Ok, bedankt. Ik vermoedde al dat dat niet kon kloppen. Sinds de Televaag zich ermee is gaan bemoeien, is de nauwkeurigheid van de berichtgeving er wat op achteruit gegaan..quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef agter het volgende:
[..]
Nee. Was een verkeerde vertaling. Er is (nog?) geen hit.
Dan stond daar op die site geen info over de Pianista. De betr. tekst hoort bij Pila Hikes.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:39 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, die website was toen precies hetzelfde:
(Geen wijzigingen in heel 2014)
http://web.archive.org/web/20140101000000*/http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/
Ik heb anders met mijn kennis van Spaans wel gelezen dat er een hit was. Ze moesten alleen nog even op de juiste knop drukken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef agter het volgende:
Nee. Was een verkeerde vertaling. Er is (nog?) geen hit.
Inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:43 schreef Domnivoor het volgende:
Ja. Dat staat in verschillende Nederlandse nieuwsberichten, waarbij wordt verwezen naar een Panamees artikel waar dat helemaal niet in staat.
Ja, dat klopt. Maar het punt is juist dat, als je niet goed oplet en dus niet goed leest, je er gemakkelijk "in kunt trappen" en die andere tekst leest alsof het bij de Pianista hoort.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan stond daar op die site geen info over de Pianista. De betr. tekst hoort bij Pila Hikes.
Correct.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan stond daar op die site geen info over de Pianista. De betr. tekst hoort bij Pila Hikes.
Dat verklaart alles. Want als er niet staat: "Loop terug." Dan loop je dus altijd gewoon door tot het er wel staat!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:52 schreef Perico het volgende:
De info over de trail was overal slecht. De term Mirador hebben wij verzonnen trouwens. Nergens stond er dat je terug moest lopen. In Nederland zijn we rondwandelingen gewend.
Perico, het ging volgens mij om deze zin:quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:45 schreef Perico het volgende:
Ik heb anders met mijn kennis van Spaans wel gelezen dat er een hit was. Ze moesten alleen nog even op de juiste knop drukken.
Bedoelen ze dat er inderdaad een hit was, of dat die vingerafdruk vergeleken zou kunnen worden met de database? Heb je daar inmiddels meer over gelezen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 05:55 schreef Perico het volgende:
Er wordt op een presenteerblaadje aangegeven: jongens, kijk eens even in de database na, of die ene vingerafdruk er niet inzit.
Ook dat weigert men te doen. Het moet natuurlijk wel snel een cold case worden, van Betzaida Pitti...
Hier staat zelfs de trail loopt rechtdoor naar beneden verder.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:54 schreef Deiner het volgende:
[..]
Dat verklaart alles. Want als er niet staat: "Loop terug." Dan loop je dus altijd gewoon door tot het er wel staat!
Semantisch moet je de zwartgedrukte tekst vertalen als: kan teruggevonden of vergeleken worden met de database in Panama, KAN is hier niet "mogelijk", of "misschien", maar neigt naar een zekerheid: kan teruggevonden worden, het NFI stuurt niet zo maar deze foto op.quote:El informe practicado por el Instituto Forense de Holanda revela que tres de las huellas se hallaron en la cinta autoadhesiva que unía la cámara y los teléfonos. Una de las huellas, de la que se envió una fotografía a la fiscalía panameña, puede ser cotejada en la base de datos de Panamá.
Het neigt naar een hit ja, maar ik heb niets gelezen dat erop wijst, dat in Panama actief in de database is gezocht. Maar ze hoeven ons niet alles te vertellen uiteraard.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:02 schreef Domnivoor het volgende:
Bedoelen ze dat er inderdaad een hit was, of dat die vingerafdruk vergeleken zou kunnen worden met de database? Heb je daar inmiddels meer over gelezen?
Oké, bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:12 schreef Perico het volgende:
[..]
Het neight naar een hit ja, maar ik heb niets gelezen dat erop wijst, dat in Panama actief in de database is gezocht. Maar ze hoeven ons niet alles te vertellen uiteraard.
Mss is het niet de juiste steen/plek?quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:13 schreef 11en30 het volgende:
Steffens lijkt ervan uit te gaan dat de nachtfoto's van de Canon komen en zelfs door K en L zelf zijn gemaakt. Als mijn informatie klopt dan is de lokatie op het veilige eerste stuk van de Pianista trail waar auto's kunnen komen (met of zonder permissie dat weet ik niet). Als K en/of L daar die nacht waren, waarom zijn ze dan niet gered? Ook nonbelievers van mijn steen mogen suggesties doen.![]()
Ja prima. Maar dat helpt mijn scenario niet voor het onwaarschijnlijke geval het wel de juiste steen is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:21 schreef agter het volgende:
[..]
Mss is het gewoon niet de juiste steen?
door al het gelek naar de media was ik op een gegeven moment wel verbaasd toen ik las dat ze weer een bot hadden gevonden een week ervoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:12 schreef Perico het volgende:
[..]
Het neigt naar een hit ja, maar ik heb niets gelezen dat erop wijst, dat in Panama actief in de database is gezocht. Maar ze hoeven ons niet alles te vertellen uiteraard.
Oh, sorry. Dacht dat je een verklaring vroeg van "ook non-believers"....quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:22 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ja prima. Maar dat helpt mijn scenario niet voor het onwaarschijnlijke geval het wel de juiste steen is.
Ja de tekst is een beetje multi-interpretabel, dan wordt het een kwestie van semantiek.quote:
Midden in de nacht is het niet superdruk op het Pianista-pad. Dan kun je wel 70/90 foto's maken zonder dat iemand dat merkt. Het is zelfs denkbaar dat L & K op 1 april na de tweede quebrada zijn teruggelopen en ergens aan de Boquete-kant zijn gestrand toen het donker werd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:13 schreef 11en30 het volgende:
Steffens lijkt ervan uit te gaan dat de nachtfoto's van de Canon komen en zelfs door K en L zelf zijn gemaakt. Als mijn informatie klopt dan is de lokatie op het veilige eerste stuk van de Pianista trail waar auto's kunnen komen (met of zonder permissie dat weet ik niet). Als K en/of L daar die nacht waren, waarom zijn ze dan niet gered? Ook nonbelievers van mijn steen mogen suggesties doen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |