Ik kan nu trouwens ook digitaal de planning bekijken. Wel mooi, van gisteren stond er op onze ouderwetse planning iets van 1u10 en 1u15 op de planning, online beide rond de 55 minuten. Dat vind ik wel een fors verschil

Zie dat er volgende week ook nog maar een uur op de planning staat voor die wijken, lijkt er op dat ze de tijden dus weer strakker gezet hebben nu. Zie nu een andere wijk die eerder op daldagen een uur was, nu nog 45 minuten. Toch wel fors weer hoor.... en vooral op de zaterdagen overal ook weer 5 tot 10 minuten eraf. Dinsdag lijkt nog mee te vallen..
Mocht van mij trouwens best iets af hoor op die daldagen zeker, maar nu gaat er weer zoveel af dat je het vaak net niet gaat redden. En ik weet ook gewoon dat als het een keer drukker is dan normaal, dat je dan niks erbij krijgt. Dat is gewoon echt jammer

tijden stonden hier toch al redelijk krap.
Om nog even wat toe te voegen

Hier in de gebieden waar ik loop is het ongeveer zo:
Piekdagen: Meeste wijken krap of net genoeg, een redelijk aantal toch echt te krap en een enkele te ruim.
Daldagen: Veel wijken precies goed, ook nog wel redelijk wat aan de ruime kant.
Dat is dus zoals het nu is natuurlijk, als er echt een enorme extreme daling in volume aan komt is het misschien anders

Heb het daar met collega's ook nog wel eens over en veel mensen hebben dezelfde ervaring. Veel mensen lopen geregeld uit en proberen dat in te halen op daldagen.
Dat ze zouden korten op iets wat echt te ruim staat is op zich te begrijpen. Maar goed, wat is te ruim. Een wijk waar ik 2 uur over doe, doet een collega bijna 3 uur over. Die verschillen heb je natuurlijk ook nog. Maar ik hoor hier iig zeker niet bij de langzaamsten

Grote probleem met dat korten op de tijd op piekdagen (vooral met HAH) is in mijn ogen gewoon dat het op een gegeven moment niet zomaar meer kan. Je moet toch die hele route langs, en zeker met folders moet je gewoon bijna elk adres ook langs. Die paar stukken meer of minder schelen wel een heel klein beetje, maar mijn ervaring is gewoon dat het niet zoveel uitmaakt als ze het bij PostNL doen voorkomen. En de afgelopen tijd hebben ze steeds al overal wat afgesnoept, en nu begint het gewoon echt te karig te worden. Moet al regelmatig compenseren met tijd die ik over houd op een daldag, maar dat gaat nu dus ook niet meer door. De complete normtijd (en vaak meer) gaat regelmatig al op aan alleen het lopen van de wijk. Het inladen (of ook herladen) past er dan al eigenlijk niet meer bij in en tijd om mijn tassen etc op te ruimen is er eigenlijk niet meer. De tijd die ik nodig heb om van depot naar depot te fietsen kreeg ik al niet betaald. Als het een keer echt veel drukker is dan normaal dan komt er niet automatisch wat tijd bij en extra tijd betalen bij zwaarder HAH doen ze ook al niet meer uit zichzelf. Uitloop wordt alleen betaald als je goede argumenten geeft en als je te vaak uitloop doorgeeft gaan ze zich afvragen of je niet te langzaam bent en dus ongeschikt voor het werk. Maar goed, hoeveel moet ik (en mijn collega's) nog in blijven leveren?
[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 11-10-2014 16:17:36 ]