nou, dat vind jij. Anderen vinden misschien wat anders he, WS staat gewoon als bron in de OP, dus is het logisch als er eens naar verwezen wordt, ik vind dat je moet kijken naar dat wat ons verbindt, en niet naar dat wat ons scheidt!quote:Op zondag 28 september 2014 20:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Het is gewoon vervelend als iemand steeds komt met; op ws denken ze dit, of op ws zegt die dat
dat kunnen we zelf toch ook wel lezen
Beetje opstandig?quote:Op zondag 28 september 2014 21:14 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nou, dat vind jij. Anderen vinden misschien wat anders he, so deal with it!
ja, had mn eigen post al gemodquote:Op zondag 28 september 2014 21:15 schreef agter het volgende:
[..]
Beetje opstandig?
Vind persoonlijk zelf dat als het zinvolle info is, het hier ook welkom is.
Geeft te denken of ze misschien toch ergens terecht gekomen zijn waar ze zich niet zichtbaar konden maken, een kloof of een ravijn bvquote:Op zondag 28 september 2014 21:11 schreef agter het volgende:
[..]
Die rescue workers waren wel in dat gebied die nacht. Je moet er niet aan denk dat ze elkaar net mis gelopen zijn..
Had ik nog niet over nagedacht, maar lijkt me zeker een optie.quote:Op zondag 28 september 2014 21:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Geeft te denken of ze misschien toch ergens terecht gekomen zijn waar ze zich niet zichtbaar konden maken, een kloof of een ravijn bv
ja, precies, had mn eigen post al gemod.quote:Op zondag 28 september 2014 21:15 schreef agter het volgende:
[..]
Beetje opstandig?
Vind persoonlijk zelf dat als het zinvolle info is (en ja, dat is subjectief), het hier ook welkom is.
Hier is nog een korte beschrijving van de trail (met fotootje?), als ik het goed heb.quote:Op zondag 28 september 2014 20:09 schreef agter het volgende:
[..]
In elk geval is het naar de top niet alleen maar open terrein maar moet je een stuk door een heel dicht tropisch bos.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:
ja, ik zag toch echt een stukje voorbij komen een keer, van een zoekteam die zacht hulpgeroep hadden gehoord, maar het niet konden plaatsen. Tja, of dat dan een sloth (luiaard) was, of de dames... wie zal het zeggen... maar dit lijkt mij ook goed kunnen. In het dagboek van die NL hondenteams hadden ze het ook over kloven en grotten.quote:Op zondag 28 september 2014 21:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Geeft te denken of ze misschien toch ergens terecht gekomen zijn waar ze zich niet zichtbaar konden maken, een kloof of een ravijn bv
Het probleem met een drome was toch het dichte bladerdak in de jungle? En daarbij ligt het woud vol met karkassen van prooidieren e.d. Hoe zou een drome menselijke resten daar tussen uit halen?quote:Op zondag 28 september 2014 21:22 schreef Poekje01 het volgende:
weet ik ook niet, maar de posts van D vind ik wel erg goed onderbouwd, hij/zij stopt er een hoop moeite in,
doel is nu vlgns mij proberen het "verdwijningsgebied" te proberen te karteren, wat moeilijk zal worden, bijna niemand komt daar, locals ook niet. Ik doneer ¤ voor een drone. Wie kan zo een ding bedienen ?
Waarvoor ze dus niet persee te slecht gekleed waren.quote:
De mensen die dat zeggen, zijn zelf ook naïef.quote:Op zondag 28 september 2014 18:08 schreef jackie12 het volgende:
Bovendien zeggen verschillende mensen dat ze juist niet naief zijn en slecht voorbereid waren en dat ze informatie hebben gezocht en zelfs tegen anderen hebben gezegd de pianista niet zonder gids te doen.
Er zitten daar giftige slangen en ander ongedierte... Ja, ze waren slecht gekleed, slecht voorbereid.quote:Op zondag 28 september 2014 21:32 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Waarvoor ze dus niet persee te slecht gekleed waren.
Dus, omdat er geen foto's zijn van K&L tot aan de Mirador, bewijst dat volgens jou dat ze een gids gehad moeten hebben. Maar er zijn ook geen foto's van K&L&gids. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op zondag 28 september 2014 18:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het zwakke van verdwalen is dat ze dan dus met Tita Tovenaar zijn toverstokje , hoepla vanaf de hostel boven op de mirador stonden.
Over bullshit gesproken...
Die vochtigheid kan een reden zijn geweest dat ze hun bh's uitgedaan hebben. Als zo'n ding drijfnat is kan je hem beter niet aan hebben. Ook ging het in de 2e helft van de week veel en hard regenenquote:Op zondag 28 september 2014 21:33 schreef Physsic het volgende:
Trouwens, op die site genoemd in mijn vorige comment staat ook een 'Hiking Checklist'. Daarin staat als advies om plastic zakjes mee te nemen om kleren in te doen, zodat ze droog blijven (omdat het supervochtig is?).
Misschien hebben ze daarom de roze plastic tasjes meegenomen?
Ook staat er als advies om een IDcard mee te nemen (en daarbij een Health insurance card). Die was er ook een gevonden in de rugzak, toch?
Idd.quote:Op zondag 28 september 2014 21:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De mensen die dat zeggen, zijn zelf ook naïef.
ik wil nie flauw doen, ...ik weet dat ik weinig aanhangers heb, voor mijn scenario......maar als dit waar is, dat ze een afspraak hadden om 14.00.uur ....en nooit op komen dagen, dan heeft dat gevolgen, namelijk 13.00 u / 13.10 vertrokken volgens Sigrid......13.40 u zouden ze door een taxi zijn afgezet bij het begin van de trail......als ze nooit op die afspraak zijn verschenen......dan moeten we meteen op zoek naar die taxi-chauffeur, die beweert dat hij ze daar heeft afgezet.....quote:Op zondag 28 september 2014 10:23 schreef Poekje01 het volgende:
Volgende vraag heb ik aan Baru gesteld:
Baru: do you think it is possible to ask your friend at the DIJ to find out who is the person "Lux"
in this thread
http://projectavalon.net/(...)ghlight=kris+lisanne
April 5, in post # 7 Buares
[quote]
Posted by Lux
According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed upIs this common knowledge? Do we have any actual evidence they went hiking anywhere at all?
[unquote]
can the DIJ ask the Project Avalon org. to give them info about the IP addresses of both the Buares and Lux user, and than ask this Buares where he got that post from this Lux user out of, and ask Lux the following:
- who was this friend of the girls? user Lux is referring to
- with whome did the girls have a 2pm appointment at the Pianista trail head?
Het is een gewone trail?quote:Op zondag 28 september 2014 21:37 schreef agter het volgende:
[..]
Er zitten daar giftige slangen en ander ongedierte...
Voor orgaanhandel?quote:Op zondag 28 september 2014 21:44 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik wil nie flauw doen, ...ik weet dat ik weinig aanhangers heb, voor mijn scenario......maar als dit waar is, dat ze een afspraak hadden om 14.00.uur ....en nooit op komen dagen, dan heeft dat gevolgen, namelijk 13.00 u / 13.10 vertrokken volgens Sigrid......13.40 u zouden ze door een taxi zijn afgezet bij het begin van de trail......als ze nooit op die afspraak zijn verschenen......dan moeten we meteen op zoek naar die taxi-chauffeur, die beweert dat hij ze daar heeft afgezet.....
ik geloof NIET dat de meiden, deze afspraak ZOMAAR niet na zouden komen, hun karakter nu een beetje in te kunnen schatten.....heeft die taxi-chauffeur gelogen ? zou dat kunnen ? Is HIJ de ontbrekende link ?
In het oerwoud.quote:
Ik heb het niet over foto'squote:Op zondag 28 september 2014 21:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dus, omdat er geen foto's zijn van K&L tot aan de Mirador, bewijst dat volgens jou dat ze een gids gehad moeten hebben. Maar er zijn ook geen foto's van K&L&gids. Hoe verklaar je dat dan?
Uhm, op een gewone trail kun je ook slangen tegenkomen?quote:
Het is jouw aanname dat ik iets niet zou begrijpen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:45 schreef agter het volgende:
[..]
In het oerwoud.
Wat begrijp je nu precies niet?
Ja, die locals dragen idd ook laarzen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:47 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Uhm, op een gewone trail kun je ook slangen tegenkomen?
Maar een lange broek zal je dan niet helpen. Eerder laarzen ofzo.
Volgens mij neemt 99% van de wandelaars geen GPS mee op trails. Althans, ik heb er tot nu toe weinig gezien en toch al vrij veel trails gelopen. Dat vind ik dan ook geen teken van een slechte voorbereiding. Daarnaast betekend het hebben van een GPS niet per se dat je gemakkelijk het begin van een pad kan vinden, immers bij veel GPS apparaten staan de paden er niet op. Dus moet je dan via pad A of pad B naar het begin van het pad? Tja...
Wat is dat - een "gewone" trail?quote:Op zondag 28 september 2014 21:49 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Het is jouw aanname dat ik iets niet zou begrijpen.
Jij beweert dat ze verkeerd gekleed waren voor een gewone trail in het oerwoud/jungle; dat vind ik een TE stellige bewering.
Zelfs in Thailand in de jungle raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...quote:Op zondag 28 september 2014 21:49 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Jij beweert dat ze verkeerd gekleed waren voor een gewone trail in het oerwoud/jungle; dat vind ik een TE stellige bewering.
ja..........mijn mening wel....quote:Op zondag 28 september 2014 14:27 schreef Lutalo het volgende:
Was het reeel van F om te denken dat K en L verstopt zouden kunnen zitten in 1 vd afgesloten huizen?
Er zijn misschien ook wel liefhebbers die de Pianista trail geheel naakt willen lopen. Is dat een goed idee? Ik denk het niet.quote:Op zondag 28 september 2014 21:53 schreef agter het volgende:
[..]
Zelfs in Thailand in de jungle raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...
Locals dragen rubberen laarzen en een lange broek. Maar jij vindt gekleed in een korte broek en een topje wel goed gekleed voor een hike in de jungle?
quote:Op zondag 28 september 2014 21:49 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.quote:Op zondag 28 september 2014 21:53 schreef agter het volgende:
[..]
Zelfs in Thailand raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...
Locals dragen rubberen laarzen en een lange broek. Maar jij vindt gekleed in een korte broek en een topje wel goed gekleed voor een hike in de jungle?
Het ligt imho inderdaad aan de dichtheid van de begroeiing rond het pad of het per se onverstandig. Maar goed, dat is nu helaas niet relevant meer ( :/ ) .quote:
Maar na de top kennelijk wel...lijkt me nogal een feit.quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.
Heb me idd afgevraagd waarom hij met dat idee gekomen is.quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ja..........mijn mening wel....
same here !quote:Op zondag 28 september 2014 14:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik heb volwassen kinderen en af en toe vertellen ze iets over toen ze ongeveer dezelfde leeftijd hadden als K&L. Daar zit wel eens wat bij dat ik echt niet had kunnen denken, dat mijn kind dat zou doen...Als iemand me van te voren gevraagd zou hebben of ik dat denkbaar vond zou ik vol overtuiging nee gezegd hebben
Ah, ja, maar dan is je telefoon natuurlijk wel zo leeg (is mijn ervaring) en je moet het ook maar weten.quote:Op zondag 28 september 2014 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, die locals dragen idd ook laarzen.
gps:
Jawel hoor. Gps op je gsm. En el pianista is bekend als je op gpx zoekt.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Kun je zo gratis downloaden.
Heel veel gps-routes zijn beschikbaar op je smartphone. Ik gebruik dat wekelijks/maandelijks.
nou, zat te denken aan zo'n armbanddrone, zo een Nixie drone, zie NU.nl van vandaag, zoiets, een kleintje, die je aanstuurt vanaf het trail pad...quote:Op zondag 28 september 2014 21:31 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het probleem met een drome was toch het dichte bladerdak in de jungle? En daarbij ligt het woud vol met karkassen van prooidieren e.d. Hoe zou een drome menselijke resten daar tussen uit halen?
Je kunt de gps uitzetten, doe ik altijd. En als je het nodig hebt aanzetten. Zelfs als ik op de veluwe ga lopen (laat staan in het buitenland) zet ik de route er even op. 5 min werk.quote:Op zondag 28 september 2014 21:58 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ah, ja, maar dan is je telefoon natuurlijk wel zo leeg (is mijn ervaring) en je moet het ook maar weten.
Na de top zijn ze vlgs de foto's nog een stukje doorgelopen, van daarna weten we feitelijk niet zo veel.quote:Op zondag 28 september 2014 21:55 schreef agter het volgende:
[..]
Maar na de top kennelijk wel...lijkt me nogal een feit.
De rode en blauwe paden zijn op deze kaart in het hexagrid opgelicht.quote:Op zondag 28 september 2014 22:01 schreef agter het volgende:
Geruisloos: ik zie alleen de oranje-route. Geen andere kleuren.
Daarna waren ze dood. En naar het uitziet hebben ze dagenlang rondgezworven.quote:Op zondag 28 september 2014 22:02 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Na de top zijn ze vlgs de foto's nog een stukje doorgelopen, van daarna weten we feitelijk niet zo veel.
Als je inzoomt op de foto van K. bij de quebrada, dan zie je op haar kuiten, vooral rechts, maar ook links aan de binnenkant, op zijn minst modderplekken en mogelijk schaafwonden. Daarnaast zie je ook op haar linkerbil een duidelijke vlek / beschadiging.quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.
ok, ik wist niet dat ie hiervandaan kwam, maar ik zal 'm eens bekijken, thanx.quote:Op zondag 28 september 2014 20:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat kwam hier vandaan. de video staat nog in de op
Ik heb de indruk dat maar een paar users van hier meelezen op WS,quote:Mijn verzoek om niet steeds users op andere forums te quoten we kunnen allemaal zelf meelezen op ws.
Er zijn toch alleen maar foto's van K&L van maximaal 1 uurtje wandelen in de jungle (na de top)? Of heb jij meer foto's van jungle?quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |