abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145469303
Wat R O O K jij?
pi_145470033
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:56 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk niet dat dit bij de finca van Feliciano is maar bij hem thuis is opgenomen.
Zijn finca ligt bij de 4e kabelbrug. En als volgens Plinio de resten en spullen al 2 dagen lopen zijn voor mensen die de weg weten (?) dan zal Feliciano er wel 5 dagen voor uit trekken als ie zn koeien te eten wil geven.
dat vraag ik me nou al de hele tijd af. Of zou daar iemand oppassen, op die koeien?
pi_145472817
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:19 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Tot nu toe denken 2 mensen hier dat mijn indruk mogelijk juist is.
Als er geen tegengeluiden komen, betekent dit dan dat de locatie van foto 491 kan worden 'gefinetuned' op de kaart naar een locatie die dicht bij het water komt, zoals bij het pijltje?
[ afbeelding ]
Of is dat te kort door de bocht?
De plek lijkt er inderdaad behoorlijk op, zou heel goed dezelfde lokatie kunnen zijn.
Alleen kan deze lokatie niet zijn waar jij het pijltje tekent. Kijk maar eens op Bing Maps
naar deze lokatie, dat is een open terrein, pas later begint de begroeïng (een stuk
verder, ongeveer waar het pad voor de 2e keer naar links afbuigt). Dit betekent ook
dat img_493 een stuk verder is, dat zou slechts een kwartier van de mirador af
moeten zijn en wellicht zullen ze eerst heel even naar het uitzicht gekeken hebben
voordat ze daar foto's maakten (maar dat kan net zo goed 2 minuten zijn geweest).

Trouwens: op jouw kaartje staat rio pianista bij een rivier die rechts afbuigt, maar
volgens Bing Maps is dat een andere rivier en komt de rio pianista uit de bergen iets
ten oosten van de mirador.
pi_145473582
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:55 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
De plek lijkt er inderdaad behoorlijk op, zou heel goed dezelfde lokatie kunnen zijn.
Alleen kan deze lokatie niet zijn waar jij het pijltje tekent. Kijk maar eens op Bing Maps
naar deze lokatie, dat is een open terrein, pas later begint de begroeïng (een stuk
verder, ongeveer waar het pad voor de 2e keer naar links afbuigt). Dit betekent ook
moeten zijn en wellicht zullen ze eerst heel even naar het uitzicht gekeken hebben
voordat ze daar foto's maakten (maar dat kan net zo goed 2 minuten zijn geweest).
Trouwens: op jouw kaartje staat rio pianista bij een rivier die rechts afbuigt, maar
volgens Bing Maps is dat een andere rivier en komt de rio pianista uit de bergen iets
Hoe ver is dan denk jij deze locatie bij benadering vanaf het begin van de Pianista?
pi_145473624
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:55 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ah ha, oké, dank. Tja, 'mijn' kaartje is een uitsnede uit de Overzichtskaart van Geruisloos (in de OP). Misschien moet de gehele marge rond img_491 op die kaart dan wat opschuiven, Geruisloos?

Ik moet het er voor vandaag bij laten, maar zal je reactie binnenkort beter bekijken, Danyoromijn.

Maar nog even dit (omdat ik dit al zat te typen):

quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:42 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als de montage chronologisch klopt: vlak voor steile hellingen waar je vanaf kunt storten volgens gids P. En nog voor de finca van gids L.
Op de plek waar ze bij die helling staan lijkt op de achtergrond een witte muur te zien, of zie ik dit niet goed en is dit de lucht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben overigens ook nog benieuwd naar de eigenaar, en in ieder geval de locatie op de kaart, van het huisje/schuur op deze beelden hieronder (gesignaleerd door Jackie, meen ik), d.w.z. op de locatie waar de noodoproep kan zijn gedaan, volgens A. for K. Of was dit al beantwoord?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(23:28)

[ Bericht 0% gewijzigd door BijDePinken op 12-10-2014 22:29:55 ]
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:40:52 #31
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145475712
Ik heb gisteravond met El_Matador en Miss Escobar in de kroeg gezeten. Het was gezellig en we doen het binnenkort nog eens over met een grotere groep 8-)

En even hierop terugkomend:
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die heeft hij aangepast voor de krant versie. Ik denk dat jij dat ook wel weet.
Dit bedoel ik met vervuilen van bronnen.
We worden voor de gek gehouden met de informatie die we krijgen het gaat nergens meer over.
Ik heb het nagevraagd: Adelita Coriat (van La Estrella) heeft alleen een kaartje van de Sinaproc-zoekacties van hem ontvangen.
Ze heeft haar eigen bronnen voor informatie over deze zaak. Daar heeft ze ons niet voor nodig ;)
pi_145476079
quote:
Op de plek waar ze bij die helling staan lijkt op de achtergrond een witte muur te zien, of zie ik dit niet goed en is dit de lucht?
Geen lucht.
Vlgs mij is het een muur of rots.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145476122
quote:
6s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:40 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb gisteravond met El_Matador en Miss Escobar in de kroeg gezeten. Het was gezellig en we doen het binnenkort nog eens over met een grotere groep 8-)
[..]
Ik heb het nagevraagd: Adelita Coriat (van La Estrella) heeft alleen een kaartje van de Sinaproc-zoekacties van hem ontvangen.
Ze heeft haar eigen bronnen voor informatie over deze zaak. Daar heeft ze ons niet voor nodig ;)
Wij haar ook niet! Wij hebben ook zo onze bronnen.
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:47:30 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145476163
Heeft iemand het hele artikel in het NRC van donderdag (9-10) gelezen?
http://www.nrc.nl/next/va(...)-zonder-hoop-1426684
pi_145476267
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:46 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Geen lucht.
Vlgs mij is het een muur of rots.
Bij dat spookhuis kan je dus met de auto komen? Kijk op 27.40
SPOILER
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:48:59 #36
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145476276
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:46 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Wij haar ook niet! Wij hebben ook zo onze bronnen.
Bedoel je deze?
http://3.bp.blogspot.com/(...)A/s1600/IMG_0698.JPG
pi_145476425
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:48 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Bij dat spookhuis kan je dus met de auto komen? Kijk op 27.40
SPOILER
Ja vlgs Google maps wel, maar dat spookhuis is niet daar waar P.M. en de NOS verslaggeefster staan.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145476606
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:47 schreef Domnivoor het volgende:
Heeft iemand het hele artikel in het NRC van donderdag (9-10) gelezen?
http://www.nrc.nl/next/va(...)-zonder-hoop-1426684
Kun je alleen lezen als je lid bent. Maar vertel
pi_145477379
quote:
6s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Oke ja ik dacht dat het om het kaartje ging maar ik had te snel gelezen, sorry . En er stond in het artikel ook duidelijk aangegeven wat van ws kwam dus dan kan een goed lezer een eigen waarde oordeel daar aan geven. :)Mijn reactie was wat kort door de bocht, excuses daarvoor :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 12-10-2014 23:16:10 ]
pi_145477667
dubbel
pi_145477933
ik vind dit interessant:

http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/34/plaatsbepaling-via-gsm

Never mind die driehoeksmeting even hier.

er staat in dat een mast een bereik heeft van ca. max. 30 km, tot een mobiele telefoon. Zou iemand hier een cirkel kunnen trekken rondom de mastopstelling op de Vulcan Baru.? De telefoons vd meiden moeten dan mi. aan de rand vd cirkel zijn geweest, hetzij voor, hetzij na de mirador.

Als je dan een lijntje trekt over het Pianista pad, en laat die snijden met de cirkel, weet je volgens mij waar de geslaagde, doch afgebroken 112/911 call werd gemaakt, op 2 april om 13:56pm. De telefoon maakte toen contact met het netwerk.

[ Bericht 48% gewijzigd door Poekje01 op 12-10-2014 23:26:19 ]
pi_145478288
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:18 schreef Poekje01 het volgende:
ik vind dit interessant:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/34/plaatsbepaling-via-gsm
Never mind die driehoeksmeting even hier.
er staat in dat een mast een bereik heeft van ca. max. 30 km, tot een mobiele telefoon. Zou iemand hier een cirkel kunnen trekken rondom de mastopstelling op de Vulcan Baru.? De telefoons vd meiden moeten dan mi. aan de rand vd cirkel zijn geweest, hetzij voor, hetzij na de mirador.
Als je dan een lijntje trekt over het Pianista pad, en laat die snijden met de cirkel, weet je volgens mij waar de geslaagde, doch afgebroken 112/911 call werd gemaakt..
Het komt toch door de bergen dat er geen signaal is in dat gebied, gaat die 30 km grens dan nog wel op?
pi_145478335
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het komt toch door de bergen dat er geen signaal is in dat gebied, gaat die 30 km grens dan nog wel op?
jawel, je hebt min of meer een halve cirkel gebied met contact. Op de mirador en vlak daarna heb je ook nog netwerkbereik.

[quote]
Aangezien GSM masten een bereik hebben tussen de 10 en 35 kilometer is ...
[unquote]

zit het P pad en de mirador denk ik aan de rand van die 35 km grens..
Hoe ver is de mirador hemelsbreed van de top vd Vulcan Baru, waar die masten staan, wie heeft daar hier kijk op? Geruisloos?

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 12-10-2014 23:33:33 ]
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:28:12 #44
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145478373
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:07 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke ja ik dacht dat het om het kaartje ging maar ik had te snel gelezen, sorry . En er stond in het artikel ook duidelijk aangegeven wat van ws kwam dus dan kan een goed lezer een eigen waarde oordeel daar aan geven. :)Mijn reactie was wat kort door de bocht, excuses daarvoor :@
Oké, geen probleem :)
Adelita is blij met de feedback van WS (Matteo en Chiatos). Hopelijk levert dat contact nieuwe info op.
pi_145478486
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Oké, geen probleem :)
Adelita is blij met de feedback van WS (Matteo en Chiatos). Hopelijk levert dat contact nieuwe info op.
Nou dat zouden we zeker kunnen gebruiken want nu is het echt komkommertijd hier :Z
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:30:49 #46
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145478495
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
jawel, je hebt min of meer een halve cirkel gebied met contact. Op de mirador en vlak daarna heb je ook nog netwerkbereik.
In het gebied achter de Continentale Waterscheiding heb je niet zo veel aan de zendmasten op de Baru. Het signaal gaat niet door die bergen heen.
Maar de zendmasten aan de Caribische kust staan ook binnen 30 km.
pi_145478785
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In het gebied achter de Continentale Waterscheiding heb je niet zo veel aan de zendmasten op de Baru. Het signaal gaat niet door die bergen heen.
Maar de zendmasten aan de Caribische kust staan ook binnen 30 km.
ok, wellicht zijn er kaartjes te vinden waarop de MTN-BTS verbindingen en/of antenne opstelpunten vd mobiele operators staan, cq. netwerkbereik vanaf de Atlantische oceaankant dan, en moeten we die halve 30 km bereik cirkel vanaf de kust intekenen (zeg maar met een passer) richting Pianista pad en vindplaatsen vd resten vd meiden, vanaf die masten.

ik vind dit een cruciale in het raadsel:

2 april, Een vd telefoons maakte toen contact met het netwerk, om 13:56pm. De mobiele operator moet daar toch gegevens van hebben, waar zijn die? Zijn ze opgevraagd?
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:40:08 #48
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145478890
Ik heb het even teruggezocht in de oude topics. Hier is een kaartje van StaceySinger:

De vindplaatsen zitten aan de rand van het bereik van een zendmast aan de kust, en daar zitten geen hoge bergen tussen. De telefoons zouden daar gebruikt kunnen zijn. Je ontvangt nog net een signaal maar het is te zwak om daadwerkelijk te kunnen bellen.
pi_145479089
Pfff, dit blijft toch een enorm lastige zaak om achter de waarheid te komen (als dat ooit al zal lukken)....
pi_145479097
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:40 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb het even teruggezocht in de oude topics. Hier is een kaartje van StaceySinger:
[ afbeelding ]
De vindplaatsen zitten aan de rand van het bereik van een zendmast aan de kust, en daar zitten geen hoge bergen tussen. De telefoons zouden daar gebruikt kunnen zijn. Je ontvangt nog net een signaal maar het is te zwak om daadwerkelijk te kunnen bellen.
De telefoon heeft contact gemaakt met een zendmast op 2 april om 13.56 uur.
Als zij toen op de plek waren waar later de spullen/resten zijn gevonden dan hebben ze zich daarna dus niet meer verplaatst.
Maar vanaf de noodoproep 1 april naar het bereik op 2 april dus wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')