quote:Op donderdag 11 september 2014 18:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zaken niet in het nieuws komen die jij belangrijk vindt maakt het nog geen propaganda. Ik zie zovaak nieuws, artikelen of video's waarbij ik me niet afvraag of ze niet beter een andere actualiteit kunnen bespreken.
Het hele gebeuren in gaza is wat mij betreft dan ook overbelicht en ik zou liever voor mij wat relevantere zaken op het nieuws terug zien. Helaas.
Media tendens, al sinds snowden vriend.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lees eens wat beter de OP voordat je je drol dropt, dan maak je niet zo'n domme opmerking.
Het gaat juist niet om dit incidentje, dit incidentje is slechts een aanleiding om eens een discussie te starten over iets wat ons al veel langer opviel.
Neuh, gewoon doorgeefluik. Dat is al een beste tijd overduidelijk, ik vat het uit gemak tegenwoordig maar gewoon samen als "rupert murdoch netwerk".quote:Op donderdag 11 september 2014 20:00 schreef VeX- het volgende:
De NOS is al lang schraal bezig. Het wordt steeds populistischer.
Ik heb expliciet al deze media genoemd in die reactie, ik ben bewust volledig geweest.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je vergeet de alternatieve media. Persoonlijk kijk ik bv geen journaal en lees ook geen krant (heel af en toe met een actie maar ben er niet kapot van). Wat ik wel lees of kijk voor mijn nieuws: standaard elke dag de site Earth Matters en Amazing News Blog, nu.nl vaak even scannen en goeie documentaires zoals bv Tegenlicht of gewoon een doc over een interessant onderwerp. ...
Zijn er mensen die anders denken?quote:Op donderdag 11 september 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kranten zoals de Volkskrant en het NRC zijn commerciėle media.
Er is niets mis met journalistiek van marktpartijen op zichzelf, het gaat er om dat niet de volledige journalistiek in handen is van 1 grote partij of 2 grote partijen of iets dergelijks. Je wil dat het zo pluriform mogelijk is. Elke partij heeft immers belangen.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die commerciele media is sowieso niet objectief en heeft volgens mij ook nog nooit goeie achtergrond documentaires opgeleverd. Journalistiek van marktpartijen is echt een van de slechtse ideeen ooit. Hoe kan je het snelst de objectiviteit uit Journalistiek halen.....
Gelukkig inderdaad maar dat vermindert op geen enkele wijze de verantwoordelijkheid van de overheid om de NPO zoveel mogelijk vrijheid te geven. Het feit dat de NPO wordt gefinancierd door de centrale overheid is wat dat betreft erg onhandig. Ik denk dat het geen toeval is dat de NPO een paar toontjes lager zong wat betreft de kritiek richting incompetente bestuurders en volksvertegenwoordigers en hun gebrek aan humor op het moment dat de eerste bezuinigingsronde begon. Beter via de wet een bepaald bedrag verankeren zodat ze weten dat ze rustig kritiek kunnen uiten richting die centrale overheid zonder bang te hoeven zijn dat er weer bezuinigd wordt als straf.quote:Op donderdag 11 september 2014 08:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat de NOS/PO niet het enige nieuwsmedium is in ons land.
Met deze stelling ben ik het dus niet eens. Ook marktpartijen behoren aan journalistiek te doen, daarnaast moet je een zo'n onafhankelijk mogelijk functionerende PO hebben, dat wil dus zeggen dat die PO op geen enkele manier gestraft kan worden door de overheid als het bijv. lijken uit de kast haalt, gedurende jaren bepaalde bewindslieden onder vuur neemt of bepaalde bewindslieden en parlementariėrs op een manier afbeeldt met satire die hen niet bevalt.quote:Sowieso behoort journalistiek een taak te zijn van marktpartijen.
Eens!quote:Op donderdag 11 september 2014 18:53 schreef ems. het volgende:
Het hele gebeuren in gaza is wat mij betreft dan ook overbelicht en ik zou liever voor mij wat relevantere zaken op het nieuws terug zien. Helaas.
De journalistiek behoort zowel niet door de overheid als door marktpartijen betaald te worden. Je zegt (terecht) dat de NPO een paar toontjes lager zong na de bezuinigingsronde. Maar geld net zo goed voor de journalistiek die in handen is van (vaak) bepaalde machtige families. Deze zullen nooit op een eerlijke manier nieuws kunnen brengen over hun eigenaren.quote:Op vrijdag 12 september 2014 07:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zijn er mensen die anders denken?
[..]
Er is niets mis met journalistiek van marktpartijen op zichzelf, het gaat er om dat niet de volledige journalistiek in handen is van 1 grote partij of 2 grote partijen of iets dergelijks. Je wil dat het zo pluriform mogelijk is. Elke partij heeft immers belangen.
[..]
Gelukkig inderdaad maar dat vermindert op geen enkele wijze de verantwoordelijkheid van de overheid om de NPO zoveel mogelijk vrijheid te geven. Het feit dat de NPO wordt gefinancierd door de centrale overheid is wat dat betreft erg onhandig. Ik denk dat het geen toeval is dat de NPO een paar toontjes lager zong wat betreft de kritiek richting incompetente bestuurders en volksvertegenwoordigers en hun gebrek aan humor op het moment dat de eerste bezuinigingsronde begon. Beter via de wet een bepaald bedrag verankeren zodat ze weten dat ze rustig kritiek kunnen uiten richting die centrale overheid zonder bang te hoeven zijn dat er weer bezuinigd wordt als straf.
[..]
Met deze stelling ben ik het dus niet eens. Ook marktpartijen behoren aan journalistiek te doen, daarnaast moet je een zo'n onafhankelijk mogelijk functionerende PO hebben, dat wil dus zeggen dat die PO op geen enkele manier gestraft kan worden door de overheid als het bijv. lijken uit de kast haalt, gedurende jaren bepaalde bewindslieden onder vuur neemt of bepaalde bewindslieden en parlementariėrs op een manier afbeeldt met satire die hen niet bevalt.
quote:Op woensdag 10 september 2014 10:34 schreef superniger het volgende:
NOS
WOP WOP WOP
Dit was echt een dieptepunt van de NOS.
Persoonlijk bedoel ik dus precies dat met onkunde. Die Palastijn heeft een heel betoog en komt met een hyperbool dat Israel straks misschien het VN hoofdkwartier bombardeert. De Nederlandse journalist: `but you can't be serious about Israel bombing the UN headquarters'.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:49 schreef wickedmen het volgende:
...
https://www.facebook.com/video.php?v=10205115565792001
...
Het is ook geen propaganda van hun kant. Van de kant van het journaal (en de meeste journalisten) zelf is het gewoon kopieerwerk (lui en makkelijk) en angst voor hun baan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:10 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Persoonlijk bedoel ik dus precies dat met onkunde. Die Palastijn heeft een heel betoog en komt met een hyperbool dat Israel straks misschien het VN hoofdkwartier bombardeert. De Nederlandse journalist: `but you can't be serious about Israel bombing the UN headquarters'.
Wat?
Flikker toch op met je onkunde, ik heb niet eens verder gekeken. Dit gebeurt me vrijwel altijd als ik het NOS weer eens een kans geef: op een gegeven moment komt er zoiets belachelijks knulligs waardoor ik het gewoon afzet. Het is een diep triest journaal geworden in de laatste jaren. En ik blijf erbij: propaganda is het niet; daar zijn ze te dom voor.
Dit dus, gewoon doorgeefluik wat ik al honderden keren heb gezegd, en verder mensen die daar werken met een IQ van 40.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is ook geen propaganda van hun kant. Van de kant van het journaal (en de meeste journalisten) zelf is het gewoon kopieerwerk (lui en makkelijk) en angst voor hun baan.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit dus, gewoon doorgeefluik wat ik al honderden keren heb gezegd, en verder mensen die daar werken met een IQ van 40.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:10 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Persoonlijk bedoel ik dus precies dat met onkunde. Die Palastijn heeft een heel betoog en komt met een hyperbool dat Israel straks misschien het VN hoofdkwartier bombardeert. De Nederlandse journalist: `but you can't be serious about Israel bombing the UN headquarters'.
Wat?
Flikker toch op met je onkunde, ik heb niet eens verder gekeken. Dit gebeurt me vrijwel altijd als ik het NOS weer eens een kans geef: op een gegeven moment komt er zoiets belachelijks knulligs waardoor ik het gewoon afzet. Het is een diep triest journaal geworden in de laatste jaren. En ik blijf erbij: propaganda is het niet; daar zijn ze te dom voor.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is ook geen propaganda van hun kant. Van de kant van het journaal (en de meeste journalisten) zelf is het gewoon kopieerwerk (lui en makkelijk) en angst voor hun baan.
Dus het hele zwartmakerij van Poetin incident was een domme foutje terwijl het laatste stukje zelfs bewust eruit is gestopt maar door domme onkunde gewoon verder ging?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit dus, gewoon doorgeefluik wat ik al honderden keren heb gezegd, en verder mensen die daar werken met een IQ van 40.
Het is een media tendens die nederland zonder blikken of blozen of verder uitzoeken ook aanhoud ja.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:18 schreef wickedmen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus het hele zwartmakerij van Poetin incident was een domme foutje terwijl het laatste stukje zelfs bewust eruit is gestopt maar door domme onkunde gewoon verder ging?
Ach het bewijs spreekt voor zichzelf. Misschien wat naief van jou maar als dit talloze keren gebeurt dan kan je gewoon zeggen dat ze het nieuws daar bewust manipuleren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het is een media tendens die nederland zonder blikken of blozen of verder uitzoeken ook aanhoud ja.
Of het nou wel of niet bewust gebeurd dat maakt niet uit. Als je maar ziet dat het propaganda is.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:20 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ach het bewijs spreekt voor zichzelf. Misschien wat naief van jou maar als dit talloze keren gebeurt dan kan je gewoon zeggen dat ze het nieuws daar bewust manipuleren.
Hetzelfde met de interview wat ik hierboven heb geplaatst.
Ik spreek altijd over het rupert murdoch netwerk, dat dat word aangehouden is een kwalijke zaak die strafbaar zou moeten zijn. Maar goed onze politici zijn met belangrijkere dingen bezig zoals zwarte piet verbieden enzo.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:20 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ach het bewijs spreekt voor zichzelf. Misschien wat naief van jou maar als dit talloze keren gebeurt dan kan je gewoon zeggen dat ze het nieuws daar bewust manipuleren.
Hetzelfde met de interview wat ik hierboven heb geplaatst.
Natuurlijk, de rest wordt in Brussel beslotenquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
. Maar goed onze politici zijn met belangrijkere dingen bezig zoals zwarte piet verbieden enzo.
Totaal ondemocratisch inderdaad. De democratie is dood.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk, de rest wordt in Brussel besloten
quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:18 schreef wickedmen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus het hele zwartmakerij van Poetin incident was een domme foutje terwijl het laatste stukje zelfs bewust eruit is gestopt maar door domme onkunde gewoon verder ging?
quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:36 schreef trancethrust het volgende:
Dat NOS nieuws geregeld faalt, staat vast. Ik wil best geloven dat dit weer zo'n ongelukje was: Sweeney zegt hij negeert, dus we monteren dat maar.
...
Er bestaan weinig media die niet afhankelijk zijn vaan een groot bedrijf, een zeer rijk persoon of een staat. Je hebt nu eenmaal veel manuren en andere middelen nodig om zoiets te organiseren, dus veel geld.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De journalistiek behoort zowel niet door de overheid als door marktpartijen betaald te worden. Je zegt (terecht) dat de NPO een paar toontjes lager zong na de bezuinigingsronde. Maar geld net zo goed voor de journalistiek die in handen is van (vaak) bepaalde machtige families. Deze zullen nooit op een eerlijke manier nieuws kunnen brengen over hun eigenaren.
Dat is ook de reden waarom ik de alternatieve media een stuk meer vertrouw. En ben erg blij met de kritische blik van bepaalde programma's als Tegenlicht en Zembla.
Ter info:
RTL is eigendom van het omstreden conglomeraat; Bertelsmann Media, van nazi-familie Mohn. Eigenaar Heinrich Mohn en zoon Reinhard waren SS-lid , dus de richting van de Bertelsman media kunt u raden. Na de 2e wereld oorlog mocht Bertelsmann herstarten. Reinhard werd CDU-lid. Reinhard stierf in 2009, maar richtte al na zn terugtreding de Bertelsmann stichting op om zo alle aandelen bij zijn echtgenote te houden. De stichting bepaalt beleid en bestuurt o.m. RTL-groep. Voorzitter (Executive Board) is nu Aart Jan de Geus CDA, tevens voorzitter van Stragisch beraad CDA. Ex partij bons CDA-er Onno Ruding is commissaris bij de RTL Group en zit in de RTL audit committee. CDA heerst hier dus ook RTL is dus eveneens een neoliberaal Christelijk politiek propaganda-instrument.
De TMG groep ( o.a. de Telegraaf) is voor een groot deel in handen van de familie van Puijenbroek. Zij bezit meer dan 30% van de aandelen van de Telegraaf Media Groep, die niet alleen de dagbladen De Telegraaf en Spits exploiteert, maar ook belangen heeft in SBS Broadcasting, de Sky Radio Groep en het persbureau ANP (28,4% sinds 2001). Via hun investeringsmaatschappij EMVP hebben de Van Puijenbroeks daarnaast 5 miljoen euro geļnvesteerd in het private-equityfonds Egeria III, dat sinds kort voor 80 procent eigenaar is van NRC Media De Leidse jurist Max Steenberghe, lid van de rooms-katholieke Staatspartij (RKSP), is het eerste lid van de directie buiten de familie. In 1934 wordt Steenberghe minister van Economische Zaken in het Kabinet-Colijn II. Hij haalt in Den Haag defensieorders binnen voor de fabriek.In een brochure over de firma uit 1990 staat: Voor het Nederlandse leger is Van Puijenbroek al sinds 1925 een vaste leverancier.
http://www.geennieuws.com(...)eert-heeft-de-macht/
er geld voor beschikbaar stellen of het runnen?quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:50 schreef trancethrust het volgende:
Een staat kan prima een onafhankelijk nieuwsbedrijf runnen. Zou zelfs zeggen dat dat een graadmeter is van een democratie.
De kwaliteit ervan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
er geld voor beschikbaar stellen of het runnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |