abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145059807
Man ik weet niet eens hoe laat mijn buurman vanmorgen naar zijn werk is vertrokken of de auto die ik als eerste tegen kwam vanmorgen wie was de eerste die ik zag toen ik de deur uitkwam? Weet jij het? Dat zijn juist van die dingen die een mens (bijna) niet opslaat.
pi_145059843
Voor sommigen hier is het een leuk experiment: ervaren hoe het is om snachts in en bos te slapen. Neem met een vriend/vriendin een zeiltje mee, slaapzak, eten, drinken, telefoon en laat weten aan iemand waar je gaat slapen. Eventueel nog een klein vuurtje maken (maar wel doven, we willen geen bosbrand. Bij grond met veel organische shit er in wil het vuur ook nog wel eens omlaag branden, dus echt goed uitmaken.)

En dan de nacht... have fun :)
pi_145059883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:21 schreef Lutalo het volgende:

Dat ligt eraan of het toen noodzakelijk was. Als ze nog bij - vol- daglicht weer terug gelopen zijn, was er op het moment dat ze weer bij de Mirador kwamen misschien niks aan de hand.
Vol daglicht wanneer ze op een afstand van 3 1/2 uur van de Mirador waren en begonnen
aan het terugtocht rond 17:00 uur terwijl het om 19:00 donker was? Dat is dus niet mogelijk.
pi_145059884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:18 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

geachte meneer de wetenschapper Poekje: wanneer de dames weer terug richting
Mirador zouden zijn gelopen, dan zouden hun mobieltjes weer (even) bereik hebben
gehad en hadden ze kunnen bellen. Dat het bereik daarna dan weer even wegvalt, ok,
maar er zou tijdelijk even bereik zijn geweest en dat is er niet meer geweest na hun
afdaling van de Mirador. Bovendien zouden ze vanaf de Mirador de weg terug wel
weer gevonden hebben of waren hun resten in ieder geval niet aan de Caribische
kant teruggevonden.
als je zelf je telefoon nog in je handen hebt, was dat deels mogelijk geweest, op de mirador.
pi_145059924
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet echt een relevant verschil.
I beg to differ. Als je alle post doorleest / hebt gelezen (no offense) vanaf het begin, snap je waarom.
pi_145059974
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:20 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, nu is het een 'gids in de auto'!
Je schreef steeds gewoon 'gids'. Dus ook zonder auto, samen lopend bijv.
Zeg dat dan meteen, dat je enkel op een auto doelt.
Ben blij dat je het nu begrijpt. :)
pi_145060057
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Vol daglicht wanneer ze op een afstand van 3 1/2 uur van de Mirador waren en begonnen
aan het terugtocht rond 17:00 uur terwijl het om 19:00 donker was? Dat is dus niet mogelijk.
Hoe kom je daar nou bij?

13 uur mirador
14 uur 1e quebrada
bij terugkeer:
15 uur mirador
2 uur lopen naar beneden ben je om 17 uur bij begin Pianista
pi_145060083
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:25 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

I beg to differ. Als je alle post doorleest / hebt gelezen (no offense) vanaf het begin, snap je waarom.
"Lees 25k posts voor een argument voor mijn standpunt."

Nee, bedankt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145060099
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het 1 sluit het ander helemaal niet uit. Maar gezien het klimaat daar lijkt hypothermie me persoonlijk eigenaardig.
Google maar. Het is ook in de jungle een reëel gevaar.

"When the ambient temperature is less than 28oC (82oF), unless your body is protected, you will lose heat to the environment around you. This means hypothermia can occur in deserts or jungles, not just in arctic or mountain environments. In fact hypothermia can occur at pretty much any latitude." http://paulkirtley.co.uk/2010/hypothermia/
pi_145060134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij?

13 uur mirador
14 uur 1e quebrada
bij terugkeer:
15 uur mirador
Ik vraag me ook af waar ze waren bij die eerste noodoproep: voor (dus omgekeerd) of voorbij die 1e quebrada.

Daar zijn geen aanwijzingen voor, of wel?
Make my day!
pi_145060154
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:15 schreef SAJ het volgende:

[..]

Voor donker lukt dat niet, maar ja, als er fout volk bij is, misschien willen die wel juist liever bij donker lopen
niet vanaf 16.30 maar vanaf laatste foto K. 13.58
pi_145060177
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:30 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Google maar. Het is ook in de jungle een reëel gevaar.

"When the ambient temperature is less than 28oC (82oF), unless your body is protected, you will lose heat to the environment around you. This means hypothermia can occur in deserts or jungles, not just in arctic or mountain environments. In fact hypothermia can occur at pretty much any latitude." http://paulkirtley.co.uk/2010/hypothermia/
Onderkoeling bij 25 graden celsius?

Nu wil ik niet al te stellig zijn, maar erg geloofwaardig klinkt dat niet. In een woestijn waar de verschillen tussen dag en nacht heel groot zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar in een tropisch gebied... nah.
pi_145060189
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef jackie12 het volgende:

Hoe kom je daar nou bij?

13 uur mirador
14 uur 1e quebrada
bij terugkeer:
15 uur mirador
Zie eerdere posts hier betreft het bereik van de mobiel:
wanneer ze rond 15 uur weer op de mirador hadden gestaan, hadden de mobieltjes
weer contact met het netwerk gemaakt, maar contact is er nog meer geweest.
Als ze rond 15 uur op de mirador waren geweest, waren ze inderdaad weer
voor het donker in Boquete geweest, maar we weten allemaal dat dat helaas
niet het geval was.
pi_145060204
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Onderkoeling bij 25 graden celcius?

Nu wil ik niet al te stellig zijn, maar erg geloofwaardig klinkt dat niet. In een woestijn waar de verschillen tussen dag en nacht heel groot zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar in een tropisch gebied... nah.
Zeker als het regent, koel je veel sneller af.
Make my day!
pi_145060259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:21 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Voor welk/wiens gemak? Je kunt ook zeggen "maar er zijn toch ook finca's waar ze
hadden kunnen overnachten?". Die finca's hebben ze misschien niet gezien,
want die liggen niet direct aan het pad. De finca bij de eerste paddock zou je kunnen
zien als je de paddock verder oploopt, maar de finca's bij Alto Culebra niet, dat is
nog een stuk verder lopen.
als je kijkt naar dat kaartje, in het zwart, waar in het rood die zoektochten van Sinaproc op staan, kun je zien dat je een bijna rechte lijn vanaf het Pianista Duran Coffee trail pad kunt trekken, naar de vindplaatsen van de botten en rugzak van de dames (Noord- Noord-Oost). Sinaproc is daarentegen vanaf de trail nu juist afgebogen West, Zuid-west.

http://i.imgur.com/ZfOv5C9.jpg

En hebben m.i. zo waarschijnlijk net het gebied gemist waarin de dames zijn doorgelopen, en mogelijkerwijze hun einde vonden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 30-09-2014 19:07:09 ]
pi_145060312
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:35 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

als je kijkt naar dat kaartje, in het zwart, waar in het rood die zoektochten van Sinaproc op staan, kun je zien dat je een bijna rechte lijn vanaf het Pianista Duran Coffee trail pad kunt trekken, naar de vindplaatsen van de botten en rugzak van de dames (Noord- Noord-Oost). Sinaproc is daarentegen vanaf de trail nu juist afgebogen West, Zuid-west.

En hebben m.i. zo waarschijnlijk net het gebied gemist waarin de dames zijn doorgelopen.
Ja, triest hè. Ze waren misschien nog in leven op dat moment.
Make my day!
pi_145060343
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:33 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Zie eerdere posts hier betreft het bereik van de mobiel:
wanneer ze rond 15 uur weer op de mirador hadden gestaan, hadden de mobieltjes
weer contact met het netwerk gemaakt, maar contact is er nog meer geweest.
Als ze rond 15 uur op de mirador waren geweest, waren ze inderdaad weer
voor het donker in Boquete geweest, maar we weten allemaal dat dat helaas
niet het geval was.
Zie eerdere posts hier.
Op de mirador is er bereik.
Op het Pianistapad af en aan wel en niet

Iedereen gaat ervan uit dat ze zijn DOORGELOPEN na de 1e quebrada en daarna zijn verdwaald.
Ik houd er ook rekening mee dat ze zijn omgekeerd.
pi_145060367
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef Poekje01 het volgende:

als je zelf je telefoon nog in je handen hebt, was dat deels mogelijk geweest, op de mirador.
Ook als iemand anders met je telefoon weer over de mirador loopt, tenzij je hem helemaal
uitzet, maar dan zou de telefoon de volgende ochtend toch weer bereik moeten hebben
gehad en er is na 1 April nooit meer bereik geweest, terwijl de telefoons wel gebruikt zijn
(tot 6 en 11 April). De telefoons (in wiens handen dan ook) zijn nooit terug gekomen
aan de Boquete-kant van de mirador.
pi_145060421
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Je weet toch niet, als ze aan de terugtocht ( zelfde we terug) begonnen, hoe laat dat was ? ?

Ze kunnen wel meteen na de foto van Kris bij het beekje omgedraaid en terug gelopen zijn, weten wij veel...
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145060465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:32 schreef ToniB het volgende:

[..]

niet vanaf 16.30 maar vanaf laatste foto K. 13.58
Veel te ver. Maar nogmaals in dit scenario wil men misschien juist wel 's nachts om niet gezien te worden
pi_145060469
quote:

[..]

En hebben m.i. zo waarschijnlijk net het gebied gemist waarin de dames zijn doorgelopen, en mogelijkerwijze hun einde vonden.
Sincaproc is die eerste dagen heel erg van het pad afgeweken. Op WS was er heel veel
discussie over die rode lijnen, of dat paden waren of dat ze dwars door een rivier zijn
gaan lopen. De rode lijn naar Alto Culebra is in ieder geval niet de pianista trail, want
die gaat via de 1e paddock naar de 1e oversteek (brug) over een rijrivier van de Rio Culebra.
Er gaat inderdaad ook een rode lijn helemaal naar het westen, terwijl niemand iets
bekend is over een pad daar, dit kan ook een route van een helicopter zijn geweest.
pi_145060499
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Onderkoeling bij 25 graden celsius?

Als je bij 25 C ligt met weinig of niets aan, en niet beweegt, krijg je het koud. Als je in die toestand niet kunt bewegen, zou je onderkoeld kunnen raken.
pi_145060510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zie eerdere posts hier.

Iedereen gaat ervan uit dat ze zijn DOORGELOPEN na de 1e quebrada en daarna zijn verdwaald.
Ik ook
pi_145060549
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:38 schreef jackie12 het volgende:

Zie eerdere posts hier.

Dat zullen ze wellicht ook gedaan/geprobeerd hebben, maar de Mirador hebben ze nooit
bereikt, anders hadden hun mobieltjes weer bereik/contact met het netwerk gemaakt
en dat contact is er nooit meer geweest na 1 April rond 13:45.
pi_145060622
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:44 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Als je bij 25 C ligt met weinig of niets aan, en niet beweegt, krijg je het koud. Als je in die toestand niet kunt bewegen, zou je onderkoeld kunnen raken.
Ik heb toch aardig wat vergelijkbare omgevingen gezien.. maar in geen daarvan dacht ik 'goh, blij dat ik iets aan heb.. anders zou ik het nog koud krijgen'.

Daarmee is niet gezegd dat het niet kan... maar het ligt niet echt voor de hand.
pi_145060639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:39 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ook als iemand anders met je telefoon weer over de mirador loopt, tenzij je hem helemaal
uitzet, maar dan zou de telefoon de volgende ochtend toch weer bereik moeten hebben
gehad en er is na 1 April nooit meer bereik geweest, terwijl de telefoons wel gebruikt zijn
(tot 6 en 11 April). De telefoons (in wiens handen dan ook) zijn nooit terug gekomen
aan de Boquete-kant van de mirador.
onzin er zijn hele stukken voor de top die ook geen bereik hebben
pi_145060660
quote:

[..]

Het is bijna knap te noemen dat er zo verkeerd is gezocht.
pi_145060670
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:45 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Dat zullen ze wellicht ook gedaan/geprobeerd hebben, maar de Mirador hebben ze nooit
bereikt, anders hadden hun mobieltjes weer bereik/contact met het netwerk gemaakt
en dat contact is er nooit meer geweest na 1 April rond 13:45.
? Als ze zijn omgekeerd waarom moesten ze dan om 15 uur op de mirador weer bellen?
pi_145060680
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:25 schreef Poekje01 het volgende:

In zowel jungle als tropisch regenwoud kun je verdwalen.
Het verschil met jungle is dat je er gewoon niet of nauwelijks doorheen komt.
Het feit dat je makkelijker door een regenwoud wandelt, geeft echter geen
garantie dat je er niet kunt verdwalen. Sterker nog: omdat je in een regenwoud
makkelijker van het pad af kunt gaan en iets dat op een pad lijkt kunt gaan
volgen, kun je er wellicht zelfs nog makkelijker verdwalen.
pi_145060694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

? Als ze zijn omgekeerd waarom moesten ze dan om 15 uur op de mirador weer bellen?
die snap ik niet Jackie
pi_145060731
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef jackie12 het volgende:

Nee dat had ook niet gehoeven, maar ik bedoel dat de mobieltjes niet meer
automatisch contact gemaakt hebben met het netwerk, dat hebben ze
achteraf kunnen constateren, dat is informatie die wordt opgeslagen.
pi_145060835
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

staan die gegevens in de telefoon of via provider geregistreerd?
pi_145060852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:55 schreef ToniB het volgende:

[..]

Worden opgevangen door de zendmasten, dus provider, neem ik aan.
Make my day!
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:56:05 #84
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145060856
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:04 schreef agter het volgende:

[..]

Dat antwoord heb je al gegeven. Ik zie nog steeds niet waarom het niet gezien zijn, een gids impliceert.
Hoe kan een gids die bijv meeloopt zorgen dat ze niet gezien worden?
die weet vast wel een mooi binnendoor weggetje
pi_145060860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb toch aardig wat vergelijkbare omgevingen gezien.. maar in geen daarvan dacht ik 'goh, blij dat ik iets aan heb.. anders zou ik het nog koud krijgen'.

Daarmee is niet gezegd dat het niet kan... maar het ligt niet echt voor de hand.
Het gaat ook alleen op voor langdurig naakt helemaal stil liggen met geen straaltje zon. Dan maakt elke graad verschil. Maar ook geen natte kleren of zo. En geen uitstraling naar onbedekte nachtelijke hemel, niet op warm zand of koude natte grond enz. Beetje raar trouwens, dat iemand met die 28 graden aan komt zetten. Dat geldt vrijwel alleen binnenshuis
pi_145060934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Weet jij dan ook of vanaf welke tijd ( dinsdag 1 april) er geen automatsch contact is geweest en hoe laat ( bijv. ca. 13.00 uur) weer wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 30-09-2014 18:08:55 ]
pi_145060963
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

goeie!
pi_145060965
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Naar de top?
Dat zou dan impliceren dat er a. Meerdere paden naar de top gaan en b. Dat je dus een rondje kunt lopen.
Interessante gedachte!
Make my day!
pi_145061057
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:58 schreef agter het volgende:

[..]

Naar de top?
Dat zou dan impliceren dat er a. Meerdere paden naar de top gaan en b. Dat je dus een rondje kunt lopen.
Interessante gedachte!
niet naar de top maar tot een uurtje lopen van de top b.v. met een 4x4.
pi_145061110
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

In zowel jungle als tropisch regenwoud kun je verdwalen.
Het verschil met jungle is dat je er gewoon niet of nauwelijks doorheen komt.
Het feit dat je makkelijker door een regenwoud wandelt, geeft echter geen
garantie dat je er niet kunt verdwalen. Sterker nog: omdat je in een regenwoud
makkelijker van het pad af kunt gaan en iets dat op een pad lijkt kunt gaan
volgen, kun je er wellicht zelfs nog makkelijker verdwalen.
Is een jungle geen regenwoud? Die scherpe scheiding van betekenissen klopt echt niet hoor.
pi_145061120
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:48 schreef Perico het volgende:

Er is genoeg informatie te vinden. De uitstekende Telemetro video filmt alle heikele punten die er zijn in de route. Tot aan de kabelbruggen kun je niet verkeerd lopen. Kris en Lisanne hebben zonder moeite de bergbeek bereikt. Je hoeft namelijk maar 1 pad te volgen.
Ik zie in de Telemetro video niet dat er geen zijpaden zijn, dan zou het een video van 12 uur
moeten zijn, maar het zal best zo zijn dat er 1 hoofdpad is met kleinere zijpaden waarbij
zij ervan uitgaan dat niemand dat kan aanzien voor het hoofdpad. Wanneer er huizen/finca's/
paddocks zijn in de buurt van die trail, zullen er toch ook paden naartoe moeten lopen.
En nogmaals: overdag zal het pad best goed te zien zijn, maar 's avonds niet.

quote:
Slangen zijn stressgevoelige dieren die niet uit de bomen donderen om mensen aan te vallen. Los van dat, maak jij er onnodig een black box van. Ja, het gaat omhoog, en je zakt weg in de modder, daarom laten we Kris en Lisanne ook maar 1,3 km. per uur hoogstens vorderen.
Al zou het 1 km. per uur zijn, dan nog is 7 dagen dwalen op 1 duidelijk pad niet waarschijnlijk
en moeten ze dus wel van het pad zijn afgeraakt. Slangen vallen niet uit zichzelf aan, maar
als je er bijna op gaat staan, kun je wel degelijk gebeten worden. Het kan, ik weet dat de
kans klein is, maar niet onmogelijk. Er zitten in ieder geval veel meer slangen dan
psychopatische moordenaars in zo'n jungle/regenwoud/oerwoud.

quote:
We hebben het namelijk hemelsbreed over een ontzettend klein gebied. De verste vindplaats, is op 16 km. over het pad, vanaf het begin bij het Pianista restaurant. Dat het park westelijk heel groot is, waar je niet komt, is irrelevant. Die bloggers laten ook zien dat bij de rivier het pad alleen maar duidelijker wordt. Met daar vertakkingen naar Alto Romero, de bewoonde wereld.
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat ze een heel eind richting het westen zijn gaan lopen
of juist helemaal naar het oosten, maar dan is het wel frapant dat ze weer bij de Culebra
rivier zijn uitgekomen. Wellicht hebben ze dagen in rondjes rondgelopen of hebben ze
juist nauwelijks gelopen en zaten ze ergens dagen op hulp te wachten.
pi_145061154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:01 schreef ToniB het volgende:

[..]

niet naar de top maar tot een uurtje lopen van de top b.v. met een 4x4.
Een binnendoor weggetje met een 4x4. Hm, jammer dat er nog steeds geen goede kaarten zijn die laten zien waar die weg ligt...
Make my day!
pi_145061191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:55 schreef ToniB het volgende:

Dat zal dan in de telefoon zelf staan, want contact met een provider was er niet meer.
pi_145061242
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:41 schreef Lutalo het volgende:

Je weet toch niet, als ze aan de terugtocht ( zelfde we terug) begonnen, hoe laat dat was ? ?

Ze kunnen wel meteen na de foto van Kris bij het beekje omgedraaid en terug gelopen zijn, weten wij veel...
Als dat zo was, waren ze binnen 1 uur alweer bij de Mirador en nog eens 2 uur later weer
terug in Boquete en dat is duidelijk niet gebeurd... helaas...
pi_145061255
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:05 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Dat zal dan in de telefoon zelf staan, want contact met een provider was er niet meer.
Die masten registreren contact. Sterker nog, met meerdere masten kun je achteraf precies bepalen waar ze geweest zijn.
Dat contact (tussen de gsm en de gsm-mast) is er niet geweest, bij ons weten.
Make my day!
pi_145061282
Planning Tips:

• Do familiarize yourself with the birds of Panama. They are numerous in this area and many are classified as uncommon. The flight of the male quetzal with its extraordinary train is an awesome and unforgettable sight.

• A good map is essential. The "Sintesis Geografica" is published by the Ministry of Public Works and is available in bookstores.

• Cloudforest hiking can be quite demanding so pace yourself.

• Some paths are difficult to find and in remote areas so it is best to hire a guide.

• Do bring appropriate clothing. The Chiriqui Highlands can be cold and damp and on long walks, there is always the risk of hypothermia.

• Do be patient with the facilities and services available. While lowland Panamanians have always sought the invigorating weather of the highlands, international tourism is relatively new.

http://www.great-adventures.com/destinations/panama/chiriqui.html

En als je dan ook nog bij iedere kabelbrug in het water valt 8)7 ja dan gaat het extra snel met de afkoeling.

[ Bericht 8% gewijzigd door 11en30 op 30-09-2014 18:13:37 ]
pi_145061289
Die evt "missed appointment at the head of the trail" (wie wat waar hoe, das het vern**keratieve, je hebt geen idee of het een volkomen verzinsel is of niet, of het op anderen slaat of niet) maar als er een afspraak was, kan het dan een - blond- idee zijn dat gedacht werd aan de top van de Pianista(= Mirador) (ipv head=begin) ?
pi_145061381
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:06 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Als dat zo was, waren ze binnen 1 uur alweer bij de Mirador en nog eens 2 uur later weer
terug in Boquete en dat is duidelijk niet gebeurd... helaas...
Dat weet je niet.
Op de terugweg, tussen de Mirador en Boquete kan er ook iets gebeurd zijn.
pi_145061392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:14 schreef Poolbal het volgende:
Vraag: als ze elkaar kwijt waren, hoe eindigen dan de spullen bij elkaar? Ja, een rivier zet op dezelfde plekken af, maar toch acht ik het onwaarschijnlijk dat ze op verschillende plekken (bij) de rivier sterven en dan vervolgens op dezelfde plekken aanspoelen, een klein beetje althans want de rest is netjes weggespoeld?
Dat is nou net wel weer logisch, als er weinig plekken zijn waar het niet wegspoelt.
pi_145061413
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:07 schreef agter het volgende:

Die masten registreren contact. Sterker nog, met meerdere masten kun je achteraf precies bepalen waar ze geweest zijn.
Dat contact (tussen de gsm en de gsm-mast) is er niet geweest, bij ons weten.
Dan zouden ze ergens een overzicht moeten bijhouden welk GSM-nummer contact maakt
en verbreekt met een zendmast. Kan, maar ik vraag me af wat er in een GSM zelf over
opgeslagen wordt, ook daar is bekend wanneer het contact met de zendmast er niet meer is.
Voor zover ik weet hebben ze vooral de informatie uit de GSM's gehaald, want anders
hadden ze toch al op 1 April kunnen constateren dat het contact verbroken was en met
welke zendmast (en dat had een indicatie kunnen zijn voor waar ze waren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')