Dan gaan je relaties en betrekkingen enz enz achteruit met dergelijk onbezuizde acties.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon vanaf Erbil Airport Apache's laten opstijgen? En als zo'n Amerikaanse helikopter nou in Turkse luchtgebied komt, so whatWat willen de Turken doen dan, het neerschieten?
De relatie gaat al achteruit omdat Turkije zo terughoudend isquote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan gaan je relaties en betrekkingen enz enz achteruit met dergelijk onbezuizde acties.![]()
Hoef je van Turkije geen verdere hulp meer te verwachten.
Trouwens, de situatie is betrekkelijk stabiel, er vallen geen duizenden doden want de meesten zijn al gevlucht, waarom zou de VS dan opeens halsoverkop zo'n operatie in gang zetten, om een lege stad?
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik volg dit conflict wel degelijk. De VS wil gewoon graag de held uithangen, niet meer niet minder.
Ze laten de mensen in Kobane keihard stikken.
twitter:mutludc twitterde op woensdag 01-10-2014 om 14:14:42US Completely Failing Kurds In Kobane @CENTCOM #OBAMAhearKOBANI http://t.co/CpaMx9nHWr reageer retweet
Morgen weten we waarschijnlijk wat de Turken gaan doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
De relatie gaat al achteruit omdat Turkije zo terughoudend is
Waarom zouden ze 'heftiger' moeten bombarderen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alsof ze niet heftiger kunnen bombarderen met die straaljagers.
twitter:PolaRojan twitterde op maandag 29-09-2014 om 10:12:58Fun fact: distance between Incirlik NATO air base on Turkish soil and IS besieged Kobane: approximately 310 km reageer retweet
Omdat ISIS zoveel mogelijk moet verdwijnen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom zouden ze 'heftiger' moeten bombarderen?
Je kan beter je bommen sparen en effectief benutten dan op 1 front alles wat beweegt proberen te raken, lijkt mij.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ISIS zoveel mogelijk moet verdwijnen.
ISIS maakt steeds meer gebruik van guerrilla tactieken, je moet ze juist pakken als ze "op pad" gaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je kan beter je bommen sparen en effectief benutten dan op 1 front alles wat beweegt proberen te raken, lijkt mij.
Vandaag ook weer zware bombardementen bij Kobane.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS maakt steeds meer gebruik van guerrilla tactieken, je moet ze juist pakken als ze "op pad" gaan.
Anders lees je eens je eigen bronnen, want ik zie nergens tienduizenden staan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja zeker.
http://www.countercurrents.org/nadhar041212.htm
De SAA bombardeert ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:40 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Vandaag ook weer zware bombardementen bij Kobane.
Syrian air strikes: Shelling of 'besieged' Kobane goes on
twitter:SiliyeWesar twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:30:28MT“@SedatSur3: ISIS trying to go into Koban from south fronth line. YPG shows legendary resistance”#TwitterKurds #SupportYPG #SupportYPJ reageer retweet
twitter:SiliyeWesar twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:34:15MT“@SedatSur3: rightnow artillary shottings to #Koban have been started by ISIS” #SupportYPG #SupportYPJ #TwitterKurds reageer retweet
twitter:SiliyeWesar twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:42:03E.Muslim on nuce tv: the heaviest clashes between ISIS and YPG/YPJ is going on tonight in #Koban #Twitterkurds reageer retweet
Straks weer shells op Turks grondgebied, ISIS durft het wel aan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:42 schreef .Exe het volgende:
twitter:SiliyeWesar twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:30:28MT“@SedatSur3: ISIS trying to go into Koban from south fronth line. YPG shows legendary resistance”#TwitterKurds #SupportYPG #SupportYPJ reageer retweet
twitter:SiliyeWesar twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:34:15MT“@SedatSur3: rightnow artillary shottings to #Koban have been started by ISIS” #SupportYPG #SupportYPJ #TwitterKurds reageer retweet
twitter:SiliyeWesar twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:42:03E.Muslim on nuce tv: the heaviest clashes between ISIS and YPG/YPJ is going on tonight in #Koban #Twitterkurds reageer retweet
Ik vind het ongelooflijk, feit dat de Turken letterlijk toezien terwijl de ISIS mannetjes Kobani omsingelen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Straks weer shells op Turks grondgebied, ISIS durft het wel aan.
Die lachen zich dood om hoe die Koerden zich daar met hand en tand verzetten tegen die baardapen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:48 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik vind het ongelooflijk, feit dat de Turken letterlijk toezien terwijl de ISIS mannetjes Kobani omsingelen.
Ik hoop dat Kobani houdt en dat er niet veel doden vallen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die lachen zich dood om hoe die Koerden zich daar met hand en tand verzetten tegen die baardapen.
Ach, ze houden al 2 jaar stand bij Kobane. Ik vind het opmerkelijker dat ISIS, tegen beter weten in maar blijft proberen die stad in handen te krijgen. Het wordt een soort jihadistenkerkhof straks, ze worden opgejaagd richting de stad, om vervolgens in de vuurlinie van de YPG terecht te komen. Ze moeten het gevecht wel aangaan want terugkeren is geen optie, beide keren worden ze gedood.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:53 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik hoop dat Kobani houdt en dat er niet veel doden vallen.
Ben benieuwd wat de Turken beslissen morgen en ook of de Yankees nog iets gaan doen.
twitter:DavidMeseguer twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:37:22What has the humanity learnt from Halabja or Srebrenica? We're watching how IS is gonna cause a massacre in #Kobane and Coalition do nothing reageer retweet
twitter:SiliyeWesar twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:59:51“@SedatSur3: Koban gov person confirmed that USA airstrikes shotting ISIS in the east front line” #Koban #TwitterKurds reageer retweet
Uiteraard, in de vechtpauze's even om een bakkie bij pa en ma over de grens.quote:
Neermaaienquote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:04 schreef .Exe het volgende:
Ow kijk
twitter:SiliyeWesar twitterde op woensdag 01-10-2014 om 23:59:51“@SedatSur3: Koban gov person confirmed that USA airstrikes shotting ISIS in the east front line” #Koban #TwitterKurds reageer retweet
Klopt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:07 schreef Reki het volgende:
Wat een mongolenISIS haat de afkorting "Daesh" toch?
Ik vond Nederlands sprekende IS in Aleppo vreemder eigenlijk.quote:
IS zit toch niet in Aleppo (stad)?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vond Nederlands sprekende IS in Aleppo vreemder eigenlijk.
Zo zie je maar weer dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:07 schreef Reki het volgende:
Wat een mongolenISIS haat de afkorting "Daesh" toch?
Dan was het Al-Nusra. 1 pot nat voor mij.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
IS zit toch niet in Aleppo (stad)?
Daar zitten veel Europeanen bij idd, beide jihadisten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan was het Al-Nusra. 1 pot nat voor mij.
Lekker makkelijk, de Fransen zijn nu eenmaal niet zo lief geweest voor Marokko/Algerije.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 00:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
quote:#Syria #ISIS #TwitterKurds #Kurds Location that Coalition strikes hit today was Mazra'at Dawud to the EAST #Kobane - http://wikimapia.org/#lan(...)n=38.400671&z=16&m=b
Jup. Ook wat Arabisch en Russisch erdoorheen.quote:
twitter:DannyNis twitterde op woensdag 01-10-2014 om 14:56:41Amr Moussa, the leader of Harakat Hazm, the most pro-western militia in northern #Syria, killed by IED in Reef Aleppo today. reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 01-10-2014 om 20:05:55Group responsible for this terrorist attack in Homs is Jund Al-Sham. They were based in Tal Kalakh. reageer retweet
Zijn dat zogenaamde gematigde rebellen, de vrienden van Obama?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:57 schreef SadPanda het volgende:
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 01-10-2014 om 20:05:55Group responsible for this terrorist attack in Homs is Jund Al-Sham. They were based in Tal Kalakh. reageer retweet
quote:Massacre in Syrian Kurdish town would end PKK's peace talks with Turkey: Ocalan
Oct. 02, 2014 | 10:19 AM
Reuters
ISTANBUL: Jailed Kurdish militant leader Abdullah Ocalan has warned that peace talks between his group and the Turkish state will come to an end if ISIS militants are allowed to carry out a massacre in a predominantly Kurdish town on the Syrian border.
"If this massacre attempt achieves its goal it will end the process," Ocalan, leader of the Kurdistan Workers Party (PKK), said in a statement released by a pro-Kurdish party delegation which visited him in jail on Wednesday.
ISIS militants have been besieging the border of town of Kobani for more than two weeks, sending more than 150,000 Syrian Kurds fleeing to Turkey and piling pressure on the NATO member to intervene.
Ze worden niet direct gesteund door de VS maar werken wel samen met de vrienden van Obama (FSA enzovoort).quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Zijn dat zogenaamde gematigde rebellen, de vrienden van Obama?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:43 schreef UpsideDown het volgende:
Kijk ze rennen die baardapen:Zou dom zijn als ze zouden blijven staan he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze steeds blijven wegrennen krijgen ze Kobane nooit in handen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou dom zijn als ze zouden blijven staan he.
Nee, als ze door blijven vechten terwijl ze weten dat ze afgemaakt worden wel natuurlijk..quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als ze steeds blijven wegrennen krijgen ze Kobane nooit in handen.
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, als ze door blijven vechten terwijl ze weten dat ze afgemaakt worden wel natuurlijk..
Echte soldaten vechten tot de dood.Tsja.....als de geallieerden ook hadden weggerend. ...quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als ze steeds blijven wegrennen krijgen ze Kobane nooit in handen.
Zonder tactiek ben je nergens.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:09 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Echte soldaten vechten tot de dood.Tsja.....als de geallieerden ooj hadden weggerend. ...
https://twitter.com/PetoLucem/status/517602182624194560quote:Peto Lucem@PetoLucem
Clashes continue between #YPG and #IS forces at the eastern, southern and western frontlines of #Kobane. #Syria
twitter:Nutsflipped_z_1 twitterde op donderdag 02-10-2014 om 03:17:44#WICKED UR-77 Mine clearer in operation in #Jobar #Syria https://t.co/8oJ1gmvX2H reageer retweet
quote:VRT-ploeg bezoekt Koerdische enclave die wordt bedreigd door IS
De gruwelijkste oorlog, volgens velen, speelt zich op dit moment af in de grensstreek tussen Turkije en Syri. De Islamitische Staat zaait er dood en verderf. Een VRT-ploeg met Rudi Vranckx is erin geslaagd een Koerdische enclave in het noorden van Syri te bereiken. Veel mensen zijn op de vlucht voor het geweld van IS.
Video
Weet ik, maar het is niet alsof het kaartje er nu heel veel anders uitziet h.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Al een week niet meer bijgewerkt, ze worden wat lui daar bij wikipedia.
Mwa, zonder goede grondtroepen heeft bombarderen niet zo veel zin denk ik. Je verzwakt ze er amper mee en terreinwinst boek je niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is niet alsof het kaartje er nu heel veel anders uitziet h.
Het toont gewoon aan dat het daar verschrikkelijk is en dat ik van mening ben dat de VS daar wel degelijk wat meer moet gaan bombarderen.
Grondtroepen komen er niet, dus heel dit gedoe heeft geen zin?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Mwa, zonder goede grondtroepen heeft bombarderen niet zo veel zin denk ik. Je verzwakt ze er amper mee en terreinwinst boek je niet.
In Irak lijkt de combinatie tussen lokale troepen en luchtmacht langzaam te gaan werken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Grondtroepen komen er niet, dus heel dit gedoe heeft geen zin?
De YPG kan in kobane toch dienen als grondtroep?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Irak lijkt de combinatie tussen lokale troepen en luchtmacht langzaam te gaan werken.
Als dit kaartje klopt hebben de Koerden eigenlijk niet veel te vrezen, ze hebben in Irak nog evenveel grondgebied als voor de komst van IS.quote:
Deze kaarten kloppen wel aardig, alleen worden ze niet meer zo vaak bijgewerkt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:43 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Als dit kaartje klopt hebben de Koerden eigenlijk niet veel te vrezen, ze hebben in Irak nog evenveel grondgebied als voor de komst van IS.
Is er misschien een site die deze kaarten goed up to date bijwerkt? Kunnen we gebruiken voor ons topic.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze kaarten kloppen wel aardig, alleen worden ze niet meer zo vaak bijgewerkt.
Deze kaarten van wikipedia zijn wel n van de beteren die te vinden zijn op het net, ze staan al in de OP's.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:46 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Is er misschien een site die deze kaarten goed up to date bijwerkt? Kunnen we gebruiken voor ons topic.
Ondanks de bombardementen rukt IS op, dit is 'surprising' zegt de verslaggever.quote:
Ok, want ik zag weinig beweging wekenlang in die kaarten (alleen maar beter).quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze kaarten van wikipedia zijn wel n van de beteren die te vinden zijn op het net, ze staan al in de OP's.
Dat is geen optie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:54 schreef TeenWolf het volgende:
Als ik een Koerdisch leider was zou ik als tactiek Kobane laten vallen en me meer concentreren op de lappen grond in oost Syri en Noord Irak die tevens ook in verbinding met elkaar staan.
Zoals iemand al aangaf, tactiek is soms belangrijker dan trots en eer..Kobane gaat hem denk ik niet wordenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is geen optie.
Trots enzo.
Voor hen niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:56 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zoals iemand al aangaf, tactiek is soms belangrijker dan trots en eer..Kobane gaat hem denk ik niet worden
Ditquote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:57 schreef UpsideDown het volgende:
Inderdaad, Kobane is een Koerdische stad die grotendeels door locals met behulp van de PKK verdedigd wordt. Ze verdedigen de stad al 2 jaar, dus nu zomaar vluchten zie ik niet gebeuren.
Ze verdedigen de stad al 2 jaar maar het is een kwestie van tijd geworden, het koord om de nek wordt steeds strakker.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:57 schreef UpsideDown het volgende:
Inderdaad, Kobane is een Koerdische stad die grotendeels door locals met behulp van de PKK verdedigd wordt. Ze verdedigen de stad al 2 jaar, dus nu zomaar vluchten zie ik niet gebeuren.
Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:59 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze verdedigen de stad al 2 jaar maar het is een kwestie van tijd geworden, het koord om de nek wordt steeds strakker.
Ik zie ze het niet vasthouden en de IS'ers zijn echte maniakken, vechten echt tot de dood erop volgt.
Ik had het meer over vechten tot de dood. In principe weet iedere strijder dat hij wel eens dood kan gaan, met dat risico gaat hij (soms zij) dan ook vechten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:23 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ja idd, volgens mij is hij zelf een maniak😉
Meer opkomen voor je onderdanenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is geen optie.
Trots enzo.
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Meer opkomen voor je onderdanen
Je moet niet alles geloven.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
seksslaven ISIS zijn lokkertje voor jeugd
Wat een randdebielen...
Ik geloof dat soort artikelen niet nee.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus het is niet waar wat er in dat VN rapport staat?
Dus je gelooft de VN niet?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geloof dat soort artikelen niet nee.
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, JIJ wil niet alles geloven.
Op basis waarvan niet? Beschik je over tegenstrijdige (betrouwbare) berichtgeving?quote:
Waarom zouden ze dit verzinnen?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geloof dat soort artikelen niet nee.
ISIS in een nog kwader daglicht zetten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dit verzinnen?
Nee, want dan zou ik zeggen dat het niet waar is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Op basis waarvan niet? Beschik je over tegenstrijdige (betrouwbare) berichtgeving?
Haha, NOG kwader, oh het was al niet erg genoeg?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS in een nog kwader daglicht zetten.
Ah zoiets als met die nep onthoofdingen dus?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS in een nog kwader daglicht zetten.
Ja, geloof ik ook niet...quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah zoiets als met die nep onthoofdingen dus?
Van die journalisten bedoel je?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah zoiets als met die nep onthoofdingen dus?
Ja die onthoofdingen bedoel ik inderdaad.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van die journalisten bedoel je?
Ja inderdaad.
Niet zonder betere cordinatie vanaf de grond of laser-taggen iig.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:35 schreef Szura het volgende:
@HaraldDoornbos: ISIS bezig met opmars nabij Koerdische enclave Kobane, hebben bijna stad bereikt. Ik hoor explosies uit Kobane. Drama dreigt voor Koerden.
@HaraldDoornbos: Omdat ISIS al bijna in Kobane stad zit, kan coalitie ISIS niet meer bombarderen. YPG (Syrische PKK) bereidt zich voor op straatgevechten.
Daar heb ik ook nog steeds mijn vraagtekens bij ja.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja die onthoofdingen bedoel ik inderdaad.
Want?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar heb ik ook nog steeds mijn vraagtekens bij ja.
Onvoorstelbaar eigenlijk. IS zou van dat zware materieel hebben, maar op de beelden van de gevechgen die vrijkomen is ongeveer het zwaarste wat ik zie een .50 kaliber op een pick-up truck.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:35 schreef Szura het volgende:
@HaraldDoornbos: ISIS bezig met opmars nabij Koerdische enclave Kobane, hebben bijna stad bereikt. Ik hoor explosies uit Kobane. Drama dreigt voor Koerden.
@HaraldDoornbos: Omdat ISIS al bijna in Kobane stad zit, kan coalitie ISIS niet meer bombarderen. YPG (Syrische PKK) bereidt zich voor op straatgevechten.
@HaraldDoornbos: Voor me ligt Kobane. Ten oosten, westen &zuiden zit ISIS. Ten noorden een gesloten Turkse grens&Turkse leger. YPG in Kobane zit in de val.
Ze hebben ook artillerie waarmee ze van een afstand de stad bestoken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar eigenlijk. IS zou van dat zware materieel hebben, maar op de beelden van de gevechgen die vrijkomen is ongeveer het zwaarste wat ik zie een .50 kaliber op een pick-up truck.
Ja, zag net even een liveshot uit Turkije bij Kobane langskomen, staat aardig wat speelgoed.quote:
Turken to the rescue wellicht?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:42 schreef theunderdog het volgende:
Zou wel een ramp zijn als ISIS daadwerkelijk de stad bereikt.
Ik verwacht wel dat de stad vol hinderlagen zit, wordt een hel voor ISIS daar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:42 schreef theunderdog het volgende:
Zou wel een ramp zijn als ISIS daadwerkelijk de stad bereikt.
quote:Harald Doornbos@HaraldDoornbos1 min
Cynisch dat 1000en jaren Koerdische geschiedenis wordt uitgewist, niet door Syriers maar door strijders uit DenHaag, Berlijn, Benghazi etc
quote:Harald Doornbos@HaraldDoornbos15 min
Tja, weer een enclave die de wereld onder de voet laat lopen vanwege geo-politieke redenen. #kobane #srebrenica #zepa
Onderschat een .50 nietquote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar eigenlijk. IS zou van dat zware materieel hebben, maar op de beelden van de gevechgen die vrijkomen is ongeveer het zwaarste wat ik zie een .50 kaliber op een pick-up truck.
Ze schijnen nog andere spullen te hebben ook hebben ze vorige maand een vliegveld veroverd waar wat migs gevechtsvliegtuigen en air to air rockets lagen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze hebben ook artillerie waarmee ze van een afstand de stad bestoken.
Ik hoop het maar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat de stad vol hinderlagen zit, wordt een hel voor ISIS daar.
Zelfde opoffering als Srebrenica? Dan kunnen we na inname door IS van Kobane een bommen tapijt verwachten.quote:
Gaan ze niet doen.quote:
Die tanks staan daar dus puur defensief?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:59 schreef TeenWolf het volgende:
Gaan ze niet doen.
Ten eerste dan schreeuwt Assad moord en brand vanwege grens schennis en ten tweede zitten er veel pkk'ers waar Turkije niets van moet hebben.
Tevens wilt Turkije zich niet vrijwillig in een wespennest gooien.
Haha, wat lul je nou? Heb je de filmpjes niet gezien dan of was dat ook in scene gezet?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar heb ik ook nog steeds mijn vraagtekens bij ja.
Gelukkig blijven er nog genoeg PKK'ers over.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:09 schreef Biebsie het volgende:
Win win situatie voor turkije! Eeuwenoude vijand (pkk) wordt nu door jihadisten afgeslacht, IS WEET dat turkije niet zal ingrijpen en daarom stoppen ze niet met de kobane offensief.
Heb jij de daadwerkelijke onthoofding gezien dan ?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Haha, wat lul je nou? Heb je de filmpjes niet gezien dan of was dat ook in scene gezet?
Ja, misselijkmakend filmpje is het, ik heb 1 seconde gezien toen kon ik niet verder kijken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb jij de daadwerkelijke onthoofding gezien dan ?
Van die Foley heb je de onthoofding gezien ?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, misselijkmakend filmpje is het, ik heb 1 seconde gezien toen kon ik niet verder kijken.
Als Kobane valt, zal het aantal PKK'ers in Turkije vertienvoudigen. Daarnaast: het gaat hier om de YPG vooral.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:09 schreef Biebsie het volgende:
Win win situatie voor turkije! Eeuwenoude vijand (pkk) wordt nu door jihadisten afgeslacht, IS WEET dat turkije niet zal ingrijpen en daarom stoppen ze niet met de kobane offensief.
ISIS propagandaquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:17 schreef Biebsie het volgende:
Van mij mag de rest van de PKK hun communistische broeders joinen. Zijn we gelijk van dat tuig af en daarna IS afmaken en de IF goed bewapenen, harakt hazm ook natuurlijk...
De PKK is allang geen communistische partij meer. Of geloof je dat China en Rusland dat ook nog zijn?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:17 schreef Biebsie het volgende:
Van mij mag de rest van de PKK hun communistische broeders joinen. Zijn we gelijk van dat tuig af en daarna IS afmaken en de IF goed bewapenen, harakt hazm ook natuurlijk...
China wel ze noemen het niet voor niets de communistische partijquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:18 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De PKK is allang geen communistische partij meer. Of geloof je dat China en Rusland dat ook nog zijn?
Je maakt een grapje hopelijkquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:27 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
China wel ze noemen het niet voor niets de communistische partij
Turkije ook, reden genoeg om ze naar de filistijnen te knallen vind ik.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:28 schreef Biebsie het volgende:
#care ..... Ze hebben onschuldig Turks bloed aan hun handen, reden genoeg om ze naar de filistijnen te knallen vind ik.
Het Turkse leger heeft ook onschuldig Koerdisch bloed aan hun handen, stuur je die ook naar de filistijnen?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:28 schreef Biebsie het volgende:
#care ..... Ze hebben onschuldig Turks bloed aan hun handen, reden genoeg om ze naar de filistijnen te knallen vind ik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Communist_Party_of_Chinaquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:29 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Je maakt een grapje hopelijk
Zoals ik al zei, geloof je echt dat China nog communistisch is? Weet jij wel waar het communisme voor staat?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:32 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Communist_Party_of_China
[ afbeelding ]
Ze willen de Turken daar niet eens hebben, wapens willen ze hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:59 schreef Aloulou het volgende:
Grappig dat men nu boos naar Turkije kijkt...waarom zou Turkije zich geroepen moeten voelen om PKK-Koerden te helpen voordat ze het onderspit delven? We verwachten toch ook niet dat Amerika zich na veel gehuil en verwijten geroepen voelt al-Qaida-Arabieren te helpen voordat ze naar het hiernamaals worden geschoten?
Dit is een probleem van de Syrische Koerden, moeten ze zelf maar oplossen. Turkije zou helemaal leip zijn die PKK-ers daar te helpen
Dan moeten ze bij Amerika zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:01 schreef UpsideDown het volgende:
Ze willen de Turken daar niet eens hebben, wapens willen ze hebben.
Ze krijgen ze nu van de PUK en PKK, alleen zijn ze daar door die lastige Turken moeilijk de grens over te krijgen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dan moeten ze bij Amerika zijn.
Of anders Barzani? Die heeft aardig wat versterkingen gekregen toch?
Gezien de problematische geschiedenis tussen de PKK en de Turkse staat kan je niet verwachten dat de Turken hen een handje mee gaan helpen. Die houden de deur gewoon dicht. Verstandig. En hopen dat ze het onderspit delven in Kobane en vervolgens andere steden. Wat ze zelf niet konden heeft dan ISIS wel (bij PKK in Syrie in ieder geval) voor elkaar gekregen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:08 schreef UpsideDown het volgende:
Ze krijgen ze nu van de PUK en PKK, alleen zijn ze daar door die lastige Turken moeilijk de grens over te krijgen.
SPOILER: oogst in KobaneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Dan mogen de Turken zelf ISIS verslaan in noord Syri, niemand anders gaat het doen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Gezien de problematische geschiedenis tussen de PKK en de Turkse staat kan je niet verwachten dat de Turken hen een handje mee gaan helpen. Die houden de deur gewoon dicht. Verstandig. En hopen dat ze het onderspit delven in Kobane en vervolgens andere steden. Wat ze zelf niet konden heeft dan ISIS wel (bij PKK in Syrie in ieder geval) voor elkaar gekregen.
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:13 schreef UpsideDown het volgende:
Wil je dode PKK zien?SPOILER: oogst in KobaneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Kobane zijn het voornamelijk dode baardapen, ze lopen als ratten in de YPG vallen.quote:
Zeg dat nog een keer wanneer de zwarte vlaggen over kobane wapperenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:16 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Kobane zijn het voornamelijk dode baardapen, ze lopen als ratten in de YPG vallen.
Dat roep je al maanden, nog steeds niet gelukt.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:17 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Zeg dat nog een keer wanneer de zwarte vlaggen over kobane wapperen.
Ben je pro isis ?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:17 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Komt ie weer met z'n verkapte pro-baardapenpostsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:17 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Je baardvriendjes kunnen de PKK niet eens verslaan, hoe moet dat straks met het Syrisch leger en Hezbollah?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:22 schreef Biebsie het volgende:
Nee ik ben niet pro IS, ik ben pro FSA / IF. Maar de PKK zijn we liever kwijt dan rijk, als IS het vuile werk doet vind ik dat allemaal best.
Waarom zo lang wachten, ze durven zeker niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:27 schreef Biebsie het volgende:
Nogmaals, zeg dat maar wanneer kobane is gevallen en veel pkk hoofdjes (letterlijk) gaan rollen.....
Een vliegbasis is niet echt te vergelijken met een stad.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:34 schreef Biebsie het volgende:
Het verbaast me niks, IS heeft zeker meer dan week intensief oorlog gevoerd om een zwaar bewapende vliegbasis (tabqa) over te nemen. Dus ik geef kobane nog een paar dagen tijd, er zijn al berichten dat de straatgevechten binnen de stad al zijn begonnen.
Ik vind het nogal knap ziek als je zo over andere mensen praat. Kijken of je dat nog zo fier beweerd als ISIS in Turkije tekeer gaat.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:27 schreef Biebsie het volgende:
Nogmaals, zeg dat maar wanneer kobane is gevallen en veel pkk hoofdjes (letterlijk) gaan rollen.....
Zijn die lichamen isis ? Lijkt alsof er vrouwen bij liggen ?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:45 schreef UpsideDown het volgende:
De YPG haalt ISIS-vlag neer in het bevrijde Rabia:
Dode baardapen ja, de beelden zijn geblurd dus slecht te zien wat het precies is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn die lichamen isis ? Lijkt alsof er vrouwen bij liggen ?
Hmm mja. Maar die in het midden lijkt echt op een vrouw.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dode baardapen ja, de beelden zijn geblurd dus slecht te zien wat het precies is.
Wat zeg je nou? PKK zijn laffe terroristen net zoals de IS, I could care less about them. Je hebt dubbele standaarden want als ik met zulke woorden over de IS zou spreken dan zou je het niet erg vinden.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik vind het nogal knap ziek als je zo over andere mensen praat. Kijken of je dat nog zo fier beweerd als ISIS in Turkije tekeer gaat.
Nou en. Hoe meer ISIS-doden hoe meer vreugd.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm mja. Maar die in het midden lijkt echt op een vrouw.
Lang haar idd, ik kan ook geen onbewerkte beelden vinden. Kunnen ook nog gesneuvelde YPG'ers zijn, daar zitten veel vrouwen bij.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm mja. Maar die in het midden lijkt echt op een vrouw.
Ik heb geen dubbele standaard. Iedereen die het prachtig vind dat andere mensen afgemaakt worden is in mijn ogen een onbenul.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:52 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Wat zeg je nou? PKK zijn laffe terroristen net zoals de IS, I could care less about them. Je hebt dubbele standaarden want als ik met zulke woorden over de IS zou spreken dan zou je het niet erg vinden.
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:00 schreef Biebsie het volgende:
Turken zijn trouw aan hun vaderland, het zijn eerder laffe koerden die zich hebben aangesloten bij de IS die nu oorlog voeren tegen hun eigen soort.
In dit topic is vanmorgen anders nog een ISIS-video gepost waar Turken in voorkwamen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:00 schreef Biebsie het volgende:
Turken zijn trouw aan hun vaderland, het zijn eerder laffe koerden die zich hebben aangesloten bij de IS die nu oorlog voeren tegen hun eigen soort.
Report: as many as 1,000 Turks fighting among ISISquote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:00 schreef Biebsie het volgende:
1000 op een bevolking van 77 miljoen?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Report: as many as 1,000 Turks fighting among ISIS
http://english.alarabiya.(...)ting-among-ISIS.html
Om maar te zwijgen over de stroom buitenlandse strijders die via Turkije hun weg weten naar ISIS toe. Ja ja die Turken toch.....
Ben jij Turk?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:00 schreef Biebsie het volgende:
Ja, duuuuh.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In dit topic is vanmorgen anders nog een ISIS-video gepost waar Turken in voorkwamen.
Hans en Margriet vechten ook voor IS. Klopt helemaal.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ja, duuuuh.
Er zijn tevens ook veel Turken van Arabische afkomst die in het oosten/zuidoosten leven en er zijn ook Nederlanders met Nederlands bloed die bij de IS vechten.Die praten ook Nederlands op video's.
Ah. Je geeft dus wel om ze.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:52 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Wat zeg je nou? PKK zijn laffe terroristen net zoals de IS, I could care less about them.
NEDERLANDSE moslimsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:16 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Hans en Margriet vechten ook voor IS. Klopt helemaal.
Dus Turken blijken niet allemaal zo trouw aan pappa Erdogan, die deze overlopers hard zal straffen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:13 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ja, duuuuh.
Er zijn tevens ook veel Turken van Arabische afkomst die in het oosten/zuidoosten leven en er zijn ook Nederlanders met Nederlands bloed die bij de IS vechten.Die praten ook Nederlands op video's.
Afgelopen dagen veel fitties op universiteiten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:20 schreef Stimorol- het volgende:
Ik kijk nu anders naar Turken die voor Isid zijn en een hele universiteit naar de kanker helpen.
Ze maken mij boos. Stomme Turken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Afgelopen dagen veel fitties op universiteiten.
Niemand hier die beweert dat PKK lieverdjes zijn, zij vechten echter om hun grondgebied en mede-Koerden te beschermen tegen nihilistische honden als ISIS, een groepering waar jij in verhulde bewoordingen zeker wel sympathie lijkt te hebben als ik zo je postgeschiedenis doorneem en je opmerkingen over sjiieten en dergelijke.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:52 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Wat zeg je nou? PKK zijn laffe terroristen net zoals de IS, I could care less about them. Je hebt dubbele standaarden want als ik met zulke woorden over de IS zou spreken dan zou je het niet erg vinden.
Oh the ironyquote:
Ik krijg net wat berichten door dat er idd gevechten zijn tussen ISIS sympathisanten en linksen/liberalen op de universiteiten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Afgelopen dagen veel fitties op universiteiten.
Jij bent zelf een Alevitische Turk dan neem ik aan?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze maken mij boos. Stomme Turken.
Van die baardapen inderdaad.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:37 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik krijg net wat berichten door dat er idd gevechten zijn tussen ISIS sympathisanten en linksen/liberalen op de universiteiten.
Is het te zwaar om te stellen dat het ook hoogstwaarschijnlijk AKP-stemmers zullen zijn?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Van die baardapen inderdaad.
Walgelijke figuren.
twitter:PaulaSlier_RT twitterde op donderdag 02-10-2014 om 12:30:1939 people have been killed in #US-led #airstrikes in #Syria just yesterday, 30 of which children as young as 9. reageer retweet
twitter:HebaDelacres twitterde op donderdag 02-10-2014 om 12:43:19#Syria | The final resting place for the Angels martyred in the double bombing in Al-Akrama, #Homs - Allah yer7amon http://t.co/TzBV2El7BA reageer retweet
Waarom wordt in deze Tweet de VS verantwoordelijk gehouden voor de autobommen?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:42 schreef SadPanda het volgende:
twitter:PaulaSlier_RT twitterde op donderdag 02-10-2014 om 12:30:1939 people have been killed in #US-led #airstrikes in #Syria just yesterday, 30 of which children as young as 9. reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op donderdag 02-10-2014 om 18:42:06YPG commandr tells me: "No YPG retreat. We'll fight ISIS till last man. We expect ISIS 2 enter #Kobane any moment; they won't get out alive" reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op donderdag 02-10-2014 om 18:46:38YPG commander in #Kobane: "ISIS outside Kobane had upper hand due to heavy weapons. Inside town, its man to man. We wait 4 them' @akhbar reageer retweet
Waar zie jij in vredesnaam autobommen staan? Er staat airstrikes, luchtaanvallen dus.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:50 schreef Toga het volgende:
[..]
Waarom wordt in deze Tweet de VS verantwoordelijk gehouden voor de autobommen?
Ja, maar de slachtoffers die ze noemt zijn de slachtoffers van de autobommen, tenzij de "door de VS geleide aanvallen" hl toevallig evenveel slachtoffers heeft opgeleverd..quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar zie jij in vredesnaam autobommen staan? Er staat airstrikes, luchtaanvallen dus.
oh god, hier komt jouw anti vs propagandaquote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:42 schreef SadPanda het volgende:
Dan zal de BBC het wel verwisseld hebben want het aantal doden bij de autobommen is hoger:quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:54 schreef Toga het volgende:
[..]
Ja, maar de slachtoffers die ze noemt zijn de slachtoffers van de autobommen, tenzij de "door de VS geleide aanvallen" hl toevallig evenveel slachtoffers heeft opgeleverd..
twitter:
Koerd ipv TR.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:37 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik krijg net wat berichten door dat er idd gevechten zijn tussen ISIS sympathisanten en linksen/liberalen op de universiteiten.
[..]
Jij bent zelf een Alevitische Turk dan neem ik aan?
Er zijn veel conservatievere partijen dan AKP dus denk het niet eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:39 schreef primakov het volgende:
[..]
Is het te zwaar om te stellen dat het ook hoogstwaarschijnlijk AKP-stemmers zullen zijn?
Zulke aantallen lopen meestal op als zwaar gewonden ook het loodje leggen. Maar zo maar even zo'n suggestieve Tweet neergooien zonder bron of vermelding van de locatie lijkt me wat ongepast. Maar dat weet je zelf ook natuurlijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan zal de BBC het wel verwisseld hebben want het aantal doden bij de autobommen is hoger:twitter:
Ik vind deze journalist betrouwbaar en er is niks suggestief aan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:07 schreef Toga het volgende:
[..]
Maar zo maar even zo'n suggestieve Tweet neergooien zonder bron of vermelding van de locatie lijkt me wat ongepast. Maar dat weet je zelf ook natuurlijk.
'ik vindt'. Je denkt toch niet dat je na zo'n fout nog serieus genomen zult worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vindt deze journalist betrouwbaar en er is niks suggestief aan.
Volgens mij zijn er 550 zetelsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:12 schreef Stimorol- het volgende:
298 stemmen aangenomen. Iemand enig idee hoeveel stemmen er in totaal gegeven zijn dan?
Ok man.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:13 schreef Bensel het volgende:
[..]
'ik vindt'. Je denkt toch niet dat je na zo'n fout nog serieus genomen zult worden.
Irak ve Suriye'den Trkiye'ye ynelik terr tehdidine karşı TSK'nın yurt dışına gnderilmesi iin hkmete izin verilmesini ieren başbakanlık tezkeresi, 298 oy ile kabul edildi. Oylamada 98 red oyu kullanıldıquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:12 schreef Stimorol- het volgende:
298 stemmen aangenomen. Iemand enig idee hoeveel stemmen er in totaal gegeven zijn dan?
Ervan uitgaande dat er in het parlement genoeg steun zal zijn voor militaire interventie in Irak en Syrie ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de gevolgen in Turkije zelf voor ISIS, en de facilitering van hun doorvoer naar de Irak en Syri, zal Turkije de grenzen beter bewaken?, mogelijke jihadisten (ook dus Turkse) die van plan zijn naar deze landen te gaan op te pakken/verstoren, financile en logistieke steun aan ISIS dichtknijpen en een PR-campagne tegen hun verwerpelijke ideologie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er zijn veel conservatievere partijen dan AKP dus denk het niet eerlijk gezegd.
Duidelijk, sagolquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Irak ve Suriye'den Trkiye'ye ynelik terr tehdidine karşı TSK'nın yurt dışına gnderilmesi iin hkmete izin verilmesini ieren başbakanlık tezkeresi, 298 oy ile kabul edildi. Oylamada 98 red oyu kullanıldı
Lijkt me rel.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:16 schreef SadPanda het volgende:
49 hostages swapped for 180 ISIL terrorists, report claims
The terrorist group the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) released 49 hostages who were abducted from the Turkish Consulate General in Mosul in June in exchange for Turkey's release of 180 key figures from the jihadist group, the Taraf daily reported on Thursday.
http://www.todayszaman.co(...)t-claims_360523.html
Dat ben was toch al duidelijk?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lijkt me rel.
Erdoğan zei ook "wat als we gevangenen hebben geruild? Zijn onze mensen dat niet waard? "
Veel landen doet dat overigens.
Verder blijkt hieruit dat Turkije nooit echt direct IS heeft gesteund, als ze zoveel IS gevangenen hadden..
Nee, die IS terroristen werden overgedragen door de Al-Tawhid brigade rebellen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:20 schreef De_Guidance het volgende:
Verder blijkt hieruit dat Turkije nooit echt direct IS heeft gesteund, als ze zoveel IS gevangenen hadden..
Ze hebben niet duidelijk genoeg afstand genomen. Helaasquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nou veel mensen lijken hier te beweren dat Turkije IS heeft opgericht danwel echt steunt
Die Koerden die stemmen op erdogan zien zichzelf niet eens als Koerd maar eerder als Moslim vandaar dat ze ook op erdogan stemmen. Van hun zal erdogan echt geen last krijgen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:06 schreef primakov het volgende:
Ahh, hoe percipieer jij situatie nu tussen Turkije en de PKK? Hier werd laatst een artikel gepost inhoudende dat Ocalan het staakt het vuren niet lang meer leek te handhaven indien de stad Kobani zou vallen mede door de weinige bereidwilligheid van de Turken om Koerden hun broeders te hulp te laten schieten?
Zouden de op Erdogan stemmende Koerden zich dan eindelijk eens achter de oren krabben omtrent de werkelijke belangen die hij heeft en zijn opstelling richten de Koerden in Syri?
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 02-10-2014 om 17:45:46#BreakingNews:Hundreds of Jabhat al-Nusra defecting to #IslamicState, leaving their position in Idlib and Aleppo & reaching Raqqa & Hasaka reageer retweet
Maakt voor de SAA en YPG weinig uit, zijn beide keren opponenten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:28 schreef SadPanda het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 02-10-2014 om 17:45:46#BreakingNews:Hundreds of Jabhat al-Nusra defecting to #IslamicState, leaving their position in Idlib and Aleppo & reaching Raqqa & Hasaka reageer retweet
Heeft Al Nusra recent nog tegen de YPG gevochten dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Maakt voor de SAA en YPG weinig uit, zijn beide keren opponenten.
Duidelijkquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:24 schreef Djibril het volgende:
[..]
Die Koerden die stemmen op erdogan zien zichzelf niet eens als Koerd maar eerder als Moslim vandaar dat ze ook op erdogan stemmen. Van hun zal erdogan echt geen last krijgen.
Daarnaast snap ik niet waarom Koerden naar Ocalan luisteren uberhaupt. Hij moest zichzelf dood schieten in plaats van vluchten. Duizenden Koerdische strijders hebben zichzelf door de hoofd geschoten nadat ze tot de laatste kogel hadden gevochten. Dit moest Ocalan ook doen.
Daarnaast waarom wachten tot Kobani valt? Het is toch al duidelijk dat Turkije isis helpt en dit roept de PKK ook elke dag. Waarom schorten ze die besprekingen niet gewoon op? Nee omdat zij Ocalan net zo aanbidden als Turken attaturk.
Kobane zit in een benarde situatie, waar ze in het begin het goed uithielden en zelfs af en toe terreinwinst konden boeken is het nu andersom. Ze trekken zich steeds meer terug de stad in om verliezen aan de lage kant te houden. Ze hopen op een stalingrad effect, maar dat zie ik niet gebeuren. De Russen werden niet in hun rug aangevallen in stalingrad terwijl de Koerden daar wel mee te maken hebben.
Zuidelijke front en Westelijke front zijn redelijk stabiel maar het Oostenlijke front krijgt rake klappen.
Tot nu toe is het aan alle drie de fronten ook voor isis een zware strijd geweest met vele doden en verliezen aan hun kant. Maar zij hebben nog genoeg aanvoerlijnen en zolang zij Turkije aan hun kant hebben kan VS ze bombarderen als ze willen isis gaat er geen last van krijgen.
Zodra Kobane valt gaat Turkije ook de bufferzone instellen en is erdogan een stap dichterbij zijn grote droom om sultan te worden.
Voordat ISIS ze verdreef naar het westen van Syri, daarna zo nu en dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heeft Al Nusra recent nog tegen de YPG gevochten dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Wat is de relatie tussen de Koerden in Noord-Syri en Assad dan precies, voorzover ik weet bestrijden ze elkaar niet? Is er een soort verbond tussen ze, gezien hun gezamenlijke vijand?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Voordat ISIS ze verdreef naar het westen van Syri, daarna niet veel meer volgens mij.
Toen de pleuris net uitbrak waren de Koerden redelijk neutraal in het conflict. Nu werken ze (noodgedwongen) met elkaar omdat ISIS hun gezamelijke vijand is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:39 schreef primakov het volgende:
[..]
Wat is de relatie tussen de Koerden in Noord-Syri en Assad dan precies, voorzover ik weet bestrijden ze elkaar niet? Is er een soort verbond tussen ze, gezien hun gezamenlijke vijand?
Doe maar 3.000.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:23 schreef UpsideDown het volgende:
Indirect steunen is al erg genoeg.![]()
Ze kunnen goedmaken door binnen 24 uur 300 baardapen om te leggen.
Koerden in Noord-Syrie willen het liefst assad een kopje kleiner maken, want de arabische revolutie mag net 3 jaar oud zijn de Koerdische strijd tegen assad is al veel langer bezig.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:39 schreef primakov het volgende:
[..]
Wat is de relatie tussen de Koerden in Noord-Syri en Assad dan precies, voorzover ik weet bestrijden ze elkaar niet? Is er een soort verbond tussen ze, gezien hun gezamenlijke vijand?
Dat zou fantastisch zijn, maar ik denk dat Turkije helemaal niks gaat doen. Volgens analisten zijn er teveel fanboys en cellen actief in Turkije, waardoor ze zich geen operatie tegen ISIS kunnen permiteren. Vandaag ISIS aanvallen, is morgen een autobom in Istanbul.quote:
Duidelijke uiteenzetting, zo te zien is Assad tactischer gaan opereren mbv Russische strategen. Heb je ook NL/Engelse bronnen waar je veel van deze informatie uit hebt gedestilleerd? En dan bedoel ik geen twitteraccounts maar, zo min mogelijk biased bronnen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:55 schreef Djibril het volgende:
[..]
Koerden in Noord-Syrie willen het liefst assad een kopje kleiner maken, want de arabische revolutie mag net 3 jaar oud zijn de Koerdische strijd tegen assad is al veel langer bezig.
Maar assad luisterde naar de Russische strategen:
Je kan niet tegen de Koerden vechten want die zijn veel verder in hun guerilla oorlog voering plus ze zijn verenigd als een(er loopt geen barzani rond tussen hun). Laat de Koerdische gebieden vrij want niemand zal de Koerden helpen. In tegendeel de overgelopen soldaten zullen tegen Koerden vechten omdat ook de overgelopen soldaten nog steeds de Arabische nationalisme hebben. Ook zullen de Islamieten tegen de Seculiere Koerden vechten.
Daarnaast zullen ze ook never nooit steun krijgen van Turkije noch van de Koerden in Irak want Barzani is een Turkse hond.
Nee laat de Koerden hun gang gaan, daar zul je alleen maar verlies leiden als je nu oorlog gaat zoeken. Pak ze als laatste want niemand zal ze helpen.
Dus vertrok assad met zijn legertje uit de Koerdische gebieden en probeerden het met de Koerden goed te maken door ze na 40 (!) jaar staatsburgerschap te geven. De Koerden trapten hier niet in en hebben autonomie uitgeroepen.
Waarom is de YPG/PKK zo gevaarlijk voor Turkije/Syrie/Irak/Iran?
Omdat ze nationalistisch zijn en tribale invloeden hebben verworpen. Vroeger konden Koerden tegen elkaar worden uitgespeeld doordat ze trouw waren aan hun stam inplaats van aan het Koerd zijn. Door YPG/PKK is dit veranderd. Veel Koerden zien zich als Koerd en niet meer als een lid van een stam. Zij zien geen verschillen meer tussen de Koerden uit andere gebieden, dit zag je ook aan het aantal Koerden dat de grens overging om in Syrie zich bij YPG aan te sluiten.
Waar heersen nog Koerdische stamhoofden?
In Zuid-Koerdistan(Irak) waar barzani de dienst uit maakt, geen wonder dat Turkije hier ook grote invloed heeft. Het is zelfs meer een Turkse Colony geworden, ondanks wat de Zuid-Koerden beweren. Probeer maar eens daar een chocolade reep te krijgen dat niet door de voedsel gigant Ulker is gemaakt.
Nee, Turkije heeft het lekker met Zuid-Koerdistan en zullen het ook zo houden.
Barzani gaat ook never nooit onafhankelijkheid uitroepen. Had hij gewoon als drukmiddel gebruikt om Maliki weg te krijgen.
Hoe pakt Turkije/Syrie/Iran de PKK/YPG aan?
Militair zijn ze erachter gekomen dat je niet kan winnen van PKK/YPG. Het zijn guerilla groeperingen die toch wel overleven. Nee ze hebben het over een andere strategie gegooid. Kunnen we de Koerden niet meer tegen elkaar uitspelen omdat ze geen stamhoofden meer gehoorzamen? Prima dan halen we de geloof erbij. Dat zie je nu ook, veel van die islamitische Koerden die op akp stemmen of op moslimbroederschap en zelfs pkk/ypg haten.
Islam wordt gebruikt om de Koerden aan parten te spelen(Ook gebruiken ze natuurlijk ook hun hondje barzani).
Hoop dat ik een duidelijke antwoord op je vragen heb gegeven.
Ik denk niet dat dat zo gezegd kan worden. De Koerdische onafhankelijkheid is juist dichterbij dan ooit. Irak is er in feite niet meer, het is al opgedeeld.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:55 schreef Djibril het volgende:
Barzani gaat ook never nooit onafhankelijkheid uitroepen. Had hij gewoon als drukmiddel gebruikt om Maliki weg te krijgen.
Dit heb ik allemaal geleerd na 3 jaar dit conflict intensief te volgen. Ik zou zeggen lees af en toe een stuk van Michael Rubin, hij heeft vaak goede teksten waarbij je door kan klikken bij bronnen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:00 schreef primakov het volgende:
[..]
Duidelijke uiteenzetting, zo te zien is Assad tactischer gaan opereren mbv Russische strategen. Heb je ook NL/Engelse bronnen waar je veel van deze informatie uit hebt gedestilleerd? En dan bedoel ik geen twitteraccounts maar, zo min mogelijk biased bronnen.
Ik had deze al op m'n bestellijst staan, ik zal 'm meteen bestellenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:08 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit heb ik allemaal geleerd na 3 jaar dit conflict intensief te volgen. Ik zou zeggen lees af en toe een stuk van Michael Rubin, hij heeft vaak goede teksten waarbij je door kan klikken bij bronnen.
Ook kan ik je zijn boek aanraden, leuke leesvoer.
Tuuuuuuuuuuuuuurlijk, als je Asrat aanhang bent mag je demonstreren.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 21:35 schreef SadPanda het volgende:
Assad aanhangers demonstreren tegen de gouverneur van het gouvernement Homs (plaats van de aanslag gisteren), ze zeggen dat ze niet genoeg worden beschermd en willen meer aanwezigheid van het leger. Ook willen ze een brutere aanpak van de terroristen.
https://www.facebook.com/(...)t=vb.393011120733530
Zo zie je maar dat demonstreren mag zolang het vreedzaam is en geen terrorisme steunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De CHP stemde tegen omdat het doel van Erdorat Assad verwijderen is. AKP'ers blijven dat zeggen en zien het als prioriteit.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:10 schreef TeenWolf het volgende:
Wel grappig dat Erdogan's partij die door iedereen hier gehaat wordt, instemde met de motie om eventueel militair in te grijpen tegen IS terwijl de CHP (Ataturk) partij massaal tegen stemde.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 02-10-2014 om 22:14:00Tja, weer een enclave die de wereld onder de voet laat lopen vanwege geo-politieke redenen. #Kobane #Srebrenica #epa reageer retweet
Vind ze makkelijker denk ikquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:24 schreef vigen98 het volgende:
Wie kijkt nieuwsuur? Jezus, wat is die vrouw irritantin plaats van I S of ISIS of ISIL te zeggen zeggen ze iesch
+ Cerska + Konjevic Polje + Zvornikquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:24 schreef .Exe het volgende:
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 02-10-2014 om 22:14:00Tja, weer een enclave die de wereld onder de voet laat lopen vanwege geo-politieke redenen. #Kobane #Srebrenica #epa reageer retweet
Zie ik jammergenoeg ook gebeurenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:24 schreef .Exe het volgende:
Hou jij je kankerbek.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanni er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
Iedereen, maar behalve jij ziet het?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:26 schreef De_Guidance het volgende:
Wel knap hoe het MO tegen elkaar wordt uitgespeeld.
Terwijl het fundament van het problemen toch het random trekken van grenzen is geweest.
Maar goed de volkeren van het Midden-Oosten hebben inmiddels zo'n teringhekel aan elkaar en laten het maar gebeuren.
Tja, helaas is iedereen te achterlijk om het in te zien.
Niet waar? Het is de UN die dat zegt hoor.quote:
Vertel jij eens wat het alternatief is in Syrie..quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Niet waar? Het is de UN die dat zegt hoor.
De VN heeft ook de Armeense genocide erkent, maar dan zijn ze zeker opeens geen goede bron?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ja, het was ook de UN die zei dat Saddam WMD's hadquote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Juist!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja, het was ook de UN die zei dat Saddam WMD's had
Dat zou kunnen, het is hun goed recht.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De VN heeft ook de Armeense genocide erkent, maar dan zijn ze zeker opeens geen goede bron?
Foxnews en telegraph vriend.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
GastBen jij van de Nederlandsw Erdorat propagandamachine?
Nou ja. Meer zien het.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:27 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Iedereen, maar behalve jij ziet het?
Nee inderdaad een Valk die constant loopt kankeren op moslims in elk topic heeft het beste voor met de bevolking van het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
GastBen jij van de Nederlandsw Erdorat propagandamachine?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |