SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekacties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lavenderr : Orgaanhandel, is altijd `handel ` ...
ook m.b.t. transplantaties.....maakt blijkbaar niks uit, niet voor 100% ...
Ook gerenommeerde ziekenhuizen op de wereld, schijnen op dit punt
niet voor 100% te deugen, en k u n n e n met de criminele orgaanhandel
banden hebben, heb ik al gelezen...dus `zover ` is het ook al !
Dit is een zieke wereld....Er m o e t e n dus chirurgen zijn, die als bijbaantje
`slager ` zijn....kan niet anders.. BAH !
Ik ga maar even een eindje lopen met de hond, nu...
[ Bericht 9% gewijzigd door suddenintuition op 12-10-2014 16:30:33 ]![]()
Tot nu toe denken 2 mensen hier dat mijn indruk mogelijk juist is.quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:09 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat deze foto
[ afbeelding ]
en
deze plek in de reportage
[ afbeelding ]
dezelfde locatie betreffen.
Ik weet dus niet of het inderdaad dezelfde plek is, maar de plek in de reportage ligt in ieder geval eerder op de route dan ... een plek waar met touwen naar beneden is gegaan om te zoeken, en ook eerder op de route dan het huis van de man die K. en L. had zien langskomen.
Misschien kan iemand anders dit nog specificeren, of verwerpen.
Als er geen tegengeluiden komen, betekent dit dan dat de locatie van foto 491 kan worden 'gefinetuned' op de kaart naar een locatie die dicht bij het water komt, zoals bij het pijltje?
Of is dat te kort door de bocht?![]()
Sorry Lavenderrr, had je link over malaria idd verkeerd gelezen. Geen risico dus. Verhalen van locals op het internet bevestigen dit beeld trouwens.![]()
![]()
Dan zijn ze dus niet door een auto omhoog gebracht.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:19 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Tot nu toe denken 2 mensen hier dat mijn indruk mogelijk juist is.
Als er geen tegengeluiden komen, betekent dit dan dat de locatie van foto 491 kan worden 'gefinetuned' op de kaart naar een locatie die dicht bij het water komt, zoals bij het pijltje?
[ afbeelding ]
Of is dat te kort door de bocht?Make my day!![]()
Het zou ook nog een beekje kunnen zijn dat niet op de kaart staat, toch, BijDePinken, of ben je het daar niet mee eens?![]()
Jazeker. Ik gooi maar een balletje op, in een poging tot nieuwe inzichten te komen of anderen op ideeën te brengen, maar ik houd doelbewust steeds een slag om de arm en wil zeker geen vaagheden (laat staan onjuistheden) als feiten bestempelen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:23 schreef blondetrien het volgende:
Het zou ook nog een beekje kunnen zijn dat niet op de kaart staat, toch, BijDePinken, of ben je het daar niet mee eens?![]()
Ik vind hem er idd veel op lijken maar ben nog niet overtuigd.
Zie namelijk ook wel verschillen.
Er zijn hier vast wel knappe koppen die iets kunnen met de 2 plaatjes![]()
Want?quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:22 schreef agter het volgende:
[..]
Dan zijn ze dus niet door een auto omhoog gebracht.![]()
In het filmpje is waarschijnlijk de boomstam verlegt omdat er toen water stroomde wat bij K+L niet het geval was! Maar of het dezelfde stam is??????quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:38 schreef jackie12 het volgende:
Ik vind hem er idd veel op lijken maar ben nog niet overtuigd.
Zie namelijk ook wel verschillen.
Er zijn hier vast wel knappe koppen die iets kunnen met de 2 plaatjes![]()
Verlegd? Hij ligt nog precies zo tegen die lichtgekleurde steen met hapje eruit aan.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:52 schreef schuschuho het volgende:
[..]
In het filmpje is waarschijnlijk de boomstam verlegt omdat er toen water stroomde wat bij K+L niet het geval was! Maar of het dezelfde stam is??????![]()
Oja.....je hebt gelijk! Dus dezelfde stam?quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:52 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Verlegd? Hij ligt nog precies zo tegen die lichtgekleurde steen met hapje eruit aan.![]()
Foto 491 met markering van steen en wortels (met dank aan 11en30, die daarop specifiek wees):
Beeld uit reportage, steen gemarkeerd:
Een volgend beeld uit de reportage, wortels gemarkeerd:
Het helpt als je de bewegende beelden van het fragment uit de reportage bekijkt.
Kijk ook naar de bomen achter Kris, die ten opzichte van haar wat schuin staan. Dit is ook het geval bij de bomen op de onderste foto, achter Eva W.
Maar als het desondanks niet klopt, laat ik me daar ook graag van overtuigen.
[ Bericht 1% gewijzigd door BijDePinken op 12-10-2014 20:01:00 ]![]()
Allebei de afbeeldingen zijn volgens mij, dezelfde plek, ik ben overtuigdquote:Op zondag 12 oktober 2014 17:19 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of is dat te kort door de bocht?![]()
vertel....quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:22 schreef agter het volgende:
[..]
Dan zijn ze dus niet door een auto omhoog gebracht.![]()
W a t ROOK j i j ???Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
ja nee ja nee. Moeilijk. Op de foto van Eva Wiessing ligt achter de stronk een groot blok.
Deze mis ik bij de foto van Kris.
Nu weet ik dat er bij de foto van de 1e quebrada er ook rotsen verplaatst waren door de stroming.
Het lijkt er zeker op maar het zou ook zomaar niet de locatie hoeven zijn
Ik denk dat het de locatie is!
[ Bericht 6% gewijzigd door jackie12 op 12-10-2014 20:23:01 ]![]()
Thats the question. Waar is de foto gemaakt?quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:35 schreef agter het volgende:
Die foto is gemaakt om 1200 uur. Kun je dan in 1 uur op de top zijn?![]()
Als de montage chronologisch klopt: vlak voor steile hellingen waar je vanaf kunt storten volgens gids P. En nog voor de finca van gids L.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Thats the question. Waar is de foto gemaakt?
[ Bericht 3% gewijzigd door 11en30 op 12-10-2014 20:52:22 ]![]()
Ik denk niet dat dit bij de finca van Feliciano is maar bij hem thuis is opgenomen.
Zijn finca ligt bij de 4e kabelbrug. En als volgens Plinio de resten en spullen al 2 dagen lopen zijn voor mensen die de weg weten (?) dan zal Feliciano er wel 5 dagen voor uit trekken als ie zn koeien te eten wil geven.![]()
dat vraag ik me nou al de hele tijd af. Of zou daar iemand oppassen, op die koeien?quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:56 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk niet dat dit bij de finca van Feliciano is maar bij hem thuis is opgenomen.
Zijn finca ligt bij de 4e kabelbrug. En als volgens Plinio de resten en spullen al 2 dagen lopen zijn voor mensen die de weg weten (?) dan zal Feliciano er wel 5 dagen voor uit trekken als ie zn koeien te eten wil geven.![]()
De plek lijkt er inderdaad behoorlijk op, zou heel goed dezelfde lokatie kunnen zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:19 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of is dat te kort door de bocht?
Alleen kan deze lokatie niet zijn waar jij het pijltje tekent. Kijk maar eens op Bing Maps
naar deze lokatie, dat is een open terrein, pas later begint de begroeïng (een stuk
verder, ongeveer waar het pad voor de 2e keer naar links afbuigt). Dit betekent ook
dat img_493 een stuk verder is, dat zou slechts een kwartier van de mirador af
moeten zijn en wellicht zullen ze eerst heel even naar het uitzicht gekeken hebben
voordat ze daar foto's maakten (maar dat kan net zo goed 2 minuten zijn geweest).
Trouwens: op jouw kaartje staat rio pianista bij een rivier die rechts afbuigt, maar
volgens Bing Maps is dat een andere rivier en komt de rio pianista uit de bergen iets
ten oosten van de mirador.![]()
Hoe ver is dan denk jij deze locatie bij benadering vanaf het begin van de Pianista?quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:55 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
De plek lijkt er inderdaad behoorlijk op, zou heel goed dezelfde lokatie kunnen zijn.
Alleen kan deze lokatie niet zijn waar jij het pijltje tekent. Kijk maar eens op Bing Maps
naar deze lokatie, dat is een open terrein, pas later begint de begroeïng (een stuk
verder, ongeveer waar het pad voor de 2e keer naar links afbuigt). Dit betekent ook
moeten zijn en wellicht zullen ze eerst heel even naar het uitzicht gekeken hebben
voordat ze daar foto's maakten (maar dat kan net zo goed 2 minuten zijn geweest).
Trouwens: op jouw kaartje staat rio pianista bij een rivier die rechts afbuigt, maar
volgens Bing Maps is dat een andere rivier en komt de rio pianista uit de bergen iets
ten oosten van de mirador.![]()
Ah ha, oké, dank. Tja, 'mijn' kaartje is een uitsnede uit de Overzichtskaart van Geruisloos (in de OP). Misschien moet de gehele marge rond img_491 op die kaart dan wat opschuiven, Geruisloos?quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:55 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
De plek lijkt er inderdaad behoorlijk op, zou heel goed dezelfde lokatie kunnen zijn.
ten oosten van de mirador.
Ik moet het er voor vandaag bij laten, maar zal je reactie binnenkort beter bekijken, Danyoromijn.
Maar nog even dit (omdat ik dit al zat te typen):Op de plek waar ze bij die helling staan lijkt op de achtergrond een witte muur te zien, of zie ik dit niet goed en is dit de lucht?quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:42 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als de montage chronologisch klopt: vlak voor steile hellingen waar je vanaf kunt storten volgens gids P. En nog voor de finca van gids L.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben overigens ook nog benieuwd naar de eigenaar, en in ieder geval de locatie op de kaart, van het huisje/schuur op deze beelden hieronder (gesignaleerd door Jackie, meen ik), d.w.z. op de locatie waar de noodoproep kan zijn gedaan, volgens A. for K. Of was dit al beantwoord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(23:28)
[ Bericht 0% gewijzigd door BijDePinken op 12-10-2014 22:29:55 ]![]()
Ik heb gisteravond met El_Matador en Miss Escobar in de kroeg gezeten. Het was gezellig en we doen het binnenkort nog eens over met een grotere groep![]()
En even hierop terugkomend:Ik heb het nagevraagd: Adelita Coriat (van La Estrella) heeft alleen een kaartje van de Sinaproc-zoekacties van hem ontvangen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die heeft hij aangepast voor de krant versie. Ik denk dat jij dat ook wel weet.
Dit bedoel ik met vervuilen van bronnen.
We worden voor de gek gehouden met de informatie die we krijgen het gaat nergens meer over.
Ze heeft haar eigen bronnen voor informatie over deze zaak. Daar heeft ze ons niet voor nodig![]()
![]()
Geen lucht.quote:Op de plek waar ze bij die helling staan lijkt op de achtergrond een witte muur te zien, of zie ik dit niet goed en is dit de lucht?
Vlgs mij is het een muur of rots.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Wij haar ook niet! Wij hebben ook zo onze bronnen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:40 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb gisteravond met El_Matador en Miss Escobar in de kroeg gezeten. Het was gezellig en we doen het binnenkort nog eens over met een grotere groep
En even hierop terugkomend:
[..]
Ik heb het nagevraagd: Adelita Coriat (van La Estrella) heeft alleen een kaartje van de Sinaproc-zoekacties van hem ontvangen.
Ze heeft haar eigen bronnen voor informatie over deze zaak. Daar heeft ze ons niet voor nodig![]()
Heeft iemand het hele artikel in het NRC van donderdag (9-10) gelezen?
http://www.nrc.nl/next/va(...)-zonder-hoop-1426684![]()
Bij dat spookhuis kan je dus met de auto komen? Kijk op 27.40quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Geen lucht.
Vlgs mij is het een muur of rots.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bedoel je deze?quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:46 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Wij haar ook niet! Wij hebben ook zo onze bronnen.
http://3.bp.blogspot.com/(...)A/s1600/IMG_0698.JPG![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:48 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Bij dat spookhuis kan je dus met de auto komen? Kijk op 27.40Ja vlgs Google maps wel, maar dat spookhuis is niet daar waar P.M. en de NOS verslaggeefster staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Kun je alleen lezen als je lid bent. Maar vertelquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:47 schreef Domnivoor het volgende:
Heeft iemand het hele artikel in het NRC van donderdag (9-10) gelezen?
http://www.nrc.nl/next/va(...)-zonder-hoop-1426684![]()
Oke ja ik dacht dat het om het kaartje ging maar ik had te snel gelezen, sorry . En er stond in het artikel ook duidelijk aangegeven wat van ws kwam dus dan kan een goed lezer een eigen waarde oordeel daar aan geven.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:40 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb gisteravond met El_Matador en Miss Escobar in de kroeg gezeten. Het was gezellig en we doen het binnenkort nog eens over met een grotere groep
En even hierop terugkomend:
[..]
Ik heb het nagevraagd: Adelita Coriat (van La Estrella) heeft alleen een kaartje van de Sinaproc-zoekacties van hem ontvangen.
Ze heeft haar eigen bronnen voor informatie over deze zaak. Daar heeft ze ons niet voor nodigMijn reactie was wat kort door de bocht, excuses daarvoor
[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 12-10-2014 23:16:10 ]![]()
ik vind dit interessant:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/34/plaatsbepaling-via-gsm
Never mind die driehoeksmeting even hier.
er staat in dat een mast een bereik heeft van ca. max. 30 km, tot een mobiele telefoon. Zou iemand hier een cirkel kunnen trekken rondom de mastopstelling op de Vulcan Baru.? De telefoons vd meiden moeten dan mi. aan de rand vd cirkel zijn geweest, hetzij voor, hetzij na de mirador.
Als je dan een lijntje trekt over het Pianista pad, en laat die snijden met de cirkel, weet je volgens mij waar de geslaagde, doch afgebroken 112/911 call werd gemaakt, op 2 april om 13:56pm. De telefoon maakte toen contact met het netwerk.
[ Bericht 48% gewijzigd door Poekje01 op 12-10-2014 23:26:19 ]![]()
Het komt toch door de bergen dat er geen signaal is in dat gebied, gaat die 30 km grens dan nog wel op?quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:18 schreef Poekje01 het volgende:
ik vind dit interessant:
er staat in dat een mast een bereik heeft van ca. max. 30 km, tot een mobiele telefoon. Zou iemand hier een cirkel kunnen trekken rondom de mastopstelling op de Vulcan Baru.? De telefoons vd meiden moeten dan mi. aan de rand vd cirkel zijn geweest, hetzij voor, hetzij na de mirador.
Als je dan een lijntje trekt over het Pianista pad, en laat die snijden met de cirkel, weet je volgens mij waar de geslaagde, doch afgebroken 112/911 call werd gemaakt..![]()
jawel, je hebt min of meer een halve cirkel gebied met contact. Op de mirador en vlak daarna heb je ook nog netwerkbereik.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het komt toch door de bergen dat er geen signaal is in dat gebied, gaat die 30 km grens dan nog wel op?
[quote]
Aangezien GSM masten een bereik hebben tussen de 10 en 35 kilometer is ...
[unquote]
zit het P pad en de mirador denk ik aan de rand van die 35 km grens..
Hoe ver is de mirador hemelsbreed van de top vd Vulcan Baru, waar die masten staan, wie heeft daar hier kijk op? Geruisloos?
[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 12-10-2014 23:33:33 ]![]()
Oké, geen probleemquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke ja ik dacht dat het om het kaartje ging maar ik had te snel gelezen, sorry . En er stond in het artikel ook duidelijk aangegeven wat van ws kwam dus dan kan een goed lezer een eigen waarde oordeel daar aan geven.Mijn reactie was wat kort door de bocht, excuses daarvoor
Adelita is blij met de feedback van WS (Matteo en Chiatos). Hopelijk levert dat contact nieuwe info op.![]()
Nou dat zouden we zeker kunnen gebruiken want nu is het echt komkommertijd hierquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Oké, geen probleem
Adelita is blij met de feedback van WS (Matteo en Chiatos). Hopelijk levert dat contact nieuwe info op.![]()
![]()
In het gebied achter de Continentale Waterscheiding heb je niet zo veel aan de zendmasten op de Baru. Het signaal gaat niet door die bergen heen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
jawel, je hebt min of meer een halve cirkel gebied met contact. Op de mirador en vlak daarna heb je ook nog netwerkbereik.
Maar de zendmasten aan de Caribische kust staan ook binnen 30 km.![]()
ok, wellicht zijn er kaartjes te vinden waarop de MTN-BTS verbindingen en/of antenne opstelpunten vd mobiele operators staan, cq. netwerkbereik vanaf de Atlantische oceaankant dan, en moeten we die halve 30 km bereik cirkel vanaf de kust intekenen (zeg maar met een passer) richting Pianista pad en vindplaatsen vd resten vd meiden, vanaf die masten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
In het gebied achter de Continentale Waterscheiding heb je niet zo veel aan de zendmasten op de Baru. Het signaal gaat niet door die bergen heen.
Maar de zendmasten aan de Caribische kust staan ook binnen 30 km.
ik vind dit een cruciale in het raadsel:
2 april, Een vd telefoons maakte toen contact met het netwerk, om 13:56pm. De mobiele operator moet daar toch gegevens van hebben, waar zijn die? Zijn ze opgevraagd?![]()
Ik heb het even teruggezocht in de oude topics. Hier is een kaartje van StaceySinger:
De vindplaatsen zitten aan de rand van het bereik van een zendmast aan de kust, en daar zitten geen hoge bergen tussen. De telefoons zouden daar gebruikt kunnen zijn. Je ontvangt nog net een signaal maar het is te zwak om daadwerkelijk te kunnen bellen.![]()
Pfff, dit blijft toch een enorm lastige zaak om achter de waarheid te komen (als dat ooit al zal lukken)....![]()
De telefoon heeft contact gemaakt met een zendmast op 2 april om 13.56 uur.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:40 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb het even teruggezocht in de oude topics. Hier is een kaartje van StaceySinger:
[ afbeelding ]
De vindplaatsen zitten aan de rand van het bereik van een zendmast aan de kust, en daar zitten geen hoge bergen tussen. De telefoons zouden daar gebruikt kunnen zijn. Je ontvangt nog net een signaal maar het is te zwak om daadwerkelijk te kunnen bellen.
Als zij toen op de plek waren waar later de spullen/resten zijn gevonden dan hebben ze zich daarna dus niet meer verplaatst.
Maar vanaf de noodoproep 1 april naar het bereik op 2 april dus wel.![]()
Dan zou ik als ik de ouders van K. was die Engelse speurhonden eigenaar van die Madeleine McCann case vragen of hij die spaniels in zou willen zetten in dat gebied. Want daar kunnen dan m.i. nog meer resten liggen, of te vinden zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:40 schreef Domnivoor het volgende:
[ afbeelding ]
De vindplaatsen zitten aan de rand van het bereik van een zendmast aan de kust, en daar zitten geen hoge bergen tussen. De telefoons zouden daar gebruikt kunnen zijn. Je ontvangt nog net een signaal maar het is te zwak om daadwerkelijk te kunnen bellen.
Denk dat de Nederlanse honden, of Panamese, daar nog niet geweest zijn.![]()
Nee, dat hoeft niet noodzakelijk. Bereik is variabel, o.a. afhankelijk van de weersomstandigheden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De telefoon heeft contact gemaakt met een zendmast op 2 april om 13.56 uur.
Als zij toen op de plek waren waar later de spullen/resten zijn gevonden dan hebben ze zich daarna dus niet meer verplaatst.
Maar vanaf de noodoproep 1 april naar het bereik op 2 april dus wel.Make my day!![]()
Het had gekund, maar de quebrada hoeft niet perse in de buurt te zijn van de rivier.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:19 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of is dat te kort door de bocht?
Ik heb de kilometers van de trail er trouwens even bij gezet, en de punten van de foto's wat aangepast op basis van die afstanden. Het blijven schattingen natuurlijk.![]()
![]()
uit dat artikel van net:
De enige personen die echt goed aan plaatsbepaling kunnen doen binnen een GSM netwerk zijn de mensen die het netwerk onderhouden en die toegang hebben tot de gegevens met betrekking tot het netwerk als mastlocaties.
Zo kan van elke telefoon in de wereld de locatie worden vastgesteld.
De politie maakt hier ook dankbaar gebruik van aangezien deze informatie ook wordt opgeslagen. Is er een bepaald misdrijf gepleegd, dan kan de politie uit deze gegevens afleiden of de verdachte daadwerkelijk op dat tijdstip in die buurt is geweest, en in stedelijk gebied kan men zelfs middels de bovenstaande kaartmethode uittekenen waar de .... enz
mbv het IMEI nr vh toestel dus![]()
kan je nu een halve cirkel trekken aub in deze kaart, vanaf de kust, vanaf de antenneplek die Domnivoor net aanhaalde met zijn kaartje van Stacey aub? (untitled placemark lokatie ad kust).quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:51 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het had gekund, maar de quebrada hoeft niet perse in de buurt te zijn van de rivier.
Ik heb de kilometers van de trail er trouwens even bij gezet, en de punten van de foto's wat aangepast op basis van die afstanden. Het blijven schattingen natuurlijk.
[ afbeelding ]
Dan kunnen we misschien die 2 april oproep van 13:56pm ingetekend krijgen...?![]()
Wat is de bron van het bereik van die mast?quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
kan je nu een halve cirkel trekken aub in deze kaart, vanaf de kust, vanaf de antenneplek die Domnivoor net aanhaalde met zijn kaartje van Stacey aub?![]()
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/34/plaatsbepaling-via-gsmquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:56 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Wat is de bron van het bereik van die mast?
bevinden. Aangezien GSM masten een bereik hebben tussen de 10 en 35 kilometer is het vooral op het platteland dus erg onnauwkeurig. U kunt kilometers op dezelfde cell blijven zitten als er geen sterke cellen in
10 tot 35 km![]()
De politie kan afleiden waar de telefoon van een verdachte geweest isquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:51 schreef Poekje01 het volgende:
uit dat artikel van net:
De enige personen die echt goed aan plaatsbepaling kunnen doen binnen een GSM netwerk zijn de mensen die het netwerk onderhouden en die toegang hebben tot de gegevens met betrekking tot het netwerk als mastlocaties.
Zo kan van elke telefoon in de wereld de locatie worden vastgesteld.
De politie maakt hier ook dankbaar gebruik van aangezien deze informatie ook wordt opgeslagen. Is er een bepaald misdrijf gepleegd, dan kan de politie uit deze gegevens afleiden of de verdachte daadwerkelijk op dat tijdstip in die buurt is geweest, en in stedelijk gebied kan men zelfs middels de bovenstaande kaartmethode uittekenen waar de .... enz
mbv het IMEI nr vh toestel dus
Zou het kunnen dat de zendmast wel een zwak iPhone-signaal heeft opgepikt maar verder niets zodat het niet als de iPhone van Kris geïdentificeerd kon worden?![]()
De bron die StaceySinger aanhaalde was:quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:56 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Wat is de bron van het bereik van die mast?
https://www.ikhebeenvraag(...)aal-van-een-Gsm-mast![]()
als de Panamese pers aangeeft dat er contact met het netwerk is geweest, heeft het netwerk het IMEI nr opgepikt. Dat is uniek per telefoon. Anders kunnen ze dit niet schrijven. Er werd te snel opgehangen, of de verbinding viel weg door de randbereik capaciteit vd antenne op de mast, of viel weg door gebrek aan Watt (capaciteit) zendvermogen vd mobiele tel. Denk het laatste.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De politie kan afleiden waar de telefoon van een verdachte geweest is
Zou het kunnen dat de zendmast wel een zwak iPhone-signaal heeft opgepikt maar verder niets zodat het niet als de iPhone van Kris geïdentificeerd kon worden?![]()
zoals ik het lees:quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De bron die StaceySinger aanhaalde was:
https://www.ikhebeenvraag(...)aal-van-een-Gsm-mast
Grootte orde van Pt 2 Watt
Gt 1
Gr (voor een 1800 MHz systeem) 64
Po moet minimaal 0,0000000001 Watt (100 picoWatt) zijn
Dit levert
R= 800000 * 0,15 /(4*pi) of ongeveer 10 km.
zaten ze ongeveer 10 km van de kust af.![]()
Het plotten van GSM data lijkt me heel interessant. Maar ik betwijfel of het veel nut heeft om een halve cirkel te trekken vanaf een punt 10 tot 30 km verder. Maar goed, je kunt een poging wagen met de kaart.
Onderstaande kaart suggereert bijvoorbeeld dat het niet echt cirkels zijn, maar meer bepaalde vlekken met bereik. "Ons" gebied valt daar vrijwel geheel buiten.
http://www.att.com/maps/wireless-coverage.html![]()
![]()
HEEL HARTELIJK BEDANKT VOOR DEZE LINK !!! JE BENT EEN SCHATTEBOUT !!!quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:18 schreef Poekje01 het volgende:
ik vind dit interessant:
Als je dan een lijntje trekt over het Pianista pad, en laat die snijden met de cirkel, weet je volgens mij waar de geslaagde, doch afgebroken 112/911 call werd gemaakt, op 2 april om 13:56pm. De telefoon maakte toen contact met het netwerk.
MET NAME DE LAATSTE ALINEA< HEEFT NU Z E K E R IEDEREEN GELEZEN
of niet ???
Hou er goed erg in, dat ik geeen tijd verlies met onzin te verkopen, hoor !!
Daar heb ik echt geen tijd voor, en de mensen die mij e c h t kennen, die weten dat !!!
Eigenlijk ben ik zeer pissig nou, wat ben ik hier toch uitgescholden en afgezeken......
En weeer kreeg ik gelijk, voor de 100.000 ste keer in mijn leven, afijn..geweldig
maar het heeft wel 4 0 topics geduurd !!![]()
mmm.. maar ik zie bv. dat aan de Boquete kant van de waterscheiding dat er bij Los Narangos bereik is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:10 schreef Geruisloos het volgende:
Het plotten van GSM data lijkt me heel interessant. Maar ik betwijfel of het veel nut heeft om een halve cirkel te trekken vanaf een punt 10 tot 30 km verder. Maar goed, je kunt een poging wagen met de kaart.
Onderstaande kaart suggereert bijvoorbeeld dat het niet echt cirkels zijn, maar meer bepaalde vlekken met bereik. "Ons" gebied valt daar vrijwel geheel buiten.
http://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
[ afbeelding ]
Dat is niet ver van de CD en de plaats delict / plaats verdwaling/ongeluk / plaats combinatie / plaats Malaria steekmug / plaats killer StingBee vandaan![]()
huh?quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:14 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
HEEL HARTELIJK BEDANKT VOOR DEZE LINK !!! JE BENT EEN SCHATTEBOUT !!!
MET NAME DE LAATSTE ALINEA< HEEFT NU Z E K E R IEDEREEN GELEZEN
of niet ???
Hou er goed erg in, dat ik geeen tijd verlies met onzin te verkopen, hoor !!
Daar heb ik echt geen tijd voor, en de mensen die mij e c h t kennen, die weten dat !!!
Eigenlijk ben ik zeer pissig nou, wat ben ik hier toch uitgescholden en afgezeken......
En weeer kreeg ik gelijk, voor de 100.000 ste keer in mijn leven, afijn..geweldig
maar het heeft wel 4 0 topics geduurd !!![]()
Weet je ook wat de frequentieband van de betreffende gsm mast is? Dat heeft namelijk nogal invloed op de grootte van de dekking.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:08 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zoals ik het lees:
Grootte orde van Pt 2 Watt
Gt 1
Gr (voor een 1800 MHz systeem) 64
Po moet minimaal 0,0000000001 Watt (100 picoWatt) zijn
Dit levert
R= 800000 * 0,15 /(4*pi) of ongeveer 10 km.
zaten ze ongeveer 10 km van de kust af.Make my day!![]()
De gsm-masten staan op Vulcan Baru. Maar daar is geen dekking. Hoe zou dat kunnen komen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:10 schreef Geruisloos het volgende:
http://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
[ afbeelding ]Make my day!![]()
GSM-1900 and GSM-850 are also used in most of South and Central America, and both Ecuador and Panama use GSM-850 exclusively (Note: Since November 2008, a Panamanian operator has begun to offer GSM-1900 service).quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
Weet je ook wat de frequentieband van de betreffende gsm mast is? Dat heeft namelijk nogal invloed op de grootte van de dekking.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/GSM_frequency_bands
lijkt me wat verouderde text, ik ga uit van GSM 1.900
zal het morgen nazoeken....![]()
Dat is dus een andere frequentie, en dus een ander bereik, dan het voorbeeld wat je gaf.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
GSM-1900 and GSM-850 are also used in most of South and Central America, and both Ecuador and Panama use GSM-850 exclusively (Note: Since November 2008, a Panamanian operator has begun to offer GSM-1900 service).
We moeten de Gr dus weten van deze frequentie.
Make my day!![]()
was nog aan het typen, ik denk 1.900 Mhz., want Europese mobiele tel zitten daar vlgns mij tegenwoordig allemaal op.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:30 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is dus een andere frequentie, en dus een ander bereik, dan het voorbeeld wat je gaf.
We moeten de Gr dus weten van deze frequentie.![]()
Overigens, levert de IPhone wel 2 watt, zoals in de berekening, of is het meer of minder?Make my day!![]()
De NL wiki:quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
GSM-1900 and GSM-850 are also used in most of South and Central America, and both Ecuador and Panama use GSM-850 exclusively (Note: Since November 2008, a Panamanian operator has begun to offer GSM-1900 service).
lijkt me wat verouderde text, ik ga uit van GSM 1.900
zal het morgen nazoeken....
"Een mobiele telefoon van het tri-bandtype geeft ondersteuning voor GSM-netwerken van 900, 1800 en 1900 MHz. Het GSM1800-netwerk wordt veel in Europa gebruikt, en het GSM1900-netwerk juist in Noord-Amerika. Om zowel in Europa als in Noord-Amerika te kunnen telefoneren, is een tri-bandtelefoon nodig. In Zuid-Amerika en Azië wordt het 850 MHz-netwerk gebruikt. Hiervoor is een quad-bandtelefoon nodig."
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/GSM_(communicatie)
850MHz dus wellicht?Make my day!![]()
ik in mijn beste Spaans:
si si, aqui signor Poekje di Hollanda, me quiere todo el informarcion pronto por favor del HLR dbasso y SMSc di telefono mobilo di Kris Kremers y Lisanne Froon, di avril uno y duo 2014para mi FOK amiga guappa Agter, si, pronto!
zie onder plaatsbepaling![]()
Geen Spaans hier. Ik begrijp niet wat je wilt zeggen...quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:41 schreef Poekje01 het volgende:
ik in mijn beste Spaans:
si si, aqui signor Poekje di Hollanda, me quiere todo el informarcion pronto por favor del HLR dbasso di telefono mobilo di Kris Kremers y Lisanne Froon, di avril uno y duo 2014para mi FOK amiga guappa Agter, si, pronto!
zie onder plaatsbepalingMake my day!![]()
http://es.m.wikipedia.org/wiki/Bandas_de_frecuencia_GSMquote:Op maandag 13 oktober 2014 00:45 schreef agter het volgende:
[..]
Geen Spaans hier. Ik begrijp niet wat je wilt zeggen...
GSM-850 y GSM-1900
La GSM-850 y la GSM-1900 se usan en la mayoría de países en América:
Panamá - GSM-850, 1900 MHz.
Zowel KPN als Vodafone werken met een GSM 900 netwerk. Telfort, Orange, en T-mobile werken op een GSM 1800 netwerk. Dit betekent dat tegenwoordig bijna alle mobiele telefoons op de Nederlandse mark minimaal 'dual band' zijn (ze werken op beide netwerken GSM 900 en 1800). Veel telefoons zijn tegenwoordig ook 'tri-band' en werken op het Amerikaanse GSM 1900 netwerk.
Kris en Lisanne gebruikten beide nr mijn weten hun eigen uit Nederland meegebrachte iPhone en Samsung mobiele telefoons..
[ Bericht 9% gewijzigd door Poekje01 op 13-10-2014 00:55:22 ]![]()
iPhone is quadband.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
http://es.m.wikipedia.org/wiki/Bandas_de_frecuencia_GSM
GSM-850 y GSM-1900
La GSM-850 y la GSM-1900 se usan en la mayoría de países en América:
Panamá - GSM-850, 1900 MHz.
Zowel KPN als Vodafone werken met een GSM 900 netwerk. Telfort, Orange, en T-mobile werken op een GSM 1800 netwerk. Dit betekent dat tegenwoordig bijna alle mobiele telefoons op de Nederlandse mark minimaal 'dual band' zijn (ze werken op beide netwerken GSM 900 en 1800). Veel telefoons zijn tegenwoordig ook 'tri-band' en werken op het Amerikaanse GSM 1900 netwerk.
Kris en Lisanne gebruikten beide nr mijn weten hun eigen uit Nederland meegebrachte iPhone en Samsung mobiele telefoons..
Ik snap nog steeds je punt niet...
[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 13-10-2014 01:15:01 ]Make my day!![]()
Ik begrijp er helemaal geen drol van.
Ik weet dat de telefoon op 2 april 13.56 "contact"maakte met een zendmast.
Ik weet dat er zendmasten staan op vulkaan Baru. Maar zijn er ook niet masten in Boquete zelf?
en welke mast staat het dichts bij laten we zeggen de plek waar ze konden zijn bij de 1e noodoproep?
En is het bekend met welke mast de telefoon "contact " maakte om 13.56 ?![]()
Miss Escobar? Vrouw van Pablo? Zal een leuk feestje geweest zijn!quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:40 schreef Domnivoor het volgende:
Was Baru er niet bij? Klein stukkie toch maar vanaf Duitsland.
En heeft het wat opgeleverd?![]()
![]()
die foto is om 12 uur gemaakt. Om 13 stonden ze op de mirador. Een uur voor de mirador zou het dan zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hoe ver is dan denk jij deze locatie bij benadering vanaf het begin van de Pianista?![]()
Een logisch gevolg, van het feit dat als K&L gelocaliseerd konden worden
( eventuele ) daders, dat ook waren......!
die locaties zijn niet publiek gemaakt ( Nrd Breedte en Wester Lengte ), maar die hebben ze wel,
ze hebben ze alleen niet bekend gemaakt . Het lopende onderzoek ( waarvan beweerd wordt
dat het stil ligt, omdat er `zogenaamd ` volgens de NRC - link van net, niet naar een misdrijf wordt gekeken ) gaat naar mijn idee, op de achtergrond gewoon verder of is al afgerond..
Gezien de grote media-hype die volgde op dit grote vermissingsdrama, mag duidelijk zijn
men allang weet, PRECIES waar iedereen zich bevond, in dat gebied rond het drama
en dan bedoel ik ook van eventuele toeristen of bewoners.
A l l e gsm `s zijn allang gelocaliseerd op die 1 e april, en ook van de dagen erna of ervoor
van iedereen die daar in de buurt was ! ( het spoor liep toch naar C R , daar gingen ze toch niet voor `jan met de korte achternaam ` naar toe ? )
Maar deze zaak gaat `gewoon ` de DOOFPOT in, dat is een oneindig diepe POT waar
tegenwoordig alles in terecht komt.
[ Bericht 4% gewijzigd door suddenintuition op 13-10-2014 02:54:24 ]![]()
Zou heel goed kunnen. Een uur lopen voor de mirador.quote:Op maandag 13 oktober 2014 02:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
die foto is om 12 uur gemaakt. Om 13 stonden ze op de mirador. Een uur voor de mirador zou het dan zijn.
Maar wat als blijkt dat deze foto is gemaakt op 5 munuten lopen voor de mirador.
Of 2 uur lopen voor de mirador.
Wat zou dat zeggen?
Het is belangrijk en zeker te doen om deze locatie te vinden![]()
Miss Escobar, vrouw van Matador. Geen familie van Pablo; dat heb ik uiteraard gevraagdquote:Op maandag 13 oktober 2014 01:55 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Miss Escobar? Vrouw van Pablo? Zal een leuk feestje geweest zijn!
Was Baru er niet bij? Klein stukkie toch maar vanaf Duitsland.
En heeft het wat opgeleverd?
Ik wil Baru ook wel eens ontmoeten maar dat is nog een lange rit. Hij woont niet vlak over de grens.
Het leverde een gezellige avond op![]()
![]()
Als jij denkt dat deze foto een kwartier voor de mirador is genomen dan waren ze dus al om 12.15 op de mirador en hebben ze 3 kwartier gewacht om de fotos te nemen op de mirador.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:55 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
ten oosten van de mirador.
Als ze om 12.15 op de mirador waren en je gaat uit van 2.15 uur wandelen vanaf het begin van de pianista dan zouden ze dus al rond 10 uur daar moeten zijn begonnen met de klim.
Dan zouden ze dus uiterlijk al om 9.45 moeten zijn vertrokken met een taxi vanaf de hostel en lopend zelfs al voor 8 uur.
Dan zou Mastinu dus 4 uur! Verkeerd zitten met de tijd.
Geloof ik niet.
Het is zaak de locatie te bepalen want als Danyo gelijk heeft denk ik dat ik op t goede spoor zit.
Ze kregen een lift![]()
En waarom zitten wij hier ?
Wij zitten hier, omdat wij willen weten, wat hun a l l a n g weten...
Maar wat hun weten, willen zij niet dat wij weten.
Sommigen hier, weten niet, dat zij dat allang weten
Enkelen denken wel te weten, dat zij dat allang weten
maar er zijn er ook, die het `gewoon ` weten !![]()
zuid duitsland is idd een stukkie rijden. Hoop dat je een leuke avond hebt gehad. En dat meen ikquote:Op maandag 13 oktober 2014 02:57 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Miss Escobar, vrouw van Matador. Geen familie van Pablo; dat heb ik uiteraard gevraagd
Ik wil Baru ook wel eens ontmoeten maar dat is nog een lange rit. Hij woont niet vlak over de grens.
Het leverde een gezellige avond op![]()
Dit was me nog niet eerder opgevallen in de metadata van foto 508:
Er wordt subsecond timing weergegeven, dat zijn honderdsten van seconden. Dat treedt enkel op als je een serie schiet, al dan niet in burst modus, waarbij je dus foto's binnen een seconde elkaar laat opvolgen.
Dan vindt de camera het noodzakelijk om ook de honderdsten in de EXIF data op te nemen, omdat het bovenal een tijdswaarnemingsinstrument is.
00 betekent dat deze foto de eerste in de serie is. Opeenvolgende foto's krijgen dan de exacte honderdsten van seconde achter hun nummer.
Maar foto 507 (19:54:50) is minstens acht seconden eerder genomen (of 50 seconden later, volgens deze metadata).
In het geval je de huidige tijdlijn aanhoudt, is er minstens nog een foto 509 bij die eerste quebrada genomen en is 508 niet de laatst bekende foto van Kris.
[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 14-10-2014 03:01:19 ]![]()
dat de tijden van de exifdata niet kloppen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 02:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Een uur lopen voor de mirador.
Maar wat als blijkt dat deze foto is gemaakt op 5 munuten lopen voor de mirador.
Of 2 uur lopen voor de mirador.
Wat zou dat zeggen?
Het is belangrijk en zeker te doen om deze locatie te vinden![]()
het lijkt mij op zich ook wel dat ze dat met de huidige technologie allemaal in kaart hadden moeten kunnen brengen en if so, dat dat ook is gebeurd.quote:Op maandag 13 oktober 2014 02:46 schreef suddenintuition het volgende:
die locaties zijn niet publiek gemaakt ( Nrd Breedte en Wester Lengte ), maar die hebben ze wel,
ze hebben ze alleen niet bekend gemaakt . Het lopende onderzoek ( waarvan beweerd wordt
dat het stil ligt, omdat er `zogenaamd ` volgens de NRC - link van net, niet naar een misdrijf wordt gekeken ) gaat naar mijn idee, op de achtergrond gewoon verder of is al afgerond..
Gezien de grote media-hype die volgde op dit grote vermissingsdrama, mag duidelijk zijn
men allang weet, PRECIES waar iedereen zich bevond, in dat gebied rond het drama
A l l e gsm `s zijn allang gelocaliseerd op die 1 e april, en ook van de dagen erna of ervoor
van iedereen die daar in de buurt was ! ( het spoor liep toch naar C R , daar gingen ze toch niet voor `jan met de korte achternaam ` naar toe ? )
Maar als je me dan vraagt hoe dat technisch in elkaar zit: geen idee. geen verstand van en eerlijk gezegd ook geen zin om dat uit te zoeken![]()
![]()
Wat je voor het gemak even vergeet is dat het lokaliseren (en dan nog steeds bij benadering) alleen een mogelijkheid is binnen stedelijk gebied met meerde zendmasten die elkaar overlappen. Dit staat ook in dat artikel wat je zo briljant vond, maar daar lees je natuurlijk weer overheen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 02:46 schreef suddenintuition het volgende:
Met één mast is het helemaal niet mogelijk om iemand nauwkeurig te lokaliseren. Het enige wat je weet is dat ze binnen die straal van #km zijn geweest, afhankelijk van het bereik van de mast.
Dus jammer voor je theorie, maar wat je post slaat helemaal nergens op. Misschien kun je de volgende keer wat zorgvuldiger lezen voordat je dit soort onzin uitkraamt.![]()
Oh ik had het hele linkje niet gelezen![]()
Maar je komt aardig in de buurt met een zendmast en dan de tijden van de telefoon, toch?![]()
Het lastige is dat we niet precies weten waar de Barú-mast wel en waar deze geen bereik heeft in het gebied. Als we 100% kunnen vaststellen dat er voorbij de Mirador geen bereik mogelijk is, en er op 2 april toch contact is geweest met die mast, dan is dat opvallend. Maar dit kunnen we helaas niet. Het zou namelijk best kunnen dat op hoger gelegen delen in het gebied waar de vondsten zijn gedaan wel sporadisch GSM bereik is. Het is in ieder geval niet te achterhalen of ze op 2 april nu op de Barú vulkaan stonden, in Bajo Boquete zaten of in de jungle waren. Zo ver gaat de nauwkeurigheid niet.quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:35 schreef Marrije het volgende:
Oh ik had het hele linkje niet gelezen
Maar je komt aardig in de buurt met een zendmast en dan de tijden van de telefoon, toch?![]()
Interessante vondst Perico.quote:Op maandag 13 oktober 2014 05:24 schreef Perico het volgende:
Dit was me nog niet eerder opgevallen in de metadata van foto 508:
[ afbeelding ]
Er wordt subsecond timing weergegeven, dat zijn honderdsten van seconden. Dat treedt enkel op als je een serie schiet, al dan niet in burst modus, waarbij je dus foto's binnen een seconde elkaar laat opvolgen.
Dan vindt de camera het noodzakelijk om ook de honderdsten in de EXIF data op te nemen, omdat het bovenal een tijdswaarnemingsinstrument is.
00 betekent dat deze foto de eerste in de serie is. Opeenvolgende foto's krijgen dan de exacte honderdsten van seconde achter hun nummer.
Maar foto 507 (19:54:50) is minstens zes seconden eerder genomen (of 50 seconden later, volgens deze metadata).
In het geval je de huidige tijdlijn aanhoudt, is er minstens nog een foto 509 bij die eerste quebrada genomen en is 508 niet de laatst bekende foto van Kris.
Wat vragen van een leek:
Als je een burst maakt, krijgen de opeenvolgende foto's dan nieuwe nummers? Niet 508-1, 508-2 etc.?
Kris staat stil op die steen: geen aanwijsbare reden voor een fotoburst. Kan het zijn dat er een video'tje is gemaakt met het geluid van de quebrada?
En is het mogelijk dat de camera tijdens deze actie een storing heeft gehad, zodat de rest van de serie zwart is?
Speculatie: Ik zit te denken aan de 70 donkere foto's (volgens de Telegraaf) vs. 90 donkere foto's (andere bronnen). Misschien een burst van 21 waarvan 20 zwart + 70 nachtfoto's?
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 13-10-2014 10:12:47 ]![]()
Nee de tijden kloppen wel maar zie mijn reactie op Danyo.quote:Op maandag 13 oktober 2014 06:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat de tijden van de exifdata niet kloppen?![]()
http://www.iculture.nl/tips/vijf-misverstanden-gps/quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:09 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Wat je voor het gemak even vergeet is dat het lokaliseren (en dan nog steeds bij benadering) alleen een mogelijkheid is binnen stedelijk gebied met meerde zendmasten die elkaar overlappen. Dit staat ook in dat artikel wat je zo briljant vond, maar daar lees je natuurlijk weer overheen.
Met één mast is het helemaal niet mogelijk om iemand nauwkeurig te lokaliseren. Het enige wat je weet is dat ze binnen die straal van #km zijn geweest, afhankelijk van het bereik van de mast.
Dus jammer voor je theorie, maar wat je post slaat helemaal nergens op. Misschien kun je de volgende keer wat zorgvuldiger lezen voordat je dit soort onzin uitkraamt.
Wat J I J voor het gemak even vergeet, is dat I K niet voor het gemak, even wat vergeet !
Locatie van de telefoons lopen n i e t via de zendmasten, maar via GPS-satellieten ,
en daar zijn er dan ook 3 voor nodig. ( een dicht bladerdak kan voor hindernissen zorgen
maar dat geldt dus niet voor `het bergbeekje `bijvoorbeeld) Er zijn hier genoeg artikelen over,
maar daar lees J I J dan voor het gemak even over heen, niet ik !
Je schijnt behoorlijk technisch te zijn, maar bij deze reactie van jou, zet ik dan toch mijn vraagtekens
Met name in de laatste zin, zit ( alweer, hier ) een behoorlijke hatelijke ondertoon ! Niet dat ik me daar door laat afschrikken hoor , geenszins ! integendeel, misschien kun jij de volgende keer
wat zorgvuldiger onderzoek doen, voordat je zo `n reactie post
Het geval wil, dat het hier geen `theorie ` betreft van mij, maar ik heb hier vorig jaar `ervaring `
mee gehad in de PRAKTIJK, dus ik weet waar ik over praat....maar jij blijkbaar niet ...
Dus heel jammer van zo `n reactie van jou..
http://www.iculture.nl/tips/vijf-misverstanden-gps/![]()
Het artikel waar jij zo enthousiast over werd ging over plaatsbepaling middels GSM, niet GPS.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:26 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
http://www.iculture.nl/tips/vijf-misverstanden-gps/
Wat J I J voor het gemak even vergeet, is dat I K niet voor het gemak, even wat vergeet !
Locatie van de telefoons lopen n i e t via de zendmasten, maar via GPS-satellieten ,
en daar zijn er dan ook 3 voor nodig. ( een dicht bladerdak kan voor hindernissen zorgen
maar dat geldt dus niet voor `het bergbeekje `bijvoorbeeld) Er zijn hier genoeg artikelen over,
maar daar lees J I J dan voor het gemak even over heen, niet ik !
Je schijnt behoorlijk technisch te zijn, maar bij deze reactie van jou, zet ik dan toch mijn vraagtekens
Met name in de laatste zin, zit ( alweer, hier ) een behoorlijke hatelijke ondertoon ! Niet dat ik me daar door laat afschrikken hoor , geenszins ! integendeel, misschien kun jij de volgende keer
wat zorgvuldiger onderzoek doen, voordat je zo `n reactie post
Het geval wil, dat het hier geen `theorie ` betreft van mij, maar ik heb hier vorig jaar `ervaring `
mee gehad in de PRAKTIJK, dus ik weet waar ik over praat....maar jij blijkbaar niet ...
Dus heel jammer van zo `n reactie van jou..
http://www.iculture.nl/tips/vijf-misverstanden-gps/
Plaatsbepaling middels GPS is inderdaad nauwkeuriger. Maar er is geen bewijs dat de telefoons van Kris en Lisanne de GPS aan hadden staan. Dus je post blijft nog steeds onzin.![]()
De locatiegegevens van de telefoons zijn niet (meer) te herleiden:http://laestrella.com.pa/(...)-tres-horas/23810714quote:Con esto se desvanece la posibilidad de que los celulares ayuden a descifrar la ubicación a lo largo del tiempo.
De Canon-camera had geen GPS.![]()
Telefoons hoeven n i e t aan te staan ! Het is zelfs zo, dat het FRONTJE van de BATTERIJquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het artikel waar jij zo enthousiast over werd ging over plaatsbepaling middels GSM, niet GPS.
Plaatsbepaling middels GPS is inderdaad nauwkeuriger. Maar er is geen bewijs dat de telefoons van Kris en Lisanne de GPS aan hadden staan. Dus je post blijft nog steeds onzin.
gescheiden moet zijn, en dan zou het BATTERIJ-GEDEELTE in LOOD verpakt moeten worden
( kan ook in `dik zilverpapier ` maar zelfs dat k a n onvoldoende blijken te zijn )
Alleen in l o o d biedt 100% zekerheid.
Met andere woorden, die locaties zijn WEL bekend ! En dat is geen o n z i n !
Men denkt hier, dat `smartphones ` er voor het gemak van de burger zijn, om mee te bellen
en berichten te versturen,
Smartphones, zijn er echter voor het gemak van de OVERHEDEN !
Niet voor `ons gemak, maar voor `hun ` gemak, nogmaals !
Ik heb die link al geplaatst hier, een aantal topics geleden, ik zal `m even opzoeken
als ik `m kan vinden...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: