Maakt voor de SAA en YPG weinig uit, zijn beide keren opponenten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:28 schreef SadPanda het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 02-10-2014 om 17:45:46#BreakingNews:Hundreds of Jabhat al-Nusra defecting to #IslamicState, leaving their position in Idlib and Aleppo & reaching Raqqa & Hasaka reageer retweet
Heeft Al Nusra recent nog tegen de YPG gevochten dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Maakt voor de SAA en YPG weinig uit, zijn beide keren opponenten.
Duidelijkquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:24 schreef Djibril het volgende:
[..]
Die Koerden die stemmen op erdogan zien zichzelf niet eens als Koerd maar eerder als Moslim vandaar dat ze ook op erdogan stemmen. Van hun zal erdogan echt geen last krijgen.
Daarnaast snap ik niet waarom Koerden naar Ocalan luisteren uberhaupt. Hij moest zichzelf dood schieten in plaats van vluchten. Duizenden Koerdische strijders hebben zichzelf door de hoofd geschoten nadat ze tot de laatste kogel hadden gevochten. Dit moest Ocalan ook doen.
Daarnaast waarom wachten tot Kobani valt? Het is toch al duidelijk dat Turkije isis helpt en dit roept de PKK ook elke dag. Waarom schorten ze die besprekingen niet gewoon op? Nee omdat zij Ocalan net zo aanbidden als Turken attaturk.
Kobane zit in een benarde situatie, waar ze in het begin het goed uithielden en zelfs af en toe terreinwinst konden boeken is het nu andersom. Ze trekken zich steeds meer terug de stad in om verliezen aan de lage kant te houden. Ze hopen op een stalingrad effect, maar dat zie ik niet gebeuren. De Russen werden niet in hun rug aangevallen in stalingrad terwijl de Koerden daar wel mee te maken hebben.
Zuidelijke front en Westelijke front zijn redelijk stabiel maar het Oostenlijke front krijgt rake klappen.
Tot nu toe is het aan alle drie de fronten ook voor isis een zware strijd geweest met vele doden en verliezen aan hun kant. Maar zij hebben nog genoeg aanvoerlijnen en zolang zij Turkije aan hun kant hebben kan VS ze bombarderen als ze willen isis gaat er geen last van krijgen.
Zodra Kobane valt gaat Turkije ook de bufferzone instellen en is erdogan een stap dichterbij zijn grote droom om sultan te worden.
Voordat ISIS ze verdreef naar het westen van Syri, daarna zo nu en dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heeft Al Nusra recent nog tegen de YPG gevochten dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Wat is de relatie tussen de Koerden in Noord-Syri en Assad dan precies, voorzover ik weet bestrijden ze elkaar niet? Is er een soort verbond tussen ze, gezien hun gezamenlijke vijand?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Voordat ISIS ze verdreef naar het westen van Syri, daarna niet veel meer volgens mij.
Toen de pleuris net uitbrak waren de Koerden redelijk neutraal in het conflict. Nu werken ze (noodgedwongen) met elkaar omdat ISIS hun gezamelijke vijand is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:39 schreef primakov het volgende:
[..]
Wat is de relatie tussen de Koerden in Noord-Syri en Assad dan precies, voorzover ik weet bestrijden ze elkaar niet? Is er een soort verbond tussen ze, gezien hun gezamenlijke vijand?
Doe maar 3.000.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:23 schreef UpsideDown het volgende:
Indirect steunen is al erg genoeg.![]()
Ze kunnen goedmaken door binnen 24 uur 300 baardapen om te leggen.
Koerden in Noord-Syrie willen het liefst assad een kopje kleiner maken, want de arabische revolutie mag net 3 jaar oud zijn de Koerdische strijd tegen assad is al veel langer bezig.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:39 schreef primakov het volgende:
[..]
Wat is de relatie tussen de Koerden in Noord-Syri en Assad dan precies, voorzover ik weet bestrijden ze elkaar niet? Is er een soort verbond tussen ze, gezien hun gezamenlijke vijand?
Dat zou fantastisch zijn, maar ik denk dat Turkije helemaal niks gaat doen. Volgens analisten zijn er teveel fanboys en cellen actief in Turkije, waardoor ze zich geen operatie tegen ISIS kunnen permiteren. Vandaag ISIS aanvallen, is morgen een autobom in Istanbul.quote:
Duidelijke uiteenzetting, zo te zien is Assad tactischer gaan opereren mbv Russische strategen. Heb je ook NL/Engelse bronnen waar je veel van deze informatie uit hebt gedestilleerd? En dan bedoel ik geen twitteraccounts maar, zo min mogelijk biased bronnen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:55 schreef Djibril het volgende:
[..]
Koerden in Noord-Syrie willen het liefst assad een kopje kleiner maken, want de arabische revolutie mag net 3 jaar oud zijn de Koerdische strijd tegen assad is al veel langer bezig.
Maar assad luisterde naar de Russische strategen:
Je kan niet tegen de Koerden vechten want die zijn veel verder in hun guerilla oorlog voering plus ze zijn verenigd als een(er loopt geen barzani rond tussen hun). Laat de Koerdische gebieden vrij want niemand zal de Koerden helpen. In tegendeel de overgelopen soldaten zullen tegen Koerden vechten omdat ook de overgelopen soldaten nog steeds de Arabische nationalisme hebben. Ook zullen de Islamieten tegen de Seculiere Koerden vechten.
Daarnaast zullen ze ook never nooit steun krijgen van Turkije noch van de Koerden in Irak want Barzani is een Turkse hond.
Nee laat de Koerden hun gang gaan, daar zul je alleen maar verlies leiden als je nu oorlog gaat zoeken. Pak ze als laatste want niemand zal ze helpen.
Dus vertrok assad met zijn legertje uit de Koerdische gebieden en probeerden het met de Koerden goed te maken door ze na 40 (!) jaar staatsburgerschap te geven. De Koerden trapten hier niet in en hebben autonomie uitgeroepen.
Waarom is de YPG/PKK zo gevaarlijk voor Turkije/Syrie/Irak/Iran?
Omdat ze nationalistisch zijn en tribale invloeden hebben verworpen. Vroeger konden Koerden tegen elkaar worden uitgespeeld doordat ze trouw waren aan hun stam inplaats van aan het Koerd zijn. Door YPG/PKK is dit veranderd. Veel Koerden zien zich als Koerd en niet meer als een lid van een stam. Zij zien geen verschillen meer tussen de Koerden uit andere gebieden, dit zag je ook aan het aantal Koerden dat de grens overging om in Syrie zich bij YPG aan te sluiten.
Waar heersen nog Koerdische stamhoofden?
In Zuid-Koerdistan(Irak) waar barzani de dienst uit maakt, geen wonder dat Turkije hier ook grote invloed heeft. Het is zelfs meer een Turkse Colony geworden, ondanks wat de Zuid-Koerden beweren. Probeer maar eens daar een chocolade reep te krijgen dat niet door de voedsel gigant Ulker is gemaakt.
Nee, Turkije heeft het lekker met Zuid-Koerdistan en zullen het ook zo houden.
Barzani gaat ook never nooit onafhankelijkheid uitroepen. Had hij gewoon als drukmiddel gebruikt om Maliki weg te krijgen.
Hoe pakt Turkije/Syrie/Iran de PKK/YPG aan?
Militair zijn ze erachter gekomen dat je niet kan winnen van PKK/YPG. Het zijn guerilla groeperingen die toch wel overleven. Nee ze hebben het over een andere strategie gegooid. Kunnen we de Koerden niet meer tegen elkaar uitspelen omdat ze geen stamhoofden meer gehoorzamen? Prima dan halen we de geloof erbij. Dat zie je nu ook, veel van die islamitische Koerden die op akp stemmen of op moslimbroederschap en zelfs pkk/ypg haten.
Islam wordt gebruikt om de Koerden aan parten te spelen(Ook gebruiken ze natuurlijk ook hun hondje barzani).
Hoop dat ik een duidelijke antwoord op je vragen heb gegeven.
Ik denk niet dat dat zo gezegd kan worden. De Koerdische onafhankelijkheid is juist dichterbij dan ooit. Irak is er in feite niet meer, het is al opgedeeld.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:55 schreef Djibril het volgende:
Barzani gaat ook never nooit onafhankelijkheid uitroepen. Had hij gewoon als drukmiddel gebruikt om Maliki weg te krijgen.
Dit heb ik allemaal geleerd na 3 jaar dit conflict intensief te volgen. Ik zou zeggen lees af en toe een stuk van Michael Rubin, hij heeft vaak goede teksten waarbij je door kan klikken bij bronnen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:00 schreef primakov het volgende:
[..]
Duidelijke uiteenzetting, zo te zien is Assad tactischer gaan opereren mbv Russische strategen. Heb je ook NL/Engelse bronnen waar je veel van deze informatie uit hebt gedestilleerd? En dan bedoel ik geen twitteraccounts maar, zo min mogelijk biased bronnen.
Ik had deze al op m'n bestellijst staan, ik zal 'm meteen bestellenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:08 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit heb ik allemaal geleerd na 3 jaar dit conflict intensief te volgen. Ik zou zeggen lees af en toe een stuk van Michael Rubin, hij heeft vaak goede teksten waarbij je door kan klikken bij bronnen.
Ook kan ik je zijn boek aanraden, leuke leesvoer.
Tuuuuuuuuuuuuuurlijk, als je Asrat aanhang bent mag je demonstreren.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 21:35 schreef SadPanda het volgende:
Assad aanhangers demonstreren tegen de gouverneur van het gouvernement Homs (plaats van de aanslag gisteren), ze zeggen dat ze niet genoeg worden beschermd en willen meer aanwezigheid van het leger. Ook willen ze een brutere aanpak van de terroristen.
https://www.facebook.com/(...)t=vb.393011120733530
Zo zie je maar dat demonstreren mag zolang het vreedzaam is en geen terrorisme steunt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |