abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:37:09 #201
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_144490973
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:50 schreef trancethrust het volgende:
Een staat kan prima een onafhankelijk nieuwsbedrijf runnen. Zou zelfs zeggen dat dat een graadmeter is van een democratie.
Mee eens. Maar gezien de staat van ons nieuws stelt onze democratie ook niet veel voor en dat is ook zo helaas.
Feyenoord!
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:46:24 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144491246
Mjah, los van wat nieuws is en wat niet (en die maffe 'propaganda' discussie :') ) vind ik de algemene kwaliteit ook gewoon slecht. Ik wil meer cijfers zien, meer harde feiten en geen gespeculeer van elke halvegare op straat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:08:20 #203
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144491844
Het grote probleem is natuurlijk dat je het ene deel van het land vergiftigd met leugens en onzin, en de andere helft van het land heeft het door dat ze voorgelogen worden en geloven straks helemaal niks meer.

Als jij als moslim gewoon een compleet ander verhaal krijgt hier op de NLse TV over Israel, Syrië, IS, Afghanistan, dan wat je binnen krijgen via AlJazeera en andere zenders en bronnen die daar ter plaatse zijn en het dus onderbouwen met videobeelden etc etc, dan krijg je al heel snel het gevoel dat men hier massaal de boel loopt te bedriegen. En uiteraard loopt de NLse politiek ook achter de gekleurde media aan, want dat lijken 2 handen op 1 buik te zijn.

Dus een groot gedeelte van de bevolking verliest het vertrouwen in de Nederlandse media en politiek. Dat lijkt me vrij onwenselijk, want zowel media als politiek horen onafhankelijk, objectef, en voor alle burgers te zijn.

Daarnaast raak je op die manier dus ook gevoeliger voor politieke invloedingen en meningen van buitenaf, want de eigen politici liegfen je constant voor, dus daar kun je niet meer van op aan.
pi_144516203
Het probleem met de NOS is dat het op politiek vlak de regeringsbeleid volgt. Zoals in de Palestijnse kwestie of de affaire met Demmink.
Het is niet onafhankelijk.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  zondag 14 september 2014 @ 16:08:09 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144517000
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:21 schreef trancethrust het volgende:

[..]

De kwaliteit ervan.
hoe stel je dat voor?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 14 september 2014 @ 16:10:25 #206
45206 Pietverdriet
pi_144517074
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:46 schreef Fir3fly het volgende:
Mjah, los van wat nieuws is en wat niet (en die maffe 'propaganda' discussie :') ) vind ik de algemene kwaliteit ook gewoon slecht. Ik wil meer cijfers zien, meer harde feiten en geen gespeculeer van elke halvegare op straat.
Vanmorgen op Radio 1, kort bericht over de verkiezingen in zweden, werd wel verteld dat er "angst bestond" dat de "anti immigratie" partij zou verdubbelen, maar niet hoe groot ze waren, verdubbelen? Van 0,5% naar 1% van de stemmen, of van 10% naar 20%?
pi_144519436
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

hoe stel je dat voor?
Hoe beter de kwaliteit van een overheidsgefinancieerd journaal, hoe meer democratisch de samenleving.

Ik snap werkelijk niet wat er zo moeilijk is aan die stelling?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:15:48 #208
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_162127383
Kick.

Vanmorgen om 7:00 was er bij het NOS Journaal een rubriek over de Europa League wedstrijd Liverpool-Villarreal, uitslag 3-0. Deze wedstrijd werd vorige week donderdag gespeeld. Bij het journaal van 7:30 was deze fout overigens hersteld.
''Aquila non capit muscas.''
pi_162127484
RTL Nieuws > NOS Journaal
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 19:33:08 #210
9859 crew  Karina
Woman
pi_162127971
Ik ben niet zo een regelmatige journaalkijker, maar als ik kijk valt me op dat er teveel onderwerpen te uitgebreid worden behandeld, dat zou beter passen in bijvoorbeeld Brandpunt of Nieuwsuur. Ik wil nieuws zien geen superuitegebreide uiteenzettingen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_162128003
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:45 schreef Samuray13 het volgende:
Het probleem met de NOS is dat het op politiek vlak de regeringsbeleid volgt. Zoals in de Palestijnse kwestie of de affaire met Demmink.
Het is niet onafhankelijk.
Maak dat Ryon maar wijs. :P
POL / Steun onafhankelijke media! Welke dan?
pi_162128157
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb al vele jaren de indruk dat de NOS een veel beter journaal zou kunnen maken maar de concrete aanleiding dat ik er maar eens over begin is een blunder die de NOS laatst maakte. Een journalist van de alom gerespecteerde BBC stelde een vraag aan Poetin over die MH17. Poetin reageerde maar hij gaf inhoudelijk geen antwoord, het bekende gemanipuleer wat mensen leren bij een cursusje omgaan met de media. De NOS besloot daarom om zijn reactie niet uit te zenden. Echter liet de NOS naadloos op het stellen van de vraag een weglopende Poetin zien, hiermee suggereerde de NOS dat Poetin helemaal niet reageerde.
Hier zijn twee verklaringen voor mogelijk:
• spinning/propaganda
• gebrek aan tijd voor item en het daarom halfslachtig doen, iets wat m.i. in dit geval een domme keuze zou zijn aangezien dit voor Nederlanders een belangrijk onderwerp is

Ook indien het tweede genoemde het motief was is het een onhandige actie maar het riep bij mij weer de vraag op of dat de kern van het probleem niet is dat de journaaluitzendingen te kort zijn (veel korte uitzendingen per dag, waarom niet 1 langere?), de NOS tegenwoordig te weinig tijd besteedt aan het echte nieuws - maar wel veel tijd verspillen met straatinterviewtjes (nieuwswaarde = 0) en de NOS zich teveel schuldig maakt aan dumbing down gedrag. Voor dat laatste ken ik geen Nederlandse vertaling. http://en.wikipedia.org/wiki/Dumbing_down
Je denkt serieus dat het een foutje geweest kon zijn?
Toevallig noem ik het hier ook al ergens: POL / Steun onafhankelijke media! Welke dan?
De NOS is gewoon onderdeel van de gevestigde orde. Poetin negatief in het nieuws brengen is iets dat NOS nu eenmaal doet.
pi_162128229

wakker worden schaapjes
pi_162128504
Een aantal jaren geleden zijn ze afgestapt van het zogenaamd elitaire om het journaal laagdrempeliger te maken.

Het resultaat is Ingrid bij de Jumbo die haar mening geeft over het ECB rentebeleid. :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:43:56 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162138049
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
De NOS is gewoon onderdeel van de gevestigde orde.
Het feit dat het voor 100% door de staat wordt betaald, en niet direct door de kijers/burgers geeft al aan dat de NOS vrij gemakkelijk als vehikel van de staat gebruikt kan worden. Daar heb je nog niet eens kwade wil voor nodig: een paar keer dreigen met bezuinigen, het ook eens echt doen, of een keer of 4, en voilá, je krijgt zelfcensuur bij zo'n omroep.
Gek genoeg hebben de gutmenschen onder ons een grote mond over RT maar die omroep wordt slechst voor 50% door een staat gefinancierd, voor de andere 50% door private partijen. Confronteer hen daarmee en ze beginnen flauw over dat weliswaar de staat betaalt maar dat in het organigram niemand van de staat hoog in de organisatie staat. Dat slaat natuurlijk nergens op want wie dat alles betaalt heeft wel degelijk heel erg veel invloed. Eerder werd Al-Jazeera in het verdomhoekje geplaatst terwijl die omroep niet door 1 staat wordt betaald.
Ik houd hier geen pleidooi voor andere omroepen, ik wijs op de balk die mensen in hun oog hebben, veroorzaakt door de nationaliteit-gerelateerde bias.

Herinner jij je de uitspraak van Maxime Verhagen dat de media (lees: NPO) minder kritisch moet zijn richting de politici en dat ze op moeten houden met satire te bedrijven? Zou het toeval zijn dat na die uitspraak, waar in eerste instantie geen gehoor aan werd gegeven, er onevenredig (meer dan wat je met de eurocrisis kan legitimeren) veel werd bezuinigd op de NPO, dat satire als sneeuw voor de zon verdween en dat ineens politici met fluwelen handschoentjes werden geïnterviewd en er geen kritische beschouwingen meer waren?
Ik denk het niet. Ik geloof niet zo in toeval als het te vaak voor moet komen om dit soort dingen te verklaren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:49:05 #216
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162138327
Meer ontopic: het probleem van het NOS-journaal is dat het de kijker te weinig serieus neemt. Voor hoogopgeleide/intelligente Nederlanders is het allang niet meer interessant om via het NOS-journaal het nieuws te volgen. Veel te oppervlakkig (dus geen enkele diepgang), veel te kort, veel te simplistisch, veel te weinig scherpe analyses...
Denk niet dat dit slechts mijn mening is, ik hoor het van alle hoogopgeleide mensen die ik ken dat ze het NOS-journaal niet bekijken.
Wil je die kijkers weer terugkrijgen (mogelijk ten koste van andere kijkers. /care), maak de hoofduitzending langer (exclusieef weerpraatje, straatinterviews, sfeerbeelden etc.), besteed eens tot een half uur aan 1 onderwerp, laat in de studio meer deskundige mensen aan het woord om de ontwikkelingen te duiden etc.
Als de NOS dat doet dan zullen die mensen weer gaan kijken. Misschien via het internet maar dat doet er niet toe bij een publieke omroep. ;)
#NoDAPL
pi_162139982
Het journaal sluit qua niveau goed aan op het niveau van de gemmidelde nederlander. Daarom doet sbs 6 het goed en houdt men van Andre van Duin... Bloemkoooluhhhhhh.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 08:29:14 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162145258
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Meer ontopic: het probleem van het NOS-journaal is dat het de kijker te weinig serieus neemt. Voor hoogopgeleide/intelligente Nederlanders is het allang niet meer interessant om via het NOS-journaal het nieuws te volgen. Veel te oppervlakkig (dus geen enkele diepgang), veel te kort, veel te simplistisch, veel te weinig scherpe analyses...
Denk niet dat dit slechts mijn mening is, ik hoor het van alle hoogopgeleide mensen die ik ken dat ze het NOS-journaal niet bekijken.
Wil je die kijkers weer terugkrijgen (mogelijk ten koste van andere kijkers. /care), maak de hoofduitzending langer (exclusieef weerpraatje, straatinterviews, sfeerbeelden etc.), besteed eens tot een half uur aan 1 onderwerp, laat in de studio meer deskundige mensen aan het woord om de ontwikkelingen te duiden etc.
Als de NOS dat doet dan zullen die mensen weer gaan kijken. Misschien via het internet maar dat doet er niet toe bij een publieke omroep. ;)
Hoelang wil je het nieuws maken? Twee uur?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162145367
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoelang wil je het nieuws maken? Twee uur?
Met kijkplicht aub.
pi_162145831
No shit Sherlock... Natuurlijk laten ze bij het NOS journaal alleen maar dingen zien om de algemene mening rond b.v. Poetin te sturen. Behoorlijk storend vind ik dat, ik kijk dan ook nooit naar de NOS. Kijk uberhaupt geen Nederlandse TV, maar dat terzijde. Maar het is waar geef het volk brood en spelen dan houden ze zich koest. Dat is hier ook zo. Vorm je eigen mening, denk zelf na. Ben niet zo naïef om te denken dat alles wat je zo hoort of leest ook zo is. "Ja maar het staat in de krant" hoor je ze dan zeggen. Facebook b.v. doet hier ook vrolijk aan mee, zij selecteren voor jou wat er op je tijdlijn te zien is. Of ze censureren/verwijderen gewoon van alles.
pi_162145990
Op zich heb ik wel bewondering voor de subtiele wijze waarop de NOS de publieke opinie stuurt.

"Land 1 beweert dat"

"Land 2 heeft vastgesteld dat"
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162146333
quote:
Het journaal moet dus een Nieuwsuur of 1Vandaag worden? Top idee, Bram.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162147333
Als nou gewoon eens al die interviews met "Jan met de Pet" eens schrappen en gewoon nieuws brengen, echte diepgang kun je niet brengen in het journaal daarvoor is het tekort. Mensen zullen altijd vinden dat er teveel door een bepaalde bril gekeken wordt, daar kun je dan misschien ook beter aan werken.

Alleen blijft het lastig dat veel nieuws voor velen al oud nieuws door alle social media etc, je kunt je dus afvragen of het journaal als nieuwsbrenger nog wel nut heeft...

en als ik "Jan met de Pet" wil zien kijk ik wel Hart van Nederland..... w/
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_162147578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik houd hier geen pleidooi voor andere omroepen, ik wijs op de balk die mensen in hun oog hebben, veroorzaakt door de nationaliteit-gerelateerde bias.
En dat waardeer ik :) :Y O-)
quote:
Herinner jij je de uitspraak van Maxime Verhagen dat de media (lees: NPO) minder kritisch moet zijn richting de politici en dat ze op moeten houden met satire te bedrijven?
Niet als de dag van gisteren, maar er staat mij wel iets van bij.
quote:
Zou het toeval zijn dat na die uitspraak, waar in eerste instantie geen gehoor aan werd gegeven, er onevenredig (meer dan wat je met de eurocrisis kan legitimeren) veel werd bezuinigd op de NPO, dat satire als sneeuw voor de zon verdween en dat ineens politici met fluwelen handschoentjes werden geïnterviewd en er geen kritische beschouwingen meer waren?
Ik denk het niet. Ik geloof niet zo in toeval als het te vaak voor moet komen om dit soort dingen te verklaren.
Nee, absoluut geen toeval.
En de neutraliteit is ook bijna geheel afwezig. Herinner jij je nog de gemeenteraadsverkiezingen van 2002 toen Pim Fortuyn in Rotterdam won? Toen liet een nieuwslezeres (kom even niet op de naam) duidelijk weten hoe slecht dat nieuws was. Daarmee is enkele kritische beschouwing naar de zittende macht dus ook compleet onmogelijk.

Maar het meest storende vind ik gewoon de zouteloze interviews. Het is allemaal geslijm naar de gevestigde partijen, maar nooit een confrontatie van de hypocrisie muv de VVD. De felheid waarmee de media te keer gaat tegen Fortuyn, Wilders, Verdonk, zou men naar alle partijen moeten hanteren.
pi_162147788
quote:
Je gaat totaal voorbij aan de corruptie. Het wordt niet beter met een ander formatje, maar met andere mensen. Dat is bijna onmogelijk, omdat het zo groot en machtig is geworden.
pi_162147807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Op zich heb ik wel bewondering voor de subtiele wijze waarop de NOS de publieke opinie stuurt.

"Land 1 beweert dat"

De massa trapt er namelijk in ja.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:27:54 #227
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162148762
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met kijkplicht aub.
Yeah right. Alsof ik ooit nog naar die propaganda ga kijken.
Feyenoord!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:31:26 #228
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162148823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:

"Land 1 beweert dat"

Open je ogen!!!!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162149321
Typerend was laatst ook wel een item over de Iraanse nieuwszender en hun berichtgevingen over Syrië. Ze noemde het een nieuwszender die zich zelf onafhankelijk noemde maar dat eigenlijk helemaal niet was. Te hypocriet voor woorden natuurlijk. Als NOS iets laat zien over bombardementen, dan zijn het altijd de Russen die burgers raken. De westerse landen raken alleen maar terroristen aldus de NOS.
pi_162149414
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:02 schreef Nemephis het volgende:
Wat mij vaak verbaast is dat je met een klein beetje moeite op internet veel betere duiding en achtergronden weet te vinden dan het Journaal. Je zou toch verwachten dat de heren en dames journalisten dat stukje achtergrond-onderzoek gedaan hebben, maar nee..
Het meest erger mij aan Radio 1 qua nieuws op het ogenblik. 's Morgens heb je 3½ uur lang Jürgen van den Berg, maar weinig inhoudelijk nieuws. Zo nu en dan wat roepen wat de kranten en andere media zeggen, en herhalen wat die avond daarvoor in Pauw werd besproken.
Volgens mij is er nauwelijks meer een redactie bij de NOS.

En ik erger mij ook kapot aan Marieke de Vries, de correspondent in Beijing. Die wauwelt echt overal over, ook over dingen waar zij nauwelijks verstand over kan hebben. Bijvoorbeeld, de economie en de beurs in Shanghai. En de NOS denkt dat de berichtgeving over Noord-Korea en de herdenking van de atoombom op Hiroshima en Nagasaki ook wel door haar gedaan kan worden. 8)7
pi_162149591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Typerend was laatst ook wel een item over de Iraanse nieuwszender en hun berichtgevingen over Syrië. Ze noemde het een nieuwszender die zich zelf onafhankelijk noemde maar dat eigenlijk helemaal niet was. Te hypocriet voor woorden natuurlijk. Als NOS iets laat zien over bombardementen, dan zijn het altijd de Russen die burgers raken. De westerse landen raken alleen maar terroristen aldus de NOS.
Nonsens natuurlijk. De NOS berichtte bijvoorbeeld ook vrij uitgebreid toen de Amerikanen dat ziekenhuis in Afghanistan bombardeerden. Het is denk ik vooral dat jij vanuit je gekleurde blik vooral ziet wat je wilt zien.
pi_162149596
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
"Rusland beweert dat ze bommen op IS gooien, maar dat kunnen we niet verifiëren"

"Amerika gooit bommen op IS."

Natuurlijk ligt de waarheid ergens in het midden maar de Russische MoD post wel dit soort filmpjes op jijbuis:

Zegt niet dat alle 149098080 bommen ISIS raakten, maar in ieder geval wel een paar.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162149698
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens natuurlijk. De NOS berichtte bijvoorbeeld ook vrij uitgebreid toen de Amerikanen dat ziekenhuis in Afghanistan bombardeerden. Het is denk ik vooral dat jij vanuit je gekleurde blik vooral ziet wat je wilt zien.
De complete media retoriek in NL is anti-Rusland, daar hoef je je als-hoedje niet voor op te zetten.

Telegraaf 29jan2016: "Rusland beweert de opnamen uit primaire radarstations te hebben gewist, volgens Oekraïne waren hun radarinstallaties ’in onderhoud’"

NRC 1okt2015: "Rusland heeft in Syrië een trainingskamp gebombardeerd van rebellen die gesteund werden door de CIA.De Russen beweren dat er wel IS-doelen zijn geraakt."
pi_162149909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

De complete media retoriek in NL is anti-Rusland, daar hoef je je als-hoedje niet voor op te zetten.

Telegraaf 29jan2016: "Rusland beweert de opnamen uit primaire radarstations te hebben gewist, volgens Oekraïne waren hun radarinstallaties ’in onderhoud’"

NRC 1okt2015: "Rusland heeft in Syrië een trainingskamp gebombardeerd van rebellen die gesteund werden door de CIA.De Russen beweren dat er wel IS-doelen zijn geraakt."
Dat is wat je vooral graag wilt zien om je af te kunnen zetten. De echte wereld is stukken genuanceerder.
pi_162150152
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is wat je vooral graag wilt zien om je af te kunnen zetten. De echte wereld is stukken genuanceerder.
Nee, want als neutrale Zwitser kan politiek me geen ene neuk geven en luister ik liever naar James Blunt.

Het valt me gewoon op.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:59:06 #236
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162150678
Zelden echte kritiek richting de overheid, gevestigde politiek etc.

In Brussel zitten massa's mensen met mega-salarissen allerlei domme dingen te beslissen en vervolgens loopt het op een drama uit. Miljarden euro's weggegooid aan een of ander idioot project.

Rob Trip brengt het bericht dan alsof het nu eenmaal zo gebeurd is en er eigenlijk niemand schuld aan heeft, gewoon pech voor ons allemaal. En dan trekt hij zo'n hoofd van 'Tja, niks aan te doen' :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_162150707
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is wat je vooral graag wilt zien om je af te kunnen zetten.
Dat is vooral wat jij denkt om je te kunnen conformeren.
Conscience do cost.
pi_162150823
En dan dat gehakkel en geklungel van die gast met die krulletjes ;(
Continu de klemtoon verkeerd leggen en dat verbaasde toontje net als of hij niet weet
wat hij voorleest. Ik kijk geen journaal meer op de NPO zenders.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:07:32 #239
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162150895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:59 schreef Idisrom het volgende:

Volgens mij is er nauwelijks meer een redactie bij de NOS.

Na 3/4 bezuinigingen op de NPO in pak hem beet evenveel jaren zou dat me niet verbazen. ;)
#NoDAPL
pi_162151588
NOS is gewoon vreselijk amateuristisch, al jaren
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:45:18 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162151876
ik heb absoluut geen moeite met de NOS maar kan wel begrijpen dat alu hoedjes en mensen met een andere agenda het op hen hebben gemunt, of je bent te dom om te poepen dat kan ook.

Iedereen heeft een agenda, objectiviteit bestaat niet er is altijd wel een invalshoek en een of meerdere tegenovergestelde hoeken, een absolute waarheid is er zelden in het nieuws
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:46:21 #242
45206 Pietverdriet
pi_162151892
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:45 schreef Re het volgende:
ik heb absoluut geen moeite met de NOS maar kan wel begrijpen dat alu hoedjes en mensen met een andere agenda het op hen hebben gemunt, of je bent te dom om te poepen dat kan ook.

Iedereen heeft een agenda, objectiviteit bestaat niet er is altijd wel een invalshoek en een of meerdere tegenovergestelde hoeken, een absolute waarheid is er zelden in het nieuws
Heb je ook geen moeite met het ontbreken van kwaliteit, diepgang of objectiviteit?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:48:38 #243
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162151946
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je ook geen moeite met het ontbreken van kwaliteit, diepgang of objectiviteit?
aangezien dat ook subjectieve waarnemingen zijn en het een vals dilemma is zal ik zeggen dat ik geen moeite heb met kwaliteit diepgang en objectiviteit
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:50:35 #244
45206 Pietverdriet
pi_162151986
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:48 schreef Re het volgende:

[..]

aangezien dat ook subjectieve waarnemingen zijn en het een vals dilemma is zal ik zeggen dat ik geen moeite heb met kwaliteit diepgang en objectiviteit
Ofwel, jouw standaard daarvoor ligt laag.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:51:08 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162152003
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ofwel, jouw standaard daarvoor ligt laag.
ja dat heb je met een vals dilemma
pi_162152004
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet echt. Ik ben namelijk niet verplicht om het NOS Journaal te kijken.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:53:24 #247
45206 Pietverdriet
pi_162152062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet echt. Ik ben namelijk niet verplicht om het NOS Journaal te kijken.
Maar wel om ervoor te betalen. Soort van dat je verplicht het AD in de bus krijgt en ervoor moet betalen.
pi_162152124
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar wel om ervoor te betalen. Soort van dat je verplicht het AD in de bus krijgt en ervoor moet betalen.
Dat zou dan neerkomen op een paar cent per jaar. Daar kan ik wel mee leven.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:04:52 #249
45206 Pietverdriet
pi_162152367
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zou dan neerkomen op een paar cent per jaar. Daar kan ik wel mee leven.
Volgens mij hangt dat af van je inkomen. Geloof dat de PO een 850 miljoen per jaar kost.
pi_162152392
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij hangt dat af van je inkomen. Geloof dat de PO een 850 miljoen per jaar kost.
En hoeveel van die 850 miljoen euro wordt gebruikt om het NOS Journaal te maken?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:07:15 #251
45206 Pietverdriet
pi_162152425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoeveel van die 850 miljoen euro wordt gebruikt om het NOS Journaal te maken?
Oninteressant, het is deel van de verplichte winkelnering.
pi_162152454
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oninteressant, het is deel van de verplichte winkelnering.
Ik lig er in ieder geval niet wakker van.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:09:51 #253
45206 Pietverdriet
pi_162152494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik lig er in ieder geval niet wakker van.
Dat heeft bij jou andere redenen
pi_162152506
Trouwens Piet, jij woont toch in Duitsland? Wat kan jou het dan rotten?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:11:36 #255
45206 Pietverdriet
pi_162152550
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens Piet, jij woont toch in Duitsland? Wat kan jou het dan rotten?
Ik betaal belasting in NL
pi_162152620
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik betaal belasting in NL
Dat is dan mooi dom. Wel betalen, maar geen gebruik maken van de voorzieningen waar je flink voor lapt.
pi_162153193
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is vooral wat jij denkt om je te kunnen conformeren.
Beetje gekke uitspraak aangezien ik juist niet meega in de nieuwe politieke correctheid.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:40:41 #258
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162153212
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:05 schreef MMXMMX het volgende:
En dan dat gehakkel en geklungel van die gast met die krulletjes ;(
Continu de klemtoon verkeerd leggen en dat verbaasde toontje net als of hij niet weet
wat hij voorleest. Ik kijk geen journaal meer op de NPO zenders.

Dat is een pop
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:53:44 #259
45206 Pietverdriet
pi_162153520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is dan mooi dom. Wel betalen, maar geen gebruik maken van de voorzieningen waar je flink voor lapt.
Jaja, je hebt er voor betaald dus de treurbuis de hele dag aan, goed idee.
pi_162153689
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja, je hebt er voor betaald dus de treurbuis de hele dag aan, goed idee.
Je belastingafdracht wordt natuurlijk aan wel meer zaken besteed dan alleen de PO. Tenzij jij een of andere rare regeling hebt getroffen met de staat.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:01:50 #261
45206 Pietverdriet
pi_162153736
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je belastingafdracht wordt natuurlijk aan wel meer zaken besteed dan alleen de PO. Tenzij jij een of andere rare regeling hebt getroffen met de staat.
Op die manier, ok, tja, ik zou ook in D belastingen kunnen betalen, maar dan betaal ik meer en kan mijn HRA niet aftrekken.
pi_162156004
De weervrouw mag vervangen worden door die Jojanneke van 1vandaag. Die kan vast goed doen alsof ze verstand heeft van weer. En iets strakkere kledij dan ze in 1vandaag draagt. Verder geen klagen. Leuk programma.
pi_162156117
Nederland heeft gewoon een soort CNN nodig. Alleen wat minder sensatie natuurlijk.
pi_162239355
De NOS is onder kabinet Rutte een staatsomroep geworden en is totaal niet meer onafhankelijk en vrij in zijn berichtgeving!!!!
  maandag 16 mei 2016 @ 11:43:48 #265
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162239764
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:23 schreef juliusceasar het volgende:
De NOS is onder kabinet Rutte een staatsomroep geworden en is totaal niet meer onafhankelijk en vrij in zijn berichtgeving!!!!
:O
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 16 mei 2016 @ 11:45:30 #266
45206 Pietverdriet
pi_162239789
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:O
Die vier uitroeptekens maken het echt overtuigend.
  maandag 16 mei 2016 @ 12:18:09 #267
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162240438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:40 schreef Toefjes het volgende:
De weervrouw mag vervangen worden door die Jojanneke van 1vandaag. Die kan vast goed doen alsof ze verstand heeft van weer. En iets strakkere kledij dan ze in 1vandaag draagt. Verder geen klagen. Leuk programma.
Ja leuk, een item waarin die blonde doos allerlei tweets voorleest over wat voor lekker of wat voor kut weer het vandaag niet is geweest!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 16 mei 2016 @ 13:06:39 #268
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162241564
Het nos jounaal bestaat dan ook niet om objectief nieuws te bieden.

We zijn een van de meest democratische landen van de wereld, lees: we weten de burger dusdanig te manipuleren dat hij denkt te willen wat wij willen.

Niet andersom
pi_162241666
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Het nos jounaal bestaat dan ook niet om objectief nieuws te bieden.

We zijn een van de meest democratische landen van de wereld, lees: we weten de burger dusdanig te manipuleren dat hij denkt te willen wat wij willen.

Niet andersom
Ah, is dat de reden dat Nederland een van de beste plekken op deze wereld is om te wonen?
pi_162241729
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, is dat de reden dat Nederland een van de beste plekken op deze wereld is om te wonen?
Nee, dat is een erfenis uit het verleden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162241925
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is een erfenis uit het verleden.
Ah ja, vroeger. Toen elke zuil nog zijn eigen medium had en op tv alleen het Polygoonjournaal was te zien. De good ol' days.
pi_162242319
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zeggen ze in N-Korea ook 8-)
Conscience do cost.
pi_162242354
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat zeggen ze in N-Korea ook 8-)
Het staat je vrij om je geluk elders te beproeven, indien je vindt dat Nederland een hel op aarde is.
pi_162242651
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het staat je vrij om je geluk elders te beproeven, indien je vindt dat Nederland een hel op aarde is.
Ik vind Nederland geen hel op aarde. Dat het een van de beste plekken om te wonen is ben ik het echter niet mee eens en is, zoals mijn opmerking al toelichtte, vrij subjectief.
Conscience do cost.
  maandag 16 mei 2016 @ 13:52:48 #275
66444 Lord_Vetinari
pi_162242681
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik vind Nederland geen hel op aarde. Dat het een van de beste plekken om te wonen is ben ik het echter niet mee eens en is, zoals mijn opmerking al toelichtte, vrij subjectief.
Wat zijn dan betere plekken? Rusland? Tsjetsjenië? Noord-Korea? Kameroen?
pi_162242746
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat zijn dan betere plekken? Rusland? Tsjetsjenië? Noord-Korea? Kameroen?
Afhankelijk van wat je voorkeuren zijn kunnen dat betere plekken zijn ja. Het verschilt, nogmaals, per persoon wat wenselijk is.

Voor mij persoonlijk is Nederland vooral een beetje saai qua natuur. Daarom ben ik wel van plan om op den duur naar een land te vertrekken waar ik bergen in kan en lekker kan hiken of wintersporten als ik daar zin in heb.

Ik was niet degene die beweerde dat Nederland kut was hoor.
Conscience do cost.
pi_162242845
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je stinkend rijk bent, dan is het in Frans Polynesië inderdaad beter toeven dan in Nederland.

Je hebt het als midden- of onderklasser echter vrijwel nergens zo goed als hier.
pi_162242873
Het probleem met het NOS-journaal is natuurlijk dat alles met een politiek sausje overgoten is, soms subtiel, soms gewoon duidelijk.

De NOS wordt betaald van belastinggeld, nogal logisch dat er een sfeer ontstaat waarbij de hand die hen voedt niet gebeten wordt. In hoeverre er bewust een politieke kleur aan de uitzendingen gegeven wordt weet ik niet. Men kan bang zijn voor bezuinigingen en onbewust hun politieke kleur hierop aanpassen. In het journalistieke wereldje zijn PvdA- en D66-stemmers dik oververtegenwoordigd, ik denk dat dit ook voor de redactie van de NOS geldt. Dan zal je dus ook een PvdA- en D66-toontje zien.

Enkele voorbeelden van politieke framing? Rutte en de ministers worden niet hard aangepakt. Ze krijgen gewoon enkele minuten spreektijd om hun beleid te framen.

De itempjes over het koningshuis zijn ook overwegend positief. Als Maxima weer ergens een lint doorknipt is dat vaak nieuws. Maar over Maxima's en Wims nieuwe vliegtuig hoor ik dan weer niets.

Die subjectiviteit omtrent de vluchtelingencrisis was echt stuitend. Vaak ingezoomd op de zielige vluchtelingenkindertjes, terwijl de voice-over het heeft over een leraar natuurkunde of apotheker.
pi_162242919
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:00 schreef luxerobots het volgende:
Het probleem met het NOS-journaal is natuurlijk dat alles met een politiek sausje overgoten is, soms subtiel, soms gewoon duidelijk.

De NOS wordt betaald van belastinggeld, nogal logisch dat er een sfeer ontstaat waarbij de hand die hen voedt niet gebeten wordt. In hoeverre er bewust een politieke kleur aan de uitzendingen gegeven wordt weet ik niet. Men kan bang zijn voor bezuinigingen en onbewust hun politieke kleur hierop aanpassen. In het journalistieke wereldje zijn PvdA- en D66-stemmers dik oververtegenwoordigd, ik denk dat dit ook voor de redactie van de NOS geldt. Dan zal je dus ook een PvdA- en D66-toontje zien.

Enkele voorbeelden van politieke framing? Rutte en de ministers worden niet hard aangepakt. Ze krijgen gewoon enkele minuten spreektijd om hun beleid te framen.

De itempjes over het koningshuis zijn ook overwegend positief. Als Maxima weer ergens een lint doorknipt is dat vaak nieuws. Maar over Maxima's en Wims nieuwe vliegtuig hoor ik dan weer niets.

Die subjectiviteit omtrent de vluchtelingencrisis was echt stuitend. Vaak ingezoomd op de zielige vluchtelingenkindertjes, terwijl de voice-over het heeft over een leraar natuurkunde of apotheker.
Je weet dat de NOS verantwoordelijk was voor het onthullen van de bonnetjesaffaire?
pi_162242945
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt het als midden- of onderklasser echter vrijwel nergens zo goed als hier.
Dat kan je vinden natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_162243150
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat de NOS verantwoordelijk was voor het onthullen van de bonnetjesaffaire?
Hendrik Jan Korterink is naar de NOS toegestapt. Verantwoordelijk voor het onthullen van de bonnetjesaffaire klinkt zo spannender dan het is. Zou nogal vreemd zijn als de NOS een primeur zou weigeren.
pi_162243202
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hendrik Jan Korterink is naar de NOS toegestapt. Verantwoordelijk voor het onthullen van de bonnetjesaffaire klinkt zo spannender dan het is. Zou nogal vreemd zijn als de NOS een primeur zou weigeren.
Volgens jou redenering had de NOS dat wel moeten doen, aangezien de omroep 'nooit kritiek uit op Rutte en zijn ministers'.

En NOS is getipt. Het vergt nog een hoop research om het verhaal hard te maken.
pi_162243336
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens jou redenering had de NOS dat wel moeten doen, aangezien de omroep 'nooit kritiek uit op Rutte en zijn ministers'.

En NOS is getipt. Het vergt nog een hoop research om het verhaal hard te maken.
Ik zeg niet dat ze nooit kritiek krijgen.

''Rutte en de ministers worden niet hard aangepakt. Ze krijgen gewoon enkele minuten spreektijd om hun beleid te framen.''

Als je een gemiddelde uitzending van het NOS-journaal kijkt zie je bijvoorbeeld dat een wetswijziging aangekondigd wordt. Vervolgens wordt de wet uitgelegd, in een versimpeld filmpje, waarna de desbetreffende minister een minuut in beeld wordt gebracht om nog eens uit te leggen waarom dit belangrijk is. Weinig kritisch of zelfs maar gebalanceerd.
  maandag 16 mei 2016 @ 14:21:08 #284
66444 Lord_Vetinari
pi_162243390
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''Rutte en de ministers worden niet hard aangepakt. Ze krijgen gewoon enkele minuten spreektijd om hun beleid te framen.''

Als je een gemiddelde uitzending van het NOS-journaal kijkt zie je bijvoorbeeld dat een wetswijziging aangekondigd wordt. Vervolgens wordt de wet uitgelegd, in een versimpeld filmpje, waarna de desbetreffende minister een minuut in beeld wordt gebracht om nog eens uit te leggen waarom dit belangrijk is. Weinig kritisch of zelfs maar gebalanceerd.
Dus jij wilt voor elk wetsvoorstel een tvdebat van een kwartier? En hoe zie je dat voor je?
pi_162243446
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus jij wilt voor elk wetsvoorstel een tvdebat van een kwartier? En hoe zie je dat voor je?
Dat zeg ik ook niet, de NOS mag bijvoorbeeld wel eens wat kritischer zijn als er weer eens een nieuw banenplannetje van Asscher aangekondigd wordt.
  maandag 16 mei 2016 @ 14:27:56 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162243556
quote:

[..]

Wat? Juist de oppositie komt in dit soort gevallen veel in beeld. Want die schreeuwen het hardst. En dat weet de NOS ook wel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 16 mei 2016 @ 14:28:00 #287
66444 Lord_Vetinari
pi_162243558
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, de NOS mag bijvoorbeeld wel eens wat kritischer zijn als er weer eens een nieuw banenplannetje van Asscher aangekondigd wordt.
Nogmaals: Hoe stel je je dat voor? De NOS brengt nieuws. Nieuws is: Er is een nieuw banenplannetje, hier is de minister om het uit te leggen. Punt. Daarna komen de actualiteitenrubrieken, waarin de vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers het plannetje bespreken. Klaar. Waarom zou de NOS daar het platform in het nieuws voor moeten zijn?
pi_162243621
quote:
5s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat? Juist de oppositie komt in dit soort gevallen veel in beeld. Want die schreeuwen het hardst. En dat weet de NOS ook wel.
Onzin, kabinetsplannetjes worden vaak aangekondigd als oplossingen. Ze lopen maar al te graag achter het gespin van hun politieke bazen aan.
pi_162243720
quote:

[..]

Het journaal is dan ook niet bedoeld voor achtergronden, maar vooral voor het harde, snelle nieuws. Bij 1Vandaag of Nieuwsuur kunnen ze vervolgens dieper op de materie ingaan.
pi_162243760
Onze vriend luxerobots wil vooral dat de NOS alle voorstellen van het kabinet tot de grond afbrandt, ongeacht de inhoud. Want voor types zoals hij staat dat gelijk aan kritisch zijn.

Soms is het journaal gewoon een doorgeefluik, beste jongen. Dan wordt gewoon het nieuws gebracht, zonder dat direct een 30 minuten lange discussie wordt gestart waarbij de voor- en nadelen uitgebreid worden gewogen.
pi_162245480
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
Onze vriend luxerobots wil vooral dat de NOS alle voorstellen van het kabinet tot de grond afbrandt, ongeacht de inhoud. Want voor types zoals hij staat dat gelijk aan kritisch zijn.
Dit is al de tweede keer dat je mijn woorden verkeerd weergeeft, het is wel duidelijk wat voor soort journalist jij bent.

Het NOS-journaal maakt er regelmatig een zootje van. Een voorbeeld, in oktober kondigde het kabinet aan geen voorrang meer te geven aan asielzoekers op een sociale huurwoning en asielzoekers te korten op hun uitkeringen.

Rutte mocht het nieuws netjes uitleggen, waarna het journaal er kritiekloos achteraan liep.

Nu in 2016 kunnen we de balans opmaken.

- Asielzoekers worden niet gekort op hun uitkeringen, dit mag namelijk niet volgens de internationale verdragen die we getekend hebben.

- Asielzoekers moeten nog steeds woonruimte krijgen van de gemeente, wel krijgen gemeenten meer ruimte om dit in te vullen, hier staat ook subsidie tegenover. Kortom, huurbazen kunnen subsidie krijgen om asielzoekers onder te brengen en gemeenten plaatsen asielzoekers daarbij nog steeds met voorrang in sociale huurwoningen.

Er is dus weinig van het oorspronkelijke plan terechtgekomen, iets dat ik, maar elk normaaldenkend mens, natuurlijk had kunnen zien aankomen. De NOS echter, liep weer eens kritiekloos achter het kabinet aan om de asielcrisis (in de beeldvorming althans) behoorlijk te smoren.
pi_162245506
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja leuk, een item waarin die blonde doos allerlei tweets voorleest over wat voor lekker of wat voor kut weer het vandaag niet is geweest!
Dan kijk ik elke dag trouw het journaal.

Serieus, het weerbericht na het nieuws is niet meer van deze tijd. We krijgen tegenwoordig berichtjes op de smartphone als er een bui aankomt. Op weeronline kun je 14 dagen vooruit kijken. Het weerbericht kan makkelijk geschrapt worden, of gepresenteerd worden door een blonde doos met een hoge porno factor.
pi_162245804
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is al de tweede keer dat je mijn woorden verkeerd weergeeft, het is wel duidelijk wat voor soort journalist jij bent.

Het NOS-journaal maakt er regelmatig een zootje van. Een voorbeeld, in oktober kondigde het kabinet aan geen voorrang meer te geven aan asielzoekers op een sociale huurwoning en asielzoekers te korten op hun uitkeringen.

Rutte mocht het nieuws netjes uitleggen, waarna het journaal er kritiekloos achteraan liep.

Nu in 2016 kunnen we de balans opmaken.

- Asielzoekers worden niet gekort op hun uitkeringen, dit mag namelijk niet volgens de internationale verdragen die we getekend hebben.

- Asielzoekers moeten nog steeds woonruimte krijgen van de gemeente, wel krijgen gemeenten meer ruimte om dit in te vullen, hier staat ook subsidie tegenover. Kortom, huurbazen kunnen subsidie krijgen om asielzoekers onder te brengen en gemeenten plaatsen asielzoekers daarbij nog steeds met voorrang in sociale huurwoningen.

Er is dus weinig van het oorspronkelijke plan terechtgekomen, iets dat ik, maar elk normaaldenkend mens, natuurlijk had kunnen zien aankomen. De NOS echter, liep weer eens kritiekloos achter het kabinet aan om de asielcrisis (in de beeldvorming althans) behoorlijk te smoren.
Gewoon een logische keuze van de NOS. Wanneer het kabinet een proefballonnetje oplaat of een voorstel lanceert, dan is dat gewoon nieuws, ook als op dat moment nog niet helemaal duidelijk is hoe het is gesteld met de haalbaarheid. Het zou juist waanzin zijn als het journaal geen melding zou maken van dat plan.

Eventueel kun je wel na een paar maanden gaan kijken wat er terecht is gekomen van de plannen, maar dat je in eerste instantie meldt dat het kabinet dat voornemen heeft, daar is niets mis mee. Dat deden alle media.
pi_162245868
Als het RTL nieuws compleet anders zou zijn dan het NOS journaal zou het vraagtekens opleveren. Nu zet ik slechts vraagtekens bij de kijkers die dingen zien die er niet zijn. Die hebben te veel complot theorieën gelezen op het internet denk ik.
pi_162246107
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gewoon een logische keuze van de NOS. Wanneer het kabinet een proefballonnetje oplaat of een voorstel lanceert, dan is dat gewoon nieuws, ook als op dat moment nog niet helemaal duidelijk is hoe het is gesteld met de haalbaarheid. Het zou juist waanzin zijn als het journaal geen melding zou maken van dat plan.
Ik heb dat item toen op tv gezien, het werd gepresenteerd als vaststaand nieuws, inclusief infographic met wat een asielzoekers straks allemaal nog krijgt. Zijn huur en zorgverzekering zouden door de overheid betaald worden, zodat de asielzoeker alleen nog leefgeld zou krijgen. Er is echter niets van terechtgekomen.

Ik snap niet waarom de NOS er niet één kritische noot bij geplaatst heeft. Het is bekend dat we verdragen getekend hebben die verbieden om asielzoekers anders te behandelen dan mensen die hier al langer wonen.

quote:
Eventueel kun je wel na een paar maanden gaan kijken wat er terecht is gekomen van de plannen, maar dat je in eerste instantie meldt dat het kabinet dat voornemen heeft, daar is niets mis mee. Dat deden alle media.
Dat gebeurt niet, het is ook wel heel erg van deze tijd om van incident naar incident te hobbelen.
pi_162246469
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb dat item toen op tv gezien, het werd gepresenteerd als vaststaand nieuws, inclusief infographic met wat een asielzoekers straks allemaal nog krijgt. Zijn huur en zorgverzekering zouden door de overheid betaald worden, zodat de asielzoeker alleen nog leefgeld zou krijgen. Er is echter niets van terechtgekomen.

Ik snap niet waarom de NOS er niet één kritische noot bij geplaatst heeft. Het is bekend dat we verdragen getekend hebben die verbieden om asielzoekers anders te behandelen dan mensen die hier al langer wonen.
Wederom logische keuzes. Als het kabinet een plan lanceert, dan wil je als nieuwsconsument weten wat de gevolgen daarvan zijn. En infographics zijn daarbij een handig instrument. Nogmaals, het is op dat moment gewoon nieuws en het is dus logisch dat de NOS daar aandacht aan besteedt.

Verder stel ik mij zo voor dat Nieuwsuur nog wel dieper op de materie in is gegaan. En er zullen ook wel kritische oppositieleden aan het woord zijn gelaten.

quote:
Dat gebeurt niet, het is ook wel heel erg van deze tijd om van incident naar incident te hobbelen.
Dat is de schuld van de nieuwsconsument, die dat verlangt van de media.

Overigens is er in kranten meer ruimte voor achtergronden en ook om later op de zaken terug te komen. Wellicht toch maar een abonnement nemen? Ben je immers ook niet langer afhankelijk van de NOS.
  Trouwste user 2022 maandag 16 mei 2016 @ 16:18:58 #297
7889 tong80
Spleenheup
pi_162246578
Het NPO-journaal begon zondagochtend om 9 uur met drie minuten over het Songfestval. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162247136
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:55 schreef Toefjes het volgende:
Als het RTL nieuws compleet anders zou zijn dan het NOS journaal zou het vraagtekens opleveren. Nu zet ik slechts vraagtekens bij de kijkers die dingen zien die er niet zijn. Die hebben te veel complot theorieën gelezen op het internet denk ik.
In 2011 waren er rellen in Engeland, tussen allochtone jeugd en de politie.

Ik keek 's ochtends de nieuwsbulletins, eerst NOS, er werd verteld dat er een man omgekomen was bij het blussen van een brand bij zijn auto. Ik dacht nog: ''wat een sukkel, je moet maken dat je wegkomt bij zulke rellen''. Vervolgens RTL-nieuws, waar hetzelfde nieuws voorbij kwam, daar werd verteld dat de man omkwam bij een vechtpartij omdat hij het vuur bij zijn auto wilde blussen. Met die informatie krijg je dus een heel ander nieuwsbericht.

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wederom logische keuzes. Als het kabinet een plan lanceert, dan wil je als nieuwsconsument weten wat de gevolgen daarvan zijn. En infographics zijn daarbij een handig instrument. Nogmaals, het is op dat moment gewoon nieuws en het is dus logisch dat de NOS daar aandacht aan besteedt.

Verder stel ik mij zo voor dat Nieuwsuur nog wel dieper op de materie in is gegaan. En er zullen ook wel kritische oppositieleden aan het woord zijn gelaten.
Niet in het NOS-item.
pi_162247167
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In 2011 waren er rellen in Engeland, tussen allochtone jeugd en de politie.

Ik keek 's ochtends de nieuwsbulletins, eerst NOS, er werd verteld dat er een man omgekomen was bij het blussen van een brand bij zijn auto. Ik dacht nog: ''wat een sukkel, je moet maken dat je wegkomt bij zulke rellen''. Vervolgens RTL-nieuws, waar hetzelfde nieuws voorbij kwam, daar werd verteld dat de man omkwam bij een vechtpartij omdat hij het vuur bij zijn auto wilde blussen. Met die informatie krijg je dus een heel ander nieuwsbericht.

[..]

Niet in het NOS-item.
5 Jaar geleden hadden ze allebei iets anders bericht. Ik ga hier even van bijkomen hoor.
pi_162247222
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

5 Jaar geleden hadden ze allebei iets anders bericht. Ik ga hier even van bijkomen hoor.
Het zijt een complot.

Beste luxerobots, ik kan je verzekeren dat er vanuit de regering geen druk wordt uitgeoefend op de NOS. De redactie aldaar bepaalt helemaal zelf wat er wel en niet wordt gebracht qua nieuws en achtergronden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')