abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145058525
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
• De resten van Lisanne zijn overgedragen aan haar ouders.
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 25-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
pi_145058583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:42 schreef danyoromijn het volgende:
Zo'n jungle is echt niet te vergelijken met een wandeling in de Veluwe ofzoiets, waar je
elke 100 meter een bordje ziet hoe ver het nog lopen/fietsen is naar Arnhem/Hoenderloo,
het is een totale wildernis met vele tientallen kilometers niets anders dan bomen, als je
daarin terecht komt, zit je in een gigantisch doolhof omdat je letterlijk door de bomen het
bos niet meer ziet. Als je daar zonder gids loopt, is de kans dat je ergens (per ongeluk)
van het pad af gaat, echt groot. Ongetwijfeld is de kans dat je overdag bij goed weer van
het pad af raakt, een stuk minder groot, maar we weten al dat K & L 's avonds nog steeds
in deze jungle rondliepen en in het donker is de kans dat je de weg kwijt raakt veel groter.
Goed opgeschreven.
pi_145058594
Ik zie nog steeds niet waarom het niet gezien zijn een gids impliceert.
Make my day!
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:48:26 #4
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145058618
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:23 schreef danyoromijn het volgende:
En dat weten jullie op basis van de weinige informatie die er over de Culebra trail (Pianista heet
het slechts tot aan de Mirador) te vinden is en de uitspraak van de vader van Kris die tot aan
de eerste paddock is gelopen onder begeleiding van twee ervaren gidsen (en nadat hij
waarschijnlijk al veel informatie had opgezocht over deze trail).
Er is genoeg informatie te vinden. De uitstekende Telemetro video filmt alle heikele punten die er zijn in de route. Tot aan de kabelbruggen kun je niet verkeerd lopen. Kris en Lisanne hebben zonder moeite de bergbeek bereikt. Je hoeft namelijk maar 1 pad te volgen.

quote:
Bovendien is de Veluwe plat, terwijl dit park heel bergachtig is en in de Veluwe zijn geen dodelijke slangen, het is totaal niet met elkaar te vergelijken.
Slangen zijn stressgevoelige dieren die niet uit de bomen donderen om mensen aan te vallen. Los van dat, maak jij er onnodig een black box van. Ja, het gaat omhoog, en je zakt weg in de modder, daarom laten we Kris en Lisanne ook maar 1,3 km. per uur hoogstens vorderen.

We hebben het namelijk hemelsbreed over een ontzettend klein gebied. De verste vindplaats, is op 16 km. over het pad, vanaf het begin bij het Pianista restaurant. Dat het park westelijk heel groot is, waar je niet komt, is irrelevant. Die bloggers laten ook zien dat bij de rivier het pad alleen maar duidelijker wordt. Met daar vertakkingen naar Alto Romero, de bewoonde wereld.
pi_145058652
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:47 schreef agter het volgende:
Dat doet het ook niet. Het is slechts een aanname van Marije, geloof ik.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:30 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145058737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat doet het ook niet. Het is slechts een aanname van Marije, geloof ik.
ik sluit de mogelijkheid niet uit, dat klopt.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:38 #7
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145058745

Deze 4x4 komt een heel eind op het Pianista pad en is hier al de rivier overgestoken.
pi_145058764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:26 schreef Lutalo het volgende:
Maar in een dicht begroeid gebied blijf je ( buiten de regentijd) makkelijker op het pad, dan op de Veluwe.
Het is wanneer ik de film en diverse foto's bekijk niet overal even dicht begroeid.
Over het algemeen is meer een 'regenwoud' en minder een 'jungle'
(jungle impliceert dichte begroeïng waar je niet zomaar doorheen kunt lopen).
Iets dat op een pad lijkt zou je dus kunnen volgen i.p.v. het officiële pad.

In de Veluwe zijn overal verharde paden, geen zandpaadjes dwars door het bos,
en staan er regelmatig wegwijzers of andere signalen dat je je nog op het pad bevindt.
pi_145058783
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld wil aantonen dat er een gids bij K&L was, dan zul eerst het tegendeel moeten veronderstellen. Als je dan al redenerende bij een bewezen onwaarheid uitkomt, dan heb je daarmee bewezen dat er inderdaad een gids bij betrokken was.
Allemaal leuk en aardig en ik ben het met je eens maar de wetenschappelijke benadering wordt niet toegestaan. Je mag namelijk niet veronderstellen dat er wel een gids bij was en al redenerende bij een bewezen onwaarheid uitkomen zodat je hebt bewezen dat er inderdaad geen gids bij betrokken was. Dat wordt hier als "insinuatie" of "verdachtmaking" opgevat.
pi_145058799
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goed opgeschreven.
Niet mee eens, we weten helemaal niet of de dames in het donker rondliepen in het tropisch bos
dat is een speculatieve aanname, die nergens op gebaseerd is.

we weten al dat

we weten helemaal niet zo veel, dat we dit kunnen stellen. Sterker nog, zonder lamp of maanlicht lijkt het sterk onwaarschijnlijk

Wat jammer Dr Kloothommel, dat nu juist jij dit door de objectieve kijk op de gang van zaken laat glippen. Je bent duidelijk geen wetenschapper.

assumption is the mother of all fuck ups
pi_145058815
Poekje01

mensen met een wetenschappelijke achtergrond heten prof. dr. Plasterk. Hij wilde 3 provincies samenvoegen, en moest daarvoor onderhandelen met academisch geschoolde hoge provinciale ambtenaren, maar ja, een plan van aanpak, dat had hij niet. Een groep medestanders, die had hij niet. Zijn plannen laten bezinken, en van onderuit toewerken naar draagvlak, daar heeft deze academicus nog nooit van gehoord. Dus....

Fijn hoor die Plasterk en z'n draagvlak. Maar ging nu ergens anders over, namelijk het verschil in redeneren bij 2 groepen hier, de
- misdrijf scenario aanhangers
- en de alle scenario's open houden aanhangers
pi_145058843
even nog mijn vraag uit vorig topic. Kun je vanaf het laatste foto moment 14.00 uur volgens camera in 4 tot 5 uur bij de Finca van een zekere Gids komen? 18.40 werd het donker.
pi_145058926
Dr. Kloothommel ik dacht dat ik degene was die het laatste bericht plaatste?
pi_145058945
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:52 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

In de Veluwe zijn overal verharde paden, geen zandpaadjes dwars door het bos,
Echt niet.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:57:13 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145058966
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:52 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Niet mee eens, we weten helemaal niet of de dames in het donker rondliepen in het tropisch bos
dat is een speculatieve aanname, die nergens op gebaseerd is. Wat jammer dat nu juist jij dit door de objectieve kijk op de gang van zaken laat glippen. Je bent duidelijk geen wetenschapper.

assumption is the mother of all fuck ups
dat was precies wat ik dacht, we weten helemaal of ze savonds daar nog hebben gelopen.
Maar kloothommel heeft reeds aangegeven dat verdwaling een feit is.
pi_145058996
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:53 schreef SAJ het volgende:
Poekje01

mensen met een wetenschappelijke achtergrond heten prof. dr. Plasterk. Hij wilde 3 provincies samenvoegen, en moest daarvoor onderhandelen met academisch geschoolde hoge provinciale ambtenaren, maar ja, een plan van aanpak, dat had hij niet. Een groep medestanders, die had hij niet. Zijn plannen laten bezinken, en van onderuit toewerken naar draagvlak, daar heeft deze academicus nog nooit van gehoord. Dus....

Fijn hoor die Plasterk en z'n draagvlak. Maar ging nu ergens anders over, namelijk het verschil in redeneren bij 2 groepen hier, de
- misdrijf scenario aanhangers
- en de alle scenario's open houden aanhangers
ik refereerde aan die denkscholen bullshit van Kloothommel (het Dr laat ik weg)
pi_145059004
@Danyoromijn In de Veluwe zijn overal verharde paden, geen zandpaadjes dwars door het bos,

???? De Veluwe Nederland hebben we het over hè?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145059023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Echt niet.
Ik kan bevestigen dat je ook op de Veluwe kunt verdwalen. :) En dat er genoeg kleine paadjes zijn.
Daarom ook daar gps (iPhone) bij me.
Make my day!
pi_145059029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:47 schreef agter het volgende:
Ik zal het wat uitgebreider proberen uit te leggen.

De meiden zijn voor het laatst wat we weten zeker gezien door F in de ochtend op 1 april bij hun hostel.
Alle getuigen die claimen hun daarna gezien te hebben, hebben het over tijden varierend van 13.10 (Sigrid) tot Oliva de Kam (16.15) wat dus allemaal niet kan omdat ze volgens de foto om 13 uur op de mirador stonden.

Lopend vanaf de hostel tot aan het begin van de Pianista is 1.15 uur (dik)
Vanaf begin Pianista tot op de mirador 2.15 uur

Niemand heeft ze tussen 10 en 13 zien lopen en met zekerheid gezien.

Er is ook geen taxichauffeur bekend die hen heeft opgehaald en hen heeft afgezet
(Leonardo Mastinu had het over 1430, had 2 Panamese jongens in de auto en weet niet zeker of het de meiden wel waren want hij was druk met zn telefoon. Maw ook onbetrouwbaar.)

Dat in acht nemen denk ik dat er rekening mee gehouden moet worden dat ze of een lift hebben gekregen of wel met een gids mee waren.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:00:22 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145059072
Een lift van een gids kan ook nog.
pi_145059155
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat was precies wat ik dacht, we weten helemaal of ze savonds daar nog hebben gelopen.
Maar kloothommel heeft reeds aangegeven dat verdwaling een feit is.
Maar we weten ook niet of ze ergens anders waren. Aangezien ze in dat gebied om 1400 uur nog een foto maakten, is de kans het grootst dat ze s nachts ook daar ergens waren. Dat sluit andere mogelijkheden overigens zeker niet uit.
pi_145059230
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zal het wat uitgebreider proberen uit te leggen.

De meiden zijn voor het laatst wat we weten zeker gezien door F in de ochtend op 1 april bij hun hostel.
Alle getuigen die claimen hun daarna gezien te hebben, hebben het over tijden varierend van 13.10 (Sigrid) tot Oliva de Kam (16.15) wat dus allemaal niet kan omdat ze volgens de foto om 13 uur op de mirador stonden.

Lopend vanaf de hostel tot aan het begin van de Pianista is 1.15 uur (dik)
Vanaf begin Pianista tot op de mirador 2.15 uur

Niemand heeft ze tussen 10 en 13 zien lopen en met zekerheid gezien.

Er is ook geen taxichauffeur bekend die hen heeft opgehaald en hen heeft afgezet
(Leonardo Mastinu had het over 1430, had 2 Panamese jongens in de auto en weet niet zeker of het de meiden wel waren want hij was druk met zn telefoon. Maw ook onbetrouwbaar.)

Dat in acht nemen denk ik dat er rekening mee gehouden moet worden dat ze of een lift hebben gekregen of wel met een gids mee waren.
Dat antwoord heb je al gegeven. Ik zie nog steeds niet waarom het niet gezien zijn, een gids impliceert.
Hoe kan een gids die bijv meeloopt zorgen dat ze niet gezien worden?
Make my day!
pi_145059235
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:52 schreef Poekje01 het volgende:

dat is een speculatieve aanname, die nergens op gebaseerd is. Wat jammer dat nu juist jij dit door de objectieve kijk op de gang van zaken laat glippen. Je bent duidelijk geen wetenschapper.
Rond 16:30 stuurden ze hun eerste noodoproep, rond 16:42 kwam de volgende.
Toen waren ze zeer waarschijnlijk nog ergens in het regenwoud op het pad
(en niet de mirador overgestoken, want dan hadden hun mobieltjes weer bereik gehad).
Het was om 19:00 uur al zo goed als volledig donker (ik dacht zelfs al dat de zon op
die dag om 18:40 onder ging). Dan hadden ze dus nog 2 uur en een kwartier om
de bewoonde wereld of een goede slaapplek te vinden. De bewoonde wereld konden
ze in die 2 uur nooit halen, dus kunnen ze hoogstens hebben overnacht na de 1e
oversteek in 'Refugio de Culebra' die half ingestort is, of zouden ze theoretisch
misschien nog net de huizen aan de andere kant van de 2e kabelbrug hebben
kunnen halen (maar ze wisten natuurlijk niet dat daar huizen waren).
Ik kan me goed voorstellen dat ze niet echt graag wilden overnachten daar en
daarom door de schemering en misschien zelfs door het donker door bleven lopen
en dan is de kans op fouten natuurlijk veel groter. Bij volledige duisternis zullen ze
niet hebben doorgelopen, maar bij schemering / half duisternis nog wel.
Dit laatste is een aanname, maar dat ze de bewoonde wereld niet meer konden
halen voordat de duisternis inviel is een duidelijk feit.
pi_145059239
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:58 schreef agter het volgende:

[..]

Ik kan bevestigen dat je ook op de Veluwe kunt verdwalen. :) En dat er genoeg kleine paadjes zijn.
Wordt hierbij vanaf de rand van de Veluwe ook nog eens bevestigd
pi_145059245
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:00 schreef Marrije het volgende:
Een lift van een gids kan ook nog.
Precies. Ze verlieten zelfs blijkbaar in alle haast hun kamer, er is de uitspraak van de Sinaproc directeur in de MSM "they left their toiletries in their room" nou, hoe duidelijker een aanwijzing moet je nog hebben, dat K en L dachten s' avonds weer terug te zijn...😜
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:05:07 #26
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145059269
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:02 schreef SAJ het volgende:

[..]

Maar we weten ook niet of ze ergens anders waren. Aangezien ze in dat gebied om 1400 uur nog een foto maakten, is de kans het grootst dat ze s nachts ook daar ergens waren. Dat sluit andere mogelijkheden overigens zeker niet uit.
ik weet niet of die kans het grootst is, ze hebben aan een pensionhouder gevraagd hoe ze terug konden, hij vond ze er moe uit zien. Maar dat was dus al niet meer bij de miradorvof verder.
pi_145059344
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:04 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Precies. Ze verlieten zelfs blijkbaar in alle haast hun kamer, er is de uitspraak van de Sinaproc directeur in de MSM "they left their toiletries in their room" nou, hoe duidelijker een aanwijzing moet je nog hebben, dat K en L dachten s' avonds weer terug te zijn...😜
Het is dus onwaarschijnlijk dat ze de hele trail hadden willen lopen.
Make my day!
pi_145059381
(en niet de mirador overgestoken, want dan hadden hun mobieltjes weer bereik gehad).

Er is toch niet op het gehele stuk vóór de Mirador bereik?
pi_145059393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:04 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Rond 16:30 stuurden ze hun eerste noodoproep, rond 16:42 kwam de volgende.
Het was om 19:00 uur al zo goed als volledig donker (ik dacht zelfs al dat de zon op
die dag om 18:40 onder ging). Dan hadden ze dus nog 2 uur en een kwartier om
de bewoonde wereld of een goede slaapplek te vinden. De bewoonde wereld konden
ze in die 2 uur nooit halen, dus kunnen ze hoogstens hebben overnacht na de 1e
oversteek in 'Refugio de Culebra' die half ingestort is, of zouden ze theoretisch
misschien nog net de huizen aan de andere kant van de 2e kabelbrug hebben
kunnen halen (maar ze wisten natuurlijk niet dat daar huizen waren).
Ik kan me goed voorstellen dat ze niet echt graag wilden overnachten daar en
daarom door de schemering en misschien zelfs door het donker door bleven lopen
en dan is de kans op fouten natuurlijk veel groter. Bij volledige duisternis zullen ze
niet hebben doorgelopen, maar bij schemering / half duisternis nog wel.
Dit laatste is een aanname, maar dat ze de bewoonde wereld niet meer konden
halen voordat de duisternis inviel is een duidelijk feit.
ik kan me goed voorstellen.....op de Veluwe zijn overal alleen verharde wegen
zullen ze niet
dit laatste is een aanname

ah ...en de finca's laat je voor het gemak maar weg?
pi_145059427
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik weet niet of die kans het grootst is, ze hebben aan een pensionhouder gevraagd hoe ze terug konden, hij vond ze er moe uit zien. Maar dat was dus al niet meer bij de miradorvof verder.
Foto is laatst bekende feit momenteel. Als je uitgaat van die wel of niet betrouwbare getuigenis verandert de zaak inderdaad
pi_145059454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:08 schreef Lutalo het volgende:

Volgens mij ook niet. Alleen op de top, en op plekken die je moet kennen.
Make my day!
pi_145059457
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:08 schreef Lutalo het volgende:

precies, Danyo weet totaal niet waar hij hier over praat
pi_145059486
quote:

[..]

Laten we het erop houden dat verdwalen op de Veluwe iets heel anders is dan verdwalen in een jungle. ;)

Dat laatste is duidelijk levensbedreigender dan het eerste.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145059495
ik denk nog steeds dat ze wel gezien zijn maar de tijden niet kloppen, zowel van getuigen als de camera.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:04 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

zo zie ik die foto's ook van hun kamer. Tas op bed gesmeten en slippers uit, bergschoenen aan, wat snacks, drinken, fototoestel en veel anti-mug mee in een rugtas gooien en hup weg. We ruimen het straks wel op. Opschieten want er wordt op ons gewacht.....
pi_145059498
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:08 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik kan me goed voorstellen.....op de Veluwe zijn overal alleen verharde wegen
zullen ze niet
dit laatste is een aanname

Welke finca dacht jij dan nog te bereiken voor donker? Serracin?
pi_145059510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat verdwalen op de Veluwe iets heel anders is dan verdwalen in een jungle. ;)

Eens. Dat blijkt hier ook. 😄
Make my day!
pi_145059514
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:11 schreef SAJ het volgende:

[..]

Welke finca dacht jij dan nog te bereiken voor donker? Serracin?
die van F?
pi_145059515
quote:

[..]

ja, en een tropisch regenbos, is niet hetzelfde als een jungle. Sommige stukjes aan de andere kant hebben wel degelijk het uiterlijk en inhoud van een jungle. Waarin je kunt verdwalen, als je daar in gaat, van de trails afgaat dus.

Het broekje van Kris is gevonden id buurt van een kabelbrug, niet in de jungle dus, maar bij een kabelbrug.

De dames hun botten zijn teruggevonden langs de Rio Culebra, de Slangenrivier. Lijkt me dat daar oa. humeurige slangen voor komen.

Een echte jungle, een zonder paddocks, allerlei vee, gedmesticeerde indianen, Latino vee en rijstboeren, en overharde wegen waar auto's komen, vind je iig. op een andere breedtegraad, de Darien gap, het Amazone oerwoud.

[ Bericht 30% gewijzigd door Poekje01 op 30-09-2014 17:21:03 ]
pi_145059536
quote:

Ok, ik neem dat van je aan, ik heb alleen een fietstocht gemaakt en dat pad was (gelukkig) verhard.
Kan je nagaan, als je zelfs in de Veluwe kunt verdwalen, hoe het dan is in een stuk regenwoud
zo groot als 2 Nederlandse provincies bij elkaar, waar bijna niemand woont.
Het verschil met de Veluwe is dat je daar na 1 kilometer rechtdoor lopen alweer tekens van
de bewoonde wereld ziet (een bord, een pad, een hek, etc.), dus echt lang verdwalen kun je
er niet, je krijg het in ieder geval niet voor elkaar daar om 7 dagen rond te dolen, dan ben je
allang de Veluwe weer uit.
pi_145059549
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:11 schreef ToniB het volgende:
ik denk nog steeds dat ze wel gezien zijn maar de tijden niet kloppen, zowel van getuigen als de camera.

[..]

zo zie ik die foto's ook van hun kamer. Tas op bed gesmeten en slippers uit, bergschoenen aan, wat snacks, drinken, fototoestel en veel anti-mug mee in een rugtas gooien en hup weg. We ruimen het straks wel op. Opschieten want er wordt op ons gewacht.....
Dan zou 4x4 toch wel bij hostel zijn gesignaleerd?
pi_145059559
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:12 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, en een tropisch regenbos, is niet hetzelfde als een jungle.
Niet echt een relevant verschil.
pi_145059575
Tsja ik mijn vermoeden is eigenlijk nog steeds een verdwaling. Ik denk als volgt: (en nee, geen uitsluitende bewijzen hiervoor, en ja veel invulling, en ik zal mijn vragen erbij aangeven)

>>> Kris en Lisanne beginnen redelijk op tijd aan het pad. Zijn in de veronderstelling dat ze zo'n 4-5 uur weg zijn en zijn op zo'n tocht voorbereid. Wat eten en drinken mee, het is warm dus weinig kleding en voldoende muggenspray. Hun telefoons zijn niet volledig opgeladen, of ze hebben in de ochtend er nog foto's en filmpjes mee gemaakt waardoor de batterijen tot zo'n 50% geslonken zijn.

>>> Op de top schieten ze foto's en zijn in de veronderstelling dat je door moet lopen om weer in Boquete te komen. Op de volgende foto's lijkt de pas er namelijk nog aardig in te zitten. Ik denk niet dat ze zo naief waren om met iemand mee te lopen, ze zien er te onbezorgd voor uit en op de foto's lijken ze gewoon heel erg "met zijn tweeën" te zijn (geen vreemde spullen, niet naar iemand buiten de foto kijken).

>>> Ze komen behoorlijk ver en bij het begin van de schemering krijgen ze door dat dit foute boel is. Hier zullen ze voor een keuze hebben gestaan: of al die uren terug lopen (maar in het donker lukt dat niet) of verder naar beneden. En misschien hebben ze al 'tekenen van beschaving' gezien, de brug, een weide, anderszins dus verder doorlopen is een optie.
Ze hebben hier ook al weinig batterij en besluiten hier dus zeer economisch mee om te gaan - ja, ik denk dat zij zich zoiets in die situatie wel degelijk kunnen voornemen.

- vraag: toch zou ik zelf vaker bellen, helemaal wanneer de nacht invalt. Waarom ze dit niet deden weet ik niet.
- vraag: whatsapp wordt niet opgeslagen, maar SMS wel. Ik zou ook zeker 1 sms proberen te sturen. Maar wellicht wisten ze dat 'niet bellen = niet smsen' en dus probeerden ze dat niet. Andere notitie apps (of kompas) worden niet gebruikt: teveel batterij of ze wisten niet dat het erop zat

>>> Vanaf hier slaat de paniek toe. Ik kan alleen maar gissen hoe vreselijk het moet zijn een nacht daar door te brengen, in alleen een broekje en shirt (bekende natuur kan snachts al eng zijn...laat staan onbekende jungle/tropisch bos). Mogelijk is er daarom ook snachts geen activiteit met telefoons: op dat moment ben je aan het overleven. Misschien hebben ze ook wel problemen gehad met dieren: mosquitos, slangen of paranoia over dieren. Het is ook heel goed mogelijk dat ze in die paniek elkaar kwijt zijn geraakt of verder van het pad afgeraakt zijn. Gelukkig hebben ze nog wel wat eten.

>>> Na de eerste nacht doorgekomen te zijn proberen ze nog eens te bellen. Misschien zijn ze hier elkaar al kwijt, of gewond, maar in ieder geval totaal ontredderd. Iedereen die zich niet kan voorstellen hoe zo'n nacht is nodig ik uit om één nacht, zonder tent maar wel voorbereid, in het bos te slapen. Verder naar boven lopen is geen optie meer: te vermoeid, gewond of ze zijn van het pad geraakt waardoor afdalen makkelijker is dan stijgen.

- Vraag: als ze elkaar kwijt waren, hoe eindigen dan de spullen bij elkaar? Ja, een rivier zet op dezelfde plekken af, maar toch acht ik het onwaarschijnlijk dat ze op verschillende plekken (bij) de rivier sterven en dan vervolgens op dezelfde plekken aanspoelen, een klein beetje althans want de rest is netjes weggespoeld?

>>> Op enig moment in de dagen erna raakt het eten op en begint het te regen. Al deze tijd is het maken van foto's en berichtjes aan het thuisfront geen prioriteit. Wondverzorging, vooruitkomen, elkaar proberen te vinden, voedsel en water en beschutting is nu prioriteit. Wel vinden ze de rivier en daar besluiten ze te blijven wachten.

- Vraag: in dit scenario zijn ze volgens mij al verder dan de vindplek van de broek van Kris. Ook zou die broek door en door vies moeten zijn. Ik geloof niet dat zij dat broekje 'zomaar' uit zou doen als ze geen andere broek bij zich had. Had ze die wel, dan kan de broek als een teken/spoor achtergelaten zijn. Maar dat zou moeten blijken uit de manier waarop het aangetroffen is (als een vod in de bosjes is geen spoor/teken)

>>> Bij de rivier komt er één te overlijden. Ik schat op dag 4, 5 of 6. De ander blijft omdat het een redelijke plek is en ze inmiddels hebben opgegeven om naar onder of boven te lopen. Vanaf hier is de overgeblevene zo verzwakt dat er nog weinig zinnigs gedaan wordt. In de nacht van 8 april hallucineert diegene redding, per helikopter of mensen, en zwaait ze met het geïmproviseerde aandacht/dierenafschrik-stokje en maakt daarbij foto's.

>>> Totaal verzwakt wordt er 11 april nog éénmaal geprobeerd te bellen, zonder resultaat. Bij de rivier komt ook de laatste persoon te overlijden waarna de elementen hun werk doen.

- Vraag: ik blijf opmerkelijk vinden dat er een half heupbot overblijft. Lastig te breken en lastig te vinden. Waarom zijn andere lichaamsdelen, mogelijk met kleding, dan zo lastig te vinden? Zou die rivier echt heupbotten breken en vervolgens één deel daarvan op het land werpen?
pi_145059619
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:12 schreef ToniB het volgende:

[..]

die van F?
Voor donker lukt dat niet, maar ja, als er fout volk bij is, misschien willen die wel juist liever bij donker lopen
pi_145059630
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:04 schreef agter het volgende:

[..]

Dat antwoord heb je al gegeven. Ik zie nog steeds niet waarom het niet gezien zijn, een gids impliceert.
Ik draai het om: Waarom zijn ze niet gezien vanaf hun hostel tot op de mirador ?

Een verklaring kan zijn dat ze of een lift van iemand kregen of wel met een gids in de auto meereden.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen,sorry.
pi_145059715
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:10 schreef Poekje01 het volgende:

precies, Danyo weet totaal niet waar hij hier over praat
geachte meneer de wetenschapper Poekje: wanneer de dames weer terug richting
Mirador zouden zijn gelopen, dan zouden hun mobieltjes weer (even) bereik hebben
gehad en hadden ze kunnen bellen. Dat het bereik daarna dan weer even wegvalt, ok,
maar er zou tijdelijk even bereik zijn geweest en dat is er niet meer geweest na hun
afdaling van de Mirador. Bovendien zouden ze vanaf de Mirador de weg terug wel
weer gevonden hebben of waren hun resten in ieder geval niet aan de Caribische
kant teruggevonden.
pi_145059743
quote:

[..]

Sluit je hypothermie als doodsoorzaak uit? Dat lijkt mij nou juist de meest logische verklaring als er geen sprake is van derden en misdrijf.
pi_145059772
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:16 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik draai het om: Waarom zijn ze niet gezien vanaf hun hostel tot op de mirador ?

Een verklaring kan zijn dat ze of een lift van iemand kregen of wel met een gids in de auto meereden.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen,sorry.
Ah, nu is het een 'gids in de auto'!
Je schreef steeds gewoon 'gids'. Dus ook zonder auto, samen lopend bijv.
Zeg dat dan meteen, dat je enkel op een auto doelt.
Make my day!
pi_145059786
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Sluit je hypothermie als doodsoorzaak uit? Dat lijkt mij nou juist de meest logische verklaring als er geen sprake is van derden en misdrijf.
Het 1 sluit het ander helemaal niet uit. Maar gezien het klimaat daar lijkt hypothermie me persoonlijk eigenaardig.
pi_145059788
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:18 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Mirador zouden zijn gelopen, dan zouden hun mobieltjes weer (even) bereik hebben
gehad en hadden ze kunnen bellen.
Dat het bereik daarna dan weer even wegvalt, ok,
maar er zou tijdelijk even bereik zijn geweest en dat is er niet meer geweest na hun
kant teruggevonden.
Dat ligt eraan of het toen noodzakelijk was. Als ze nog bij - vol- daglicht weer terug gelopen zijn, was er op het moment dat ze weer bij de Mirador kwamen misschien niks aan de hand.
pi_145059800
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:08 schreef Poekje01 het volgende:

Voor welk/wiens gemak? Je kunt ook zeggen "maar er zijn toch ook finca's waar ze
hadden kunnen overnachten?". Die finca's hebben ze misschien niet gezien,
want die liggen niet direct aan het pad. De finca bij de eerste paddock zou je kunnen
zien als je de paddock verder oploopt, maar de finca's bij Alto Culebra niet, dat is
nog een stuk verder lopen.
pi_145059807
Man ik weet niet eens hoe laat mijn buurman vanmorgen naar zijn werk is vertrokken of de auto die ik als eerste tegen kwam vanmorgen wie was de eerste die ik zag toen ik de deur uitkwam? Weet jij het? Dat zijn juist van die dingen die een mens (bijna) niet opslaat.
pi_145059843
Voor sommigen hier is het een leuk experiment: ervaren hoe het is om snachts in en bos te slapen. Neem met een vriend/vriendin een zeiltje mee, slaapzak, eten, drinken, telefoon en laat weten aan iemand waar je gaat slapen. Eventueel nog een klein vuurtje maken (maar wel doven, we willen geen bosbrand. Bij grond met veel organische shit er in wil het vuur ook nog wel eens omlaag branden, dus echt goed uitmaken.)

En dan de nacht... have fun :)
pi_145059883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:21 schreef Lutalo het volgende:

Dat ligt eraan of het toen noodzakelijk was. Als ze nog bij - vol- daglicht weer terug gelopen zijn, was er op het moment dat ze weer bij de Mirador kwamen misschien niks aan de hand.
Vol daglicht wanneer ze op een afstand van 3 1/2 uur van de Mirador waren en begonnen
aan het terugtocht rond 17:00 uur terwijl het om 19:00 donker was? Dat is dus niet mogelijk.
pi_145059884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:18 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

gehad en hadden ze kunnen bellen. Dat het bereik daarna dan weer even wegvalt, ok,
kant teruggevonden.
als je zelf je telefoon nog in je handen hebt, was dat deels mogelijk geweest, op de mirador.
pi_145059924
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet echt een relevant verschil.
I beg to differ. Als je alle post doorleest / hebt gelezen (no offense) vanaf het begin, snap je waarom.
pi_145059974
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:20 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, nu is het een 'gids in de auto'!
Je schreef steeds gewoon 'gids'. Dus ook zonder auto, samen lopend bijv.
Zeg dat dan meteen, dat je enkel op een auto doelt.
Ben blij dat je het nu begrijpt. :)
pi_145060057
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Vol daglicht wanneer ze op een afstand van 3 1/2 uur van de Mirador waren en begonnen
aan het terugtocht rond 17:00 uur terwijl het om 19:00 donker was? Dat is dus niet mogelijk.
Hoe kom je daar nou bij?

13 uur mirador
14 uur 1e quebrada
bij terugkeer:
15 uur mirador
2 uur lopen naar beneden ben je om 17 uur bij begin Pianista
pi_145060083
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:25 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

I beg to differ. Als je alle post doorleest / hebt gelezen (no offense) vanaf het begin, snap je waarom.
"Lees 25k posts voor een argument voor mijn standpunt."

Nee, bedankt.
pi_145060099
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het 1 sluit het ander helemaal niet uit. Maar gezien het klimaat daar lijkt hypothermie me persoonlijk eigenaardig.
Google maar. Het is ook in de jungle een reëel gevaar.

"When the ambient temperature is less than 28oC (82oF), unless your body is protected, you will lose heat to the environment around you. This means hypothermia can occur in deserts or jungles, not just in arctic or mountain environments. In fact hypothermia can occur at pretty much any latitude." http://paulkirtley.co.uk/2010/hypothermia/
pi_145060134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij?

13 uur mirador
14 uur 1e quebrada
bij terugkeer:
15 uur mirador
Ik vraag me ook af waar ze waren bij die eerste noodoproep: voor (dus omgekeerd) of voorbij die 1e quebrada.

Daar zijn geen aanwijzingen voor, of wel?
Make my day!
pi_145060154
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:15 schreef SAJ het volgende:

[..]

Voor donker lukt dat niet, maar ja, als er fout volk bij is, misschien willen die wel juist liever bij donker lopen
niet vanaf 16.30 maar vanaf laatste foto K. 13.58
pi_145060177
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:30 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Google maar. Het is ook in de jungle een reëel gevaar.

"When the ambient temperature is less than 28oC (82oF), unless your body is protected, you will lose heat to the environment around you. This means hypothermia can occur in deserts or jungles, not just in arctic or mountain environments. In fact hypothermia can occur at pretty much any latitude." http://paulkirtley.co.uk/2010/hypothermia/
Onderkoeling bij 25 graden celsius?

Nu wil ik niet al te stellig zijn, maar erg geloofwaardig klinkt dat niet. In een woestijn waar de verschillen tussen dag en nacht heel groot zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar in een tropisch gebied... nah.
pi_145060189
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef jackie12 het volgende:

Hoe kom je daar nou bij?

13 uur mirador
14 uur 1e quebrada
bij terugkeer:
15 uur mirador
Zie eerdere posts hier betreft het bereik van de mobiel:
wanneer ze rond 15 uur weer op de mirador hadden gestaan, hadden de mobieltjes
weer contact met het netwerk gemaakt, maar contact is er nog meer geweest.
Als ze rond 15 uur op de mirador waren geweest, waren ze inderdaad weer
voor het donker in Boquete geweest, maar we weten allemaal dat dat helaas
niet het geval was.
pi_145060204
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Onderkoeling bij 25 graden celcius?

Nu wil ik niet al te stellig zijn, maar erg geloofwaardig klinkt dat niet. In een woestijn waar de verschillen tussen dag en nacht heel groot zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar in een tropisch gebied... nah.
Zeker als het regent, koel je veel sneller af.
Make my day!
pi_145060259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:21 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Voor welk/wiens gemak? Je kunt ook zeggen "maar er zijn toch ook finca's waar ze
hadden kunnen overnachten?". Die finca's hebben ze misschien niet gezien,
want die liggen niet direct aan het pad. De finca bij de eerste paddock zou je kunnen
zien als je de paddock verder oploopt, maar de finca's bij Alto Culebra niet, dat is
nog een stuk verder lopen.
als je kijkt naar dat kaartje, in het zwart, waar in het rood die zoektochten van Sinaproc op staan, kun je zien dat je een bijna rechte lijn vanaf het Pianista Duran Coffee trail pad kunt trekken, naar de vindplaatsen van de botten en rugzak van de dames (Noord- Noord-Oost). Sinaproc is daarentegen vanaf de trail nu juist afgebogen West, Zuid-west.

http://i.imgur.com/ZfOv5C9.jpg

En hebben m.i. zo waarschijnlijk net het gebied gemist waarin de dames zijn doorgelopen, en mogelijkerwijze hun einde vonden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 30-09-2014 19:07:09 ]
pi_145060312
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:35 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

als je kijkt naar dat kaartje, in het zwart, waar in het rood die zoektochten van Sinaproc op staan, kun je zien dat je een bijna rechte lijn vanaf het Pianista Duran Coffee trail pad kunt trekken, naar de vindplaatsen van de botten en rugzak van de dames (Noord- Noord-Oost). Sinaproc is daarentegen vanaf de trail nu juist afgebogen West, Zuid-west.

En hebben m.i. zo waarschijnlijk net het gebied gemist waarin de dames zijn doorgelopen.
Ja, triest hè. Ze waren misschien nog in leven op dat moment.
Make my day!
pi_145060343
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:33 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Zie eerdere posts hier betreft het bereik van de mobiel:
wanneer ze rond 15 uur weer op de mirador hadden gestaan, hadden de mobieltjes
weer contact met het netwerk gemaakt, maar contact is er nog meer geweest.
Als ze rond 15 uur op de mirador waren geweest, waren ze inderdaad weer
voor het donker in Boquete geweest, maar we weten allemaal dat dat helaas
niet het geval was.
Zie eerdere posts hier.
Op de mirador is er bereik.
Op het Pianistapad af en aan wel en niet

Iedereen gaat ervan uit dat ze zijn DOORGELOPEN na de 1e quebrada en daarna zijn verdwaald.
Ik houd er ook rekening mee dat ze zijn omgekeerd.
pi_145060367
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef Poekje01 het volgende:

als je zelf je telefoon nog in je handen hebt, was dat deels mogelijk geweest, op de mirador.
Ook als iemand anders met je telefoon weer over de mirador loopt, tenzij je hem helemaal
uitzet, maar dan zou de telefoon de volgende ochtend toch weer bereik moeten hebben
gehad en er is na 1 April nooit meer bereik geweest, terwijl de telefoons wel gebruikt zijn
(tot 6 en 11 April). De telefoons (in wiens handen dan ook) zijn nooit terug gekomen
aan de Boquete-kant van de mirador.
pi_145060421
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Je weet toch niet, als ze aan de terugtocht ( zelfde we terug) begonnen, hoe laat dat was ? ?

Ze kunnen wel meteen na de foto van Kris bij het beekje omgedraaid en terug gelopen zijn, weten wij veel...
pi_145060465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:32 schreef ToniB het volgende:

[..]

niet vanaf 16.30 maar vanaf laatste foto K. 13.58
Veel te ver. Maar nogmaals in dit scenario wil men misschien juist wel 's nachts om niet gezien te worden
pi_145060469
quote:

[..]

En hebben m.i. zo waarschijnlijk net het gebied gemist waarin de dames zijn doorgelopen, en mogelijkerwijze hun einde vonden.
Sincaproc is die eerste dagen heel erg van het pad afgeweken. Op WS was er heel veel
discussie over die rode lijnen, of dat paden waren of dat ze dwars door een rivier zijn
gaan lopen. De rode lijn naar Alto Culebra is in ieder geval niet de pianista trail, want
die gaat via de 1e paddock naar de 1e oversteek (brug) over een rijrivier van de Rio Culebra.
Er gaat inderdaad ook een rode lijn helemaal naar het westen, terwijl niemand iets
bekend is over een pad daar, dit kan ook een route van een helicopter zijn geweest.
pi_145060499
quote:

[..]

Als je bij 25 C ligt met weinig of niets aan, en niet beweegt, krijg je het koud. Als je in die toestand niet kunt bewegen, zou je onderkoeld kunnen raken.
pi_145060510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zie eerdere posts hier.

Iedereen gaat ervan uit dat ze zijn DOORGELOPEN na de 1e quebrada en daarna zijn verdwaald.
Ik ook
pi_145060549
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:38 schreef jackie12 het volgende:

Zie eerdere posts hier.

Dat zullen ze wellicht ook gedaan/geprobeerd hebben, maar de Mirador hebben ze nooit
bereikt, anders hadden hun mobieltjes weer bereik/contact met het netwerk gemaakt
en dat contact is er nooit meer geweest na 1 April rond 13:45.
pi_145060622
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:44 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Als je bij 25 C ligt met weinig of niets aan, en niet beweegt, krijg je het koud. Als je in die toestand niet kunt bewegen, zou je onderkoeld kunnen raken.
Ik heb toch aardig wat vergelijkbare omgevingen gezien.. maar in geen daarvan dacht ik 'goh, blij dat ik iets aan heb.. anders zou ik het nog koud krijgen'.

Daarmee is niet gezegd dat het niet kan... maar het ligt niet echt voor de hand.
pi_145060639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:39 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ook als iemand anders met je telefoon weer over de mirador loopt, tenzij je hem helemaal
uitzet, maar dan zou de telefoon de volgende ochtend toch weer bereik moeten hebben
gehad en er is na 1 April nooit meer bereik geweest, terwijl de telefoons wel gebruikt zijn
(tot 6 en 11 April). De telefoons (in wiens handen dan ook) zijn nooit terug gekomen
aan de Boquete-kant van de mirador.
onzin er zijn hele stukken voor de top die ook geen bereik hebben
pi_145060660
quote:

[..]

Het is bijna knap te noemen dat er zo verkeerd is gezocht.
pi_145060670
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:45 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Dat zullen ze wellicht ook gedaan/geprobeerd hebben, maar de Mirador hebben ze nooit
bereikt, anders hadden hun mobieltjes weer bereik/contact met het netwerk gemaakt
en dat contact is er nooit meer geweest na 1 April rond 13:45.
? Als ze zijn omgekeerd waarom moesten ze dan om 15 uur op de mirador weer bellen?
pi_145060680
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:25 schreef Poekje01 het volgende:

In zowel jungle als tropisch regenwoud kun je verdwalen.
Het verschil met jungle is dat je er gewoon niet of nauwelijks doorheen komt.
Het feit dat je makkelijker door een regenwoud wandelt, geeft echter geen
garantie dat je er niet kunt verdwalen. Sterker nog: omdat je in een regenwoud
makkelijker van het pad af kunt gaan en iets dat op een pad lijkt kunt gaan
volgen, kun je er wellicht zelfs nog makkelijker verdwalen.
pi_145060694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

? Als ze zijn omgekeerd waarom moesten ze dan om 15 uur op de mirador weer bellen?
die snap ik niet Jackie
pi_145060731
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef jackie12 het volgende:

Nee dat had ook niet gehoeven, maar ik bedoel dat de mobieltjes niet meer
automatisch contact gemaakt hebben met het netwerk, dat hebben ze
achteraf kunnen constateren, dat is informatie die wordt opgeslagen.
pi_145060835
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

staan die gegevens in de telefoon of via provider geregistreerd?
pi_145060852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:55 schreef ToniB het volgende:

[..]

Worden opgevangen door de zendmasten, dus provider, neem ik aan.
Make my day!
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:56:05 #84
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145060856
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:04 schreef agter het volgende:

[..]

die weet vast wel een mooi binnendoor weggetje
pi_145060860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb toch aardig wat vergelijkbare omgevingen gezien.. maar in geen daarvan dacht ik 'goh, blij dat ik iets aan heb.. anders zou ik het nog koud krijgen'.

Daarmee is niet gezegd dat het niet kan... maar het ligt niet echt voor de hand.
Het gaat ook alleen op voor langdurig naakt helemaal stil liggen met geen straaltje zon. Dan maakt elke graad verschil. Maar ook geen natte kleren of zo. En geen uitstraling naar onbedekte nachtelijke hemel, niet op warm zand of koude natte grond enz. Beetje raar trouwens, dat iemand met die 28 graden aan komt zetten. Dat geldt vrijwel alleen binnenshuis
pi_145060934
quote:

[..]

Weet jij dan ook of vanaf welke tijd ( dinsdag 1 april) er geen automatsch contact is geweest en hoe laat ( bijv. ca. 13.00 uur) weer wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 30-09-2014 18:08:55 ]
pi_145060963
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

goeie!
pi_145060965
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Naar de top?
Dat zou dan impliceren dat er a. Meerdere paden naar de top gaan en b. Dat je dus een rondje kunt lopen.
Interessante gedachte!
Make my day!
pi_145061057
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:58 schreef agter het volgende:

[..]

Naar de top?
Dat zou dan impliceren dat er a. Meerdere paden naar de top gaan en b. Dat je dus een rondje kunt lopen.
Interessante gedachte!
niet naar de top maar tot een uurtje lopen van de top b.v. met een 4x4.
pi_145061110
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

In zowel jungle als tropisch regenwoud kun je verdwalen.
Het verschil met jungle is dat je er gewoon niet of nauwelijks doorheen komt.
Het feit dat je makkelijker door een regenwoud wandelt, geeft echter geen
garantie dat je er niet kunt verdwalen. Sterker nog: omdat je in een regenwoud
makkelijker van het pad af kunt gaan en iets dat op een pad lijkt kunt gaan
volgen, kun je er wellicht zelfs nog makkelijker verdwalen.
Is een jungle geen regenwoud? Die scherpe scheiding van betekenissen klopt echt niet hoor.
pi_145061120
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:48 schreef Perico het volgende:

Er is genoeg informatie te vinden. De uitstekende Telemetro video filmt alle heikele punten die er zijn in de route. Tot aan de kabelbruggen kun je niet verkeerd lopen. Kris en Lisanne hebben zonder moeite de bergbeek bereikt. Je hoeft namelijk maar 1 pad te volgen.
Ik zie in de Telemetro video niet dat er geen zijpaden zijn, dan zou het een video van 12 uur
moeten zijn, maar het zal best zo zijn dat er 1 hoofdpad is met kleinere zijpaden waarbij
zij ervan uitgaan dat niemand dat kan aanzien voor het hoofdpad. Wanneer er huizen/finca's/
paddocks zijn in de buurt van die trail, zullen er toch ook paden naartoe moeten lopen.
En nogmaals: overdag zal het pad best goed te zien zijn, maar 's avonds niet.

quote:
Slangen zijn stressgevoelige dieren die niet uit de bomen donderen om mensen aan te vallen. Los van dat, maak jij er onnodig een black box van. Ja, het gaat omhoog, en je zakt weg in de modder, daarom laten we Kris en Lisanne ook maar 1,3 km. per uur hoogstens vorderen.
Al zou het 1 km. per uur zijn, dan nog is 7 dagen dwalen op 1 duidelijk pad niet waarschijnlijk
en moeten ze dus wel van het pad zijn afgeraakt. Slangen vallen niet uit zichzelf aan, maar
als je er bijna op gaat staan, kun je wel degelijk gebeten worden. Het kan, ik weet dat de
kans klein is, maar niet onmogelijk. Er zitten in ieder geval veel meer slangen dan
psychopatische moordenaars in zo'n jungle/regenwoud/oerwoud.

quote:
We hebben het namelijk hemelsbreed over een ontzettend klein gebied. De verste vindplaats, is op 16 km. over het pad, vanaf het begin bij het Pianista restaurant. Dat het park westelijk heel groot is, waar je niet komt, is irrelevant. Die bloggers laten ook zien dat bij de rivier het pad alleen maar duidelijker wordt. Met daar vertakkingen naar Alto Romero, de bewoonde wereld.
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat ze een heel eind richting het westen zijn gaan lopen
of juist helemaal naar het oosten, maar dan is het wel frapant dat ze weer bij de Culebra
rivier zijn uitgekomen. Wellicht hebben ze dagen in rondjes rondgelopen of hebben ze
juist nauwelijks gelopen en zaten ze ergens dagen op hulp te wachten.
pi_145061154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:01 schreef ToniB het volgende:

[..]

niet naar de top maar tot een uurtje lopen van de top b.v. met een 4x4.
Een binnendoor weggetje met een 4x4. Hm, jammer dat er nog steeds geen goede kaarten zijn die laten zien waar die weg ligt...
Make my day!
pi_145061191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:55 schreef ToniB het volgende:

Dat zal dan in de telefoon zelf staan, want contact met een provider was er niet meer.
pi_145061242
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:41 schreef Lutalo het volgende:

Je weet toch niet, als ze aan de terugtocht ( zelfde we terug) begonnen, hoe laat dat was ? ?

Ze kunnen wel meteen na de foto van Kris bij het beekje omgedraaid en terug gelopen zijn, weten wij veel...
Als dat zo was, waren ze binnen 1 uur alweer bij de Mirador en nog eens 2 uur later weer
terug in Boquete en dat is duidelijk niet gebeurd... helaas...
pi_145061255
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:05 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Dat zal dan in de telefoon zelf staan, want contact met een provider was er niet meer.
Die masten registreren contact. Sterker nog, met meerdere masten kun je achteraf precies bepalen waar ze geweest zijn.
Dat contact (tussen de gsm en de gsm-mast) is er niet geweest, bij ons weten.
Make my day!
pi_145061282
Planning Tips:

• Do familiarize yourself with the birds of Panama. They are numerous in this area and many are classified as uncommon. The flight of the male quetzal with its extraordinary train is an awesome and unforgettable sight.

• A good map is essential. The "Sintesis Geografica" is published by the Ministry of Public Works and is available in bookstores.

• Cloudforest hiking can be quite demanding so pace yourself.

• Some paths are difficult to find and in remote areas so it is best to hire a guide.

• Do bring appropriate clothing. The Chiriqui Highlands can be cold and damp and on long walks, there is always the risk of hypothermia.

• Do be patient with the facilities and services available. While lowland Panamanians have always sought the invigorating weather of the highlands, international tourism is relatively new.

http://www.great-adventures.com/destinations/panama/chiriqui.html

En als je dan ook nog bij iedere kabelbrug in het water valt 8)7 ja dan gaat het extra snel met de afkoeling.

[ Bericht 8% gewijzigd door 11en30 op 30-09-2014 18:13:37 ]
pi_145061289
Die evt "missed appointment at the head of the trail" (wie wat waar hoe, das het vern**keratieve, je hebt geen idee of het een volkomen verzinsel is of niet, of het op anderen slaat of niet) maar als er een afspraak was, kan het dan een - blond- idee zijn dat gedacht werd aan de top van de Pianista(= Mirador) (ipv head=begin) ?
pi_145061381
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:06 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Als dat zo was, waren ze binnen 1 uur alweer bij de Mirador en nog eens 2 uur later weer
terug in Boquete en dat is duidelijk niet gebeurd... helaas...
Dat weet je niet.
Op de terugweg, tussen de Mirador en Boquete kan er ook iets gebeurd zijn.
pi_145061392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:14 schreef Poolbal het volgende:
Vraag: als ze elkaar kwijt waren, hoe eindigen dan de spullen bij elkaar? Ja, een rivier zet op dezelfde plekken af, maar toch acht ik het onwaarschijnlijk dat ze op verschillende plekken (bij) de rivier sterven en dan vervolgens op dezelfde plekken aanspoelen, een klein beetje althans want de rest is netjes weggespoeld?
Dat is nou net wel weer logisch, als er weinig plekken zijn waar het niet wegspoelt.
pi_145061413
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:07 schreef agter het volgende:

Die masten registreren contact. Sterker nog, met meerdere masten kun je achteraf precies bepalen waar ze geweest zijn.
Dat contact (tussen de gsm en de gsm-mast) is er niet geweest, bij ons weten.
Dan zouden ze ergens een overzicht moeten bijhouden welk GSM-nummer contact maakt
en verbreekt met een zendmast. Kan, maar ik vraag me af wat er in een GSM zelf over
opgeslagen wordt, ook daar is bekend wanneer het contact met de zendmast er niet meer is.
Voor zover ik weet hebben ze vooral de informatie uit de GSM's gehaald, want anders
hadden ze toch al op 1 April kunnen constateren dat het contact verbroken was en met
welke zendmast (en dat had een indicatie kunnen zijn voor waar ze waren).
pi_145061451
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:11 schreef Lutalo het volgende:

Dat weet je niet.
Op de terugweg, tussen de Mirador en Boquete kan er ook iets gebeurd zijn.
zucht... dan hadden de mobieltjes weer contact met het netwerk moeten maken
en dat contact is er na 1 April rond 13:45 nooit meer geweest...
pi_145061479
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:12 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Dan zouden ze ergens een overzicht moeten bijhouden welk GSM-nummer contact maakt
en verbreekt met een zendmast. Kan, maar ik vraag me af wat er in een GSM zelf over
opgeslagen wordt, ook daar is bekend wanneer het contact met de zendmast er niet meer is.
Voor zover ik weet hebben ze vooral de informatie uit de GSM's gehaald, want anders
hadden ze toch al op 1 April kunnen constateren dat het contact verbroken was en met
Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Dit schreef je eerder: Nee dat had ook niet gehoeven, maar ik bedoel dat de mobieltjes niet meer

Dit geldt voor 1 april NA de noodoproep?
pi_145061545

[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 30-09-2014 18:18:34 (quote klopt niet) ]
pi_145061591
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:14 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Fijn, dat was nou net de vraag.
Weet je ook vanaf welk moment daaraan voorafgaande er wel automatisch contact is geweest?
pi_145061656
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:11 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dat is nou net wel weer logisch, als er weinig plekken zijn waar het niet wegspoelt.
Maar de ene keer heeft de rivier weer wat meer water dan de andere keer. De stromingen net anders. Als je op verschillende plekken langs de rivier overleidt acht ik de kans klein dat er EN op dezelfde plek delen aanspoelen EN de rest allemaal wel netjes wegspoelt. Het kan, maar ik acht de kans klein, en dan kan het wel alsnog daar niet van...
pi_145061726
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:19 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Fijn, dat was nou net de vraag.
Weet je ook vanaf welk moment daaraan voorafgaande er wel automatisch contact is geweest?
Voor zover dat relevant is, is het contact voor de Mirador er ook tijdelijk niet geweest,
op de Mirador zelf wel en 45 minuten daarna dus nooit meer.
pi_145061939
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:14 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

nee, dat is niet zo, aan de Boquete kant is tussen de Mirador en het begin van het pad is ook grotendeels geen bereik, zie filmpje van Hans en Roelie Kremers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 30-09-2014 19:08:25 ]
pi_145061978
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:24 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Voor zover dat relevant is, is het contact voor de Mirador er ook tijdelijk niet geweest,
op de Mirador zelf wel en 45 minuten daarna dus nooit meer.
@dannyoromijn : Voor zover ik weet hebben ze vooral de informatie uit de GSM's gehaald, want anders hadden ze toch al op 1 April kunnen constateren dat het contact verbroken was en met

Nou, het zou best relevant kunnen zijn; het zou tijdstip van vertrek naar de Pianista Trail kunnen aangeven ( in Boquete nog goed bereik) en op een gegeven moment zou het dan we/niet/wel/niet moeten zijn.
Het maakt mij niet uit, maar jij schrijft dat ze die info achteraf uit de GSM hebben kunnen halen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:37:15 #109
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145062123
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:21 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Maar de ene keer heeft de rivier weer wat meer water dan de andere keer. De stromingen net anders. Als je op verschillende plekken langs de rivier overleidt acht ik de kans klein dat er EN op dezelfde plek delen aanspoelen EN de rest allemaal wel netjes wegspoelt. Het kan, maar ik acht de kans klein, en dan kan het wel alsnog daar niet van...
Ik denk dat vrijwel je hele scenario klopt, waaruit blijkt dat door een slechte voorbereiding ze doorliepen na die Mirador. Heb trouwens zoiets ook meerdere malen gepost hier met daarbij de aantekening dat die rugtas gevonden is door een Indiaan. Ook foto's en belpogingen van 8 april of later zijn door die Indianen gemaakt.

Ik denk ook dat er een redelijke kans is dat ze al overleden zijn op bijvoorbeeld 4 april. Toen vonden er flash floods plaats. En als je bij de rivier bivakkeert en het niet op tijd doorhebt dat er opeens veel meer water langs je heen stroomt, kan het ook plots afgelopen zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145062130
Vingerafdrukken op phones, rugzak et cetera

http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23809123
pi_145062293
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:21 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Dat 'als' lijkt me ook wat vreemd, maar als die ene en die andere keer dezelfde zijn, wordt het al iets waarschijnlijker. Maar de stroom lijkt me niet de enige factor. En ze kunnen ook bijelkaar liggen omdat ze als heel lichaam zijn meegespoeld, en er één plek was waar grote objecten geblokkeerd werden. Een korte tijd dat de rivier heftig stroomt. maar niet heftig genoeg om een lichaam het bos uit te spoelen.
pi_145062667
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef Falco het volgende:
Ik denk ook dat er een redelijke kans is dat ze al overleden zijn op bijvoorbeeld 4 april. Toen vonden er flash floods plaats. En als je bij de rivier bivakkeert en het niet op tijd doorhebt dat er opeens veel meer water langs je heen stroomt, kan het ook plots afgelopen zijn.
Als het donker genoeg is, en je bivakkeert bij een rivier die alleen maar sterk gestegen is, kun je er zonder vallen of uitglijden zelfs per ongeluk in stappen. Helemaal als je schrikt van iets dichtbij in de vegetatie.
pi_145062768
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:31 schreef Poekje01 het volgende:

nee, dat is niet zo, aan de Boquete kant is tussen de Mirador en het begin van het pad ook grotendeels geen bereik, zie filmpje van Hans en Roelie Kremers.
Ja, tussen het begin van het pad en de Mirador, dat betekent op de Mirador zelf dus wel bereik.
En ja, na 1 April 13:45 is er nooit meer bereik geweest, dus zijn ze daarna nooit meer op de
Mirador geweest.
pi_145062851
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef theavenger_ep het volgende:

Als een indiaan met die spullen heeft gespeeld, is dat niet heel raar.
pi_145062866
quote:

[..]

Boondock outside of Boquete
We stayed here 1 night in March 2014. Moderately warm days and very chilly nights, no bugs.
http://burtway.com/panama-campsites/
pi_145062879
quote:

Ja, als die inheemse bevolking na het vinden van de rugzak er uitgebreid
aan heeft gezeten, zullen er inderdaad allerlei vingerafdrukken op staan...
pi_145063043
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

Dank je, maar ik mis de 3e ook nog ;)
Ah, deze van 2 threads geleden had ik ook nog op de achtergrond open staan:

https://www.facebook.com/(...)1482.&type=3&theater
pi_145063204
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als een indiaan met die spullen heeft gespeeld, is dat niet heel raar.
waarom is een telefoon aanzetten spelen? misschien hadden ze 1 of 2 lichamen gevonden. en was het signalen geven
pi_145063223
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:57 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ja, als die inheemse bevolking na het vinden van de rugzak er uitgebreid
aan heeft gezeten, zullen er inderdaad allerlei vingerafdrukken op staan...
Ik denk ook aan een prive zoekaktie, mensen die de beloning op het oog hadden. Die zouden de camera en de telefoons uitgeplozen kunnen hebben om er achter te komen waar Kris en Lisanne waren. Dan denk ik niet direct aan indianen maar eerder aan expats of Panamezen. Zoals ik al eerder zei kunnen die de tas ook een tijdje achter gehouden hebben.
pi_145063226
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:04 schreef JustinCase het volgende:

[..]

waarom is een telefoon aanzetten spelen? misschien hadden ze 1 of 2 lichamen gevonden. en was het signalen geven
Spelen moet je niet al te letterlijk opvatten.
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:06:30 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145063301
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:00 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ah, deze van 2 threads geleden had ik ook nog op de achtergrond open staan:

https://www.facebook.com/(...)1482.&type=3&theater
Die heb ik, dat is de 2e ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:10:43 #122
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145063499
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:56 schreef ToniB het volgende:
Dr. Kloothommel ik dacht dat ik degene was die het laatste bericht plaatste?
Ja, und?
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:21:04 #123
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145063953
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:58 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik refereerde aan die denkscholen bullshit van Kloothommel (het Dr laat ik weg)
Paarlen voor de zwijnen.
pi_145065340
quote:

Iemand een goede vertaling van het hele artikel?

"From the knapsack 13 samples were obtained, and it was managed to determine that two of them came from two unknown women. In the sample number five was a DNA profile that was a mixture of two unknown people, of that at least one is a man."
Make my day!
pi_145065624
En ook
"Het rapport dat door het Instituut Forense van Holland wordt uitgeoefend openbaart dat drie van de sporen in het plakband waren dat de camera en de telefoons verenigde."

Plakband om de camera en de telefoons? Wie zou dat gedaan hebben?
Make my day!
pi_145065858
quote:

5 personen hebben geweigerd DNA af te geven, interessant thanks theavenger_ep.
pi_145066011
quote:

Eindelijk !
pi_145066059
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:59 schreef Za het volgende:

[..]

5 personen hebben geweigerd DNA af te geven, interessant thanks theavenger_ep.
Volgens mij staat er dat 5 monsters geen DNA opleverden en 1 wel
pi_145066405
Met het DNA gaan ze niet ver komen ben ik bang. Zowel voor als na de vermissing kunnen de objecten volop met DNA materiaal van derden zijn besmet.

Wel zou het interessant zijn als er DNA gevonden is op meerdere objecten, die bijvoorbeeld afzonderlijk van elkaar zijn gevonden, met hetzelfde DNA en dat niet van een onderzoeker is.
pi_145066417
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:04 schreef Grijzemassa het volgende:

Volgens mij staat er dat 5 monsters geen DNA opleverden en 1 wel
Je hebt gelijk, ik heb te snel gelezen (no permitieron enzo).
pi_145066467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:11 schreef Za het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik heb te snel gelezen (no permitieron enzo).
ja is ook verwarrend, ik las het eerst ook anders
pi_145066473
Het in ieder geval een bewijs dat de rugzak en inhoud door anderen is vastgehouden en misschien gebruikt is. Nu is dit te verklaren, aangezien de rugzak is gevonden door een vrouw die zich wilde gaan wassen.
Er komt ook een oplossing waarom men aan fosfaat denkt; het bot was wit / witachtig.
Voor de rest wacht ik op diegenen die vlot Spaans kunnen lezen.
pi_145066983
quote:

[..]

Hier heb je absoluut een punt alleen heb ik nergens kunnen lezen of dat wel of niet gebeurd is.
Geruisloos heeft een kaartje gemaakt wbt de belgegevens.
Is een goed duidelijk kaartje die een helder overzicht geeft over wanneer de telefoon is aangedaan, er gebeld is naar 112/911 enz.

Toch geeft dit kaartje geen definitief uitsluitsel over bepaalde dingen.
Zo staat er bv "no pin" op 6 april om 10.26 uur en op 11 april.
Het rare is dat op 6 april 13.37 dat er niet staat.
Ook op alle andere dagen staat dat niet.
Hebben ze dus op alle dagen ook echt een pincode ingevoerd of niet?
Velen hier zeggen ja, want anders stond er bij die andere 2 niet expliciet "no pin"
Ik heb daar grote twijfels over maar dit is wel heel belangrijk om te weten.

Volgende is dus of de mobieltjes ook contact met het netwerk hebben gemaakt?
Dat antwoord staat niet op deze kaart en is volgens mij ook nog niet naar buiten gekomen.
Als je daar wel een bron van hebt: graag! Daarmee kunnen we dan denk ik uitsluiten dat ze terug op de pianista waren want idd dan zou ie boven op de mirador contact moeten hebben gemaakt met het netwerk.

Verder is er nog helemaal NIETS naar buiten gekomen of de meiden nog gebeld/gesmst of geappt hebben.
De ouders hebben het NFI rapport en weten dat wel en mijn veronderstelling is dat ze dit dus niet gedaan hebben anders hadden Kris haar ouders iig geweten dat ze wel verdwaald waren.
pi_145067072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:54 schreef agter het volgende:
En ook
"Het rapport dat door het Instituut Forense van Holland wordt uitgeoefend openbaart dat drie van de sporen in het plakband waren dat de camera en de telefoons verenigde."

Plakband om de camera en de telefoons? Wie zou dat gedaan hebben?
Die ongelooflijk geraffineerde dader natuurlijk. Plakband met vingerafdrukken van een boef erop toespelen degene die het spul inpakt voor verzending naar Nederland
pi_145067334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hier heb je absoluut een punt alleen heb ik nergens kunnen lezen of dat wel of niet gebeurd is.
Geruisloos heeft een kaartje gemaakt wbt de belgegevens.
Is een goed duidelijk kaartje die een helder overzicht geeft over wanneer de telefoon is aangedaan, er gebeld is naar 112/911 enz.

Toch geeft dit kaartje geen definitief uitsluitsel over bepaalde dingen.
Zo staat er bv "no pin" op 6 april om 10.26 uur en op 11 april.
Het rare is dat op 6 april 13.37 dat er niet staat.
Ook op alle andere dagen staat dat niet.
Hebben ze dus op alle dagen ook echt een pincode ingevoerd of niet?
Velen hier zeggen ja, want anders stond er bij die andere 2 niet expliciet "no pin"
Ik heb daar grote twijfels over maar dit is wel heel belangrijk om te weten.

Volgende is dus of de mobieltjes ook contact met het netwerk hebben gemaakt?
Dat antwoord staat niet op deze kaart en is volgens mij ook nog niet naar buiten gekomen.
Als je daar wel een bron van hebt: graag! Daarmee kunnen we dan denk ik uitsluiten dat ze terug op de pianista waren want idd dan zou ie boven op de mirador contact moeten hebben gemaakt met het netwerk.

Verder is er nog helemaal NIETS naar buiten gekomen of de meiden nog gebeld/gesmst of geappt hebben.
De ouders hebben het NFI rapport en weten dat wel en mijn veronderstelling is dat ze dit dus niet gedaan hebben anders hadden Kris haar ouders iig geweten dat ze wel verdwaald waren.
Om contact te maken met een eventuele gsm-mast, hoef je overigens geen pin in te geven. Zolang de telefoon maar aan staat, is dat voldoende.
Als er geen gegevens zijn van de gsm-mast dat er na 1300 uur nog contact geweest is tussen telefoon en gsm-mast, ga ik er van uit dat ze niet meer de Mirador terug over gelopen zijn.

Wat denk jij?
Make my day!
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:38:26 #136
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145067692
Volgens Telemetro ontvingen beide telefoons een signaal op 7 en 11 april:
"... que el 7 y el 11 de abril marcaron señal ambos teléfonos."
En op het Boquete-forum staat dat er op dezelfde dag een iPhone-signaal werd ontvangen vanaf de Bocas-kant van de berg.
pi_145068327
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:38 schreef Domnivoor het volgende:
En op het Boquete-forum staat dat er op dezelfde dag een iPhone-signaal werd ontvangen vanaf de Bocas-kant van de berg.
Ze gaan nu toch ook meer uit van een misdrijf begrijp ik uit het artikel. Ja die melding van dat iphone signaal is dan toch weer interessant.
pi_145068636
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:50 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ze gaan nu toch ook meer uit van een misdrijf begrijp ik uit het artikel. Ja die melding van dat iphone signaal is dan toch weer interessant.
Ben benieuwd of dit voldoende is om een moordonderzoek op te starten.
Make my day!
pi_145068723
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:31 schreef agter het volgende:

[..]

Om contact te maken met een eventuele gsm-mast, hoef je overigens geen pin in te geven. Zolang de telefoon maar aan staat, is dat voldoende.
Als er geen gegevens zijn van de gsm-mast dat er na 1300 uur nog contact geweest is tussen telefoon en gsm-mast, ga ik er van uit dat ze niet meer de Mirador terug over gelopen zijn.

Wat denk jij?
Ah dus als de mobieltjes na de tweede noodoproep zijn uitgezet...is er überhaupt hierna 1 x pincode ingevoerd?
Ik denk van niet.
pi_145068927
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:57 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ah dus als de mobieltjes na de tweede noodoproep zijn uitgezet...is er überhaupt hierna 1 x pincode ingevoerd?
Ik denk van niet.
In het originele beloverzicht stond volgens mij wel wanneer ze uitgeschakeld zijn. En dat was nog niet op 1 april, uit mijn hoofd.
Make my day!
pi_145069255
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:31 schreef agter het volgende:

[..]

Wat denk jij?
Ik weet het niet.

Ik zou heel graag willen weten wat de ouders weten over de telefoons.
Ze hebben het NFI rapport maar die leveren volgens hen tegelijk weer zoveel vragen op .

Wel denk ik dat vroeg of laat die informatie naar buiten zal komen.
pi_145069436
quote:
Dank je,

Er is inderdaad een Iphone signaal ontvangen op 7 en 11 april.
Ik wist niet van 1 april aan de Bocas kant van de berg (weet jij ook hoe laat?)

Als er idd op 7 en 11 april een signaal is opgevangen, waarom dan wel op die dagen en op alle andere dagen niet?
pi_145069824
quote:
Wat is de bron van het Bocas-kant gedeelte?
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:21:09 #144
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145070258
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:11 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dank je,

Er is inderdaad een Iphone signaal ontvangen op 7 en 11 april.
Ik wist niet van 1 april aan de Bocas kant van de berg (weet jij ook hoe laat?)
Het was kort voor 9 april. Geen idee hoe laat.

quote:
Als er idd op 7 en 11 april een signaal is opgevangen, waarom dan wel op die dagen en op alle andere dagen niet?
De telefoons stonden aan op een van de weinige plekken waar je wel een signaal ontvangt.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:24:34 #145
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145070427
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:15 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Wat is de bron van het Bocas-kant gedeelte?
http://www.boqueteguide.com/?p=11016

Een paar maanden geleden schoven we dit terzijde als een gerucht, maar de gegevens van de iPhone lijken het te bevestigen.
pi_145071177
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:24 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

http://www.boqueteguide.com/?p=11016

Een paar maanden geleden schoven we dit terzijde als een gerucht, maar de gegevens van de iPhone lijken het te bevestigen.
Klopt het dat dit signaal op 9 april is ontdekt? Hoe sluit dit aan op de data van 7 en 11 april?

De mast die het signaal heeft ontvangen staat aan de Bocas kant en heeft volgens geruchten, "een" iPhone signaal ontvangen. Dit kan dus iedere iPhone geweest zijn aan de Bocas kant, waar mensen leven, die met die zendmast in contact stond?

Ik zie vooralsnog geen sterke relatie tussen het gerucht en het telefoonschema. En al helemaal geen bevestiging. Maar wellicht kun je dit ophelderen.
pi_145071562
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:38 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Klopt het dat dit signaal op 9 april is ontdekt? Hoe sluit dit aan op de data van 7 en 11 april?

De mast die het signaal heeft ontvangen staat aan de Bocas kant en heeft volgens geruchten, "een" iPhone signaal ontvangen. Dit kan dus iedere iPhone geweest zijn aan de Bocas kant, waar mensen leven, die met die zendmast in contact stond?

Ik zie vooralsnog geen sterke relatie tussen het gerucht en het telefoonschema. En al helemaal geen bevestiging. Maar wellicht kun je dit ophelderen.
Ik dacht dat iedere gsm-mast het imei-nummer van de gsm registreert. En die is uniek.
Make my day!
pi_145072081
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:45 schreef agter het volgende:

[..]

Ik dacht dat iedere gsm-mast het imei-nummer van de gsm registreert. En die is uniek.
juist! Waarom zou men een helikopter daar opaf sturen. ..voor een onbekend vaag signaal? Men heeft al vroeg in het onderzoek de telefoons proberen te peilen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:15:48 #149
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145073504
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:38 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Klopt het dat dit signaal op 9 april is ontdekt?
Ik kan onmogelijk controleren of het klopt maar de helicopterzoekactie werd ook op een nieuwssite genoemd. (Ik heb de bron niet direct bij de hand.)
quote:
Hoe sluit dit aan op de data van 7 en 11 april?
Bv: op 7 april wordt het geregistreerd door de zendmast. Op 8 april ontdekt iemand een opvallend/afwijkend iPhone-signaal in de logs. En op 9 april worden er helicopters ingezet.
quote:
Denk je dat ze voor iedere iPhone helicopters inzetten? Zo veel helicopters heeft dat land niet.
Ze ontvingen een zwak iPhone-signaal, dat terecht in verband werd gebracht met K & L, en gingen zoeken.
quote:
Ik wel. Het gerucht is van 9 april. Toen was er nog niets gevonden.
- De resten zijn later aan de Bocas-kant van de berg gevonden.
- Kris had een iPhone.
- De telefoonlogs geven aan dat deze iPhone op 7 april een signaal ontving (kennelijk te zwak om te kunnen bellen).
pi_145075052
Nergens in dit overzicht staat dat ze pin hebben ingevoerd. En als er maar af en toe een minuutje contact met een mast is geweest/ signaal opgevangen kan dat misschien net te kort zijn geweest om een duidelijke plek te kunnen bepalen voor de onderzoekers. Toen men eenmaal een gebied had bepaald en ging zoeken met helikopters werden de telefoons niet meer gebruikt (pas weer 11 april) en konden dus geen signalen meer ontvangen.
http://i.imgur.com/WiJl9u8.jpg
pi_145075326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef ToniB het volgende:
Nergens in dit overzicht staat dat ze pin hebben ingevoerd. En als er maar af en toe een minuutje contact met een mast is geweest/ signaal opgevangen kan dat misschien net te kort zijn geweest om een duidelijke plek te kunnen bepalen voor de onderzoekers. Toen men eenmaal een gebied had bepaald en ging zoeken met helikopters werden de telefoons niet meer gebruikt (pas weer 11 april) en konden dus geen signalen meer ontvangen.
http://i.imgur.com/WiJl9u8.jpg
Het al dan niet ingeven van de pincode heeft geen gevolg voor het eventueel oppikken van de signalen door de mast. De enige voorwaarde is dat de telefoon aan moet staan. Ook zonder simkaart pikt de mast het signaal op. Zonder simkaart, zonder pincode, kun je (zoals bekend) gewoon nog het noodnummer bellen.

Het is overigens maar de vraag hoeveel gsm-masten het signaal op hebben gepikt. Indien1, dan weet je alleen dat de telefoon ergens uit het volledige zendgebieden komt.
Indien 3, dan heb je een precieze locatie.

Ik lees dat men van een zwak signaal spreekt. Wellicht dus maar door 1 mast opgepikt? Dan weten ze alleen een gebied, geen locatie, helaas.

Overigens is de lengte van het ontvangen signaal niet van belang. En is de lengte van het bereik van een gsm-mast variabel.

[ Bericht 3% gewijzigd door agter op 30-09-2014 23:03:53 ]
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')