abonnement Unibet Coolblue
pi_147700000
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:56 schreef starla het volgende:
Hoe vind je de muziek Rob?
Er zit zeker muziek tussen die ik kan waarderen. Het is echt geen 3-uurs-trip-into-depression. Er zit een zekere schoonheid in donkere nummers. Mijn persoonlijke topper wat dat betreft: Johnny Cash z'n versie van Hurt. Maar goed, ik wist dat de CD niet om mij ging en niet specifiek naar mijn smaak gemaakt is, dat wilde ik ook niet. Ik ben altijd benieuwd naar de smaak van andere mensen. Hoezeer raakt jouw smaak de mijne?

Wat dat betreft... GEEN ENKEL NUMMER op je dubbel CD kende ik als zodanig. Running Up That Hill ken ik verschillende versies van, die van Blinker The Star nog niet. Persoonlijk blijft de Placebo cover voor mij wel de fijnste. Woodstock van Joni _O_ kende ik alleen in de CSN&Y versie. Verder raakvlak: Nederlands product ^O^ Boudewijn, Johan, de Kecks, heel fijn! (Daryll-Ann niet zo zeer :@ )

De grote positieve verrassingen voor mij zaten in de instrumentale nummers: Brad Mehlday, Simeon ten Holt, Joe Hisaishi, Jizue. Ik zie mezelf als een ontiegelijke hipster al zitten met een grote Pumpkin Spice Latte in de Starbucks met Andy McKee op de achtergrond. En wat een mooi nummer van Agnes Obel O+

Waar liggen onze smaken dan het verste uit elkaar (zei hij diplomatiek)? De stem van Nick Drake kan mij gewoon niet bekoren, en de Cold Song laat mij ook koud (hehehe). En alhoewel ik Jonsi en Sigur Ros zeker kan waarderen op zijn tijd, is Svefn-G-Englar te eentonig en voornamelijk langdradig voor me.

Maar al mijn kritiek smelt als sneeuw voor de zon door je dubbel CD af te sluiten met Van "The Man". O+

Nogmaals hartelijk dank voor dit kijkje in je muzikale ziel.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_147700839
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:01 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Dankje sint Robdriessen!

Duh, anagram... Dat ik dat niet zag!
Graag gedaan! Ik ben blij met je recensie. Het klopt dat ik aan de rustige, mellow, trippy kant van triphop ben gebleven. Anders ga je toch al snel richting raakvlakken met big beat, plunderphonics of zelfs shoegaze en daar ben ik minder in thuis dan met de 'originele' triphop.

In/Flux moest er gewoon op, dat is de track waarbij voor het eerst door een recensent de term "trip hop" werd gebruikt. Voor de rest: veel grote namen uit de trip hop (Portishead, Morcheeba, Tricky, Massive Attack), maar dan eens niet de standaard nummers die iedereen kent. Daarnaast wat kleinere namen, zolang de flow er maar in bleef. Het is dat er maar 80 minuten op een CD passen, anders had ik er ook nog Thievery Corporation en Smoke City bij gezet (reggae/latin!)

Kwam "Just A Matter Of Time" je trouwens nog bekend voor? Is een tijd gebruikt in Grolsch reclames.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_147701709
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:25 schreef MaJo het volgende:
Psssst Gehenna, kijk eens hier. En dan vooral de muziek van de laatste 7 dagen ;)

Ik heb echt helemaal Sufjan Stevens ontdekt O+ Waarom ik daar nooit echt eerder naar geluisterd hebt is me een raadsel. Inmiddels heb ik de cd al vele keren geluisterd (en vriend ook, hij zit in de auto) en ik blijf hem fantastisch vinden. Echt superblij mee, dank je ^O^
haha tof :)

Het duurde bij mij trouwens erg lang voordat ik Sufjan waardeerde, ik kende 'm al sinds 2005. Maar pas begin dit jaar viel het kwartje :o Achteraf snap ik echt niet dat ik niet direct hoorde wat ik nu hoor :P

[ Bericht 14% gewijzigd door Gehenna op 18-12-2014 13:45:54 ]
nee, jij dan!
  donderdag 18 december 2014 @ 14:58:41 #279
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_147706643
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:26 schreef kciR het volgende:

[..]

Sint heeft vanmiddag een retourtje Nederland gedaan ^O^
Wat een pakket!

[ afbeelding ]

Drie cd's met eigen keuze's (rustige indie, snellere indie en postrock een aanverwanten). Ik ben nu halverwege cd twee (vandaar dat die niet op de foto staat). Klinkt goed so far. Ik ken slechts vier bands, dus erg veel te ontdekken! Ze gaan morgenochtend de auto in, dan kan ik ze een aantal keer draaien.
Maar dat is niet alles. Er zit ook nog een tijdschrift Gonzo bij, met cd'tje. Ik ken het niet, maar zoals je voorspelde stel ik het zeker op prijs en ga ik er in de aankomende vakantie eens voor zitten.
En als laatste de cd Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me van The Cure. Al kan dat ook een foutje zijn, dat hij per ongeluk nog in het hoesje zat... Laat het dan even weten ;)
Echt een overweldigende hoeveelheid muziek. Het was het wachten waard!
*O*
Bedankt Brooklyn Dodger *O*
Nice! Gonzo circus is wel een heldenblad ja.
pi_147712887
Afgelopen week van mijn verrassings Sint een cd digitaal toegestuurd gekregen. En wat voor 1. Ik heb een Sint met een leuke smaak die behoorlijk matched aan de mijne. :D
Er staan enkele echte foute platen op, en daarnaast nog een hoop geweldige andere nummers.
Ik heb elke dag een paar nummers geluisterd en heb genoten.
InvalSint, enorm bedankt voor dit verjaardag/Sinterklaas cadeau.
Heb nog even 2 foto's van mijn scherm genomen. :@



Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
pi_147717784
quote:
4s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:31 schreef Melting het volgende:
Afgelopen week van mijn verrassings Sint een cd digitaal toegestuurd gekregen. En wat voor 1. Ik heb een Sint met een leuke smaak die behoorlijk matched aan de mijne. :D
Er staan enkele echte foute platen op, en daarnaast nog een hoop geweldige andere nummers.
Ik heb elke dag een paar nummers geluisterd en heb genoten.
InvalSint, enorm bedankt voor dit verjaardag/Sinterklaas cadeau.
Heb nog even 2 foto's van mijn scherm genomen. :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]




FTFY :)
nee, jij dan!
  donderdag 18 december 2014 @ 23:48:32 #282
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_147727083
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:20 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Graag gedaan! Ik ben blij met je recensie. Het klopt dat ik aan de rustige, mellow, trippy kant van triphop ben gebleven. Anders ga je toch al snel richting raakvlakken met big beat, plunderphonics of zelfs shoegaze en daar ben ik minder in thuis dan met de 'originele' triphop.

In/Flux moest er gewoon op, dat is de track waarbij voor het eerst door een recensent de term "trip hop" werd gebruikt. Voor de rest: veel grote namen uit de trip hop (Portishead, Morcheeba, Tricky, Massive Attack), maar dan eens niet de standaard nummers die iedereen kent. Daarnaast wat kleinere namen, zolang de flow er maar in bleef. Het is dat er maar 80 minuten op een CD passen, anders had ik er ook nog Thievery Corporation en Smoke City bij gezet (reggae/latin!)

Kwam "Just A Matter Of Time" je trouwens nog bekend voor? Is een tijd gebruikt in Grolsch reclames.
Jaa, kwam me idd bekend voor! Maar nogmaals thanks, vind t een mooi gebalanceerde CD :).
  donderdag 18 december 2014 @ 23:49:20 #283
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_147727115
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:26 schreef kciR het volgende:

[..]

Sint heeft vanmiddag een retourtje Nederland gedaan ^O^
Wat een pakket!

[ afbeelding ]

Drie cd's met eigen keuze's (rustige indie, snellere indie en postrock een aanverwanten). Ik ben nu halverwege cd twee (vandaar dat die niet op de foto staat). Klinkt goed so far. Ik ken slechts vier bands, dus erg veel te ontdekken! Ze gaan morgenochtend de auto in, dan kan ik ze een aantal keer draaien.
Maar dat is niet alles. Er zit ook nog een tijdschrift Gonzo bij, met cd'tje. Ik ken het niet, maar zoals je voorspelde stel ik het zeker op prijs en ga ik er in de aankomende vakantie eens voor zitten.
En als laatste de cd Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me van The Cure. Al kan dat ook een foutje zijn, dat hij per ongeluk nog in het hoesje zat... Laat het dan even weten ;)
Echt een overweldigende hoeveelheid muziek. Het was het wachten waard!
*O*
Bedankt Brooklyn Dodger *O*
Hah die cure cd zat er nog in, maar hou gerust ik heb hem nu op een tijdje op vinyl. Tof dat hij bevalt. Cd 1 en 2 zijn met de hulp van je last.fm samengesteld dus hopelijk valt het allemaal in je straatje.
  donderdag 18 december 2014 @ 23:59:48 #284
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_147727596
quote:
6s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:10 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

17 skaliedjes, veel Nederlands materiaal, waar ik toch een grote zwak voor heb. Toch kende ik er maar een paar van. Bazzookas, De Skatjes, Let's Quit, Solid Rocket Booster en Jaya the Cat. Bazzookas vond ik erg leuk, terwijl ik nooit fan geweest ben van Van Katoen, maar dit is toch wel andere koek. Ten Tempiés vond ik bijzonder lekker, net als Andere Koek.

Dank je wel Skasint. ^O^
Stiekem is het allemaal BeNeSka, alhoewel sommige bands internationaal, maar deels uit Den Nederlanden. Het was stiekem best ingewikkeld om een CD bij elkaar te rapen met vrij recent en redelijk aan te horen spul, zonder dat t carnavalesk zou gaan klinken. Ska is erg klein in Nederland, helaas... Ik vind het jammer, want het is veel te leuk om links te laten liggen!
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 08:25:04 #285
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_147732785
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:59 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Stiekem is het allemaal BeNeSka, alhoewel sommige bands internationaal, maar deels uit Den Nederlanden. Het was stiekem best ingewikkeld om een CD bij elkaar te rapen met vrij recent en redelijk aan te horen spul, zonder dat t carnavalesk zou gaan klinken. Ska is erg klein in Nederland, helaas... Ik vind het jammer, want het is veel te leuk om links te laten liggen!
Klopt, inderdaad. Je hebt Mark Foggo nog. Da's natuurlijk net zoiets als Jaya the Cat; hier wel gesitueerd, maar niet echt Nederlands.

En Ska3 natuurlijk. :)

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 09:49:18 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147733988
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:25 schreef belsen het volgende:

[..]

Klopt, inderdaad. Je hebt Mark Foggo nog. Da's natuurlijk net zoiets als Jaya the Cat; hier wel gesitueerd, maar niet echt Nederlands.

En Ska3 natuurlijk. :)

Ik heb recent nog een keer een leuk ska bandje gezien in zwolle de bandnaam begon met mr maar ik weet de rest niet meer, ga even zoeken.

En makkelijk te vinden mr wallace ik vond dat live best goed te pruimen.

:@ ik zie dat die ook op de plaat staan :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 10:25:57 #287
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_147734809
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb recent nog een keer een leuk ska bandje gezien in zwolle de bandnaam begon met mr maar ik weet de rest niet meer, ga even zoeken.

En makkelijk te vinden mr wallace ik vond dat live best goed te pruimen.

:@ ik zie dat die ook op de plaat staan :@
^O^

Ik moest meteen aan Mr. Review denken. :P

Ik heb zelf altijd een haat-liefdeverhouding met ska. Als het goed is, kan het top zijn, is het slecht of oninteressant dan kan het ook echt bagger zijn.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 10:27:55 #288
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_147734866
Speciaal voor Bosbeetle dan nu natuurlijk deze.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 19 december 2014 @ 11:04:51 #289
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_147735752
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:25 schreef belsen het volgende:

[..]

Klopt, inderdaad. Je hebt Mark Foggo nog. Da's natuurlijk net zoiets als Jaya the Cat; hier wel gesitueerd, maar niet echt Nederlands.

En Ska3 natuurlijk. :)

Verder heb je nog Def-P & The Beatbusters, als grote naam.


TenTemPiés is ook een internationaal gezelschap, gesitueerd in Amsterdam weliswaar. Strikt genomen is het latin met skarock-invloeden, maar wel erg tof.

Daarnaast n hele legio bandjes die ik om verschillende redenen niet er in heb gezet, zoals The Bouncers, mensergerjeniet, skandaal, secondhand superheroes, etc. Betekent niet persé dat deze bands slecht zijn, maar een groot deel ervan helaas wel... (Mr Wallace is eigenlijk n buitenbeentje op mijn plaat, maar toch wel weer leuk, en een afwisseling.).

The Sketchers zijn niet echt goed ofzo. Lokaal Fries bandje, maar de rauwe fun die ze uitstralen, maakt veel goed. Skapiche is ook niet strak, maar het is duidelijk wat alternatiever dan de meeste ska, en heeft een prima zingende zangeres. Live zijn ze ook byzonder leuk, dus daarom toch toegevoegd. (En stiekem ook omdat ze uit mn eigen stadje komen ;).)
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 11:14:52 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147735952
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:27 schreef belsen het volgende:
Speciaal voor Bosbeetle dan nu natuurlijk deze.

*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_147741957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:47 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Er zit zeker muziek tussen die ik kan waarderen. Het is echt geen 3-uurs-trip-into-depression. Er zit een zekere schoonheid in donkere nummers. Mijn persoonlijke topper wat dat betreft: Johnny Cash z'n versie van Hurt. Maar goed, ik wist dat de CD niet om mij ging en niet specifiek naar mijn smaak gemaakt is, dat wilde ik ook niet. Ik ben altijd benieuwd naar de smaak van andere mensen. Hoezeer raakt jouw smaak de mijne?

Wat dat betreft... GEEN ENKEL NUMMER op je dubbel CD kende ik als zodanig. Running Up That Hill ken ik verschillende versies van, die van Blinker The Star nog niet. Persoonlijk blijft de Placebo cover voor mij wel de fijnste. Woodstock van Joni _O_ kende ik alleen in de CSN&Y versie. Verder raakvlak: Nederlands product ^O^ Boudewijn, Johan, de Kecks, heel fijn! (Daryll-Ann niet zo zeer :@ )

De grote positieve verrassingen voor mij zaten in de instrumentale nummers: Brad Mehlday, Simeon ten Holt, Joe Hisaishi, Jizue. Ik zie mezelf als een ontiegelijke hipster al zitten met een grote Pumpkin Spice Latte in de Starbucks met Andy McKee op de achtergrond. En wat een mooi nummer van Agnes Obel O+

Waar liggen onze smaken dan het verste uit elkaar (zei hij diplomatiek)? De stem van Nick Drake kan mij gewoon niet bekoren, en de Cold Song laat mij ook koud (hehehe). En alhoewel ik Jonsi en Sigur Ros zeker kan waarderen op zijn tijd, is Svefn-G-Englar te eentonig en voornamelijk langdradig voor me.

Maar al mijn kritiek smelt als sneeuw voor de zon door je dubbel CD af te sluiten met Van "The Man". O+

Nogmaals hartelijk dank voor dit kijkje in je muzikale ziel.
Erg leuke 'recensie' Rob, thx :)
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 december 2014 @ 21:13:39 #292
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_147818403
Ondertussen zijn we 16 dagen na Sinterklaas. Ik vertrek dinsdag op vakantie, dus moet ik er qua organisatie een eind aan gaan breien. Helaas zijn er twee kindjes waar ik geen positief bevestigd resultaat kan melden. Darkestrah is voor wat betreft dit topic missing in action, lijkt het. Zijn kindje heeft via digitale weg een klein kadootje van een reserve Sint mogen ontvangen, maar als er nog meer mensen rockiejj willen overspoelen, staat het ze vrij ;)

Langs deze weg een vaarwel, een enorm compliment en een gigantisch dank-je-wel aan alle deelnemers. Het topic blijft nog open, maar de sticky mag er af. Graag tot volgend jaar, tot editie nummer 5. Zullen we dan dubbel-CD's doen? ;) :W
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_147819009
Heel erg bedankt weer voor al het regelwerk Rob, en alvast een fijne vakantie!
  † In Memoriam † zondag 21 december 2014 @ 23:13:52 #294
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_147824927
quote:
4s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:31 schreef Melting het volgende:
Afgelopen week van mijn verrassings Sint een cd digitaal toegestuurd gekregen. En wat voor 1. Ik heb een Sint met een leuke smaak die behoorlijk matched aan de mijne. :D
Er staan enkele echte foute platen op, en daarnaast nog een hoop geweldige andere nummers.
Ik heb elke dag een paar nummers geluisterd en heb genoten.
InvalSint, enorm bedankt voor dit verjaardag/Sinterklaas cadeau.
Heb nog even 2 foto's van mijn scherm genomen. :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
1,2,3, je hebt nog niet geraden van wie? <O)
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 23:27:36 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147825569
Wanneer is Darkestrah voor het laatst gespot op fok, hij post toch altijd wel veel? :? Misschien een slecht teken dat hij M.I.A. is?

Rob bedankt voor het organiseren! Ik ben heel erg blij met mijn cd maar baal wel dat hahadoei nooit uitgebreid heeft gereageerd op wat hij van mijn cd vond. Volgens jaar hoop ik op een wat enthousiaster lootje!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 22 december 2014 @ 00:05:41 #296
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_147827461
Ik heb ook niks meer van Darkestrah gehoord, hij is inderdaad vrij actief op Fok. Hij was mijn lootje. Op PM reageert hij ook niet. Toch raar.
Al hoop ik wel dat de cd alsnog is aangekomen of wellicht bij de buren terecht is gekomen..

En Rob, bedankt voor het organiseren!
  maandag 22 december 2014 @ 09:02:41 #297
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_147833536
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2014 21:23 schreef takkfyrir het volgende:
Heel erg bedankt weer voor al het regelwerk Rob, en alvast een fijne vakantie!
Dit
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 09:08:25 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147833582
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:13 schreef robdriessen het volgende:
Het topic blijft nog open, maar de sticky mag er af.
u vraagt wij draaien
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 09:10:19 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_147833597
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 23:27 schreef MaJo het volgende:
Wanneer is Darkestrah voor het laatst gespot op fok, hij post toch altijd wel veel? Misschien een slecht teken dat hij M.I.A. is?
Ik stuur hem wel even een whatsappje :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 december 2014 @ 11:06:00 #300
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_147835972
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2014 21:23 schreef takkfyrir het volgende:
Heel erg bedankt weer voor al het regelwerk Rob, en alvast een fijne vakantie!
Hier sluit ik me geheel bij aan :)
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')