abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:20:48 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145578013

quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice

Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen

Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:
Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145578873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:28 schreef JohnB52 het volgende:
Yes.
Ikea heeft t toch mooi "opgelost"
Onderdeel is er niet meer, dus ik krijg het ook niet.
Eerst zeiden ze tegen mij dat het onderdeel alleen was om de stof naar binnen te duwen, maar daar kwamen ze van terug, nadat ik zei dat het een vlijmscherp ding was, en op de plaatjes te zien was dat je een gat er mee moest maken om de bouten doorheen te steken.
ik snap nog steeds niet welk ding je bedoeld. in de handleiding zie ik dit.

is dat wat je bedoeld??
zoja, dat ding staat bij eigen gereedschap, naast het potlood. dus iets waar je zelf voor moet zorgen, niet de ikea.
pi_145588381
Lijkt me toch inderdaad een priem, aan het plaatje te zien. Gat prikken, schroef erdoor en aandraaien. Zou je ook nog met een mesje kunnen doen als je een groter gat wilt.

Poeha om niks?
pi_145588603
Nee want dit is de nieuwe handleiding, die bij de nieuwe stof hoort.

Ik heb de oude handleiding en de oude stof.

Die is zo stug, probeer daar maar eens 4 stompe bouten tegelijk doorheen te duwen.

Maar t is wel gelukt uiteindelijk, maar ging niet van harte.
pi_145588648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:28 schreef JohnB52 het volgende:
Nee want dit is de nieuwe handleiding, die bij de nieuwe stof hoort.
Ik heb de oude handleiding en de oude stof.
Die is zo stug, probeer daar maar eens 4 stompe bouten tegelijk doorheen te duwen.
Maar t is wel gelukt uiteindelijk, maar ging niet van harte.
Je moet ook niet vier bouten gelijktijdig door 1 gat proberen te duwen :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145588669
@Leandra: nu heb ik pech. Ze kunnen het juisteonderdeel niet leveren.
pi_145588717
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:30 schreef JohnB52 het volgende:
@Leandra: nu heb ik pech. Ze kunnen het juisteonderdeel niet leveren.
Dat is zuur... waar hoort het artikel bij meegeleverd te worden? Bij de bekleding?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145588763

Ja bij de armleuning bekleding.

Hier t plaatje. Een priem voldoet dus niet. Het zijn volgens mij M8 bouten.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:35:23 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145588854
Ikea België kan dat onderdeelnummer (want dat lijkt erbij te staan) ook niet meer leveren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145589058
Dat is een goede...

Ach het zit nu, maar is geen pretje om dat om je eentje in elkaar te zetten.

Uiteindelijk wel met zijn 2en voor elkaar gekregen, 1 iemand er bovenop duwen, de ander met n priem de draadjes aan de kant duwen totdat de moer er doorheen ging. En dat X 8
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:44:02 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145589164
Dat lijkt het me sowieso al niet, zelfs met het juiste onderdeel...
Als Ikea in de montagehandleiding al waarschuwt voor slagaderlijke bloedingen dan weet je het wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145589360
Er zitten geen slagaders in je vingertop. :P

Lijkt me een soort rond mesje te zijn. Ik had een vlijmscherpe mes gepakt (scalpel, maar die zal niet iedereen in de la hebben).
pi_145589444
Stanleymes had ook gekund, maar snij je dan mis, dan zegt ikea ook van: ja doei had je het bijgeleverde spul maar moeten gebruiken.

Tenminste. Dat dacht ik dus voordat ik vanmiddag te horen kreeg dat ik pech had.
pi_145589924
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:35 schreef Leandra het volgende:
Ikea België kan dat onderdeelnummer (want dat lijkt erbij te staan) ook niet meer leveren?
In principe heeft een nationale organisatie geen eigen onderdelenvoorraad. Wanneer IKEA onderdelen voor je kan bestellen worden deze uit Zweden, door een dochtermaatschappij, naar je toegestuurd.
pi_145590337
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:32 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ja bij de armleuning bekleding.
Hier t plaatje. Een priem voldoet dus niet. Het zijn volgens mij M8 bouten.
Had je de laatste verpakking van deze bekleding in Nederland?
pi_145591565
Als het met een scherpe uitsteker moet lukken, dan ook met een vlijmscherpe priem.
Al vermoed ik dat maar weinig mensen zoiets in de gereedschapskist hebben liggen. Een gewone priem wel maar die lijkt me idd niet echt geschikt voor de stof. Misser van de IKEA.
pi_145594110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Had je de laatste verpakking van deze bekleding in Nederland?
Voor zover ik weet niet. Ging ook nog iets mis bij afhalen extern magazijn. Verkeerde hoes meegegeven. Niet zelf gecheckt. Dus na n week kwamen ze m omruilen.

Toen ik m ging kopen waren er nog 34 op voorraad. Hij staat alleen niet meer op ikea.nl omdat hij per 15-09-2015 uit assortiment gaat.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 11:26:04 #18
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_145597549
Kan het kloppen dat je Ikea niet kan mailen? Zo ze graag wat feedback willen mailen over de bestelling van de nieuwe online Faktum webshop.
pi_145600050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef Black-Hole het volgende:
Kan het kloppen dat je Ikea niet kan mailen? Zo ze graag wat feedback willen mailen over de bestelling van de nieuwe online Faktum webshop.
@ikeahelpt tweeten...
pi_145600929
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef Black-Hole het volgende:
Het kan via een vragenformulier, op de site te zoeken via klantenservice => contact o.i.d.
pi_145620870

pi_145805906
Jeroentje.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 09:07:35 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145807115
quote:
Redrug _O-
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145827875
quote:
Toen ik dat filmpje zonder geluid keek hoorde ik in me hoofd de intro van "Bobby's World" in me hoofd :P

pi_145849973
Weet iemand welke mand dit is? (linksonder op het plaatje)
Heb zowel internet als de catalogus doorzocht maar ik kan hem niet vinden.
Hij moet 4,99 kosten.

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_145850330
Na wat gegoogle lijkt het op een zwarte HÖJDARE maar die staat niet op de website.
Tap tap tap
pi_145850655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:44 schreef CherryLips het volgende:
Na wat gegoogle lijkt het op een zwarte HÖJDARE maar die staat niet op de website.
Zou kunnen :Y

Vreemd, het is een recente editie van een tijdschrift, lijkt me dan dat Ikea het gewoon in het assortiment heeft :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_145856465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Vreemd, het is een recente editie van een tijdschrift, lijkt me dan dat Ikea het gewoon in het assortiment heeft :P
Of ze hebben wellicht, ietwat slordig, iets gekozen dat nog ergens stond en niet vrij nieuw is?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_145856590
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Of ze hebben wellicht, ietwat slordig, iets gekozen dat nog ergens stond en niet vrij nieuw is?
Net zoiets als 'eigen collectie', of 'kringloop'. Daar kan ik toch niks mee? :D
Tap tap tap
pi_145865328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Helaas nemen tijdschriften het niet zo nauw met het IKEA assortiment wat dat betreft. Laatst in een uitgave van 101 woonideeën een product gezien dat uit een tijdelijke collectie kwam van eind 2013.
Of dat ze producten aanpassen zodat het beter bij hun opstelling past. In dit geval met een bus spuitverf dat ding zwart maken.

Volgens mij is HÖJDARE al uit het assortiment.
pi_145923246
Ben nu bij Ikea Delft en we waren in recordtempo weer buiten. Maar ik kom er hhelaas niet weg. De lift in de parkeergarage waar ik in zit is blijven steken op een cm of 30 van de etage waar we heen wilden.
Nu wachten op de monteur die er volgens de alarmcentrale 10 minuten geleden al zou zijn.
pi_145923313
Woeps, sterkte! Hoop dat het snel gefixt is!
I had a signature once. It was awful.
pi_145923859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Woeps, sterkte! Hoop dat het snel gefixt is!
Monteur heeft ons er net uitgehaald. Nederige excuses van de beveiliging gehad want "normaal krijgen ze zelf ook een melding en gaat alles veel sneller".

Naam en adres achtergelaten op zijn verzoek. Geen idee waarom overigens.
pi_145925218
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Monteur heeft ons er net uitgehaald. Nederige excuses van de beveiliging gehad want "normaal krijgen ze zelf ook een melding en gaat alles veel sneller".

Naam en adres achtergelaten op zijn verzoek. Geen idee waarom overigens.
Misschien krijg je een zelfbouw excuses-boeket in plat katonnendoos
pi_145928787
Gisteren het IKEA voorraadsysteem eens de andere kant op meegemaakt. Meestal heb je de pech dat er staat dat er voorraad is op de website maar dat die er niet is.

Nu gaf en de website en de IKEA Computer op de keukenafdeling dat ze die deurtjes niet op voorraad hadden, ging de medewerker in de showroom toch even bellen met het externe magazijn voor me, blijken ze er gewoon te zijn...

Medewerker bij de afhaalbalie van het externe magazijn vond het maar vreemd dat ik mijn order zo in detail wou controleren om te kijken of ik nou echt die deurtjes had.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:53:18 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_145938462
Opgelost :P

Jongens, is dit oorspronkelijk een Billy kastje?

[ Bericht 41% gewijzigd door Troel op 25-10-2014 22:25:20 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145938659
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:53 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

Jongens, is dit oorspronkelijk een Billy kastje?
BENNO tv-meubel
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:58:16 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_145938743
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BENNO tv-meubel
Dus dit is het kastje wat ik zoek he? Heb je toevallig ook nog enig idee hoe dat bovenste rekje heette?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:01:02 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145938923

[ Bericht 100% gewijzigd door lady-wrb op 25-10-2014 22:01:38 ]
pi_145938986
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Dus dit is het kastje wat ik zoek he? Heb je toevallig ook nog enig idee hoe dat bovenste rekje heette?
Ik snap die eerste vraag niet?

Bovenste rekje, bedoel je dat verbindingsdeel zoals hier op de foto?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:02:44 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_145939023
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik snap die eerste vraag niet?
Bedoel je dat verbindingsdeel?
De Billy tvkast set bestaat uit twee hoge boekenkasten, dit kastje en nog een verbindingsstuk. Hoe heette dat verbindingsstuk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145939042
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:02 schreef Troel het volgende:

[..]

De Billy tvkast set bestaat uit twee hoge boekenkasten, dit kastje en nog een verbindingsstuk. Hoe heette dat verbindingsstuk?
BILLY (volgens mij)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:04:19 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_145939101
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BILLY (volgens mij)
Ahja :P

Ik ga eens kijken of ik ergens kan vinden wat de afmetingen van dat onderkastje zijn. Neem aan dat die verbindingsdingen ook niet meer te krijgen zijn toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:06:09 #44
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145939182
Wij hebben een tv-meubel van de Besta Vara serie. En ook een losse kast van de Besta Vera serie. En nog 4 kasten boven. Van de Besta Vara serie. Dat is een beetje de pest, alles heeft dezelfde naam maar het is toch weer anders :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_145939373
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:06 schreef Etcetera het volgende:
Wij hebben een tv-meubel van de Besta Vara serie. En ook een losse kast van de Besta Vera serie. En nog 4 kasten boven. Van de Besta Vara serie. Dat is een beetje de pest, alles heeft dezelfde naam maar het is toch weer anders :')
BESTA VARA tv-meubel? De deuren/ladefronten zijn van BESTA VARA. De basiselementen zijn BESTA (zonder toevoeging)
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:10:45 #46
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145939392
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

BESTA VARA tv-meubel? De deuren/ladefronten zijn van BESTA VARA. De basiselementen zijn BESTA (zonder toevoeging)
Mag ook :P we zijn er nog steeds wel blij mee in elk geval :+
With four other people
And aliens
pi_145939935
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:10 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Mag ook :P we zijn er nog steeds wel blij mee in elk geval :+
Oh sorry :@ ik dacht dat je er een vraag over had... :@
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:25:05 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_145939998
Ik ga gewoon heeeeel hard hopen!

Heb nu een Expedit en ondanks dat ik die kast echt heel mooi vind, is hij zonder bakken voor mij te onrustig en met bakken eigenlijk ook, omdat ik altijd het onderste uit de bakken nodig heb :P

Dus die staat inmiddels op Marktplaats, en dan maar hopen dat ik via Marktplaats de boel bij elkaar kan vinden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:25:32 #49
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145940015
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:23 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh sorry :@ ik dacht dat je er een vraag over had... :@
:D Geeft niet ;) het was in reactie op de zoektocht naar een BILLY onderdeel :P
With four other people
And aliens
pi_145965698
Ik ga binnenkort samenwonen en moet dus wat ruimte maken in mijn redelijk kleine (39m2) appartementje. Had 4 dvd kastjes staan (oude modellen, lager en breder dan de gnedby dvd kasten) en zocht een oplossing om m'n dvd's ergens anders kwijt te kunnen. Boven m'n tv had ik wel nog ruimte, maar ik durfde het eigenlijk niet aan om daar planken te hangen omdat ik betonnen muren heb en daarin boren een kutwerk is, en de planken alleen maar laten hangen aan twee schroeven in de houten rand bovenaan mijn muur vertrouwde ik niet helemaal (heb een vrij nieuwe tv haha). Ging op marktplaats zoeken naar een besta tv meubel, die direct gevonden en vrijdag opgehaald. Erg fijn haha, nieuw kost deze opstelling rond de 300 euro... ik heb 'm voor een kwart daarvan meegekregen. Gister de halve dag bezig geweest, maar wel érg tevreden met het resultaat:

klik
klik

Tinypic doet vervelend met uploaden (hij draait m'n foto's steeds een kwartslag..) dus vandaar even een klik-link!

Wel stom dat ze die kastjes nét een paar centimeter te laag hebben gemaakt om 3 planken met dvd's erin te kunnen zetten haha. Heb nu maar gewoon de planken eruit gelaten en de dvd's opgestapeld, en dat past gelukkig nét! Ook de lades onder de tv heb ik volgepropt met dvd's.
pi_145965826
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga binnenkort samenwonen en moet dus wat ruimte maken in mijn redelijk kleine (39m2) appartementje. Had 4 dvd kastjes staan (oude modellen, lager en breder dan de gnedby dvd kasten) en zocht een oplossing om m'n dvd's ergens anders kwijt te kunnen. Boven m'n tv had ik wel nog ruimte, maar ik durfde het eigenlijk niet aan om daar planken te hangen omdat ik betonnen muren heb en daarin boren een kutwerk is, en de planken alleen maar laten hangen aan twee schroeven in de houten rand bovenaan mijn muur vertrouwde ik niet helemaal (heb een vrij nieuwe tv haha). Ging op marktplaats zoeken naar een besta tv meubel, die direct gevonden en vrijdag opgehaald. Erg fijn haha, nieuw kost deze opstelling rond de 300 euro... ik heb 'm voor een kwart daarvan meegekregen. Gister de halve dag bezig geweest, maar wel érg tevreden met het resultaat:

klik
klik

Tinypic doet vervelend met uploaden (hij draait m'n foto's steeds een kwartslag..) dus vandaar even een klik-link!

Wel stom dat ze die kastjes nét een paar centimeter te laag hebben gemaakt om 3 planken met dvd's erin te kunnen zetten haha. Heb nu maar gewoon de planken eruit gelaten en de dvd's opgestapeld, en dat past gelukkig nét! Ook de lades onder de tv heb ik volgepropt met dvd's.
Netjes! ^O^ O+
pi_145966512
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:

klik
klik

Ziet er strak uit hoor!

Ja daarmee heb ik ook al eens zitten puzzelen, hetzelfde geldt voor cd's. Nu heb ik voor de dvd's (in een lagere kast) een ondiepe INREDA plank gehangen. Deze passen op de achterste twee rijen gaten in de kast en hangen zo'n 8cm van de bodem, zodat je er ook een rij dvd's voor kunt zetten, maar nog wel kunt zien wat er achter staat.
pi_145967485
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ziet er strak uit hoor!

Ja daarmee heb ik ook al eens zitten puzzelen, hetzelfde geldt voor cd's. Nu heb ik voor de dvd's (in een lagere kast) een ondiepe INREDA plank gehangen. Deze passen op de achterste twee rijen gaten in de kast en hangen zo'n 8cm van de bodem, zodat je er ook een rij dvd's voor kunt zetten, maar nog wel kunt zien wat er achter staat.
Wat slim! Voor nu past het nog in de linker kast (in de rechter komen nog andere spullen), maar als mijn collectie zich nog verder uitbreidt (en dat gaat ongetwijfeld gebeuren), dan is dat zeker iets om over na te denken!
pi_145968101
Door die deurtjes dacht ik even dat je twee tv's had. :D
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:32:49 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145968418
Ik vind het zo'n gemiste kans dat ze niet iets hebben bedacht waardoor je 3 rijen DVD's boven elkaar kunt plaatsen, volgens mij past het met Blu-rays zelfs net niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:35:00 #56
3185 Adelante
To let it go now
pi_145968544
Glasplaatjes in plaats van die dikke planken?

Ik heb mijn dvd's nog in dozen na de verhuizing. Stream tegenwoordig alles en ook nog in betere kwaliteit :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_145970281
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:35 schreef Adelante het volgende:
Glasplaatjes in plaats van die dikke planken?

Ik heb mijn dvd's nog in dozen na de verhuizing. Stream tegenwoordig alles en ook nog in betere kwaliteit :P
Dat lost het volgens mij niet op. Volgens mij zijn de gaten in de zijwanden op een onhandige afstand van elkaar geboord.
pi_145970310
Glasplaatjes passen er ook niet tussen, ik heb nu drie lagen dvd's op elkaar gezet en dat past echt nét. Dus ook de gaatjes anders boren lost het verschil niet op, de kast is echt net een paar cm te laag. Elke cm aan planken die je er tussen wil zetten, zou je de kast hoger moeten maken. Inderdaad een gemiste kans, zeker omdat de ondiepe versies van de besta kasten qua diepte echt perfect zijn voor dvds!

Hahaha @wyccie klopt, de hoogglans deurtjes spiegelen net zo lekker als de tv ;) maar twee tv's boven elkaar is zelfs mij wat teveel haha.
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:17:39 #59
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_145970454
en liggend is ook geen optie?
pi_145970584
Mm eens even een tvp. Woon naast een Ikea maar kom er eigenlijk zelden.
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:21:23 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145970620
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:17 schreef scrub_nurse het volgende:
en liggend is ook geen optie?
Niet echt handig als je ze een beetje op volgorde wilt houden.
Overigens hetzelfde probleem met de diepte van de laden, ook net niet.... terwijl het allemaal zo mooi had kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145970937
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet echt handig als je ze een beetje op volgorde wilt houden.
Overigens hetzelfde probleem met de diepte van de laden, ook net niet.... terwijl het allemaal zo mooi had kunnen zijn.
Inderdaad :). Zoals ik het nu heb gedaan is het best te doen hoor, maar het had zo makkelijk perfect kunnen zijn. Inderdaad precies zo bij de lades. Net iets dieper en er hadden twee rijen dvd's achter elkaar in kunnen liggen..
pi_145976155
Ik zag in Hengelo trouwens een vooraankondiging hangen van de 'Kerstboom voor 1 piek' actie. Vanaf 5 december. *O*
  zondag 26 oktober 2014 @ 21:57:53 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_145976359
Ik vind het nu eigenlijk al tijd voor een kerstboom. Staat zo gezellig in huis :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145976771
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:57 schreef Troel het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk al tijd voor een kerstboom. Staat zo gezellig in huis :@
Haha dan weet je wel zeker, of het nu een Nordman is of niet, dat er met de kerst geen naald meer aan zit ;)

Al kun je natuurlijk ook voor 1 van de neppers van IKEA gaan;
:X
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:07:03 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_145976873
Ik heb al vier jaar een nepboom met lampjes erin ;) Zolang die het nog doet, heb ik geen nieuwe nodig. Echt komt hier het huis niet in :) (Geen behoefte om midden in de winter met zijn allen aan de hooikoortsmedicatie te gaan)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:42:57 #67
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145979168
Korte vraag voor eventuele kenners.

Kunnen deze laden (vooral het grote front) uitgerust worden met die Utrusta opendrukkers? Dat je er op duwt en dat hij dan openklikt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_145979325
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:07 schreef Troel het volgende:
Ik heb al vier jaar een nepboom met lampjes erin ;) Zolang die het nog doet, heb ik geen nieuwe nodig. Echt komt hier het huis niet in :) (Geen behoefte om midden in de winter met zijn allen aan de hooikoortsmedicatie te gaan)
Het was ook een beetje bedoeld om te laten zien wat voor een verschrikkelijk ding dat is :P
pi_145979391
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Korte vraag voor eventuele kenners.

[ afbeelding ]

Kunnen deze laden (vooral het grote front) uitgerust worden met die Utrusta opendrukkers? Dat je er op duwt en dat hij dan openklikt?
Die dingen van 6.-? In principe wel, maar uiteindelijk denk ik dat je laden te zwaar worden om dit fatsoenlijk te laten werken.
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:48:50 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_145979458
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het was ook een beetje bedoeld om te laten zien wat voor een verschrikkelijk ding dat is :P
Voor in de bedtent van Ruben heb ik twee jaar terug zo'n kleintje gehaald, die vindt hij prachtig :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:49:25 #71
45532 ziggyziggyziggy
pi_145979488
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die dingen van 6.-? In principe wel, maar uiteindelijk denk ik dat je laden te zwaar worden om dit fatsoenlijk te laten werken.
En naar boven openende bovenkasten dan? Is die klep daar ook te zwaar voor?
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_145979628
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En naar boven openende bovenkasten dan? Is die klep daar ook te zwaar voor?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij moet dat wel werken.

Waar je dan wel goed over na moet denken (bij de laden overigens ook) is waar je dat ding plaatst. Je moet op die plek namelijk de deur/lade ook echt dicht drukken.
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:53:57 #73
45532 ziggyziggyziggy
pi_145979722
Okee, duidelijk. Bedankt!
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:34:40 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_145993001
quote:
IKEA Nederland
Hej Frédérique, we hebben de BILLY OXBERG deuren weer in het assortiment. Kan je ons laten weten naar welke kleur en afmeting je op zoek bent? Ook willen we graag weten wat je favoriete IKEA vestiging is, dan kijken we de voorraad voor je na.
*O* *O* *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:20:37 #75
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_146035759
Ik ben op zoek naar een RUTBO-achtige lamp, maar het hoeft niet per se de RUTBO zelf te zijn (of iets anders van IKEA). Enig idee hoe zo'n lamp heet? Bij de collecties vloerlampen die ik tot nu toe heb bekeken zag ik niet wat ik zoek.

De RUTBO:

Vond dit het beste topic om de vraag te stellen :@
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_146076591
vraagje over de BJURSTA eettafel.

ik twijfel tussen de 140/180/220x84 cm en de 175/218/260x95 cm
bij de eerste is voor 4 personen tot 8 personen.
de tweede is voor 6 personen en kan uitgeschoven plaats bieden voor 8 personen. aan de afmetingen te zien vind ik dat laatste wat raar, is dat niet uitgeschoven tot 10 personen?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 15:55:38 #77
45532 ziggyziggyziggy
pi_146076894
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Klopt. Hij schiet niet helemaal open, maar klikt wel een stukje open en dat is voldoende voor mijn project.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:07:12 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_146081264
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:47 schreef Elleska het volgende:
vraagje over de BJURSTA eettafel.

ik twijfel tussen de 140/180/220x84 cm en de 175/218/260x95 cm
bij de eerste is voor 4 personen tot 8 personen.
de tweede is voor 6 personen en kan uitgeschoven plaats bieden voor 8 personen. aan de afmetingen te zien vind ik dat laatste wat raar, is dat niet uitgeschoven tot 10 personen?
Ik heb de laatste en dat is 10 personen als beide planken er liggen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146081700
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb de laatste en dat is 10 personen als beide planken er liggen :)
dankje

gek dat ikea die tafel tot 8personen bestempeld. dan gaat het misschien toch de grote worden.
leek me onzinnig om die te kiezen als er uitgeschoven maar 8 personen aan kunnen zitten net als de kleine.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 09:54:44 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_146105497
Ik heb mijn nieuwe Billy's binnen :) Op Facebook meldde IKEA me dat er vandaag nieuwe lading zou komen van de deuren die ik wilde hebben, maar omdat ik gisteren mijn oude kast al verkocht had en alles op de grond stond, alvast de kasten gaan halen. Waren de deuren er ook al!

Ik heb wel het gevoel dat bepaalde onderdelen wat minder stevig geworden zijn, maar hoop dat dat slechts het idee is ;) Heb de kasten inmiddels staan, moet de deuren nog ophangen en ook de planken in de kasten nog op de juiste plekken installeren, maar het ziet er al een stuk beter uit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146106001
Kijk ik verkeerd of is er op de site van ikea niet te zien welke lampen nu 15% korting hebben?
pi_146106628
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:15 schreef Puala het volgende:
Kijk ik verkeerd of is er op de site van ikea niet te zien welke lampen nu 15% korting hebben?
Ik vond het ook al vreemd dat ik het niet bij de lampen zag staan. Volgens de voorwaarden gaat het om bijna alle lampen op kinder en badkamerlampen na.

quote:
Wat houdt de Actie in?
Bij aankoop van een lamp (en aanverwante artikelen) ontvang je 15% korting op het
betreffende artikel.
Deze actie geldt voor de volgende artikelen:
• Staande lampen
• Tafellampen en bureaulampen
• Kappen en lampvoeten
• Plafondlampen
• Hanglampen
Lampen voor de kinderkamer of badkamer zijn uitgezonderd van de actie.
De Actie is niet geldig in combinatie met eventueel andere geldende kortingen/acties.
De actiekorting kan niet achteraf, na het einde van de actieperiode, worden verkregen.
De Actie is alleen van toepassing op producten die direct uit voorraad leverbaar zijn.
pi_146106787
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:20 schreef Elleska het volgende:

[..]

dankje

gek dat ikea die tafel tot 8personen bestempeld. dan gaat het misschien toch de grote worden.
leek me onzinnig om die te kiezen als er uitgeschoven maar 8 personen aan kunnen zitten net als de kleine.
Het is bij deze tafels wel de moeite waard om in de winkel even goed te kijken hoe die uitvalt met de stoelen eronder en wat je wilt. Ik twijfel even welke maat ik heb (denk de middelste), ik heb standaard een midden plank erop liggen omdat je zo net wat meer ruimte hebt naast de poten. Hij kan met nog 1 plank verbreed worden, dan kan er wel 'n stoel bij aan de lange kant, maar zit je nog steeds niet handig (poot tussen je benen). Voor een feestje niet erg, maar als je standaard hem uitgeschoven wilt gebruiken dan is een maat groter wellicht wel fijner.
pi_146106964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:43 schreef papillion het volgende:

[..]

Ik vond het ook al vreemd dat ik het niet bij de lampen zag staan. Volgens de voorwaarden gaat het om bijna alle lampen op kinder en badkamerlampen na.

[..]

Ik ga maar gewoon op de gok naar de ikea dan vanavond..
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:14:40 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146107398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:15 schreef Puala het volgende:
In de winkel ook niet hoor, verder dan "veel" lampen komen ze niet, je moet maar gokken welke er onder vallen.
Kinderlampen die ook op de lampenafdeling hangen? Ja jammer dan, vallen er niet onder.

Nog weinig acties bij Ikea gezien die zo slecht gecommuniceerd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:16:09 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146107430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:43 schreef papillion het volgende:

[..]

[..]

Volgens de medewerker waren de systeemlampen ook uitgezonderd van de kortingsactie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146107788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:50 schreef papillion het volgende:

[..]

Het is bij deze tafels wel de moeite waard om in de winkel even goed te kijken hoe die uitvalt met de stoelen eronder en wat je wilt. Ik twijfel even welke maat ik heb (denk de middelste), ik heb standaard een midden plank erop liggen omdat je zo net wat meer ruimte hebt naast de poten. Hij kan met nog 1 plank verbreed worden, dan kan er wel 'n stoel bij aan de lange kant, maar zit je nog steeds niet handig (poot tussen je benen). Voor een feestje niet erg, maar als je standaard hem uitgeschoven wilt gebruiken dan is een maat groter wellicht wel fijner.
Standaard is de 4persoons genoeg. Met meten bleek de 6 persoons ook makkelijk in de kamer te passen. Dus toen ging ik twijfelen. Onze huidige ronde tafel (4persoons) neemt echt onhandig veel ruimte in.

Uitgeschoven is idd voor bezoek/feestjes. Familie woont een eind weg en blijven bij bezoek vaak eten. Punt was meer dat bij max 8 personen de grote tafel geen voordeel had, maar dat staat dus fout op de site.

Aangezien ik de tafel van marktplaats wil plukken scheelt me dat weer een rit naar de IKEA.
pi_146108665
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens de medewerker waren de systeemlampen ook uitgezonderd van de kortingsactie.
Dat lijkt wel te kloppen. Maar heerlijk onduidelijk inderdaad. Als je heel kritisch op de website kijkt dan word je bij de actie alleen gelinkt naar een paar categorien, en dat lijkt wel te kloppen met wel "Normale" lampen, maar geen kinder of badkamer of bijvoorbeeld spotjes. Maar het blijft onduidelijk en durf ook zeker niet te garanderen dat deze gedachte klopt.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:30:56 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_146142266
Ook een pluspunt gevonden aan de nieuwe Billy's: het leek alsof het gaatje voor de knop door en door was, maar dat is niet zo, dus je kan hem nog steeds zonder knop gebruiken.

Bartjebart, weet jij of ik hiervoor die drukdingetjes kan gebruiken die hierboven gepost zijn? Zijn dat dezelfde dingen die vroeger bij Billy standaard werden bijgeleverd?

Nog een nadeeltje: het zou vernieuwd zijn omdat dat voor de scharnieren beter was ofzo, nou, ze zitten nog steeds in de weg als je er gewoon een boekenkast van maakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146142312
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de winkel ook niet hoor, verder dan "veel" lampen komen ze niet, je moet maar gokken welke er onder vallen.
Kinderlampen die ook op de lampenafdeling hangen? Ja jammer dan, vallen er niet onder.

Nog weinig acties bij Ikea gezien die zo slecht gecommuniceerd zijn.
In utrecht hingen er kaartjes aan de lampen die meededen met de actie. Dus dat was wel overzichtelijk :)
pi_146162653
herken iemand toevallig deze eettafel?
pi_146163862
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:44 schreef loecje het volgende:
herken iemand toevallig deze eettafel?
[ afbeelding ]
NORRSTEN
pi_146163921
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:30 schreef Troel het volgende:
Ook een pluspunt gevonden aan de nieuwe Billy's: het leek alsof het gaatje voor de knop door en door was, maar dat is niet zo, dus je kan hem nog steeds zonder knop gebruiken.

Bartjebart, weet jij of ik hiervoor die drukdingetjes kan gebruiken die hierboven gepost zijn? Zijn dat dezelfde dingen die vroeger bij Billy standaard werden bijgeleverd?

Nog een nadeeltje: het zou vernieuwd zijn omdat dat voor de scharnieren beter was ofzo, nou, ze zitten nog steeds in de weg als je er gewoon een boekenkast van maakt.
Had BILLY vroeger standaard druk dingetjes erbij? Volgens mij waren alle deuren vroegah met knoppen.

Je zou de UTRUSTA drukopeners kunnen gebruiken, maar het nadeel zoals beschreven bij de laden geldt dan ook. Je moet de deur precies op de plek dichtdrukken. En wat stond er op de verpakking qua gewicht van de deur?
pi_146164387
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

NORRSTEN
_O_ Je bent snel, dat is hem
alsnog weinig info over te vinden. maar kort in de verkoop geweest ofzo?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:41:59 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_146164776
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Had BILLY vroeger standaard druk dingetjes erbij? Volgens mij waren alle deuren vroegah met knoppen.

Je zou de UTRUSTA drukopeners kunnen gebruiken, maar het nadeel zoals beschreven bij de laden geldt dan ook. Je moet de deur precies op de plek dichtdrukken. En wat stond er op de verpakking qua gewicht van de deur?
Volgens mij wel, ik kan me niet voorstellen dat ik ze zelf gekocht heb. En ja, op die plek, maar je bevestigt ze toch midden op de deur zeg maar :) Bij de oude deuren zaten geen gaatjes en ook geen knopjes bijgeleverd geloof ik...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146165181
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:31 schreef loecje het volgende:

[..]

_O_ Je bent snel, dat is hem
alsnog weinig info over te vinden. maar kort in de verkoop geweest ofzo?
Eh ruim een jaar volgens mij. Geen hardloper in ieder geval.
Er zat een buffet bij, dat verkocht wel behoorlijk.
pi_146166443
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eh ruim een jaar volgens mij. Geen hardloper in ieder geval.
Er zat een buffet bij, dat verkocht wel behoorlijk.
dat verklaart een hoop.
ik vind het wel een fijne tafel, vooral door het glazen blad. krasbestendig, knutselbestendig en makkelijk schoon te maken.
maar het formaat is lastig in onze nieuwe woning. dus eens kijken of ik hier iemand anders blij mee kan maken en dan een rechthoekige tafel zoeken.
  zaterdag 1 november 2014 @ 19:46:46 #98
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146193454
Verkopen ze bij Ikea ook luxaflex? van die dunne. Ik kan het helemaal niet vinden op de site.
En zo ja, verkopen ze ook 50 cm breed?
Rayen 2½ jaar!
pi_146194795
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:46 schreef TimeJumper het volgende:
Verkopen ze bij Ikea ook luxaflex? van die dunne. Ik kan het helemaal niet vinden op de site.
En zo ja, verkopen ze ook 50 cm breed?
Vroeger wel maar tegenwoordig niet meer (ik was er laatst ook naar opzoek)
Ik zou eens bij kwantum/leen bakker gaan kijken die hebben het nog wel. Al is 50 cm wel een aparte maat. (meestal begint het bij 60 cm)

Ik moest ook een aparte maat hebben (170 cm) na veel winkels gehad te hebben zonder succes (volgens mij komt dat allemaal van een leverancier ofzo want het lijkt gigantisch op elkaar) heb ik ze uiteindelijk op bol.com besteld.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)rt/9200000011133476/
Ze hebben ze in 3 kleuren, en ook in 50cm. Ik vind ze een goeie kwaliteit hebben, helemaal voor die prijs.
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:37:27 #100
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146195256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:22 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Vroeger wel maar tegenwoordig niet meer (ik was er laatst ook naar opzoek)
Ik zou eens bij kwantum/leen bakker gaan kijken die hebben het nog wel. Al is 50 cm wel een aparte maat. (meestal begint het bij 60 cm)

Ik moest ook een aparte maat hebben (170 cm) na veel winkels gehad te hebben zonder succes (volgens mij komt dat allemaal van een leverancier ofzo want het lijkt gigantisch op elkaar) heb ik ze uiteindelijk op bol.com besteld.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)rt/9200000011133476/
Ze hebben ze in 3 kleuren, en ook in 50cm. Ik vind ze een goeie kwaliteit hebben, helemaal voor die prijs.
Bedankt voor je antwoord, scheelt me morgen weer een ritje naar Ikea.
Ik had ook al veel online gekeken, en die 50cm is inderdaad een rotmaat.
Ik moet ook lengtemaat 1.60 hebben dat is blijkbaar ook een lastige maat, maar ik ga bol.com eens goed bekijken ^O^
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')