abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145762885
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Je mag het feit dat je zelf geen geld hebt niet projecteren op andere mensen die wel 5 euro kunnen missen voor een wielerwedstrijd. Dan moet het wel een soort van omloop zijn natuurlijk.
Gast :')

Ik maak per jaar netto een stuk meer dan 2 World Tour knechtjes bij elkaar bruto, dus die 5 euro kan er echt wel vanaf. Daar gaat het hier ook helemaal niet om.

Zoals hier al is aangegeven is het praktisch erg lastig en is gratis toegang buiten de VIP-tent en het criterium wel inherent aan het wielrennen.
pi_145762944
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Bij Brown weet je nooit.

[..]

Nee maar 2 Euro per persoon moet toch kunnen? Of 5 Euro op de Alpe d'Huez.

Als hier de Tour door de straat komt wil ik daar best 1 of 2 Euro voor betalen. Probleem is dat bij mindere koersen als de ENECO of Ster Elektro, en juist die hebben het nodig, mijn wil al minder wordt.

Daarnaast zal men wel weer snel 10 Euro vragen i.p.v. 1 Euro. :')
En dan ben jij nog een wielerliefhebber. Zou iemand die nu zomaar eens gaat kijken, dat ook betalen voor een oninteressante plek bij een wedstrijd of voor een Eneco tour... ?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 01:40:40 #178
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_145762983
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gast :')

Ik maak per jaar netto een stuk meer dan 2 World Tour knechtjes bij elkaar bruto, dus die 5 euro kan er echt wel vanaf. Daar gaat het hier ook helemaal niet om.

Zoals hier al is aangegeven is het praktisch erg lastig en is gratis toegang buiten de VIP-tent en het criterium wel inherent aan het wielrennen.
Gezien de "last" die het wielrennen veroorzaakt aan de 'maatschappij' op het moment van een koers (geblokkeerde wegen, politie-inzet, vergunningen, ...) vind ik het zelfs logisch dat je als 'belastingbetaler' daar gratis naar kan kijken langs de kant van de weg eigenlijk ...

De kost en impact van iets als de Ronde van vlaanderen bv is enorm , maar de kost die daarvan door de organisator gedragen wordt is eerder beperkt. Dan vind ik het niet logisch dat je als 'fan' zou moeten betalen aan die organisator ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_145763073
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Gezien de "last" die het wielrennen veroorzaakt aan de 'maatschappij' op het moment van een koers (geblokkeerde wegen, politie-inzet, vergunningen, ...) vind ik het zelfs logisch dat je als 'belastingbetaler' daar gratis naar kan kijken langs de kant van de weg eigenlijk ...

De kost en impact van iets als de Ronde van vlaanderen bv is enorm , maar de kost die daarvan door de organisator gedragen wordt is eerder beperkt. Dan vind ik het niet logisch dat je als 'fan' zou moeten betalen aan die organisator ...
Dat is ook waar. Tijd terug kwam hier een koers voorbij (tijdrit) en toen kon je de hele dag nauwelijks ergens naar toe. Nu vind ik dat als liefhebber niet erg, maar veel omwonenden klaagden al wat. Als die mensen dan ook nog eens moeten gaan betalen om te kijken, dan kunnen ze waarschijnlijk het jaar erop een ander parcours gaan zoeken.

Ik denk dat men eerder blij moet zijn dat men de openbare weg uitleent voor een koers i.p.v. proberen een paar euro entree te heffen.
pi_145765387
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is ook waar. Tijd terug kwam hier een koers voorbij (tijdrit) en toen kon je de hele dag nauwelijks ergens naar toe. Nu vind ik dat als liefhebber niet erg, maar veel omwonenden klaagden al wat. Als die mensen dan ook nog eens moeten gaan betalen om te kijken, dan kunnen ze waarschijnlijk het jaar erop een ander parcours gaan zoeken.

Ik denk dat men eerder blij moet zijn dat men de openbare weg uitleent voor een koers i.p.v. proberen een paar euro entree te heffen.
En dan moet je er nog rekening mee houden dat in het voorjaar er op heuvels als de Oude Kwaremont en de Muur van Geraardsbergen vrijwel elk weekend een profkoers langskomt. En daarnaast komen er nog veel amateurwedstrijden en toertochten langs. Nou wordt bij die laatste de weg iha niet afgesloten, maar die zorgen ook voor veel wielrenners op de weg en daardoor overlast.
pi_145766386
Belkin kan verliezen :o

7Cycling twitterde op dinsdag 21-10-2014 om 09:21:36 2014 #TourofHainan st2 top 3 - 1) BONIFAZIO @lampre_merida 2)WIPPERT @DrapacCycling 3) PALINI @lampre_merida reageer retweet
pi_145766405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bovendien betaal je als belastingbetaler ook mee aan de uitzendingen van de NOS en het salaris van Mart, Maarten en Herbert.
pi_145766492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dan moet je er nog rekening mee houden dat in het voorjaar er op heuvels als de Oude Kwaremont en de Muur van Geraardsbergen vrijwel elk weekend een profkoers langskomt. En daarnaast komen er nog veel amateurwedstrijden en toertochten langs. Nou wordt bij die laatste de weg iha niet afgesloten, maar die zorgen ook voor veel wielrenners op de weg en daardoor overlast.
Dat is waar. Vraag is dan waarom de organisator er geld mee zou moeten verdienen, terwijl de overheid haar infrastructuur ter beschikking stelt en de politie er ook de hele dag mee in de weer is.
pi_145766688
Het Engelse publiek kwam massaal opdagen tijdens de eerste dagen van de Tour

Een van de mooiste aspecten van wielrennen is dat iedereen kan komen kijken. Niet lang meer, als het aan Belkin-manager Richard Plugge ligt. Gisteravond, in de Avondetappe, droomde hij hardop van het heffen van entreegeld voor het bekijken van wielerkoersen.

Ter verdediging van de beste man: hij is natuurlijk wanhopig op zoek naar geld. Zijn sponsor Belkin maakte vlak voor de Tour bekend dat het na anderhalf jaar alweer afhaakt. Dus rijdt de ploeg dit jaar niet alleen rond om Bauke Mollema een mooie plek in het klassement te bezorgen, maar vooral ook om zichzelf in de kijker te rijden bij potentiële geldschieters.

Crowdfunding
En een kat in het nauw maakt soms rare sprongen. Vorige maand lanceerde Belkin bijvoorbeeld een crowdfundingsactie: zodat potentiële sponsoren een goed beeld zouden krijgen van de trouwe achterban van deze World Tour wielerploeg. Fans konden een tientje storten, en dan zouden ze in ruil daarvoor... of wacht, nee, zo gaat het bij alle andere crowdfundingsacties: dat je er iets voor terugkrijgt, en dat de band tussen donateur en ontvanger zo versterkt wordt.

Bij Belkin konden fans gewoon een tientje lappen, en dat was dan dat.

Een paar weken later is de teller dus blijven steken op tweeduizend donateurs. Een fanschare die vergelijkbaar is met de gemiddelde voetbalclub in de hoofdklasse zaterdagamateurs. Maal tien euro heb je misschien net genoeg om die vermaledijde naam 'Belkin' weer over te spuiten op al je teambussen. Maar of je er een grote sponsor, die vele miljoenen euro's per jaar dient bij te dragen, mee binnenhengelt? Nou, misschien werkt het zelfs wel een beetje contraproductief.

Contraproductief
Wat zeker ook contraproductief zal werken, is de poging om het publiek weg te houden bij de koers. Plugge reageerde gisteravond op een filmpje van UCI-voorzitter Brian Cookson, die nadacht over manieren om meer geld te verdienen aan het wielrennen. Maar, zo voegde hij daaraan toe, dat is lastiger dan bij andere sporten, want je kunt het publiek niet zomaar geld gaan vragen voor het bezichtigen van een koers. Logische gedachte.

Of niet? "Ik schrik er wel van dat hij dat zegt", reageerde Plugge. Want voor hem stond het vast: je moest juist wel nadenken over manieren om entree te vragen van het publiek. "Natuurlijk, dan moet je wel iets extra bieden".

Dat laatste had Belkin misschien ook moeten bedenken alvorens die lichtzinnige crowdfundingsactie op te zetten. En hoe je een parcours van 200 kilometer zodanig wilt bewaken dat alleen bezitters van een geldig entreebewijs zich aan de kant van de weg vervoegen, dat mag hij ook nog een keer uitleggen.

© anp.

Viptenten
Natuurlijk, er zijn al ontwikkelingen in die richting: om plek te maken voor duurbetaalde viptenten, werd de iconische Muur van Geraardsbergen is uit het parcours van de Ronde van Vlaanderen geschrapt. Of je daar nou blij mee moet zijn?

Met een beetje commercie is niks mis: anders dan de meeste andere sporten is wielrennen nooit als amateursport begonnen, met nobele idealen, maar werd er vanaf het begin al om geld gekoerst. Ooit een voetballer de sponsornaam op zijn shirt strak zien trekken, net voor hij een doelpunt ging maken?

Maar het laatste wat je moet doen, is de ziel uit het wielrennen halen door het publiek erbij weg te houden. Zou Plugge ooit in een Vlaams dorpje de Ronde van Vlaanderen hebben bekeken?

Ik interviewde ooit Leen Laconte, directeur van de Brakke Grond, over de vraag waarom het wielrennen in Vlaanderen zo populair is, en bovendien zo verknoopt met de nationale identiteit. Precies omdat het wielrennen zich niet in een stadion laat persen, maar zich hecht aan het landschap: er is geen dorpje waar niet af en toe een wielerkoers doorheen komt. "Het is als Vlaming ondenkbaar dat je geen jeugdherinneringen aan het wielrennen hebt", zei ze.

Iedereen die dat valse romantiek noemt, die moet het sprookje van de gans en de gouden eieren er nog een keertje op nalezen, voor hij entree wil heffen bij een wielerwedstrijd.

Bron: Trouw.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:00:56 #185
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_145767006
michielelijzen twitterde op dinsdag 21-10-2014 om 09:19:23 De dag die je wist dat ging komen... Niet gewonnen in Hainan. reageer retweet
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:07:29 #186
40566 Ericr
Livewrong
pi_145767148
Stop er maar mee dan als je in dat veld niet eens bij de top 3 rijdt. Heeft Brown zeker Hofland de hekken in gereden of zo.
pi_145769953
TeamBelkin twitterde op maandag 20-10-2014 om 19:58:41 #NEWS - Get ready for the future, a sneak peek of what to come. #ridethefuture http://t.co/r8hIncSoYv reageer retweet
leven zoals het leven is
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:52:58 #188
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145770040
Jaaaaa nóg meer zwart in het peloton!

:')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:11:58 #189
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_145770611
Ze hebben een trainingsjekkie aan hè.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:13:23 #190
168304 Mani89
pi_145770654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:11 schreef Slobeend het volgende:
Ze hebben een trainingsjekkie aan hè.
Die zal vast veel afwijken van het tenue daar onder.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:14:36 #191
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_145770691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik hoop wel meer geel ja.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:16:19 #192
168304 Mani89
pi_145770755
Broek eronder is ook solid black dus zal sowieso wel een voornamelijk zwarte bedoening worden.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:17:58 #193
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_145770807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:16 schreef Mani89 het volgende:
Broek eronder is ook solid black dus zal sowieso wel een voornamelijk zwarte bedoening worden.
Ik vrees het ook. Welke nobuddie bedenkt zoiets?
pi_145770816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik hoop wel meer geel ja.
Die schaatspakken zijn toch ook helemaal zwart?
pi_145770834
Pff, hoop echt dat het geel de overhand krijgt.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:19:16 #196
168304 Mani89
pi_145770838
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die schaatspakken zijn toch ook helemaal zwart?
Misschien is het wel een statement richting die walgelijke anti-pieten bende.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:20:13 #197
168304 Mani89
pi_145770865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:19 schreef Chiappucci het volgende:
Pff, hoop echt dat het geel de overhand krijgt.
Als de broeken helemaal zwart zijn vind ik een shirt erboven dat voornamelijk geel is vreselijk lelijk, dus het is sowieso al kut ben ik bang.
pi_145770919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:20 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Als de broeken helemaal zwart zijn vind ik een shirt erboven dat voornamelijk geel is vreselijk lelijk, dus het is sowieso al kut ben ik bang.
Misschien wordt het wel zoiets :P

pi_145770932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:19 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Misschien is het wel een statement richting die walgelijke anti-pieten bende.
Dat zou wel mooi zijn. Gezichten dan ook zwart schminken. Dan zijn ze in elk geval verzekerd van heel veel aandacht in de media.
pi_145786355
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Nou ja veel ploegen hebben zwarte regenkleding terwijl ze normaal anderskleurige shirts hebben.

Wit shirt met gele Lotto en Jumbo logo's lijkt me logischer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')