abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144997446
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Het is gewoon vervelend als iemand steeds komt met; op ws denken ze dit, of op ws zegt die dat
dat kunnen we zelf toch ook wel lezen
nou, dat vind jij. Anderen vinden misschien wat anders he, WS staat gewoon als bron in de OP, dus is het logisch als er eens naar verwezen wordt, ik vind dat je moet kijken naar dat wat ons verbindt, en niet naar dat wat ons scheidt!
pi_144997492
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:14 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nou, dat vind jij. Anderen vinden misschien wat anders he, so deal with it!
Beetje opstandig? ;)
Vind persoonlijk zelf dat als het zinvolle info is (en ja, dat is subjectief), het hier ook welkom is.
Make my day!
pi_144997598
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:15 schreef agter het volgende:

[..]

Beetje opstandig? ;)
Vind persoonlijk zelf dat als het zinvolle info is, het hier ook welkom is.
ja, had mn eigen post al gemod
pi_144997608
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:11 schreef agter het volgende:

[..]

Die rescue workers waren wel in dat gebied die nacht. Je moet er niet aan denk dat ze elkaar net mis gelopen zijn..
Geeft te denken of ze misschien toch ergens terecht gekomen zijn waar ze zich niet zichtbaar konden maken, een kloof of een ravijn bv
pi_144997650
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:17 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Geeft te denken of ze misschien toch ergens terecht gekomen zijn waar ze zich niet zichtbaar konden maken, een kloof of een ravijn bv
Had ik nog niet over nagedacht, maar lijkt me zeker een optie.
Make my day!
pi_144997654
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:15 schreef agter het volgende:

[..]

Beetje opstandig? ;)
Vind persoonlijk zelf dat als het zinvolle info is (en ja, dat is subjectief), het hier ook welkom is.
ja, precies, had mn eigen post al gemod.
pi_144997739
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 20:09 schreef agter het volgende:

[..]

In elk geval is het naar de top niet alleen maar open terrein maar moet je een stuk door een heel dicht tropisch bos.
Hier is nog een korte beschrijving van de trail (met fotootje?), als ik het goed heb. :)
Sorry als deze al in de OP staat of al gepost is.

http://hike.equipment/hiking/boquete-panama/
pi_144997768
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:17 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, had mn eigen post al gemod
Ik ben het helemaal met je eens.
Ik vind het persoonlijk wel storend dat onze mod erop aangesproken wordt, dat ze niet mod als daar.
'Daar is de sfeer beter, daar zijn ze al verder'... Wat doe je hier dan, denk ik dan...
Make my day!
pi_144997830
weet ik ook niet, maar de posts van D vind ik wel erg goed onderbouwd, hij/zij stopt er een hoop moeite in,
doel is nu vlgns mij proberen het "verdwijningsgebied" te proberen te karteren, wat moeilijk zal worden, bijna niemand komt daar, locals ook niet. Ik doneer ¤ voor een drone. Wie kan zo een ding bedienen ?
pi_144998244
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:17 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ja, ik zag toch echt een stukje voorbij komen een keer, van een zoekteam die zacht hulpgeroep hadden gehoord, maar het niet konden plaatsen. Tja, of dat dan een sloth (luiaard) was, of de dames... wie zal het zeggen... maar dit lijkt mij ook goed kunnen. In het dagboek van die NL hondenteams hadden ze het ook over kloven en grotten.
pi_144998352
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 21:22 schreef Poekje01 het volgende:
weet ik ook niet, maar de posts van D vind ik wel erg goed onderbouwd, hij/zij stopt er een hoop moeite in,
doel is nu vlgns mij proberen het "verdwijningsgebied" te proberen te karteren, wat moeilijk zal worden, bijna niemand komt daar, locals ook niet. Ik doneer ¤ voor een drone. Wie kan zo een ding bedienen ?
Het probleem met een drome was toch het dichte bladerdak in de jungle? En daarbij ligt het woud vol met karkassen van prooidieren e.d. Hoe zou een drome menselijke resten daar tussen uit halen?
pi_144998444
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 20:24 schreef agter het volgende:

[..]

Het was gewoon een trail.
Waarvoor ze dus niet persee te slecht gekleed waren.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_144998477
Trouwens, op die site genoemd in mijn vorige comment staat ook een 'Hiking Checklist'. Daarin staat als advies om plastic zakjes mee te nemen om kleren in te doen, zodat ze droog blijven (omdat het supervochtig is?).
Misschien hebben ze daarom de roze plastic tasjes meegenomen?

Ook staat er als advies om een IDcard mee te nemen (en daarbij een Health insurance card). Die was er ook een gevonden in de rugzak, toch?
  zondag 28 september 2014 @ 21:37:18 #214
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144998716
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:08 schreef jackie12 het volgende:
Bovendien zeggen verschillende mensen dat ze juist niet naief zijn en slecht voorbereid waren en dat ze informatie hebben gezocht en zelfs tegen anderen hebben gezegd de pianista niet zonder gids te doen.
De mensen die dat zeggen, zijn zelf ook naïef.
pi_144998743
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:32 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Waarvoor ze dus niet persee te slecht gekleed waren.
Er zitten daar giftige slangen en ander ongedierte... Ja, ze waren slecht gekleed, slecht voorbereid.
Make my day!
  zondag 28 september 2014 @ 21:39:01 #216
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144998818
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het zwakke van verdwalen is dat ze dan dus met Tita Tovenaar zijn toverstokje , hoepla vanaf de hostel boven op de mirador stonden.

Over bullshit gesproken... _O-
Dus, omdat er geen foto's zijn van K&L tot aan de Mirador, bewijst dat volgens jou dat ze een gids gehad moeten hebben. Maar er zijn ook geen foto's van K&L&gids. Hoe verklaar je dat dan?
pi_144998874
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:33 schreef Physsic het volgende:
Trouwens, op die site genoemd in mijn vorige comment staat ook een 'Hiking Checklist'. Daarin staat als advies om plastic zakjes mee te nemen om kleren in te doen, zodat ze droog blijven (omdat het supervochtig is?).
Misschien hebben ze daarom de roze plastic tasjes meegenomen?

Ook staat er als advies om een IDcard mee te nemen (en daarbij een Health insurance card). Die was er ook een gevonden in de rugzak, toch?
Die vochtigheid kan een reden zijn geweest dat ze hun bh's uitgedaan hebben. Als zo'n ding drijfnat is kan je hem beter niet aan hebben. Ook ging het in de 2e helft van de week veel en hard regenen
pi_144998985
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De mensen die dat zeggen, zijn zelf ook naïef.
Idd.
Lekker ik je korte broek en topje de jungle in. Geen Gps mee, geen kaartmateriaal.. Gewoon niet goed voorbereid. Hooguit een kaartje op de pc bekeken.
Las ik ook niet dat ze zelfs onderweg naar het pad de weg nog moesten vragen of zoiets? Ze wisten dan niet eens waar de trail begon?

Maar het waren ook meiden, en geen volwassen vrouwen.

Edit: en ook nog doorlopen na de top.
Make my day!
pi_144999046
Tvp
pi_144999107
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 10:23 schreef Poekje01 het volgende:
Volgende vraag heb ik aan Baru gesteld:

Baru: do you think it is possible to ask your friend at the DIJ to find out who is the person "Lux"
in this thread

http://projectavalon.net/(...)ghlight=kris+lisanne

April 5, in post # 7 Buares

[quote]
Posted by Lux
According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed upIs this common knowledge? Do we have any actual evidence they went hiking anywhere at all?
[unquote]

can the DIJ ask the Project Avalon org. to give them info about the IP addresses of both the Buares and Lux user, and than ask this Buares where he got that post from this Lux user out of, and ask Lux the following:

- who was this friend of the girls? user Lux is referring to
- with whome did the girls have a 2pm appointment at the Pianista trail head?
ik wil nie flauw doen, ...ik weet dat ik weinig aanhangers heb, voor mijn scenario......maar als dit waar is, dat ze een afspraak hadden om 14.00.uur ....en nooit op komen dagen, dan heeft dat gevolgen, namelijk 13.00 u / 13.10 vertrokken volgens Sigrid......13.40 u zouden ze door een taxi zijn afgezet bij het begin van de trail......als ze nooit op die afspraak zijn verschenen......dan moeten we meteen op zoek naar die taxi-chauffeur, die beweert dat hij ze daar heeft afgezet.....
ik geloof NIET dat de meiden, deze afspraak ZOMAAR niet na zouden komen, hun karakter nu een beetje in te kunnen schatten.....heeft die taxi-chauffeur gelogen ? zou dat kunnen ? Is HIJ de ontbrekende link ?
pi_144999171
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:37 schreef agter het volgende:

[..]

Er zitten daar giftige slangen en ander ongedierte...
Het is een gewone trail?
pi_144999182
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:44 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik wil nie flauw doen, ...ik weet dat ik weinig aanhangers heb, voor mijn scenario......maar als dit waar is, dat ze een afspraak hadden om 14.00.uur ....en nooit op komen dagen, dan heeft dat gevolgen, namelijk 13.00 u / 13.10 vertrokken volgens Sigrid......13.40 u zouden ze door een taxi zijn afgezet bij het begin van de trail......als ze nooit op die afspraak zijn verschenen......dan moeten we meteen op zoek naar die taxi-chauffeur, die beweert dat hij ze daar heeft afgezet.....
ik geloof NIET dat de meiden, deze afspraak ZOMAAR niet na zouden komen, hun karakter nu een beetje in te kunnen schatten.....heeft die taxi-chauffeur gelogen ? zou dat kunnen ? Is HIJ de ontbrekende link ?
Voor orgaanhandel?
Make my day!
pi_144999203
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:45 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Het is een gewone trail?
In het oerwoud.
Wat begrijp je nu precies niet?
Nooit een hike gedaan, mss. Je trekt op zijn minst een lange broek aan. En een shirt wat je armen bedekt. Kijk naar de locals, lopen die in korte broek?
Make my day!
pi_144999270
quote:

[..]

Het is een gewone trail?
Met slangen.
pi_144999275
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dus, omdat er geen foto's zijn van K&L tot aan de Mirador, bewijst dat volgens jou dat ze een gids gehad moeten hebben. Maar er zijn ook geen foto's van K&L&gids. Hoe verklaar je dat dan?
Ik heb het niet over foto's
Ik heb het over getuigen
pi_144999278
quote:

[..]

Het is een gewone trail?
Uhm, op een gewone trail kun je ook slangen tegenkomen?
Maar een lange broek zal je dan niet helpen. Eerder laarzen ofzo.

Volgens mij neemt 99% van de wandelaars geen GPS mee op trails. Althans, ik heb er tot nu toe weinig gezien en toch al vrij veel trails gelopen. Dat vind ik dan ook geen teken van een slechte voorbereiding. Daarnaast betekend het hebben van een GPS niet per se dat je gemakkelijk het begin van een pad kan vinden, immers bij veel GPS apparaten staan de paden er niet op. Dus moet je dan via pad A of pad B naar het begin van het pad? Tja...
pi_144999346
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:45 schreef agter het volgende:
[..]
In het oerwoud.
Wat begrijp je nu precies niet?
Het is jouw aanname dat ik iets niet zou begrijpen.
Jij beweert dat ze verkeerd gekleed waren voor een gewone trail in het oerwoud/jungle; dat vind ik een TE stellige bewering.
In Afrika had ik lange broek en shirt met lange mouwen aan als de temperatuur er naar was.
pi_144999427
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:47 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Uhm, op een gewone trail kun je ook slangen tegenkomen?
Maar een lange broek zal je dan niet helpen. Eerder laarzen ofzo.

Volgens mij neemt 99% van de wandelaars geen GPS mee op trails. Althans, ik heb er tot nu toe weinig gezien en toch al vrij veel trails gelopen. Dat vind ik dan ook geen teken van een slechte voorbereiding. Daarnaast betekend het hebben van een GPS niet per se dat je gemakkelijk het begin van een pad kan vinden, immers bij veel GPS apparaten staan de paden er niet op. Dus moet je dan via pad A of pad B naar het begin van het pad? Tja...
Ja, die locals dragen idd ook laarzen.
gps:
Jawel hoor. Gps op je gsm. En el pianista is bekend als je op gpx zoekt.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Kun je zo gratis downloaden.

Heel veel gps-routes zijn beschikbaar op je smartphone. Ik gebruik dat wekelijks/maandelijks.
Make my day!
pi_144999477
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:43 schreef Beeldspraak het volgende:
Tvp
Je kunt ook op volg topic klikken he?
pi_144999504

[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 28-09-2014 21:52:34 ]
  zondag 28 september 2014 @ 21:52:31 #231
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144999513
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:49 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Jij beweert dat ze verkeerd gekleed waren voor een gewone trail in het oerwoud/jungle; dat vind ik een TE stellige bewering.
Wat is dat - een "gewone" trail?

Dat ze verkeerd gekleed waren voor het traject naar de Mirador is niet zo zeer een stellige bewering, maar een simpel feit.
pi_144999564
quote:

[..]

Zelfs in Thailand in de jungle raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...
Locals in Panama dragen rubberen laarzen en een lange broek. Maar jij vindt gekleed in een korte broek en een topje wel goed gekleed voor een hike in de jungle?
Make my day!
pi_144999610
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:27 schreef Lutalo het volgende:
Was het reeel van F om te denken dat K en L verstopt zouden kunnen zitten in 1 vd afgesloten huizen?
ja..........mijn mening wel....
  zondag 28 september 2014 @ 21:54:34 #234
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144999626
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:53 schreef agter het volgende:

[..]

Zelfs in Thailand in de jungle raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...
Locals dragen rubberen laarzen en een lange broek. Maar jij vindt gekleed in een korte broek en een topje wel goed gekleed voor een hike in de jungle?
Er zijn misschien ook wel liefhebbers die de Pianista trail geheel naakt willen lopen. Is dat een goed idee? Ik denk het niet.
pi_144999637
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:53 schreef agter het volgende:

[..]

Zelfs in Thailand raden ze je sokken aan boven je schoenen over je broek, ivm bloedzuigers...
Locals dragen rubberen laarzen en een lange broek. Maar jij vindt gekleed in een korte broek en een topje wel goed gekleed voor een hike in de jungle?
Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.
pi_144999653
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:52 schreef Lutalo het volgende:

Het ligt imho inderdaad aan de dichtheid van de begroeiing rond het pad of het per se onverstandig. Maar goed, dat is nu helaas niet relevant meer ( :/ ) .
pi_144999696
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

[..]

Zo te zien op de foto's zien ze er niet uit alsof ze er te lijden hebben gehad van hun hike door de jungle.
Maar na de top kennelijk wel...lijkt me nogal een feit.
Make my day!
pi_144999707
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ja..........mijn mening wel....
Heb me idd afgevraagd waarom hij met dat idee gekomen is.
pi_144999732

Kris en Lisanne zijn meest waarschijnlijk via het rode of blauwe pad bij de rivier terecht gekomen. Interessant detail is dat de broek van Kris bij J14 was gevonden alsof het daar was "opgehangen". Een feit is dit echter niet.

Het rode pad is de trail. Het blauwe pad is een potentiële daling (en kortste route) naar de rivier via de quebrada's. Het idee daarvan komt van een scenario die zegt dat ze mogelijk op zoek zijn gegaan naar een plek om te baden in een van de quebrada's, daar vast kwamen te zitten of een ongeluk kregen, en vervolgens werden gedwongen het water naar beneden te volgen richting de rivier. Het zou kunnen verklaren waarom ze van de aardbodem leken te zijn verdwenen, want wie verwacht het blauwe pad?

Het rode pad lijkt waarschijnlijker, maar dan moet er iets gebeurd zijn waardoor ze het reguliere pad (op 1 of 2 april) niet meer terug konden lopen naar de mirador.

Ook voor de misdaadscenario's is het belangrijk om te weten wat de (kortste) routes zijn naar de rivier, en waar de misdadiger(s) minstens langs zijn gekomen om de overblijfselen te dumpen. Als je lopend gemiddeld 1 km/h (hemelsbreed) aflegt, dan kun je wel inschatten dat twee lijken of resten daarvan naar de rivier verplaatsen aardig wat tijd in beslag neemt. Of zijn de resten wellicht langs een quebrada gedumpt en heeft het water via het blauwe pad de rest gedaan?

Anyway, misschien geven de opgelichte paden nieuwe inzichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 28-09-2014 22:01:44 ]
pi_144999798
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:49 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik heb volwassen kinderen en af en toe vertellen ze iets over toen ze ongeveer dezelfde leeftijd hadden als K&L. Daar zit wel eens wat bij dat ik echt niet had kunnen denken, dat mijn kind dat zou doen...Als iemand me van te voren gevraagd zou hebben of ik dat denkbaar vond zou ik vol overtuiging nee gezegd hebben
same here !
pi_144999804
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, die locals dragen idd ook laarzen.
gps:
Jawel hoor. Gps op je gsm. En el pianista is bekend als je op gpx zoekt.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Kun je zo gratis downloaden.

Heel veel gps-routes zijn beschikbaar op je smartphone. Ik gebruik dat wekelijks/maandelijks.
Ah, ja, maar dan is je telefoon natuurlijk wel zo leeg (is mijn ervaring) en je moet het ook maar weten.
pi_144999905
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:31 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het probleem met een drome was toch het dichte bladerdak in de jungle? En daarbij ligt het woud vol met karkassen van prooidieren e.d. Hoe zou een drome menselijke resten daar tussen uit halen?
nou, zat te denken aan zo'n armbanddrone, zo een Nixie drone, zie NU.nl van vandaag, zoiets, een kleintje, die je aanstuurt vanaf het trail pad...
pi_144999921
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:58 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ah, ja, maar dan is je telefoon natuurlijk wel zo leeg (is mijn ervaring) en je moet het ook maar weten.
Je kunt de gps uitzetten, doe ik altijd. En als je het nodig hebt aanzetten. Zelfs als ik op de veluwe ga lopen (laat staan in het buitenland) zet ik de route er even op. 5 min werk.
Punt is dat ze zich kennelijk niet goed voorbereid hebben. Geen gps op de iPhone, geen kaarten, geen goede kleding, etc.
Overigens heb je voor de Gps geen dataverbinding nodig.
Make my day!
pi_144999988
Geruisloos: ik zie alleen de oranje-route. Geen andere kleuren.
Make my day!
pi_145000018
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 21:55 schreef agter het volgende:
[..]

Maar na de top kennelijk wel...lijkt me nogal een feit.
Na de top zijn ze vlgs de foto's nog een stukje doorgelopen, van daarna weten we feitelijk niet zo veel.
pi_145000038
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:01 schreef agter het volgende:
Geruisloos: ik zie alleen de oranje-route. Geen andere kleuren.
De rode en blauwe paden zijn op deze kaart in het hexagrid opgelicht.
pi_145000171
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:02 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Na de top zijn ze vlgs de foto's nog een stukje doorgelopen, van daarna weten we feitelijk niet zo veel.
Daarna waren ze dood. En naar het uitziet hebben ze dagenlang rondgezworven.
Ze zijn de jungle in gegaan met een kort broekje en een topje.
Vind je dat nu echt gepaste kleding?
Make my day!
  zondag 28 september 2014 @ 22:04:56 #248
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145000172
quote:

[..]

[..]

Als je inzoomt op de foto van K. bij de quebrada, dan zie je op haar kuiten, vooral rechts, maar ook links aan de binnenkant, op zijn minst modderplekken en mogelijk schaafwonden. Daarnaast zie je ook op haar linkerbil een duidelijke vlek / beschadiging.

Vergelijkbare hikes heb ik vaak gelopen. Hoe geoefend ook, je glijdt altijd wel een keer half weg en kan dan net tegen een steen of scherpe tak aankomen. Een lange broek is dan wel errrrg fijn. Waarom zou je al dit soort kleine beschadigingen met je blote huid willen opvangen?

En dat praat ik nog niet eens over de insecten, de spinnen en de slangen.
pi_145000213
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:31 schreef Grijzemassa het volgende:

Dat kwam hier vandaan. de video staat nog in de op
ok, ik wist niet dat ie hiervandaan kwam, maar ik zal 'm eens bekijken, thanx.

quote:
Mijn verzoek om niet steeds users op andere forums te quoten we kunnen allemaal zelf meelezen op ws.
Ik heb de indruk dat maar een paar users van hier meelezen op WS,
de user die zich afvroeg waar de kaart van Baru was gebleven duidelijk niet
(geeft verder niet, daarom had ik het bericht van Baru gequote).
pi_145000218
quote:

[..]

[..]

Er zijn toch alleen maar foto's van K&L van maximaal 1 uurtje wandelen in de jungle (na de top)? Of heb jij meer foto's van jungle?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')