te veel indrukken als je het assortiment niet al half kent. Door ze de hele winkel door te sleuren, ontneem je ze ook de kans te zien dat het een woonsupermarkt is en geen meubelwinkel. In de levensmiddelensupermarkten word je al lang niet meer de hele winkel door gevoerd. Nieuwe klanten die voor een bankstel of voor een nieuwe keuken komen kijken, zijn ook helemaal niet geïnteresseerd in het complete assortiment en hoe je dat alles zou kunnen opstellen. Het is een verouderde opvatting dat iedereen de hele winkel door moet. Je kan immers on-line al veel bekijken incl. opstellingen en lijstjes maken.
  zondag 21 december 2014 @ 20:28:36 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_147815991
Moet IKEA laminaat eerst een X aantal uur in huis liggen voor je hem legt? Weet iemand dat?
***
pi_147816108
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
Moet IKEA laminaat eerst een X aantal uur in huis liggen voor je hem legt? Weet iemand dat?
Laminaat altijd laten acclimatiseren.
pi_147816221
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
Moet IKEA laminaat eerst een X aantal uur in huis liggen voor je hem legt? Weet iemand dat?
Jep, minimaal 24 uur. 48 uur is beter :)
pi_147816329
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:05 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Utrecht hàd het. Als je om het trappen/liftblok heen gedraaid was en omlaag gegaan, moest je de rechte kook/serviesafdeling door, afsnijpoort door, dwars door een uitloper van de plantenafdeling en dan het magazijn. Was best nog mars.

Bart, zoals je al zien kon, is het niet alleen voor mij dat de wereld aangepast moet worden. Het is nu meer dan 2x zo groot geworden en die korte route is weg. Hallo zeg! De verlichting beneden is zwakker dan het was, waardoor ik nog minder zie en minder overzicht heb. Voor bewegwijzering zijn er de buslijn-achtige panelen aan het plafond, waar ik recht voor moet staan om ze te kunnen lezen) en achteraf zag ik dat er ook een tja, wat is dat? soort schematische aanduiding is. Twee ongelijke vlakken onscherp/te ijl en te dicht boven elkaar getekend. Meen me te herinneren dat entree, trappen/liftblok, kassa, service-afdeling erop staan. Alleen kon ik dat overzicht niet verenigingen met wat ik me herinner gezien/ervaren te hebben. Dat draagt ook niet bij aan de veiligheid. De routes incl. afsnijdingen staan er in ieder geval niet op. Wel een lange scheidingslijn tussen de rij kassa's/klantenservice en winkel/zelfbedieningsmagazijn in. Dus afwachten wat er na de officiële opening in de folder staat. Zonder duidelijk topografisch kaartje incl. goede afsnijdingen zal ik daar niet vaak meer naar binnengaan en al helemaal niet meer zomaar. Als het aankondigings/ uitnodigingsbericht niet vergezeld gaat van topografische routekaartjes, zal ik niet voor de zomer gaan kijken hoe het ermee staat. De kans om bij aankomst te zien dat het niets is en dus gelijk de kou weer in moeten, die riskeer ik niet.

Begin deze maand heb bij het restaurant in ongeloof staan kijken. Het ene deel fel verlicht en het andere donker. Of je naar de hel en hemel naast elkaar staat te kijken. Alleen is niet duidelijk welke wat is. Toen dacht ik aan de donkere onderwereld. Maar nu valt me die lichte, brede, geplaveide weg naar de hel me in.

Zoals Elleska zegt, voor vaste klanten is die overal-langs-route onzin en ongewenst. Voor nieuwe klanten kan het de verleiding zijn, maar voor mijn familie was het eens en nooit meer, wat een verschrikkelijke winkel. Logisch, je krijgt veel te veel indrukken als je het assortiment niet al half kent. Door ze de hele winkel door te sleuren, ontneem je ze ook de kans te zien dat het een woonsupermarkt is en geen meubelwinkel. In de levensmiddelensupermarkten word je al lang niet meer de hele winkel door gevoerd. Nieuwe klanten die voor een bankstel of voor een nieuwe keuken komen kijken, zijn ook helemaal niet geïnteresseerd in het complete assortiment en hoe je dat alles zou kunnen opstellen. Het is een verouderde opvatting dat iedereen de hele winkel door moet. Je kan immers on-line al veel bekijken incl. opstellingen en lijstjes maken.
Wat een lap tekst. Bekijk je bij elke winkel al die punten? Je maakt je druk om zoveel dingen. Niets beters te doen?
pi_147816555
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat een lap tekst. Bekijk je bij elke winkel al die punten? Je maakt je druk om zoveel dingen. Niets beters te doen?
Ja, bij elke winkel kijk ik of hij voor mij toegankelijk is.
pi_147816669
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:40 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, bij elke winkel kijk ik of hij voor mij toegankelijk is.
Waarom? Rolstoel?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 21 december 2014 @ 20:46:11 #280
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_147816872
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:42 schreef Miniem het volgende:

[..]

Waarom? Rolstoel?
slechtziend lijkt me, ivm problemen met licht. En jammer dat ze daar bij ikea geen rekening mee houden.
  zondag 21 december 2014 @ 22:33:27 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_147822826
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Jep, minimaal 24 uur. 48 uur is beter :)
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:30 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Laminaat altijd laten acclimatiseren.
^O^
***
  zondag 21 december 2014 @ 22:42:03 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147823284
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:46 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

slechtziend lijkt me, ivm problemen met licht. En jammer dat ze daar bij ikea geen rekening mee houden.
En voor de slechthorenden mogen ze de muzak wel wat harder zetten, die willen ook wel eens een deuntje meekrijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 december 2014 @ 22:52:17 #283
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_147823809
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 22:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

En voor de slechthorenden mogen ze de muzak wel wat harder zetten, die willen ook wel eens een deuntje meekrijgen.
haha, precies! :P maar ik dacht meer aan bijvoorbeeld een extra duidelijke plattegrond ofzo. Met de belichting en de route van de winkel kunnen ze natuurlijk niet met iedereen rekening houden.
pi_147824210
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 22:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

En voor de slechthorenden mogen ze de muzak wel wat harder zetten, die willen ook wel eens een deuntje meekrijgen.
Ja maar... als iemand dan juist een heel sterk gehoor heeft? Dan heeft diegene weer teveel prikkels... :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147824618
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 22:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

En voor de slechthorenden mogen ze de muzak wel wat harder zetten, die willen ook wel eens een deuntje meekrijgen.
Alsjeblieft niet. Toen ik er werkte was het al misdadig om er 14 keer per dag Ben Howard te horen :(
pi_147824682
staat de muziek harder dan horen ze het antwoord van de medewerker weer niet bij het stellen van een vraag.

Als de verlichting echt zo sterk verschild tussen de verdiepingen is dat toch wel opmerkelijk te noemen.
maarja overdrijven is ook een vak.

[ Bericht 15% gewijzigd door Elleska op 22-12-2014 00:01:36 ]
  zondag 21 december 2014 @ 23:47:02 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147826564
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja maar... als iemand dan juist een heel sterk gehoor heeft? Dan heeft diegene weer teveel prikkels... :{
Of een slechthorende die zeer gevoelig is voor geluid?
Ja, het bestaat... :Y

Ergo, je richt je zaak in op basis van je gemiddelde klant, en dat is nou eenmaal geen slechtziende 50-jarige vrouw die overgevoelig is voor licht, geluid, gluten en dons, en door haar fibromyalgie niet meer dan 150 meter kan lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147826709
En ik ben maar 1,57m. Alles wat te hoog hangt kan ik sowieso niet zien/niet bij.

Leren omgaan met je beperkingen is misschien beter dan gefrustreerd raken over de grote boze wereld die geen rekening met iedereen houdt.
pi_147827185
Ik ben overgevoelig voor drukte, daar doen ze ook maar niks aan :(
Tap tap tap
pi_147830144
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:59 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben overgevoelig voor drukte, daar doen ze ook maar niks aan :(
Ze zijn ook open op tijdstippen zoals dinsdag-ochtend als er geen hont komt :Y
pi_147833085
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 01:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

dinsdag-ochtend als er geen hont komt :Y
niet deze dinsdagochtend :{w
de hont, de schoonmoeder van de hont, het baasje en de buren van het baasje zullen deze week veelvuldig de ikea bevolken
  maandag 22 december 2014 @ 09:13:57 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147833645
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 01:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ze zijn ook open op tijdstippen zoals dinsdag-ochtend als er geen hont komt :Y
Nou, sinds die euroontbijtjes valt dat ook wel tegen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147859527
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 22:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

En voor de slechthorenden mogen ze de muzak wel wat harder zetten, die willen ook wel eens een deuntje meekrijgen.
Harder zetten geeft geluidsvervorming. Dus slechthorenden zullen hier niet blij mee zijn.
pi_147859727
Vanochtend was het in Amsterdam behoorlijk druk in elk geval.

Eindelijk nieuw servies gehaald (fargrik of zo), en allerlei kleine zooi. Ook wat nieuwe planken voor de pax-kasten van de kinderen. Gvd, wat zijn die plankdragers toch irritant om vast te maken.
pi_147898491
Voor mensen die nog opzoek zijn naar spaarlampen:

(Het staat volgens mij niet op de website) alle SPARSAM lampen zijn nu 2 halen 1 betalen.
Volgens mij zijn ze uit het assortiment want ze staan niet meer op de website. De aanbieding was in ieder geval in Amsterdam maar het lijkt me dat die landelijk is.

Ik vind spaarlampen toch wat beter dan LED in sommige gevallen dus ik heb een voorraadje 20W Spaarlampen kunnen inslaan voor 1.99 per stuk :D
pi_148043514
Jawel, het is weer zover:


http://www.ikea.com/ms/nl_NL/campaigns/plundra.html?icid=nl|iba|20141222|674
pi_148046230
Fantastische aanbieding:
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 14:09:02 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_148046298
_O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_148056010
Via Anna kom ik er niet achter en het staat ook niet op de site..

Wie weet hoeveel draagvermogen de planken van de KALLAX heeft?
Ik wil deze kast als speelgoedkast gaan gebruiken voor de kinderen. En ze hebben bijvoorbeeld best wat zware boeken of kisten met speelgoed die ik erin kwijt wil.

Maar als zo'n plank maar 3 kg aan kan omdat ie anders gelijk krom staat, dan heeft het voor ons weinig zin. Wie o wie?
pi_148056095
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Via Anna kom ik er niet achter en het staat ook niet op de site..

Wie weet hoeveel draagvermogen de planken van de KALLAX heeft?
Ik wil deze kast als speelgoedkast gaan gebruiken voor de kinderen. En ze hebben bijvoorbeeld best wat zware boeken of kisten met speelgoed die ik erin kwijt wil.

Maar als zo'n plank maar 3 kg aan kan omdat ie anders gelijk krom staat, dan heeft het voor ons weinig zin. Wie o wie?
Bij de productinformatie staat:
Maximale belasting: 13 kg.

Normaal gesproken is dat per plank.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148056099
Vol.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')