zucht... dan hadden de mobieltjes weer contact met het netwerk moeten makenquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:11 schreef Lutalo het volgende:
Dat weet je niet.
Op de terugweg, tussen de Mirador en Boquete kan er ook iets gebeurd zijn.
Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef danyoromijn het volgende:quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:12 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Dan zouden ze ergens een overzicht moeten bijhouden welk GSM-nummer contact maakt
en verbreekt met een zendmast. Kan, maar ik vraag me af wat er in een GSM zelf over
opgeslagen wordt, ook daar is bekend wanneer het contact met de zendmast er niet meer is.
Voor zover ik weet hebben ze vooral de informatie uit de GSM's gehaald, want anders
hadden ze toch al op 1 April kunnen constateren dat het contact verbroken was en met
welke zendmast (en dat had een indicatie kunnen zijn voor waar ze waren).
Fijn, dat was nou net de vraag.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:14 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
zucht... dan hadden de mobieltjes weer contact met het netwerk moeten maken
en dat contact is er na 1 April rond 13:45 nooit meer geweest...
Maar de ene keer heeft de rivier weer wat meer water dan de andere keer. De stromingen net anders. Als je op verschillende plekken langs de rivier overleidt acht ik de kans klein dat er EN op dezelfde plek delen aanspoelen EN de rest allemaal wel netjes wegspoelt. Het kan, maar ik acht de kans klein, en dan kan het wel alsnog daar niet van...quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat is nou net wel weer logisch, als er weinig plekken zijn waar het niet wegspoelt.
Voor zover dat relevant is, is het contact voor de Mirador er ook tijdelijk niet geweest,quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:19 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Fijn, dat was nou net de vraag.
Weet je ook vanaf welk moment daaraan voorafgaande er wel automatisch contact is geweest?
nee, dat is niet zo, aan de Boquete kant is tussen de Mirador en het begin van het pad is ook grotendeels geen bereik, zie filmpje van Hans en Roelie Kremers.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:14 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
zucht... dan hadden de mobieltjes weer contact met het netwerk moeten maken
en dat contact is er na 1 April rond 13:45 nooit meer geweest...
@dannyoromijn : Voor zover ik weet hebben ze vooral de informatie uit de GSM's gehaald, want anders hadden ze toch al op 1 April kunnen constateren dat het contact verbroken was en metquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:24 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Voor zover dat relevant is, is het contact voor de Mirador er ook tijdelijk niet geweest,
op de Mirador zelf wel en 45 minuten daarna dus nooit meer.
Ik denk dat vrijwel je hele scenario klopt, waaruit blijkt dat door een slechte voorbereiding ze doorliepen na die Mirador. Heb trouwens zoiets ook meerdere malen gepost hier met daarbij de aantekening dat die rugtas gevonden is door een Indiaan. Ook foto's en belpogingen van 8 april of later zijn door die Indianen gemaakt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:21 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Maar de ene keer heeft de rivier weer wat meer water dan de andere keer. De stromingen net anders. Als je op verschillende plekken langs de rivier overleidt acht ik de kans klein dat er EN op dezelfde plek delen aanspoelen EN de rest allemaal wel netjes wegspoelt. Het kan, maar ik acht de kans klein, en dan kan het wel alsnog daar niet van...
Dat 'als' lijkt me ook wat vreemd, maar als die ene en die andere keer dezelfde zijn, wordt het al iets waarschijnlijker. Maar de stroom lijkt me niet de enige factor. En ze kunnen ook bijelkaar liggen omdat ze als heel lichaam zijn meegespoeld, en er één plek was waar grote objecten geblokkeerd werden. Een korte tijd dat de rivier heftig stroomt. maar niet heftig genoeg om een lichaam het bos uit te spoelen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:21 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Maar de ene keer heeft de rivier weer wat meer water dan de andere keer. De stromingen net anders. Als je op verschillende plekken langs de rivier overleidt acht ik de kans klein dat er EN op dezelfde plek delen aanspoelen EN de rest allemaal wel netjes wegspoelt. Het kan, maar ik acht de kans klein, en dan kan het wel alsnog daar niet van...
Als het donker genoeg is, en je bivakkeert bij een rivier die alleen maar sterk gestegen is, kun je er zonder vallen of uitglijden zelfs per ongeluk in stappen. Helemaal als je schrikt van iets dichtbij in de vegetatie.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef Falco het volgende:
Ik denk ook dat er een redelijke kans is dat ze al overleden zijn op bijvoorbeeld 4 april. Toen vonden er flash floods plaats. En als je bij de rivier bivakkeert en het niet op tijd doorhebt dat er opeens veel meer water langs je heen stroomt, kan het ook plots afgelopen zijn.
Ja, tussen het begin van het pad en de Mirador, dat betekent op de Mirador zelf dus wel bereik.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:31 schreef Poekje01 het volgende:
nee, dat is niet zo, aan de Boquete kant is tussen de Mirador en het begin van het pad ook grotendeels geen bereik, zie filmpje van Hans en Roelie Kremers.
Als een indiaan met die spullen heeft gespeeld, is dat niet heel raar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef theavenger_ep het volgende:
Vingerafdrukken op phones, rugzak et cetera
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23809123
Boondock outside of Boquetequote:Op dinsdag 30 september 2014 17:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Onderkoeling bij 25 graden celsius?
Nu wil ik niet al te stellig zijn, maar erg geloofwaardig klinkt dat niet. In een woestijn waar de verschillen tussen dag en nacht heel groot zijn kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar in een tropisch gebied... nah.
Ja, als die inheemse bevolking na het vinden van de rugzak er uitgebreidquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef theavenger_ep het volgende:
Ah, deze van 2 threads geleden had ik ook nog op de achtergrond open staan:quote:Op maandag 29 september 2014 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dank je, maar ik mis de 3e ook nog
waarom is een telefoon aanzetten spelen? misschien hadden ze 1 of 2 lichamen gevonden. en was het signalen gevenquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als een indiaan met die spullen heeft gespeeld, is dat niet heel raar.
Ik denk ook aan een prive zoekaktie, mensen die de beloning op het oog hadden. Die zouden de camera en de telefoons uitgeplozen kunnen hebben om er achter te komen waar Kris en Lisanne waren. Dan denk ik niet direct aan indianen maar eerder aan expats of Panamezen. Zoals ik al eerder zei kunnen die de tas ook een tijdje achter gehouden hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:57 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ja, als die inheemse bevolking na het vinden van de rugzak er uitgebreid
aan heeft gezeten, zullen er inderdaad allerlei vingerafdrukken op staan...
Spelen moet je niet al te letterlijk opvatten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:04 schreef JustinCase het volgende:
[..]
waarom is een telefoon aanzetten spelen? misschien hadden ze 1 of 2 lichamen gevonden. en was het signalen geven
Die heb ik, dat is de 2equote:Op dinsdag 30 september 2014 19:00 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ah, deze van 2 threads geleden had ik ook nog op de achtergrond open staan:
https://www.facebook.com/(...)1482.&type=3&theater
Ja, und?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:56 schreef ToniB het volgende:
Dr. Kloothommel ik dacht dat ik degene was die het laatste bericht plaatste?
Paarlen voor de zwijnen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:58 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik refereerde aan die denkscholen bullshit van Kloothommel (het Dr laat ik weg)
Iemand een goede vertaling van het hele artikel?quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef theavenger_ep het volgende:
5 personen hebben geweigerd DNA af te geven, interessant thanks theavenger_ep.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef theavenger_ep het volgende:
Eindelijk !quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef theavenger_ep het volgende:
Volgens mij staat er dat 5 monsters geen DNA opleverden en 1 welquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:59 schreef Za het volgende:
[..]
5 personen hebben geweigerd DNA af te geven, interessant thanks theavenger_ep.
Je hebt gelijk, ik heb te snel gelezen (no permitieron enzo).quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:04 schreef Grijzemassa het volgende:
Volgens mij staat er dat 5 monsters geen DNA opleverden en 1 wel
ja is ook verwarrend, ik las het eerst ook andersquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:11 schreef Za het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb te snel gelezen (no permitieron enzo).
Hier heb je absoluut een punt alleen heb ik nergens kunnen lezen of dat wel of niet gebeurd is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Nee dat had ook niet gehoeven, maar ik bedoel dat de mobieltjes niet meer
automatisch contact gemaakt hebben met het netwerk, dat hebben ze
achteraf kunnen constateren, dat is informatie die wordt opgeslagen.
Die ongelooflijk geraffineerde dader natuurlijk. Plakband met vingerafdrukken van een boef erop toespelen degene die het spul inpakt voor verzending naar Nederlandquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:54 schreef agter het volgende:
En ook
"Het rapport dat door het Instituut Forense van Holland wordt uitgeoefend openbaart dat drie van de sporen in het plakband waren dat de camera en de telefoons verenigde."
Plakband om de camera en de telefoons? Wie zou dat gedaan hebben?
Om contact te maken met een eventuele gsm-mast, hoef je overigens geen pin in te geven. Zolang de telefoon maar aan staat, is dat voldoende.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hier heb je absoluut een punt alleen heb ik nergens kunnen lezen of dat wel of niet gebeurd is.
Geruisloos heeft een kaartje gemaakt wbt de belgegevens.
Is een goed duidelijk kaartje die een helder overzicht geeft over wanneer de telefoon is aangedaan, er gebeld is naar 112/911 enz.
Toch geeft dit kaartje geen definitief uitsluitsel over bepaalde dingen.
Zo staat er bv "no pin" op 6 april om 10.26 uur en op 11 april.
Het rare is dat op 6 april 13.37 dat er niet staat.
Ook op alle andere dagen staat dat niet.
Hebben ze dus op alle dagen ook echt een pincode ingevoerd of niet?
Velen hier zeggen ja, want anders stond er bij die andere 2 niet expliciet "no pin"
Ik heb daar grote twijfels over maar dit is wel heel belangrijk om te weten.
Volgende is dus of de mobieltjes ook contact met het netwerk hebben gemaakt?
Dat antwoord staat niet op deze kaart en is volgens mij ook nog niet naar buiten gekomen.
Als je daar wel een bron van hebt: graag! Daarmee kunnen we dan denk ik uitsluiten dat ze terug op de pianista waren want idd dan zou ie boven op de mirador contact moeten hebben gemaakt met het netwerk.
Verder is er nog helemaal NIETS naar buiten gekomen of de meiden nog gebeld/gesmst of geappt hebben.
De ouders hebben het NFI rapport en weten dat wel en mijn veronderstelling is dat ze dit dus niet gedaan hebben anders hadden Kris haar ouders iig geweten dat ze wel verdwaald waren.
Ze gaan nu toch ook meer uit van een misdrijf begrijp ik uit het artikel. Ja die melding van dat iphone signaal is dan toch weer interessant.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:38 schreef Domnivoor het volgende:
Volgens Telemetro ontvingen beide telefoons een signaal op 7 en 11 april:
"... que el 7 y el 11 de abril marcaron señal ambos teléfonos."
En op het Boquete-forum staat dat er op dezelfde dag een iPhone-signaal werd ontvangen vanaf de Bocas-kant van de berg.
Ben benieuwd of dit voldoende is om een moordonderzoek op te starten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:50 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ze gaan nu toch ook meer uit van een misdrijf begrijp ik uit het artikel. Ja die melding van dat iphone signaal is dan toch weer interessant.
Ah dus als de mobieltjes na de tweede noodoproep zijn uitgezet...is er überhaupt hierna 1 x pincode ingevoerd?quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:31 schreef agter het volgende:
[..]
Om contact te maken met een eventuele gsm-mast, hoef je overigens geen pin in te geven. Zolang de telefoon maar aan staat, is dat voldoende.
Als er geen gegevens zijn van de gsm-mast dat er na 1300 uur nog contact geweest is tussen telefoon en gsm-mast, ga ik er van uit dat ze niet meer de Mirador terug over gelopen zijn.
Wat denk jij?
In het originele beloverzicht stond volgens mij wel wanneer ze uitgeschakeld zijn. En dat was nog niet op 1 april, uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:57 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ah dus als de mobieltjes na de tweede noodoproep zijn uitgezet...is er überhaupt hierna 1 x pincode ingevoerd?
Ik denk van niet.
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:31 schreef agter het volgende:
[..]
Om contact te maken met een eventuele gsm-mast, hoef je overigens geen pin in te geven. Zolang de telefoon maar aan staat, is dat voldoende.
Als er geen gegevens zijn van de gsm-mast dat er na 1300 uur nog contact geweest is tussen telefoon en gsm-mast, ga ik er van uit dat ze niet meer de Mirador terug over gelopen zijn.
Wat denk jij?
Dank je,quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:38 schreef Domnivoor het volgende:
En op het Boquete-forum staat dat er op dezelfde dag een iPhone-signaal werd ontvangen vanaf de Bocas-kant van de berg.
Wat is de bron van het Bocas-kant gedeelte?quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:38 schreef Domnivoor het volgende:
Het was kort voor 9 april. Geen idee hoe laat.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:11 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dank je,
Er is inderdaad een Iphone signaal ontvangen op 7 en 11 april.
Ik wist niet van 1 april aan de Bocas kant van de berg (weet jij ook hoe laat?)
De telefoons stonden aan op een van de weinige plekken waar je wel een signaal ontvangt.quote:Als er idd op 7 en 11 april een signaal is opgevangen, waarom dan wel op die dagen en op alle andere dagen niet?
http://www.boqueteguide.com/?p=11016quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:15 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Wat is de bron van het Bocas-kant gedeelte?
Klopt het dat dit signaal op 9 april is ontdekt? Hoe sluit dit aan op de data van 7 en 11 april?quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
http://www.boqueteguide.com/?p=11016
Een paar maanden geleden schoven we dit terzijde als een gerucht, maar de gegevens van de iPhone lijken het te bevestigen.
Ik dacht dat iedere gsm-mast het imei-nummer van de gsm registreert. En die is uniek.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Klopt het dat dit signaal op 9 april is ontdekt? Hoe sluit dit aan op de data van 7 en 11 april?
De mast die het signaal heeft ontvangen staat aan de Bocas kant en heeft volgens geruchten, "een" iPhone signaal ontvangen. Dit kan dus iedere iPhone geweest zijn aan de Bocas kant, waar mensen leven, die met die zendmast in contact stond?
Ik zie vooralsnog geen sterke relatie tussen het gerucht en het telefoonschema. En al helemaal geen bevestiging. Maar wellicht kun je dit ophelderen.
juist! Waarom zou men een helikopter daar opaf sturen. ..voor een onbekend vaag signaal? Men heeft al vroeg in het onderzoek de telefoons proberen te peilen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:45 schreef agter het volgende:
[..]
Ik dacht dat iedere gsm-mast het imei-nummer van de gsm registreert. En die is uniek.
Ik kan onmogelijk controleren of het klopt maar de helicopterzoekactie werd ook op een nieuwssite genoemd. (Ik heb de bron niet direct bij de hand.)quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Klopt het dat dit signaal op 9 april is ontdekt?
Bv: op 7 april wordt het geregistreerd door de zendmast. Op 8 april ontdekt iemand een opvallend/afwijkend iPhone-signaal in de logs. En op 9 april worden er helicopters ingezet.quote:Hoe sluit dit aan op de data van 7 en 11 april?
Denk je dat ze voor iedere iPhone helicopters inzetten? Zo veel helicopters heeft dat land niet.quote:De mast die het signaal heeft ontvangen staat aan de Bocas kant en heeft volgens geruchten, "een" iPhone signaal ontvangen. Dit kan dus iedere iPhone geweest zijn aan de Bocas kant, waar mensen leven, die met die zendmast in contact stond?
Ik wel. Het gerucht is van 9 april. Toen was er nog niets gevonden.quote:Ik zie vooralsnog geen sterke relatie tussen het gerucht en het telefoonschema. En al helemaal geen bevestiging. Maar wellicht kun je dit ophelderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |