abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145218036
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:36 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat roept heel veel nieuwe vragen op maar je zou er een scenario van kunnen maken.
Jij snapt het. Dat wil ik dus. Scenario 11 bedenken. Met deze lokatie. Gewoon omdat het kan.

[ Bericht 8% gewijzigd door 11en30 op 05-10-2014 15:54:28 ]
pi_145218350
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:44 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Jij snapt het. Dat wil ik dus. Scenario 11 bedenken. Met deze lokatie:

[ afbeelding ]
Maar dat zou vlgs de tel.gegevens niet kunnen omdat er dan op de terugweg automatisch contact met het netwerk moet zijn gemaakt (bereik om en nabij hoogste punt). En dat zou niet het geval zijn geweest.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145218538
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:52 schreef Lutalo het volgende:
Maar dat zou vlgs de tel.gegevens niet kunnen omdat er dan op de terugweg automatisch contact met het netwerk moet zijn gemaakt (bereik om en nabij hoogste punt). En dat zou niet het geval zijn geweest.
Mits telefoonaan natuurlijk....
pi_145218581
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar dat zou vlgs de tel.gegevens niet kunnen omdat er dan op de terugweg automatisch contact met het netwerk moeten zijn gemaakt (bereik om en nabij hoogste punt). En dat zou niet het geval zijn geweest.
Ik ga er dan ook niet vanuit dat K en L de foto's zelf hebben gemaakt maar iemand die een verdwaling wil ensceneren. Of een provocateur zoals die zingende machete wappie. Of om andere redenen? Of toch wel zelf met 2 phones zonder batterij?
pi_145218739
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 13:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het is dan ook prima om van mening te verschillen, maar wat jij stelt als feit is niet bewezen.
Dat doet hij toch steeds? En wie hem niet volgt valt hij aan. Dat begint behoorlijk irritant te worden.
pi_145218923
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:36 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het is zelfs denkbaar dat L & K op 1 april na de tweede quebrada zijn teruggelopen en ergens aan de Boquete-kant zijn gestrand toen het donker werd.
Dat ze wel een keer zijn omgekeerd lijkt mij eigenlijk logisch als je een scenario met kwaadwillende derden wilt maken. Daar zwerven er vast meer van aan de rand dan diep in de jungle.
Het kan ook overeenkomen met het zwakke iPhone signaal dat opgepikt zou zijn, met het zoekgebied van de reddingsteams en met het aanslaan van de honden?

[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 05-10-2014 17:11:17 ]
  zondag 5 oktober 2014 @ 16:22:42 #57
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145219338
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat doet hij toch steeds? En wie hem niet volgt valt hij aan. Dat begint behoorlijk irritant te worden.
Eh, niet jokken. Ik val niemand aan.
pi_145220087
@Domnivoor schreef enkele topics geleden dat op het Boquete forum stond dat het I phone signaal aan de Bocas zijde werd opgevangen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145220521
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:41 schreef Lutalo het volgende:
@Domnivoor schreef enkele topics geleden dat op het Boquete forum stond dat het I phone signaal aan de Bocas zijde werd opgevangen?
Dat was pas op 7 en 11 april volgens forumberichten. Maar wat is de bron voor de info over signalen van de telefoons?

[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 05-10-2014 17:09:45 ]
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:00:02 #60
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145220848
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:27 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja de tekst is een beetje multi-interpretabel, dan wordt het een kwestie van semantiek.

Vaak is "puedo ser", als antwoord: "dat is mogelijk", zonder dat je er dan misschien in gelooft dat het ook zo kan zijn.

Maar hier is "puede ser" onderdeel van een werkwoordsconstructie, meer in een actieve vorm, zo van "ik kan dat nu voor jou gaan uitzoeken".
Denk je niet dat, als er een match was vastgesteld, ze dat met heel wat meer bombarie zouden melden? Puede ser cotejado = kan worden vergeleken = voldoet aan de technische voorwaarden om met de vingerafdrukken in de database te worden vergeleken - iets anders kan ik er niet in lezen. Maar we waren het, als ik me goed herinner, ook al oneens over de zinsnede "ingresaron al sendero El Pianista", wat volgens mij gewoon betekent "[ze] begonnen aan het Pianistapad", maar waar jij bemoeienis van derden in meende te lezen.
Ik geef overigens grif toe dat een moedertaalspreker doorgaans een streepje voor heeft op iemand voor wie Spaans een vreemde taal is. Maar ik denk dat het verschil in interpretatie daar in deze gevallen weinig mee te maken heeft.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:29:25 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145222218
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:00 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Denk je niet dat, als er een match was vastgesteld, ze dat met heel wat meer bombarie zouden melden?
Misschien pas als ze de bijbehorende persoon ook (in het vizier) hebben?
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:43:52 #62
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145222869
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:00 schreef Gorraay het volgende:

Denk je niet dat, als er een match was vastgesteld, ze dat met heel wat meer bombarie zouden melden? Puede ser cotejado = kan worden vergeleken = voldoet aan de technische voorwaarden om met de vingerafdrukken in de database te worden vergeleken - iets anders kan ik er niet in lezen.
"De vingerafdruk kan gematcht worden in de database van Panama". Het woordje kan is altijd multi-interpretabel.

Als ik zeg: de vingerafdruk kan teruggevonden worden in de database... dan zou dat voor mij betekenen: een honderd procent match.

Iemand anders zegt: ow, kan, dus "mogelijk", het moet nog uitgevoerd worden, het is niet zeker.

Ik weet trouwens niet of het OM van Panama een vingerafdruk van iemand uit hun database zelf aan de grote klok zou hangen, dat betekent heel veel gedoe en druk erbij.

quote:
Maar we waren het, als ik me goed herinner, ook al oneens over de zinsnede "ingresaron al sendero El Pianista", wat volgens mij gewoon betekent "[ze] begonnen aan het Pianistapad", maar waar jij bemoeienis van derden in meende te lezen.
Sorry, hier kan ik me niets van herinneren. Dat lijkt me sterk, want hoe jij het stelt, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk niet dat ik dat geweest ben.

Ik geloof overigens wel in derden die in een scenario passen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:35:45 #63
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145225425
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145226910
quote:
Zozo.
Er wordt gesuggereerd dat de ouders zich laten voeden door Dick Steffens ("door iets dat in hun smaak valt.").
"Verkoopt goed, in alle opzichten. Dat wel."
Make my day!
pi_145227134
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:06 schreef agter het volgende:

[..]

Zozo.
Er wordt gesuggereerd dat de ouders zich laten voeden door Dick Steffens ("door iets dat in hun smaak valt.").
"Verkoopt goed, in alle opzichten. Dat wel."
Dat gevoel bekruipt mij al langer. Ook Arrocha in Panama stookt het vuurtje op richting een misdrijf. Jammer dat hierdoor een objectief onderzoek en kijk op de zaken vertroebeld wordt.
pi_145227231
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:18 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In dit geval niet want een deel van die beloning is al uitgekeerd.
Moeten de inwoners van Alto Romero nu in angst leven?
We weten niet of er al een paar inwoners van Alto Romero naar aanleiding van die beloning al verdwenen zijn.....
pi_145227314
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

We weten niet of er al een paar inwoners van Alto Romero naar aanleiding van die beloning al verdwenen zijn.....
Dat is met zekerheid niet het geval, aangezien het deel van de beloning dat uitgekeerd is gebruikt is om de school van het dorp op te knappen.
pi_145227436
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee nu insinueren?
Make my day!
pi_145227894
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:11 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat gevoel bekruipt mij al langer. Ook Arrocha in Panama stookt het vuurtje op richting een misdrijf. Jammer dat hierdoor een objectief onderzoek en kijk op de zaken vertroebeld wordt.
En Arrocha wordt natuurlijk gewoon betaald door de familie. Die heeft er zeker geen belang bij om de zaak te sluiten.
Make my day!
pi_145227925
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:28 schreef agter het volgende:

[..]

En Arrocha wordt natuurlijk gewoon betaald door de familie. Die heeft er zeker geen belang bij om de zaak te sluiten.
Wiens brood men eet.... enz.
pi_145228018
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:28 schreef Rubella het volgende:

[..]

Wiens brood men eet.... enz.
Ja, dat denk ik wel.
Het is natuurlijk een wisselwerking: de familie wil zich er niet bij neerleggen, en schakelt dus mensen in die het met hun eens zijn. En die mensen worden betaald, of krijgen een platform om hun eigen bedrijf voor het voetlicht te brengen.
Zo houdt het elkaar wel in stand, ja...

Helaas zijn het wel die ingehuurde mensen die hier beter van worden.
Make my day!
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:35:45 #73
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145228249
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:30 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel.
Het is natuurlijk een wisselwerking: de familie wil zich er niet bij neerleggen, en schakelt dus mensen in die het met hun eens zijn. En die mensen worden betaald, of krijgen een platform om hun eigen bedrijf voor het voetlicht te brengen.

Met een positieve bril op kun je dit zien als een vorm van ontwikkelingshulp. De gulle gever in Nederland vult het fonds, dat uiteindelijk terecht komt in Panama. Voornamelijk bij de advocaat, denk ik, maar gedeeltelijk ook bij het gewone volk die hier en daar een grijpstuiver kunnen verdienen, door bijvoorbeeld mee te helpen met een zoektocht.
pi_145228275
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:30 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel.

Dat is wat ik bedoelde met het niet meer objectief kunnen kijken naar het geheel. Het is nu een zaak geworden die duidelijk op de misdaad poot gaat hangen v.w.b. de ouders. Een andere lijn wordt niet eens meer bekeken c.q. onderzocht.
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:42:14 #75
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145228568
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoelde met het niet meer objectief kunnen kijken naar het geheel. Het is nu een zaak geworden die duidelijk op de misdaad poot gaat hangen v.w.b. de ouders. Een andere lijn wordt niet eens meer bekeken c.q. onderzocht.
En het is op deze manier ook een zaak die zich oneindig lang kan voortslepen. Bij ieder bot dat weer wordt gevonden, zal men zeggen: "zie je wel, weer geen bijtsporen, dus het moet wel een misdrijf zijn".

Toch zou ik een gerichte zoektocht nog wel interessant vinden. Wat kan men nog vinden? Kleding, botresten, een eventueel graf.

Wellicht kan John de Mol hier een programma omheen bedenken. Panama Jungle. We beginnen met twee kampen van elk tien spelers. Iedere week wordt er eentje weggestemd. Als je een bot vindt, dan krijg je immuniteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')