Vooral jij en jouw collega's sterkte, want met het brommertje lig je zo in de slootquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Morgen allemaal sterkte ivm de weersvoorspellingen
[..]
en al je bezorgers in de middag doen er niet toe?quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:12 schreef dud0r het volgende:
Als het in de avond maar droog is. Ik ben nog niet ingesteld op regen training.
Eigenlijk moeten we dan wel het goede voorbeeld geven als postmedewerker ja, en kaartjes gaan versturen. Ik las trouwens wel ergens dat postbedrijven op die dag ook extra aandacht geven aan hun medewerkers. Was ik tijdens de voorgaande edities dan ziek of heb ik gewoon zo'n slecht geheugen dat ik me daar niks meer van kan herinneren?quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:56 schreef V__L_N het volgende:
Donderdag dames en heren is het dag van de post... Het is even dat we het weten, kunnen we elkaar tenminste met een reden nutteloze post sturen
Mijn zieke collega's krijgen wel een kaartje, maar zonder postzegelquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we dan wel het goede voorbeeld geven als postmedewerker ja, en kaartjes gaan versturen.
Dat heeft er eentje al gedaanquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral jij en jouw collega's sterkte, want met het brommertje lig je zo in de sloot
Worden de looptijden op deze dag ook aangepast?quote:en natuurlijk sturen we op deze mooie dag, die al 35 jaar wordt georganiseerd, extra veel post rond!
De post die op donderdag verstuurd wordt zit pas op vrijdag in onze tas. Dat wordt een drukke daldag!quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Dag van de post:
[..]
Worden de looptijden op deze dag ook aangepast?
De weersvoorspelling van buienradar zou voor mij nog wel redelijk zijn. Met de kranten een uurtje tot anderhalf regen en met de post op de terugweg of het laatste stukkie.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Morgen allemaal sterkte ivm de weersvoorspellingen
[..]
Eens eventjes met de aantallen van maandag rekenen, 68 regio en 19 landelijke kranten = 87 x 0,037 = 3,219 voor alleen de kranten. Tien bijlages bij de Telegraaf = 10 x 0,02 = 0,20 plus fiets vergoeding 1,00 plus wijkvergoeding 0,85 en voor als je die dag geen klachten hebt 0,25 kwaliteitsvergoeding = 2,30quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:02 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik krijg 1¤ per dag fietsvergoeding. Aangezien ik ver van het depot woon km vergoeding (6km per dag)
Loonopbouw gezien, 3/4 is vergoedingen en 1/4 krant.
Maar nu dus nog 10 km per dag aan kmvergoeding erbij, ik rijd dit dan ook wel met auto, is op buitengebied, waar ik langs rij staan 4 huizen.
Ik heb geen bezorgersquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:21 schreef superkimmi het volgende:
[..]
en al je bezorgers in de middag doen er niet toe?
Ik rijd geen buiten gebied,quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:48 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Eens eventjes met de aantallen van maandag rekenen, 68 regio en 19 landelijke kranten = 87 x 0,037 = 3,219 voor alleen de kranten. Tien bijlages bij de Telegraaf = 10 x 0,02 = 0,20 plus fiets vergoeding 1,00 plus wijkvergoeding 0,85 en voor als je die dag geen klachten hebt 0,25 kwaliteitsvergoeding = 2,30
Dan heb ik nog een tweede wijkje met 76 regio plus 26 landelijke kranten = 102 x 0,037 = 3,774. Vijftien bijlages van de Telegraaf = 15 x 0,02 = 0,30 plus het standaard spul 1 + 0,85 + 0,25 = 2,40
Die verhouding 3/4 1/4 klopt voor binnen de bebouwde kom dus niet echt. Goed de bijlage zit op zaterdag bij elke krant, maar toch dat is een keer per week en valt eigenlijk ook onder krant.
Als we toch aan het rekenen zijn, mijn laatste betaling van KDN was 412 nog wat. Min 2 x 45 zomer vergoeding is 322 aan standaard vergoedingen en de kranten, 322 delen door 2 (wijken) 161 per wijk, volgens mij waren er 26 bezorgdagen is 6,19 per dag en dat is ook ongeveer per uur. De zaterdag ben je wat langer bezig maar door de week weer minder.
Het betaald dus gewoon slecht en een Sandd bezorger is wat je aan de tas ook kunt zien, een krantenbezorger met post.Las hier iets van 5 euro per uur.
![]()
Pas geleden nog een brief gehad dat ze de wijken op nieuwe gaan in delen, van gemiddeld 60 minuten gaat het naar 90 minuten. De fiets, wijk en kwaliteitsvergoedingen zullen wel niet stijgen, dus ga je als je 2 wijken hebt er alleen maar op achter uit. Als je pas om een uurtje of 5:00 (was een jaar geleden nog 3:00 / 3:30) weg kunt, gaat 2 wijken echt niet meer lukken. Mensen met 2 wijken naast elkaar hebben ze hier ook al genaait, dat hebben ze mooi samen lopen voegen tot een 2 uurs wijkje en die naaien ze nu dus weer.
Nee, het kranten bezorgen heeft zijn beste tijd ook wel gehad.
Even vlug gerekend voor afgelopen maandquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:48 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Eens eventjes met de aantallen van maandag rekenen, 68 regio en 19 landelijke kranten = 87 x 0,037 = 3,219 voor alleen de kranten. Tien bijlages bij de Telegraaf = 10 x 0,02 = 0,20 plus fiets vergoeding 1,00 plus wijkvergoeding 0,85 en voor als je die dag geen klachten hebt 0,25 kwaliteitsvergoeding = 2,30
Dan heb ik nog een tweede wijkje met 76 regio plus 26 landelijke kranten = 102 x 0,037 = 3,774. Vijftien bijlages van de Telegraaf = 15 x 0,02 = 0,30 plus het standaard spul 1 + 0,85 + 0,25 = 2,40
Die verhouding 3/4 1/4 klopt voor binnen de bebouwde kom dus niet echt. Goed de bijlage zit op zaterdag bij elke krant, maar toch dat is een keer per week en valt eigenlijk ook onder krant.
Als we toch aan het rekenen zijn, mijn laatste betaling van KDN was 412 nog wat. Min 2 x 45 zomer vergoeding is 322 aan standaard vergoedingen en de kranten, 322 delen door 2 (wijken) 161 per wijk, volgens mij waren er 26 bezorgdagen is 6,19 per dag en dat is ook ongeveer per uur. De zaterdag ben je wat langer bezig maar door de week weer minder.
Het betaald dus gewoon slecht en een Sandd bezorger is wat je aan de tas ook kunt zien, een krantenbezorger met post.Las hier iets van 5 euro per uur.
![]()
Pas geleden nog een brief gehad dat ze de wijken op nieuwe gaan in delen, van gemiddeld 60 minuten gaat het naar 90 minuten. De fiets, wijk en kwaliteitsvergoedingen zullen wel niet stijgen, dus ga je als je 2 wijken hebt er alleen maar op achter uit. Als je pas om een uurtje of 5:00 (was een jaar geleden nog 3:00 / 3:30) weg kunt, gaat 2 wijken echt niet meer lukken. Mensen met 2 wijken naast elkaar hebben ze hier ook al genaait, dat hebben ze mooi samen lopen voegen tot een 2 uurs wijkje en die naaien ze nu dus weer.
Nee, het kranten bezorgen heeft zijn beste tijd ook wel gehad.
Die depot en kilometer vergoeding zou het wel eens "scheef" kunnen trekken, die krijgt de normale bezorg(st)er binnen de bebouwde kom niet. Maar je hebt maar een wijk, zo niet dan krijg je echt verdomt weinig.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:57 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Even vlug gerekend voor afgelopen maand
Ik kreeg ongv 330 loon daarvan was 225 vergoedingen.
Vergoedingen waren wijkvergoeding, fietsvergoeding, kmvergoeding(die 6 per dag dan) depotvergoeding en zomertoeslag, ik rijd dan technisch gezien geen buitengebied.
(wij hadden maandag trouwens geen bijlage van de telegraaf)
Maar t word er niet beter op bij de krant dat klopt. Daarbij vind ik de nieuwe looplijsten verschrikkelijk, die we eerst hadden was een stuk duidelijker vond ik.(heb een lijst van een ander iemand op ander depot gezien, daar hebben ze 2 edities regionale krant, dat is helemaal rot lezen)
Bij sandd is het ook niet altijd Super.
Maar werk is werk. Ik ben er thuis mee weg.
Ja ik heb maar 1 wijk idd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 04:08 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Die depot en kilometer vergoeding zou het wel eens "scheef" kunnen trekken, die krijgt de normale bezorg(st)er binnen de bebouwde kom niet. Maar je hebt maar een wijk, zo niet dan krijg je echt verdomt weinig.
Die nieuwe looplijst, modelletje Persgroep is idd een zooitje van overbodige informatie en het is daardoor alles behalve lekker leesbaar.
Buienradar had het ook weer eens bij het verkeerde eind, het regent nu al.
Wat heb je gegeten dan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:44 schreef superkimmi het volgende:
ja hier schijnt ie ook. Komen wat korte buitjes aan wel. Maar vind de harde wind vervelender
Ja dit is normaal.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is het normaal wanneer je voor 400 euro aan aangetekende stukken verstuurd de postbode ze gewoon in de bus doet en zelf handtekeningen verzint.
Is PostNL aansprakelijkheid voor juridische gevolgschade?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |