Dan zou ik als ik de ouders van K. was die Engelse speurhonden eigenaar van die Madeleine McCann case vragen of hij die spaniels in zou willen zetten in dat gebied. Want daar kunnen dan m.i. nog meer resten liggen, of te vinden zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:40 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb het even teruggezocht in de oude topics. Hier is een kaartje van StaceySinger:
[ afbeelding ]
De vindplaatsen zitten aan de rand van het bereik van een zendmast aan de kust, en daar zitten geen hoge bergen tussen. De telefoons zouden daar gebruikt kunnen zijn. Je ontvangt nog net een signaal maar het is te zwak om daadwerkelijk te kunnen bellen.
Nee, dat hoeft niet noodzakelijk. Bereik is variabel, o.a. afhankelijk van de weersomstandigheden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De telefoon heeft contact gemaakt met een zendmast op 2 april om 13.56 uur.
Als zij toen op de plek waren waar later de spullen/resten zijn gevonden dan hebben ze zich daarna dus niet meer verplaatst.
Maar vanaf de noodoproep 1 april naar het bereik op 2 april dus wel.
Het had gekund, maar de quebrada hoeft niet perse in de buurt te zijn van de rivier.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:19 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Tot nu toe denken 2 mensen hier dat mijn indruk mogelijk juist is.
Als er geen tegengeluiden komen, betekent dit dan dat de locatie van foto 491 kan worden 'gefinetuned' op de kaart naar een locatie die dicht bij het water komt, zoals bij het pijltje?
[ afbeelding ]
Of is dat te kort door de bocht?
kan je nu een halve cirkel trekken aub in deze kaart, vanaf de kust, vanaf de antenneplek die Domnivoor net aanhaalde met zijn kaartje van Stacey aub? (untitled placemark lokatie ad kust).quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:51 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het had gekund, maar de quebrada hoeft niet perse in de buurt te zijn van de rivier.
Ik heb de kilometers van de trail er trouwens even bij gezet, en de punten van de foto's wat aangepast op basis van die afstanden. Het blijven schattingen natuurlijk.
[ afbeelding ]
Wat is de bron van het bereik van die mast?quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
kan je nu een halve cirkel trekken aub in deze kaart, vanaf de kust, vanaf de antenneplek die Domnivoor net aanhaalde met zijn kaartje van Stacey aub?
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/34/plaatsbepaling-via-gsmquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:56 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Wat is de bron van het bereik van die mast?
De politie kan afleiden waar de telefoon van een verdachte geweest isquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:51 schreef Poekje01 het volgende:
uit dat artikel van net:
De enige personen die echt goed aan plaatsbepaling kunnen doen binnen een GSM netwerk zijn de mensen die het netwerk onderhouden en die toegang hebben tot de gegevens met betrekking tot het netwerk als mastlocaties.
Zo kan van elke telefoon in de wereld de locatie worden vastgesteld.
De politie maakt hier ook dankbaar gebruik van aangezien deze informatie ook wordt opgeslagen. Is er een bepaald misdrijf gepleegd, dan kan de politie uit deze gegevens afleiden of de verdachte daadwerkelijk op dat tijdstip in die buurt is geweest, en in stedelijk gebied kan men zelfs middels de bovenstaande kaartmethode uittekenen waar de .... enz
mbv het IMEI nr vh toestel dus
De bron die StaceySinger aanhaalde was:quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:56 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Wat is de bron van het bereik van die mast?
als de Panamese pers aangeeft dat er contact met het netwerk is geweest, heeft het netwerk het IMEI nr opgepikt. Dat is uniek per telefoon. Anders kunnen ze dit niet schrijven. Er werd te snel opgehangen, of de verbinding viel weg door de randbereik capaciteit vd antenne op de mast, of viel weg door gebrek aan Watt (capaciteit) zendvermogen vd mobiele tel. Denk het laatste.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De politie kan afleiden waar de telefoon van een verdachte geweest is
Zou het kunnen dat de zendmast wel een zwak iPhone-signaal heeft opgepikt maar verder niets zodat het niet als de iPhone van Kris geïdentificeerd kon worden?
zoals ik het lees:quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:03 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De bron die StaceySinger aanhaalde was:
https://www.ikhebeenvraag(...)aal-van-een-Gsm-mast
HEEL HARTELIJK BEDANKT VOOR DEZE LINK !!! JE BENT EEN SCHATTEBOUT !!!quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:18 schreef Poekje01 het volgende:
ik vind dit interessant:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/34/plaatsbepaling-via-gsm
Never mind die driehoeksmeting even hier.
er staat in dat een mast een bereik heeft van ca. max. 30 km, tot een mobiele telefoon. Zou iemand hier een cirkel kunnen trekken rondom de mastopstelling op de Vulcan Baru.? De telefoons vd meiden moeten dan mi. aan de rand vd cirkel zijn geweest, hetzij voor, hetzij na de mirador.
Als je dan een lijntje trekt over het Pianista pad, en laat die snijden met de cirkel, weet je volgens mij waar de geslaagde, doch afgebroken 112/911 call werd gemaakt, op 2 april om 13:56pm. De telefoon maakte toen contact met het netwerk.
mmm.. maar ik zie bv. dat aan de Boquete kant van de waterscheiding dat er bij Los Narangos bereik is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:10 schreef Geruisloos het volgende:
Het plotten van GSM data lijkt me heel interessant. Maar ik betwijfel of het veel nut heeft om een halve cirkel te trekken vanaf een punt 10 tot 30 km verder. Maar goed, je kunt een poging wagen met de kaart.
Onderstaande kaart suggereert bijvoorbeeld dat het niet echt cirkels zijn, maar meer bepaalde vlekken met bereik. "Ons" gebied valt daar vrijwel geheel buiten.
http://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
[ afbeelding ]
huh?quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:14 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
HEEL HARTELIJK BEDANKT VOOR DEZE LINK !!! JE BENT EEN SCHATTEBOUT !!!
MET NAME DE LAATSTE ALINEA< HEEFT NU Z E K E R IEDEREEN GELEZEN
of niet ???
Hou er goed erg in, dat ik geeen tijd verlies met onzin te verkopen, hoor !!
Daar heb ik echt geen tijd voor, en de mensen die mij e c h t kennen, die weten dat !!!
Eigenlijk ben ik zeer pissig nou, wat ben ik hier toch uitgescholden en afgezeken......
En weeer kreeg ik gelijk, voor de 100.000 ste keer in mijn leven, afijn..geweldig
maar het heeft wel 4 0 topics geduurd !!
Weet je ook wat de frequentieband van de betreffende gsm mast is? Dat heeft namelijk nogal invloed op de grootte van de dekking.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:08 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zoals ik het lees:
Grootte orde van Pt 2 Watt
Gt 1
Gr (voor een 1800 MHz systeem) 64
Po moet minimaal 0,0000000001 Watt (100 picoWatt) zijn
Dit levert
R= 800000 * 0,15 /(4*pi) of ongeveer 10 km.
zaten ze ongeveer 10 km van de kust af.
De gsm-masten staan op Vulcan Baru. Maar daar is geen dekking. Hoe zou dat kunnen komen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:10 schreef Geruisloos het volgende:
Het plotten van GSM data lijkt me heel interessant. Maar ik betwijfel of het veel nut heeft om een halve cirkel te trekken vanaf een punt 10 tot 30 km verder. Maar goed, je kunt een poging wagen met de kaart.
Onderstaande kaart suggereert bijvoorbeeld dat het niet echt cirkels zijn, maar meer bepaalde vlekken met bereik. "Ons" gebied valt daar vrijwel geheel buiten.
http://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
[ afbeelding ]
GSM-1900 and GSM-850 are also used in most of South and Central America, and both Ecuador and Panama use GSM-850 exclusively (Note: Since November 2008, a Panamanian operator has begun to offer GSM-1900 service).quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:22 schreef agter het volgende:
[..]
Weet je ook wat de frequentieband van de betreffende gsm mast is? Dat heeft namelijk nogal invloed op de grootte van de dekking.
Dat is dus een andere frequentie, en dus een ander bereik, dan het voorbeeld wat je gaf.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
GSM-1900 and GSM-850 are also used in most of South and Central America, and both Ecuador and Panama use GSM-850 exclusively (Note: Since November 2008, a Panamanian operator has begun to offer GSM-1900 service).
http://en.m.wikipedia.org/wiki/GSM_frequency_bands
was nog aan het typen, ik denk 1.900 Mhz., want Europese mobiele tel zitten daar vlgns mij tegenwoordig allemaal op.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:30 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is dus een andere frequentie, en dus een ander bereik, dan het voorbeeld wat je gaf.
We moeten de Gr dus weten van deze frequentie.
De NL wiki:quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
GSM-1900 and GSM-850 are also used in most of South and Central America, and both Ecuador and Panama use GSM-850 exclusively (Note: Since November 2008, a Panamanian operator has begun to offer GSM-1900 service).
http://en.m.wikipedia.org/wiki/GSM_frequency_bands
lijkt me wat verouderde text, ik ga uit van GSM 1.900
zal het morgen nazoeken....
Geen Spaans hier. Ik begrijp niet wat je wilt zeggen...quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:41 schreef Poekje01 het volgende:
ik in mijn beste Spaans:
si si, aqui signor Poekje di Hollanda, me quiere todo el informarcion pronto por favor del HLR dbasso di telefono mobilo di Kris Kremers y Lisanne Froon, di avril uno y duo 2014para mi FOK amiga guappa Agter, si, pronto!
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/GSM_(communicatie)
zie onder plaatsbepaling
http://es.m.wikipedia.org/wiki/Bandas_de_frecuencia_GSMquote:Op maandag 13 oktober 2014 00:45 schreef agter het volgende:
[..]
Geen Spaans hier. Ik begrijp niet wat je wilt zeggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |