Geef je dit jaar wél je juiste adres door?quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:17 schreef Gehenna het volgende:
Haha ik zie nu ook dat er niets meer te herkennen valt van mijn hoesje van vorig jaar in de OP.
Ik heb 'm ook nog wel digitaal:
[ afbeelding ]
Ohjaquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:18 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Geef je dit jaar wél je juiste adres door?
Veel K3 dus?quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:48 schreef starla het volgende:
Ok, dan post ik ook mijn wensen alvast:
Ben vorig jaar getrouwd en mama geworden.
Daar mogen jullie het mee doen.
Eén veto: géén zoetsappige liedjes graag
Nooooooooo!!!! Aaaargh....quote:
Is Starla junior een heertje of een dametje? Kan van belang zijn bij de muziekkeuzequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:18 schreef starla het volgende:
[..]
Nooooooooo!!!! Aaaargh....
Wat originele slaapliedjes zouden wel leuk zijn...paar rustige nocturnes of menuetten op klassiek gebied, of beetje lounge-achtige muziek a la Café del Mar.
Misschien ook liedjes met als thema moeder.
Genoeg andere opties dus
Wees welkom! En zegt het voort. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.quote:
Ik zie je ook niet in de deelnemerslijst van vorig jaar staan. Heb je je toen wel opnieuw aangemeld? We doen hier niet aan automatische abonnementenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:14 schreef Rockiejj het volgende:
Vorig jaar niets gehad, dit jaar gewoon weer opnieuw proberen!
Mijn lijstje:
Ik ben wel van de muziek van deze tijd, maar niet van de zangers en zangeressen.. Daarom wil ik graag coverbands die liedjes coveren!
Aj... Heb ik ook nooit gedeeld wat ik kreeg vorig jaar?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:49 schreef Moody het volgende:
Ik doe weer mee. Al hoop ik dat mijn kindertjes gewoon blijven wonen waar ze nu wonen en hun geschonken creatie zouden delen met andere kindertjes
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik doe mee, heb echt een cd voor in de auto nodig.
Heb nu al 6 maanden deze cd erin zitten en die heeft niet 1 goed nummer.
[ afbeelding ]
De Sint vergeeft je...en waarschijnlijk alleen omdat je blank bentquote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:09 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Aj... Heb ik ook nooit gedeeld wat ik kreeg vorig jaar?jezus, waar was ik met m'n hoofd toen
Hoesje was heel basic, maar de nummers wel erg tofIk zal 'm binnenkort weer eens een keer opzetten
Edit: Ah, geen uitgebreide review toen wegens tijdgebrek, maar wel een fotoMUZ / Digitale Pakjesavond 2013: Derde editie van een jaarlijkse traditie #3
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik doe mee, heb echt een cd voor in de auto nodig.
Heb nu al 6 maanden deze cd erin zitten en die heeft niet 1 goed nummer.
[ afbeelding ]
Jazeker! Onee, dat was met wat andersquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:27 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Ik zie je ook niet in de deelnemerslijst van vorig jaar staan. Heb je je toen wel opnieuw aangemeld? We doen hier niet aan automatische abonnementen
In dat geval: wees welkom!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ben serieus hoor, luister eigenlijk alleen maar radio in de auto.Ik denk dat de meeste hetzelfde zouden doen, als je me niet geloofd staat de CD integraal op youtube.
Behalve als er mensen meerijden, dan zet ik in the shadows op, maar dat ben je na ongeveer 1 minuut ook wel zat.
Verder heb ik maar 2 CD's ooit gekocht: Rammstein - Mutter (die ben ik kwijt), en Daft Punk - Alive 2007 (die heb ik kapotgedraaid ik kan hem niet meer aanhoren.) The Rasmus heb ik gekregen.
Ik heb hier een top 100 aller tijden gepost forum.fok.nl/topic/2155287/3/50
Heb ook een last.fm die ik al tijden niet gebruik http://www.last.fm/user/Lord-Ronddraai
En hoop dus gewoon op een tof cd'tje voor in de auto met liefst muziek die ik nog niet ken.
Verder kan ik vast wel een mooie cd voor iemand samenstellen, heb alleen geen idee hoe ik een mooie hoes moet maken.
The pressure, the pressure.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:22 schreef robdriessen het volgende:
Nu met 20% hogere verwachtingen qua knutselwerkjes en hilarische gedichten!
Aangezien ik altijd op zoek ben naar nieuwe, onbekende en onbeminde muziek zou ik graag een mixtape ontvangen met nummers die in het verlengde van mijn smaak liggen, maar die ik onverhoopt toch nog niet ontdekt heb. Wellicht een lastige taak maar ik heb het volste vertrouwen in mijn mede-MUZ'ers!quote:Op woensdag 16 november 2011 23:27 schreef MyTiredFeet het volgende:
Mijn smaak is zo veelzijdig als 'ie beperkt is. Do's; vrouwen (zangeressen dus), alle vormen rootsmuziek (folk, country, blues etc), Johan Derksen en Ron Jans, banjo's, toegankelijke wereldmuziek, obscure bandjes, indiepop, celticpunk, oldies (< 1950) en newbies (> 2000). Don'ts; botergeile soulmuziek, elektronica, (MTV) rap/hip hop, Nashville country, de jaren '80 en last but not least Bløf.
Mijn Last.fm en mijn RateYourMusic account.
Inspiratie?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:24 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb geen idee waar ik om moet vragen.
Ik hoorde dat je graag carnavalskrakers hoortquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:24 schreef Darkestrah het volgende:
Liedjes met een Bquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:24 schreef Darkestrah het volgende:
quote:
Als je 'm al weet, geef het gerust door. Het gaat er om: op welke deurmat moet 5 december dat CDtje komen te liggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:27 schreef kciR het volgende:
Rob, ik ga deze maand verhuizen. Moet ik mijn nieuwe adres via pm versturen? Of komt tot tzt wel?
quote:
Mijne heren, dank voor eerdere inzet en graag tot volgende keerquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:26 schreef Trashcanman het volgende:
Ik sla deze editie ook over. Veel plezier iedereen.
Ik zie volgend jaar graag de uitnodiging weer te gemoed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:17 schreef robdriessen het volgende:
[..]
[..]
Mijne heren, dank voor eerdere inzet en graag tot volgende keer
PM verstuurdquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:17 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Als je 'm al weet, geef het gerust door. Het gaat er om: op welke deurmat moet 5 december dat CDtje komen te liggen.
Met als aanpassing dat ik niet meer specifiek op zoek ben naar hip hop, hardcore punk en/of grindcore.quote:Ik kan erg veel hebben qua muziek en wil ook vooral dingen leren kennen door deze actie. Het volgende lijstje is dus echt een richtlijn; het hoeft niet precies te zijn wat ik zeg. Mijn smaak is erg breed als ik dat zo zelf mag zeggen. Om een idee te geven ben ik de laatste tijd veel op zoek naar vernieuwende hiphop-acts, maar ook hardcore punk en grindcore ben ik erg geïnteresseerd in. Om het samen te vatten: Als je een (vernieuwende) artiest kent die ècht even beluisterd moet worden, mag hij erop. Geen dertien-in-een-dozijn werk alsjeblieft. Gebruik desnoods als hulpmiddel mijn last.fm-profiel. Daar staat ongeveer wel alles wat ik ken.
Zweef!quote:Op maandag 3 november 2014 17:20 schreef Gehenna het volgende:
Ik zou eigenlijk wel graag een mooie sfeer-cd willen, zo eentje dat als je er naar luistert alles in de wereld eventjes lijkt te kloppen..
Lekker vage omschrijving, en daar moet je het mee doen
Ben ik even blij dat ik al eens iets voor je heb moeten maken.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:44 schreef belsen het volgende:
Dan moet ik ook nog een opdracht geven, toch?
Doe mij leuke ska en reggae en dan het liefst wat onbekender werk. Nederlandstalige popreggae, tot obscure Jamaicaanse b-kantjes: alles mag.
Het mag ook altijd wat anders zijn hoor.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:53 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik al eens iets voor je heb moeten maken.
Dan zien we je volgend jaar graag voor de jubileum-editie. En blijf vooral het topic volgen om volgende maand de kunstwerkjes te bewonderen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:48 schreef bagpiper001 het volgende:
Interessant topic, ik ga me niet aanmelden voor deze editie (iets met chronisch tijdgebrek) maar ik ga het zeker onthouden voor de volgende keer als muziekliefhebber
quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:48 schreef Beregd het volgende:
Mijn opdracht
Ik luister de laatste tijd voorl naar lieve singer-songwritertjes zoals angel olsen, jess williamson, broken twin, etc. Genoeg van dat! Tijd voor muziek die pijn doet aan de oren, zonder de volumeknop te moeten opendraaien. Muziek die automutilatie overbodig maakt. Muziek waarmee je je moeder/broer/anderen het huis uit jaagt. Maar die je zelf toch mooi vindt.
quote:
Dat vind ik altijd nog best lastig. De nummers ook zo rangschikken dat het lekker als geheel klinkt. In die fase zit ik nu nog wel een beetjequote:Op zondag 16 november 2014 10:26 schreef kciR het volgende:
Mijn shortlist begint ook goed te vorderen, nu nog omsmelten tot een goed geheel
Vorig jaar de fout gemaakt om veel te laat te beginnen (niet dat je nu veel te laat bent hoorquote:
Er passen toch maar 80 minuten op een audio CD?quote:Op zondag 16 november 2014 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Voor mij kan er niet genoeg muziek naar me toe gestuurd worden hoor
Moet wel zeggen dat mijn opdracht me redelijk lastig valt, het is vrij specifiek en iets wat ik eigenlijk nooit luister. Maargoed 90 minuten is ook wel zo weinig dat ik niet echt problemen verwacht.
Ik vind research altijd leukquote:Op maandag 10 november 2014 10:03 schreef robdriessen het volgende:
Zo, alle adressen bijgewerkt. Het adres voor je kindje valt vanzelf in je PM. In de tussentijd veel plezier met het uitzoeken van de muziek. Dit is de ene keer per jaar dat research leuk is
Nou OK, research voor je vakantie is ook leuk.
Trouwens:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe adres heb je hèquote:Op woensdag 19 november 2014 15:56 schreef robdriessen het volgende:
Potverdikkie, ik ben zo blij met mijn MUZ-kindje. Ik leer een hoop muziek kennen deze dagen!![]()
P.S. Adressen gaan er zometeen uit. Ben je afgelopen jaar verhuisd en heb je mij nog niet je nieuwe adres toegezonden, doe dat dan alsnog a.s.a.p.
J.A.quote:
quote:Op woensdag 19 november 2014 17:08 schreef robdriessen het volgende:
[..]
J.A.
Echt bij mij om de hoek. Maar dan ook echt. Kom eens koffie drinken
Nooooooquote:Op zondag 30 november 2014 14:27 schreef brooklyndodger het volgende:
*Linus heeft eerste cd af*
*kijkt naar pc, pc valt uit*
*linus start pc nieuw op*
*Foobar laad playlist niet meer*
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ajquote:Op donderdag 4 december 2014 11:31 schreef robdriessen het volgende:
MEDIAMONKEY GIJ ZOON VAN EEN BASTAARD!
CD gebrand, hele CD geluisterd in auto.... getik in laatste trackNet mp3 dubbelgechecked; geen getik.
Schurfterig brandprogramma! Hoe moet ik nu in godsnaam op mijn werk een lege CD gaan vinden?
Vanavond heb ik een meeting op het hoofdkantoor, daar zouden CD's moeten liggen. Meeting duurt tot 21 uur, dus geen kans meer om op brievenbus te gooien. Dus OF 1 dag laat OF ik rijd zelf even langs. Delfzijl ligt naast Delft, toch?quote:Op donderdag 4 december 2014 11:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Aj
Geen idee wat voor werk je doet, maar niets in het magazijn te vinden? Tussen de middag naar de winkel? Toch een dagje later op de bus? Oordopjes meeleveren met cd?
Hmm mijn gedicht klonk gisteravond beter, even kijken of ik nog iets anders kan verzinnen voordat ik 'm op de bus doequote:Sha la la la, la la lala
Sha la la la, la lalie
Sha *hips* la *burp*
Je hebt wel gegarandeerd een hit te pakken op 100%NL en Radio Hollandiaquote:Op donderdag 4 december 2014 12:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hmm mijn gedicht klonk gisteravond beter, even kijken of ik nog iets anders kan verzinnen voordat ik 'm op de bus doe
En het kan zijn dat de bussen al tegen vuurwerk beveiligd zijn waardoor -ook een smal- pakketje er niet in past. 2 jaar geleden moest ik het via het postkantoor posten...kwam ik 4-12 achter...quote:Op donderdag 4 december 2014 14:04 schreef robdriessen het volgende:
OK, 10 nieuwe lege CD's gehaald. Goddammit, ik zal die deadline halen. Mijn eer staat op het spel!
LET OP! PostNL leegt tegenwoordig rond 17:00 uur de brievenbussen.
Bij mij was die om 18.30 nog niet langsgeweest, terwijl er 17.00 uur op de bus stond.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:13 schreef Gehenna het volgende:
ZALIG ZIJT GIJ, O NIET-STIPTHEID DER POSTBODES
17:06 op de bus, nog geen postbode die langs was geweest
Soms zit het leven mij in de weg...quote:Op donderdag 4 december 2014 18:48 schreef starla het volgende:
Haha, al die last minute paniek
Time management heren....
CD was ruim op tijd klaar hier, maar ik was even de tijd vergetenquote:Op donderdag 4 december 2014 18:48 schreef starla het volgende:
Haha, al die last minute paniek
Time management heren....
quote:Op donderdag 4 december 2014 22:38 schreef Tokamak het volgende:
Eerste pic, rest volgt.
[ afbeelding ]
En t was weer n lopende piet, geen zegels!
hünkemøller?quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:02 schreef MyTiredFeet het volgende:
Mijn Sint werkt bij een Scandinavisch bedrijf!
coolquote:Op donderdag 4 december 2014 22:38 schreef Tokamak het volgende:
Eerste pic, rest volgt.
[ afbeelding ]
En t was weer n lopende piet, geen zegels!
Ik deel je quote. Excuses voor de kwaliteit van de hoes; ik ben maar een eenvoudige mens met een eenvoudige printer, en mijn dochter van 3 wou helpen met knippen. Excuses voor de Cola-vlek op het gedicht, drinken, rijden en herlezen is net te veel van het goede.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wil bij deze alvast excusses maken voor de kwaliteit van mijn hoesje en gedicht... maar de muziek is puik
(volgend jaar stop ik er weer meer tijd in, als ik dan niet midden in een verhuizing zit)
Dat gedichtquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:08 schreef Tokamak het volgende:
[ afbeelding ]
As promised:
Trip-hop For Dummies:
Learn to:
- Get a feel for Trip-Hop music
- Understand what Trip-hop is
- Learn to love Trip-Hop
Dr. Bes (Sr.) (whoever that may be)
[ afbeelding ]
Ill Poem, feelin' dem rhythm!
[ afbeelding ]
(11. Red Snapper - The Sleepless
12. Nightmares on Wax - Damn)
Cool on the outside, cool on the inside.
Heerlijk trippy, maar rustig plaatje, slightly acid, hier en daar n blazer, niet zuinig aan rap. Geen uitschieters, maar overall zeer degelijk . Dit is zo'n plaat die op de achtergrond blijft, maar intussen langzaam naar binnen kruipt zonder dat je t door hebt. Deze gaat zeker vaker aan!
En props voor het gedicht.
Geweldig al die excuses voorafquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:05 schreef MaJo het volgende:
Ik bied mijn excuses aan voor degene die mijn cdtje krijgt, de layout is echt heel slecht
Ach ja, alvast een beetje indekkenquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Geweldig al die excuses vooraf
Ook ik moet vooral excuses maken voor het haastwerkMaar de muziek is goeeee
Oh dat is wel ernstigquote:
Fogel?quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:02 schreef MyTiredFeet het volgende:
Mijn Sint werkt bij een Scandinavisch bedrijf!
Geen wonder ook....quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:41 schreef Melting het volgende:
Sint is vandaag mijn huisje stilletjes voorbij gereden.
Ik ga er vanuit dat hij morgen dan langs komt.
Die hoesquote:Op vrijdag 5 december 2014 20:32 schreef MaJo het volgende:
En hier ook gearriveerd! Ik heb nog geen tijd gehad om te luisteren, dat ga ik zo doen. Maar hier alvast de foto's:
[ afbeelding ]
Gaaf he?quote:
Afgaande op de tracklist denk ik takkfyrir. Voornamelijk door de nadruk op Scandinavische bands.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:34 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb ook nog geen idee wie mijn sint is
Zelf had ik een kleine hint achtergelaten op de envelop
quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:34 schreef Gehenna het volgende:
Klopt. Een duidelijkere hint dan de tracklist kon ik ook eigenlijk niet bedenken.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:02 schreef kciR het volgende:
[..]
Afgaande op de tracklist denk ik takkfyrir. Voornamelijk door de nadruk op Scandinavische bands.
Wauw, wat een ontzettend tof gedicht.quote:
helemaal over het hoofd gezien, jij bent mijn Sint!quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:34 schreef Gehenna het volgende:
Tip: Zijn (Mark Kozelek) nieuwe album (Benji) is een van de betere van het jaarquote:Op zaterdag 6 december 2014 15:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
helemaal over het hoofd gezien, jij bent mijn Sint!![]()
Ik ben er echt superblij mee, er staan echt een paar pareltjes op. Na 1 luisterbeurt ben ik helemaal fan van Sun Kil Moon, wat een stem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inclusief alle teksten, vertaald indien nodig.
Wat een werk!Alleen al voor dit alles mijn immense respect voor mijn Sint! Nog niet alles kunnen beluisteren, maar daar kom ik nog op terug.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Haha klopt, mooi dat jij en je kat er zo blij mee zijnquote:Op zaterdag 6 december 2014 15:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
helemaal over het hoofd gezien, jij bent mijn Sint!![]()
Helemaal top, ik heb nog een poosje zitten twijfelen of Sun Kil Moon niet te alternatief of te depressief wasquote:Ik ben er echt superblij mee, er staan echt een paar pareltjes op. Na 1 luisterbeurt ben ik helemaal fan van Sun Kil Moon, wat een stem
Ook Sufjan Stevens heb ik nooit echt geluisterd, mooi! En weer dingen herontdekt zoals The Decemberists.
Hier ga ik nog vaak naar luisteren!
Later zal ik nog wat uitgebreider reageren, heb het nu pas 1x kunnen luisteren
quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:25 schreef robdriessen het volgende:
Hier alvast foto's, ik ben nog aan het luisteren!
[ afbeelding ]
Alpha en Omega. De almacht Gods. Ik wilde een blik in de ziel van mijn Sint, en ik heb er een gekregen in de vorm van 38 (!) uiteenlopende muziekstukken.
[ afbeelding ]
Tracklist:Ook te gek artwork iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Inclusief alle teksten, vertaald indien nodig.
Wat een werk!Alleen al voor dit alles mijn immense respect voor mijn Sint! Nog niet alles kunnen beluisteren, maar daar kom ik nog op terug.
fijne tracklist ook
nee, jij dan!
pics or it didn't happenquote:Op zondag 7 december 2014 13:51 schreef hahadoei het volgende:
Mijn cd is net binnen, fijne nummertjes
Ik moet ook nog posten. Heb geen werkende cd speler op deze computerquote:Op zondag 7 december 2014 12:54 schreef MaJo het volgende:
Het valt me wel op hoe weinig er nog gepost is over ontvangen cd's, iedereen zo druk dit weekend?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cd voor vrijdag de post op gaat. Ik maak er meteen een dubbel of drie dubbel cd van en sluit me hiervoor hermetisch af op mijn kamer voor een avond.
[ Bericht 8% gewijzigd door brooklyndodger op 08-12-2014 12:34:47 ]
quote:Op maandag 8 december 2014 12:24 schreef brooklyndodger het volgende:
Oh hoi die van mij is binnen![]()
![]()
. En omdat ik nogal goed in deadlines missen ben laatste maand door drukte beloof ik dat
Take your timeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cd voor vrijdag de post op gaat. Ik maak er meteen een dubbel of drie dubbel cd van en sluit me hiervoor hermetisch af op mijn kamer voor een avond.![]()
Straks na mijn werk zou de eerste keer zijn dat ik thuis ben sinds 4 dec dus ik ben benieuwd.quote:Op maandag 8 december 2014 15:39 schreef robdriessen het volgende:
Hopelijk snel positief nieuws van Darkestrah, rockiejj, belsen, Melting, bosbeetle, takkfyrir en kciR.
Gek dat ik hier nooit op gereageerd heb, dacht van welquote:Op zondag 7 december 2014 00:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha klopt, mooi dat jij en je kat er zo blij mee zijn
[..]
Helemaal top, ik heb nog een poosje zitten twijfelen of Sun Kil Moon niet te alternatief of te depressief wasFantastische stem idd, ook solo en z'n eerste bandje 'Red House Painters' vind ik te gek:
De cover is idd een mix van allerlei indie-classics, net als de titel overigens (maar dan voor record-labels)
Mooi om te horenquote:Op maandag 8 december 2014 17:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gek dat ik hier nooit op gereageerd heb, dacht van wel
Ik ben echt heel blij met je cd! Hij zit nu in de auto en geniet er echt vanDe enige band die ik minder vind is The Replacements, die stem trek ik slecht
De rest zijn stuk voor stuk pareltjes
Grappig dat je getwijfeld hebt over Sun Kil Moon, ik vind het echt heel tof! Red House Painters ga ik checken.
Bedankt voor de nieuwe input!
Ze voegen absoluut wel een bite toe ja, alleen trek ik die stem gewoon slechtquote:Op maandag 8 december 2014 17:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Mooi om te horen
Ja the replacements was ook al zo'n twijfelgevalletjeIk vond ze wel een bite toevoegen aan de rest, maar ze vallen wel een beetje uit de toon idd. Maar als dat de enige is: missie meer dan geslaagd
Deze had ik er trouwens uitgelaten (ik ging er vanuit, dat ze wel bekend waren)
quote:Op maandag 8 december 2014 18:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijkbaar is mijn brievenbus te klein, het wordt op een later moment weer aangeboden (raar dat dat niet zaterdag of vandaag gebeurd is)
Die van mij was er ook, hoor, Rob. Ergens deze week post ik even wat foto's.quote:Op maandag 8 december 2014 11:49 schreef robdriessen het volgende:
Volgens mij is de postbezorging op maandag al enige tijd afgeschaft, dus morgen weer een nieuwe kans voor CD geluk in je brievenbus voor al diegenen die nog geen CD hebben gehad. Er waren dit jaar veel Sints met timemanagement-problemen, maar ik ga nog steeds voor een 100% score aan het einde van deze week
Bevestigde ontvangsten door: robdriessen, tokamak, MaJo, gehenna, Moody, Starla, MyTiredFeet, hahadoei, Lord-Ronddraai.
Edit: en brooklyndodger en Beregd.
Rare naam. DR. BES SENIOR.....quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:08 schreef Tokamak het volgende:
[ afbeelding ]
As promised:
Trip-hop For Dummies:
Dr. Bes (Sr.) (whoever that may be)
Cool on the outside, cool on the inside.
Heerlijk trippy, maar rustig plaatje, slightly acid, hier en daar n blazer, niet zuinig aan rap. Geen uitschieters, maar overall zeer degelijk . Dit is zo'n plaat die op de achtergrond blijft, maar intussen langzaam naar binnen kruipt zonder dat je t door hebt. Deze gaat zeker vaker aan!
En props voor het gedicht.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:18 schreef Beregd het volgende:
Dit lekkers heeft de Sint mij gebracht
[ afbeelding ]
Met deze mooie liedjes op:
[ afbeelding ]
Heerlijk plaatje, aan een hels TempoHet begint met een heerlijke cover van Dave Van Ronk, en verkent verder alle hoeken van de bluegrass, instrumentaal of volgezongen, meer Rock n roll of pure country. Britse folk of echte hillbilly, Engels en Frans. Bluesy of zelfs Zuid-Amerikaanse klanken. Grappige of Dieptrieste teksten. maar het blijft Bluegrass, en het tempo vertraagt
nooit.
Het meeste kende ik nog niet, en ik vind het leuk, maar mijn vrouw vindt het vreselijk. opdracht meer dan geslaagd dus
Aj, das wel jammer. Ik had 'm nog wel geluisterd (omdat de brander wel een warning aangaf..), maar onze blu-ray-speler speelde 'm zonder problemen afquote:Op maandag 8 december 2014 21:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wel een minpuntje (niet jouw schuld): bij Oasis slaat ie een paar keer over en de laatste 2 nummers pakt ie in de auto ook niet goed. Op de computer doen de laatste 2 het prima, maar Oasis ook niet goed.
Dankje sint Robdriessen!quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:35 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Rare naam. DR. BES SENIOR.....
Dan heb je daar vast overheen gelezen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:50 schreef Gehenna het volgende:
Ik weet trouwens nog steeds niets van mijn Sint
Oh iddquote:Op dinsdag 9 december 2014 15:38 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Dan heb je daar vast overheen gelezen.
Dat vind ik leuk om te horen, graag gedaan!quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:46 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh idd![]()
Maar heel erg bedankt
Ondanks mijn wazige opdrachtomschrijving toch een erg toffe cd, vol met artiesten die ik verder ga uitchecken
Nog niets in de bus gehad.quote:Op maandag 8 december 2014 15:39 schreef robdriessen het volgende:
Hopelijk snel positief nieuws van Darkestrah, rockiejj, belsen, Melting, bosbeetle, takkfyrir en kciR.
Andere vrouw zoeken.quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:18 schreef Beregd het volgende:
[...] maar mijn vrouw vindt het vreselijk.
Mag ik er ook zondag/maandag van maken(in goed nieuws cd 1 is af)quote:Op maandag 8 december 2014 13:49 schreef kciR het volgende:
eteen een dubbel of drie dubbel cd van en sluit me hiervoor hermetisch af op mijn kamer voor een avond.
Take your time
quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:56 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Mag ik er ook zondag/maandag van maken(in goed nieuws cd 1 is af)![]()
![]()
quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:41 schreef robdriessen het volgende:
Even résumé Overflakkee:
Melting, kciR en rockiejj hebben aangegeven nog niets ontvangen te hebben. Darkestrah is sinds dinsdag niet meer online geweest, lijkt het, dus weet ik niet wat daar de status is.
Melting, jouw Sint heeft 3 december de CD op de bus gedaan.
Darkestrah's Sint heeft ook gemeld de CD te hebben gepost.
kciR, jouw Sint is zoals bekend nog aan het werk. Stoute Sint.
rockiejj, ik wacht nog op bericht van jouw Sint.
Laten we nog even tot en met morgen wachten. Als er dan nog steeds niets op de mat van Melting en rockiejj ligt, dan gaan we SuperSinten inschakelen. Degenen die zich geroepen voelen om digitaal of fysiek alsnog te hulp te schieten, kunnen zich alvast gaan inlezen op de wensenlijstjes van deze twee arme kindjes. Ik voel er eigenlijk best wel wat voor om Melting eens terug te pakken voor alles wat hij mij de afgelopen jaren muzikaal heeft aangedaan
Bij dezen.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:20 schreef takkfyrir het volgende:
Ik kom nog terug op de muzikale inhoud, als ik alles geluisterd heb.
quote:Op zondag 14 december 2014 09:04 schreef robdriessen het volgende:
Ik heb uit onbetrouwbare bron vernomen dat er achter de schermen wat dingen zijn gebeurd. Undercover Sinten hebben alvast wat digitaals in de schoentjes van Melting en rockiejj doen verschijnen
Spannend! Ik ben benieuwd! Dan zal hij er woensdag wel zijn denk ik. Alvast bedanktquote:Op maandag 15 december 2014 20:02 schreef brooklyndodger het volgende:
Hoi hoi, ik ben klaar alleen nog posten morgen
Hij zit ieder geval goed beschermdquote:Op maandag 15 december 2014 20:32 schreef kciR het volgende:
[..]
Spannend! Ik ben benieuwd! Dan zal hij er woensdag wel zijn denk ik. Alvast bedankt
quote:Op maandag 15 december 2014 20:02 schreef brooklyndodger het volgende:
Hoi hoi, ik ben klaar alleen nog posten morgen
grote kansquote:Op dinsdag 16 december 2014 09:34 schreef robdriessen het volgende:
Ik heb het vermoeden dat Darkestrah zich heeft teruggetrokken en afgezonderd in een klooster om zich te specialiseren in Gregoriaans gezang.
Had ik dat geweten, dan had ik een andere muziekselectie gemaakt..quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:34 schreef robdriessen het volgende:
Ik heb het vermoeden dat Darkestrah zich heeft teruggetrokken en afgezonderd in een klooster om zich te specialiseren in Gregoriaans gezang.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:06 schreef robdriessen het volgende:
Zo dan maar eens openheid van zaken geven mbt sinten en kindjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We ronden de laatste zaken nog even af zodat elk kindje tevreden terugkijkt. Blijf vooral komen met foto's en recensies! Ik mis er nog een heel stel.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Hmm, vreemd...quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:06 schreef robdriessen het volgende:
Nieuws uit kamp Darkestrah. Niets ontvangen
YWquote:Op dinsdag 16 december 2014 20:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]Nog heel erg bedankt moody
Ik denk dat ik ze in de auto gooi en zo op mn gemak ga luisterenquote:Op dinsdag 16 december 2014 22:27 schreef Moody het volgende:
[..]
YW
Hopelijk kun je de muziek een beetje waarderen
Mocht je de hele rits op mp3 willen hebben, roep dan even.
Al binnen?quote:Op maandag 15 december 2014 20:32 schreef kciR het volgende:
[..]
Spannend! Ik ben benieuwd! Dan zal hij er woensdag wel zijn denk ik. Alvast bedankt
Sint heeft vanmiddag een retourtje Nederland gedaanquote:
Er zit zeker muziek tussen die ik kan waarderen. Het is echt geen 3-uurs-trip-into-depression. Er zit een zekere schoonheid in donkere nummers. Mijn persoonlijke topper wat dat betreft: Johnny Cash z'n versie van Hurt. Maar goed, ik wist dat de CD niet om mij ging en niet specifiek naar mijn smaak gemaakt is, dat wilde ik ook niet. Ik ben altijd benieuwd naar de smaak van andere mensen. Hoezeer raakt jouw smaak de mijne?quote:
Graag gedaan! Ik ben blij met je recensie. Het klopt dat ik aan de rustige, mellow, trippy kant van triphop ben gebleven. Anders ga je toch al snel richting raakvlakken met big beat, plunderphonics of zelfs shoegaze en daar ben ik minder in thuis dan met de 'originele' triphop.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:01 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Dankje sint Robdriessen!
Duh, anagram... Dat ik dat niet zag!
haha tofquote:Op woensdag 17 december 2014 23:25 schreef MaJo het volgende:
Psssst Gehenna, kijk eens hier. En dan vooral de muziek van de laatste 7 dagen
Ik heb echt helemaal Sufjan Stevens ontdektWaarom ik daar nooit echt eerder naar geluisterd hebt is me een raadsel. Inmiddels heb ik de cd al vele keren geluisterd (en vriend ook, hij zit in de auto) en ik blijf hem fantastisch vinden. Echt superblij mee, dank je
Nice! Gonzo circus is wel een heldenblad ja.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:26 schreef kciR het volgende:
[..]
Sint heeft vanmiddag een retourtje Nederland gedaan![]()
Wat een pakket!
[ afbeelding ]
Drie cd's met eigen keuze's (rustige indie, snellere indie en postrock een aanverwanten). Ik ben nu halverwege cd twee (vandaar dat die niet op de foto staat). Klinkt goed so far. Ik ken slechts vier bands, dus erg veel te ontdekken! Ze gaan morgenochtend de auto in, dan kan ik ze een aantal keer draaien.
Maar dat is niet alles. Er zit ook nog een tijdschrift Gonzo bij, met cd'tje. Ik ken het niet, maar zoals je voorspelde stel ik het zeker op prijs en ga ik er in de aankomende vakantie eens voor zitten.
En als laatste de cd Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me van The Cure. Al kan dat ook een foutje zijn, dat hij per ongeluk nog in het hoesje zat... Laat het dan even weten
Echt een overweldigende hoeveelheid muziek. Het was het wachten waard!
![]()
Bedankt Brooklyn Dodger
quote:Op donderdag 18 december 2014 18:31 schreef Melting het volgende:
Afgelopen week van mijn verrassings Sint een cd digitaal toegestuurd gekregen. En wat voor 1. Ik heb een Sint met een leuke smaak die behoorlijk matched aan de mijne.
Er staan enkele echte foute platen op, en daarnaast nog een hoop geweldige andere nummers.
Ik heb elke dag een paar nummers geluisterd en heb genoten.
InvalSint, enorm bedankt voor dit verjaardag/Sinterklaas cadeau.
Heb nog even 2 foto's van mijn scherm genomen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaa, kwam me idd bekend voor! Maar nogmaals thanks, vind t een mooi gebalanceerde CDquote:Op donderdag 18 december 2014 11:20 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Graag gedaan! Ik ben blij met je recensie. Het klopt dat ik aan de rustige, mellow, trippy kant van triphop ben gebleven. Anders ga je toch al snel richting raakvlakken met big beat, plunderphonics of zelfs shoegaze en daar ben ik minder in thuis dan met de 'originele' triphop.
In/Flux moest er gewoon op, dat is de track waarbij voor het eerst door een recensent de term "trip hop" werd gebruikt. Voor de rest: veel grote namen uit de trip hop (Portishead, Morcheeba, Tricky, Massive Attack), maar dan eens niet de standaard nummers die iedereen kent. Daarnaast wat kleinere namen, zolang de flow er maar in bleef. Het is dat er maar 80 minuten op een CD passen, anders had ik er ook nog Thievery Corporation en Smoke City bij gezet (reggae/latin!)
Kwam "Just A Matter Of Time" je trouwens nog bekend voor? Is een tijd gebruikt in Grolsch reclames.
Hah die cure cd zat er nog in, maar hou gerust ik heb hem nu op een tijdje op vinyl. Tof dat hij bevalt. Cd 1 en 2 zijn met de hulp van je last.fm samengesteld dus hopelijk valt het allemaal in je straatje.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:26 schreef kciR het volgende:
[..]
Sint heeft vanmiddag een retourtje Nederland gedaan![]()
Wat een pakket!
[ afbeelding ]
Drie cd's met eigen keuze's (rustige indie, snellere indie en postrock een aanverwanten). Ik ben nu halverwege cd twee (vandaar dat die niet op de foto staat). Klinkt goed so far. Ik ken slechts vier bands, dus erg veel te ontdekken! Ze gaan morgenochtend de auto in, dan kan ik ze een aantal keer draaien.
Maar dat is niet alles. Er zit ook nog een tijdschrift Gonzo bij, met cd'tje. Ik ken het niet, maar zoals je voorspelde stel ik het zeker op prijs en ga ik er in de aankomende vakantie eens voor zitten.
En als laatste de cd Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me van The Cure. Al kan dat ook een foutje zijn, dat hij per ongeluk nog in het hoesje zat... Laat het dan even weten
Echt een overweldigende hoeveelheid muziek. Het was het wachten waard!
![]()
Bedankt Brooklyn Dodger
Stiekem is het allemaal BeNeSka, alhoewel sommige bands internationaal, maar deels uit Den Nederlanden. Het was stiekem best ingewikkeld om een CD bij elkaar te rapen met vrij recent en redelijk aan te horen spul, zonder dat t carnavalesk zou gaan klinken. Ska is erg klein in Nederland, helaas... Ik vind het jammer, want het is veel te leuk om links te laten liggen!quote:Op woensdag 10 december 2014 19:10 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
17 skaliedjes, veel Nederlands materiaal, waar ik toch een grote zwak voor heb. Toch kende ik er maar een paar van. Bazzookas, De Skatjes, Let's Quit, Solid Rocket Booster en Jaya the Cat. Bazzookas vond ik erg leuk, terwijl ik nooit fan geweest ben van Van Katoen, maar dit is toch wel andere koek. Ten Tempiés vond ik bijzonder lekker, net als Andere Koek.
Dank je wel Skasint.
Klopt, inderdaad. Je hebt Mark Foggo nog. Da's natuurlijk net zoiets als Jaya the Cat; hier wel gesitueerd, maar niet echt Nederlands.quote:Op donderdag 18 december 2014 23:59 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Stiekem is het allemaal BeNeSka, alhoewel sommige bands internationaal, maar deels uit Den Nederlanden. Het was stiekem best ingewikkeld om een CD bij elkaar te rapen met vrij recent en redelijk aan te horen spul, zonder dat t carnavalesk zou gaan klinken. Ska is erg klein in Nederland, helaas... Ik vind het jammer, want het is veel te leuk om links te laten liggen!
Ik heb recent nog een keer een leuk ska bandje gezien in zwolle de bandnaam begon met mr maar ik weet de rest niet meer, ga even zoeken.quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Klopt, inderdaad. Je hebt Mark Foggo nog. Da's natuurlijk net zoiets als Jaya the Cat; hier wel gesitueerd, maar niet echt Nederlands.
En Ska3 natuurlijk.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb recent nog een keer een leuk ska bandje gezien in zwolle de bandnaam begon met mr maar ik weet de rest niet meer, ga even zoeken.
En makkelijk te vinden mr wallace ik vond dat live best goed te pruimen.ik zie dat die ook op de plaat staan
Verder heb je nog Def-P & The Beatbusters, als grote naam.quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Klopt, inderdaad. Je hebt Mark Foggo nog. Da's natuurlijk net zoiets als Jaya the Cat; hier wel gesitueerd, maar niet echt Nederlands.
En Ska3 natuurlijk.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:27 schreef belsen het volgende:
Speciaal voor Bosbeetle dan nu natuurlijk deze.
Erg leuke 'recensie' Rob, thxquote:Op donderdag 18 december 2014 10:47 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Er zit zeker muziek tussen die ik kan waarderen. Het is echt geen 3-uurs-trip-into-depression. Er zit een zekere schoonheid in donkere nummers. Mijn persoonlijke topper wat dat betreft: Johnny Cash z'n versie van Hurt. Maar goed, ik wist dat de CD niet om mij ging en niet specifiek naar mijn smaak gemaakt is, dat wilde ik ook niet. Ik ben altijd benieuwd naar de smaak van andere mensen. Hoezeer raakt jouw smaak de mijne?
Wat dat betreft... GEEN ENKEL NUMMER op je dubbel CD kende ik als zodanig. Running Up That Hill ken ik verschillende versies van, die van Blinker The Star nog niet. Persoonlijk blijft de Placebo cover voor mij wel de fijnste. Woodstock van Jonikende ik alleen in de CSN&Y versie. Verder raakvlak: Nederlands product
Boudewijn, Johan, de Kecks, heel fijn! (Daryll-Ann niet zo zeer
)
De grote positieve verrassingen voor mij zaten in de instrumentale nummers: Brad Mehlday, Simeon ten Holt, Joe Hisaishi, Jizue. Ik zie mezelf als een ontiegelijke hipster al zitten met een grote Pumpkin Spice Latte in de Starbucks met Andy McKee op de achtergrond. En wat een mooi nummer van Agnes Obel
Waar liggen onze smaken dan het verste uit elkaar (zei hij diplomatiek)? De stem van Nick Drake kan mij gewoon niet bekoren, en de Cold Song laat mij ook koud (hehehe). En alhoewel ik Jonsi en Sigur Ros zeker kan waarderen op zijn tijd, is Svefn-G-Englar te eentonig en voornamelijk langdradig voor me.
Maar al mijn kritiek smelt als sneeuw voor de zon door je dubbel CD af te sluiten met Van "The Man".
Nogmaals hartelijk dank voor dit kijkje in je muzikale ziel.
1,2,3, je hebt nog nquote:Op donderdag 18 december 2014 18:31 schreef Melting het volgende:
Afgelopen week van mijn verrassings Sint een cd digitaal toegestuurd gekregen. En wat voor 1. Ik heb een Sint met een leuke smaak die behoorlijk matched aan de mijne.
Er staan enkele echte foute platen op, en daarnaast nog een hoop geweldige andere nummers.
Ik heb elke dag een paar nummers geluisterd en heb genoten.
InvalSint, enorm bedankt voor dit verjaardag/Sinterklaas cadeau.
Heb nog even 2 foto's van mijn scherm genomen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]