Ik denk dat er weinig Belgen en/of Vlamingen dat als een thuiswedstrijd zien waar iemand van wakker ligt, hoogstens als een relatief makkelijke manier om veel WT-punten te scoren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:04 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
De Eneco Tour is een World Tour meerdaagse,zo heb je er maar één in Vlaanderen.
Tijdens de Eneco Tour starten alle belangrijke Belgen. Tom Boonen,Gilbert,Van Avermaat,Van Marce.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig Belgen en/of Vlamingen dat als een thuiswedstrijd zien waar iemand van wakker ligt, hoogstens als een relatief makkelijke manier om veel WT-punten te scoren.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:28 schreef Tommeke het volgende:
Ik kijk liever naar KBK of de Driedaagse de Panne dan naar de Eneco Tour.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:28 schreef Tommeke het volgende:
KBK?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:28 schreef Tommeke het volgende:
Is dat ook niet de reden dat men vorig jaar Romandië niet meer uitzond?quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Je zou overigens zeggen dat het bezuinigen op een buitenlandse koers meer besparing oplevert.
Eurosportquote:Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef theodoor9 het volgende:
Is parijs-tours nog ergens te zien op tv eigenlijk?
Sporza zo, denk ik.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef theodoor9 het volgende:
Is parijs-tours nog ergens te zien op tv eigenlijk?
quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:37 schreef TheArt het volgende:
Clean sweep voor Rabo Development in Parijs-Tours voor beloften. Teunissen wint voor Tusveld en Oomen.
Die lopen 45 km achter iddquote:Op zondag 12 oktober 2014 16:22 schreef Ambrosius het volgende:
Sporza is er nu ook bij, alleen niet live.
Dit is een top-10 die meer past in de ronde van Schubbekutteveen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:47 schreef TheArt het volgende:
1 Wallays
2 Voeckler
3 Debusschere +12"
4 Jans
5 Haussler
6 Drucker
7 Sbaragli
8 Périchon
9 Levarlet
10 Van Emden
/carequote:Op zondag 12 oktober 2014 16:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dit is een top-10 die meer past in de ronde van Schubbekutteveen.
Wat een armoe.
Je moeder was ook spannend de laatste 20 minuten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:53 schreef TargaFlorio het volgende:
/care
Het was een spannende laatste 20 km.
Ik geef je op zich wel gelijk maar liever een spannende koers dan toppers aan de start maar een saaie koers.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je moeder was ook spannend de laatste 20 minuten.
Kom op zeg....de verloedering van een ooit prachtige koers met dit soort derderangs renners in de top-10 is gewoon treurig.
Zeer sneu inderdaad.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:39 schreef Evertjan het volgende:
geen Voeckler op het podium??? Nu zetten ze Mike Theunissen er maar naast als podiumvulling![]()
![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:48 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zou hem gewoon uit de eindklassering schrappen wegens onsportief gedrag
maar heeft hij nu al een reden gegeven?quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:26 schreef borisz het volgende:
twitter:andremeganck twitterde op zondag 12-10-2014 om 18:25:31Voeckler verzaken podium kostelijke boete 200 Zw fr en verlies priizengeld 3650 ¤ reageer retweet
Klopt, andere jaren hadden ze geen enkele UCI-overwinning.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:43 schreef TheArt het volgende:
Belachelijk sterk jaar van Topsport Vlaanderen trouwens.
Bron: http://www.nusport.nl/wie(...)podiumceremonie.htmlquote:Om een 'fantoompodium' te voorkomen, besloot de organisatie om de winnaar van Parijs-Tours voor beloften, Mike Theunis, naar voren te roepen.
quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Bron: http://www.nusport.nl/wie(...)podiumceremonie.html
Wie is Mike Theunis?
quote:de winnaar van Parijs-Tours voor beloften
Joh.quote:
twitter:TeamBelkin twitterde op maandag 13-10-2014 om 09:46:20#ToB2014 - Brown lost contact with the first. Gap of the three riders ahead 2'50" min. 30km to go. reageer retweet
Ook gewoon 4de in het bergklassement nuquote:
SPT / Wielrennen #178 - Vol verwachting klopt ons hartquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Dat nog niemand het bericht heeft gepost dat Tinkov 1 miljoen biedt als Contador, Froome, Quintana en Nibali alle drie de grote rondes rijden. Ze moeten dat bedrag dan wel met hun vieren delen.
In dat geval wordt het genieten van de tweets van Olegquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:38 schreef OProg het volgende:
In de Vuelta dan afstappen in de aanloop van de eerste bergetappe en dan met de tranen in de ogen verklaren dat het zo erg is dat je de derde confrontatie niet aan kan gaan wegens een blessure.
En dan lekker naar huis gaan met het zakje geld.
Goh 250.000 Euro om 3 grote rondes te rijden ... Een weekloontje van een bovengemiddelde premier league voetballer dus ...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:12 schreef Wombcat het volgende:
Dat nog niemand het bericht heeft gepost dat Tinkov 1 miljoen biedt als Contador, Froome, Quintana en Nibali alle drie de grote rondes rijden. Ze moeten dat bedrag dan wel met hun vieren delen.
Ben eigenlijk benieuwd of Adam Hansen dan ook beloond wordtquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:38 schreef OProg het volgende:
In de Vuelta dan afstappen in de aanloop van de eerste bergetappe en dan met de tranen in de ogen verklaren dat het zo erg is dat je de derde confrontatie niet aan kan gaan wegens een blessure.
En dan lekker naar huis gaan met het zakje geld.
Hebben ze daar in Zuid-Amerika alleen maar etappekoersen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:33 schreef DNP-Old het volgende:
Afgelopen zaterdag is in Colombia de Clásica Aguazul van start gegaan. Niet een heel grote race, maar interesting nonetheless. De eerste etappe (klimtijdrit) is gewonnen door wie anders, Miguel Angel López, met liefst 1:08 voorsprong op Soracá en 1:19 op Bohorquez. However, bij de beloften - waar een groot deel volgende maand de Vuelta del Porvenir gaat rijden en op exact hetzelfde parcours reden als de profs - won Miguel Florez, een tweedejaars junior. Zijn tijd was 19:50, wat bij de profs derde zou zijn.
De nieuwe Miguel komt er alweer aan.
http://tomorrows-champion(...)-win-vuelta-del.html
Fotofinish tussen hem en Debusschere vandaag, dus hij wint sowieso de Europe Tour.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Van Asbroeck moet vandaag bij de eerste 12 eindigen in de Nationale Sluitingsprijs in Putte-Kapellen om de Europe Tour te winnen. Anders wint Colbrelli.
Tenzij Colbrelli de Chrono des Nations wintquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Fotofinish tussen hem en Debusschere vandaag, dus hij wint sowieso de Europe Tour.
Ook fan van Titi blijkbaarquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:50 schreef Mani89 het volgende:
Bauke is vader geworden van een jongetje, hij heet Thomas.
[ afbeelding ]
twitter:TeamBelkin twitterde op woensdag 15-10-2014 om 17:57:40#TourofHainan - @michielelijzen: “We are still unbeaten in Hainan, it would be nice if we could extend that." http://t.co/GmN70h4ynG reageer retweet
Dit jaar wel meer concurrentie. Dat wordt spannend! (nou ja...)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:12 schreef Mani89 het volgende:
Wees er maar trots op Michiel.twitter:TeamBelkin twitterde op woensdag 15-10-2014 om 17:57:40#TourofHainan - @michielelijzen: “We are still unbeaten in Hainan, it would be nice if we could extend that." http://t.co/GmN70h4ynG reageer retweet
Als de Tourwinnaar een beetje de criteriums afstroopt na de Tour dan lijkt me dat winstgevender dan alle energie in drie grote rondes stoppenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Goh 250.000 Euro om 3 grote rondes te rijden ... Een weekloontje van een bovengemiddelde premier league voetballer dus ...
bron: nos.nlquote:Van Avermaet opnieuw Flandrien
Greg Van Avermaet is voor de derde keer door zijn collega's uitgeroepen tot Flandrien van het jaar, de beste Belgische wielrenner van 2014. De favoriet kreeg in deze verkiezing van de Vlaamse krant Het Nieuwsblad 281 stemmen.
Daarmee bleef hij Tim Wellens (119) en Sepp Vanmarcke (97) ver voor. Philippe Gilbert en Tom Boonen waren de andere genomineerden.
Van Avermaet won geen grote prijs dit jaar, maar was wel het hele seizoen goed. Hij werd in het voorjaar tweede in de Omloop Het Nieuwsblad en tweede in de Ronde van Vlaanderen. En afgelopen september werd hij, anderhalve week na zijn zege in de GP van Wallonië, vijfde op het WK. Hij veroverde de Flandrien-trofee eerder in 2008 en 2013.
Sven Nys werd gehuldigd als de Flandrien van het veld en de Poolse wereldkampioen Michal Kwiatkowski, in dienst van de Belgische ploeg Omega Pharma-QuickStep, als beste buitenlander.
Marianne Vos en Jan Mulder waren door de organisatie uitgenodigd om de prijzen uit te reiken.
Wordt lastig voor Herbert en Maarten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook fan van Titi blijkbaar![]()
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:28 schreef TheArt het volgende:
Gaudin in Parijs-Tours. Oef
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:32 schreef heywoodu het volgende:
"Etappekoers op de Krim kan Ronde van Peking vervangen"
Lekker trollen kunnen die Russen wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:32 schreef heywoodu het volgende:
Met een mogelijke start in Transnistrie.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:32 schreef heywoodu het volgende:
Moeten ze het wel rond Tabriz doen, want daar kennen ze elk steentje op de weg en elk procentje stijging of daling van elke meter op elke bergquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 00:46 schreef Mani89 het volgende:
WT wedstrijd in Iran, Tabriz PetrochemicalGoden tegen de rest.
En elke apotheek, ook niet onbelangrijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 01:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moeten ze het wel rond Tabriz doen, want daar kennen ze elk steentje op de weg en elk procentje stijging of daling van elke meter op elke berg
Maar daar zal de rest ook wel bekend mee zijnquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 01:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En elke apotheek, ook niet onbelangrijk.
Bodi ten Dam.twitter:laurenstendam twitterde op donderdag 16-10-2014 om 23:42:57My home is a men cave now. Happen to be home alone with my son. Why? His freakin strong mum gave birth to his small brother Bodi today! reageer retweet
Bodi of Bodeze?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:23 schreef 99.999 het volgende:
Bodi, toen ze dat bedachten had Laurens vast net een tray Radler gehaald bij de boni.
twitter:bramtankink twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 02:17:37Zojuist een avondje brainstormen. Vet goede ideeën komen er uit een flesje. http://t.co/G7U2tCZdJO reageer retweet
Dekker is toch echt wel een toonbeeld van wat een verschil er in prestaties met en zonder doping kan zijn ...quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 12:18 schreef Evertjan het volgende:
https://blendle.nl/i/volk(...)vkm-20141018-3604231
intervies in VK magazine met Thomas Dekker. Hij wil nog wel doorfietsen volgend jaar
Vroeger was alles beter.quote:Zonder de doping is het wel een stuk ongezelliger geworden in het peloton, merkt hij. Niemand gaat 's avonds meer een biertje drinken, want ze liggen allemaal op apegapen, na een dag fietsen. Met doping hielden ze het een stuk langer vol, ook de gezellige dingen. Het is een stuk serieuzer.
Waarschijnlijk wel het ploegenklassementquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:50 schreef Marcoss het volgende:
Lekker gesprint wel door Lampre, 3 man in de top-6, maar niet winnen
Ja, doet me denken aan Cartman die aan de Special olympics meedoet om alle retards te verslaan, maar dat het dan wel lukt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:24 schreef Szura het volgende:
Was dat die ronde waarin Belkin vorig jaar alle etappes won?
Teveel naar Point Break gekeken?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:22 schreef Pino112 het volgende:
Bodi ten Dam.twitter:laurenstendam twitterde op donderdag 16-10-2014 om 23:42:57My home is a men cave now. Happen to be home alone with my son. Why? His freakin strong mum gave birth to his small brother Bodi today! reageer retweet
Uhm, dat is zijn ploeggenoot, ik neem aan dat die niet tegen Hofland gesprint heeft maar heeft aangetrokken (geen beelden gezien btw)quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:00 schreef Mani89 het volgende:
Zozo en niet de eerste de eerste die hij daar verslaat, ik noem een Graeme Brown.
I lolledquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:43 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Uhm, dat is zijn ploeggenoot, ik neem aan dat die niet tegen Hofland gesprint heeft maar heeft aangetrokken (geen beelden gezien btw)
quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:43 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Uhm, dat is zijn ploeggenoot, ik neem aan dat die niet tegen Hofland gesprint heeft maar heeft aangetrokken (geen beelden gezien btw)
hij vergeet alleen dat je bij een dagje cross 3 races te zien krijgt. (junioren vrouwen en mannen) En dat je de crossers 8-9 keer voorbij ziet fietsen.quote:Er stond gisteren een paar duizend man achter de dranghekken op de Cauberg. Met de schoenen in de modder en de lippen aan een plastic glas bier met zand erin. Ze kwamen voor de cross. En om te zien hoe Lars van der Haar een pelotonnetje Vlamingen naar huis reed.
Een kaartje voor de Caubergcross kostte vijftien euro. Daarvoor kom je tegenwoordig nergens meer binnen. Om kotsmisselijk te worden van de suikerspinnen en de achtbanen in de Efteling moet je 32 euro neerleggen.
Voor een plaatsje op de tribune bij Twente-Ajax ben je 45 euro verder. En een avondje met de barvrouw flirten in de kroeg om de hoek kost je een half maandsalaris.
Maar er is nog iets goedkopers dan een middagje naar modderklossende mannen en vrouwen kijken: wielrennen op de weg. Dat kost precies nul euro. Gisteren betaalden toeschouwers op de Cauberg nog vijftien euro, maar in april - bij de Amstel Gold Race - staan ze voor nop langs de kant van de weg.
Dat geldt voor alle koersen. Het WK, de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix: het is allemaal voor niks. Tom Boonen en Fabian Cancellara hijgen gratis in je oor horen op de Paterberg. Titi Voeckler rijdt voor niks over je tenen in bocht zeven van Alpe d'Huez.
Om de koers op tv te zien betalen wielerfans overigens ook niet of nauwelijks geld. Wielrennen is gratis. Fans zitten voor niets op de eerste rij. Altijd zo geweest. En dus doen we alsof het normaal is.
Maar dat is het niet.
Als wielrennen een sport was waarin alles tiptop geregeld zou zijn, dan zou het niet hoeven te veranderen ook. Maar dat is het niet. Geld is een structureel probleem.
Verzuipen
Ploegen zijn voor bijna honderd procent afhankelijk van één of twee sponsoren, multinationals laten de sport links liggen, de helft van de wedstrijdorganisaties staat op verzuipen, het antidopingbeleid is versnipperd, de rennersvakbond heeft geen serieuze stem en in veel landen neemt het aantal wielrenners met een wedstrijdlicentie af. Alleen de ASO - de organisatie van de Tour de France - verdient écht geld. De rest probeert slechts te overleven.
Voor een stabielere toekomst en een langetermijnvisie moet de sport alternatieve geldstromen aanboren. En waarom zou het heffen van entree niet zo’n stroom zijn?
Is het echt te veel gevraagd als je onderaan Alpe d'Huez een kaartje moet kopen? Of dat je een paar euro moet neerleggen als je op de Oude Kwaremont op een plekje wilt staan waar je ook uitzicht hebt op een groot scherm?
Collectebussen
Om het taboe te slechten moet er misschien eerst maar eens een collectebussen worden neergezet op beroemde heuvels, bergen en kasseistroken.
Eentje voor antidoping, eentje om de dranghekken en seingevers te betalen, eentje voor de opleiding van jonge renners en eentje om Mike Tyson in te huren zodat hij irritante meerenners op hun bakkes kan slaan. Bijdragen staat vrij. Er voorbij lopen ook.
Persoonlijk zou ik er geen enkel probleem mee hebben om geld te betalen voor de koers. Zeker niet als de sport er beter van wordt.
Laten we eerlijk zijn: niets is gratis. Ook wielrennen niet.
*Auteur Thijs Zonneveld is een ex-wielrenner. Hij werkt als sportverslaggever bij het AD en schrijft daarnaast columns voor NUsport.nl.*
En entree betalen om renners op de A2 een keer voorbij zien te vliegen... Thijs ziet ze weer eens vliegen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:23 schreef Evertjan het volgende:
http://www.nusport.nl/column/3907666/niks-eerste-rij.html
[..]
hij vergeet alleen dat je bij een dagje cross 3 races te zien krijgt. (junioren vrouwen en mannen) En dat je de crossers 8-9 keer voorbij ziet fietsen.
Op basis waarvan denk je dat?quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:22 schreef Marcoss het volgende:
Denk overigens dat er, zeker in België, genoeg mensen zijn die willen betalen om naar koers te kijken, maar ga dat maar eens goed regelen..
ik denk van niet. Hoop Vlamingen hebben nu al moeite met al die viptenten bij de RVVquote:Op maandag 20 oktober 2014 12:22 schreef Marcoss het volgende:
Denk overigens dat er, zeker in België, genoeg mensen zijn die willen betalen om naar koers te kijken, maar ga dat maar eens goed regelen..
Ik geloof er ook niet zoveel van dat een gezin met 4 kinderen graa 100 euro aftikt om de renners voorbij te zien vliegen in de RvV.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:30 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik denk van niet. Hoop Vlamingen hebben nu al moeite met al die viptenten bij de RVV
Zonneveld heeft het over een paar euro, dat is nogal een verschil met 100 euro..quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niet zoveel van dat een gezin met 4 kinderen graa 100 euro aftikt om de renners voorbij te zien vliegen in de RvV.
Dan nog vraag ik me af of veel mensen dat gaan betalen. Meen dat ze dat bij het NK eens hebben geprobeerd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zonneveld heeft het over een paar euro, dat is nogal een verschil met 100 euro..
Je mag het feit dat je zelf geen geld hebt niet projecteren op andere mensen die wel 5 euro kunnen missen voor een wielerwedstrijd. Dan moet het wel een soort van omloop zijn natuurlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog vraag ik me af of veel mensen dat gaan betalen. Meen dat ze dat bij het NK eens hebben geprobeerd.
Ik vind het gratis aspect en de daaruit volgende toegankelijkheid eigenlijk een onderdeel dat inherent is aan het wielrennen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je mag het feit dat je zelf geen geld hebt niet projecteren op andere mensen die wel 5 euro kunnen missen voor een wielerwedstrijd. Dan moet het wel een soort van omloop zijn natuurlijk.
Het is bovendien iets wat op de openbare weg gebeurt. En die is openbaar, waarom zou je moeten betalen om een koers langs te zien komen, waarbij de omwonenden ook nog eens last kunnen hebben van het evenement?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het gratis aspect en de daaruit volgende toegankelijkheid eigenlijk een onderdeel dat inherent is aan het wielrennen.
Bij Brown weet je nooit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:43 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Nee maar 2 Euro per persoon moet toch kunnen? Of 5 Euro op de Alpe d'Huez.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niet zoveel van dat een gezin met 4 kinderen graa 100 euro aftikt om de renners voorbij te zien vliegen in de RvV.
Ik ben bereid entreegeld te betalen als ze dan de VIP-tenten schrappen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:10 schreef Wombcat het volgende:
Als ze zo nodig entreegelden willen heffen, dan organiseren ze maar een wedstrijd op een circuit, dan heb ik er geen probleem mee. Met een AGR of Tour de France.
Gastquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je mag het feit dat je zelf geen geld hebt niet projecteren op andere mensen die wel 5 euro kunnen missen voor een wielerwedstrijd. Dan moet het wel een soort van omloop zijn natuurlijk.
En dan ben jij nog een wielerliefhebber. Zou iemand die nu zomaar eens gaat kijken, dat ook betalen voor een oninteressante plek bij een wedstrijd of voor een Eneco tour... ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bij Brown weet je nooit.
[..]
Nee maar 2 Euro per persoon moet toch kunnen? Of 5 Euro op de Alpe d'Huez.
Als hier de Tour door de straat komt wil ik daar best 1 of 2 Euro voor betalen. Probleem is dat bij mindere koersen als de ENECO of Ster Elektro, en juist die hebben het nodig, mijn wil al minder wordt.
Daarnaast zal men wel weer snel 10 Euro vragen i.p.v. 1 Euro.
Gezien de "last" die het wielrennen veroorzaakt aan de 'maatschappij' op het moment van een koers (geblokkeerde wegen, politie-inzet, vergunningen, ...) vind ik het zelfs logisch dat je als 'belastingbetaler' daar gratis naar kan kijken langs de kant van de weg eigenlijk ...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gast
Ik maak per jaar netto een stuk meer dan 2 World Tour knechtjes bij elkaar bruto, dus die 5 euro kan er echt wel vanaf. Daar gaat het hier ook helemaal niet om.
Zoals hier al is aangegeven is het praktisch erg lastig en is gratis toegang buiten de VIP-tent en het criterium wel inherent aan het wielrennen.
Dat is ook waar. Tijd terug kwam hier een koers voorbij (tijdrit) en toen kon je de hele dag nauwelijks ergens naar toe. Nu vind ik dat als liefhebber niet erg, maar veel omwonenden klaagden al wat. Als die mensen dan ook nog eens moeten gaan betalen om te kijken, dan kunnen ze waarschijnlijk het jaar erop een ander parcours gaan zoeken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gezien de "last" die het wielrennen veroorzaakt aan de 'maatschappij' op het moment van een koers (geblokkeerde wegen, politie-inzet, vergunningen, ...) vind ik het zelfs logisch dat je als 'belastingbetaler' daar gratis naar kan kijken langs de kant van de weg eigenlijk ...
De kost en impact van iets als de Ronde van vlaanderen bv is enorm , maar de kost die daarvan door de organisator gedragen wordt is eerder beperkt. Dan vind ik het niet logisch dat je als 'fan' zou moeten betalen aan die organisator ...
En dan moet je er nog rekening mee houden dat in het voorjaar er op heuvels als de Oude Kwaremont en de Muur van Geraardsbergen vrijwel elk weekend een profkoers langskomt. En daarnaast komen er nog veel amateurwedstrijden en toertochten langs. Nou wordt bij die laatste de weg iha niet afgesloten, maar die zorgen ook voor veel wielrenners op de weg en daardoor overlast.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Tijd terug kwam hier een koers voorbij (tijdrit) en toen kon je de hele dag nauwelijks ergens naar toe. Nu vind ik dat als liefhebber niet erg, maar veel omwonenden klaagden al wat. Als die mensen dan ook nog eens moeten gaan betalen om te kijken, dan kunnen ze waarschijnlijk het jaar erop een ander parcours gaan zoeken.
Ik denk dat men eerder blij moet zijn dat men de openbare weg uitleent voor een koers i.p.v. proberen een paar euro entree te heffen.
twitter:7Cycling twitterde op dinsdag 21-10-2014 om 09:21:362014 #TourofHainan st2 top 3 - 1) BONIFAZIO @lampre_merida 2)WIPPERT @DrapacCycling 3) PALINI @lampre_merida reageer retweet
Bovendien betaal je als belastingbetaler ook mee aan de uitzendingen van de NOS en het salaris van Mart, Maarten en Herbert.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gezien de "last" die het wielrennen veroorzaakt aan de 'maatschappij' op het moment van een koers (geblokkeerde wegen, politie-inzet, vergunningen, ...) vind ik het zelfs logisch dat je als 'belastingbetaler' daar gratis naar kan kijken langs de kant van de weg eigenlijk ...
De kost en impact van iets als de Ronde van vlaanderen bv is enorm , maar de kost die daarvan door de organisator gedragen wordt is eerder beperkt. Dan vind ik het niet logisch dat je als 'fan' zou moeten betalen aan die organisator ...
Dat is waar. Vraag is dan waarom de organisator er geld mee zou moeten verdienen, terwijl de overheid haar infrastructuur ter beschikking stelt en de politie er ook de hele dag mee in de weer is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan moet je er nog rekening mee houden dat in het voorjaar er op heuvels als de Oude Kwaremont en de Muur van Geraardsbergen vrijwel elk weekend een profkoers langskomt. En daarnaast komen er nog veel amateurwedstrijden en toertochten langs. Nou wordt bij die laatste de weg iha niet afgesloten, maar die zorgen ook voor veel wielrenners op de weg en daardoor overlast.
twitter:michielelijzen twitterde op dinsdag 21-10-2014 om 09:19:23De dag die je wist dat ging komen... Niet gewonnen in Hainan. reageer retweet
twitter:TeamBelkin twitterde op maandag 20-10-2014 om 19:58:41#NEWS - Get ready for the future, a sneak peek of what to come. #ridethefuture http://t.co/r8hIncSoYv reageer retweet
Die zal vast veel afwijken van het tenue daar onder.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:11 schreef Slobeend het volgende:
Ze hebben een trainingsjekkie aan hè.
Ik hoop wel meer geel ja.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die zal vast veel afwijken van het tenue daar onder.
Ik vrees het ook. Welke nobuddie bedenkt zoiets?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:16 schreef Mani89 het volgende:
Broek eronder is ook solid black dus zal sowieso wel een voornamelijk zwarte bedoening worden.
Misschien is het wel een statement richting die walgelijke anti-pieten bende.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die schaatspakken zijn toch ook helemaal zwart?
Als de broeken helemaal zwart zijn vind ik een shirt erboven dat voornamelijk geel is vreselijk lelijk, dus het is sowieso al kut ben ik bang.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:19 schreef Chiappucci het volgende:
Pff, hoop echt dat het geel de overhand krijgt.
Misschien wordt het wel zoietsquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als de broeken helemaal zwart zijn vind ik een shirt erboven dat voornamelijk geel is vreselijk lelijk, dus het is sowieso al kut ben ik bang.
Dat zou wel mooi zijn. Gezichten dan ook zwart schminken. Dan zijn ze in elk geval verzekerd van heel veel aandacht in de media.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien is het wel een statement richting die walgelijke anti-pieten bende.
Nou ja veel ploegen hebben zwarte regenkleding terwijl ze normaal anderskleurige shirts hebben.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die zal vast veel afwijken van het tenue daar onder.
bij WK 1998 in Valkenburg moest je ook betalen om op de Cauberg te staan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog vraag ik me af of veel mensen dat gaan betalen. Meen dat ze dat bij het NK eens hebben geprobeerd.
Het ziet er helemaal zwart uit zo te zien.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:08 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Spannend zeg, ik houd het niet meer.
vast met een paar ballen aan de voorkantquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:29 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Het ziet er helemaal zwart uit zo te zien.
En ''Hallo Jumbo!''.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vast met een paar ballen aan de voorkant
bron: 1limburg.nlquote:Nieuw parcours Volta Limburg Classic
Het parcours van de Volta Limburg Classic wielerwedstrijd ondergaat opnieuw een grote verandering.
De Gulperberg en Camerig zijn weer opgenomen in het parcours dat volgend jaar april voor het eerst wordt verreden. Ook zijn er meer beklimmingen, met name naar de finish toe. In de laatste 20 km moeten de renners vier hellingen bedwingen waar dit jaar de laatste beklimming op 30 km van de meet was.
Nieuw
Het nieuwe parcours, twee lussen van 90 km met de finale in Eijsden, moet de wielerwedstrijd attractiever en spannender maken. De Toerversie van de Volta Limburg Classic blijft nagenoeg hetzelfde.
De Volta Limburg Classic wordt volgend jaar verreden op Paaszaterdag 4 april.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-van-Voigt-aan.dhtmlquote:De Oostenrijker Matthias Brandle wil op 30 oktober op de wielerbaan in het Zwitserse Aigle een poging ondernemen om het werelduurrecord te verbeteren. Dat maakte zijn wielerploeg IAM Cycling vandaag bekend.
De 24-jarige Brandle is drievoudig Oostenrijks kampioen tijdrijden en won dit seizoen onder meer twee ritten in de Ronde van Groot-Brittannië.
Hij valt het werelduurrecord aan dat Jens Voigt op 18 september op de tabellen zette. De Duitser reed toen in de Vélodrome Suisse in Grenchen (Zwitserland) het negen jaar oude record van de Tsjech Ondrej Sosenka (49,700) aan flarden tot 51,115 km.
Ook de Brit Bradley Wiggins (Sky) heeft zijn zinnen gezet op het werelduurrecord. In juni 2015 wil 'Wiggo', de regerende wereldkampioen tijdrijden, een recordpoging ondernemen.
En de kaart van de nieuwe route.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:45 schreef Tommeke het volgende:
Klinkt goed idd. Ze zouden deze koers alleen een andere naam moeten geven, Hel van het Mergelland ofzo...
Hij is dan uiteindelijk toch 'gepakt'.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:58 schreef Momo... het volgende:
Westra gaat sinds hij bij Astana, wel veel sneller rijden ook in de auto
Hier rijden ze bij je lokale amateurclub mee.quote:
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In de weken rond de tour krijgen we natuurlijk een olijke jumbo reclame van onze jongens in een supermarkt in zuidlaren, laurens ten dam zoekend in het bierschap, gesink aan het fietsen op de lopende band, lachen gieren brullen jongens.
Leuk voor Jumbo al die wielrenners met de armen over elkaar.quote:
Herbert Dijkstra hoopt van wel.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:16 schreef Marcoss het volgende:
Ben benieuwd of dit ook in de Tour mag
Gewoon roze maken dan. Is al eens eerder goed gegaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:16 schreef Marcoss het volgende:
Ben benieuwd of dit ook in de Tour mag
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Gewoon roze maken dan. Is al eens eerder goed gegaan.
Hoe had jij het dan gedaan pik?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:31 schreef Ericr het volgende:
Ontworpen door Vincent Bijlo? Kleurstelling is kut maar die opdruk op de shirts is helemaal afgrijselijk. Wel herkenbaar maar echt totaal fantasieloos. Gewoon ook echt gewoon de merknamen er op geflikkerd alsof de drie merken geen enkele concessie hebben willen doen aan hoe groot ze afgebeeld staan op de kleding.
twitter:Sander_Slager twitterde op donderdag 23-10-2014 om 15:49:40In de Tour zal LottoNL-Jumbo met een ander shirt rijden, vanwege overwegend geel design. reageer retweet
Saxo Tinkoff heeft nou ook niet het mooiste shirt maar dat is qua design wel een stuk beter. Iets soortgelijks is er echt wel van te maken.quote:
ik mis nog een vleugje Bianchi in de trui, had er uitstekend bijgepastquote:
Wil wel weten hoe de fietsen er uit gaan zien.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik mis nog een vleugje Bianchi in de trui, had er uitstekend bijgepast
Hopelijk in de Tour Bianchi-groen ipv geel.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik mis nog een vleugje Bianchi in de trui, had er uitstekend bijgepast
Laat de ballen maar... vallen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:57 schreef Slobeend het volgende:
Meh, jammer van die ballen op het shirt
Nieuwe tijdritfiets wordt 1 dag voor de ploegentijdrit geleverd, succes verzekerd.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:02 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Wil wel weten hoe de fietsen er uit gaan zien.
ZEKER!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:19 schreef 4-elements het volgende:
Wees nou eens blij dat twee bedrijven het lef hebben om in het wielrennen te stappen, waardoor de ploeg kan blijven voortbestaan.
Of gewoon in het oranjequote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:04 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hopelijk in de Tour Bianchi-groen ipv geel.
Ploeg richt zich puur op Nederland dus je zou zeggen dat dat commercieel het interessantste is.quote:
quote:Gesink: ‘Kasseienkoers geen slecht idee’
Van onze speciale verslaggever
Robert Gesink overweegt in het voorjaar deel te nemen aan een kasseien klassieker. Dit met het oog op de vierde etappe in de Tour de France, waarin het peloton over zeven kasseistroken gestuurd wordt.
,,Het is misschien niet zo’n slecht idee om in het voorjaar zo’n koers te rijden om het gevoel te krijgen”, aldus de 28-jarige Varssevelder, die met een knipoog wees naar Parijs-Roubaix.
,,Als Bradley Wiggins het kan, moet ik dat toch ook kunnen? Nee, dat lijkt me iets te heftig, maar een semi-klassieker als Dwars door Vlaanderen kan me wellicht wel helpen”, aldus de renner van de nieuwe LottoNL-Jumbo-ploeg, die in ieder geval zijn zinnen heeft gezet op de heuvelklassiekers en daarna de Tour de France.
Vandaag ook niet. Wel een great performance van @barrymarkus!quote:
Zeg, we maken dit jaar nog even vol met hippe Engelse tweets over dit #TEAMquote:
Het is dan ook inderdaad bedoeld voor de ervaring en niet om daar te gaan winnen ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:07 schreef Revanches het volgende:
Haha Gesink in een kasseienkoersDie stuitert alle kanten op, en heeft bovendien niet genoeg kracht/inhoud om een verschil te gaan maken. Leuk voor de ervaring ja, maar ook niet meer dan dat.
Dan lijkt me Dwars door Vlaanderen ook nog een behoorlijk zinvolle voorbereiding, die Vlaamse kasseien(heuvels) hebben weinig te maken met die van Noord Frankrijk. Kan je beter een paar goede trainingen op die stroken doen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:07 schreef Revanches het volgende:
Haha Gesink in een kasseienkoersDie stuitert alle kanten op, en heeft bovendien niet genoeg kracht/inhoud om een verschil te gaan maken. Leuk voor de ervaring ja, maar ook niet meer dan dat.
Omdat je daar met de kasseien in koersvorm te maken krijgt maar toch niet met de hectiek die een RVV of Roubaix hebben ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarom is iedereen plots fan van Dwars door Vlaanderen? Quintana wil daar ook al gaan rijden.
Valverde deed het er dit jaar toch ook erg goed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarom is iedereen plots fan van Dwars door Vlaanderen? Quintana wil daar ook al gaan rijden.
Ze werkt voor Lotto. Daarvoor verzorgt ze de PR.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:50 schreef showtimer het volgende:
Minke Booij gaat bij de wielerploeg werken?
twitter:JaapStalenburg twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 13:04:30Pijnlijk duidelijk legt @Rutger_zelf verschil bloot tussen @SvenKramer86 en wat nieuwe collega's in @LottoNLJumbo. http://t.co/6G2Zsplrqn reageer retweet
twitter:RGUpdate twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 19:25:18@JaapStalenburg En u kent mij persoonlijk van die 0 keer dat wij elkaar hebben gesproken? reageer retweet
twitter:TeamLottoNL twitterde op zaterdag 25-10-2014 om 00:09:10Blijf ons volgen voor nieuws over deze unieke sportploeg. @BaukeMollema @W1lcokelderman @MorenoHofland @TimoRoosen @KjeldNuis RT reageer retweet
Je mag deze UI van me overnemen, en dan praten we niet meer over de Deeg.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:36 schreef Slobeend het volgende:
Zie net het interview van Rutger met Gesink en Kelderman. Wat een klootzak
twitter:TourDeJose twitterde op zaterdag 25-10-2014 om 15:03:47Amazing achievement, but I cramped up last km, so did that on foot unfortunately. @ Le Mont Ventoux http://t.co/RdLAwrUhS6 reageer retweet
120 kilo schoon aan de haak, quite an achievement indeed.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:09 schreef heywoodu het volgende:
twitter:TourDeJose twitterde op zaterdag 25-10-2014 om 15:03:47Amazing achievement, but I cramped up last km, so did that on foot unfortunately. @ Le Mont Ventoux http://t.co/RdLAwrUhS6 reageer retweet
Wat een lul die Rutger 'Ja je gaat altijd naar huis' tegen Robert zeggenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:23 schreef Mani89 het volgende:
Heeft die teringmongool Jaap Stalenburg zelf ooit iets gewonnen?twitter:JaapStalenburg twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 13:04:30Pijnlijk duidelijk legt @Rutger_zelf verschil bloot tussen @SvenKramer86 en wat nieuwe collega's in @LottoNLJumbo. http://t.co/6G2Zsplrqn reageer retweet
twitter:RGUpdate twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 19:25:18@JaapStalenburg En u kent mij persoonlijk van die 0 keer dat wij elkaar hebben gesproken? reageer retweet
Bedankt, mooi gebaar. 100% achter Gesink.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:47 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je mag deze UI van me overnemen, en dan praten we niet meer over de Deeg.
[ afbeelding ]
Wel slanker dan Betancur.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gadverdamme. Die mag nog wel een keer of vijf die berg beklimmen.
Mooie velgenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:09 schreef heywoodu het volgende:
quote:Sporza-presentator Karl Vannieuwkerke heeft speekselklierkanker. Dat maakte zijn werkgever zopas bekend. De kanker, die kwaadaardig is, kwam vorige week aan het licht nadat de sportpresentator een tumor uit zijn speekselklier liet verwijderen.
De 43-jarige televisiepresentator liet vorige week een tumor uit zijn speekselklier verwijderen. Die onthulde een kwaadaardige kanker. Gelukkig was de tumor nog niet uitgezaaid en vroeg ontdekt. Begin november zal Vannieuwkerke zich laten behandelen met radiotherapie. Normaal gezien zal hij wel de wedstrijden van de Rode Duivels tegen IJsland (12 november) en Wales (16 november) presenteren, aldus Sporza.
Onzeker of Vannieuwkerke presentator kan blijven
Door de mogelijke neveneffecten van de bestraling is het onzeker of Vannieuwkerke daarna nog werkzaam zal kunnen zijn als presentator. ‘Ik ben getroffen door wat heel veel mensen meemaken en heb het geluk dat de tumor in een vroeg stadium is ontdekt. Daardoor zit ik onmiddellijk op het juiste traject’, aldus Vannieuwkerke op de website van Sporza. ‘Dat verhoogt de kansen op een volledige genezing aanzienlijk. Ik besef dat er nog een moeilijke periode wacht, maar zal er alles aan doen om gezond te worden en mijn job opnieuw volledig te kunnen uitoefenen.’
twitter:mrconde twitterde op woensdag 29-10-2014 om 08:44:47Official. The Danish team Christina Watches-Kuma won't continue next year. reageer retweet
van nos.nlquote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:45 schreef Pino112 het volgende:
twitter:mrconde twitterde op woensdag 29-10-2014 om 08:44:47Official. The Danish team Christina Watches-Kuma won't continue next year. reageer retweet
en nog meer nieuws van de nos.quote:Wielerploeg Rasmussen stopt
De wielerploeg Christina Watches van mede-eigenaar Michael Rasmussen stopt na dit seizoen. Het Deense team kwam afgelopen jaar uit op het derde niveau.
"We zijn voortdurend tegengewerkt door de Deense wielerunie", vertelt eigenaar Claus Hembo in de Deense krant Ekstra Bladet. Zo werd de wielerploeg de afgelopen twee seizoenen niet uitgenodigd voor de Ronde van Denemarken.
Middelvinger
Als continentale ploeg was het team daardoor afhankelijk van een wildcard. "Buitenlandse koersen zien ons graag komen en betalen daar zelfs geld voor, maar in eigen land wordt ons de middelvinger getoond", zegt Hembo. Zo adviseerde de wielerbond aan jonge Deense renners om voor 2015 geen contract te tekenen bij Christina Watches. "We zijn behandeld als paria's."
De wielerploeg van Michael Rasmussen droomde van een Tour de France-deelname in 2016. Volgens Hembo speelt het dopingverleden van Rasmussen een rol bij de negatieve houding van de Deense wielerbond. De oud-renner bekende begin 2013 dat hij in zijn loopbaan verboden middelen gebruikte.
Schumacher
Onder anderen de Duitser Stefan Schumacher (winnaar Amstel Gold Race in 2007) reed voor Christina Watches. Hij tekende deze maand bij het Poolse CCC Polsat Polkowice, een ploeg die uitkomt op het tweede niveau.
quote:Roompot biedt contract als prijs
Mocht de Topcompetitie voor mannen daadwerkelijk terugkeren op de Nederlandse wielerkalender, dan rijden de amateurs komend jaar voor een mooie prijs. Wielerploeg Roompot/Orange Cycling biedt de winnaar namelijk een profcontract aan.
"Als je de Topcompetitie wint, kun je echt wel een potje fietsen", zei oud-renner Michael Boogerd, een van de ploegleiders van het nieuwe team. "Door de winnaar een contract aan te bieden, ondersteunen wij dit project. Ook omdat het prima past in de filosofie van Roompot/Orange om talentvolle renners uit eigen land verder te helpen in hun ontwikkeling."
De Topcompetitie is een klassement over een reeks wedstrijden, waardoor de renners niet alleen voor de dagwinst rijden maar ook voor punten in het klassement. In 2004 werd er voor het laatst om dit overkoepelende klassement gestreden, maar oud-renner Flavio Pasquino en ondernemer Maarten von Winning praten met wielerbond KNWU en met organisatoren van zestien belangrijke Nederlandse wedstrijden om de Topcompetitie in 2015 te laten terugkeren.
Wou net zeggen. Truitje van Bananito geleendquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wel slanker dan Betancur.
Saviobaas houdt Venezuela gewoon aan boord. Paar extra Venezolanen op het rooster en geregeld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Saviobaas is wel Venezuela verloren. Heeft ie toch iets verkeerd gedaan.
quote:Wielrenner Martijn Maaskant heeft besloten zijn professionele carrière te beëindigen. Maaskant (31) kampt sinds zijn zware valpartij in Paris-Nice 2011 met fysieke problemen die hem keer op keer in de weg zitten tijdens trainingen en koersen.
''Sinds mijn val in 2011 heb ik geprobeerd weer op mijn oude niveau te komen. Ik heb er alles aan gedaan en voor gegeven, maar moet toch accepteren dat het me niet meer gaat lukken om terug te komen op het niveau wat ik denk nodig te hebben voor de top. Dan moet je realistisch zijn en kijken naar wat je nog kan en wil toevoegen aan het wielrennen. Het is een wel overwogen beslissing. Ik heb door alle problemen sinds eind april geen wedstrijd meer gereden, daardoor heb ik goed kunnen nadenken over mijn toekomst en komt het einde van mijn sportieve carrière minder abrupt.
Ondanks de blessures en problemen de laatste seizoenen ben ik toch trots op mijn professionele carrière. Ik heb voor grote ploegen gereden en op het hoogste niveau mee gedaan voor de overwinning. En dat in koersen waar ik als 'kleine jongen' van droomde. Ik heb zin in de toekomst en ben benieuwd wat mijn 'tweede' carrière gaat brengen. In samenwerking met SEG Cycling, NOC*NSF en Randstad oriënteer ik me nu op mijn verdere loopbaan en uitdagingen. Wellicht ligt mijn toekomst in het wielrennen, maar dat kan ook daar buiten zijn. Ik neem de tijd om dat te ontdekken.''
Martijn Maaskant reed van 2008 t/m 2013 voor de Amerikaanse Garmin formatie van Jonathan Vaughters. In 2014 was het actief namens het eveneens Amerikaanse United-HealthCare. Maaskant reed drie keer de Tour de France en twee keer de Vuelta Espana. Zijn beste resultaten behaalde hij in Paris-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen. In beide klassiekers behaalde hij de 4e plaats.
Beetje een Kai Reus-verhaal. Die twee gasten leken echt een prachtige klassiekercarrière in het verschiet te hebben.quote:
Laatste koers was Waalse pijl?quote:sinds eind april geen wedstrijd meer gereden
Ik zet in op Vino voor het contractquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:43 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
van nos.nl
[..]
en nog meer nieuws van de nos.
[..]
Door deze financiële injectie kan King Kenny behouden blijven voor de ploeg van Savio?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:32 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Saviobaas houdt Venezuela gewoon aan boord. Paar extra Venezolanen op het rooster en geregeld.
http://www.spaziociclismo(...)d&utm_medium=twitter
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |