SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekacties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kun je de gps van je smartphone gebruiken als je geen abonnement hebt of lokale sim-kaart?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, dat hadden ze wel: hun smartphones. De vraag is of ze dat wisten.![]()
Als ik de eerste hit van Google volg over 'el pianista trail' kom ik uit bij de informatie van hablayapanama:
Echter, als je die route gaat lopen, is dat een compleet andere route.
http://www.hablayapanama.(...)ete/hiking/#pianistaMake my day!![]()
Ja. Doe ik regelmatig. Voor gps heb je geen abo nodig. Kaart plus route kun je gratis downloaden op het moment dat je wel wifi hebt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kun je de gps van je smartphone gebruiken als je geen abonnement hebt of lokale sim-kaart?
Deze bijv http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Als je echter de hele wandeling je gps aanzet, is je batterij wel sneller leeg (met mijn iPhone 4s met volle batterij ongeveer in 10 uur met gps). Dus alleen aanzetten waar nodig.
Maar goed, gezien de niet zo optimale voorbereiding, ga ik er van uit dat de dames dit ook niet opgezocht hebben.Make my day!![]()
Ja, en dat is niet de enige fout op die pagina. 'Sendero Culebra' klopt ook niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:09 schreef agter het volgende:
Als ik de eerste hit van Google volg over 'el pianista trail' kom ik uit bij de informatie van hablayapanama:
Echter, als je die route gaat lopen, is dat een compleet andere route.
http://www.hablayapanama.(...)ete/hiking/#pianista![]()
Interessant. En als je gps aanzet, zonder dat je eerst een kaart hebt gedownload, kun je er dan nog wat mee?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:11 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Doe ik regelmatig. Voor gps heb je geen abo nodig. Kaart plus route kun je gratis downloaden op het moment dat je wel wifi hebt.
Deze bijv http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Als je echter de hele wandeling je gps aanzet, is je batterij wel sneller leeg (met mijn iPhone 4s met volle batterij ongeveer in 10 uur met gps). Dus alleen aanzetten waar nodig.
Maar goed, gezien de niet zo optimale voorbereiding, ga ik er van uit dat de dames dit ook niet opgezocht hebben.![]()
Ik vraag me dus af welke informatie en beschrijving de dames tot zich genomen hebben.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, en dat is niet de enige fout op die pagina. 'Sendero Culebra' klopt ook niet.
"Degenen die in zijn voor meer uitdaging kunnen een stukje teruglopen en via een andere route hun weg vervolgen voor nog een paar uur wandel plezier, vanaf waar vandaan u het Caribische gebied kunt zien op een heldere dag."
http://www.hablayapanama.(...)ete/hiking/#pianistaMake my day!![]()
Je kan zelf een kaart maken met je telefoon. Dat zullen ze wel niet gedaan hebben.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Interessant. En als je gps aanzet, zonder dat je eerst een kaart hebt gedownload, kun je er dan nog wat mee?![]()
Als ze zelf een kaart hebben gemaakt, of gedownload, dan zal dat door het onderzoek aan de telefoons door het NFI wel zijn vastgesteld, neem ik aan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je kan zelf een kaart maken met je telefoon. Dat zullen ze wel niet gedaan hebben.
Een aangezien dit belangrijke aspect niet naar buiten is gebracht, neem ik aan dat het niet het geval is geweest.![]()
Je kunt je route tracken. Weet je in elk geval hoe je heen gelopen bent. Super handig mocht je verdwalen!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Interessant. En als je gps aanzet, zonder dat je eerst een kaart hebt gedownload, kun je er dan nog wat mee?
Als ze ook maar 1 keer een kaartje (Google maps of een andere kaart op iOS) via wifi bekeken hadden op de iPhone, staat deze in de cache. Kunnen ze in elk geval met gps zien waar ze zitten ten opzichte van Boquete bijv.
Maar ik denk niet dat ze gps überhaupt gebruikt hebben, of de mogelijkheden er van kenden.Make my day!![]()
Dit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ze zelf een kaart hebben gemaakt, of gedownload, dan zal dat door het onderzoek aan de telefoons door het NFI wel zijn vastgesteld, neem ik aan.
Een aangezien dit belangrijke aspect niet naar buiten is gebracht, neem ik aan dat het niet het geval is geweest.
Denk dat het gewoon niet aangestaan heeft, gps. Anders worden die coordinaten ook gewoon opgeslagen, en had het NFI een stukje van de heenweg (tot de iPhone uitgezet werd) kunnen reconstrueren.Make my day!![]()
Ik heb in april al informatie op internet opgezocht over El Pianista. Dit kwam ik toen ook tegen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af welke informatie en beschrijving de dames tot zich genomen hebben.
"Degenen die in zijn voor meer uitdaging kunnen een stukje teruglopen en via een andere route hun weg vervolgen voor nog een paar uur wandel plezier, vanaf waar vandaan u het Caribische gebied kunt zien op een heldere dag."
http://www.hablayapanama.(...)ete/hiking/#pianista
De informatie op diverse sites kan je aardig op het verkeerde been zetten als je niet alle tekst leest.![]()
Ook als je wel alle tekst leest.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb in april al informatie op internet opgezocht over El Pianista. Dit kwam ik toen ook tegen.
De informatie op diverse sites kan je aardig op het verkeerde been zetten als je niet alle tekst leest.![]()
Ik ben ook bang dat zoiets aan de hand geweest is. Verkeerde informatie over die trail.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb in april al informatie op internet opgezocht over El Pianista. Dit kwam ik toen ook tegen.
De informatie op diverse sites kan je aardig op het verkeerde been zetten als je niet alle tekst leest.Make my day!![]()
Stond er in april ook al "Beschrijving volgt binnenkort." ?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wordt er nog gezocht in dat gebied, of ligt het onderzoek nu stil?
(Ik hou het zelf niet zo bij.)Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Volgens de historie van de pagina is ie voor het laatst in 2013 aangepast.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Stond er in april ook al "Beschrijving volgt binnenkort." ?
Dus mijn antwoord is "ja".Make my day!![]()
Nee. Er wordt niet meer gezocht. In elk geval niet door instanties.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:27 schreef Molurus het volgende:
(Ik hou het zelf niet zo bij.)
Geen idee of er momenteel nog privé onderzoeken bezig zijn. De ouders van Kris willen zoiets wel opstarten.Make my day!![]()
Hoort die tekst niet bij Pila Hikes? En is dat niet iets anders dan Pianista, waarbij staat ' beschrijving volgt '.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De informatie op diverse sites kan je aardig op het verkeerde been zetten als je niet alle tekst leest.
Heeft bewuste tekst (of iets dergelijks) in april zo op deze site gestaan bij beschrijving van Pianista Trail?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik weet niet meer precies wat ik waar gelezen heb. Zodra de verdwijning in het nieuws kwam ben ik informatie gaan zoeken. El Pianista werd al snel genoemd in de berichten, maar dat was toen nog helemaal niet duidelijk. Ik heb naar diverse wandelroutes gekeken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Stond er in april ook al "Beschrijving volgt binnenkort." ?![]()
En ook al lees je alle teksten over een trail: dan nog kan de informatie verouderd zijn, de situatie ter plaatsten gewijzigd zijn etc. Dus neem je een recente kaart mee (op papier of op je telefoon) met gps. Je laat achterblijvers weten dat je een bepaalde route gaat lopen, hoe laat je verwacht terug te zijn etc.quote:
Allemaal niet gedaan, bij mijn beste weten.
Ik blijf vinden dat ze slecht voorbereid waren.Make my day!![]()
gezocht wordt er niet door de politie. Het onderzoek naar lisanne is afgesloten, nu haar ouders haar botten in ontvangst hebben genomen. Daarom hebben de ouders van kris de botten van kris nog niet, op aanraden van hun advocaat, zodat het onderzoek naar kris nog niet is gesloten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:27 schreef Molurus het volgende:
(Ik hou het zelf niet zo bij.)
We hebben ook nog geen uitslag over een gevonden stukje huid, geen idee of dat nog in onderzoek is.
Ook heeft het nfi nog een vingerafdruk naar panama gestuurd zodat die door een database gehaald kan worden, maar vooralsnog horen we nog niet dat panama dat gaat doen.![]()
Ja, die website was toen precies hetzelfde:quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:31 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Hoort die tekst niet bij Pila Hikes? En is dat niet iets anders dan Pianista, waarbij staat ' beschrijving volgt '.
Heeft bewuste tekst (of iets dergelijks) in april zo op deze site gestaan bij beschrijving van Pianista Trail?
(Geen wijzigingen in heel 2014)
http://web.archive.org/web/20140101000000*/http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/Make my day!![]()
Ergens heb ik gelezen dat er een hit was op die vingerafdruk in de Panamese database.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:38 schreef Marrije het volgende:
Ook heeft het nfi nog een vingerafdruk naar panama gestuurd zodat die door een database gehaald kan worden, maar vooralsnog horen we nog niet dat panama dat gaat doen.![]()
Nee. Was een verkeerde vertaling. Er is (nog?) geen hit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ergens heb ik gelezen dat er een hit was op die vingerafdruk in de Panamese database.Make my day!![]()
Ok, bedankt. Ik vermoedde al dat dat niet kon kloppen. Sinds de Televaag zich ermee is gaan bemoeien, is de nauwkeurigheid van de berichtgeving er wat op achteruit gegaan..quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef agter het volgende:
[..]
Nee. Was een verkeerde vertaling. Er is (nog?) geen hit.![]()
Ja. Dat staat in verschillende Nederlandse nieuwsberichten, waarbij wordt verwezen naar een Panamees artikel waar dat helemaal niet in staat.![]()
Dan stond daar op die site geen info over de Pianista. De betr. tekst hoort bij Pila Hikes.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:39 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, die website was toen precies hetzelfde:
(Geen wijzigingen in heel 2014)
http://web.archive.org/web/20140101000000*/http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik heb anders met mijn kennis van Spaans wel gelezen dat er een hit was. Ze moesten alleen nog even op de juiste knop drukken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef agter het volgende:
Nee. Was een verkeerde vertaling. Er is (nog?) geen hit.![]()
Inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:43 schreef Domnivoor het volgende:
Ja. Dat staat in verschillende Nederlandse nieuwsberichten, waarbij wordt verwezen naar een Panamees artikel waar dat helemaal niet in staat.
Bij het vertalen van die artikelen via internet, heb ik gemerkt dat vertalen naar Engels vaak stukken beter is dan naar Nederlands. Daar komt me vaak toch een brei van onsamenhangende zinnen uit...Make my day!![]()
Ja, dat klopt. Maar het punt is juist dat, als je niet goed oplet en dus niet goed leest, je er gemakkelijk "in kunt trappen" en die andere tekst leest alsof het bij de Pianista hoort.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan stond daar op die site geen info over de Pianista. De betr. tekst hoort bij Pila Hikes.![]()
Correct.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan stond daar op die site geen info over de Pianista. De betr. tekst hoort bij Pila Hikes.
Maar als je snel leest, lijkt het net of die info van de Pila wel over de Pianista gaat.
Tis maar net hoe aandachtig je alles leest...Make my day!![]()
De vraag blijft staan, welke info hebben ze tot zich genomen? Wat wisten ze van de trail?
Als dit even grondig gedaan is als de rest van hun voorbereiding voor die trail, vrees ik het ergste.Make my day!![]()
Dit stond er op de website op 19 november 2013:
https://web.archive.org/w(...)rism/boquete/hiking/
Het stukje over de Pianista was toen dus hetzelfde als nu ("Beschrijving volgt binnenkort.").
En op 31 maart 2014 stond dit op de Engelse pagina: "Description coming soon".
https://web.archive.org/w(...)rism/boquete/hiking/
We kunnen er denk ik vanuit gaan dat op 1 april geen omschrijving van de trail stond op die website.![]()
De info over de trail was overal slecht. De term Mirador hebben wij verzonnen trouwens. Nergens stond er dat je terug moest lopen. In Nederland zijn we rondwandelingen gewend.![]()
Dat verklaart alles. Want als er niet staat: "Loop terug." Dan loop je dus altijd gewoon door tot het er wel staat!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:52 schreef Perico het volgende:
De info over de trail was overal slecht. De term Mirador hebben wij verzonnen trouwens. Nergens stond er dat je terug moest lopen. In Nederland zijn we rondwandelingen gewend.![]()
![]()
Perico, het ging volgens mij om deze zin:quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:45 schreef Perico het volgende:
Ik heb anders met mijn kennis van Spaans wel gelezen dat er een hit was. Ze moesten alleen nog even op de juiste knop drukken.
"Una de las huellas, de la que se envió una fotografía a la fiscalía panameña, puede ser cotejada en la base de datos de Panamá."
http://www.melodijoadelit(...)sthash.ussWaugJ.dpuf
Dit was jouw reactie daarop:Bedoelen ze dat er inderdaad een hit was, of dat die vingerafdruk vergeleken zou kunnen worden met de database? Heb je daar inmiddels meer over gelezen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 05:55 schreef Perico het volgende:
Er wordt op een presenteerblaadje aangegeven: jongens, kijk eens even in de database na, of die ene vingerafdruk er niet inzit.
Ook dat weigert men te doen. Het moet natuurlijk wel snel een cold case worden, van Betzaida Pitti...![]()
Hier staat zelfs de trail loopt rechtdoor naar beneden verder.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:54 schreef Deiner het volgende:
[..]
Dat verklaart alles. Want als er niet staat: "Loop terug." Dan loop je dus altijd gewoon door tot het er wel staat!
http://www.boquetegardeninn.com/archives/1797![]()
Over de vingerafdruk in de database:
Dat is hier ter plekke door mensen die ook alleen maar Google Translate gebruiken besloten, dat de Nederlandse pers het dan maar fout heeft overgenomen.
Maar:Semantisch moet je de zwartgedrukte tekst vertalen als: kan teruggevonden of vergeleken worden met de database in Panama, KAN is hier niet "mogelijk", of "misschien", maar neigt naar een zekerheid: kan teruggevonden worden, het NFI stuurt niet zo maar deze foto op.quote:El informe practicado por el Instituto Forense de Holanda revela que tres de las huellas se hallaron en la cinta autoadhesiva que unía la cámara y los teléfonos. Una de las huellas, de la que se envió una fotografía a la fiscalía panameña, puede ser cotejada en la base de datos de Panamá.![]()
Het neigt naar een hit ja, maar ik heb niets gelezen dat erop wijst, dat in Panama actief in de database is gezocht. Maar ze hoeven ons niet alles te vertellen uiteraard.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:02 schreef Domnivoor het volgende:
Bedoelen ze dat er inderdaad een hit was, of dat die vingerafdruk vergeleken zou kunnen worden met de database? Heb je daar inmiddels meer over gelezen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 05-10-2014 15:19:00 ]![]()
Steffens lijkt ervan uit te gaan dat de nachtfoto's van de Canon komen en zelfs door K en L zelf zijn gemaakt. Als mijn informatie klopt dan is de lokatie op het veilige eerste stuk van de Pianista trail waar auto's kunnen komen (met of zonder permissie dat weet ik niet). Als K en/of L daar die nacht waren, waarom zijn ze dan niet gered? Ook nonbelievers van mijn steen mogen suggesties doen.![]()
![]()
Oké, bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:12 schreef Perico het volgende:
[..]
Het neight naar een hit ja, maar ik heb niets gelezen dat erop wijst, dat in Panama actief in de database is gezocht. Maar ze hoeven ons niet alles te vertellen uiteraard.![]()
![]()
Mss is het niet de juiste steen/plek?quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:13 schreef 11en30 het volgende:
Steffens lijkt ervan uit te gaan dat de nachtfoto's van de Canon komen en zelfs door K en L zelf zijn gemaakt. Als mijn informatie klopt dan is de lokatie op het veilige eerste stuk van de Pianista trail waar auto's kunnen komen (met of zonder permissie dat weet ik niet). Als K en/of L daar die nacht waren, waarom zijn ze dan niet gered? Ook nonbelievers van mijn steen mogen suggesties doen.
Make my day!![]()
Ja prima. Maar dat helpt mijn scenario niet voor het onwaarschijnlijke geval het wel de juiste steen is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:21 schreef agter het volgende:
[..]
Mss is het gewoon niet de juiste steen?![]()
![]()
Wat weten we van de rivier waar alles tot nu gevonden is? Heeft ie stroomopwaarts nog zijrivieren die er bij gekomen zijn? Want ik vermoed zo dat er stroomopwaarts iets gebeurd is.
Mss bij dat broekje, of nog verder stroomopwaarts.Make my day!![]()
door al het gelek naar de media was ik op een gegeven moment wel verbaasd toen ik las dat ze weer een bot hadden gevonden een week ervoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:12 schreef Perico het volgende:
[..]
Het neigt naar een hit ja, maar ik heb niets gelezen dat erop wijst, dat in Panama actief in de database is gezocht. Maar ze hoeven ons niet alles te vertellen uiteraard.
Maar goed, zeker als je iets op het spoor bent heb je geen zin in gebanjer door je onderzoek.![]()
Oh, sorry. Dacht dat je een verklaring vroeg van "ook non-believers"....quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:22 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ja prima. Maar dat helpt mijn scenario niet voor het onwaarschijnlijke geval het wel de juiste steen is.
En dit lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring.Make my day!![]()
Ja de tekst is een beetje multi-interpretabel, dan wordt het een kwestie van semantiek.quote:
Vaak is "puedo ser", als antwoord: "dat is mogelijk", zonder dat je er dan misschien in gelooft dat het ook zo kan zijn.
Maar hier is "puede ser" onderdeel van een werkwoordsconstructie, meer in een actieve vorm, zo van "ik kan dat nu voor jou gaan uitzoeken".![]()
Midden in de nacht is het niet superdruk op het Pianista-pad. Dan kun je wel 70/90 foto's maken zonder dat iemand dat merkt. Het is zelfs denkbaar dat L & K op 1 april na de tweede quebrada zijn teruggelopen en ergens aan de Boquete-kant zijn gestrand toen het donker werd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:13 schreef 11en30 het volgende:
Steffens lijkt ervan uit te gaan dat de nachtfoto's van de Canon komen en zelfs door K en L zelf zijn gemaakt. Als mijn informatie klopt dan is de lokatie op het veilige eerste stuk van de Pianista trail waar auto's kunnen komen (met of zonder permissie dat weet ik niet). Als K en/of L daar die nacht waren, waarom zijn ze dan niet gered? Ook nonbelievers van mijn steen mogen suggesties doen.![]()
Dat roept heel veel nieuwe vragen op maar je zou er een scenario van kunnen maken.![]()
Jij snapt het. Dat wil ik dus. Scenario 11 bedenken. Met deze lokatie. Gewoon omdat het kan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:36 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat roept heel veel nieuwe vragen op maar je zou er een scenario van kunnen maken.
[ Bericht 8% gewijzigd door 11en30 op 05-10-2014 15:54:28 ]![]()
Maar dat zou vlgs de tel.gegevens niet kunnen omdat er dan op de terugweg automatisch contact met het netwerk moet zijn gemaakt (bereik om en nabij hoogste punt). En dat zou niet het geval zijn geweest.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Jij snapt het. Dat wil ik dus. Scenario 11 bedenken. Met deze lokatie:
[ afbeelding ]Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Mits telefoonaan natuurlijk....quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:52 schreef Lutalo het volgende:
Maar dat zou vlgs de tel.gegevens niet kunnen omdat er dan op de terugweg automatisch contact met het netwerk moet zijn gemaakt (bereik om en nabij hoogste punt). En dat zou niet het geval zijn geweest.![]()
Ik ga er dan ook niet vanuit dat K en L de foto's zelf hebben gemaakt maar iemand die een verdwaling wil ensceneren. Of een provocateur zoals die zingende machete wappie. Of om andere redenen? Of toch wel zelf met 2 phones zonder batterij?quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar dat zou vlgs de tel.gegevens niet kunnen omdat er dan op de terugweg automatisch contact met het netwerk moeten zijn gemaakt (bereik om en nabij hoogste punt). En dat zou niet het geval zijn geweest.![]()
Dat doet hij toch steeds? En wie hem niet volgt valt hij aan. Dat begint behoorlijk irritant te worden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
Het is dan ook prima om van mening te verschillen, maar wat jij stelt als feit is niet bewezen.![]()
Dat ze wel een keer zijn omgekeerd lijkt mij eigenlijk logisch als je een scenario met kwaadwillende derden wilt maken. Daar zwerven er vast meer van aan de rand dan diep in de jungle.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:36 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is zelfs denkbaar dat L & K op 1 april na de tweede quebrada zijn teruggelopen en ergens aan de Boquete-kant zijn gestrand toen het donker werd.
Het kan ook overeenkomen met het zwakke iPhone signaal dat opgepikt zou zijn, met het zoekgebied van de reddingsteams en met het aanslaan van de honden?
[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 05-10-2014 17:11:17 ]![]()
Eh, niet jokken. Ik val niemand aan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat doet hij toch steeds? En wie hem niet volgt valt hij aan. Dat begint behoorlijk irritant te worden.![]()
@Domnivoor schreef enkele topics geleden dat op het Boquete forum stond dat het I phone signaal aan de Bocas zijde werd opgevangen?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Dat was pas op 7 en 11 april volgens forumberichten. Maar wat is de bron voor de info over signalen van de telefoons?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:41 schreef Lutalo het volgende:
@Domnivoor schreef enkele topics geleden dat op het Boquete forum stond dat het I phone signaal aan de Bocas zijde werd opgevangen?
[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 05-10-2014 17:09:45 ]![]()
Denk je niet dat, als er een match was vastgesteld, ze dat met heel wat meer bombarie zouden melden? Puede ser cotejado = kan worden vergeleken = voldoet aan de technische voorwaarden om met de vingerafdrukken in de database te worden vergeleken - iets anders kan ik er niet in lezen. Maar we waren het, als ik me goed herinner, ook al oneens over de zinsnede "ingresaron al sendero El Pianista", wat volgens mij gewoon betekent "[ze] begonnen aan het Pianistapad", maar waar jij bemoeienis van derden in meende te lezen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:27 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja de tekst is een beetje multi-interpretabel, dan wordt het een kwestie van semantiek.
Vaak is "puedo ser", als antwoord: "dat is mogelijk", zonder dat je er dan misschien in gelooft dat het ook zo kan zijn.
Maar hier is "puede ser" onderdeel van een werkwoordsconstructie, meer in een actieve vorm, zo van "ik kan dat nu voor jou gaan uitzoeken".
Ik geef overigens grif toe dat een moedertaalspreker doorgaans een streepje voor heeft op iemand voor wie Spaans een vreemde taal is. Maar ik denk dat het verschil in interpretatie daar in deze gevallen weinig mee te maken heeft.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Misschien pas als ze de bijbehorende persoon ook (in het vizier) hebben?quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:00 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Denk je niet dat, als er een match was vastgesteld, ze dat met heel wat meer bombarie zouden melden?![]()
"De vingerafdruk kan gematcht worden in de database van Panama". Het woordje kan is altijd multi-interpretabel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:00 schreef Gorraay het volgende:
Denk je niet dat, als er een match was vastgesteld, ze dat met heel wat meer bombarie zouden melden? Puede ser cotejado = kan worden vergeleken = voldoet aan de technische voorwaarden om met de vingerafdrukken in de database te worden vergeleken - iets anders kan ik er niet in lezen.
Als ik zeg: de vingerafdruk kan teruggevonden worden in de database... dan zou dat voor mij betekenen: een honderd procent match.
Iemand anders zegt: ow, kan, dus "mogelijk", het moet nog uitgevoerd worden, het is niet zeker.
Ik weet trouwens niet of het OM van Panama een vingerafdruk van iemand uit hun database zelf aan de grote klok zou hangen, dat betekent heel veel gedoe en druk erbij.Sorry, hier kan ik me niets van herinneren. Dat lijkt me sterk, want hoe jij het stelt, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk niet dat ik dat geweest ben.quote:Maar we waren het, als ik me goed herinner, ook al oneens over de zinsnede "ingresaron al sendero El Pianista", wat volgens mij gewoon betekent "[ze] begonnen aan het Pianistapad", maar waar jij bemoeienis van derden in meende te lezen.
Ik geloof overigens wel in derden die in een scenario passen.![]()
Zozo.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:00 schreef auroranova het volgende:
http://www.misdaadjournal(...)rs-koh-tao-in-beeld/
Er wordt gesuggereerd dat de ouders zich laten voeden door Dick Steffens ("door iets dat in hun smaak valt.").
"Verkoopt goed, in alle opzichten. Dat wel."Make my day!![]()
Dat gevoel bekruipt mij al langer. Ook Arrocha in Panama stookt het vuurtje op richting een misdrijf. Jammer dat hierdoor een objectief onderzoek en kijk op de zaken vertroebeld wordt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:06 schreef agter het volgende:
[..]
Zozo.
Er wordt gesuggereerd dat de ouders zich laten voeden door Dick Steffens ("door iets dat in hun smaak valt.").
"Verkoopt goed, in alle opzichten. Dat wel."![]()
We weten niet of er al een paar inwoners van Alto Romero naar aanleiding van die beloning al verdwenen zijn.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
In dit geval niet want een deel van die beloning is al uitgekeerd.
Moeten de inwoners van Alto Romero nu in angst leven?![]()
Dat is met zekerheid niet het geval, aangezien het deel van de beloning dat uitgekeerd is gebruikt is om de school van het dorp op te knappen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:13 schreef gynaika het volgende:
[..]
We weten niet of er al een paar inwoners van Alto Romero naar aanleiding van die beloning al verdwenen zijn.....![]()
Wat wil je hiermee nu insinueren?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:13 schreef gynaika het volgende:
[..]
We weten niet of er al een paar inwoners van Alto Romero naar aanleiding van die beloning al verdwenen zijn.....Make my day!![]()
En Arrocha wordt natuurlijk gewoon betaald door de familie. Die heeft er zeker geen belang bij om de zaak te sluiten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:11 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat gevoel bekruipt mij al langer. Ook Arrocha in Panama stookt het vuurtje op richting een misdrijf. Jammer dat hierdoor een objectief onderzoek en kijk op de zaken vertroebeld wordt.Make my day!![]()
Wiens brood men eet.... enz.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:28 schreef agter het volgende:
[..]
En Arrocha wordt natuurlijk gewoon betaald door de familie. Die heeft er zeker geen belang bij om de zaak te sluiten.![]()
Ja, dat denk ik wel.quote:
Het is natuurlijk een wisselwerking: de familie wil zich er niet bij neerleggen, en schakelt dus mensen in die het met hun eens zijn. En die mensen worden betaald, of krijgen een platform om hun eigen bedrijf voor het voetlicht te brengen.
Zo houdt het elkaar wel in stand, ja...
Helaas zijn het wel die ingehuurde mensen die hier beter van worden.Make my day!![]()
Met een positieve bril op kun je dit zien als een vorm van ontwikkelingshulp. De gulle gever in Nederland vult het fonds, dat uiteindelijk terecht komt in Panama. Voornamelijk bij de advocaat, denk ik, maar gedeeltelijk ook bij het gewone volk die hier en daar een grijpstuiver kunnen verdienen, door bijvoorbeeld mee te helpen met een zoektocht.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:30 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel.
Het is natuurlijk een wisselwerking: de familie wil zich er niet bij neerleggen, en schakelt dus mensen in die het met hun eens zijn. En die mensen worden betaald, of krijgen een platform om hun eigen bedrijf voor het voetlicht te brengen.
Helaas zijn het wel die ingehuurde mensen die hier beter van worden.![]()
Dat is wat ik bedoelde met het niet meer objectief kunnen kijken naar het geheel. Het is nu een zaak geworden die duidelijk op de misdaad poot gaat hangen v.w.b. de ouders. Een andere lijn wordt niet eens meer bekeken c.q. onderzocht.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:30 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel.
Helaas zijn het wel die ingehuurde mensen die hier beter van worden.![]()
En het is op deze manier ook een zaak die zich oneindig lang kan voortslepen. Bij ieder bot dat weer wordt gevonden, zal men zeggen: "zie je wel, weer geen bijtsporen, dus het moet wel een misdrijf zijn".quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:36 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoelde met het niet meer objectief kunnen kijken naar het geheel. Het is nu een zaak geworden die duidelijk op de misdaad poot gaat hangen v.w.b. de ouders. Een andere lijn wordt niet eens meer bekeken c.q. onderzocht.
Toch zou ik een gerichte zoektocht nog wel interessant vinden. Wat kan men nog vinden? Kleding, botresten, een eventueel graf.
Wellicht kan John de Mol hier een programma omheen bedenken. Panama Jungle. We beginnen met twee kampen van elk tien spelers. Iedere week wordt er eentje weggestemd. Als je een bot vindt, dan krijg je immuniteit.![]()
Klinkt meer als tien kleine negertjes.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
En het is op deze manier ook een zaak die zich oneindig lang kan voortslepen. Bij ieder bot dat weer wordt gevonden, zal men zeggen: "zie je wel, weer geen bijtsporen, dus het moet wel een misdrijf zijn".
Toch zou ik een gerichte zoektocht nog wel interessant vinden. Wat kan men nog vinden? Kleding, botresten, een eventueel graf.
Wellicht kan John de Mol hier een programma omheen bedenken. Panama Jungle. We beginnen met twee kampen van elk tien spelers. Iedere week wordt er eentje weggestemd. Als je een bot vindt, dan krijg je immuniteit.
Overigens wel eens met je post.Make my day!![]()
Mij iets te sensationeel, maar een zoektocht kan misschien nog sporen opleveren. Er moeten meer zaken en/of overblijfselen terug te vinden zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
En het is op deze manier ook een zaak die zich oneindig lang kan voortslepen. Bij ieder bot dat weer wordt gevonden, zal men zeggen: "zie je wel, weer geen bijtsporen, dus het moet wel een misdrijf zijn".
Wellicht kan John de Mol hier een programma omheen bedenken. Panama Jungle. We beginnen met twee kampen van elk tien spelers. Iedere week wordt er eentje weggestemd. Als je een bot vindt, dan krijg je immuniteit.![]()
Dat van John de Mol was natuurlijk niet serieus. Maar het idee van een zoektocht door vrijwilligers, die bereid zijn op eigen kosten naar Panama te reizen en daar op een zorgvuldige en respectvolle manier helpen met zoeken, is niet helemaal raar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:43 schreef agter het volgende:
[..]
Klinkt meer als tien kleine negertjes.
Overigens wel eens met je post.
Een zoektocht door professionals zou natuurlijk beter zijn, maar het lijkt me onmogelijk de financiering daarvan rond te krijgen.![]()
De ouders willen zoiets ook opzetten, begreep ik. Betaald vanuit het fonds wat toen opgericht is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat van John de Mol was natuurlijk niet serieus. Maar het idee van een zoektocht door vrijwilligers, die bereid zijn op eigen kosten naar Panama te reizen en daar op een zorgvuldige en respectvolle manier helpen met zoeken, is niet helemaal raar.
Een zoektocht door professionals zou natuurlijk beter zijn, maar het lijkt me onmogelijk de financiering daarvan rond te krijgen.Make my day!![]()
Ja leuk. Gaan die vrijwilligers verdwijnen, moet de volgende groep de vrijwilligers gaan zoeken etc net zo lang tot iedereen kwijt is.![]()
[quote]Op zondag 5 oktober 2014 19:54 schreef agter het volgende:
[..]
De ouders willen zoiets ook opzetten, begreep ik. Betaald vanuit het fonds wat toen opgericht is.
[/quote]
Link, want dan heb je de kans dat de zoekploegen met een instructie de jungle ingaan. In plaats met de open vraag; zoek aanwijzingen, sporen of resten krijgt men de instructie mee: vind aanwijzingen voor een misdrijf.![]()
Wordt nog druk daar...quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:55 schreef 11en30 het volgende:
Ja leuk. Gaan die vrijwilligers verdwijnen, moet de volgende groep de vrijwilligers gaan zoeken etc net zo lang tot iedereen kwijt is.Make my day!![]()
In een vorige reactie had ik gezegd dat ik denk dat er zeker wel mensen in Boquete zijn die iets weten over de verdwijning van K&L maar daar zeker niet mee naar buiten komen uit angst voor gevolgen voor henzelf. Ook niet wanneer er een geldbedrag wordt uitgekeerd want de angst zal het winnen van een beloning in geld. Waarop gesteld werd: "In dit geval niet want een deel van die beloning is al uitgekeerd. Moeten de inwoners van Alto Romero nu in angst leven?"quote:
Waarop ik dus antwoordde: We weten niet of er al een paar inwoners van Alto Romero naar aanleiding van die beloning verdwenen zijn.....![]()
Geld voor een schooltje is er uitgekeerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:56 schreef gynaika het volgende:
[..]
In een vorige reactie had ik gezegd dat ik denk dat er zeker wel mensen in Boquete zijn die iets weten over de verdwijning van K&L maar daar zeker niet mee naar buiten komen uit angst voor gevolgen voor henzelf. Ook niet wanneer er een geldbedrag wordt uitgekeerd want de angst zal het winnen van een beloning in geld. Waarop gesteld werd: "In dit geval niet want een deel van die beloning is al uitgekeerd. Moeten de inwoners van Alto Romero nu in angst leven?"
Waarop ik dus antwoordde: We weten niet of er al een paar inwoners van Alto Romero naar aanleiding van die beloning verdwenen zijn.....
En dan denk jij dat er mss al mensen verdwenen zijn?Make my day!![]()
Ik schrijf toch niet dat die vrijwilligers allemaal in korte broek en hemd daar moeten gaan lopen? En zonder gps, etc?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:55 schreef 11en30 het volgende:
Ja leuk. Gaan die vrijwilligers verdwijnen, moet de volgende groep de vrijwilligers gaan zoeken etc net zo lang tot iedereen kwijt is.![]()
Ja dat roep je steeds, maar ik heb geen flauw idee waar je dat op baseert.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:56 schreef gynaika het volgende:
[..]
In een vorige reactie had ik gezegd dat ik denk dat er zeker wel mensen in Boquete zijn die iets weten over de verdwijning van K&L maar daar zeker niet mee naar buiten komen uit angst voor gevolgen voor henzelf.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Wordt nog een leuke affaire zo als blijkt dat de heer Kremers het donatiegeld nog gaat misbruiken. Daar zie ik hem wel voor aan. Overigens wel grappig om te zien hoe een eventueel misdaadscenario kinderlijk eenvoudig om zeep geholpen wordt door uitgerangeerde detectives zoals Steffens.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Ik heb dit maar één keer naar voren gebracht, maar als iemand mij daarover vraagt moet ik helaas in herhaling vervallen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:04 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ja dat roep je steeds, maar ik heb geen flauw idee waar je dat op baseert.![]()
Wat is misbruik, hè? Ik neem aan dat mensen dat geld gedoneerd hebben bij volle verstand.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:04 schreef Falco het volgende:
Wordt nog een leuke affaire zo als blijkt dat de heer Kremers het donatiegeld nog gaat misbruiken. Daar zie ik hem wel voor aan. Overigens wel grappig om te zien hoe een eventueel misdaadscenario kinderlijk eenvoudig om zeep geholpen wordt door uitgerangeerde detectives zoals Steffens.
Hij kan er mee doen wat hij wil.Make my day!![]()
Terug gelezen vanaf gistermiddag.
Wat een bagger is er voorbij gekomen
Hoe door sommigen van jullie users over Hans Kremers en Dick Steffens wordt geschreven...
De Telegraaf is Televaag en moet niet serieus genomen worden.
Tegelijkertijd wordt het als bron wel heel serieus genomen en wordt "omdat de Telegraaf het zegt" de tijd begin Pianaista klakkeloos in de OP verandert van 10.45 naar 11.05 uur.
Verder zegt de naam van het topic en het gebrek aan verweer hierop mij alweer genoeg.
Dit is geen discussieforum maar een platform voor mensen die niet alleen kamp Kremers als dwazen afschilderen maar hetzelfde doen met mensen die op dit forum wel geloven in een misdrijf![]()
Kun je wat specifieker zijn? Welke posts precies vind je zo weerzinwekkend?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:26 schreef jackie12 het volgende:
Hoe door sommigen van jullie users over Hans Kremers en Dick Steffens wordt geschreven...
Tegelijkertijd wordt het als bron wel heel serieus genomen en wordt "omdat de Telegraaf het zegt" de tijd begin Pianaista klakkeloos in de OP verandert van 10.45 naar 11.05 uur.
Verder zegt de naam van het topic en het gebrek aan verweer hierop mij alweer genoeg.
Dit is geen discussieforum maar een platform voor mensen die niet alleen kamp Kremers als dwazen afschilderen maar hetzelfde doen met mensen die op dit forum wel geloven in een misdrijfMake my day!![]()
Het is ook een misdrijf ,verdwalen kan daar nietquote:Op zondag 5 oktober 2014 20:26 schreef jackie12 het volgende:
Dit is geen discussieforum maar een platform voor mensen die niet alleen kamp Kremers als dwazen afschilderen maar hetzelfde doen met mensen die op dit forum wel geloven in een misdrijf
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Voor de mensen die wel beide opties openhouden:
In de tijdlijn staat dat het reisbureau(?) geen gidsen vrij had voor die dag.
Het is al eerder besproken maar heb daar nog geen goed antwoord op gehoord.
Het enige artikel dat ik daarover kan vinden is dit:
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_gids_op_pad__.html
Is van 5 april.
Welk reisbureau? (de taalschool die zelf excursies boekt?)
En er staat ook "waarschijnlijk" zonder gids geboekt.![]()
Dat is een goeie vraag! Geboekt door Kris en Lisanne maar dan zonder gids!??quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:35 schreef jackie12 het volgende:
Is van 5 april.
Dit snap ik dan weer niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:35 schreef jackie12 het volgende:
Is van 5 april.
En er staat ook "waarschijnlijk" zonder gids geboekt.
Nu kom je zelf met de 'Televaag en moet niet serieus genomen worden.' als bron?Make my day!![]()
Niet raar? Het is niet raar dat hier mensen zijn die er zo over denken. Maar denken dat zorgvuldigheid en respect genoeg is, vind ik geen goed voorteken. Je gaat toch ook niet naar een dokter die door websleuthing het idee gekregen heeft dat 'ie het minstens even goed kan als een echte?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat van John de Mol was natuurlijk niet serieus. Maar het idee van een zoektocht door vrijwilligers, die bereid zijn op eigen kosten naar Panama te reizen en daar op een zorgvuldige en respectvolle manier helpen met zoeken, is niet helemaal raar.
Een zoektocht door professionals zou natuurlijk beter zijn, maar het lijkt me onmogelijk de financiering daarvan rond te krijgen.
Bovendien krijgen FOK! 'ers de FOK! versie te horen, waarvoor nu al getuigen worden klaargestoomd Twee scenario's uiteraard, voor beide kampen. Getuigen voor de rabiate fantasten zijn duurder, want die moeten extra getraind worden om niet in de lach te schieten.
Voor SuddenIntuition wordt een aparte categorie opgeleid, die bestaat uit één getuige. Die slager geeft gratis onderdak aan de getuige. Zijn identiteit is al uitgelekt maar ik weet alleen zijn beroep: Slager. Dus, SuddenIntution, ik hoop niet dat je vegetariër bent.
Ik krijg net een mailtje van een onbekende, maar volgens mij is het die slager. Vragen over lichaamsgewicht van FOK!'ers. Dat moet nog vertaald worden. Maar ik nu het antwoord al: Gaat je niks aan. Grappig, er zit nog een flyer van zijn slagerij bij. Deze week lever in de aanbieding. Even kijken hoe duur,
Nou, dat met een drukfout zijn. Of hun munt is 0.000000000000001 euro waard![]()
Dit ging over de Telegraaf, en hun kritiekloos nakwekken van wat Steffens zegt (zelfde als Kremers).quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:26 schreef jackie12 het volgende:
Dit is geen discussieforum maar een platform voor mensen die niet alleen kamp Kremers als dwazen afschilderen maar hetzelfde doen met mensen die op dit forum wel geloven in een misdrijf![]()
Houd eens op!quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:44 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet raar? Het is niet raar dat hier mensen zijn die er zo over denken. Maar denken dat zorgvuldigheid en respect genoeg is, vind ik geen goed voorteken. Je gaat toch ook niet naar een dokter die door websleuthing het idee gekregen heeft dat 'ie het minstens even goed kan als een echte?
Bovendien krijgen FOK! 'ers de FOK! versie te horen, waarvoor nu al getuigen worden klaargestoomd Twee scenario's uiteraard, voor beide kampen. Getuigen voor de rabiate fantasten zijn duurder, want die moeten extra getraind worden om niet in de lach te schieten.
Voor SuddenIntuition wordt een aparte categorie opgeleid, die bestaat uit één getuige. Die slager geeft gratis onderdak aan de getuige. Zijn identiteit is al uitgelekt maar ik weet alleen zijn beroep: Slager. Dus, SuddenIntution, ik hoop niet dat je vegetariër bent.
Ik krijg net een mailtje van een onbekende, maar volgens mij is het die slager. Vragen over lichaamsgewicht van FOK!'ers. Dat moet nog vertaald worden. Maar ik nu het antwoord al: Gaat je niks aan. Grappig, er zit nog een flyer van zijn slagerij bij. Deze week lever in de aanbieding. Even kijken hoe duur,
Nou, dat met een drukfout zijn. Of hun munt is 0.000000000000001 euro waard![]()
![]()
@JustinCase Hoezo beide kampen? Persoonlijk vind ik dat je niet van een bepaald scenario moet uitgaan. Je moet elke mogelijkheid openhouden die door bewijzen al dan niet gestaafd wordt.
Je vastbijten in één enkele mogelijkheid en scenario is datgene dat het zicht vertroebeld.![]()
En dat is iedereens goed recht hier, jouw visie en mening is niets meer of minder waard dan van een ander, al wil ik de vader beschuldigen dat hij ze zelf heeft vermoord, dan kan dat gewoon.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:26 schreef jackie12 het volgende:
Dit is geen discussieforum maar een platform voor mensen die niet alleen kamp Kremers als dwazen afschilderen maar hetzelfde doen met mensen die op dit forum wel geloven in een misdrijf
Deal the fuck with it.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Beide opties open houden, waar ken ik dat van? O ja: creationisten. En nog wat andere geloven die niet willen weten dat ze passé zijn. Waar"beide opties open houden" gezegd wordt, weet je zo goed als zeker dat één van die opties niet bestaat als serieuze mogelijkheid. Er zal vast een forum bestaan over baby-theorieën, waar het ooievaarskamp klaagt dat hun optie niet gelijkwaardig wordt behandeld.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:35 schreef jackie12 het volgende:
Is van 5 april.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:44 schreef JustinCase het volgende:
Getuigen voor de rabiate fantasten zijn duurder, want die moeten extra getraind worden om niet in de lach te schieten.![]()
![]()
OK, ik moet niet iemand noemen die al onder vuur ligt met als verdachte een trol te zijn. Ten onrechte, is mijn overtuiging. En onredelijk ook. Ik heb hier nog niemand anders voor trol uitgemaakt zien worden. Dus het gaat niet over raar redeneren, maar echte trollerij. En dat lijkt me niet bij SuddenIntuition. Dus ik had beter iemand anders zoveel onrecht aan kunnen doen. Bij dezen neem ik het terug. Niet omdat we vriendjes zijn, integendeel.quote:
En ik kan ook best tegen onrecht, maar niet meer onrecht dan iemand verdient. En dat zag ik gebeuren met SuddenIntuition.
Te weinig onrecht is ook verkeerd. Zoals die Steffens, of de Televaag.
[ Bericht 3% gewijzigd door JustinCase op 05-10-2014 21:28:10 ]![]()
Onrecht is altijd onterechtquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:15 schreef JustinCase het volgende:
[..]
OK, ik moet niet iemand noemen die al onder vuur ligt met als verdachte een trol te zijn. Ten onrechte, is mijn overtuiging. En onredelijk ook. Ik heb hier nog niemand anders voor trol uitgemaakt zien worden. Dus het gaat niet over raar redeneren, maar echte trollerij. En dat lijkt me niet bij SuddenIntuition. Dus ik had beter iemand anders zoveel onrecht aan kunnen doen. Bij dezen neem ik het terug. Niet omdat we vriendjes zijn, integendeel.
En ik kan ook best tegen onrecht, maar niet meer onrecht dan iemand verdient. En dat zag ik gebeuren met SuddenIntuition.
Je mag iemand niet meer onrecht aandoen, dan die verdient. Ik ze![]()
![]()
quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:15 schreef JustinCase het volgende:
[..]
OK, ik moet niet iemand noemen die al onder vuur ligt met als verdachte een trol te zijn. Ten onrechte, is mijn overtuiging. En onredelijk ook. Ik heb hier nog niemand anders voor trol uitgemaakt zien worden. Dus het gaat niet over raar redeneren, maar echte trollerij. En dat lijkt me niet bij SuddenIntuition. Dus ik had beter iemand anders zoveel onrecht aan kunnen doen. Bij dezen neem ik het terug. Niet omdat we vriendjes zijn, integendeel.
Je mag iemand niet meer onrecht aandoen, dan die verdient. Ik zeIk begrijp hier helemaal niets van! (lijkt wel spaans) Hadden we het hier niet over de vermissing van Kris en Lisanne?
![]()
Vastbijten zal best gebeuren. Maar als ik Jackie zie reageren op kritiek op Steffens of de Telegraaf, alsof dat per definitie komt van mensen die niet alles even waarschijnlijk, vinden, dan houdt het voor mij op. Om de inhoud is er kritiek op. En als het grapje "Televaag" je al boos maakt, is dit topic wel de laatste plaats waar je thuishoort. Ik denk dan ook dat het gespeelde boosheid is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:49 schreef Rubella het volgende:
@JustinCase Hoezo beide kampen? Persoonlijk vind ik dat je niet van een bepaald scenario moet uitgaan. Je moet elke mogelijkheid openhouden die door bewijzen al dan niet gestaafd wordt.
Je vastbijten in één enkele mogelijkheid en scenario is datgene dat het zicht vertroebeld.
Wat ik van een bepaalde groep hier zie aan felheid, verongelijktheid, argumteerstijl, persoon spelen. doet me inderdaad denken aan beide opties over waar babyś vandaan komen. En dat het ooievaarskamp het niet eerlijk vindt dat er zo lacherig over gedaan wordt.![]()
Ik heb vandaag een link naar een nieuwsbericht geplaatst (lijkt wel Spaans, en is het ook) maar dat interesseert niemand nog...quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef schuschuho het volgende:
[..]Ik begrijp hier helemaal niets van! (lijkt wel spaans) Hadden we het hier niet over de vermissing van Kris en Lisanne?
![]()
Ik heb ik nergens gezegd die niet als bron serieus te nemen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:44 schreef agter het volgende:
[..]
Dit snap ik dan weer niet.
Nu kom je zelf met de 'Televaag en moet niet serieus genomen worden.' als bron?
De Telegraaf wordt hier als onbetrouwbare krant weggezet met name door de mensen die geloven in verdwalen.
Opmerkelijk is dat dan de OP verandert wordt met als bron de Telegraaf en dat dan wel door hen als "waar" wordt beschouwd
[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 05-10-2014 21:39:37 ]![]()
Dat moet ik je (jammer genoeg) gelijk in geven. En dat ontneemt mij een beetje de lol om hier te posten. En stevige discussie is nooit weg en juist goed, maar zodra er venijnig uitgehaald gaat worden en op de man gespeeld gaat worden ben ik weg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:27 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Vastbijten zal best gebeuren. Maar als ik Jackie zie reageren op kritiek op Steffens of de Telegraaf, alsof dat per definitie komt van mensen die niet alles even waarschijnlijk, vinden, dan houdt het voor mij op. Om de inhoud is er kritiek op. En als het grapje "Televaag" je al boos maakt, is dit topic wel de laatste plaats waar je thuishoort. Ik denk dan ook dat het gespeelde boosheid is.
Wat ik van een bepaalde groep hier zie aan felheid, verongelijktheid, argumteerstijl, persoon spelen. doet me inderdaad denken aan beide opties over waar babyś vandaan komen. En dat het ooievaarskamp het niet eerlijk vindt dat er zo lacherig over gedaan wordt.![]()
In principe wel. Maar als er iemand een woede-uitbarsting krijgt, en anderen onredelijk noemt, dan gaat het in een topic als dit vaak een dagje meer over elkaar. Is altijd tijdelijk. Ik heb een lijstje over de keren dat het niet gebeurt. Ben dat lijstje kwijt, maar dat komt wel. Dat er een vloeitje op ligt of zo.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef schuschuho het volgende:
[..]Ik begrijp hier helemaal niets van! (lijkt wel spaans) Hadden we het hier niet over de vermissing van Kris en Lisanne?
![]()
Misschien wil mijn papegaai praten die praat je wel naquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:31 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Te weinig onrecht dus ook? Zeg ja! dan wordt het hier weer gezellig.![]()
![]()
Zoals bij alle artikelen die hier geplaatst worden in het Spaans: Ik ben die taal niet machtig.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:35 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuwsberichtje uit Panama:
http://www.panamaamerica.com.pa/nacion/mp-ignoro-procedimiento
En via Google-translate is het onduidelijk.
En het zou ook mooi zijn als iemand op mijn vraag het antwoord zou weten over dat reisbureau.![]()
Op welk lijstje staan jouw reacties?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:35 schreef JustinCase het volgende:
[..]
In principe wel. Maar als er iemand een woede-uitbarsting krijgt, en anderen onredelijk noemt, dan gaat het in een topic als dit vaak een dagje meer over elkaar. Is altijd tijdelijk. Ik heb een lijstje over de keren dat het niet gebeurt. Ben dat lijstje kwijt, maar dat komt wel. Dat er een vloeitje op ligt of zo.![]()
Ik snap niet dat een beetje normaal discussiëren hier over zo moeilijk is. Als iemand het totaal oneens is met iets wat ik zeg dan hoop ik dat hij duidelijk uitlegt waarom het niet klopt. Als ik het ergens mee oneens ben of ik vind iets ongepast dan schrijf ik een stukje waarin ik uitleg waarom.
Bijvoorbeeld:
Onlangs is zus en zo aangepast in de OP. Wil je het oude weer terugzetten en bij de nieuwe info schrijven wat voor bron het is? Dan kunnen mensen de bron op waarde schatten.
Of:
Dat de meiden door F zijn ontvoerd lijkt mij heel onwaarschijnlijk, want zus en zo. En kijk bij deze link. Volgens die getuige is F echt blabla.![]()
Mijn papegaaien deden dat nooit. Waarom lukt dat bij jou wel, en bij mij niet?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Misschien wil mijn papegaai praten die praat je wel na
Volgens de dierenwinkel lag het aan mij. Ik moest ze dat napraten voordoen of zo.
Maar dat is een onbewezen theorie, en bovendien heb ik niets met napraten..
Prima te eten trouwens, papegaai.![]()
Ik heb maar 1 lijstje, en daar staan geen reacties op.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Op welk lijstje staan jouw reacties?
Alleen periodes dat er geen flame-war was.![]()
Ik doe het eigenlijk nooit voor. Hij pikt gewoon dingen op die ik regelmatig zeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:41 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Mijn papegaaien deden dat nooit. Waarom lukt dat bij jou wel, en bij mij niet?
Volgens de dierenwinkel lag het aan mij. Ik moest ze dat napraten voordoen of zo.
Maar dat is een onbewezen theorie, en bovendien heb ik niets met napraten..
Prima te eten trouwens, papegaai.
Mij vertelden ze in een dierenwinkel dat de papegaai je interessant moet vinden .
Maar nu weer ff on topic![]()
![]()
k doe het eigenlijk nooit voor. Hij pikt gewoon dingen op die ik regelmatig zeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:45 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik doe het eigenlijk nooit voor. Hij pikt gewoon dingen op die ik regelmatig zeg.
Mij vertelden ze in een dierenwinkel dat de papegaai je interessant moet vinden .
Maar nu weer ff on topic
![]()
Kun je hier nog even antwoord op geven? Of ontduik je die vraag liever?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb ik nergens gezegd die niet als bron serieus te nemen.
De Telegraaf wordt hier als onbetrouwbare krant weggezet met name door de mensen die geloven in verdwalen.
Opmerkelijk is dat dan de OP verandert wordt met als bron de Telegraaf en dat dan wel door hen als "waar" wordt beschouwdquote:Op zondag 5 oktober 2014 20:32 schreef agter het volgende:
[..]
Kun je wat specifieker zijn? Welke posts precies vind je zo weerzinwekkend?Make my day!![]()
quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:48 schreef JustinCase het volgende:
[..]
k doe het eigenlijk nooit voor. Hij pikt gewoon dingen op die ik regelmatig zeg.
?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:51 schreef agter het volgende:
[..]
Kun je hier nog even antwoord op geven? Of ontduik je die vraag liever?
[..]![]()
Niet alleen hier wordt die onbetrouwbaarheid opgemerkt. Dat gaat dan bijna altijd over andere onderwerpen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:31 schreef jackie12 het volgende:
En wie gaat tekeer tegen die beoordeling van De Televaag? Precies: Mensen die verdwalen in geloven.![]()
Ook om spreekpoppen in te schakelen om zijn eigen agenda (misdrijfscenario) door te laten zetten? Vast niet alle donateurs zullen dat op prijs stellen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:22 schreef agter het volgende:
[..]
Wat is misbruik, hè? Ik neem aan dat mensen dat geld gedoneerd hebben bij volle verstand.
Hij kan er mee doen wat hij wil.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Ik word hier gewoon zo moe van die sneren naar de "verdwaalaanhangers", dat wij iedereen "buitenpesten" (boe hoe hoe). Ik denk dat zowat alle verdwaalaanhangers een misdrijf NIET volledig uitsluiten, dus hoe kunnen de misdaad-aanhangers dan weggepest of iets dergelijk worden.
Ik ben dat kotsbeu, het komt ook elke keer van de mensen die niet geloven in verdwaling: "ooh en de verdwalingaanhangers maken ons hier weer belachelijk; boe-hoe". Wel, de misdaad-aanhangers maken de verdwaalaanhangers OOK belachelijk. Dus... Get over it en gedraag jezelf een beetje volwassen, verdorie seg, is dat zo moeilijk![]()
quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:07 schreef Saarah het volgende:
Ik word hier gewoon zo moe van die sneren naar de "verdwaalaanhangers", dat wij iedereen "buitenpesten" (boe hoe hoe). Ik denk dat zowat alle verdwaalaanhangers een misdrijf NIET volledig uitsluiten, dus hoe kunnen de misdaad-aanhangers dan weggepest of iets dergelijk worden.
Ik ben dat kotsbeu, het komt ook elke keer van de mensen die niet geloven in verdwaling: "ooh en de verdwalingaanhangers maken ons hier weer belachelijk; boe-hoe". Wel, de misdaad-aanhangers maken de verdwaalaanhangers OOK belachelijk. Dus... Get over it en gedraag jezelf een beetje volwassen, verdorie seg, is dat zo moeilijk![]()
Mee eens!!!
![]()
Dan hadden ze niets moeten doneren. Je kunt niet voor elke euro eisen aan stellen hoe het besteed moet worden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Ook om spreekpoppen in te schakelen om zijn eigen agenda (misdrijfscenario) door te laten zetten? Vast niet alle donateurs zullen dat op prijs stellen.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ach, het zijn er maar een paar die zo reageren. Je kent ze wel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:07 schreef Saarah het volgende:
Ik ben dat kotsbeu, het komt ook elke keer van de mensen die niet geloven in verdwaling: "ooh en de verdwalingaanhangers maken ons hier weer belachelijk; boe-hoe". Wel, de misdaad-aanhangers maken de verdwaalaanhangers OOK belachelijk. Dus... Get over it en gedraag jezelf een beetje volwassen, verdorie seg, is dat zo moeilijk
Maar ik zou het ook op prijs stellen als die personen de discussie niet zo polariseren.Make my day!![]()
Ja dat is waar (gelukkig). Maar na de twintigste keer hetzelfde gelezen te hebben, kan ik mezelf soms echt ni meer inhouden om te reageren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:11 schreef agter het volgende:
[..]
Ach, het zijn er maar een paar die zo reageren. Je kent ze wel.
Maar ik zou het ook op prijs stellen als die personen de discussie niet zo polariseren.![]()
Gelukkig wordt er hier voor de rest wél fatsoenlijk gepraat en gediscussieerd![]()
![]()
Oh, maar je hebt gelijk hoor! Het is heel storend voor de discussie. En het is rete irritant.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:13 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ja dat is waar (gelukkig). Maar na de twintigste keer hetzelfde gelezen te hebben, kan ik mezelf soms echt ni meer inhouden om te reageren.![]()
Gelukkig wordt er hier voor de rest wél fatsoenlijk gepraat en gediscussieerdMake my day!![]()
Even iets anders. Vroeger had ik een bril. Als je ook een bril hebt gedragen heb je dat vast in een verstrooide bui ook wel eens gehad, bril kwijt. Of als je teveel gezopen had, bril kwijt. Iedereen mee zoeken. Alleen... je kunt het ding tenslotte nergens vinden... want je hebt hem op!! Iedereen lachen. De ruiter zoekt zijn paard, en zit er op.
De beste schuilplaats voor een terrorist of inbreker, is soms daar waar al gezocht is, of vlak bij het hoofdkwartier. Zoekt namelijk niemand, verwacht niemand iets te vinden.
Nu on topic: uit de excel tabel blijkt, dat er geen enkele handeling met de telefoons zijn geweest in de dagen dat Sinaproc aan het zoeken was. Dat vind ik opmerkelijk. Op geeneen dag. Dat zou er op kunnen wijzen dat een Sinaproccer /booswicht de rugzak van de meiden heeft gevonden, die om heeft gehangen en er gewoon mee rond liep. Want zeg nou zelf, niemand kende toch die rugzak? En als je daar dus rond sjouwde met een kek petje op, en een rugzak om... was je toch gewoon 1 van de velen?![]()
Wat was zijn bedoeling dan? De rugzak de omgeving laten zien? Ik zit nog niet echt in je scenario. Help even.![]()
waar je niemand meer over hoort is die directeur van het Panamese 911. In een krantenartikel zegt hij dat het 911 centrum pgeen enkele oproep van de meisjes heeft ontvangen. Terwijl in het artikel van de Telegraaf nu naar voren komt dat er WEL verbinding is geweest op 2 april. Dan kan wat die directeur zei niet kloppen.![]()
De Telegraaf betrouwbaarder vindenquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:24 schreef Poekje01 het volgende:
waar je niemand meer over hoort is die directeur van het Panamese 911. In een krantenartikel zegt hij dat het 911 centrum pgeen enkele oproep van de meisjes heeft ontvangen. Terwijl in het artikel van de Telegraaf nu naar voren komt dat er WEL verbinding is geweest op 2 april. Dan kan wat die directeur zei niet kloppen._
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Als je hier gelijk in hebt vind ik dat wel een goed punt. Waar ik ook nog aan denk is dat toen de Nederlandse speurhonden in Boquete waren, de honden altijd achter in een pick-up vervoerd werden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef Poekje01 het volgende:
Even iets anders. Vroeger had ik een bril. Als je ook een bril hebt gedragen heb je dat vast in een verstrooide bui ook wel eens gehad, bril kwijt. Of als je teveel gezopen had, bril kwijt. Iedereen mee zoeken. Alleen... je kunt het ding tenslotte nergens vinden... want je hebt hem op!! Iedereen lachen. De ruiter zoekt zijn paard, en zit er op.
De beste schuilplaats voor een terrorist of inbreker, is soms daar waar al gezocht is, of vlak bij het hoofdkwartier. Zoekt namelijk niemand, verwacht niemand iets te vinden.
Nu on topic: uit de excel tabel blijkt, dat er geen enkele handeling met de telefoons zijn geweest in de dagen dat Sinaproc aan het zoeken was. Dat vind ik opmerkelijk. Op geeneen dag. Dat zou er op kunnen wijzen dat een Sinaproccer /booswicht de rugzak van de meiden heeft gevonden, die om heeft gehangen en er gewoon mee rond liep. Want zeg nou zelf, niemand kende toch die rugzak? En als je daar dus rond sjouwde met een kek petje op, en een rugzak om... was je toch gewoon 1 van de velen?
In de dagelijkse verslagen werd een keer verteld dat één van de honden op een gegeven moment achter in één van de andere auto's sprong.De man van wie de auto was was duidelijk geschrokken van deze actie van de hond. Er werd door de begeleiders om gelachen en gezegd dat de hond kennelijk eens wat luxer wilde meerijden. Ik dacht toen, wat als de hond een spoor geroken heeft?
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 05-10-2014 22:45:55 ]![]()
er was een artikel waarin een Panamees zoekteam met honden liep, en ze zwak hulpgeroep meenden te horen, maar ze zagen niets.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:20 schreef 11en30 het volgende:
Wat was zijn bedoeling dan? De rugzak de omgeving laten zien? Ik zit nog niet echt in je scenario. Help even.
Misschien hebben de dames toch achter de mirador een ongeluk gehad in t bijzijn van een free lance gids en kukelden in een kloof. En misschien maakte die free lancer zich uit de voeten om hulp te halen. Voor de dames hun gevoel liet hij hen aan hun lot over. Ze konden eerst niet uit die stomme kloof komen. Maar na een paar dagen lukt dat toch. Hij kwam na enige dagen op die plek terug en ging ze zoeken. Vond hen niet, wel die rugzak, heel ergens anders. Wat nu?![]()
Het is vooral deze zin die je op twee manieren kan lezen die K & L in problemen kan hebben gebracht:quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hier staat zelfs de trail loopt rechtdoor naar beneden verder.
http://www.boquetegardeninn.com/archives/1797
"You know you’re at the divide when you’re at the highest point and the trail ahead of you starts to slope downward again."
Dit kun je lezen als: je weet wanneer op de 'scheiding' bent wanneer je op het hoogste punt bent en wanneer het pad voor je naar beneden helt'.
Maar ook als: je weet wanneer op de 'scheiding' bent wanneer je op het hoogste punt bent en het pad voor je helt naar beneden.
Nou ja, ook is dit een nuance-verschil, de eerste zin geeft alleen een beschrijving aan hoe je de 'scheiding' kunt herkennen en de tweede zin geeft meer aan dat je het pad verder moet volgen, want het pad helt naar beneden voor je, meer nadruk op 'het pad' dus...![]()
oh, ik begrijp het. Een rechercheur met 30 jaar ervaring ziet het allemaal verkeerd, sja, zo lust ik er nog wel een. Als het in de NRC had gestaan, of het AD klopt het zeker wel? Die Panamese directeur van dat 911 centrum kreeg zijn baantje daar anders niet op basis van zijn technische opleiding of kennis igg.quote:![]()
Dag 6, de vierde zoekdag, vrijdag 30 mei 2014.
Modu was het vandaag zat om achter in de pick-up terug te moeten rijden naar het hotel. Heel sneaky klom hij na de zoekactie op de achterbank van een andere auto. Dit tot grote schrik van de chauffeur van deze auto.
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni
Wat als de hond zijn werk deed en een spoor rook?![]()
Punt is dat er nergens staat dat je om moet keren maar wel dat "the trail" rechtdoor naar beneden verder gaat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:37 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Nou ja, ook is dit een nuance-verschil, de eerste zin geeft alleen een beschrijving aan hoe je de 'scheiding' kunt herkennen en de tweede zin geeft meer aan dat je het pad verder moet volgen, want het pad helt naar beneden voor je, meer nadruk op 'het pad' dus...![]()
Ik ben benieuwd hoe hij aan zijn volgende baantje gaat komen. Weet jij iets voor hem?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:37 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Die Panamese directeur van dat 911 centrum kreeg zijn baantje daar anders niet op basis van zijn technische opleiding of kennis igg.![]()
![]()
Heel interessante gedachte!quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef Poekje01 het volgende:
Nu on topic: uit de excel tabel blijkt, dat er geen enkele handeling met de telefoons zijn geweest in de dagen dat Sinaproc aan het zoeken was. Dat vind ik opmerkelijk. Op geeneen dag. Dat zou er op kunnen wijzen dat een Sinaproccer /booswicht de rugzak van de meiden heeft gevonden, die om heeft gehangen en er gewoon mee rond liep. Want zeg nou zelf, niemand kende toch die rugzak? En als je daar dus rond sjouwde met een kek petje op, en een rugzak om... was je toch gewoon 1 van de velen?
In die rugzak zat echter ook de camera. En die is wel gebruikt. De eerste Sinaproc nacht al.
Hoe verklaar je dat dan?Make my day!![]()
Dan heeft een mogelijke dader achterin die auto gezeten en hebben ze zijn vingerafdrukken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat als de hond zijn werk deed en een spoor rook?![]()
![]()
Wie heeft die vingerafdrukken? Er is niet gereageerd op de actie van de hond. Geen onderzoek gedaan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:47 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dan heeft een mogelijke dader achterin die auto gezeten en hebben ze zijn vingerafdrukken.![]()
degene die de rugzak vond ging op die meet-en-greet steen zitten, en rookte een sigaretje. Toen dacht ie, toch niemand hier, laat ik es ff kijken wat er eigenlijk in die rugzak zit... he, cameraatje....??quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:47 schreef agter het volgende:
[..]
Heel interessante gedachte!
In die rugzak zat echter ook de camera. En die is wel gebruikt. De eerste Sinaproc nacht al.
Hoe verklaar je dat dan?
Hij maakte die foto van die steen, en verderop liepen die Sena / Sinaproc mensen rond...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: