Leuker is het als een project vertraagd is en de aanstaande bewoners al post krijgen. Hadden wij bij een straat. Post is enkele maanden opgespaard en daarna in een keer bezorgd. Trust me, het was heel erg veelquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Nou morgen wip ik gewoon weer zo'n hek met een bord helmpje bla bla bla uit z'n beton blok. Waarom? Achter de hekken zijn ze bezig met nieuwbouw woningen en sommigen krijgen al post, een enkeling is zelfs al bewoond. De brievenbussen zijn er, dus krijgen ze ook gewoon hun post.
Nee bij het minste of geringste gelijk willen stickeren is
Ik krijg 1¤ per dag fietsvergoeding. Aangezien ik ver van het depot woon km vergoeding (6km per dag)quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:33 schreef ophaling10 het volgende:
Op de website van de post las ik (iemand had dat neergezet)dat je bij de krant al 18 pm krijgt(onkosten), dat is 3 keer zoveel dan bij ons.
Idd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:23 schreef posje het volgende:
[..]
Oh een afgesloten bouwplaats, dan hard OEHOE roepen en als er niemand komt: sticker erop met vermelding van reden van niet kunnen bezorgen.
Dat met jij zelf weten. Ik hoop voor je dat het wel vrij toegankelijk is, en er niets gebeurt, want de werkgever alsmede de verzekering zal hierin erg moeilijk gaan doenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Nou morgen wip ik gewoon weer zo'n hek met een bord helmpje bla bla bla uit z'n beton blok. Waarom? Achter de hekken zijn ze bezig met nieuwbouw woningen en sommigen krijgen al post, een enkeling is zelfs al bewoond. De brievenbussen zijn er, dus krijgen ze ook gewoon hun post.
Nee bij het minste of geringste gelijk willen stickeren is
RC-leveringquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuker is het als een project vertraagd is en de aanstaande bewoners al post krijgen. Hadden wij bij een straat. Post is enkele maanden opgespaard en daarna in een keer bezorgd. Trust me, het was heel erg veel
Kun je de post niet gewoon aan een van die bestuurders meegeven?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 06:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Idd.
Maar als je zoals hier nu met wegenbouwers zit, en de weg is compleet afgesloten voor verkeer(zoals ik al aangaf moet ten alle tijden de hulpdiensten er bij kunnen komen(of dit nu lopend of tot een bepaald stuk is) moet in het bouwbesluit staan...
Vrachtwagens en machines die afenaan rijden op plekken waar jijzelf amper tot niet kan lopen, dan pas ik gewoon.
Of een tijdelijke brievenbus aan het hek laten plaatsen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Kun je de post niet gewoon aan een van die bestuurders meegeven?
over het algemeen is werkoverleg wel een iets te positieve term want dat zou betekenen dat je zelf ook nog iets in te brengen hebt en over het algemeen id daar geen sprake van.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:33 schreef houdjemond het volgende:
Had een smsje over werkoverleg. Wat houd dat precies in :x ?
nah, zoveel was het nou ook weer niet, maar veel was het zekerquote:
Ja. Was alweer een week geleden he.quote:
Tijdens de rondvraag (waar veel te weinig tijd voor over blijft) is er in theorie wel ruimte om zelf wat in te brengen. De praktijk leert echter dat vaak te lang wordt ingegaan op individuele dingetjes (bv een straat verkeerdom gesorteerd, met alle emoties van dien) waar verder niemand wat aan heeft. En afhankelijk van de voorzitter praat iedereen dan al snel door elkaar, want ieder heeft ook z'n dingetje.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tijdens zo'n overleg deelt de teamcoach onder andere mee wat er gaat veranderen, hoe de kwaliteit was, ze bespreken soms de resultaten van die sociale barometer, als herstelstickers vaak verkeerd wordt daar op zo'n overleg nog eens aandacht aan besteedt, dat soort dingen.
Ooh hier wordt er genoeg ingebracht door de bezorgers meestalquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
over het algemeen is werkoverleg wel een iets te positieve term want dat zou betekenen dat je zelf ook nog iets in te brengen hebt en over het algemeen id daar geen sprake van.
Tijdens zo'n overleg deelt de teamcoach onder andere mee wat er gaat veranderen, hoe de kwaliteit was, ze bespreken soms de resultaten van die sociale barometer, als herstelstickers vaak verkeerd wordt daar op zo'n overleg nog eens aandacht aan besteedt, dat soort dingen.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Kun je de post niet gewoon aan een van die bestuurders meegeven?
Of anders kun je misschien zo'n drone van amazon lenen om de post mee te bezorgen.
Dat is opzich geen slecht ideequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:23 schreef posje het volgende:
[..]
Of een tijdelijke brievenbus aan het hek laten plaatsen?
idemquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:43 schreef Herfstblad het volgende:
Zwaar hier vandaag. 5 tassen, omdat de Kampioen erbij zat. JoepieMaar de chauffeur was maar 5 minuten te laat.
Dat is er één van sandd inderdaad. Is te zien in de boven hoekquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hee dit is er toch geen van ons?
[ afbeelding ]
De webcare wilde iig gegevens om er werk van te gaan maken, maar volgens mij is dat ding van Sandd
Yep dat leek mij dus ook zo, dat die lui vd webcare dat niet zienquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is er één van sandd inderdaad. Is te zien in de boven hoek
Vind dat altijd ook wat flauw maar die klachten komen regelmatig voorbij. Kijken mensen dan ook eens kritisch naar hun brievenbus? Vast nietquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:13 schreef V__L_N het volgende:
Je kan natuurlijk ook over alles klagen. Die envelop is toch nog prima te openen en de brief te lezen.
Dankjewelquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
over het algemeen is werkoverleg wel een iets te positieve term want dat zou betekenen dat je zelf ook nog iets in te brengen hebt en over het algemeen id daar geen sprake van.
Tijdens zo'n overleg deelt de teamcoach onder andere mee wat er gaat veranderen, hoe de kwaliteit was, ze bespreken soms de resultaten van die sociale barometer, als herstelstickers vaak verkeerd wordt daar op zo'n overleg nog eens aandacht aan besteedt, dat soort dingen.
Beter dan je enkelquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:43 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Heb trouwens me kar gebroken , je de tweede,
Volgende keer maar wat minder zwaar beladenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:43 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Heb trouwens me kar gebroken , je de tweede, zal vanaaf wel een foto online gooien, fijn weekend lieve collega's!
Nou nou, al 2 karren gebroken en 1 verzopen, en dat in nog zo'n jonge carriere als postbezorger. Nog even en je moet zelf een kar aanschaffen omdat postnl het te duur vindt wordenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:43 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Heb trouwens me kar gebroken , je de tweede, zal vanaaf wel een foto online gooien, fijn weekend lieve collega's!
Ik bedoelde eigenlijk meer dat alles wat ze vertellen wel al vaststaat "dit is besloten en zo gaan we het doen" en dat het is dat opzicht dus nauwelijks "overleg" is. Een rondvraag is er wel altijd jaquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ooh hier wordt er genoeg ingebracht door de bezorgers meestalmogen altijd van te voren al punten insturen, maar ook tijdens het overleg komen veel mensen vaak nog met allerlei opmerkingen of klachten. En daar gaan ze dan ook wel echt in op, tenzij het echt een persoonlijk dingetje is waar de rest niets aan heeft.
Mag je zelf een karretje kopen of laten repareren van je riante bezorgersvergoeding!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou nou, al 2 karren gebroken en 1 verzopen, en dat in nog zo'n jonge carriere als postbezorger. Nog even en je moet zelf een kar aanschaffen omdat postnl het te duur vindt worden
quote:Beter dan je enkelbrokkenpiloot
Oh mja dat is wel zo... helaasquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer dat alles wat ze vertellen wel al vaststaat "dit is besloten en zo gaan we het doen" en dat het is dat opzicht dus nauwelijks "overleg" is. Een rondvraag is er wel altijd ja
Aan de andere kant zijn er ook altijd wel een paar bezorgers die dan net alle dingen gaan vragen die even daarvoor al uitvoerig besproken en uitgelegd zijn. Dat is wat mij betreft wel haast net zo irritant als een niet luisterende tc. Sowieso zijn er altijd wel een paar van die zeer aanwezige types waardoor anderen nauwelijks nog de kans krijgen om wat te zeggen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:00 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Oh mja dat is wel zo... helaas
Wat betreft de rondvraag en dergelijke verschilt het hier wel heel erg per TC hoeveel aandacht er besteed wordt aan wat de bezorgers te zeggen hebben. Er is er hier sowieso eentje, die 'hoort' de bezorgers niet echt zeg maar, teveel bezig met zijn eigen dingen/belangen of zo denk ik....
Herkenbaar, elke keer hetzelfde liedje. Alleen laatste keer deed ik mee met een ander team en een tc die de zaak echt goed leidde, openstond voor kritiek. Hij gaf iedereen de ruimte, vatte samen, haalde de hoofdknelpunten eruit. Maar goed, de koek was lekker, maar het lijstje actiepunten verandert eigenlijk nauwelijks.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn er ook altijd wel een paar bezorgers die dan net alle dingen gaan vragen die even daarvoor al uitvoerig besproken en uitgelegd zijn. Dat is wat mij betreft wel haast net zo irritant als een niet luisterende tc. Sowieso zijn er altijd wel een paar van die zeer aanwezige types waardoor anderen nauwelijks nog de kans krijgen om wat te zeggen.
Die karren willen ze er helemaal uitgooien. Weghalen doen ze niet dus worden ze gebruikt totdat ze niet meer te fixen zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]![]()
Hier doen we die dingen zelf onderhouden/repareren trouwens. Ons werd vorig jaar verteld dat er geen nieuwe komen en de oude niet onderhouden werden. Dus zelf onderhouden.
Trouwens wel raar dat die karretjes niet onderhouden worden door postnl.
Lees jij de binnenkant van de rouwkaarten voordat je ze overhandigt?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kwam vandaag opvallend veel rouwkaarten tegen. Leuk om die samen met een folder voor uitvaartverzekeringen te moeten bezorgen.
Ik vind het toch altijd heel bijzonder hoe je sommige bewoners nooit tegenkomt, tenzij je een rouwkaart voor ze hebt. Op de een of andere manier komt het altijd zo uit dat ik die dingen persoonlijk mag overhandigen. "Heb je nog wat leuks?" "Nou... Hoe goed kon u het vinden met Jan?"
Dat je denkt dat hij het serieus zo zegtquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:59 schreef blijevis het volgende:
[..]
Lees jij de binnenkant van de rouwkaarten voordat je ze overhandigt?
(de naam van de overledene staat zelden op de envelop).
leuk, aardig, maar sommige wijken zijn gewoon niet met de fiets te doen, zeker als je vrijwel alleen maar huizen aan een zijde van de straat hebt en er met een kar gewoon een prachtig rondje van te maken is, terwijl je met de fiets maar blijft hannesen en veel onnodige extra meters maakt ...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Die karren willen ze er helemaal uitgooien. Weghalen doen ze niet dus worden ze gebruikt totdat ze niet meer te fixen zijn.
Het is eigenlijk nu al de bedoeling dat iedereen de wijken op de fiets doet.
Ik was er bijna nog op ingegaan ookquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:09 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Dat je denkt dat hij het serieus zo zegt
Een jaar (of iets langer) stond er in dichtbij nog heel artikel over de nieuwe postkarren. Die kon je ook achter de fiets hangen. Op plek aangekomen koppelde je hem los en kon je hem omzetten en was het een loopkar.quote:Die karren willen ze er helemaal uitgooien. Weghalen doen ze niet dus worden ze gebruikt totdat ze niet meer te fixen zijn.
Het is eigenlijk nu al de bedoeling dat iedereen de wijken op de fiets doet.
De zogenaamde postman, als ik het me goed herinner. Ik zie ze hier af en toe voorbij komen. Het vreemde is dat slechts een select aantal nieuwe bezorgers zo'n ding krijgt. Ik heb collega's die hier al een lange tijd om vragen en er geen krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:13 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Een jaar (of iets langer) stond er in dichtbij nog heel artikel over de nieuwe postkarren. Die kon je ook achter de fiets hangen. Op plek aangekomen koppelde je hem los en kon je hem omzetten en was het een loopkar.
Dat project is ook een stille dood gestorven heb ik het idee.
had je voor die week verlof gevraagd voordat je ziek thuis kwam te zitten? Want dacht dat het dan wel kloptquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:23 schreef V__L_N het volgende:
Overigens iemand die hier verstand van heeft?
Ik ben natuurlijk al een tijdje ziek thuis. Maar nu hebben ze vorige maand een week aan vakantie-uren afgeboekt. Dit lijkt me niet te horen of wel?
+1quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuk, aardig, maar sommige wijken zijn gewoon niet met de fiets te doen, zeker als je vrijwel alleen maar huizen aan een zijde van de straat hebt en er met een kar gewoon een prachtig rondje van te maken is, terwijl je met de fiets maar blijft hannesen en veel onnodige extra meters maakt ...
Mens met 'apart' gevoel voor humorquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik was er bijna nog op ingegaan ook
Gelukkig begrijp je me wel![]()
Belachelijk!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:18 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
De zogenaamde postman, als ik het me goed herinner. Ik zie ze hier af en toe voorbij komen. Het vreemde is dat slechts een select aantal nieuwe bezorgers zo'n ding krijgt. Ik heb collega's die hier al een lange tijd om vragen en er geen krijgen.
Sowieso krijg je de mededeling dat een nieuwe kar te duur is als je er om een vraagt.
Volgens mag dat alleen met jouw instemming. Zie hier:quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:23 schreef V__L_N het volgende:
Overigens iemand die hier verstand van heeft?
Ik ben natuurlijk al een tijdje ziek thuis. Maar nu hebben ze vorige maand een week aan vakantie-uren afgeboekt. Dit lijkt me niet te horen of wel?
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik was er bijna nog op ingegaan ook
Gelukkig begrijp je me wel![]()
Admi/planner/tc even mailen. Ik moet er als reserve-PET ook heel vaak achteraan. In de nieuwe CAo gaan deze tijden als het goed is vastgelegd worden (iets van 15,3 sec per uit te lopen posttas).En ik neem aan dat bij zieke collega's, er evengoed net zo veel tassen als normaal jullie depot binnenkomen.quote:Nu zijn alle gelopen wijken een keer geboekt, is er 20 minuten van mijn depotvergoeding afgegaan. Klopt natuurlijk wel, dat het minder tijd kost als de helft van de bezorgers ziek is. En omdat ik zelf meer wijken loop hoef ik er ook niet speciaal voor terug te komen. Maar om het er nou zonder overleg af te halen? Zal wel weer een foutje zijn, jammer.
En dan te bedenken dat de huidige karretjes al heel oud zijn. Ze zijn toen we TNT werden ooit eens teruggehaald en oranje gespoten, maar daaronder zijn ze nog rood. Dat kun je ook bij de wielen zien: die zijn zwart gespoten, maar de verf begon daar al weer heel snel af te bladderen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:18 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Sowieso krijg je de mededeling dat een nieuwe kar te duur is als je er om een vraagt.
Ja blijft een raar fenomeen he. Dat de laatste schakel in de briefbezorging en de enige zonder directe controle zo op de proef wordt gesteld om het werk goed te blijven uitvoeren...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de huidige karretjes al heel oud zijn. Ze zijn toen we TNT werden ooit eens teruggehaald en oranje gespoten, maar daaronder zijn ze nog rood. Dat kun je ook bij de wielen zien: die zijn zwart gespoten, maar de verf begon daar al weer heel snel af te bladderen.
Jammer dat als het om bezorgers gaat, het niets mag kosten. Maar als je een TC bent krijg je een gratis VW Up en een Iphone van 600 euro
Sja, vorige week moest ik na het overhandigen van de rouwkaarten komen kijken hoe meneer er bij lag. (en de sms-jes van extra wijken gingen maar door)quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vind het toch altijd heel bijzonder hoe je sommige bewoners nooit tegenkomt, tenzij je een rouwkaart voor ze hebt. Op de een of andere manier komt het altijd zo uit dat ik die dingen persoonlijk mag overhandigen. "Heb je nog wat leuks?" "Nou... Hoe goed kon u het vinden met Jan?"
Al eet ik er geen boterham minder door, ik word er onderhand wat somber van om elke week 'even' achter mijn eerlijk verdiende centjes aan te moeten. Voel me een zeurpiet en dat word ik dan ook... tijd om andere plannen te maken voor ik helemaal een ouwe zuurpruim word.quote:Op zondag 5 oktober 2014 09:50 schreef allweather het volgende:
[..]
Admi/planner/tc even mailen. Ik moet er als reserve-PET ook heel vaak achteraan.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:01 schreef posje het volgende:
[..]
Al eet ik er geen boterham minder door, ik word er onderhand wat somber van om elke week 'even' achter mijn eerlijk verdiende centjes aan te moeten. Voel me een zeurpiet en dat word ik dan ook... tijd om andere plannen te maken voor ik helemaal een ouwe zuurpruim word.
Ze kunnen ook voor een HTC kiezen. En het is een iPhone 4 ,die kost geen ¤600 meer.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de huidige karretjes al heel oud zijn. Ze zijn toen we TNT werden ooit eens teruggehaald en oranje gespoten, maar daaronder zijn ze nog rood. Dat kun je ook bij de wielen zien: die zijn zwart gespoten, maar de verf begon daar al weer heel snel af te bladderen.
Jammer dat als het om bezorgers gaat, het niets mag kosten. Maar als je een TC bent krijg je een gratis VW Up en een Iphone van 600 euro
Nee, ik vraag nooit wat van te voren aan. Ga gewoon ergens in september, maar wil altijd de wedstrijdkalender en schema's van vrienden afwachten voor ik iets doe. Heb het wel 2 weken voor ik weg ging aangegeven bij de arbo en me tc. Maar toen was ik dus al 3,5 maand thuis.quote:had je voor die week verlof gevraagd voordat je ziek thuis kwam te zitten? Want dacht dat het dan wel klopt
Duidelijk, ga er even een mailtje aan wagen. Ik kan helemaal nog niet re-integreren en er is ook niks van gezegd.quote:Volgens mag dat alleen met jouw instemming. Zie hier:
http://www.bw7.nl/Algemee(...)rknemer-mag-dat.html
Nou ja, ze krijgen in elk geval een mooie smartphone van de zaak. En wat krijgen postbezorgers, van wie tegenwoordig ook verwacht wordt dat ze over een mobiel en internet beschikken? Ik bedoel maar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze kunnen ook voor een HTC kiezen. En het is een iPhone 4 ,die kost geen ¤600 meer.
Als tc voorbereiding krijg je een verrotte Nokia. Daarom heb ik zelf maar een dual sim smartphone aangeschaft.![]()
En nee dat wordt niet vergoed.
Je mag met je Up zelfs op vakantie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jammer dat als het om bezorgers gaat, het niets mag kosten. Maar als je een TC bent krijg je een gratis VW Up en een Iphone van 600 euro
Waarom? Die bezorgers hebben al een mooie scooter!quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Ze kunnen die UP's beter aan postbezorgers die in het buitengebied bezorgen geven.....
Of dat achter de fiets nou zo bijzonder is, zie: http://link.marktplaats.nl/853788056quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:13 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Een jaar (of iets langer) stond er in dichtbij nog heel artikel over de nieuwe postkarren. Die kon je ook achter de fiets hangen. Op plek aangekomen koppelde je hem los en kon je hem omzetten en was het een loopkar.
Dat project is ook een stille dood gestorven heb ik het idee.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waarom? Die bezorgers hebben al een mooie scooter!
Je maakt het me wel steeds erg makkelijk hoor.
Wat een armoequote:Op zondag 5 oktober 2014 12:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze kunnen ook voor een HTC kiezen. En het is een iPhone 4 ,die kost geen ¤600 meer.
Wat mij betreft wel en zeker voor de depothouder. Helaas heb ik daar geen invloed op.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:22 schreef posje het volgende:
[..]
Wat een armoe
(o maar dan kan er vast wel een duppie vergoeding voor de telefoonkosten af, voor de bezorgers)
quote:In de loop van dinsdagmiddag kans op zware windstoten en onweer
Ach ja, nat is nat. Krijg je tenminste niet steeds te horen dat je de IDEALE baan hebt, met dat zonnetje. (Nah meneer dat maak ik zelf wel uit, haha)quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Morgen allemaal sterkte ivm de weersvoorspellingen
[..]
Vooral jij en jouw collega's sterkte, want met het brommertje lig je zo in de slootquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Morgen allemaal sterkte ivm de weersvoorspellingen
[..]
en al je bezorgers in de middag doen er niet toe?quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:12 schreef dud0r het volgende:
Als het in de avond maar droog is. Ik ben nog niet ingesteld op regen training.
Eigenlijk moeten we dan wel het goede voorbeeld geven als postmedewerker ja, en kaartjes gaan versturen. Ik las trouwens wel ergens dat postbedrijven op die dag ook extra aandacht geven aan hun medewerkers. Was ik tijdens de voorgaande edities dan ziek of heb ik gewoon zo'n slecht geheugen dat ik me daar niks meer van kan herinneren?quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:56 schreef V__L_N het volgende:
Donderdag dames en heren is het dag van de post... Het is even dat we het weten, kunnen we elkaar tenminste met een reden nutteloze post sturen
Mijn zieke collega's krijgen wel een kaartje, maar zonder postzegelquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we dan wel het goede voorbeeld geven als postmedewerker ja, en kaartjes gaan versturen.
Dat heeft er eentje al gedaanquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral jij en jouw collega's sterkte, want met het brommertje lig je zo in de sloot
Worden de looptijden op deze dag ook aangepast?quote:en natuurlijk sturen we op deze mooie dag, die al 35 jaar wordt georganiseerd, extra veel post rond!
De post die op donderdag verstuurd wordt zit pas op vrijdag in onze tas. Dat wordt een drukke daldag!quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Dag van de post:
[..]
Worden de looptijden op deze dag ook aangepast?
De weersvoorspelling van buienradar zou voor mij nog wel redelijk zijn. Met de kranten een uurtje tot anderhalf regen en met de post op de terugweg of het laatste stukkie.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Morgen allemaal sterkte ivm de weersvoorspellingen
[..]
Eens eventjes met de aantallen van maandag rekenen, 68 regio en 19 landelijke kranten = 87 x 0,037 = 3,219 voor alleen de kranten. Tien bijlages bij de Telegraaf = 10 x 0,02 = 0,20 plus fiets vergoeding 1,00 plus wijkvergoeding 0,85 en voor als je die dag geen klachten hebt 0,25 kwaliteitsvergoeding = 2,30quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:02 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik krijg 1¤ per dag fietsvergoeding. Aangezien ik ver van het depot woon km vergoeding (6km per dag)
Loonopbouw gezien, 3/4 is vergoedingen en 1/4 krant.
Maar nu dus nog 10 km per dag aan kmvergoeding erbij, ik rijd dit dan ook wel met auto, is op buitengebied, waar ik langs rij staan 4 huizen.
Ik heb geen bezorgersquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:21 schreef superkimmi het volgende:
[..]
en al je bezorgers in de middag doen er niet toe?
Ik rijd geen buiten gebied,quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:48 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Eens eventjes met de aantallen van maandag rekenen, 68 regio en 19 landelijke kranten = 87 x 0,037 = 3,219 voor alleen de kranten. Tien bijlages bij de Telegraaf = 10 x 0,02 = 0,20 plus fiets vergoeding 1,00 plus wijkvergoeding 0,85 en voor als je die dag geen klachten hebt 0,25 kwaliteitsvergoeding = 2,30
Dan heb ik nog een tweede wijkje met 76 regio plus 26 landelijke kranten = 102 x 0,037 = 3,774. Vijftien bijlages van de Telegraaf = 15 x 0,02 = 0,30 plus het standaard spul 1 + 0,85 + 0,25 = 2,40
Die verhouding 3/4 1/4 klopt voor binnen de bebouwde kom dus niet echt. Goed de bijlage zit op zaterdag bij elke krant, maar toch dat is een keer per week en valt eigenlijk ook onder krant.
Als we toch aan het rekenen zijn, mijn laatste betaling van KDN was 412 nog wat. Min 2 x 45 zomer vergoeding is 322 aan standaard vergoedingen en de kranten, 322 delen door 2 (wijken) 161 per wijk, volgens mij waren er 26 bezorgdagen is 6,19 per dag en dat is ook ongeveer per uur. De zaterdag ben je wat langer bezig maar door de week weer minder.
Het betaald dus gewoon slecht en een Sandd bezorger is wat je aan de tas ook kunt zien, een krantenbezorger met post.Las hier iets van 5 euro per uur.
![]()
Pas geleden nog een brief gehad dat ze de wijken op nieuwe gaan in delen, van gemiddeld 60 minuten gaat het naar 90 minuten. De fiets, wijk en kwaliteitsvergoedingen zullen wel niet stijgen, dus ga je als je 2 wijken hebt er alleen maar op achter uit. Als je pas om een uurtje of 5:00 (was een jaar geleden nog 3:00 / 3:30) weg kunt, gaat 2 wijken echt niet meer lukken. Mensen met 2 wijken naast elkaar hebben ze hier ook al genaait, dat hebben ze mooi samen lopen voegen tot een 2 uurs wijkje en die naaien ze nu dus weer.
Nee, het kranten bezorgen heeft zijn beste tijd ook wel gehad.
Even vlug gerekend voor afgelopen maandquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:48 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Eens eventjes met de aantallen van maandag rekenen, 68 regio en 19 landelijke kranten = 87 x 0,037 = 3,219 voor alleen de kranten. Tien bijlages bij de Telegraaf = 10 x 0,02 = 0,20 plus fiets vergoeding 1,00 plus wijkvergoeding 0,85 en voor als je die dag geen klachten hebt 0,25 kwaliteitsvergoeding = 2,30
Dan heb ik nog een tweede wijkje met 76 regio plus 26 landelijke kranten = 102 x 0,037 = 3,774. Vijftien bijlages van de Telegraaf = 15 x 0,02 = 0,30 plus het standaard spul 1 + 0,85 + 0,25 = 2,40
Die verhouding 3/4 1/4 klopt voor binnen de bebouwde kom dus niet echt. Goed de bijlage zit op zaterdag bij elke krant, maar toch dat is een keer per week en valt eigenlijk ook onder krant.
Als we toch aan het rekenen zijn, mijn laatste betaling van KDN was 412 nog wat. Min 2 x 45 zomer vergoeding is 322 aan standaard vergoedingen en de kranten, 322 delen door 2 (wijken) 161 per wijk, volgens mij waren er 26 bezorgdagen is 6,19 per dag en dat is ook ongeveer per uur. De zaterdag ben je wat langer bezig maar door de week weer minder.
Het betaald dus gewoon slecht en een Sandd bezorger is wat je aan de tas ook kunt zien, een krantenbezorger met post.Las hier iets van 5 euro per uur.
![]()
Pas geleden nog een brief gehad dat ze de wijken op nieuwe gaan in delen, van gemiddeld 60 minuten gaat het naar 90 minuten. De fiets, wijk en kwaliteitsvergoedingen zullen wel niet stijgen, dus ga je als je 2 wijken hebt er alleen maar op achter uit. Als je pas om een uurtje of 5:00 (was een jaar geleden nog 3:00 / 3:30) weg kunt, gaat 2 wijken echt niet meer lukken. Mensen met 2 wijken naast elkaar hebben ze hier ook al genaait, dat hebben ze mooi samen lopen voegen tot een 2 uurs wijkje en die naaien ze nu dus weer.
Nee, het kranten bezorgen heeft zijn beste tijd ook wel gehad.
Die depot en kilometer vergoeding zou het wel eens "scheef" kunnen trekken, die krijgt de normale bezorg(st)er binnen de bebouwde kom niet. Maar je hebt maar een wijk, zo niet dan krijg je echt verdomt weinig.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:57 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Even vlug gerekend voor afgelopen maand
Ik kreeg ongv 330 loon daarvan was 225 vergoedingen.
Vergoedingen waren wijkvergoeding, fietsvergoeding, kmvergoeding(die 6 per dag dan) depotvergoeding en zomertoeslag, ik rijd dan technisch gezien geen buitengebied.
(wij hadden maandag trouwens geen bijlage van de telegraaf)
Maar t word er niet beter op bij de krant dat klopt. Daarbij vind ik de nieuwe looplijsten verschrikkelijk, die we eerst hadden was een stuk duidelijker vond ik.(heb een lijst van een ander iemand op ander depot gezien, daar hebben ze 2 edities regionale krant, dat is helemaal rot lezen)
Bij sandd is het ook niet altijd Super.
Maar werk is werk. Ik ben er thuis mee weg.
Ja ik heb maar 1 wijk idd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 04:08 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Die depot en kilometer vergoeding zou het wel eens "scheef" kunnen trekken, die krijgt de normale bezorg(st)er binnen de bebouwde kom niet. Maar je hebt maar een wijk, zo niet dan krijg je echt verdomt weinig.
Die nieuwe looplijst, modelletje Persgroep is idd een zooitje van overbodige informatie en het is daardoor alles behalve lekker leesbaar.
Buienradar had het ook weer eens bij het verkeerde eind, het regent nu al.
Wat heb je gegeten dan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:44 schreef superkimmi het volgende:
ja hier schijnt ie ook. Komen wat korte buitjes aan wel. Maar vind de harde wind vervelender
Ja dit is normaal.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is het normaal wanneer je voor 400 euro aan aangetekende stukken verstuurd de postbode ze gewoon in de bus doet en zelf handtekeningen verzint.
Is PostNL aansprakelijkheid voor juridische gevolgschade?
doen we altijdquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is het normaal wanneer je voor 400 euro aan aangetekende stukken verstuurd de postbode ze gewoon in de bus doet en zelf handtekeningen verzint.
Is PostNL aansprakelijkheid voor juridische gevolgschade?
Dat komt omdat jij niet kan rennen met je enkel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:23 schreef V__L_N het volgende:
Ik vraag me af waarom mensen hier soms van die vragen komen stellen waar ze van te oren het antwoord op kunnen bedenken...
Superkimmie: Noem mij een schijtluis, maar dat zou ik dus echt niet durven.
Die hebben van die leuke papiertjes om hun komst aan te kondigen. De machines kunnen die dingen niet helemaal aan, waardoor er veel fouten in zitten. Soms komen ze ook volledig op de handsortering binnen. Dat had ik laatst, maar geen enkel probleem, want met een beetje kennis van een kast heb je het er wel makkelijk in zitten. Je doet er alleen even ietsje langer over.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:58 schreef superkimmi het volgende:
ja ik controleer aan de deur ook, maar hier was t dus buiten iemand in Enexis pak met een Enexis busje.. Ik was niet zomaar in elke willekeurige auto gestapt bedoel ik meer
Doen de pakketbezorgers dat voortaan wel?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja dit is normaal.![]()
:')
Natuurlijk is dat niet normaal. Tevens loopt de postbode niet met aangetekende maar de pakket chauffeur en die zitten hier niet voor zover ik weet.
Je weet het tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:23 schreef V__L_N het volgende:
Ik vraag me af waarom mensen hier soms van die vragen komen stellen waar ze van te oren het antwoord op kunnen bedenken...
Superkimmie: Noem mij een schijtluis, maar dat zou ik dus echt niet durven.
Klopt. Het is een aantal jaren geleden overgegaan naar pakketten. Zoveel aangetekenden zijn er niet meer tov vroeger.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Doen de pakketbezorgers dat voortaan wel?
Toen ik er nog werkte was het de postbode.
twitter:andorheij twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 15:10:28Rukwind in Groningen en boom op bestelbus bij de Beren. http://t.co/v4ZpUwsUoP reageer retweet
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
De wind heeft ervoor gezorgd dat een concurrent een busje minder heefttwitter:andorheij twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 15:10:28Rukwind in Groningen en boom op bestelbus bij de Beren. http://t.co/v4ZpUwsUoP reageer retweet
Mijn brommert reed maar 30-35...en ik hing schuin ivm de woei....TT-Fryslanquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het ging even een paar minuten flink tekeer. Daarna viel het wel weer mee
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mijn brommert reed maar 30-35...en ik hing schuin ivm de woei....TT-Fryslan
Ik denk dat er volgend jaar minder mensen post gaan versturen, omdat ouderen met alleen aow (die versturen denk ik nog het vaakst post) de postzegel niet kunnen betalen, de oplossing van de directie zal dan zijn om per 2016 de postzegelprijs te verhogen....Ik ga voor 2015 maar even postzegels hamsteren.quote:Postzegel gaat naar 69 cent!
Goed gedaan posje. Hier geeft de administratie de nieuwe masterlockcodes aan ons en niet andersom. Voor hetzelfde geld was dit een oud-medewerker die een en ander uit jullie depot wilde ontvreemdenquote:Iemand van de administratie belde of ik even de nieuwe masterlock-code wilde geven. Eh nee, iemand van postnl zal toch wel snappen dat ik die met het oog op de veiligheid niet aan jan en alleman mag doorgeven? Dacht eerst dat het een test was...
(Hij zei wel deppo dus het zal wel goed zitten, maar toch)
ik kijk op een velletje papier. Kom op zoveel verschillende depots dat ik de codes niet uit de kop kenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:31 schreef V__L_N het volgende:
Hier moet je er voor inloggen. Krijg je het niet eens van de administratie of per sms ofzo. Gewoon inloggen.
Zo ver zijn we hier nog niet. Ik krijg hem telefonisch van mijn teamcoach, zodat ik de code kan veranderen. Daarna krijgen chauffeurs en bezorgers hem per sms.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:31 schreef V__L_N het volgende:
Hier moet je er voor inloggen. Krijg je het niet eens van de administratie of per sms ofzo. Gewoon inloggen.
Hier kloppen die code's in mijn werk nog steeds niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:31 schreef V__L_N het volgende:
Hier moet je er voor inloggen. Krijg je het niet eens van de administratie of per sms ofzo. Gewoon inloggen.
Dat zou ik echt niet willenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:57 schreef posje het volgende:
Twee middagwijken (van 2.40 uur) is op zich nog te doen op zaterdag, maar met een nieuwe bezorger in opleiding? Dan zal ik hem in zo'n noodtempo door de wijk moeten sleuren dat hij waarschijnlijk nooit meer terug komt, als hij het eind al haalt.
Goed, morgen spreek ik mijn tc als het goed is.
Weten nieuwe bezorgers meteen waar ze aan toe zijn bij PostNLquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:12 schreef V__L_N het volgende:
Dat heb ik ooit ook gedaan. Met twee wijken van 3:30. Ik begon om 11 uur om om 4 uur heb ik de nieuwe bezorger en eerste wijk klaar. Daarna moest ik dus nog een wijk van 3:30. gekke werk.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:10 schreef houdjemond het volgende:
Nieuwe kar van mijn TC gehadbriefje met mijn naam erop want hij is echt van mij, ze leren het wel daar!
Hier was het vies nat tijdens posttijd, maar ik had mijn daldagje vrij geregeld (in ruil voor de dinsdagmarathon die qua regen erg mee viel). Stiekem vond ik dat wel mooiquote:
Ik vind de daldagen juist geweldigquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:38 schreef posje het volgende:
[..]
Hier was het vies nat tijdens posttijd, maar ik had mijn daldagje vrij geregeld (in ruil voor de dinsdagmarathon die qua regen erg mee viel). Stiekem vond ik dat wel mooi
Ik sta ook al jaren droogquote:
Je kunt na de sortering niet alvast een deel van je wijk meenemen? Is bij ons zeer gebruikelijk namelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wel fijn dat ik nu 2 reorganisaties in een jaar mee maak, en er bij beide geen moer klopt van de diensten. Vorige keer moest ik eens in de twee weken werken. Nu kom ik weer niet aan mijn contracturen. Daarbij zitten er steeds gaten tussen het sorteren en lopen van 1 à 2 uur omdat niemand daar oog voor schijnt te hebben. Lekker bedrijf is het ook.
Jeujquote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:10 schreef houdjemond het volgende:
Nieuwe kar van mijn TC gehadbriefje met mijn naam erop want hij is echt van mij, ze leren het wel daar!
Geen hitsige milfs op de route?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:40 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik sta ook al jaren droog..o qua weer
![]()
Geen idee, ik kijk alleen maar naar drank..aankomen doe ik nietquote:
Geen idee hoe dat gaat vanaf eind oktober. VBL wordt compleet overhoop gegooid. Iedereen wordt uit zijn eigen kennisgebied weggehaald. Team totaal opgesplitst etc. Morgen eens kijken wat er te regelen valt. In mijn oude pand ging dit heel wat eenvoudiger dan deze nieuwe opzet waarbij er 10 teams zijn van 30 man per team. Mijn wijk ligt in de buurt van het VBL en wordt daarom als laatst klaargemaakt. Geen idee hoe laat die klaar zal zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt na de sortering niet alvast een deel van je wijk meenemen? Is bij ons zeer gebruikelijk namelijk.
oh, dat heb ik ook regelmatig dat mijn wijk nog niet klaar is, maar dan spring ik bij dat team even bij. Is bij ons heel normaal dat je even bijspringt bij collega's, ook bij andere teams als dat zo uitkomt. De TC's bij ons sturen hier zelfs op door in bepaalde teams de inzet wat krapper te houden, terwijl andere in de vroege uren juist maximale bezetting kennen en daarna langzaam met minder mensen toe kunnen. Deze sorteerders gaan dan naar de teams die krap bezet zijn. Zo zorg je dat alles op tijd gereed is en iedereen toch op de uren kan komen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat gaat vanaf eind oktober. VBL wordt compleet overhoop gegooid. Iedereen wordt uit zijn eigen kennisgebied weggehaald. Team totaal opgesplitst etc. Morgen eens kijken wat er te regelen valt. In mijn oude pand ging dit heel wat eenvoudiger dan deze nieuwe opzet waarbij er 10 teams zijn van 30 man per team. Mijn wijk ligt in de buurt van het VBL en wordt daarom als laatst klaargemaakt. Geen idee hoe laat die klaar zal zijn.
Ja het loopt wel prettig, maar voor dat kleine beetje werk wordt wel je hele dag in beslag genomen, voor mijn gevoel. En op de daldagen zijn genoeg mensen te vinden, dus dat kansje grijp ik maar even.quote:
voelt als een wandeling, niet zozeer als werkquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:57 schreef posje het volgende:
[..]
Ja het loopt wel prettig, maar voor dat kleine beetje werk wordt wel je hele dag in beslag genomen, voor mijn gevoel. En op de daldagen zijn genoeg mensen te vinden, dus dat kansje grijp ik maar even.
Ze sturen hier steeds meer iedereen op zijn eigen kast. Daarbij moeten die wijken ook in die volgorde gedaan worden omdat ze allemaal voor een ander depot zijn. Moet dus eerst even uit zien te vogelen op welke kast mijn wijk zit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
n wijk nog niet klaar is, maar dan spring ik bij dat team even bij. Is bij ons heel normaal dat je even bijspringt bij collega's, ook bij andere teams als dat zo uitkomt. D
bij ons gebeurt dat wel en dat is op enkele kasten maar goed ook. Als je twee grote wijken hebt die voor de koffie af moeten zijn dan red je op piekdagen het tijdslot zonder hulp gewoon niet. Met hulp kan iedereen op tijd omquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik meen dat je elkaar niet meer mocht helpen?
Valt wel mee, hij kon om 4 uur naar huis. Ik was om 7 uur klaar. 8 uur werk zonder pauze.quote:Weten nieuwe bezorgers meteen waar ze aan toe zijn bij PostNL
Ach ja, ik doe dit wandelingetje 7x in de week, dus kon het wel een keertje missen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
voelt als een wandeling, niet zozeer als werk
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij ons gebeurt dat wel en dat is op enkele kasten maar goed ook. Als je twee grote wijken hebt die voor de koffie af moeten zijn dan red je op piekdagen het tijdslot zonder hulp gewoon niet. Met hulp kan iedereen op tijd omen kan iedereen na de pauze het spul verder af maken. Dat gebeurt met minder mensen dan ervoor.
Tijdslot??quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij ons gebeurt dat wel en dat is op enkele kasten maar goed ook. Als je twee grote wijken hebt die voor de koffie af moeten zijn dan red je op piekdagen het tijdslot zonder hulp gewoon niet. Met hulp kan iedereen op tijd omen kan iedereen na de pauze het spul verder af maken. Dat gebeurt met minder mensen dan ervoor.
Als je een goede meekrijgt en een wijk hebt waarbij je een oogje op de nieuwe kan houden, kun je zeggen: jij gaat dit stukje van een straat doen, dan doe ik dat stukje. Zo ben ik zelf ook ingewerkt en ik was mijn eerste 3 dagen bij postNL dus supersnel klaar tijdens mijn eerste 3 dagen.quote:Twee middagwijken (van 2.40 uur) is op zich nog te doen op zaterdag, maar met een nieuwe bezorger in opleiding? Dan zal ik hem in zo'n noodtempo door de wijk moeten sleuren dat hij waarschijnlijk nooit meer terug komt, als hij het eind al haalt.
Je collega eerst mee laten lopen met HAH en zelf met de post?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:00 schreef allweather het volgende:
[..]
Als je een goede meekrijgt en een wijk hebt waarbij je een oogje op de nieuwe kan houden, kun je zeggen: jij gaat dit stukje van een straat doen, dan doe ik dat stukje. Zo ben ik zelf ook ingewerkt en ik was mijn eerste 3 dagen bij postNL dus supersnel klaar tijdens mijn eerste 3 dagen.
Maar heb ook wel meegemaakt dat ik iemand mee had die ik alles 20x moest uitleggen en dan kun je er beter de hele tijd bij blijven.
zoiets jaquote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tijdslot??
[ afbeelding ]
Oh, je bedoelt een time slot. Dat is iets anders dan een tijdslot, hoor! Slot in het Engels betekent sleuf of gleuf. Voor zover ik weet is er niet echt een goede vertaling voor "time slot", en tijdsleuf klinkt ook weer zo raar.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets ja
De eerste ronde wijken moet gewoon voor een bepaalde tijd af zijn. Gaat om ongeveer de helft van wat we op de kasten hebben. Daarna is het tijd voor
Hangt erg van de persoon af inderdaad. Vorige keer had ik iemand (met al enige ervaring) die ik zonder meer de tweede helft van de wijk (=1 straat) alleen zou durven toevertrouwen. Maar voor hetzelfde geld (als het goed is ietsje meer, maar jaquote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:00 schreef allweather het volgende:
[..]
Als je een goede meekrijgt en een wijk hebt waarbij je een oogje op de nieuwe kan houden, kun je zeggen: jij gaat dit stukje van een straat doen, dan doe ik dat stukje. Zo ben ik zelf ook ingewerkt en ik was mijn eerste 3 dagen bij postNL dus supersnel klaar tijdens mijn eerste 3 dagen.
Maar heb ook wel meegemaakt dat ik iemand mee had die ik alles 20x moest uitleggen en dan kun je er beter de hele tijd bij blijven.
Ik weet dat een collega het ongeveer zo doet met inwerken. die pakt dan bijvoorbeeld de hah en de nieuweling de post en dan doen ze het de volgende straat en/of halverwege de wijk net andersom. Ik vond het wel prettig dat ik gelijk post en hah moest doen, zodat ik meteen routine en handigheid hiermee kreeg (was nog in de tijd dat we 3 stuks hah extreem veel vonden).quote:Je collega eerst mee laten lopen met HAH en zelf met de post?
Tenminste zo was mijn inleerperiode.
Daar had ik er precies 1 van..quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Niet normaal meer, wat een drukte! De Postcodeloterij had een cadeautje voor alle deelnemers, want voor bijna elk adres was er een bloembollenpakket. Wijken die normaal gesproken hooguit 2 tassen hebben, hadden er nu meer dan 10!
Aan de postbezorgers was dit natuurlijk weer eens niet doorgegeven, dus dat was een leuke verrassing toen de eersten bij het depot arriveerden
Ik dacht dat de postcode loterij via sandd ging tegenwoordig?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Niet normaal meer, wat een drukte! De Postcodeloterij had een cadeautje voor alle deelnemers, want voor bijna elk adres was er een bloembollenpakket. Wijken die normaal gesproken hooguit 2 tassen hebben, hadden er nu meer dan 10!
Aan de postbezorgers was dit natuurlijk weer eens niet doorgegeven, dus dat was een leuke verrassing toen de eersten bij het depot arriveerden
Maar die hebben, zo aan de reclame te zien, een dozijn bezorgers per straat nodigquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik dacht dat de postcode loterij via sandd ging tegenwoordig?
Ja genoeg van die dozen en andere reclamezooi door mijn handen gegaan, valt me mee dat er er nog geen naar mijn hoofd heb gehad, nog nooit iemand gesproken die er gelukkig van werd. En nu PostNL er ook nog eens achteraan?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik dacht dat de postcode loterij via sandd ging tegenwoordig?
Niet alles hoor! Wel de agenda's, maar een deel gaat blijkbaar nog steeds via ons.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik dacht dat de postcode loterij via sandd ging tegenwoordig?
Dat is waar, er stapelde zich teveel frustratie op in mijn koppie, dat is er nu uit. En ze kunnen niet meer zeggen: had nou maar (eerder) iets gezegd!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:10 schreef V__L_N het volgende:
Posje: maar dat is al de helft van de stappen. En het is goed dat de lucht nu een beetje geklaard is toch?
Mooi! Het moet wel leuk blijven hoor, good Posje!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:14 schreef posje het volgende:
[..]
Dat is waar, er stapelde zich teveel frustratie op in mijn koppie, dat is er nu uit. En ze kunnen niet meer zeggen: had nou maar (eerder) iets gezegd!
Hier is mij ooit uitgelegd dat degene in opleiding echt zelf moet lopen, als het een compleet nieuwe is. Daar leren ze het meeste van. Natuurlijk wel stukje voordoen, maar we mogen geen straten om en om doen of zelf het HAH pakken. Ik moest laatst zelfs iemand mee nemen op een wijk die ze niet ging lopen, alleen zodat ze kon zien hoe het ging met post en HAH, omdat ze alleen nog op daldagen en donderdag meegelopen had.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:47 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik weet dat een collega het ongeveer zo doet met inwerken. die pakt dan bijvoorbeeld de hah en de nieuweling de post en dan doen ze het de volgende straat en/of halverwege de wijk net andersom. Ik vond het wel prettig dat ik gelijk post en hah moest doen, zodat ik meteen routine en handigheid hiermee kreeg (was nog in de tijd dat we 3 stuks hah extreem veel vonden).
Overigens hier ontzettend weinig post, heb wel een paar keer gekeken of ik alles wel had, maar echt alles zat in mijn tassen. Blijkbaar heb ik zaterdag alvast de post van deze week bezorgd, want toen was het extreem veel
Ik was in opleiding bij een postbode die zelf sorteerde, hij sorteerde de hah gewoon mee. Dus toen ik voor het eerst in het echie moest, moest ik ook even de slag te pakken krijgen. Vond het eigenlijk wel fijn dat uit te vogelen zonder dat iemand me op de vingers keekquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:40 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb hier eens een bezorger ingewerkt. Werkte al jaren voor de post. Alleen altijd flatwijken. Was 2 daldagen met me mee geweest. Die kwam op een piekdag dus gigantisch in de problemen. Geen idee hoe ze moest lopen met folders en post tegelijk. Dat deed ze bij al die busfronts gewoon na elkaar.
Je hoofd moet er ook maar naar staan. Hoe kan je nou iemand het plezier van het vak bijbrengen als je zelf al haast niet meer weet hoe je de dag door moet komen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het helemaal niks ook he, opleiding gevenbeetje er bij lopen en niks doen.. soms erg geforceerd proberen een beeeetje een gesprek aan te gaan
had er ooit eentje bij die zei overal alleen maar ja, ja op. Dodelijk saai!
Loop liever in mijn eentje met mijn muziekje erbij
Dat bezorgen met de fiets moest ik destijds ook zelf uitvogelen en dat terwijl ik op dat moment al een ervaren bezorger was. Ik was namelijk gewend om de post of met een karretje of met de auto te bezorgen. Wat een uitbreiding van het werkgebied al niet kan doenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:04 schreef posje het volgende:
[..]
Ik was in opleiding bij een postbode die zelf sorteerde, hij sorteerde de hah gewoon mee. Dus toen ik voor het eerst in het echie moest, moest ik ook even de slag te pakken krijgen. Vond het eigenlijk wel fijn dat uit te vogelen zonder dat iemand me op de vingers keek
Mijn hele opleiding was trouwens met de auto, dus het hele gedoe met de fiets moest ik ook nog leren.
Het is inmiddels goed gekomen
Soms is het wel leuk om opleiding te geven, het hangt er een beetje van af wat voor iemand je meekrijgt. Is het iemand die een beetje bijdehand is en alles vlot oppikt, of is het een of ander zwakbegaafd persoon voor wie je alles uitentreuren moet herhalen? Ik vind het altijd leuk om dingen uit te leggen en mijn postale kennis te etaleren (oké, enig narcisme is mij niet onbekend), maar als zo'n aspirant-bezorger je dan als een dood vogeltje staat aan te kijken, dan heb ik weleens zoiets van KMN!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het helemaal niks ook he, opleiding gevenbeetje er bij lopen en niks doen.. soms erg geforceerd proberen een beeeetje een gesprek aan te gaan
had er ooit eentje bij die zei overal alleen maar ja, ja op. Dodelijk saai!
Loop liever in mijn eentje met mijn muziekje erbij
Zo'n collega heb ik dus ook..Wist alles al en als men diegene tips gaf, beantwoorden met: ja ik ben niet dom! IS toch logisch!, totdat die alleen moest gaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:16 schreef gelestipjes het volgende:
Tegenwoordig vind ik het altijd voornamelijk irritant dat ze dan van tevoren al 1 of andere toets hebben moeten maken, want bij alles wat je ze dan vertelt zeggen ze dan "ja, dat weet ik al". Dan voel je je nog nuttelozer dan voorheen bij opleiding. Uiteindelijk blijkt dan trouwens meestal na een tijdje wel dat ze zichzelf enorm overschat hebben en dat hun kennis toch niet zo goed was, want dan zie je al die verkeerd ingevulde herstelstickers en zo, en doorzendpost die weer terug komt, dat soort dingen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Soms is het wel leuk om opleiding te geven, het hangt er een beetje van af wat voor iemand je meekrijgt. Is het iemand die een beetje bijdehand is en alles vlot oppikt, of is het een of ander zwakbegaafd persoon voor wie je alles uitentreuren moet herhalen? Ik vind het altijd leuk om dingen uit te leggen en mijn postale kennis te etaleren (oké, enig narcisme is mij niet onbekend), maar als zo'n aspirant-bezorger je dan als een dood vogeltje staat aan te kijken, dan heb ik weleens zoiets van KMN!
Dat is waar. Zoveel post moeten ze wegbrengen....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:04 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar die hebben, zo aan de reclame te zien, een dozijn bezorgers per straat nodig
Dat is waar, was ik eeeven vergetenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:27 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Mooi! Het moet wel leuk blijven hoor, good Posje!
Moet je ook niet zo idioot vroeg opstaan!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 06:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Ging niet helemaal goed..
Nog maar eens een kop koffie verorberen
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moet je ook niet zo idioot vroeg opstaan!
Wat ik zo een beetje mee krijg uit je verhalen denk ik dat jij beter zuiniger en zorgvuldiger met jezelf moet (leren) omgaanquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:17 schreef posje het volgende:
[..]
Dat is waar, was ik eeeven vergeten
Weet je, als ik echt zo onmisbaar ben (wat onzin is natuurlijk, ben maar een pakezel), zullen ze nu wat zuiniger en zorgvuldiger met me om moeten gaan. En/of een groter contract bieden, zodat ze altijd zoveel uren over me kunnen beschikken. Zo niet, dan mag ik het zelf weten, moet ik er wel mee leren leven dat de post blijft staan.
Ja daar word ik zelf onderhand ook wanhopig van (helemaal als anderen er zo handig gebruik van maken).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:02 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Wat ik zo een beetje mee krijg uit je verhalen denk ik dat jij beter zuiniger en zorgvuldiger met jezelf moet (leren) omgaan![]()
daar beslis je toch zelf over? voor een paar gulden hoef je, je echt niet uit de naad te werken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:03 schreef posje het volgende:
[..]
Ja daar word ik zelf onderhand ook wanhopig van (helemaal als anderen er zo handig gebruik van maken).
Daar de postbezorgen op uitwissel-werknemer basis?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 04:36 schreef ophaling10 het volgende:
Wens jullie allemaal een fijne werkdag en weekend, ben er weer even tussenuit tot 2 december(Philippines).
Bofbips!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:33 schreef Rafierafie het volgende:
Ik mag vandaag voor het eerst de jumbo folder bezorgen.
Mijn dag kan niet meer stuk!
Het is heel simpel: je werkdag begint op het moment dat je het depot in wandelt en je eerste tas uit de stelling trekt, en hij eindigt op het moment dat je na je laatste wijk op het depot bent teruggekeerd en je rommel hebt opgeruimd. (Of: Als je niet terughoeft naar het depot, dan eindigt íe zodra je klaar bent met het lopen van je laatste wijk).quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:37 schreef VixenFromHell het volgende:Het inladen (of ook herladen) past er dan al eigenlijk niet meer bij in en tijd om mijn tassen etc op te ruimen is er eigenlijk niet meer. De tijd die ik nodig heb om van depot naar depot te fietsen kreeg ik al niet betaald. Als het een keer echt veel drukker is dan normaal dan komt er niet automatisch wat tijd bij en extra tijd betalen bij zwaarder HAH doen ze ook al niet meer uit zichzelf. Uitloop wordt alleen betaald als je goede argumenten geeft en als je te vaak uitloop doorgeeft gaan ze zich afvragen of je niet te langzaam bent en dus ongeschikt voor het werk. Maar goed, hoeveel moet ik (en mijn collega's) nog in blijven leveren?
Hier wordt ook wel eens gedreigd met gesprekken, so what? Als jij nu de enige bent die structureel veel langer over een bepaalde wijk doet dan anderen, dan is het wel aannemelijk dat jij te langzaam bent, maar als niemand het redt, dan staat de tijd gewoon te krap. En als ze het niet geloven, dan laten ze maar eens iemand meelopen, of ze lenen je een GPS-horloge.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar veel om extra tijd vragen betekent dat ze na een tijdje een gesprek willen of je wel snel genoeg bent om hier te werken
Dat was bij ons toen ook zo. Mensen gaven niets meer op, want het werd zowat een dagtaak om achter je uren aan te zitten, maar ook enige intimidatie van de TC speelde een rol. Hierdoor hebben ze het wel moeilijker gemaakt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Sommige collega's geven ook niet (meer) door dat ze er te lang over doen of dat de tijd te krap staat..... die hebben zoiets van het zal wel, laat maar. Er zijn er een aantal die toe hebben gegeven niet eens te kijken wat de normtijd is, dus ja dan krijg je dit soort dingen ook een beetje waarschijnlijk..
Heb daar zelf wel een aantal keer over gemaild dat ik dingen te krap vond, maar daar komt dan ook niet echt een antwoord op meestal.
Wij hadden de Kampioen en twee mailings (KPN en Bataviastad). Die laatste 2 hadden ze geprobeerd door de HSM te draaien, maar dat was geen succes, want de helft zat fout gesorteerd en de andere helft zat direct achter de rode kaart. Het voorbereiden duurde dus enorm lang, terwijl het lopen best vlot ging.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eh, bij ons was het juist extreem rustig.
Bij ons ook, zo weinig post hebben we het hele zomerdal niet gehad. Dacht dat ze dat geregeld hadden om de nieuwe postbezorger niet af te schrikkenquote:Op zondag 12 oktober 2014 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eh, bij ons was het juist extreem rustig.
Het aparte was dat het kleine wijkje dat ik uitvoerde meer post had dan de grotere die ik ook moest lopenquote:Op zondag 12 oktober 2014 09:33 schreef posje het volgende:
[..]
Bij ons ook, zo weinig post hebben we het hele zomerdal niet gehad. Dacht dat ze dat geregeld hadden om de nieuwe postbezorger niet af te schrikkenToch over die 2 tassen nog vier uur gedaan met bezorger in opleiding. Wat was ik blij dat de post eerder gebracht was! Daarna (eigen wijk) éen en al plensbui!
Hier hebben we ook zo'n flat, een heel doolhof, knap dat die mensen hun eigen flat kunnen vindenquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:01 schreef Stoplichtjuh het volgende:
En hoe normaal is het eigenlijk om deur aan deur te bezorgen in een bejaardentehuis?
Ja bij die waar mijn moeder werkt moet het bij de balie afgegeven worden idd, in het centrale gebouw. De gebouwen waar de wat meer zelfstandige mensen zitten, hebben een bussenfront.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:38 schreef gelestipjes het volgende:
Dat verschilt per bejaardentehuis. Bij sommige kun je alles bij de balie afgeven,bij sommige is er een bussenfront en bij sommige kun je het hele gebouw door, trappen op etc.
Kom je voorbij een receptie of iets dat ervoor door moet of kon gaan? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met je TC en de situatie uitleggen. Moeten ze maar een andere oplossing voor vinden, tenzij je de looptijd door het gebouw natuurlijk betaald krijgt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:39 schreef posje het volgende:
[..]
Hier hebben we ook zo'n flat, een heel doolhof, knap dat die mensen hun eigen flat kunnen vinden
Met knoppen om de deuren te openen, maar bij het trappenhuis dan weer niet. De eerste keer heb ik me rot lopen zoeken (voor ik alleen al door had dat ik naar binnen moest...)
bij ons is er al best vaak over geklaagd maar dan zeggen de tc's dat ze er niks aan gaan doen omdat postnl al zo vaak negatief in het nieuws komt en ze dus niet nog meer negativiteit willen. Datzelfde argument gebruiken ze ook als we klagenover brievenbussen die verplaatst zijn zodat ze duidelijk meer dan 10 meter van de weg staan.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kom je voorbij een receptie of iets dat ervoor door moet of kon gaan? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met je TC en de situatie uitleggen. Moeten ze maar een andere oplossing voor vinden, tenzij je de looptijd door het gebouw natuurlijk betaald krijgt.
Geldt ook voor Vixen
Dan hebben die TC's geen ruggengraat.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
bij ons is er al best vaak over geklaagd maar dan zeggen de tc's dat ze er niks aan gaan doen omdat postnl al zo vaak negatief in het nieuws komt en ze dus niet nog meer negativiteit willen. Datzelfde argument gebruiken ze ook als we klagenover brievenbussen die verplaatst zijn zodat ze duidelijk meer dan 10 meter van de weg staan.
Om terug te komen over dat ik bijna een herdershond aan mijn been had hangen..quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan hebben die TC's geen ruggengraat.
Dit is mij ook verteld. Het komt er op neer dat je het maar voor lief moet nemen als d ebrievenbus niet aan de eisen voldoet.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
bij ons is er al best vaak over geklaagd maar dan zeggen de tc's dat ze er niks aan gaan doen omdat postnl al zo vaak negatief in het nieuws komt en ze dus niet nog meer negativiteit willen. Datzelfde argument gebruiken ze ook als we klagenover brievenbussen die verplaatst zijn zodat ze duidelijk meer dan 10 meter van de weg staan.
het zal best dat het goed bereikbaar is, maar dat is het punt niet he. Er is toen tijd afgehaald van diensten omdat de bussen dichter aan de weg kwamen te staan. Nu worden bussen weer verder naar achteren verplaatst door mensen omdat er toch geen controle op is, en zeggen teamcoaches dat ze er niks aan gaan doen, want negatieve publiciteit blablabla, maar je krijgt er geen tijd voor terug.quote:Op maandag 13 oktober 2014 18:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dit is mij ook verteld. Het komt er op neer dat je het maar voor lief moet nemen als d ebrievenbus niet aan de eisen voldoet.
Principe kom ik dit wel vaker tegen(vooral bij o.a boerderijen, melkveehouders en loonbedrijven), maar het is allemaal goed bereikbaar en de mensen die het hebben zijn niet moeilijk en altijd wel vriendelijkEn dat scheelt ook
Ik heb er 1 bij die al weken met een kapotte buitenbrievenbus zit. Een klein stukje verderop heeft ie zijn kantoortje...breng ik het daar wel even
Dat begrijp ik dat dat het punt niet wasquote:Op maandag 13 oktober 2014 18:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het zal best dat het goed bereikbaar is, maar dat is het punt niet he. Er is toen tijd afgehaald van diensten omdat de bussen dichter aan de weg kwamen te staan. Nu worden bussen weer verder naar achteren verplaatst door mensen omdat er toch geen controle op is, en zeggen teamcoaches dat ze er niks aan gaan doen, want negatieve publiciteit blablabla, maar je krijgt er geen tijd voor terug.
quote:Man in gezicht gestoken bij ruzie met werknemer van koeriersbedrijf DPD in Best
EINDHOVEN - Bij een steekpartij in koeriersbedrijf DPD aan de Tormentil in Best tussen twee werknemers is maandagavond rond halftwaalf een man gewond geraakt. Hij is niet in levensgevaar. De dader is aangehouden.
Het gaat om een 32-jarige man uit Eindhoven.
In gezicht gestoken
Het slachtoffer werd in zijn gezicht geraakt. Volgens een politiewoordvoerder is de man niet ernstig gewond geraakt. Agenten brachten het slachtoffer naar het ziekenhuis.
Op de plek van de steekpartij deed de politie onderzoek. Zo zijn onder meer getuigen verhoord.
DPD is ook wel een ongelofelijk baggerbedrijf, waar ze ontzettend lomp met je spullen omgaan en waar allerlei chauffeurs van dubieus pluimage werken.quote:
Dat zou hier ook in gaan maar de briefjes zijn niet binnen gekomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:33 schreef posje het volgende:
Nieuwe week, nieuwe kansen, met nu eens een verandering die me wel handig lijkt. Vanaf vandaag worden de buspakjes tussen de bundels gesorteerd. Voor pakjes die niet handig in de bundel zijn op te nemen komt er een bundelbriefje bovenop die bundel, als signaal dat er nog een pakje in de tas ligt. Ik ben benieuwd.
hoeveel is er afgegaan van je wijk dan qua tijd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:33 schreef houdjemond het volgende:
Die nieuwe tijden zijn belachelijk.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zou hier ook in gaan maar de briefjes zijn niet binnen gekomen.
Eh.. hier ook nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zou hier ook in gaan maar de briefjes zijn niet binnen gekomen.
Op de zaterdag een half uurquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hoeveel is er afgegaan van je wijk dan qua tijd?
Hier ook nog geen wijzigingen in de omgang met pakjes gezien. Ook over het korten van de tijden hebben wij nog niks gehoord.quote:Eh.. hier ook niet, had het eigenlijk kunnen weten: óf er wordt iets ingevoerd zonder enige communicatie, óf er wordt duidelijk gecommuniceerd en dan gebeurt er verder niks
Dat zou ook wel echt handig voor hier zijn. Vind nog regelmatig een pakje onderaan in mijn tas, mag je weer wat kilometers extra fietsen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:33 schreef posje het volgende:
Nieuwe week, nieuwe kansen, met nu eens een verandering die me wel handig lijkt. Vanaf vandaag worden de buspakjes tussen de bundels gesorteerd. Voor pakjes die niet handig in de bundel zijn op te nemen komt er een bundelbriefje bovenop die bundel, als signaal dat er nog een pakje in de tas ligt. Ik ben benieuwd.
Hier nog niets, al hebben we wel een mailtje gehad dat we 4% zouden moeten inleveren. Na eventjes zitten rekenen kom ik dus een kleine drie kwartier per week minder uit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hoeveel is er afgegaan van je wijk dan qua tijd?
Thank you for the reminderquote:Voor wie lid is van de bond:
Vergeet niet te stemmen voor (of beter tegen) de nieuwe CAO.
http://www.bvpp.nl/index.(...)ers-stem-over-je-cao]
Als iedereen het doet wordt het vanzelf representatief.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens als er gen kledingscode is, kan eigenlijk iedereen maar aantrekken wat ie wil, tenzij het niet-representatief is..maar wat is (de grens van) 'niet representatief' ?
Hotpants staat mij nietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:40 schreef posje het volgende:
[..]
Als iedereen het doet wordt het vanzelf representatief.
Ik heb tegen gestemd. Mensen die fietsen gaan er straks zo veel op achteruit. Dat is gewoon niet haalbaar. Vind niet dat je mensen kan opzadelen met zulke grote tekorten.quote:Thank you for the reminderNu nog even een beslissing voor of tegen....
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:13 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb tegen gestemd. Mensen die fietsen gaan er straks zo veel op achteruit. Dat is gewoon niet haalbaar. Vind niet dat je mensen kan opzadelen met zulke grote tekorten.
10 euro broek-vergoeding was het toch?quote:Ik loop trouwens gewoon in me rijbroek. Geen gezeur, als ze willen dat ik een andere broek aantrek mogen ze het betalen.
quote:Overigens vandaag super goed nieuws gehad. Heb na 5 maanden eindelijk groen licht gekregen. Mag het lopen met krukken afbouwen en me andere activiteiten opbouwen.
Met uitzonderingen van een paar echte risico dingen (geen high impact activiteiten als skieen, bungy-jumpen enzo)
En zolang jij 'hapt', zullen zij die afspraken snel vergetenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 03:12 schreef posje het volgende:
Het wordt me ook wel verd*md moeilijk gemaakt. Voor deze week duidelijke afspraken gemaakt met tc, servicecentrum heeft nog gebeld om deze te verifiëren. Tot zo ver perfect, geeft al rust in de kop, dat ik mijn territorium niet de hele week hoef te bewaken zeg maar, grrrr
Kleinigheidje, servicecentrum is vergeten de planning aan te passen, blijkt vlak voor werktijd. En of er zaterdag nog iets bij kan... nou ja, het is maar liefst 1 dag goed gegaan!
Ik zal het makkelijker maken, zolang er zoveel fout gaat met het Servicecentrum ga ik alleen nog mijn eigen wijk lopen. Voor de administratie ook makkelijker. Ik blijf niet gasgeven in een auto waarvan de rem niet functioneert.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 06:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
En zolang jij 'hapt', zullen zij die afspraken snel vergeten
Net even gekeken: hier doet ie het wel...zij het met enige vertraging, wat ie eigenlijk altijd wel heeft.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:49 schreef superkimmi het volgende:
mijnwerk heeft bij mij moeite met de hoofdpagina. Die blijft er 10 sec opstaan en dan is t url nog longer existing...
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:34 schreef posje het volgende:
[..]
Ik zal het makkelijker maken, zolang er zoveel fout gaat met het Servicecentrum ga ik alleen nog mijn eigen wijk lopen. Voor de administratie ook makkelijker. Ik blijf niet gasgeven in een auto waarvan de rem niet functioneert.
Het is sneu om alles in het honderd te laten lopen, maar eigenlijk is dat het enige wat er op zit.
Goed nieuwsquote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:13 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Overigens vandaag super goed nieuws gehad. Heb na 5 maanden eindelijk groen licht gekregen. Mag het lopen met krukken afbouwen en me andere activiteiten opbouwen.
Met uitzonderingen van een paar echte risico dingen (geen high impact activiteiten als skieen, bungy-jumpen enzo)
Hier was het helemaal niet weinig, met een extra dikke Elsevier en het Golf Journaal.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Het was absoluut zeer weinig. Kon alles precies tussen de buien door bezorgen
Precies dit .. 6 tassen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het helemaal niet weinig, met een extra dikke Elsevier en het Golf Journaal.
Daar staat tegenover dat er geen druppel gevallen is, en ik bijna constant in het zonnetje heb gelopen![]()
*LOL* okee, dat is wel het meest komische wat het bedrijf tot nu toe heeft gedaan.quote:Ah, een aanbod in mijn mailbox voor een contractverlenging ... ! Een contractverlenging is zeker mijn intentie, alleen jammer dat verzocht wordt uiterlijk 23 september 2014 aan te geven of ik instem met de verlenging, anders gaat het bedrijf ervan uit dat er geen interesse is en eindigt het dienstverband per 1 novemberBeetje moeilijk om vóór 23-09-2014 te reageren als ik vandáág pas die mail binnenkrijg. Zal wel loslopen, maar wel beetje knullig dit.
EDIT: nu een mail dat contractverlenging is geaccepteerd. Allemaal geautomatiseerde toestanden natuurlijk
Ik was er zo happy mee dat ik besloot vandaag een stukje met 1 kruk te gaan lopen... En nu heb ik spierpijnquote:Goed nieuws
OnbeTaalde tijd, denk ik dan altijd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:44 schreef V__L_N het volgende:
Wel fijn dat je contract is verlengd. Onbepaalde tijd?
Nou als je sommigen in die shirtjes ziet, gewoon wandelende PostNL rollades die op knappen staan en jij vraagt je nog af waar die lat van niet representatief ligt?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens als er gen kledingscode is, kan eigenlijk iedereen maar aantrekken wat ie wil, tenzij het niet-representatief is..maar wat is (de grens van) 'niet representatief' ?
Jaarcontract. Beetje vreemde gang van zaken zo, maar ach.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
*LOL* okee, dat is wel het meest komische wat het bedrijf tot nu toe heeft gedaan.
Wel fijn dat je contract is verlengd. Onbepaalde tijd?
[..]
Qua aantallen stuks was het hier ook niet weinig, met voor veel adressen een brief over de griepvaccinatie, en een kaartje met een aanbieding van Ziggo on Demand.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:07 schreef gelestipjes het volgende:
We hadden wel veel gezinsgidsen, dan lijkt het qua volume nog wel wat want die zijn altijd dik, maar qua aantal stuks was het toch wel duidelijk 1 van de rustigere donderdagen
Sluiten die contracten wel op elkaar aan? Had er zelf een gaatje van een week tussen zitten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:49 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Jaarcontract. Beetje vreemde gang van zaken zo, maar ach.
Volgens mij ligt die lat niet erg hoog. Ik denk dat de lat zo ongeveer plat op de grond ligt. Als je ziet wat er hier allemaal rondloopt! Een of andere zwerver die volgens mij al een jaar lang in z'n PostNL-jas onder een viaduct slaapt, want dat ding is meer zwart dan oranje, een dikke vent met een enorme tot onder z'n oksels opgehesen broek (compleet met bretels), een broodmager meisje met nog maar een paar tanden in d'r mond, het lijkt wel de daklozenopvang van de Pauluskerk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Nou als je sommigen in die shirtjes ziet, gewoon wandelende PostNL rollades die op knappen staan en jij vraagt je nog af waar die lat van niet representatief ligt?
Kreeg vandaag tegen 17h een SMS'je dat ze morgen extra post verwachten (Almelo & Hengelo) dit ivm een Ziggo mailing.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Qua aantallen stuks was het hier ook niet weinig, met voor veel adressen een brief over de griepvaccinatie, en een kaartje met een aanbieding van Ziggo on Demand.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij ligt die lat niet erg hoog. Ik denk dat de lat zo ongeveer plat op de grond ligt. Als je ziet wat er hier allemaal rondloopt! Een of andere zwerver die volgens mij al een jaar lang in z'n PostNL-jas onder een viaduct slaapt, want dat ding is meer zwart dan oranje, een dikke vent met een enorme tot onder z'n oksels opgehesen broek (compleet met bretels), een broodmager meisje met nog maar een paar tanden in d'r mond, het lijkt wel de daklozenopvang van de Pauluskerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |