Ik kan me wel voorstellen dat ze meer resten willen vinden. Met wat er nu gevonden is blijven er zoveel vragen open. Aan de andere kant, voor de ouders van Lisanne waren het antwoorden.quote:Op zondag 28 september 2014 16:16 schreef agter het volgende:
[..]
Zeker nu er geen aanwijzingen gevonden zijn voor een misdrijf. Dan maar eindeloos verder zoeken? Wanneer stop je daarmee?
Ja, natuurlijk willen ze meer resten. Maar wanneer is het genoeg?quote:Op zondag 28 september 2014 16:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat ze meer resten willen vinden. Met wat er nu gevonden is blijven er zoveel vragen open. Aan de andere kant, voor de ouders van Lisanne waren het antwoorden.
waar ik nog aan toe wil voegen, hoeveel heeft dat nou gekost? Dat wat gevonden is, is door de inwoners van het gebied gevonden. Dan gaat het om dna onderzoeken en wat mislukte zoekacties.quote:Op zondag 28 september 2014 16:05 schreef Marrije het volgende:
Ze zijn niet de eersten die daar zijn verdwenen. Hoeveel is het toerisme waard? Alleen betere wegwijzers?
Alle zoekacties, met en zonder honden, vergeten?quote:Op zondag 28 september 2014 16:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
waar ik nog aan toe wil voegen, hoeveel heeft dat nou gekost? Dat wat gevonden is, is door de inwoners van het gebied gevonden.
ik had mijn post al aangepastquote:Op zondag 28 september 2014 16:28 schreef agter het volgende:
[..]
Alle zoekacties, met en zonder honden, vergeten?
Het is ook geen rijk land.
Weet niet of het terecht is om met NL maatstaven te meten.
Ik de mijne ook.quote:
Nou, met dat fosfor zou ik toch wat meer onderzoek doen. Bijvoorbeeld op de plek waar ze die botten hebben gevonden. Om maar wat te noemen.quote:Op zondag 28 september 2014 16:28 schreef agter het volgende:
En dan nog de vraag: wanneer heb je genoeg gevonden? Hoe lang moet je doorzoeken?
Goeie vraag, of het quatsch is. Stel, dat deze pose (of welke pose dan ook) inderdaad alleen voor een man bedoeld kan zijn. Dan is het geen quatsch. Anders wel. Fossiele quatsch, uit de hoogtijdagen van de heterodominantie, toen al het andere "van het pad af gaan" was.quote:Op zondag 28 september 2014 09:14 schreef Poekje01 het volgende:
ik weet dat hier veel vrouwen meelezen, kan ik het volgende vragen: wie van jullie denkt, dat de foto van K op de mirador, met die uitgestrekte armen, zo geposeerd kan zijn "voor een knappe man" die er bij is, en waar K van onder de indruk is, en die naar haar kijkt, of is dat volslagen quatsch? en staan vrouwen met elkaar onderling juist zo op de foto (ontspannen).
Het mindere sterke is dat er geen foto's van een gids zijn en dat er geen foto van hen beiden tegelijk is wanneer ze hun prestatiemomentje (het halen van een bergtop) hebben bereikt.quote:Op zondag 28 september 2014 18:08 schreef jackie12 het volgende:
Dat de meiden slecht (belachelijk) gekleed zijn voor de hike zeg en denk ik net als jullie ook al maanden.
Jullie aanname is dat dat als ware bewijst dat ze slecht voorbereid waren. Zou kunnen.
Je kunt het ook in een ander daglicht zetten namelijk dat ze ogenschijnlijk slecht voorbereid waren omdat ze niet alleen gingen maar dat er een gids met hun meeging in wie ze het volste vertrouwen hadden en ze daarom doorliepen na de mirador.
Bovendien zeggen verschillende mensen dat ze juist niet naief zijn en slecht voorbereid waren en dat ze informatie hebben gezocht en zelfs tegen anderen hebben gezegd de pianista niet zonder gids te doen.
Het sterke van dit scenario is dat dat verklaard dat (tot nu toe) niemand hen 100% zeker heeft gezien vanaf de hostel tot boven op de mirador.
Het zwakke van verdwalen is dat ze dan dus met Tita Tovenaar zijn toverstokje , hoepla vanaf de hostel boven op de mirador stonden.quote:Op zondag 28 september 2014 18:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Het mindere sterke is dat er geen foto's van een gids zijn en dat er geen foto van hen beiden tegelijk is wanneer ze hun prestatiemomentje (het halen van een bergtop) hebben bereikt.
Houd eens op met die bullshit.
Klinkt leuk, maar in de praktijk zal het toch een stuk lastiger blijken te zijn. Voor zo'n zoektochtquote:Op zaterdag 27 september 2014 12:06 schreef suddenintuition het volgende:
juist ! dat bedoel ik nou.....als amateurs, tellen wij eigenlijk niet mee, wij mogen niet mee praten
`zogenaamd ` ....wij hebben de opleiding niet.....wij zijn te `emotioneel ` betrokken, zoals dat dan heet......maar ik durf er mijn kop om te verwedden, dat als er ergens in Nederland, een losgeslagen miljonair rondloopt met wat geld teveel, wat toch maar ergens op een slapende bankrekening staat.....en die zou bereidt zijn een 20-tal fokforummers hier een onderzoeks-reis te betalen, daar naar toe.....dat wij binnen 2 a 3 weken deze hele zaak opgelost hadden, en dan laten we ons n e r g e n s door tegen houden......moest kunnen.....helaassss......
Ja zoiets dacht ik ook al vanaf het moment dat ik hier begon mee te lezen.quote:Op zondag 28 september 2014 12:41 schreef schuschuho het volgende:
Sorry ik geloof dat ik hier niet goed ben!Ik zoek het topic van Kris Kremers en Lisanne Froon!!
Je wou eerst mij nog laten blokken door de moderator, omdat ik nogal negatiefquote:Op zondag 28 september 2014 09:45 schreef Poekje01 het volgende:
Deze post #20 van Danyoromijn spreekt mij aan:
Al zouden ze ze niet zelf gemaakt hebben, dan weten we in ieder geval wel waar ze zijnquote:Ik denk zelf alleen dat het niet de dames waren die die nachtfoto's maakten: niemand snapt ze, dus wat zouden we er aan moeten hebben?
Ik dacht dat we het hier al héél lang geleden over hebben gehad! De conclusie is toen gemaakt dat de meiden deze foto wel zelf hebben gemaakt! Lees eerst eens helemaal terug alvorens hier te posten. Of wordt nu alles in de herhaling gegooid?quote:Op zondag 28 september 2014 18:57 schreef danyoromijn het volgende:
quote:Ik denk zelf alleen dat het niet de dames waren die die nachtfoto's maakten: niemand snapt ze, dus wat zouden we er aan moeten hebben?
Ik kan natuurlijk niet voorkomen wat mensen hier allemaal posten. Ik kan wel alles lezen en daar op modden. En dat doe ik dan ook.quote:Op zondag 28 september 2014 18:48 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ja zoiets dacht ik ook al vanaf het moment dat ik hier begon mee te lezen.
Het het is echt een beetje triest hier met die figuren die elkaar steeds aanvallen
en beschuldigen. Erg jammer, want door al die spam en off topic posts zien we
door de bomen het bos niet meer (hmm, wel een toepasselijke metafoor trouwens).
Nogmaals mijn verzoek aan de Moderator om ervoor te zorgen dat het hier weer
om de inhoud gaat. Kritiek op elkaars standpunten is prima, maar hou het dan
wel inhoudelijk en laten we ons beperken tot deze zaak (af en toe een vergelijking
met een andere zaak kan, maar een hele pagina off topic is niet leuk meer).
In een paar dagen tijd zijn wel alweer ineens 10 pagina's met voornamelijk
rommel verder en slechts een paar nuttige bijdragen, heel vermoeiend....
(ja kom maar weer op met die negatieve reactie's... zo voorspelbaar...)
eh? Wat is dit nou, ik begrijp best dat je de herhaling van zetten zat bent hoor. Maar ik denk fat die meiden die fotos niet zelf hebben gemaakt, weet niet wie de conclusie heeft getrokken van wel, maar in principe weten we het gewoon niet.quote:Op zondag 28 september 2014 19:04 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het hier al héél lang geleden over hebben gehad! De conclusie is toen gemaakt dat de meiden deze foto wel zelf hebben gemaakt! Lees eerst eens helemaal terug alvorens hier te posten. Of wordt nu alles in de herhaling gegooid?
Ja dat begrijp ik en ben er ook van overtuigd dat je daarbij zoveel mogelijk de forumregelsquote:Op zondag 28 september 2014 19:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet voorkomen wat mensen hier allemaal posten. Ik kan wel alles lezen en daar op modden. En dat doe ik dan ook.
Er is inderdaad geen bewijs dat ze de foto's zelf gemaakt hebben (ze staan er zelf immers niet op) en er is ook geen bewijs dat iemand anders ze gemaakt heeft, dat maakt het zo ingewikkeld. Ik vraag me af wanneer het NFI de camera heeft onderzocht op DNA-materiaal, waarom we in het nieuws niets hebben gehoord of er wel of geen DNA van anderen op de camera is gevonden, dat zou een hoop duidelijkheid scheppen. Een eventuele dader, hoe slim die ook is, zal altijd wel iets van sporen op zo'n rugzak of camera achterlaten (een haar of huidschilver is al genoeg).quote:Op zondag 28 september 2014 19:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
eh? Wat is dit nou, ik begrijp best dat je de herhaling van zetten zat bent hoor. Maar ik denk fat die meiden die fotos niet zelf hebben gemaakt, weet niet wie de conclusie heeft getrokken van wel, maar in principe weten we het gewoon niet.
Het simpele feit dat het OM niet uitgaat van een misdrijf, suggereert op zijn minst dat er geen vreemd DNA aangetroffen is op alles wat ze onderzocht hebben.quote:Op zondag 28 september 2014 19:21 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Er is inderdaad geen bewijs dat ze de foto's zelf gemaakt hebben (ze staan er zelf immers niet op) en er is ook geen bewijs dat iemand anders ze gemaakt heeft, dat maakt het zo ingewikkeld. Ik vraag me af wanneer het NFI de camera heeft onderzocht op DNA-materiaal, waarom we in het nieuws niets hebben gehoord of er wel of geen DNA van anderen op de camera is gevonden, dat zou een hoop duidelijkheid scheppen. Een eventuele dader, hoe slim die ook is, zal altijd wel iets van sporen op zo'n rugzak of camera achterlaten (een haar of huidschilver is al genoeg).
Super! Goed om te zien.quote:Op zondag 28 september 2014 19:09 schreef Geruisloos het volgende:
Kaart nu met Pianista trail.
[ afbeelding ]
Op WS heeft Baru de rest van de route ook op zijn kaart gezet. Of die route helemaalquote:
Ik postte vandaag:quote:Op zondag 28 september 2014 19:45 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Op WS heeft Baru de rest van de route ook op zijn kaart gezet. Of die route helemaal
klopt weten we niet, die is niet met GPS gemaakt, maar op basis van wat hij nog wist van
de rest van de route. Hopelijk komt er nog eens een volledige met GPS gemaakte kaart.
Vreemd?quote:Op zondag 28 september 2014 12:32 schreef agter het volgende:
Hm, die kaart van Baru uit de OP is door hem verwijderd?
http://www.bing.com/maps/(...)DED!1986&form=LMLTSN
Geen vreemd DNA betekent toch wel dat er met behoorlijk veel zekerheid gezegd kan wordenquote:Op zondag 28 september 2014 19:36 schreef agter het volgende:
[..]
Het simpele feit dat het OM niet uitgaat van een misdrijf, suggereert op zijn minst dat er geen vreemd DNA aangetroffen is op alles wat ze onderzocht hebben.
Voor Panama lijkt dat hetzelfde te gelden.
Bedenk ook dat bij de uitzending van "vermist" de ouders (toen al een week in het bezit van de laatste NFI-rapporten) niets over vreemd DNA gezegd hebben. Terwijl zij niet geloven in het verdwaal scenario. Mocht er vreemd DNA aangetroffen zijn, dan hadden ze dat gezegd, want dat versterkt hun case.
Al met al kunnen we er, denk ik, vanuit gaan dat er geen vreemd DNA aangetroffen is en dat de tijdslijn van 1300 op de top gehandhaafd kan worden. En dat het NFI geen aanwijzingen heeft om een derde partij te vermoeden: dus die 90 nachtfoto's zijn in hun ogen, na onderzoek, door de dames (of een van beide) zelf gemaakt.
Hij was bezig met zijn kaart en had volgens mij per ongeluk alles gewist op zijn kaart, hij schrijft:quote:
quote:Op zondag 28 september 2014 02:32 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ze hebben gemeen dat Justitie het verkeerd zag, waaruit gekkies vaak "afleiden" te concluderen is dat Justitie het in een heel andere zaak dus ook wel verkeerd zal zien niet onfeilbaar is/ook best vergissingen (onbewust) kan maken/doelbewust een verkeerde voorstelling van zaken kan geven.
Dan zijn die nachtfoto's dus door hunzelf gemaakt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:51 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Geen vreemd DNA betekent toch wel dat er met behoorlijk veel zekerheid gezegd kan worden
dat er dan geen dader/moordenaar is, tenzij we met zo'n sluwe crimineel te maken hebben, die
zelfs in staat is al zijn DNA-sporen te wissen. Maar als men na 140 jaar nog in staat is de
identiteit van Jack the Ripper te achterhalen aan de hand van DNA-materiaal, lijkt het mij
vrij sterk dat men in deze zaak geen vreemd DNA zou kunnen vinden, terwijl de moordenaar
het halve regenwoud met de rugzak rondgelopen heeft en 3 uur lang met de camera heeft
lopen spelen (en dagen lang ook regelmatig met de mobiele telefoons).
Ze vertrokken nogal vroeg op de ochtend en het weer zou wel eens naders kunnen zijn geweest ( geen zon) dan op 1 april. Wat proviand betreft weet je niet wat K en L bij zich hadden.quote:Op zondag 28 september 2014 15:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, dat valt tegen. Bekijk hiervoor de reconstructie-video die de ouders K. (die overigens wel warmpjes gekleed waren, proviand mee hadden genomen, wandelstokken, gidsen, etc.) hebben gemaakt.
Een collega van me had een plausibele verklaring:quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef agter het volgende:
[..]
Dan zijn die nachtfoto's dus door hunzelf gemaakt.
Welk scenario zou dit alles kunnen verklaren?
In elk geval is het naar de top niet alleen maar open terrein maar moet je een stuk door een heel dicht tropisch bos.quote:Op zondag 28 september 2014 20:03 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze vertrokken nogal vroeg op de ochtend en het weer zou wel eens naders kunnen zijn geweest ( geen zon) dan op 1 april. Wat proviand betreft weet je niet wat K en L bij zich hadden.
Had je dat verwacht dan?quote:Op zondag 28 september 2014 20:17 schreef Lutalo het volgende:
Aan de foto's te zien zitten ze niet onder de schrammen, butsen en builen.
En zo nee, waarom niet ? :-)quote:Op zondag 28 september 2014 20:19 schreef agter het volgende:
[..]
Had je dat verwacht dan?
En zo ja, waarom?
Het was gewoon een trail.quote:Op zondag 28 september 2014 20:23 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En zo nee, waarom niet ? :-)
Omdat ze door een stuk heel dicht tropisch bos moesten en (vlgs sommigen) nogal onverantwoord gekleed waren, zou het best kunnen dat op hun blote armen en benen de gevolgen daarvan te zien zouden zijn.
Ik quote nooit users van andere forums. Geef me een link?quote:Op zondag 28 september 2014 20:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Mijn verzoek dan om niet steeds users van andere forums te quoten. We kunnen allemaal zelf meelezen
op ws.
nee zie edit foutje van mijquote:Op zondag 28 september 2014 20:29 schreef agter het volgende:
[..]
Ik quote nooit users van andere forums. Geef me een link?
"Er was op WS een verhaalquote:Op zondag 28 september 2014 19:54 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Hij was bezig met zijn kaart en had volgens mij per ongeluk alles gewist op zijn kaart, hij schrijft:
" I have made many maps in bing, yesterday I was triying to erase some tracking, but I lose everything. But I have the KMZ from GE. Im uploading again and editing."
Under construction dus :-)
Wel eerst aanmelden!quote:Op zondag 28 september 2014 20:31 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
"Er was op WS een verhaal
over een man die (ook) verdwaald was in een regenwoud en na 5 dagen werd
gevonden en tegen krankzinnigheid aan zat (verhalen over monsters enzo)."
Dat kwam hier vandaan. de video staat nog in de op
Mijn verzoek om niet steeds users op andere forums te quoten we kunnen allemaal zelf meelezen op ws.
nee hoor je kan gewoon mee lezen doe ik al maandenhttp://www.websleuths.com(...)Boquete-1-Apr-2014-6quote:
Dit is geen quote, toch? Zie ook geen user of link. is dus hetzelfde als "ik heb wel eens gehoord". Op een forum, dus horen zeggen van horen zeggen. Zegt ook weinig over oorzaak of gevolg. Wie niet helemaal jofel is kan daardoor verdwalen, het omgekeerde is ook denkbaar.quote:Op zondag 28 september 2014 20:31 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
"Er was op WS een verhaal
over een man die (ook) verdwaald was in een regenwoud en na 5 dagen werd
gevonden en tegen krankzinnigheid aan zat (verhalen over monsters enzo)."
Mijn verzoek om niet steeds users op andere forums te quoten we kunnen allemaal zelf meelezen op ws.
nee dit was ook mijn reactie op de video. De quote staat er bovenquote:Op zondag 28 september 2014 20:50 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dit is geen quote, toch? Zie ook geen user of link. is dus hetzelfde als "ik heb wel eens gehoord". Op een forum, dus horen zeggen van horen zeggen. Zegt ook weinig over oorzaak of gevolg. Wie niet helemaal jofel is kan daardoor verdwalen, het omgekeerde is ook denkbaar.
super!!!quote:Op zondag 28 september 2014 15:54 schreef Geruisloos het volgende:
Nieuwe kaart met bronvermeldingen en de benodigdheden voor verbetering.
Ik kan er dan alleen bij bedenken dat ze tijdens het flitsen in de lucht toevallig deze foto's gemaakt hebbenquote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef agter het volgende:
[..]
Dan zijn die nachtfoto's dus door hunzelf gemaakt.
Welk scenario zou dit alles kunnen verklaren?
Die rescue workers waren wel in dat gebied die nacht. Je moet er niet aan denk dat ze elkaar net mis gelopen zijn..quote:Op zondag 28 september 2014 21:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik kan er dan alleen bij bedenken dat ze tijdens het flitsen in de lucht toevallig deze foto's gemaakt hebben
nou, dat vind jij. Anderen vinden misschien wat anders he, WS staat gewoon als bron in de OP, dus is het logisch als er eens naar verwezen wordt, ik vind dat je moet kijken naar dat wat ons verbindt, en niet naar dat wat ons scheidt!quote:Op zondag 28 september 2014 20:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Het is gewoon vervelend als iemand steeds komt met; op ws denken ze dit, of op ws zegt die dat
dat kunnen we zelf toch ook wel lezen
Beetje opstandig?quote:Op zondag 28 september 2014 21:14 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nou, dat vind jij. Anderen vinden misschien wat anders he, so deal with it!
ja, had mn eigen post al gemodquote:Op zondag 28 september 2014 21:15 schreef agter het volgende:
[..]
Beetje opstandig?
Vind persoonlijk zelf dat als het zinvolle info is, het hier ook welkom is.
Geeft te denken of ze misschien toch ergens terecht gekomen zijn waar ze zich niet zichtbaar konden maken, een kloof of een ravijn bvquote:Op zondag 28 september 2014 21:11 schreef agter het volgende:
[..]
Die rescue workers waren wel in dat gebied die nacht. Je moet er niet aan denk dat ze elkaar net mis gelopen zijn..
Had ik nog niet over nagedacht, maar lijkt me zeker een optie.quote:Op zondag 28 september 2014 21:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Geeft te denken of ze misschien toch ergens terecht gekomen zijn waar ze zich niet zichtbaar konden maken, een kloof of een ravijn bv
ja, precies, had mn eigen post al gemod.quote:Op zondag 28 september 2014 21:15 schreef agter het volgende:
[..]
Beetje opstandig?
Vind persoonlijk zelf dat als het zinvolle info is (en ja, dat is subjectief), het hier ook welkom is.
Hier is nog een korte beschrijving van de trail (met fotootje?), als ik het goed heb.quote:Op zondag 28 september 2014 20:09 schreef agter het volgende:
[..]
In elk geval is het naar de top niet alleen maar open terrein maar moet je een stuk door een heel dicht tropisch bos.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:
ja, ik zag toch echt een stukje voorbij komen een keer, van een zoekteam die zacht hulpgeroep hadden gehoord, maar het niet konden plaatsen. Tja, of dat dan een sloth (luiaard) was, of de dames... wie zal het zeggen... maar dit lijkt mij ook goed kunnen. In het dagboek van die NL hondenteams hadden ze het ook over kloven en grotten.quote:Op zondag 28 september 2014 21:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Geeft te denken of ze misschien toch ergens terecht gekomen zijn waar ze zich niet zichtbaar konden maken, een kloof of een ravijn bv
Het probleem met een drome was toch het dichte bladerdak in de jungle? En daarbij ligt het woud vol met karkassen van prooidieren e.d. Hoe zou een drome menselijke resten daar tussen uit halen?quote:Op zondag 28 september 2014 21:22 schreef Poekje01 het volgende:
weet ik ook niet, maar de posts van D vind ik wel erg goed onderbouwd, hij/zij stopt er een hoop moeite in,
doel is nu vlgns mij proberen het "verdwijningsgebied" te proberen te karteren, wat moeilijk zal worden, bijna niemand komt daar, locals ook niet. Ik doneer ¤ voor een drone. Wie kan zo een ding bedienen ?
Waarvoor ze dus niet persee te slecht gekleed waren.quote:
De mensen die dat zeggen, zijn zelf ook naïef.quote:Op zondag 28 september 2014 18:08 schreef jackie12 het volgende:
Bovendien zeggen verschillende mensen dat ze juist niet naief zijn en slecht voorbereid waren en dat ze informatie hebben gezocht en zelfs tegen anderen hebben gezegd de pianista niet zonder gids te doen.
Er zitten daar giftige slangen en ander ongedierte... Ja, ze waren slecht gekleed, slecht voorbereid.quote:Op zondag 28 september 2014 21:32 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Waarvoor ze dus niet persee te slecht gekleed waren.
Dus, omdat er geen foto's zijn van K&L tot aan de Mirador, bewijst dat volgens jou dat ze een gids gehad moeten hebben. Maar er zijn ook geen foto's van K&L&gids. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op zondag 28 september 2014 18:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het zwakke van verdwalen is dat ze dan dus met Tita Tovenaar zijn toverstokje , hoepla vanaf de hostel boven op de mirador stonden.
Over bullshit gesproken...
Die vochtigheid kan een reden zijn geweest dat ze hun bh's uitgedaan hebben. Als zo'n ding drijfnat is kan je hem beter niet aan hebben. Ook ging het in de 2e helft van de week veel en hard regenenquote:Op zondag 28 september 2014 21:33 schreef Physsic het volgende:
Trouwens, op die site genoemd in mijn vorige comment staat ook een 'Hiking Checklist'. Daarin staat als advies om plastic zakjes mee te nemen om kleren in te doen, zodat ze droog blijven (omdat het supervochtig is?).
Misschien hebben ze daarom de roze plastic tasjes meegenomen?
Ook staat er als advies om een IDcard mee te nemen (en daarbij een Health insurance card). Die was er ook een gevonden in de rugzak, toch?
Idd.quote:Op zondag 28 september 2014 21:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De mensen die dat zeggen, zijn zelf ook naïef.
ik wil nie flauw doen, ...ik weet dat ik weinig aanhangers heb, voor mijn scenario......maar als dit waar is, dat ze een afspraak hadden om 14.00.uur ....en nooit op komen dagen, dan heeft dat gevolgen, namelijk 13.00 u / 13.10 vertrokken volgens Sigrid......13.40 u zouden ze door een taxi zijn afgezet bij het begin van de trail......als ze nooit op die afspraak zijn verschenen......dan moeten we meteen op zoek naar die taxi-chauffeur, die beweert dat hij ze daar heeft afgezet.....quote:Op zondag 28 september 2014 10:23 schreef Poekje01 het volgende:
Volgende vraag heb ik aan Baru gesteld:
Baru: do you think it is possible to ask your friend at the DIJ to find out who is the person "Lux"
in this thread
http://projectavalon.net/(...)ghlight=kris+lisanne
April 5, in post # 7 Buares
[quote]
Posted by Lux
According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed upIs this common knowledge? Do we have any actual evidence they went hiking anywhere at all?
[unquote]
can the DIJ ask the Project Avalon org. to give them info about the IP addresses of both the Buares and Lux user, and than ask this Buares where he got that post from this Lux user out of, and ask Lux the following:
- who was this friend of the girls? user Lux is referring to
- with whome did the girls have a 2pm appointment at the Pianista trail head?
Het is een gewone trail?quote:Op zondag 28 september 2014 21:37 schreef agter het volgende:
[..]
Er zitten daar giftige slangen en ander ongedierte...
Voor orgaanhandel?quote:Op zondag 28 september 2014 21:44 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik wil nie flauw doen, ...ik weet dat ik weinig aanhangers heb, voor mijn scenario......maar als dit waar is, dat ze een afspraak hadden om 14.00.uur ....en nooit op komen dagen, dan heeft dat gevolgen, namelijk 13.00 u / 13.10 vertrokken volgens Sigrid......13.40 u zouden ze door een taxi zijn afgezet bij het begin van de trail......als ze nooit op die afspraak zijn verschenen......dan moeten we meteen op zoek naar die taxi-chauffeur, die beweert dat hij ze daar heeft afgezet.....
ik geloof NIET dat de meiden, deze afspraak ZOMAAR niet na zouden komen, hun karakter nu een beetje in te kunnen schatten.....heeft die taxi-chauffeur gelogen ? zou dat kunnen ? Is HIJ de ontbrekende link ?
In het oerwoud.quote:
Ik heb het niet over foto'squote:Op zondag 28 september 2014 21:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dus, omdat er geen foto's zijn van K&L tot aan de Mirador, bewijst dat volgens jou dat ze een gids gehad moeten hebben. Maar er zijn ook geen foto's van K&L&gids. Hoe verklaar je dat dan?
Uhm, op een gewone trail kun je ook slangen tegenkomen?quote:
Het is jouw aanname dat ik iets niet zou begrijpen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:45 schreef agter het volgende:
[..]
In het oerwoud.
Wat begrijp je nu precies niet?
Ja, die locals dragen idd ook laarzen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:47 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Uhm, op een gewone trail kun je ook slangen tegenkomen?
Maar een lange broek zal je dan niet helpen. Eerder laarzen ofzo.
Volgens mij neemt 99% van de wandelaars geen GPS mee op trails. Althans, ik heb er tot nu toe weinig gezien en toch al vrij veel trails gelopen. Dat vind ik dan ook geen teken van een slechte voorbereiding. Daarnaast betekend het hebben van een GPS niet per se dat je gemakkelijk het begin van een pad kan vinden, immers bij veel GPS apparaten staan de paden er niet op. Dus moet je dan via pad A of pad B naar het begin van het pad? Tja...
Wat is dat - een "gewone" trail?quote:Op zondag 28 september 2014 21:49 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Het is jouw aanname dat ik iets niet zou begrijpen.
Jij beweert dat ze verkeerd gekleed waren voor een gewone trail in het oerwoud/jungle; dat vind ik een TE stellige bewering.
Zelfs in Thailand in de jungle raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...quote:Op zondag 28 september 2014 21:49 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Jij beweert dat ze verkeerd gekleed waren voor een gewone trail in het oerwoud/jungle; dat vind ik een TE stellige bewering.
ja..........mijn mening wel....quote:Op zondag 28 september 2014 14:27 schreef Lutalo het volgende:
Was het reeel van F om te denken dat K en L verstopt zouden kunnen zitten in 1 vd afgesloten huizen?
Er zijn misschien ook wel liefhebbers die de Pianista trail geheel naakt willen lopen. Is dat een goed idee? Ik denk het niet.quote:Op zondag 28 september 2014 21:53 schreef agter het volgende:
[..]
Zelfs in Thailand in de jungle raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...
Locals dragen rubberen laarzen en een lange broek. Maar jij vindt gekleed in een korte broek en een topje wel goed gekleed voor een hike in de jungle?
quote:Op zondag 28 september 2014 21:49 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.quote:Op zondag 28 september 2014 21:53 schreef agter het volgende:
[..]
Zelfs in Thailand raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...
Locals dragen rubberen laarzen en een lange broek. Maar jij vindt gekleed in een korte broek en een topje wel goed gekleed voor een hike in de jungle?
Het ligt imho inderdaad aan de dichtheid van de begroeiing rond het pad of het per se onverstandig. Maar goed, dat is nu helaas niet relevant meer ( :/ ) .quote:
Maar na de top kennelijk wel...lijkt me nogal een feit.quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.
Heb me idd afgevraagd waarom hij met dat idee gekomen is.quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ja..........mijn mening wel....
same here !quote:Op zondag 28 september 2014 14:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik heb volwassen kinderen en af en toe vertellen ze iets over toen ze ongeveer dezelfde leeftijd hadden als K&L. Daar zit wel eens wat bij dat ik echt niet had kunnen denken, dat mijn kind dat zou doen...Als iemand me van te voren gevraagd zou hebben of ik dat denkbaar vond zou ik vol overtuiging nee gezegd hebben
Ah, ja, maar dan is je telefoon natuurlijk wel zo leeg (is mijn ervaring) en je moet het ook maar weten.quote:Op zondag 28 september 2014 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, die locals dragen idd ook laarzen.
gps:
Jawel hoor. Gps op je gsm. En el pianista is bekend als je op gpx zoekt.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Kun je zo gratis downloaden.
Heel veel gps-routes zijn beschikbaar op je smartphone. Ik gebruik dat wekelijks/maandelijks.
nou, zat te denken aan zo'n armbanddrone, zo een Nixie drone, zie NU.nl van vandaag, zoiets, een kleintje, die je aanstuurt vanaf het trail pad...quote:Op zondag 28 september 2014 21:31 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het probleem met een drome was toch het dichte bladerdak in de jungle? En daarbij ligt het woud vol met karkassen van prooidieren e.d. Hoe zou een drome menselijke resten daar tussen uit halen?
Je kunt de gps uitzetten, doe ik altijd. En als je het nodig hebt aanzetten. Zelfs als ik op de veluwe ga lopen (laat staan in het buitenland) zet ik de route er even op. 5 min werk.quote:Op zondag 28 september 2014 21:58 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ah, ja, maar dan is je telefoon natuurlijk wel zo leeg (is mijn ervaring) en je moet het ook maar weten.
Na de top zijn ze vlgs de foto's nog een stukje doorgelopen, van daarna weten we feitelijk niet zo veel.quote:Op zondag 28 september 2014 21:55 schreef agter het volgende:
[..]
Maar na de top kennelijk wel...lijkt me nogal een feit.
De rode en blauwe paden zijn op deze kaart in het hexagrid opgelicht.quote:Op zondag 28 september 2014 22:01 schreef agter het volgende:
Geruisloos: ik zie alleen de oranje-route. Geen andere kleuren.
Daarna waren ze dood. En naar het uitziet hebben ze dagenlang rondgezworven.quote:Op zondag 28 september 2014 22:02 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Na de top zijn ze vlgs de foto's nog een stukje doorgelopen, van daarna weten we feitelijk niet zo veel.
Als je inzoomt op de foto van K. bij de quebrada, dan zie je op haar kuiten, vooral rechts, maar ook links aan de binnenkant, op zijn minst modderplekken en mogelijk schaafwonden. Daarnaast zie je ook op haar linkerbil een duidelijke vlek / beschadiging.quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.
ok, ik wist niet dat ie hiervandaan kwam, maar ik zal 'm eens bekijken, thanx.quote:Op zondag 28 september 2014 20:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik heb de indruk dat maar een paar users van hier meelezen op WS,quote:Mijn verzoek om niet steeds users op andere forums te quoten we kunnen allemaal zelf meelezen op ws.
Er zijn toch alleen maar foto's van K&L van maximaal 1 uurtje wandelen in de jungle (na de top)? Of heb jij meer foto's van jungle?quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
[..]
Ah, op die manier. Thanx!quote:Op zondag 28 september 2014 22:02 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De rode en blauwe paden zijn op deze kaart in het hexagrid opgelicht.
Lijkt me verstandig als bij de quebrada's eens goed gaan zoeken en dan niet op het pad maar van het pad af. Of ze misschien vlak bij de rivier in een ravijn gevallen zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 21:56 schreef Geruisloos het volgende:
[ afbeelding ]
Kris en Lisanne zijn meest waarschijnlijk via het rode of blauwe pad bij de rivier terecht gekomen. Interessant detail is dat de broek van Kris bij J14 was gevonden alsof het daar was "opgehangen". Een feit is dit echter niet.
Het rode pad is de trail. Het blauwe pad is een potentiële daling (en kortste route) naar de rivier via de quebrada's. Het idee daarvan komt van een scenario die zegt dat ze mogelijk op zoek zijn gegaan naar een plek om te baden in een van de quebrada's, daar vast kwamen te zitten of een ongeluk kregen, en vervolgens werden gedwongen het water naar beneden te volgen richting de rivier. Het zou kunnen verklaren waarom ze van de aardbodem leken te zijn verdwenen, want wie verwacht het blauwe pad?
Het rode pad lijkt waarschijnlijker, maar dan moet er iets gebeurd zijn waardoor ze het reguliere pad (op 1 of 2 april) niet meer terug konden lopen naar de mirador.
Ook voor de misdaadscenario's is het belangrijk om te weten wat de (kortste) routes zijn naar de rivier, en waar de misdadiger(s) minstens langs zijn gekomen om de overblijfselen te dumpen. Als je lopend gemiddeld 1 km/h (hemelsbreed) aflegt, dan kun je wel inschatten dat twee lijken of resten daarvan naar de rivier verplaatsen aardig wat tijd in beslag neemt. Of zijn de resten wellicht langs een quebrada gedumpt en heeft het water via het blauwe pad de rest gedaan?
Anyway, misschien geven de opgelichte paden nieuwe inzichten.
Voor mij is het een vraag of ze dagenlang hebben rondgezworven; ik weet het niet; iets anders is ook mogelijk.quote:Op zondag 28 september 2014 22:04 schreef agter het volgende:
[..]
Daarna waren ze dood. En naar het uitziet hebben ze dagenlang rondgezworven.
Ze zijn de jungle in gegaan met een kort broekje en een topje.
Vind je dat nu echt gepaste kleding?
Ja.quote:Op zondag 28 september 2014 22:05 schreef SAJ het volgende:
[..]
Er zijn toch alleen maar foto's van K&L van maximaal 1 uurtje wandelen in de jungle (na de top)? Of heb jij meer foto's van jungle?
feitelijk heb je ook gelijk ! .........maar soms ....drooooom ik van kwaadheid een eind weg......quote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar in de praktijk zal het toch een stuk lastiger blijken te zijn. Voor zo'n zoektocht
zijn toch echt professionals nodig, mensen die ervaring hebben met het zoeken naar overblijfselen
en dan bij voorkeur ook in zo'n omgeving (regenwoud/jungle). Als je dat met 20 onervaren
mensen doet zonder voorop gezet plan, wordt het een complete chaos. Zoiets vergt ook heel
wat voorbereiding. Nogal naïef om te denken dat als we maar genoeg geld hebben we dat binnen
2 of 3 weken hadden kunnen oplossen. Er zijn duizenden euro's uitgegeven aan het onderzoek,
denk aan die grote billboards met de foto's en professionele zoekteams hebben grote delen
van de omgeving uitgekamd met helicopters en speurhonden. Ook hebben gidsen vrijwillig
gezocht in de omgeving, zoveel geld is er dus niet eens voor nodig, maar in een stuk regenwoud
van 200.000 hectare is het gewoon echt niet makkelijk om mensen terug te vinden. Als ze nog
steeds in de buurt van het pad waren, waren ze echt gevonden, dat toont dus in ieder geval aan
dat ze een flink eind verdwaald waren of wanneer mensen voorkeur geven aan het criminelen-
scenario ze ergens in een huis/hut opgesloten zaten en daardoor niet gevonden konden worden.
Zou ook sporen van fosfor/kalk kunnen verklaren, als ze bij de finca's geweest zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 22:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig als bij de quebrada's eens goed gaan zoeken en dan niet op het pad maar van het pad af. Of ze misschien vlak bij de rivier in een ravijn gevallen zijn.
ik verdenk trouwens die helicopters ook.....i.v.m. verspreiding.......quote:Op zondag 28 september 2014 19:51 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Geen vreemd DNA betekent toch wel dat er met behoorlijk veel zekerheid gezegd kan worden
dat er dan geen dader/moordenaar is, tenzij we met zo'n sluwe crimineel te maken hebben, die
zelfs in staat is al zijn DNA-sporen te wissen. Maar als men na 140 jaar nog in staat is de
identiteit van Jack the Ripper te achterhalen aan de hand van DNA-materiaal, lijkt het mij
vrij sterk dat men in deze zaak geen vreemd DNA zou kunnen vinden, terwijl de moordenaar
het halve regenwoud met de rugzak rondgelopen heeft en 3 uur lang met de camera heeft
lopen spelen (en dagen lang ook regelmatig met de mobiele telefoons).
Het gevaar daarvan is wel dat we straks behalve naar K&L naar nog meer mensen op zoek zijn. Want als je op de paden blijft ga je niks vinden. En buiten de paden is het gevaarlijk.quote:Op zondag 28 september 2014 22:12 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
feitelijk heb je ook gelijk ! .........maar soms ....drooooom ik van kwaadheid een eind weg......
dat zou ook een hele klus zijn, omdat te organiseren......en een paar `echte ` onderzoekers zouden ook wel meemogen, .....maar ik dacht eigenlijk aan een beetje `alternatieve ` zoektocht, niet allemaal dat `officieel ` gedoe....het is bewezen nu, dat dat dus ook geen reet opschiet....en daar maak ik me bij tijd en wijle KWAAD over............
Puur interesse:quote:Op zondag 28 september 2014 22:12 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
feitelijk heb je ook gelijk ! .........maar soms ....drooooom ik van kwaadheid een eind weg......
dat zou ook een hele klus zijn, omdat te organiseren......en een paar `echte ` onderzoekers zouden ook wel meemogen, .....maar ik dacht eigenlijk aan een beetje `alternatieve ` zoektocht, niet allemaal dat `officieel ` gedoe....het is bewezen nu, dat dat dus ook geen reet opschiet....en daar maak ik me bij tijd en wijle KWAAD over............
maar jouw vriendin is niet verdwaald en kan zich dus ook totaal niet inleven in de situatie van K en Lquote:Op zondag 28 september 2014 04:46 schreef jackie12 het volgende:
Als mijn vriendin van 22 en al haar vriendinnen 11 dagen verdwaald zouden zijn in de jungle dan zouden ze ALLEMAAL in die 11 dagen meerdere keren naar huis hebben geprobeerd te bellen, een sms proberen te sturen en als het helemaal niet meer ging zeker een soort van bericht/foto hebben achtergelaten voor hun vriendje of ouder in de hoop dat die uiteindelijk een keer gelezen zou worden.
Mensen die dan nog steeds geloven dat daar een andere reden voor moet zijn dat dat niet gebeurd is om maar aan hun verdwaal/ongeluk theorie vast te kunnen houden...ach,ze doen maar.
Tegen die mensen zeg ik : toedeledokie, blijf zitten waar je zit maar ik ga verder. De groeten
Ja, als 20 van deze 'fokkers' gaan zoeken, komen er misschien maar 4 levend terug ;-)quote:Op zondag 28 september 2014 22:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het gevaar daarvan is wel dat we straks behalve naar K&L naar nog meer mensen op zoek zijn. Want als je op de paden blijft ga je niks vinden. En buiten de paden is het gevaarlijk.
Ik denk ook dat de wanhoop, frustratie, verwijten onderling en naar het uitblijven van redding zwaar onderschat worden.quote:Op zondag 28 september 2014 22:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
maar jouw vriendin is niet verdwaald en kan zich dus ook totaal niet inleven in de situatie van K en L
Is ook nogal dom, als je geen bereik hebt, om dan eindeloos te gaan bellen en sms-en.quote:Op zondag 28 september 2014 22:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
maar jouw vriendin is niet verdwaald en kan zich dus ook totaal niet inleven in de situatie van K en L
ja....bijvoorbeeld......blijft een mogelijkheid.....maar vrijwel iedereen blijft hier als het ware `omheen draaien ` ....krijg ook een beetje het gevoel....( ik weer sorry ) ....dat het op de 1 of andere manierquote:
Of misschien wordt het niet besproken omdat al is aangetoond dat die theorie onzinnig is?quote:Op zondag 28 september 2014 22:32 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ja....bijvoorbeeld......blijft een mogelijkheid.....maar vrijwel iedereen blijft hier als het ware `omheen draaien ` ....krijg ook een beetje het gevoel....( ik weer sorry ) ....dat het op de 1 of andere manier
nog niet echt `besproken ` mag worden.....( maar het bestaat hoor....en blijkbaar ook niet zuinig )
plus, dat ik ook in die uitzending van RTLNight toen eens, vond dat ze er best wat tijd voor uittrokken om het er over te hebben....vond ik meteen opvallend dat dat gezegd werd, daar sommige programma `s best wel met een strak tijdschema te maken hebben, want iedereen moet zijn zegje kunnen doen, weet je wel....vandaar....als het TOTAAL niet relevant geweest zou zijn...hadden ze dat naar mijn mening niet aangehaald.....denk ik......quote:Op zondag 28 september 2014 21:56 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Heb me idd afgevraagd waarom hij met dat idee gekomen is.
Ik draai er niet omheen, je mag het gerust bespreken.quote:Op zondag 28 september 2014 22:32 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ja....bijvoorbeeld......blijft een mogelijkheid.....maar vrijwel iedereen blijft hier als het ware `omheen draaien ` ....krijg ook een beetje het gevoel....( ik weer sorry ) ....dat het op de 1 of andere manier
nog niet echt `besproken ` mag worden.....( maar het bestaat hoor....en blijkbaar ook niet zuinig )
eindelijk, een medestander......HALELUJA......voor die laatste zin...........quote:Op zondag 28 september 2014 22:00 schreef agter het volgende:
[..]
Je kunt de gps uitzetten, doe ik altijd. En als je het nodig hebt aanzetten. Zelfs als ik op de veluwe ga lopen (laat staan in het buitenland) zet ik de route er even op. 5 min werk.
Punt is dat ze zich kennelijk niet goed voorbereid hebben. Geen gps op de iPhone, geen kaarten, geen goede kleding, etc.
Overigens heb je voor de Gps geen dataverbinding nodig.
Ik wil je graag vragen om eens uit te leggen hoe je aan het orgaanhandel-verhaal komt. Welke punten wijzen daarop volgens jou?quote:Op zondag 28 september 2014 22:43 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
eindelijk, een medestander......HALELUJA......voor die laatste zin...........
alweeeer een stapje verder......
ja, je hebt beslist gelijk.....dat is ook zo....quote:Op zondag 28 september 2014 22:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het gevaar daarvan is wel dat we straks behalve naar K&L naar nog meer mensen op zoek zijn. Want als je op de paden blijft ga je niks vinden. En buiten de paden is het gevaarlijk.
Ik concludeer niet zoveel: [Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.quote:Op zondag 28 september 2014 22:24 schreef SAJ het volgende:
[..]
Beetje voorbarige conclusie dan van je
alternatief.....moet kunnen.....is trendy tegenwoordig....dus waarom ook niet op dit punt ? moet kunnen.....moet goed georganiseerd worden......quote:Op zondag 28 september 2014 22:18 schreef agter het volgende:
[..]
Puur interesse:
Hoe ziet een alternatieve zoektocht er dan uit, volgens jou?
er wordt `gedacht `dat die theorie onzinnig is.....dat is niet aangetoond, integendeel.....quote:Op zondag 28 september 2014 22:34 schreef SAJ het volgende:
[..]
Of misschien wordt het niet besproken omdat al is aangetoond dat die theorie onzinnig is?
zelfs een scenario met aliens is niet uit te sluiten....maar is in deze zaak niet relevant, vooralsnog....quote:Op zondag 28 september 2014 22:43 schreef agter het volgende:
[..]
Ik draai er niet omheen, je mag het gerust bespreken.
Maar voor mij is het bijna even onwaarschijnlijk als een scenario met aliens.
Vandaar dat er mss niet zoveel op gereageerd wordt...
Dat lijkt me toch nogal vergezocht.quote:Op zondag 28 september 2014 23:27 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
zelfs een scenario met aliens is niet uit te sluiten....maar is in deze zaak niet relevant, vooralsnog....
Jep, vooral dat laatste.quote:Op zondag 28 september 2014 23:39 schreef suddenintuition het volgende:
en dan heb ik nog een foto-technische vraag : die foto van die takken met rode zakjes.....
die heb ik een tijdje geleden al eens v e r g r o o t ...dat kan ik tot 1000%.....maar dan wordt ie niet scherp genoeg......
Links van die takken, is een roestbruin plekje, wanneer je daar op inzoomt.....zie je ( volgens mij )
letters of cijfers staan, ik kan het niet duidelijk zien, maar 1 symbool lijkt op een 5......?????????
Is er iemand hier die dat SCHERP UITVERGROOT krijgt ?? Staat daar iets geschreven.....of ben ik nou weer gek.....
Ik denk dat de meesten hier nog rondhangen in afwachting of er nog informatie komt waar we mee verder kunnen. Maar ik acht die kans steeds kleiner.quote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef jackie12 het volgende:
Ik zei het een week geleden al, dit forum bloedt dood.
Er zitten hier nog vooral de mensen die geloven dat Kris en Lisanne verdwaald waren en na dagen van ellende uiteindelijk zijn overleden.
Is voor hen het meest logische.
Ik ben er voor 99% van overtuigd dat de meiden door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Niet vanwege sensatiezucht maar omdat voor mij de aanwijzingen die er zijn dat het meest logische is.
Wat ik ook een week geleden al zei is dat de mensen van het eerste uur hier (bijna) niet meer zijn.
En dan met name de mensen die ook geloven dat er waarschijnlijk derden in het spel zijn.
Als deze mensen iets postten dan worden ze weggezet als gekkies en worden zelfs dingen door hen die niet kloppen of aannames zijn glashard wel in de OP gezet.
Wat je nu dus hebt is een eenzijdige "discussie" (kun je het nog wel een discussie noemen?) over waar K en L dan verdwaald moeten zijn, waar de foto's die zij maakten voor gediend hebben, waarom de ouders niet willen aannemen dat ze wel verkeerde keuzes hebben gemaakt hebben en hoe dom de meiden wel niet waren om zo onvoorbereid aan de trail te beginnen.
Enz.
Gevolg is dus geen discussie meer en eerlijk is eerlijk dat vind ik jammer.
Tegelijk stel ik wel de vraag: Wat doe je hier nog als je gelooft in verdwalen?
Ze zijn dood dan is het toch case closed?
Al in het prille begin, waren er aanwijzingen, diverse verhalen er over gelezen.....al bleven dat aannames.....want `men ` is er schijnbaar bang voor, om dit uit te zoeken.......er staat namelijk ontzettend veel op het spel, qua `toeristische ` en `politieke ` achtergronden......dus zal het hier wel bij blijven.....want dan zijn er nogal wat `kopstukken ` bij betrokken......vandaar....quote:Op zondag 28 september 2014 22:49 schreef agter het volgende:
[..]
Ik wil je graag vragen om eens uit te leggen hoe je aan het orgaanhandel-verhaal komt. Welke punten wijzen daarop volgens jou?
Ik zie de link nl. niet.
Het probleem is en blijft dat er te weinig informatie is en dan kan je dagen, weken inquote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef jackie12 het volgende:
We weten niet hoe of waaraan ze zijn overleden, dat is juist het grote mysterie.quote:Er zitten hier nog vooral de mensen die geloven dat Kris en Lisanne verdwaald waren en na dagen van ellende uiteindelijk zijn overleden. Is voor hen het meest logische.
99% weten we niets zeker, want dan zouden er zoveel aanwijzingen die kant op moeten wijzenquote:Ik ben er voor 99% van overtuigd dat de meiden door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Niet vanwege sensatiezucht maar omdat voor mij de aanwijzingen die er zijn dat het meest logische is.
Na een tijd worden mensen het een beetje zat, wat ik me kan voorstellen.quote:Wat ik ook een week geleden al zei is dat de mensen van het eerste uur hier (bijna) niet meer zijn. En dan met name de mensen die ook geloven dat er waarschijnlijk derden in het spel zijn.
Als deze mensen iets postten dan worden ze weggezet als gekkies en worden zelfs dingen door hen die niet kloppen of aannames zijn glashard wel in de OP gezet.
Ik zie nog steeds een flinke discussie tussen voor- en tegenstanders van het misdrijfscenarioquote:Wat je nu dus hebt is een eenzijdige "discussie" (kun je het nog wel een discussie noemen?) over waar K en L dan verdwaald moeten zijn, waar de foto's die zij maakten voor gediend hebben, waarom de ouders niet willen aannemen dat ze wel verkeerde keuzes hebben gemaakt hebben en hoe dom de meiden wel niet waren om zo onvoorbereid aan de trail te beginnen.
Enz.
Ook wanneer ze zijn verdwaald, weten we niet hoe ze om het leven zijn gekomenquote:Gevolg is dus geen discussie meer en eerlijk is eerlijk dat vind ik jammer.
Je mag hier alleen meepraten als je in een misdaad gelooft?quote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef jackie12 het volgende:
Er zitten hier nog vooral de mensen die geloven dat Kris en Lisanne verdwaald waren en na dagen van ellende uiteindelijk zijn overleden.
Ik ben er voor 99% van overtuigd dat de meiden door een misdrijf om het leven zijn gekomen.
Wat ik ook een week geleden al zei is dat de mensen van het eerste uur hier (bijna) niet meer zijn.
En dan met name de mensen die ook geloven dat er waarschijnlijk derden in het spel zijn.
Wat je nu dus hebt is een eenzijdige "discussie" (kun je het nog wel een discussie noemen?) over waar K en L dan verdwaald moeten zijn, waar de foto's die zij maakten voor gediend hebben, waarom de ouders niet willen aannemen dat ze wel verkeerde keuzes hebben gemaakt hebben en hoe dom de meiden wel niet waren om zo onvoorbereid aan de trail te beginnen.
Enz.
dat is het toch niet.....maar hier niet relevant.....quote:Op zondag 28 september 2014 23:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch nogal vergezocht.
da bedoel ik nou.....ik ben gek.....heb je t al uitvergroot dan ?? Heb je gezien wat daar staat ??quote:
Het NFI is geen wereldspeler qua foto analyse nee, die zijn vooral fysiek op een rampplek goed.quote:Op zondag 28 september 2014 23:46 schreef agter het volgende:
maar die spannen vast samen/de daders zij zo geraffineerd/het NFI is onbekwaam.
Is al besproken. Lijkt op een 5, in spiegelbeeld een S. De ondergrond (de rots) is te hard om er iets in te krassen etc. Dat etc is besproken.quote:Op zondag 28 september 2014 23:48 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
da bedoel ik nou.....ik ben gek.....heb je t al uitvergroot dan ?? Heb je gezien wat daar staat ??
Nee, daar wordt omheen gedraaid. Zelfs door jou. Het taboe op aliens in is nog groter dan op orgaanhandel.quote:Op zondag 28 september 2014 23:27 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
zelfs een scenario met aliens is niet uit te sluiten....maar is in deze zaak niet relevant, vooralsnog....
Ik heb iedere pixel van die foto omgedraaid. Je bent gek.quote:Op zondag 28 september 2014 23:48 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
da bedoel ik nou.....ik ben gek.....heb je t al uitvergroot dan ?? Heb je gezien wat daar staat ??
zelfs door jou......BESLIST niet door mij......maar je leest niet goed......ik schreef :quote:Op zondag 28 september 2014 23:55 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nee, daar wordt omheen gedraaid. Zelfs door jou. Het taboe op aliens in is nog groter dan op orgaanhandel.
okeee.....ik ben gek.....( gaan we schelden ? ) ....quote:Op zondag 28 september 2014 23:59 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ik heb iedere pixel van die foto omgedraaid. Je bent gek.
Op WS is het vooral een onderonsje tussen jou en Baru geworden, die steeds wispelturiger in zijn reacties wordt. Dat niemand er ooit iets aan gehad heeft, doet deze troll alleen maar goed.quote:Op zondag 28 september 2014 18:48 schreef danyoromijn het volgende:
In een paar dagen tijd zijn wel alweer ineens 10 pagina's met voornamelijk
rommel verder en slechts een paar nuttige bijdragen, heel vermoeiend....
(ja kom maar weer op met die negatieve reactie's... zo voorspelbaar...)
quote:Op zondag 28 september 2014 19:45 schreef danyoromijn het volgende:
Op WS heeft Baru de rest van de route ook op zijn kaart gezet. Of die route helemaal
klopt weten we niet, die is niet met GPS gemaakt, maar op basis van wat hij nog wist van
de rest van de route. Hopelijk komt er nog eens een volledige met GPS gemaakte kaart.
In antwoord op Agter, die reageerde op bovenstaande post:quote:
Dit is hier al eerder besproken, ik zie ook een 5 maar dat wil niet zeggen dat dit door L&K is aangebracht.quote:Op zondag 28 september 2014 23:39 schreef suddenintuition het volgende:
en dan heb ik nog een foto-technische vraag : die foto van die takken met rode zakjes.....
die heb ik een tijdje geleden al eens v e r g r o o t ...dat kan ik tot 1000%.....maar dan wordt ie niet scherp genoeg......
Links van die takken, is een roestbruin plekje, wanneer je daar op inzoomt.....zie je ( volgens mij )
letters of cijfers staan, ik kan het niet duidelijk zien, maar 1 symbool lijkt op een 5......?????????
Is er iemand hier die dat SCHERP UITVERGROOT krijgt ?? Staat daar iets geschreven.....of ben ik nou weer gek.....
Zo te zien is er geen gebrek aan alternatieve scenario's, of geloof daarin. Kijk alleen deze pagina maar eens, naar de inbreng van Suddenintuïtion. Wat ontbreekt bij de misdrijfscenario-voorstanders, is eenheid. Het enige dat jullie gemeen hebben, is niet kunnen/willen geloven dat die meiden verdwaald en verongelukt zijn. Maar dat als mogelijkheid onderuithalen lijkt kansloos.quote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef jackie12 het volgende:
Enz.
[quote]quote:Op zondag 28 september 2014 23:46 schreef agter het volgende:
[..]
Je mag hier alleen meepraten als je in een misdaad gelooft?
Dat meen je toch zeker zelf niet.
Beter lezen, het is andersom.
Mensen die geloven in een misdrijf worden vaak als gekkies weggezet.
Kom maar op met goede tegenargumenten. Ik zie nog geen duidelijk bewijs voor een misdaad, het NFi en de Panamese autoriteiten ook niet...maar die spannen vast samen/de daders zij zo geraffineerd/het NFI is onbekwaam.
Ik heb genoeg argumenten gegeven. Al maanden.
Jij ziet geen duidelijk bewijs van een misdaad.
Ik niet die van verdwalen/ongeluk.
Ik heb in ieder geval nog geen 1 verdwaalscenario gelezen die in mijn ogen geloofwaardiger is dan bv die van Ouder1 of mijn misdrijfscenario.
Je kunt een foto van 1024x768 niet scherp inzoomen. Het is geen spannende serie. Ik heb hier professionele zoom software van NFI niveauquote:Op zondag 28 september 2014 23:39 schreef suddenintuition het volgende:
Baru is heiligquote:Op maandag 29 september 2014 00:11 schreef Perico het volgende:
[..]
Op WS is het vooral een onderonsje tussen jou en Baru geworden, die steeds wispelturiger in zijn reacties wordt. Dat niemand er ooit iets aan gehad heeft, doet deze troll alleen maar goed.
[..]
[..]
In antwoord op Agter, die reageerde op bovenstaande post:
Nee, het is niet vreemd dat Baru zijn kaart verwijderde. Of nu per ongeluk zijn invoer heeft gewist. Ieder antwoord van hem is weer een nieuwe variant van een eerder antwoord. Er ontstaat alleen maar weer nieuwe mist. Daarom is het goed dat de kaart van Geruisloos er is.
Lijkt wel of hij de ware situatie ter plekke enkel voor zichzelf wil houden. Net zoals F. tijdens wandelingen nu summier is met info, want iedereen kan dan zelf een gids worden die de route aanbiedt, zoals hij ondervonden heeft met die twee Amerikanen.
Maar waar de Pata de Macho's, Alto Culebra's, Alto Romero's of Wekso Weksoff's ook precies liggen, het raster is duidelijk...
Je daalt in weinig kilometers steil zo'n 1200 hoogtemeters af, als je om wat voor reden dan niet wilt omkeren. Je doorkruist tussen de pikkeldraad een grote paddock. Je steekt twee mwoah-mwoah bergbeken over en kunt dan drie keer de Rio Chang... ermm Culebra oversteken..
Dan wordt het terrein meer open, meer zicht op paddocks en bij de vierde kabelbrug zit je heel dicht bij de beschaving en zou je ook rechtsaf kunnen slaan om binnen 4,5 km. bij een heleboel finca's te komen.
Zelf laat ik Kris en Lisanne niet als enige westerlingen ooit van een kabelbrug vallen en in 50 centimeter diep water verdrinken of te pletter slaan.
Begrijp je nu dat mensen dit niet serieus nemen? Geen enkel argument geef je, je post gewoon een simpele aanname.quote:Op maandag 29 september 2014 00:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Baru is heilig
Ik denk dat Baru F of P is
Leer eens quotenquote:Op maandag 29 september 2014 00:14 schreef jackie12 het volgende:
[..]
[quote][ afbeelding ] Op zondag 28 september 2014 23:46 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet heel moeilijk is om daar argumenten bij te bedenken.quote:Op maandag 29 september 2014 00:19 schreef agter het volgende:
[..]
Begrijp je nu dat mensen dit niet serieus nemen? Geen enkel argument geef je, je post gewoon een simpele aanname.
Ik wil heel ver met je mee gaan, maar niet op dit soort gronden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |