abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2014 @ 19:50:17 #1
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144282370

Artsen zonder Grenzen waarschuwt dat de epidemie van ebola-slachtoffers in West-Afrika volkomen uit de hand loopt. De organisatie zegt dat ze niet meer in staat is om voldoende hulp te bieden.

Bart Janssens van AzG roept internationale organisaties en regeringen op om meer gezondheidswerkers sturen. Ook moet er meer worden gedaan om mensen voor te lichten over manieren om verspreiding van ebola tegen te gaan. Janssens vreest dat dit de dodelijkste ebola-epidemie in de geschiedenis kan worden.

Onderschat

Volgens de jongste cijfers zijn er in Guinee, Sierra Leone en Liberia al meer dan 330 doden gevallen door het ebola-virus. De uitbraak begon rond de jaarwisseling in Guinee. Volgens Janssens is de epidemie nu aan een tweede golf bezig. Voor het eerst zijn er ook sterfgevallen gemeld in de hoofdstad van Liberia, Monrovia.

Janssens vindt dat de Wereldgezondheidssituatie de situatie onderschat. Hij wil dat de WHO meer deskundigen inzet om alle mensen op te sporen die in contact zijn geweest met zieken.
http://nos.nl/artikel/664(...)niet-te-stuiten.html

meer details:
http://news.yahoo.com/doc(...)ntrol-133729407.html
  zondag 7 september 2014 @ 19:51:38 #2
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144282467

quote:
If we dont make that effort now, and this spreads not just through Africa but other parts of the world, theres the prospect then that the virus mutates, it becomes more easily transmittable. And then it could be a serious danger to the United States.
  zondag 7 september 2014 @ 19:57:04 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144282813
We zijn bij 3967 gevallen en 2105 doden inmiddels, volgens het WHO. Dit zijn bevestigde gevallen, wat er in heel west afrika werkelijk gebeurd laat zich slechts gissen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 7 september 2014 @ 20:00:50 #4
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_144283095
Nu mag de enge blanke man de boel komen redden in Afrika?
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  zondag 7 september 2014 @ 20:01:53 #5
431144 Teydelyk
pi_144283177
quote:
"But we are confident that there will not be a large Ebola outbreak in the US."
  zondag 7 september 2014 @ 20:18:21 #6
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144284253
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

"But we are confident that there will not be a large Ebola outbreak in the US."
Mocht het wel een gevaar zijn voor de VS dan zou hij dat nog steeds hebben gezegd. Stel je eens voor hoe de Amerikaanse bevolking/economie zou reageren als hij zou zeggen dat Amerika in gevaar is.

Hij stelt duidelijk dat als het virus zich nog verder verspreid de kans op mutatie groter wordt, mutatie kan als gevolg hebben dat het virus zich makkelijker kan verspreiden en zodoende dus ook een gevaar kan worden voor de VS. Tot op heden verspreid het virus nog steeds snel om zich heen, het aantal levende mensen die rond lopen met Ebola wordt steeds groter en maakt de kans op verdere verspreiding ook groter. Verder lijkt er nog lang geen eind aan te komen.

Ik zeg niet Ebola een gevaar is voor de VS, ik zeg slechts dat het veel te voorbarig is om nu al te sluiten dat Ebola geen gevaar gaat vormen voor de VS, of elk ander modern westers land.
  zondag 7 september 2014 @ 20:21:17 #7
45206 Pietverdriet
pi_144284451
Maak me eerder zorgen over de rest van tropisch afrika, en als het zich verder verspreid, de sloppenwijken van India en Zuid Amerika. Grote bevolkingsdichtheid, slechte hygiene.
  zondag 7 september 2014 @ 20:27:51 #8
431144 Teydelyk
pi_144284990
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:18 schreef YazooW het volgende:

[..]

Mocht het wel een gevaar zijn voor de VS dan zou hij dat nog steeds hebben gezegd. Stel je eens voor hoe de Amerikaanse bevolking/economie zou reageren als hij zou zeggen dat Amerika in gevaar is.

Hij stelt duidelijk dat als het virus zich nog verder verspreid de kans op mutatie groter wordt, mutatie kan als gevolg hebben dat het virus zich makkelijker kan verspreiden en zodoende dus ook een gevaar kan worden voor de VS. Tot op heden verspreid het virus nog steeds snel om zich heen, het aantal levende mensen die rond lopen met Ebola wordt steeds groter en maakt de kans op verdere verspreiding ook groter. Verder lijkt er nog lang geen eind aan te komen.

Ik zeg niet Ebola een gevaar is voor de VS, ik zeg slechts dat het veel te voorbarig is om nu al te sluiten dat Ebola geen gevaar gaat vormen voor de VS, of elk ander modern westers land.
“There is a theoretical risk that may be very low: we simply don’t know that Ebola could become easier to spread through genetic mutation. That risk may be very low, but it’s probably not zero. The longer it spreads, the higher the risk.”
  zondag 7 september 2014 @ 21:00:04 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144287630
Het is echt een perfecte exponentiële groei als je de grafiek ziet. En hij laat nog geen enkel teken van afzwakking zien. Het is precies een wedstrijd tussen de WHO die in staat moet zijn om meer hulp te bieden en de ziekte die door uitbreiding steeds meer capaciteit vergt. Tot nu toe wint de ziekte.
The End Times are wild
pi_144302268
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:13 schreef bamibij het volgende:

[..]

Slechte grap.
Klopt, maar nog steeds even geloofwaardig als andere posts van mensen die claimen dat ze expert zijn van dit of dat. Denk je serieus dat gewaardeerde mensen in die vakgebieden de hele dag op reddit zitten? Zelfs acteurs maken er slechts een uurtje voor vrij en laten de reddit voorlezen door een journalist, die vervolgens ook hun antwoorden intypt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_144302921
Manmade virus ;)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_144303747
Ah deel 4 alweer van het paniektopic
  maandag 8 september 2014 @ 10:23:49 #13
45206 Pietverdriet
pi_144304906
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 09:15 schreef Dingflofbips het volgende:
Ah deel 4 alweer van het paniektopic
Wie is er in paniek?
  maandag 8 september 2014 @ 10:35:37 #14
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_144305137
http://time.com/3270016/ebola-survivor-kent-brantly/
Stuk geschreven door Dr. Kent Brantly, de Amerikaanse arts die besmet raakte met ebola.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_144305881
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:00 schreef LXIV het volgende:
Het is echt een perfecte exponentiële groei als je de grafiek ziet. En hij laat nog geen enkel teken van afzwakking zien. Het is precies een wedstrijd tussen de WHO die in staat moet zijn om meer hulp te bieden en de ziekte die door uitbreiding steeds meer capaciteit vergt. Tot nu toe wint de ziekte.
Maar zoals bij elke epidemie zal ook deze curve (op een niet log-schaal dan) uiteindelijk een S-curve worden. De vraag is alleen hoeveel doden het virus op zijn naam zal hebben als de groei is gestopt.
I feel kinda Locrian today
pi_144322441
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:10 schreef starla het volgende:

[..]

Maar zoals bij elke epidemie zal ook deze curve (op een niet log-schaal dan) uiteindelijk een S-curve worden. De vraag is alleen hoeveel doden het virus op zijn naam zal hebben als de groei is gestopt.
Ik gok rond de 20.000
  maandag 8 september 2014 @ 19:22:30 #17
45206 Pietverdriet
pi_144322768
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik gok rond de 20.000
Eind december ongeveer?
pi_144325100
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eind december ongeveer?
Half oktober
  maandag 8 september 2014 @ 20:16:16 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_144325663
WHO verwacht in Liberia nog 3weken exponentiële groei. Dat betekent dus eigenlijk dat de maatregelen die genomen worden nauwelijks effect hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 8 september 2014 @ 20:51:33 #20
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144327491
Ebola situation in Liberia: non-conventional interventions needed

Situation assessment - 8 September 2014

During the past weeks, a WHO team of emergency experts worked together with President Ellen Johnson Sirleaf and members of her government to assess the Ebola situation in Liberia.

Transmission of the Ebola virus in Liberia is already intense and the number of new cases is increasing exponentially.

The investigative team worked alongside staff from the Ministry of Health, local health officials, and other key partners working in the country.

All agreed that the demands of the Ebola outbreak have completely outstripped the government’s and partners’ capacity to respond. Fourteen of Liberia’s 15 counties have now reported confirmed cases.

Some 152 health care workers have been infected and 79 have died. When the outbreak began, Liberia had only 1 doctor to treat nearly 100,000 people in a total population of 4.4 million people. Every infection or death of a doctor or nurse depletes response capacity significantly.

Liberia, together with the other hard-hit countries, namely Guinea and Sierra Leone, is experiencing a phenomenon never before seen in any previous Ebola outbreak. As soon as a new Ebola treatment facility is opened, it immediately fills to overflowing with patients, pointing to a large but previously invisible caseload.

Of all Ebola-affected countries, Liberia has the highest cumulative number of reported cases and deaths, amounting, on 8 September, to nearly two thousand cases and more than one thousand deaths. The case-fatality rate, at 58%, is also among the highest.

Situation in Montserrado county

The WHO investigation concentrated on Montserrado county, which includes Liberia’s capital, Monrovia. The county is home to more than one million people. The teeming West Point slum, which has no sanitation, little running water, and virtually no electrical supplies, is also located in Monrovia, and is adjacent to the city’s major market district.

In Montserrado county, the team estimated that 1000 beds are urgently needed for the treatment of currently infected Ebola patients. At present only 240 beds are available, with an additional 260 beds either planned or in the process of being put in place. These estimates mean that only half of the urgent and immediate capacity needs could be met within the next few weeks and months.

The number of new cases is moving far faster than the capacity to manage them in Ebola-specific treatment centres.

For example, an Ebola treatment facility, hastily improvised by WHO for the Ministry of Health, was recently set up to manage 30 patients but had more than 70 patients as soon as it opened.

WHO estimates that 200 to 250 medical staff are needed to safely manage an Ebola treatment facility with 70 beds.

The investigation team viewed conditions in general-purpose health facilities as well as Ebola-specific transit and treatment facilities.

The John F Kennedy Medical Center in Monrovia, which was largely destroyed during Liberia’s civil war, remains the country’s only academic referral hospital. The hospital is plagued by electrical fires and floods, and several medical staff were infected there and died, depleting the hospital’s limited workforce further.

The fact that early symptoms of Ebola virus disease mimic those of many other common infectious diseases increases the likelihood that Ebola patients will be treated in the same ward as patients suffering from other infections, putting cases and medical staff alike at very high risk of exposure.

In Monrovia, taxis filled with entire families, of whom some members are thought to be infected with the Ebola virus, crisscross the city, searching for a treatment bed. There are none. As WHO staff in Liberia confirm, no free beds for Ebola treatment exist anywhere in the country.

According to a WHO staff member who has been in Liberia for the past several weeks, motorbike-taxis and regular taxis are a hot source of potential Ebola virus transmission, as these vehicles are not disinfected at all, much less before new passengers are taken on board.

When patients are turned away at Ebola treatment centres, they have no choice but to return to their communities and homes, where they inevitably infect others, perpetuating constantly higher flare-ups in the number of cases.

Other urgent needs include finding shelters for orphans and helping recovered patients who have been rejected by their families or neighbours.

Last week, WHO sent 1 of its most experienced emergency managers to head the WHO office in Monrovia. Coordination among key partners is rapidly improving, aiming for a better match between resources and rapidly escalating needs.

Implications of the investigation

The investigation in Liberia yields 3 important conclusions that need to shape the Ebola response in high-transmission countries.

First, conventional Ebola control interventions are not having an adequate impact in Liberia, though they appear to be working elsewhere in areas of limited transmission, most notably in Nigeria, Senegal, and the Democratic Republic of Congo.

Second, far greater community engagement is the cornerstone of a more effective response. Where communities take charge, especially in rural areas, and put in place their own solutions and protective measures, Ebola transmission has slowed considerably.

Third, key development partners who are supporting the response in Liberia and elsewhere need to prepare to scale up their current efforts by three- to four-fold.

As WHO Director-General Dr Margaret Chan told agencies and officials last week in New York City and Washington, DC, development partners need to prepare for an “exponential increase” in Ebola cases in countries currently experiencing intense virus transmission.

Many thousands of new cases are expected in Liberia over the coming 3 weeks.

WHO and its Director-General will continue to advocate for more Ebola treatment beds in Liberia and elsewhere, and will hold the world accountable for responding to this dire emergency with its unprecedented dimensions of human suffering.

http://www.who.int/mediacentre/news/ebola/8-september-2014/en/
  maandag 8 september 2014 @ 23:50:43 #21
345170 Roger_Epiales
pi_144336251
quote:
Het ebolavirus verspreidt zich razendsnel in Liberia, zegt de wereldgezondheidsorganisatie van de VN. De WHO verwacht duizenden nieuwe gevallen in de komende drie weken.
http://nos.nl/artikel/696074-snelle-verspreiding-ebola-in-liberia.html
Feel free to insult me.
pi_144337152
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie is er in paniek?
3/4 posters hier
  dinsdag 9 september 2014 @ 06:03:21 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144339303
Moet toch wel dicht bij de hel komen als je in zo'n vies ziekenhuis werkt. Al die kotsende en bloedende mensen en om de haverklap sterft er iemand.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:23:41 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_144355914
The death toll from the worst Ebola outbreak in history has risen to at least 2,296 out of 4,293 cases in five West African countries, the World Health Organization said on Tuesday.

The figures show almost 200 new deaths from the disease but were as of Sept 6, meaning that they represent only one day since the WHO's previous update, which related to Sept 5.

http://uk.reuters.com/art(...)dUKKBN0H41M820140909
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_144376655
Het lijkt me wel logisch dat de vorige cijfers helemaal niet tot 5 september gingen. Vond ik sowieso al verdacht aangezien ze die dag zelf al tijdens de middag bekend gemaakt zijn.

Bovendien staat er vanonder bij dat van Liberia de cijfers maar tot 5 september zijn (dezelfde dag als de vorige update zogezegd) terwijl er wel 175 nieuwe gevallen en 135 nieuwe doden geregistreerd zijn.

Hoe dan ook mag duidelijk zijn dat het aantal gevallen en doden exponentieel toeneemt en dat de cijfers een heel deel niet kunnen vatten en dus buiten beschouwing laten. Vooral in Liberia is het einde zoek, en dat sleurt guinee en Siera Leone ook sneller mee.
  woensdag 10 september 2014 @ 07:31:36 #26
45206 Pietverdriet
pi_144379639
6 Sept 2014 bevestigde gevallen: 4,293 bevestigende doden 2,296
Het blijft stijgen met ruwweg een verdubbeling iedere 4 weken.
Er zijn nu ongeveer 2000 zieken, de gezondheidszorg daar kan gewoon de capaciteit niet opbrengen deze mensen te behandelen. Bovendien daalt de capaciteit van de zorg daar door de besmettingen bij zorgverleners.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ebola_virus_epidemic_in_West_Africa

woensdag 10 september 2014 @ 07:32:22 #27
45206 Pietverdriet
pi_144379641
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 06:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Moet toch wel dicht bij de hel komen als je in zo'n vies ziekenhuis werkt. Al die kotsende en bloedende mensen en om de haverklap sterft er iemand.
Een levensgevaarlijke hel
pi_144381414
Ebola cases could top 10,000 by month’s end, Fred Hutch researchers say
Disease modeling shows virus is spreading ‘without any end in sight’

Sept. 9, 2014

The deadly Ebola epidemic raging across West Africa will likely get far worse before it gets better, more than doubling the number of known cases by the end of this month.

That’s the word from disease modelers at Northeastern University and the Fred Hutchinson Cancer Research Center, who predict as many as 10,000 cases of Ebola virus disease could be detected by Sept. 24 – and thousands more after that.

“The epidemic just continues to spread without any end in sight,” said Dr. Ira Longini, a biostatistician at the the University of Florida and an affiliated member of Fred Hutch’s Vaccine and Infectious Disease and Public Health Sciences divisions. “The cat’s already out of the box – way, way out.”

It’s only a matter of time, they add, before the virus could start spreading to other places, including previously unaffected countries in Africa and developed nations like the United Kingdom -- and the U.S., according to a paper published Sept. 2 in the journal PLOS Currents Outbreaks.
  woensdag 10 september 2014 @ 14:58:30 #29
45206 Pietverdriet
pi_144389425
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:09 schreef RVer het volgende:
Ebola cases could top 10,000 by month’s end, Fred Hutch researchers say
Disease modeling shows virus is spreading ‘without any end in sight’

Sept. 9, 2014

The deadly Ebola epidemic raging across West Africa will likely get far worse before it gets better, more than doubling the number of known cases by the end of this month.

That’s the word from disease modelers at Northeastern University and the Fred Hutchinson Cancer Research Center, who predict as many as 10,000 cases of Ebola virus disease could be detected by Sept. 24 – and thousands more after that.

“The epidemic just continues to spread without any end in sight,” said Dr. Ira Longini, a biostatistician at the the University of Florida and an affiliated member of Fred Hutch’s Vaccine and Infectious Disease and Public Health Sciences divisions. “The cat’s already out of the box – way, way out.”

It’s only a matter of time, they add, before the virus could start spreading to other places, including previously unaffected countries in Africa and developed nations like the United Kingdom -- and the U.S., according to a paper published Sept. 2 in the journal PLOS Currents Outbreaks.
80-100.000 eind van het jaar, waarschijnlijk meer.
pi_144421172
De op zichzelf staande ebola uitbraak in Congo verloopt al niet veel beter, al heeft deze zich nog niet verspreidt naar andere gebieden.
62 besmettingen nu, een verdubbeling in een week tijd...
http://www.who.int/csr/don/2014_09_10_ebola/en/
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_144442523
http://nos.nl/artikel/697(...)nders-met-ebola.html

2 Nederlanders mogelijk besmet met ebola
  vrijdag 12 september 2014 @ 06:01:47 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_144445211
Kreeg trouwens net nog een eng idee. Zou het mogelijk zijn voor terroristen om een paar liter bloed te halen met ebola en dat dan met bijv perslucht te versproeien ergens in een menigte in het westen?
Met de zwakke controle in West Afrika moet de eerste stap niet zo moeilijk zijn. Maar zou je het virus "levend" kunnen bewaren en transporteren? Zou je mensen kunnen besmetten door het te versproeien?

Lekker aan het doemdenken he :')
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  vrijdag 12 september 2014 @ 06:06:07 #33
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144445216
http://www.dw.de/virologi(...)a-is-lost/a-17915090

quote:
Virologist: Fight against Ebola in Sierra Leone and Liberia is lost
The killer virus is spreading like wildfire, Liberia's defense minister said on Tuesdayas he pleaded for UN assistance. A German Ebola expert tells DW the virus must "burn itself out" in that part of the world.

His statement might alarm many people.
But Jonas Schmidt-Chanasit of the Bernhard Nocht Institute for Tropical Medicine in Hamburg told DW that he and his colleagues are losing hope for Sierra Leone and Liberia, two of the countries worst hit by the recent Ebola epidemic.
"The right time to get this epidemic under control in these countries has been missed," he said. That time was May and June. "Now it is too late."
Schmidt-Chanasit expects the virus will "burn itself out" in this part of the world.
With other words: It will more or less infect everybody and half of the population - in total about five million people - could die.

Stop the virus from spilling over to other countries
Schmidt-Chanasit knows that it is a hard thing to say.
He stresses that he doesn't want international help to stop. Quite the contrary: He demands "massive help".
For Sierra Leone and Liberia, though, he thinks "it is far from reality to bring enough help there to get a grip on the epidemic."
According to the virologist, the most important thing to do now is to prevent the virus from spreading to other countries, "and to help where it is still possible, in Nigeria and Senegal for example."
Moreover, much more money has to be put into evaluating suitable vaccines, he added.

Angry reactions
In the headquarters of Welthungerhilfe, a German non-governmental aid organization that is engaged in helping with the Ebola epidemic, Schmidt-Chanasit's statement causes much contempt.
Such declarations "are not very constructive," a spokeswoman said.
Jochen Moninger, Sierra Leone based coordinator of Welthungerhilfe, told DW, Schmidt-Chanasit's statement is "dangerous and moreover, not correct."
Moninger has been living in Sierra Leone for four years and has experienced the Ebola outbreak there from the beginning.
"The measures are beginning to show progress," he says. "The problem is solvable - the disease can be stemmed."
"If I had lost hope completely, I would pack my things and take my family out of here", Moninger adds. Instead, he and his family will stay.
In Sierra Leone, the government has ordered a quarantine of 21 days for every household in which an Ebola case occurred. Soldiers and police are guarding these houses preventing anyone who has come into contact with an Ebola patient from leaving.
According to Moninger, that is exactly the right thing to do: isolating sick people - should it be necessary, even with military force.

Creating hopelessness doesn't help
Moninger says he doesn't know much about the situation in Liberia. But indeed, he got the impression that "there seems to be happening something that is not good at all."
He grants that Schmidt-Chanasit's statement "might point a little bit into the right direction" regarding Liberia.
Liberia has not taken on the same quarantine measures as Sierra Leone. According to a WOrld HEalth Organization (WHO) report, Ebola-infected people are crisscrossing the capital in shared taxis, looking for a treatment place and returning home after finding none. This way the virus spreads.
"Distributing hopelessness", though, Moninger said, "is dangerous", adding that there are many human lives at risk, and "statements like these make the situation even worse".

Disastrous, but not without hope
The WHO in Geneva refuses to comment on Schmidt-Chanasit's statement.
WHO spokeswoman Fadéla Chaib, though, says that there is "of course" still hope for both countries.
"We can bring the situation under control in 6 to 9 months," she told DW.

She admits, though, that the situation especially in Liberia is "very intense".
The government is completely outstripped and as soon as a new Ebola treatment center has opened, it is overflowed by patients, she says, adding that Liberia has the highest number of cases and deaths in West Africa with a 60 percent case-fatality rate.
The situation is getting worse after 80 health workers, doctors and nurses, have died after contracting the disease.
The WHO even expects thousands of new cases of Ebola in Liberia over the next few weeks.

Winning together
Not only neighboring countries but also Europe and the US will have to support the fight against the epidemic, WHO's Chaib demands.
Then it might be possible to win this fight.
The key to getting a grip on the epidemic is to stop the transmission of Ebola, especially in healthcare workers, she says.
Creating Ebola centers in the communities themselves will stop Ebola patients and their family members moving around and infecting other people.
"We will do everything we can to stop this Ebola outbreak. We will not let down West Africa."
pi_144445241
Deze ebola pandemie doet me denken aan de simulatie van Doc in de film "the Thing" van John Carpenter.

Afijn, het laat maar weer eens zien hoe waardeloos Afrikaanse overheden zijn. Goed bestuur is ook wat waard.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 12 september 2014 @ 06:21:00 #35
45206 Pietverdriet
pi_144445242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:01 schreef nixxx het volgende:
Kreeg trouwens net nog een eng idee. Zou het mogelijk zijn voor terroristen om een paar liter bloed te halen met ebola en dat dan met bijv perslucht te versproeien ergens in een menigte in het westen?
Met de zwakke controle in West Afrika moet de eerste stap niet zo moeilijk zijn. Maar zou je het virus "levend" kunnen bewaren en transporteren? Zou je mensen kunnen besmetten door het te versproeien?

Lekker aan het doemdenken he :')
  vrijdag 12 september 2014 @ 06:53:57 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_144445324
Hoeft niet eens zo geavanceerd als Clancy heeft geschreven. Kun je je de paniek voorstellen als bijv. bij prinsjesdag ergens ineens een rode vloeistof over het publiek begint te spuiten en iemand claimt later dat het ebola bloed is? Hoeft het niet eens echt te zijn.
  vrijdag 12 september 2014 @ 08:19:24 #37
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_144445810
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:05 schreef Evertjan het volgende:
http://nos.nl/artikel/697(...)nders-met-ebola.html

2 Nederlanders mogelijk besmet met ebola
Artikel op nu.nl meldt dat er óók een Nederlander in quarantaine zit in Thailand, met verdachte ziekteverschijnselen na een bezoek aan Nigeria.
  vrijdag 12 september 2014 @ 08:53:21 #38
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144446156
quote:
Lijkt me onzin dat het bijna iedereen zal besmetten. Nog ver voor 5 miljoen doden komt er een punt waarop mensen bijna niet meer met elkaar in contact komen. Dat er veel doden kunnen vallen lijkt me logisch. Maar ook tijdens de pest bijvoorbeeld was lang niet iedereen besmet.

Afijn, we moeten het niet onderschatten natuurlijk.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:39:33 #39
38496 Perrin
pi_144446914
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt me onzin dat het bijna iedereen zal besmetten. Nog ver voor 5 miljoen doden komt er een punt waarop mensen bijna niet meer met elkaar in contact komen. Dat er veel doden kunnen vallen lijkt me logisch. Maar ook tijdens de pest bijvoorbeeld was lang niet iedereen besmet.

Afijn, we moeten het niet onderschatten natuurlijk.
Nog ver voor 5 miljoen besmettingen is de economie daar zó ver ontregeld dat mensen ook in grote getalen gaan omkomen van zaken als honger en chaos.
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:10:03 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144447511
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nog ver voor 5 miljoen besmettingen is de economie daar zó ver ontregeld dat mensen ook in grote getalen gaan omkomen van zaken als honger en chaos.
Das ook weer waar. Hoewel honger en chaos nou niet perse vreemd is nu. :')
pi_144447865
Voordat het de 5 miljoen heeft bereikt, denk je echt dat ebola dan nog alleen daar zit? Kijk naar dat stijgende lijn man. Dit wordt de nieuwe black death. Gegarandeerd. Geef het 6 maanden en we zullen zien hoeveel Europese landen besmettingen hebben (kan zelfs nu ook al, aangezien de effecten pas na weken tonen).
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:32:38 #42
38496 Perrin
pi_144447967
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:28 schreef Bredemug het volgende:
Voordat het de 5 miljoen heeft bereikt, denk je echt dat ebola dan nog alleen daar zit? Kijk naar dat stijgende lijn man. Dit wordt de nieuwe black death. Gegarandeerd. Geef het 6 maanden en we zullen zien hoeveel Europese landen besmettingen hebben (kan zelfs nu ook al, aangezien de effecten pas na weken tonen).
In Europa gaat het zich nooit zo verspreiden zoals het in Afrika doet. Er zullen zich hier wellicht her en der enkele besmettingen voordoen.. maar die zullen snel ingedamd worden.

We hebben hier opgeleide mensen, een goed georganiseerde staat, een werkend gezondheidssysteem, prima informatievoorziening. Allemaal dingen die in veel Afrikaanse landen ontbreken.
pi_144448242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

In Europa gaat het zich nooit zo verspreiden zoals het in Afrika doet. Er zullen zich hier wellicht her en der enkele besmettingen voordoen.. maar die zullen snel ingedamd worden.

We hebben hier opgeleide mensen, een goed georganiseerde staat, een werkend gezondheidssysteem, prima informatievoorziening. Allemaal dingen die in veel Afrikaanse landen ontbreken.
En het is alleen besmettelijk als je al de symptomen hebt, tijdens de incubatietijd besmet je geen andere mensen. Mede daarom acht ik het onmogelijk dat het huidige virus flink huis kan houden in Europa.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_144448414
We gaan nog veel meer van dit soort ongein vanuit Afrika krijgen. Men blijft daar maar zich massaal voortplanten terwijl ze er niet moderner op worden. Ebola verspreid zich daar zo makkelijk omdat ze dommer dan apen zijn. Ze zien het als werk van de duivel en geloven niet in de medische hulp. Ze negeren alle protocollen.. Rennen bv uit ziekenhuis en gaan dan even hun familie omhelzen. Oh is het beter om een aan Ebola overledene meteen te begraven? Nee laten we nog even onze uitgebreide rituelen doen en het lichaam allemaal nog even aanraken...

Ik was er voor deze uitbraak al bang voor.. Bevolkingsgroei in de westerse wereld komt bijna tot een halt maar Afrika groeit extreem hard en de natuur gaat daar mee dealen, en daar mogen wij ook voor boeten.

Net zo oerdom is het overigens om die Nederlandse artsen naar Nederland te halen :X

leuk Rusland en IS maar de overbevolking in Afrika icm hun manier van leven is nog de grootste bedreiging voor de mensheid
pi_144448491
Het is overigens overdraagbaar via zweet, dus je hoeft in de trein maar op plek te gaan zitten waar een zwetende Ebola patiënt heeft gezeten en je kan al de sjaak zijn. Laat staan in bv de sportschool.
pi_144448910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:50 schreef VacaLoca het volgende:
Net zo oerdom is het overigens om die Nederlandse artsen naar Nederland te halen :X
Je overdrijft, een beetje.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:17:58 #47
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_144449120
quote:
Jouw intelligentie zit zo te zien ook aardig in de buurt van een chimpansee gezien je onzinnige, generaliserende en nogal hysterische geblaat
pi_144451406
Jammer dat Spaan en Vermeegen geen programma meer maken die hadden wel een lollig liedje kunnen maken over Ebolalalalalala
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:38:28 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_144451492
gewoon de natuur zn gang laten gaan , niet mee bemoeien , er is een rede waarom dit soort vreselijke virussen altijd daarzo beginnen.
pi_144451555
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik blijf het aandoenlijk vinden, het blinde vertrouwen in de hoogopgeleide westerling. Al het bewijs van het tegenovergestelde negerend. Als de veiligheid van het gezin in het geding komt, zijn alle mooie protocols nietszeggends.
pi_144451692
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik blijf het aandoenlijk vinden, het blinde vertrouwen in de hoogopgeleide westerling. Al het bewijs van het tegenovergestelde negerend. Als de veiligheid van het gezin in het geding komt, zijn alle mooie protocols nietszeggends.
Maar wat klopt er dan niet aan zijn posting?
pi_144452134
quote:

[..]

Zou niet weten welk "bewijs" voor het tegenovergestelede heb jij dan.
- Onze artsen zijn net zo slecht opgeleid als die in West-Afrika?
- We hebben net zo weinig artsen per 100.000 inwoners?
- Wij gaan op begrafenissen gezellig besmettelijke lijken omhelzen?
- We hebben net zo weinig quarantainevoorzieningen als in Afrika?
- Als bij ons een gezinslid ziek wordt gaan we niet naar het ziekenhuis maar naar de voodoodokter?
- Onze gezondheidszorg/overheid is net zo corrupt?

Alsjeblieft, wees niet zo dom om te denken dat onze maatschappij net zo slecht is voorbereid op een ebolauitbraak als in Afrika. Wij hebben onderwijs, goede medici, een bevolking die die medici vertrouwt een een goed functionerende overheid die de gezondheidszorg, burgers en financiële middelen weet te coördineren.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:04:48 #54
38496 Perrin
pi_144452184
quote:

[..]

En wat jij vindt is interessant, omdat?
pi_144452189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:02 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

- Als bij ons een gezinslid ziek wordt gaan we niet naar het ziekenhuis maar naar de voodoodokter?

Alsjeblieft, wees niet zo dom om te denken dat onze maatschappij net zo slecht is voorbereid op een ebolauitbraak als in Afrika. Wij hebben onderwijs, goede medici, een bevolking die die medici vertrouwt een een goed functionerende overheid die de gezondheidszorg, burgers en financiële middelen weet te coördineren.
Hij is gewoon een cultuurrelativist.
pi_144452206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:04 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Oh die, ja zal hij nog raar van opkijken.
pi_144453014
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:02 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Ik zeg niet net zo slecht, ik zeg alleen dat onze bevolking in paniek net zulke rare sprongen maakt. De bevolking, niet de aansturing.
pi_144453023
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

En wat jij vindt is interessant, omdat?
Goeie manier van discussiëren :')

Je zet jezelf buiten spel
pi_144453090
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:04 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Geen idee wat je daarmee bedoelt. Ik ben een realist. Niet iedere westerling is een intelligent persoon die netjes doet wat de overheid zegt. Als jij wel vindt dat ze dat allemaal zijn, wordt het tijd voor een portie realiteit
pi_144453098
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:30 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik zeg niet net zo slecht, ik zeg alleen dat onze bevolking in paniek net zulke rare sprongen maakt. De bevolking, niet de aansturing.
Ik geloof dat niet. Maar over een maandje of 6 zullen we zien wie er gelijk heeft. ;)
pi_144453103
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:30 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En waardoor raakt de bevolking in paniek?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_144453130
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

En waardoor raakt de bevolking in paniek?
You gotta be kidding, right?
pi_144453374
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

You gotta be kidding, right?
Nee, verre van. De bevolking raakt in paniek doordat er chaos is en de overheidsinstanties niet in staat zijn de uitbraak in goede banen te leiden. Een uitbraak van TBC leidt hier ook niet tot grote paniek, maar verloopt gewoon ordentelijk. En dat is dan ook nog zo besmettelijk als de tering.
Ebola is niet erg besmettelijk, dus dat gaat in een land als Nederland geen voet aan de grond krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 12-09-2014 13:55:42 ]
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:55:06 #64
431144 Teydelyk
pi_144453952
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, verre van. De bevolking raakt in paniek doordat er chaos in staat is en de overheidsinstanties niet in staat zijn de uitbraak in goede banen te leiden. Een uitbraak van TBC leidt hier ook niet tot grote paniek, maar verloopt gewoon ordentelijk. En dat is dan ook nog zo besmettelijk als de tering.
Ebola is niet erg besmettelijk, dus dat gaat in een land als Nederland geen voet aan de grond krijgen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:55:42 #65
431144 Teydelyk
pi_144453977
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:56:31 #66
431144 Teydelyk
pi_144454007
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:56:41 #67
431144 Teydelyk
pi_144454014

[ Bericht 23% gewijzigd door Teydelyk op 12-09-2014 14:06:18 ]
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:57:06 #68
431144 Teydelyk
pi_144454028
pi_144454116
quote:

[..]

Nee, verre van. De bevolking raakt in paniek doordat er chaos is en de overheidsinstanties niet in staat zijn de uitbraak in goede banen te leiden. Een uitbraak van TBC leidt hier ook niet tot grote paniek, maar verloopt gewoon ordentelijk. En dat is dan ook nog zo besmettelijk als de tering.
We zullen het zien. Zolang er nog zoveel tokkies in het westen wonen, hou ik mijn hart vast.
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:03:34 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144454242
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:59 schreef stbabylon het volgende:

[..]

We zullen het zien. Zolang er nog zoveel tokkies in het westen wonen, hou ik mijn hart vast.
Ebola tast ook je hersens aan na een tijdje dus mensen beginnen op het laatste moment opeens vreselijk irrationeel te handelen
pi_144454283
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:59 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat mag je doen. Voor Ebola is het weinig zinvol verder. Als je je dan toch zorgen wil maken over ziekten in het Westen, dan zou ik iets besmettelijkers uitzoeken.
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:05:10 #72
431144 Teydelyk
pi_144454295
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
mensen
Source?
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:05:25 #73
431144 Teydelyk
pi_144454301
teringquotes
pi_144454358
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:05 schreef Teydelyk het volgende:
teringquotes
Tering quote en edit buttons zul je bedoelen denk ik.

Ik wil ook nog wel ééns mis drukken.
pi_144454546
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat komt vandaag ook deels terug in het artikel over die twee Nederlandse artsen die nu mogelijk besmet zijn. Die werkten in een kliniek waar ook veel mensen met malaria behandeld werden. Inmiddels is de kliniek gesloten, dus het lot van deze mensen lijkt me nu ook somber gesteld.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_144454672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:13 schreef Joachim het volgende:

[..]

Dat komt vandaag ook deels terug in het artikel over die twee Nederlandse artsen die nu mogelijk besmet zijn. Die werkten in een kliniek waar ook veel mensen met malaria behandeld werden. Inmiddels is de kliniek gesloten, dus het lot van deze mensen lijkt me nu ook somber gesteld.
Ja het ergste voor de mensen daar is dat dit gebeurt in het 'malaria-seizoen', waardoor het eigenlijk de druppel is die de emmer doet overlopen. Ebola zet de gezondheidszorg dusdanig onder druk dat de overige ziektes ook niet of nauwelijks meer behandeld kunnen worden.
pi_144454766
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:00 schreef Teydelyk het volgende:
Nu mag de enge blanke man de boel komen redden in Afrika?
Yep daar zijn wij goed voor. Wij mogen ook al 50 jaar hun buiken vullen.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:21:36 #78
431144 Teydelyk
pi_144454799
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:20 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Yep daar zijn wij goed voor. Wij mogen ook al 50 jaar hun buiken vullen.
NATO moet heel afrika maar veroveren, hele regering afzetten en er een superstaat van maken. Misschieni kunnen we ze dan klaarstomen voor democratie, maar zoals het nu loopt gaat het nooit meer goedkomen daar.
pi_144454910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:21 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

NATO moet heel afrika maar veroveren, hele regering afzetten en er een superstaat van maken. Misschieni kunnen we ze dan klaarstomen voor democratie, maar zoals het nu loopt gaat het nooit meer goedkomen daar.
Mee eens het is een hopeloos verloren continent. Het enigste wat Afrika nog kan redden is een grote mentaliteitsverandering van de afrikanen zelf. Maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144454974
Afrika, één groot land eigenlijk, elk subland daar is eigenlijk exact hetzelfde als dat van de buren. Of je nou Marokko, Liberia, Zuid-Afrika, Ethiopië of Egypte bekijkt :')
pi_144455366
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:21 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Proest. :')
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:56:02 #82
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_144455618
quote:

[..]

TBC is dan ook de tering. O-)

Maar ik denk niet dat het hier zover zal komen, alleen al omdat zodra er één persoon is met ebola, de mensen om deze persoon meteen goed in de gaten worden gehouden. Zogenaamde 'tokkies' krijgen de kans niet eens om als een dolle de straat op te rennen en daarmee iedereen te besmetten die te dicht bij ze komt...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_144476421
Nieuwe cijfers 10 september:

Liberia:
7 sept: 2.081 ziektegevallen 1.137 doden
10 sept: 2.415 ziektegevallen 1.307 doden

Guinee:
7 sept: 861 ziektegevallen 557 doden
10 sept: 899 ziektegevallen 568 doden

Sierra Leone:
7 sept: 1.424 ziektegevallen 476 doden
10 sept: 1.509 ziektegevallen 493 doden

Nigeria:
7 sept: 22 ziektegevallen 7 doden
10 sept: 22 ziektegevallen 7 doden

Senegal:
7 sept 3 ziektegevallen 0 doden
10 sept: 3 ziektegevallen 0 doden

Totaal:
7 sept: 4.366 ziektegevallen 2.177 doden
10 sept: 4.846 ziektegevallen 2.375 doden

Bron:
http://en.wikipedia.org/w(...)line_of_the_outbreak
pi_144478028
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:28 schreef stbabylon het volgende:
Afrika, één groot land eigenlijk, elk subland daar is eigenlijk exact hetzelfde als dat van de buren. Of je nou Marokko, Liberia, Zuid-Afrika, Ethiopië of Egypte bekijkt :')
Je gaat wel speels om met je eigen visie. Als nota bene jij vindt dat ebola ook Europa eronder kan krijgen, dan is Afrika als geheel wel te bestempelen als 'verloren'. Maar nu wil je Afrika toch per geval bekijken? Dus dan zou een Zuid-Afrika in staat zijn om ebola te beteugelen maar Nederland niet?

Kom nou. Tegen de tijd dat Europa door ebola geveld wordt, is heel Afrika allang dood. Om het maar in Pandemic 2 termen te gooien, zelfs Madagaskar gaat dat niet trekken.

En kom nu eens met goede argumenten waarom het in Europa fout zou gaan met ebola. De enige reden dat mensen paniekerig doen is omdat ebola dodelijker is dan eerdere uitbraken van ziektes. We hebben altijd wel iets om ons over op te winden. Is het niet ebola dan is 't wel de vogelgriep of varkensgriep. En die waren besmettelijker dan ebola, alleen niet zo dodelijk.

In tegenstelling tot Afrika zijn er minder mensen in Europa/VS analfabeet, waardoor oproepen van de overheid niet aan dovemansoren gericht zijn. Ook heeft het leeuwendeel in ieder geval de middelbare school afgerond. Daarnaast zijn de meeste mensen bekend met basisregels van hygiëne en hebben we schoon water en genoeg zeep. We wassen alles tot in den treure, eten weinig rauw en zeker geen rauw vlees. We hebben een systeem met huisartsen waardoor mensen eerder een belletje kunnen plegen en gediagnosticeerd kunnen worden. Onze ziekenhuizen zijn ook nog eens professioneler en schoner. We zijn gewoon beter in het organiseren van dingen, zo is het nu eenmaal.

Je maakt een enorme leap in je denken. Ja, als 50% van Europa besmet raakt, dan zullen mensen in paniek raken. Maar dan ga je er al van uit dat 50% besmet raakt. En daarvoor heb je die paniek eerder al nodig. Je kunt niet vanuit het laatste moment terugredeneren. 50% paniek. Dus bij 49% ook al paniek. 48% ook. 47%. Tot aan de eerste persoon die besmet raakt. Dat gebeurt gewoon niet. Die paniek breekt pas uit op een bepaald moment en dat bepaalde moment gaat niet door ebola gehaald worden omdat het gewoon niet besmettelijk genoeg is.

Zelfs in Afrika gaat dit niet al te lang duren, laat staan in de beschaafde wereld.
pi_144478036
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:17 schreef mcmlxiv het volgende:

Jouw intelligentie zit zo te zien ook aardig in de buurt van een chimpansee gezien je onzinnige, generaliserende en nogal hysterische geblaat
Toch vind ik het geen lekker idee dat die artsen niet in quarantaine gaan en in mijn stad vrij rond mogen lopen in afwachting van symptomen.
Ben ik nu ook hysterisch?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 13 september 2014 @ 06:28:42 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144478097
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:25 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Mee eens het is een hopeloos verloren continent. Het enigste wat Afrika nog kan redden is een grote mentaliteitsverandering van de afrikanen zelf. Maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren
Steden als Luanda en Kaapstad laten toch ook wel zien dat het wel kan daar.

edit: ah je hebt het over Ebola. Dat zou ik niet kunnen inschatten. Maar grote delen van Afrika zijn vrijwel leeg, dus de verspreiding zal niet super snel gaan overal.
pi_144478236
quote:
15s.gif zaterdag 13 september 2014 05:39 schreef svann het volgende:

Toch vind ik het geen lekker idee dat die artsen niet in quarantaine gaan en in mijn stad vrij rond mogen lopen in afwachting van symptomen.
Lees net dat ze naar Reeuwijk en Apeldoorn gaan, alwaar ze zich de komende twee weken (resterende incubatietijd) gedeisd zullen houden en onder controle van de plaatselijke GGD zullen staan.

Dat klinkt heel wat beter dan berichten over 'gewoon', niets aan de hand, vrij rondlopen tijdens de incubatietijd.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 13 september 2014 @ 08:33:52 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144478362
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 september 2014 05:39 schreef svann het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is Ebola nauwelijks besmettelijk voordat de symptomen optreden. Dus de kans dat ze hier een virus-epidemie triggeren net zoals in West-Afrika is best wel klein.
Of dit moet een bijzondere variant van Ebola zijn (waarom het in Afrika nu ook niet te beheersen is) en dan is het hek in het dichtbevolkte Nederland natuurlijk van de dam. Maar ook dan zijn de gevolgen wel te overzien, want zo'n 30 procent overleeft het gewoon.
The End Times are wild
pi_144479069
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 05:30 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je gaat wel speels om met je eigen visie. Als nota bene jij vindt dat ebola ook Europa eronder kan krijgen, dan is Afrika als geheel wel te bestempelen als 'verloren'. Maar nu wil je Afrika toch per geval bekijken? Dus dan zou een Zuid-Afrika in staat zijn om ebola te beteugelen maar Nederland niet?

Kom nou. Tegen de tijd dat Europa door ebola geveld wordt, is heel Afrika allang dood. Om het maar in Pandemic 2 termen te gooien, zelfs Madagaskar gaat dat niet trekken.

En kom nu eens met goede argumenten waarom het in Europa fout zou gaan met ebola. De enige reden dat mensen paniekerig doen is omdat ebola dodelijker is dan eerdere uitbraken van ziektes. We hebben altijd wel iets om ons over op te winden. Is het niet ebola dan is 't wel de vogelgriep of varkensgriep. En die waren besmettelijker dan ebola, alleen niet zo dodelijk.

In tegenstelling tot Afrika zijn er minder mensen in Europa/VS analfabeet, waardoor oproepen van de overheid niet aan dovemansoren gericht zijn. Ook heeft het leeuwendeel in ieder geval de middelbare school afgerond. Daarnaast zijn de meeste mensen bekend met basisregels van hygiëne en hebben we schoon water en genoeg zeep. We wassen alles tot in den treure, eten weinig rauw en zeker geen rauw vlees. We hebben een systeem met huisartsen waardoor mensen eerder een belletje kunnen plegen en gediagnosticeerd kunnen worden. Onze ziekenhuizen zijn ook nog eens professioneler en schoner. We zijn gewoon beter in het organiseren van dingen, zo is het nu eenmaal.

Je maakt een enorme leap in je denken. Ja, als 50% van Europa besmet raakt, dan zullen mensen in paniek raken. Maar dan ga je er al van uit dat 50% besmet raakt. En daarvoor heb je die paniek eerder al nodig. Je kunt niet vanuit het laatste moment terugredeneren. 50% paniek. Dus bij 49% ook al paniek. 48% ook. 47%. Tot aan de eerste persoon die besmet raakt. Dat gebeurt gewoon niet. Die paniek breekt pas uit op een bepaald moment en dat bepaalde moment gaat niet door ebola gehaald worden omdat het gewoon niet besmettelijk genoeg is.

Zelfs in Afrika gaat dit niet al te lang duren, laat staan in de beschaafde wereld.
Ik weiger Afrika als één land te zien, dat slaat echt werkelijk nergens op.
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:49:33 #90
45206 Pietverdriet
pi_144479075
Ik begrijp niet zo goed dat er mensen blijven volhouden dat het niet besmettelijk is, het aantal bevestigde en onderzochte gevallen verdubbeld elke 4 weken ongeveer. Het aantal besmettingen ligt hoger dan het aantal bevestigde besmettingen.
Maar nog steeds menen mensen dat het niet besmettelijk is?
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:54:54 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_144479133
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

nee?? Europa is toch ook een land
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:56:25 #92
323876 michaelmoore
pi_144479149
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat er mensen blijven volhouden dat het niet besmettelijk is, het aantal bevestigde en onderzochte gevallen verdubbeld elke 4 weken ongeveer. Het aantal besmettingen ligt hoger dan het aantal bevestigde besmettingen.
Maar nog steeds menen mensen dat het niet besmettelijk is?
Het is wel besmettelijk, maar geen dodelijk virus voor gezonde mensen
mensen met een goed immuunsysteem die krijgen het niet of genezen zeer snel en is het gewoon een korte koorts

En de meest landen in Afrika hebben een jonge zeer sterke populatie
Het is niet de pest
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:00:12 #93
45206 Pietverdriet
pi_144479204
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen met een goed immuunsysteem die krijgen het niet of genezen zeer snel en is het gewoon een korte koorts

Het is niet de pest
En waar baseer je dit op?
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:00:44 #94
323876 michaelmoore
pi_144479211
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar baseer je dit op?
op artikelen die ik nu ff niet kan vinden, zal ff zoeken
pi_144479439
quote:

[..]

Je weigert ook de kern van zn betoog te zien. Het is heel eenvoudig: die hele uitbraak zal in ontwikkelde landen hoogstwaarschijnlijk anders verlopen. Helaas zijn die er weinig in Afrika. Daarnaast zijn de sterftecijfers gebaseerd op de situatie uit diezelfde onderontwikkelde gebieden, dus hoge bias.

Kortom: er bestaat geen gefundeerde reden voor paniek
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:25:42 #96
45206 Pietverdriet
pi_144479524
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

op artikelen die ik nu ff niet kan vinden, zal ff zoeken
Zoek gerust verder
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:28:31 #97
323876 michaelmoore
pi_144479557
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Je weigert ook de kern van zn betoog te zien. Het is heel eenvoudig: die hele uitbraak zal in ontwikkelde landen hoogstwaarschijnlijk anders verlopen. Helaas zijn die er weinig in Afrika. Daarnaast zijn de sterftecijfers gebaseerd op de situatie uit diezelfde onderontwikkelde gebieden, dus hoge bias.

Het zal een volk sterker maken, gewoon laten uitrazen, virussen zijn van alle tijden en horen bij het leven net als bosbranden en overstromingen en meteorietinslagen
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:37:00 #98
45206 Pietverdriet
pi_144479673
Kom je nog met bronnen of hou je het bij succesagenda wijsheden?
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:52:50 #99
323876 michaelmoore
pi_144479871
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Kom je nog met bronnen of hou je het bij succesagenda wijsheden?
eerst voetballen , ouderlijke plicht
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:54:39 #100
45206 Pietverdriet
pi_144479895
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

eerst voetballen , ouderlijke plicht
Ik betwijfel dat je met een serieuze bron gaat komen
pi_144480000
quote:
"Illuminati Exposed" | Ebola - What You're Not Be…:
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:08:47 #102
45206 Pietverdriet
pi_144480070
Dat soort onzin is hier beter op zijn plek
BNW / Ebola #2 niet mijn kant op hoesten!
pi_144480166
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat soort onzin is hier beter op zijn plek
BNW / Ebola #2 niet mijn kant op hoesten!
Let niet op de titel, kijk naar de inhoud.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:18:45 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144480208
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:15 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Die titels zijn AL-TIJD zo op die manier. Super sensationeel. Het doet mij altijd voorkomen alsof er maar 1 doel is met dit soort filmpjes, en dat is geld verdienen/je kanaal promoten.
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:30:29 #105
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_144480422
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 september 2014 05:39 schreef svann het volgende:

[..]

Die artsen weten heus wel hoe ze zich moeten gedragen om besmetting van andere mensen te voorkomen. Ik verwacht dat ze naast de dagelijkse controle vooral thuis zullen zitten.
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:39:10 #106
45206 Pietverdriet
pi_144480578
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:30 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Die artsen weten heus wel hoe ze zich moeten gedragen om besmetting van andere mensen te voorkomen. Ik verwacht dat ze naast de dagelijkse controle vooral thuis zullen zitten.
Was er niet een arts in Nigeria die patienten had besmet met Ebola?
Mijn ervaring is dat artsen zich minder aan isolatieprotocol houden dan verplegend personeel
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:40:10 #107
45206 Pietverdriet
pi_144480603
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:15 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Met zo een titel heb ik geen zin het te kijken.
pi_144481472
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee?? Europa is toch ook een land
Nee, dat is het niet.
pi_144481714
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Hoe kun je in hemelsnaam de grenzen in Zuid-Afrika op slot doen, vanwege een virus uitbraak in West-Afrika. Ter vergelijking, let even goed op, dat is hetzelfde als hier in Nederland de grenzen dicht doen omdat er, wait for it, in fucking Hong Kong iemand ziek is. Zie je nu in hoe belachelijk de uitspraak: in heel Afrika de grenzen dicht is??
pi_144481750
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat vrijwel elke specialistische arts laconiek is over het Ebola virus, terwijl ik toch echt door films, series, documentaires altijd een beeld heb gekregen van Ebola dat het een alles vernietigende ziekte is. een soort Armageddon verspreid over de wereld.
pi_144482266
quote:

[..]

Of je negeert even 99% van wat ik zit te tikken. Zit ik hier voor jan lul te tikken ofzo? Dat antwoord is sowieso ja, maar goed. :P
pi_144482298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:38 schreef MakkieR het volgende:
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat vrijwel elke specialistische arts laconiek is over het Ebola virus, terwijl ik toch echt door films, series, documentaires altijd een beeld heb gekregen van Ebola dat het een alles vernietigende ziekte is. een soort Armageddon verspreid over de wereld.
Omdat het een ziekte is die qua symptomen goed is om te gebruiken in de media. Het is geen kuch-kuch-dood ziekte. Het is een ziekte waarbij je op gruwelijke wijze van binnenuit doodbloedt, dat werkt goed om kijkers te choqueren.
pi_144482422
Interessant artikel:
quote:
What We’re Afraid to Say About Ebola

By MICHAEL T. OSTERHOLM
September 11, 2014

MINNEAPOLIS — THE Ebola epidemic in West Africa has the potential to alter history as much as any plague has ever done.

There have been more than 4,300 cases and 2,300 deaths over the past six months. Last week, the World Health Organization warned that, by early October, there may be thousands of new cases per week in Liberia, Sierra Leone, Guinea and Nigeria. What is not getting said publicly, despite briefings and discussions in the inner circles of the world’s public health agencies, is that we are in totally uncharted waters and that Mother Nature is the only force in charge of the crisis at this time.

There are two possible future chapters to this story that should keep us up at night.

1The first possibility is that the Ebola virus spreads from West Africa to megacities in other regions of the developing world. This outbreak is very different from the 19 that have occurred in Africa over the past 40 years. It is much easier to control Ebola infections in isolated villages. But there has been a 300 percent increase in Africa’s population over the last four decades, much of it in large city slums. What happens when an infected person yet to become ill travels by plane to Lagos, Nairobi, Kinshasa or Mogadishu — or even Karachi, Jakarta, Mexico City or Dhaka?

2The second possibility is one that virologists are loath to discuss openly but are definitely considering in private: that an Ebola virus could mutate to become transmissible through the air. You can now get Ebola only through direct contact with bodily fluids. But viruses like Ebola are notoriously sloppy in replicating, meaning the virus entering one person may be genetically different from the virus entering the next. The current Ebola virus’s hyper-evolution is unprecedented; there has been more human-to-human transmission in the past four months than most likely occurred in the last 500 to 1,000 years. Each new infection represents trillions of throws of the genetic dice.

If certain mutations occurred, it would mean that just breathing would put one at risk of contracting Ebola. Infections could spread quickly to every part of the globe, as the H1N1 influenza virus did in 2009, after its birth in Mexico.

Why are public officials afraid to discuss this? They don’t want to be accused of screaming “Fire!” in a crowded theater — as I’m sure some will accuse me of doing. But the risk is real, and until we consider it, the world will not be prepared to do what is necessary to end the epidemic.

1In 2012, a team of Canadian researchers proved that Ebola Zaire, the same virus that is causing the West Africa outbreak, could be transmitted by the respiratory route from pigs to monkeys, both of whose lungs are very similar to those of humans. 2Richard Preston’s 1994 best seller “The Hot Zone” chronicled a 1989 outbreak of a different strain, Ebola Reston virus, among monkeys at a quarantine station near Washington. The virus was transmitted through breathing, and the outbreak ended only when all the monkeys were euthanized. We must consider that such transmissions could happen between humans, if the virus mutates.

So what must we do that we are not doing?

1First, we need someone to take over the position of “command and control.” The United Nations is the only international organization that can direct the immense amount of medical, public health and humanitarian aid that must come from many different countries and nongovernmental groups to smother this epidemic. Thus far it has played at best a collaborating role, and with everyone in charge, no one is in charge.

A Security Council resolution could give the United Nations total responsibility for controlling the outbreak, while respecting West African nations’ sovereignty as much as possible. The United Nations could, for instance, secure aircraft and landing rights. Many private airlines are refusing to fly into the affected countries, making it very difficult to deploy critical supplies and personnel. The Group of 7 countries’ military air and ground support must be brought in to ensure supply chains for medical and infection-control products, as well as food and water for quarantined areas.

The United Nations should provide whatever number of beds are needed; the World Health Organization has recommended 1,500, but we may need thousands more. It should also coordinate the recruitment and training around the world of medical and nursing staff, in particular by bringing in local residents who have survived Ebola, and are no longer at risk of infection. Many countries are pledging medical resources, but donations will not result in an effective treatment system if no single group is responsible for coordinating them.

2Finally, we have to remember that Ebola isn’t West Africa’s only problem. Tens of thousands die there each year from diseases like AIDS, malaria and tuberculosis. Liberia, Sierra Leone and Guinea have among the highest maternal mortality rates in the world. Because people are now too afraid of contracting Ebola to go to the hospital, very few are getting basic medical care. In addition, many health care workers have been infected with Ebola, and more than 120 have died. Liberia has only 250 doctors left, for a population of four million.

This is about humanitarianism and self-interest. If we wait for vaccines and new drugs to arrive to end the Ebola epidemic, instead of taking major action now, we risk the disease’s reaching from West Africa to our own backyards.
bron
I´m back.
pi_144483150
Klopt het dat de Nederlandse arts die mogelijk besmet is wordt overgebracht naar het LUMC in Leiden? Lekker is dat.. is in mijn achtertuin
pi_144484149
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:07 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Of je negeert even 99% van wat ik zit te tikken. Zit ik hier voor jan lul te tikken ofzo? Dat antwoord is sowieso ja, maar goed. :P
Jij gaat compleet voorbij aan wat ik zei, dus waarom zou ik op jou ingaan...

Ik had het over Afrika niet als één geheel zien. That's it. Het hele verhaal dat we in Europa net zo goed de sjaak kunnen zijn, is een andere discussie die ik al afgerond heb met: we zullen het wel zien.
pi_144484403
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij gaat compleet voorbij aan wat ik zei, dus waarom zou ik op jou ingaan...

Ik had het over Afrika niet als één geheel zien. That's it. Het hele verhaal dat we in Europa net zo goed de sjaak kunnen zijn, is een andere discussie die ik al afgerond heb met: we zullen het wel zien.
Rot dan op uit discussietopics man. Zo zelfingenomen. :r
pi_144484450
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:32 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Rot dan op uit discussietopics man. Zo zelfingenomen. :r
Jullie mogen er over doorgaan, dat zeg ik niet. Maar ik heb er geen zin meer in. Kan toch gewoon, of ben ik verplicht om dingen te doen waar ik geen zin in heb?
  zaterdag 13 september 2014 @ 14:34:31 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144484469
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:16 schreef Ryan3 het volgende:
Interessant artikel:

[..]

bron
Aan de andere kant, als onze overheid uit voorzorg vaccins oid besteld is het enige wat je hoort dat het een conspiracy is om die shit te kunnen verkopen...
pi_144484497
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jullie mogen er over doorgaan, dat zeg ik niet. Maar ik heb er geen zin meer in. Kan toch gewoon, of ben ik verplicht om dingen te doen waar ik geen zin in heb?
Dan reageer je toch niet. Ik ga namelijk helemaal niet voorbij aan wat jij zegt. Maar goed, we zullen het zien inderdaad. Of eigenlijk we zullen het niet zien want er gaat geen reet gebeuren hier in Europa.
pi_144484530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:35 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dan reageer je toch niet. Ik ga namelijk helemaal niet voorbij aan wat jij zegt. Maar goed, we zullen het zien inderdaad. Of eigenlijk we zullen het niet zien want er gaat geen reet gebeuren hier in Europa.
Gast, jij reageert op mijn opmerking over Afrika, daar reageer ik op terug. Easy. Ik laat Europa uit de vergelijking, en jij komt butthurt roepen dat ik je negeer boehoe.
pi_144484553
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Klopt het dat de Nederlandse arts die mogelijk besmet is wordt overgebracht naar het LUMC in Leiden? Lekker is dat.. is in mijn achtertuin
Volgens mij bedoel je dit?

quote:
REEUWIJK - Nick Zwinkels, één van de twee Nederlandse artsen die mogelijk ebola hebben opgelopen in Sierra Leone, kan voorlopig waarschijnlijk thuis worden opgevangen. Hij moet 21 dagen lang elke dag zijn lichaamstemperatuur meten.
Daarnaast moet Zwinkels controleren of hij bijvoorbeeld koorts, hoofdpijn of spierpijn krijgt. Dat zijn de symptomen van ebola. Pas als hij die verschijnselen krijgt, kan de arts andere mensen besmetten. Hetzelfde geld voor zijn collega Erdi Huizenga.

Zolang de artsen geen ebola-symptomen vertonen, mogen ze ‘gewoon deelnemen aan het dagelijks leven', laat het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) weten. Als de twee mensen ziek worden, moeten ze geïsoleerd worden opgenomen in een ziekenhuis. Een officieel erkend medicijn tegen ebola is er nog niet. Patiënten moeten vooral uitzieken.
Echt hoe retarded zijn deze mensen? Een virus van deze schaal is met de huidige westerse technologie niet te voorspellen in gedrag/mutatie/etc.

Ja joh laat ze lekker vrijlopen in plaats van dat je 100% zeker weet dat er geen enkel gevaar bestaat.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_144484557
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:36 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Gast, jij reageert op mijn opmerking over Afrika, daar reageer ik op terug. Easy. Ik laat Europa uit de vergelijking, en jij komt butthurt roepen dat ik je negeer boehoe.
Jongen, ik quotte je laatste post in een reeks van onzinposts van jouw hand. Doe niet zo treurig.
pi_144484619
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als onze overheid uit voorzorg vaccins oid besteld is het enige wat je hoort dat het een conspiracy is om die shit te kunnen verkopen...
Wat de auteur zegt:
quote:
They don’t want to be accused of screaming “Fire!” in a crowded theater — as I’m sure some will accuse me of doing. But the risk is real, and until we consider it, the world will not be prepared to do what is necessary to end the epidemic.
Ik denk dat je er iig op voorbereid moet zijn dat het virus kan muteren naar een airborn variant. En dan zit je met een heel erg groot probleem toch.
Ik weet bijv. niet welk draaiboek men bij de bevoegde autoriteiten in ons land hierover op de plank heeft liggen....
I´m back.
pi_144484634
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Jongen, ik quotte je laatste post in een reeks van onzinposts van jouw hand. Doe niet zo treurig.
Weet je kerel, het is jouw probleem. Ik ga wat zinnigs doen. Doei
pi_144484645
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:41 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Weet je kerel, het is jouw probleem. Ik ga wat zinnigs doen. Doei
Houdoe. :P
pi_144484700
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat de auteur zegt:

[..]

Ik denk dat je er iig op voorbereid moet zijn dat het virus kan muteren naar een airborn variant. En dan zit je met een heel erg groot probleem toch.
Ik weet bijv. niet welk draaiboek men bij de bevoegde autoriteiten in ons land hierover op de plank heeft liggen....
Ik zou in iedere geval zorgen dat je genoeg ascorbine acid thuis hebt, (puur vit c). Wetenschappelijk gezien wordt ascorbine acid gezien als het meest effectieve supplement tegen elke soort virus, bacterie etc. Vooral als je het in hoge dosis neemt(tot de mate dat je bijna diaree krijgt) werkt het zeer goed. Er is echt veel informatie over dat beschikbaar.

Ter aanvulling: Dat is dus niet hetzelfde als wat je bij de apotheek kan krijgen, of in de supermarkt. Dat is namelijk geen vit c, maar suiker C.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:03:52 #127
45206 Pietverdriet
pi_144485219
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:43 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Ik zou in iedere geval zorgen dat je genoeg ascorbine acid thuis hebt, (puur vit c). Wetenschappelijk gezien wordt ascorbine acid gezien als het meest effectieve supplement tegen elke soort virus, bacterie etc. Vooral als je het in hoge dosis neemt(tot de mate dat je bijna diaree krijgt) werkt het zeer goed. Er is echt veel informatie over dat beschikbaar.

Ter aanvulling: Dat is dus niet hetzelfde als wat je bij de apotheek kan krijgen, of in de supermarkt. Dat is namelijk geen vit c, maar suiker C.
Het eerste is onzin, het tweede ook
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:04:45 #128
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144485254
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat de auteur zegt:

[..]

Is dat ooit wel eens gebeurd dan? Dat de manier van overdracht veranderd? Als je alle 'expert' artikelen even weglaat van de afgelopen dagen en zoekt naar gewone bronnen over virussen dan vind je veelal dat het vrijwel onmogelijk is.

http://www.skyalgae.info/(...)-and-become-airborne

Het zou wellicht kunnen, maar de laatste dagen komen er opeens talloze lui naar boven die beweren dat het goed mogelijk is terwijl jaren lang onderzoek toch wel anders uitwijst.
pi_144485257
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goede argument. Maar ik neem je beperkte kennis niet kwalijk.
pi_144485329
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is dat ooit wel eens gebeurd dan? Dat de manier van overdracht veranderd? Als je alle 'expert' artikelen even weglaat van de afgelopen dagen en zoekt naar gewone bronnen over virussen dan vind je veelal dat het vrijwel onmogelijk is.

http://www.skyalgae.info/(...)-and-become-airborne
Staat in het artikel:
quote:
1) In 2012, a team of Canadian researchers proved that Ebola Zaire, the same virus that is causing the West Africa outbreak, could be transmitted by the respiratory route from pigs to monkeys, both of whose lungs are very similar to those of humans.
2) Richard Preston’s 1994 best seller “The Hot Zone” chronicled a 1989 outbreak of a different strain, Ebola Reston virus, among monkeys at a quarantine station near Washington. The virus was transmitted through breathing, and the outbreak ended only when all the monkeys were euthanized. We must consider that such transmissions could happen between humans, if the virus mutates.
Het is wel moeilijk, maar het is al eerder gebeurd.
I´m back.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:08:33 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144485376
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat in het artikel:

[..]

Het is wel moeilijk, maar het is al eerder gebeurd.
Okee, dank.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:09:25 #132
323876 michaelmoore
pi_144485397
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://en.ird.fr/the-medi(...)al-immunity-to-ebola
http://www.foxnews.com/he(...)eople-survive-ebola/
quote:
When a person becomes infected with Ebola, the virus depletes the body's immune cells, which defend against infection, said Derek Gatherer, a bioinformatics researcher at Lancaster University in the United Kingdom, who studies viral genetics and evolution. In particular, the Ebola virus depletes immune cells called CD4 and CD8 T lymphocytes, which are crucial to the function of the immune system, Gatherer said. [5 Things You Should Know About Ebola]
quote:
But if a person's immune system can stand up to this initial attack meaning their immune cells are not as depleted in the first stages of infection then studies suggest they are more likely to survive the disease.
pi_144485464
quote:
FOR IMMEDIATE RELEASE
Orthomolecular Medicine News Service, August 20, 2014

Can Vitamin C Cure Ebola?

Commentary by Steve Hickey PhD, Hilary Roberts PhD, and Damien Downing MBBS, MSB.

(OMNS Aug 20, 2014) If there were a drug that worked on Ebola you should use it. There isn't. There is only vitamin C. But you must be extremely careful what you believe, because, as it ever was, the Internet is full of dangerous loonies. For coming up to a decade now the OMNS has reported on nutritional therapies; we leave the medical politics to one side and work from the facts. Here are the facts about vitamin C and Ebola.

1. Taking a gram or so of day of vitamin C won't protect you against anything except acute scurvy; it doesn't matter whether the vitamin is liposomal, nano-particles, or even gold-plated. Beware of websites, companies, and Youtube clips making wild and unsubstantiated claims about the efficacy of vitamin C.

2. Clinical reports suggest that taking vitamin C almost to bowel tolerance every day (in divided doses) will help to protect you against all viruses. Reports by independent physicians have been consistent for decades. However, the doctors also stipulated most emphatically that the dose and the way you take it must be right - or it will not work. There is no direct placebo controlled "evidence" that massive doses of vitamin C will work on Ebola, and nobody would volunteer to take part in that study. But massive doses are reported to have helped against every virus it has been pitched against. This includes Polio, Dengue and AIDS, and it even makes vaccination work better. In the 1980s when no other treatment was available it was reported that full blown AIDS could be reversed and the patient brought back to reasonable health.[i,ii]

At risk or worried about Ebola? This is what you should do.

Vitamin C

Vitamin C is the primary antioxidant in the diet. Most people do not take enough to be healthy. While this is true of many nutrients, vitamin C is a special case. Ignore governments telling you that you only need about 100 mg a day and can get this amount from food. The required amount of vitamin C varies your state of health. A normal adult in perfect health may need only a small intake, say 500 mg per day, but more is needed when someone is even slightly under the weather. Similarly, to prevent illness, the intake needs to be increased.

The intake for an otherwise healthy person to have a reasonable chance of avoiding a common cold is in the region of 8-10 grams (8,000-10,000 mg) a day. This is about ten times what corporate medicine has tested in their trials on vitamin C and the common cold. Ten grams (10,000 mg) is the minimum pharmacological intake; it may help if you have a slight sore throat but more (much more) may be needed. To get rid of a common cold, you may need anything from 20 to 60 grams (60,000 mg) a day. With influenza the need might be for 100 grams (100,000 mg) a day. Since it varies from person to person, and from illness to illness, the only way to find out is to experiment for yourself.

Dynamic flow

The problem with oral intakes is that healthy people do not absorb vitamin C well due to something Dr Robert Cathcart called bowel tolerance. [iii] Take too much of the vitamin in a single dose and it will cause loose stools. In good health, a person might be able to take a couple of grams at a time without this problem. Strangely, when a person becomes sick they can take far more without this side effect: as much as 20-100+ grams a day, in divided doses. [iv]

High dose vitamin C has a short half-life in the body. The half-life is the time for the level in the blood plasma to fall back to half its concentration. Until recently, some people claimed that the half-life of vitamin C was several weeks. We have shown that this long half-life applies only to very low doses.[v] By contrast, the half-life for high blood levels is only half an hour. This short half-life means that for high dose vitamin C the period between doses needs to be short - a few hours at most.

The aim is to achieve dynamic flow, to get vitamin C flowing continuously through the body. Dynamic flow requires multiple high doses taken throughout the day. When separated in time, each dose is absorbed independently. Two doses of 3 grams, taken 12 hours apart, are absorbed better than 6 grams taken all at once. Multiple large doses, say 3 grams four times a day, produce a steady flow of the vitamin from the gut, into the bloodstream and out, via the urine. Some of the intake is not absorbed into the blood and stays in the gut, as a reserve against the early onset of illness. As illness begins, the body pulls in this "excess" to help fight the virus.

The idea behind dynamic flow is that the body is kept in a reduced (antioxidant) state, using high doses. There is always vitamin C available, to refresh the body and other antioxidants. Each vitamin C molecule (ascorbic acid) has two antioxidant electrons, which it can donate to protect the body. It then becomes oxidised to dehydroascorbate (DHA). This oxidized molecule is then excreted, so the body has gained two antioxidant electrons. The kidneys reabsorb vitamin C, but not DHA; the vitamin C molecule is absorbed, used up, and then the oxidized form is thrown out with the rubbish.

The effectiveness of vitamin C is not directly proportional to the dose; it is non-linear. There is a threshold above which vitamin C becomes highly effective. Below this level, the effect is small; above it, the effect is dramatic. The problem is that no-one can tell you in advance what intake of vitamin C you need. The solution is to take more - more than you think necessary, more than you consider reasonable. The mantra is dose, dose, dose.

Types of Vitamin C

Straightforward, low cost ascorbic acid is the preferred form of supplement. Vendors may try to sell you "better absorbed" forms with minerals or salts such as sodium, potassium or calcium ascorbate, and so on. These are irrelevant, if not counterproductive, for high intakes. It is worth noting the following:

Timing is more important than form. Two large doses of ascorbic acid taken a little time apart are better absorbed than a single dose of mineral ascorbate.
Mineral ascorbates are salts and do not carry the same number of antioxidant electrons. Ascorbic acid has two electrons to donate while a salt typically has only one. With high doses, the "improved" forms are thus only about half as effective. This is consistent with reports that mineral forms are correspondingly ineffective in combating illness.
Ascorbic acid is a weak acid, much weaker than the hydrochloric acid in the stomach. Mineral ascorbates may be better tolerated, as they make the stomach more alkaline than ascorbic acid. However, an alkaline stomach is not a good idea - there are reasons the body secretes hydrochloric acid into the stomach, including preventing infection. Furthermore, if you are coming down with a haemorrhagic viral infection, mild discomfort will not be something of great concern.
For high intakes, capsules of ascorbic acid are preferable to tablets. This is because tablets are packed with fillers and it is not wise to take massive doses of these chemicals. Check the ingredients - you want to take ascorbic acid and very little else. Bioflavonoids are alright, and the capsules may be made with gelatine or a vegetarian equivalent.
The cheapest way to take ascorbic acid is as powder, dissolved in water. If you do this, use a straw to avoid it getting on the tooth enamel, as it is slightly acidic. You will need a set of accurate electronic scales to monitor the dose. If you do not weigh it carefully, it will be difficult to keep close to bowel tolerance.
Intravenous Vitamin C

Ideally, infected people would be given a continuous intravenous (IV) infusion of massive doses of vitamin C (sodium ascorbate is preferred as ascorbic acid is irritant to veins).

People who are sufficiently ill will not be able to take vitamin C by mouth.
IV provides the highest possible blood levels
IV means continuous drip, not an injection (short half-life)
Unless you are a medical professional who can treat yourself and your family, or are exceptionally rich, IV ascorbate will not be an option in an Ebola outbreak.

Rectal Vitamin C

Rectal administration of sodium ascorbate is a method that can be used in emergencies, and in developing world circumstances, when IV is unavailable or unsuitable. Nurses can quickly be trained to mix 15-30 g of sodium ascorbate in 250-500 ml clean water, and give it by enema. It can be safely and effectively used in children. An enema also removes from the bowel material that may be challenging. This has been done successfully with aboriginal people in the Australian outback.

Liposomes

In healthy people, liposomes help the absorption of oral vitamin C; in some circumstances this is also true for sick people. However, we need to dispel some popular myths.

In a healthy person, higher blood levels (about 600 microM/L) can be achieved using liposomal vitamin C compared with standard ascorbic acid (about 250 microM/L). We were the first to demonstrate this fact experimentally.[vi] However, the two absorption methods are different and if both are used together the resultant plasma levels are additive (something like 600 + 250 = 850 microM/L). Since ascorbic acid is much cheaper than liposomal vitamin C, it is cost effective for a healthy person to start with ascorbic acid and top up with liposomes as required.

When a person becomes ill they can absorb massive doses of standard ascorbic acid, using the dynamic flow approach. So if you are sick, taking a gram of liposomal vitamin C instead of a gram of cheap ascorbic acid will provide little extra benefit. Both will be well absorbed , and the liposome contains sodium ascorbate which is less effective. Liposomes only provide added benefit once the sick person has approached bowel tolerance levels, using standard ascorbic acid.

Liposomal vitamin C is NOT more effective than IV for fighting acute infections. This suggestion is unscientific and unsupported by data. We prefer liposomes for chronic infections and cancer, but this does not extend to acute illness. There is also a lot of hype around the fact that liposomes can be absorbed directly into cells. Many liposomes are absorbed from the gut and pass into the liver, where they are stored and the vitamin C released. Liposomes may also float around in the bloodstream, lymph nodes, and so on, waiting to release their contents or be taken up by cells. But the cells that take up the liposomes are not necessarily those that are most in need of vitamin C. Moreover cells may suffer side effects; liposomes are basically nanotechnology and have additional theoretical issues.

Prevention

To have a reasonable chance of avoiding a major viral infection, a daily intake of at least 10 grams of ascorbic acid is needed. The idea is to start low, taking say 500 -1,000 mg four times a day. Build up the intake to close to bowel tolerance; increased wind and large soft stools will occur before diarrhea signals that bowel tolerance has been exceeded. At this stage, back off the dose a little, to a reasonably comfortable level.

At the first hint of an infection - feeling unwell, itchy throat, fatigue, and so on - take more ascorbic acid. If the hint of impending sickness is mild, take perhaps 5 grams every half hour or even more frequently. Anything more than a hint of infection, take as large a dose as you feel could be tolerated and follow this by taking 5 grams every half hour. The rule is to take as much as you can without going over the tolerated level: you will probably be taking too little, even though you are trying hard to take a massive dose.

If you are already in dynamic flow and want extra protection, then add liposomal vitamin C. Take it at the same intervals as the ascorbic acid; that is several times a day. The limit is once again bowel tolerance - take too much and it will give you loose stools. This will provide the maximum preventive effect, for the lowest cost.

Treatment

We assume that you are not a medical professional and do not have access to IV ascorbate. However, if IV sodium ascorbate is available, it should be given slowly and as continuously as possible. For children, enemas may be the most practical method (we hope to publish practical instructions for this soon). Medical professionals can deal with such things with little difficulty, but others may do more harm than good.

The first important thing is to start the treatment early. The longer a person waits after the initial symptoms, the less effective the treatment will be. Also if the illness is allowed to develop the sick person may become unable to take anything orally.

Once again, the idea is to get dynamic flow going with as much ascorbic acid as can be tolerated. In this case, the doses are massive. Five to ten grams every half hour, through the day, will provide 120 to 240 grams a day. Even at this high intake, the blood plasma levels may be low or undetectable; at most 250 microM/L will be achieved. So the question then becomes how much additional liposomal vitamin C the patient can tolerate.

A practical approach would be to start with 5 grams of ascorbic acid and a similar amount of liposomal vitamin C in very frequent doses. Remember the key is dose, dose, dose. More vitamin C!

How it Works

The mechanism of action of high dose vitamin C is known and understood. In normal healthy tissues it acts as an antioxidant. In other tissues, it generates hydrogen peroxide, the chemical that platinum blondes use to bleach their hair. This happens in sick and inflamed tissues, for example in a malignant tumour. The process is typically a form of Fenton reaction, generating free radicals. The oxidation and free radicals arising from the hydrogen peroxide kill bacteria and inactivate viruses. In other words, vitamin C acts as a targeted bleach and antiseptic.

Vitamin C is unique, because it has low toxicity and can be taken safely in massive amounts. Other antioxidants and supplements will not have a similar effect. Do not be confused and think that Echinacea, for example, will help. Yes, there may be supplements and herbs that provide a little immune system support, but this is Ebola we are talking about - get real!

Note, vitamin C is not some magical antitoxin; this idea is a metaphor. A disease such as Ebola is not caused by toxins that are inactivated by vitamin C. Free radicals are not toxins. Oxidants are not toxins. Vitamin C nearly always acts by transferring electrons, as an oxidant or antioxidant. It is just basic chemistry. Also, it does not matter if you have poor dental hygiene, this will hardly affect how massive intakes of vitamin C tackle an acute viral infection.

Interactions

Sugar interferes with the uptake of vitamin C. If you are using vitamin C to combat a viral infection do not eat any sugar or carbohydrates (long chain sugars) or the vitamin C will not be absorbed properly. We stress that this means no sugar and no carbs, at all.

Smoking releases enormous amounts of oxidants and free radicals into the bloodstream. The vitamin C will expend itself, trying to mop up the chemicals from the smoking. We have no moral objections to people smoking: it is a personal choice. However, smoking will hinder even massive doses of vitamin C from preventing infection. Once infected with Ebola, smoking will stop the vitamin C from keeping you alive.

It is sensible also to supplement with a little chelated magnesium, such as magnesium citrate, which helps overcome the (largely theoretical) risk of kidney stones.

The reaction that generates hydrogen peroxide in sick tissues can be enhanced a little by taking selenium with the vitamin C. A little caution is needed as too much selenium will cause diarrhoea, fatigue, garlic breath, and hair and nail loss; severe toxicity can have more severe effects but is hard to achieve. Methylselenocysteine is a less toxic form and this would be our choice. The normal intake is perhaps 100-200 micrograms (0.1-0.2 mg) a day; we would take 400 micrograms a day during an epidemic and up this to 1,000 micrograms (one milligram) a day, at the initial onset of symptoms. It is possible to go up to 3 mg for short periods, with medical supervision.

Other supplements may be synergistic with vitamin C. Alpha-lipoic acid can be taken at reasonably high levels reasonably safely. We would take up to a gram or two a day (1,000-2,000 mg) in the short term. Vitamin K also helps with blood clotting and is safe in the recommended amounts - we would get the highest dose vitamin K2 supplement available. Note vitamin K is contraindicated in those with clotting disease or those on blood thinners such as warfarin.

Contraindications

The only established side effects of ascorbate therapy are wind, loose bowels and chronic good health. There are some contraindications; people with kidney disease, iron overload disease, or glucose-6-phosphatase deficiency should not immediately take high doses of vitamin C. In the setting of an epidemic they can start as we recommend but should increase more cautiously, with appropriate medical monitoring.

Why Put This Out?

People need to know that vitamin C is an option for fighting Ebola, and how it works. There is a great deal of misinformation, particularly on the internet, both from vested interests and from "loonies". Moreover, in an Ebola epidemic vitamin C supplements may be hard to source.

This account is intended for intelligent adults, who can make their own rational decisions and take responsibility for their health. We strongly promote the idea that medicine should be based on rational patients, rather than authoritarian doctors. Doctors are there to provide the information for patients, to help them choose between available options. This is information only - what you decide to do with it is up to you.

In our opinion the use of vitamin C in Ebola is a no-brainer. Get the illness and, it is said, you have at best a 50-50 chance of surviving without vitamin C-based therapy. Corporate medicine has no effective treatment. Furthermore, if a drug were available, it would be untested and almost certainly unavailable to you, dear reader. Vitamin C is considered safe and should do no harm. The cost of treatment is low. The clinical reports of vitamin C in viral infection are that if you get the dose right, you will survive. Vitamin C is known experimentally to inactivate viruses. In the event, we hope people make rational decisions.

For further reading:

There are lots of other sources but these make a good fast start for a person beginning an investigation into the antiviral properties of vitamin C.

Hickey S., Saul A. (2008) Vitamin C: The Real Story, the Remarkable and Controversial Healing Factor, Basic Health. The book gives an easy readable account of the story of vitamin C.

Archive of the Journal or Orthomolecular Medicine. Decades worth of clinical observations and reports on vitamin C are available. http://www.orthomolecular.org/library/jom/index.shtml.

Pubmed http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed contains mostly abstracts of medical research papers. Unfortunately, most of these have been selected to exclude observations on high doses of vitamin C.

References:

i Cathcart R. (1984) Vitamin C in the treatment of Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS), Medical Hypothesis, 14(4), 423-433. http://www.mall-net.com/cathcart/aids.html

ii Brighthope I, Fitzgerald P. (1988) The AIDS Fighters, Keats.

iii Cathcart R. (1981) Vitamin C, Titration to Bowel Tolerance, Anascorbemia, and Acute Induced Scurvy, Medical Hypothesis, 7, 1359-1376. http://www.mall-net.com/cathcart/titrate.html http://www.doctoryourself.com/titration.html

iv Cathcart R. (1985) Vitamin C, the nontoxic, nonrate-limited antioxidant free radical scavenger, Medical Hypothesis, 18, 61-77. http://www.mall-net.com/cathcart/nonrate.html http://vitamincfoundation.org/www.orthomed.com/nonrate.htm

v Hickey D.S. Roberts H.J. Cathcart R.F. (2005) Dynamic Flow: A New Model for Ascorbate, J Orthomolecular Med, 20(4), 237.

vi Hickey S. Roberts H. and Miller N.J. (2008) Pharmacokinetics of oral ascorbate liposomes, J Nutritional Environmental Med, July, 10. 1080/13590840802305423.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:14:03 #134
45206 Pietverdriet
pi_144485557
quote:
Dat verhaal is even wat anders dan dat jij zegt. Dat 15% van de plattelandsbevolking van Gabon mogelijk immuun is, is wat anders dan dat bij mensen met een sterk immuun systeem het met een beetje koorts gedaan is.
Jij zei
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is niet de pest
En je komt met dat artikel als onderbouwing ervoor? Serieus?

[ Bericht 32% gewijzigd door Pietverdriet op 13-09-2014 15:28:17 ]
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:23:07 #135
45206 Pietverdriet
pi_144485859
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:10 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Heel serieuze bron ook, geen onderzoek maar een mening,
pi_144485954
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heel serieuze bron ook, geen onderzoek maar een mening,
Echt, ongelofelijk hoe groot die blok muur is voor je hoofd. Een wetenschappelijk studie een mening noemen(en dat is er maar 1 naast de 100 anderen), echt gooi je ego eens een keer opzij man en sta open voor mogelijkheden met een kritische houding. Hoe hoop jij ooit de definitie van waarheid te kennen, als je elk bron van informatie tegen een muur aan gooit. Als je een volle beker hebt, wat is dan de waarde van kennis voor jou? Kennis is oneindig.

Maar goed. Ieder zijn pad denk ik dan.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:28:42 #137
45206 Pietverdriet
pi_144486035
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:26 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Echt, ongelofelijk hoe groot die blok muur is voor je hoofd. Een wetenschappelijk studie een mening noemen(en dat is er maar 1 naast de 100 anderen), echt gooi je ego eens een keer opzij man en sta open voor mogelijkheden met een kritische houding. Hoe hoop jij ooit de definitie van waarheid te kennen, als je elk bron van informatie tegen een muur aan gooit. Als je een volle beker hebt, wat is dan de waarde van kennis voor jou? Kennis is oneindig.

Het is geen wetenschappelijke studie.
pi_144490658
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:26 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Ik ben het wel met Piet eens hoor. Het verhaal van de vitamine C als wondermiddel, hoe mooi ook geschreven, doet me een beetje kwakzalverig aan. WHO zegt:

quote:
Scientists do not fully understand why some Ebola patients recover and others succumb. Prior to the current outbreak, Ebola was considered a rare disease and clinical information is limited.

Some anecdotal case reports from the current outbreak in west Africa suggest that age and the presence of comorbidities are associated with a poor prognosis.
Het enige dat ze vermoeden is dat leeftijd en het hebben van andere aandoeningen je een slechte kans geven om ebola te overleven.

Dûh
  zaterdag 13 september 2014 @ 23:13:53 #139
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144501754
Laatste Frontline documentaire is behoorlijk interessant en shocking. Ze lopen mee bij een noodhospitaal van MSF waar dagelijks mensen dood gaan. Ze gaan op pad met medewerkers van de WHO die op zoek gaan naar besmette mensen, dit moeten zij doen zonder beschermende kledij omdat ze daarmee de lokale bewoners afschrikken. Maar ook zonder beschermende kledij rennen veel mensen weg als ze zien dat de WHO het dorp komt binnen rijden. Besmette mensen worden door de dorpelingen weg gehouden van de WHO, want anders moeten ze mee naar een quarantaine centrum en dat wordt gezien als een 100% kans op de dood. Bewoners van Kenema (3e stad van Sierra Leone) die een ziekenhuis aanvallen omdat er een of andere mafkees op de radio loopt te roepen dat Ebola een hoax is dat wordt gebruikt om het bloed van mensen stelen. Ze proberen de zieke Ebola patiënten uit het ziekenhuis te bevrijden.

Trailer:

Je kan de PBS site proberen maar daar krijg je waarschijnlijk de melding dat hij niet beschikbaar is in Nederland. Torrent: Frontline S32E14 , 480p en 720p staan online.
pi_144502286
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hoe kun je in hemelsnaam de grenzen in Zuid-Afrika op slot doen, vanwege een virus uitbraak in West-Afrika. Ter vergelijking, let even goed op, dat is hetzelfde als hier in Nederland de grenzen dicht doen omdat er, wait for it, in fucking Hong Kong iemand ziek is. Zie je nu in hoe belachelijk de uitspraak: in heel Afrika de grenzen dicht is??
Daar gaat het dan ook niet om in de letterlijke zin des woords
  zondag 14 september 2014 @ 01:57:00 #141
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144506213

quote:
MONROVIA, Liberia — The girl in the pink shirt lay motionless on a sidewalk, flat on her stomach, an orange drink next to her, unfinished. People gathered on the other side of the street, careful to keep their distance.

Dr. Mosoka Fallah waded in. Details about the girl spilled out of the crowd in a dizzying torrent, gaining urgency with the siren of an approaching ambulance. The girl’s mother had died, almost certainly of Ebola. So had three other relatives. The girl herself was sick. The girl’s aunt, unable to get help, had left her on the sidewalk in despair. Other family members may have been infected. Still others had fled across this city.

Dr. Fallah, 44, calmly instructed leaders of the neighborhood — known as Capitol Hill, previously untouched by Ebola — how to deal with the family and protect their community. He promised to return later that day, and send more help in the morning. His words quelled the crowd, for the moment.

“This is a horrific case,” he said as he walked away. “It could be the start of a big one right here. It’s a ticking time bomb.”

http://www.nytimes.com/2014/09/14/world/africa/ebola-liberia.html
pi_144506938
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Daar gaat het dan ook niet om in de letterlijke zin des woords
sure dude
pi_144507843
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:13 schreef YazooW het volgende:
Laatste Frontline documentaire is behoorlijk interessant en shocking. Ze lopen mee bij een noodhospitaal van MSF waar dagelijks mensen dood gaan. Ze gaan op pad met medewerkers van de WHO die op zoek gaan naar besmette mensen, dit moeten zij doen zonder beschermende kledij omdat ze daarmee de lokale bewoners afschrikken. Maar ook zonder beschermende kledij rennen veel mensen weg als ze zien dat de WHO het dorp komt binnen rijden. Besmette mensen worden door de dorpelingen weg gehouden van de WHO, want anders moeten ze mee naar een quarantaine centrum en dat wordt gezien als een 100% kans op de dood. Bewoners van Kenema (3e stad van Sierra Leone) die een ziekenhuis aanvallen omdat er een of andere mafkees op de radio loopt te roepen dat Ebola een hoax is dat wordt gebruikt om het bloed van mensen stelen. Ze proberen de zieke Ebola patiënten uit het ziekenhuis te bevrijden.

[ afbeelding ]

Trailer:

Je kan de PBS site proberen maar daar krijg je waarschijnlijk de melding dat hij niet beschikbaar is in Nederland. Torrent: Frontline S32E14 , 480p en 720p staan online.
Bepaalde mensen hier denken dat dit soort barbarij ook in Nederland kan gebeuren. :')
pi_144507917
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 02:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

sure dude
:')
  zondag 14 september 2014 @ 09:15:46 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144508361
Wiskundig model van een mogelijke verspreiding van Ebola. Uiteindelijk zit je alleen op Antartica en Madagascar goed.
The End Times are wild
pi_144508525
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:15 schreef LXIV het volgende:
Wiskundig model van een mogelijke verspreiding van Ebola. Uiteindelijk zit je alleen op Antartica en Madagascar goed.
Ik denk toch dat je in Nederland beter zit dan op madagascar. De fruit bats migreren ook over madagascar.

Overigens acht ik de kans op een of meerdere ebolagevallen in Nederland inmiddels vrij hoog, maar tot een uitbraak zal het niet leiden. Daarvoor is onze gezondheidszorg te goed.
pi_144508543
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 09:35 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je in Nederland beter zit dan op madagascar. De fruit bats migreren ook over madagascar.

Overigens acht ik de kans op een of meerdere ebolagevallen in Nederland inmiddels vrij hoog, maar tot een uitbraak zal het niet leiden. Daarvoor is onze gezondheidszorg te goed.
Aangezien er totaal geen maatregelen genomen worden om de verspreiding te beperken lijkt het inderdaad een kwestie van tijd.

Aan de andere kant, in dit model wordt waarschijnlijk geen rekening gehouden met een mogelijk medicijn, wat ergens in 2015 wel beschikbaar zal komen (voor het Westen dan) mocht de epidemie er dan nog steeds zijn.
pi_144508603
Dit model is nogal willekeurig gemaakt, dit zou ook mijn neefje met een kleurpotlood hebben kunnen maken.
  zondag 14 september 2014 @ 10:07:26 #149
56749 BlaZ
pi_144508817
quote:
IJsland en Groenland lijken me wel veilig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_144508975
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:37 schreef Devz het volgende:

[..]

Aangezien er totaal geen maatregelen genomen worden om de verspreiding te beperken lijkt het inderdaad een kwestie van tijd.

Aan de andere kant, in dit model wordt waarschijnlijk geen rekening gehouden met een mogelijk medicijn, wat ergens in 2015 wel beschikbaar zal komen (voor het Westen dan) mocht de epidemie er dan nog steeds zijn.
In Nederland hebben we wel te maken gehad met veel besmettelijkere ziektes, daarnaast word Ebola alleen via lichamelijk contact verspreid, als er gevallen in Nederland komen gaan we gewoon lichamelijk contact vermeiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_144509023
quote:
Madagaskar gooit natuurlijk weer de havens dicht voor de ziekte het land bereikt.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_144509155
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

In Nederland hebben we wel te maken gehad met veel besmettelijkere ziektes, daarnaast word Ebola alleen via lichamelijk contact verspreid, als er gevallen in Nederland komen gaan we gewoon lichamelijk contact vermeiden.
Ik neem aan dat ze er in dat model vanuit gaan dat de ziekte evolueert, anders kom je nooit aan zo'n globale verspreiding.
pi_144509313
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:40 schreef Devz het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze er in dat model vanuit gaan dat de ziekte evolueert, anders kom je nooit aan zo'n globale verspreiding.
Dan moet je meerdere scenario's schetsen. Kans dat dit
model totaal uit de lucht is gegrepen
  zondag 14 september 2014 @ 11:30:53 #154
323876 michaelmoore
pi_144509919
Ebola is gewoon een heel sterk virus, maar niet voor iedereen dodelijk , degenen die nu genezen zijn en terug gaan die zijn immuun voor Ebola

Men moet alle werkers daar inenten
pi_144510020
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:40 schreef Devz het volgende:

[..]

ik neem aan dat dit model bullshit is waarom zou Madagaskar bij dit scenario niet besmet worden en de rest van de wereld wel.
  zondag 14 september 2014 @ 11:43:43 #156
45206 Pietverdriet
pi_144510163
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
Ebola is gewoon een heel sterk virus, maar niet voor iedereen dodelijk , degenen die nu genezen zijn en terug gaan die zijn immuun voor Ebola

Men moet alle werkers daar inenten
Zo eenvoudig, dat jij geen directeur bent van het WHO is verbazingwekkend
  zondag 14 september 2014 @ 11:54:30 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144510321
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Inenten kan niet natuurlijk maar hij heeft wel een punt.

Mensen die ervan genezen moeten opgeroepen worden om te helpen in ziekenhuizen en dergelijke of de orde te handhaven.
  zondag 14 september 2014 @ 12:18:32 #158
323876 michaelmoore
pi_144510785
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee die weten dat ook wel , het is niet voor niets dat alle zorgers daar met spoed ingeënt worden, als die mensen ebola krijgen valt het fundament van de zorg ook weg
  zondag 14 september 2014 @ 12:20:08 #159
45206 Pietverdriet
pi_144510819
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee die weten dat ook wel , het is niet voor niets dat alle zorgers daar met spoed ingeënt worden, als die mensen ebola krijgen valt het fundament van de zorg ook weg
En waarmee ga je enten? Er is geen vaccin
pi_144510827
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waar moeten ze precies tegen worden ingeënt?
  zondag 14 september 2014 @ 12:21:25 #161
323876 michaelmoore
pi_144510852
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarmee ga je enten? Er is geen vaccin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ebola#Vaccinatie_en_medicatie
quote:
Er zijn geen gevallen bekend van personen die na het genezen van dit virus een tweede keer ziek zijn geworden. Gelet op het geringe aantal besmettingen per uitbraak is dat ook niet verwonderlijk. Het is hierdoor echter niet duidelijk of het menselijk immuunsysteem op termijn zichzelf afdoende tegen het virus kan beschermen zoals bij een gewone griep wel het geval is. Wel zijn gevallen beschreven van besmette personen die herstelden na bloedtransfusie met bloed van lotgenoten die eerder de ziekte hadden overleefd.[26]
  zondag 14 september 2014 @ 12:21:54 #162
323876 michaelmoore
pi_144510865
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar moeten ze precies tegen worden ingeënt?
tegen de hottentottenhoutwormziekte
pi_144510882
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tegen de hottentottenhoutwormziekte
Daar is net als bij ebola geen vaccin voor.
  zondag 14 september 2014 @ 12:22:52 #164
45206 Pietverdriet
pi_144510883
quote:
En weer heb je wat geroepen en kom je met een bron die over wat anders gaat
  zondag 14 september 2014 @ 12:31:01 #165
323876 michaelmoore
pi_144511076
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer heb je wat geroepen en kom je met een bron die over wat anders gaat
dit is de artikelkop
quote:
Ebola
Geneeskunde
Ebola of Ebola hemorragische koorts is een ernstige humane virusziekte veroorzaakt door het ebolavirus.
quote:
Er zijn geen gevallen bekend van personen die na het genezen van dit virus een tweede keer ziek zijn geworden
  zondag 14 september 2014 @ 12:32:32 #166
45206 Pietverdriet
pi_144511110
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dit is de artikelkop

[..]

[..]

En?
Er is geen vaccin
pi_144511117
Wellicht kun je beter even je roes gaan uitslapen, want aan dit geraaskal heeft niemand iets.
  zondag 14 september 2014 @ 12:33:03 #168
323876 michaelmoore
pi_144511128
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En?
Er is geen vaccin
quote:
Er zijn geen gevallen bekend van personen die na het genezen van dit virus een tweede keer ziek zijn geworden
  zondag 14 september 2014 @ 12:33:57 #169
45206 Pietverdriet
pi_144511148
Goed, dit heeft verder geen zin
pi_144511304
Er is potentie voor een vaccin. Maar dit is al net zo uit de lucht gegrepen als al die rampmodellen en paniekartikelen
pi_144511309
Wauw. Dit was best raar.

Maar goed, OT:

Ik verwacht al tijden dat de stijgende lijnen van besmettingen en sterfgevallen zullen afvlakken, maar het tegenovergestelde gebeurt.
pi_144511390
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Jigzoz het volgende:
Wauw. Dit was best raar.

Maar goed, OT:

Ik verwacht al tijden dat de stijgende lijnen van besmettingen en sterfgevallen zullen afvlakken, maar het tegenovergestelde gebeurt.
Er zijn nog meer dan voldoende inwoners over in ebolalanden dus voldoende potentieel voor nog wat groei in casussen en doden
  zondag 14 september 2014 @ 12:43:02 #173
323876 michaelmoore
pi_144511412
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 12:42 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Er zijn nog meer dan voldoende inwoners over in ebolalanden dus voldoende potentieel voor nog wat groei in casussen en doden
De Afrikaanse bevolking is jong en erg sterk
  zondag 14 september 2014 @ 12:45:11 #174
45206 Pietverdriet
pi_144511455
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Jigzoz het volgende:
Wauw. Dit was best raar.

Maar goed, OT:

Denk dat het nog een tijd lang exponentieel blijft toenemen. We zullen blij mogen zijn als het niet in de ghetto's van Azie of Zuidamerika terecht komt.
pi_144511580
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Afrikaanse bevolking is jong en erg sterk
Dus? Slechte voorlichting en scholing, falende overheid en slechte hygiëne is het zand in de raderen
pi_144511707
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat het nog een tijd lang exponentieel blijft toenemen. We zullen blij mogen zijn als het niet in de ghetto's van Azie of Zuidamerika terecht komt.
Even van Wiki gejat:

quote:
As of September 12, 2014 ... the best-fit regression analysis of the disease progression (number of cases) is showing a 2.15% per day increase, with R² of 0.975 (which is a very strong correlation, in statistical terms). This equates to +16% increases in cases expected per week, +89% increases expected month-over-month, and +590% increase in cases per 91 day season. The visual evidence for the exponential form being the best curve fit is seen in the logarithmic scale graph, below. It is nearly a straight-line in the upward direction.
Deze uitbraak duurt nu ongeveer een half jaar, dus een maand of drie voortgang op deze besmettingssnelheid is helemaal niet irreëel, maar een half of heel jaar ook niet. In dat geval zou je op zo'n 30.000 tot een ruim miljoen geregistreerde slachtoffers komen. En dan ga ik ervan uit dat het daarna stopt en die gedachte is natuurlijk veel te optimistisch.
  zondag 14 september 2014 @ 12:57:26 #177
45206 Pietverdriet
pi_144511774
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Even van Wiki gejat:

[..]

Deze uitbraak duurt nu ongeveer een half jaar, dus een maand of drie voortgang op deze besmettingssnelheid is helemaal niet irreëel, maar een half of heel jaar ook niet. In dat geval zou je op zo'n 30.000 tot een ruim miljoen geregistreerde slachtoffers komen. En dan ga ik ervan uit dat het daarna stopt en die gedachte is natuurlijk veel te optimistisch.
Ik denk dat het aantal geregistreerde besmettingsgevallen achter loopt op de werkelijke besmettingen, puur uit de logistieke problemen, en dat dit verder uit elkaar zal gaan lopen puur omdat de zaak uit de klauwen is gelopen.
pi_144511827
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat het aantal geregistreerde besmettingsgevallen achter loopt op de werkelijke besmettingen, puur uit de logistieke problemen, en dat dit verder uit elkaar zal gaan lopen puur omdat de zaak uit de klauwen is gelopen.
Dat is duidelijk ja. Achteraf zal pas duidelijk worden hoe erg het nu al is.
  zondag 14 september 2014 @ 13:08:15 #179
323876 michaelmoore
pi_144512048
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 12:49 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Dus? Slechte voorlichting en scholing, falende overheid en slechte hygiëne is het zand in de raderen
klopt,
en smerig geld in veel landen dat soms 30 keer per dag van handen wisselt

http://www.nairaland.com/(...)es-accelerate-spread

quote:
Ebola is spread by direct contact with bodily fluids of carriers of the virus, including sweat. shocked shocked
We all know how market women tie the notes in their wrappers and tuck it close next to their skin to prevent pick pockets.
People lick or spit on their fingers to count money.
I believe naira carries the spit of millions of Nigerians. Don't even think of those who pick thier noses, butchers and suya sellers who cut their fingers and you see blood stains on the monet, etc. You can add to the list
.

Het erge is ook dat als je daar in West-Afrika bent iedereen , werkelijk iedereen de hele dag je hand wil schudden en dan hebben ze vaak van die natte handjes
dus de hele dag loop je de handen te ontsmetten

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 14-09-2014 18:27:45 ]
pi_144513074
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt,
en smerig geld in veel landen dat soms 30 keer per dag van handen wisselt

http://www.nairaland.com/(...)es-accelerate-spread

[..]

.

Het erge is ook dat als je daar in West-Afrika bent iedereen , werkelijk iedereen de hele je hand wil schudden en dan hebben ze vaak van die natte handjes
dus de hele dag loop je de handen te ontsmetten

Daar kunnen ze wel wat islam gebruiken dan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_144514284
Uitstekende bron ook.
  zondag 14 september 2014 @ 16:16:58 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144517276
het ebolavirus kan buiten het lichaam zeker wel 3-4 dagen tot een week overleven, volgens mij zelfs in opgedroogd zweet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 september 2014 @ 17:45:25 #183
345170 Roger_Epiales
pi_144519901
quote:
Ebola: Cuba spelt het rijke Westen de les
Terwijl rijke landen als België niet in staat blijkt enig initiatief te nemen om medici te zenden om ebola te gaan bestrijden, zendt het kleine en arme Cuba 165 gezondheidswerkers onder wie 62 dokters naar West-Afrika. Daarmee verdubbelen ze meteen het aanwezige buitenlandse personeel! (…)
http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2014/09/13/ebola-cuba-spelt-het-rijke-westen-de-les
Feel free to insult me.
  zondag 14 september 2014 @ 18:05:52 #184
38496 Perrin
pi_144520594
  zondag 14 september 2014 @ 22:05:38 #185
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144532626
Terwijl Havana half uit elkaar valt van ellende hebben ze de medische zorg in Cuba aardig op orde. Zo ligt net buiten Havana, voorbij de haven voor de buitenlanders, de grootste medische school van de wereld waar zo'n 20.000 studenten van over de hele wereld studeren. De inmiddels overleden Hugo Chavez liet zich ook altijd verzorgen in Cuba, niet om zijn grote vriend Castro te pleasen maar omdat hij daar gewoon de beste zorg kon krijgen.
pi_144533261
Iemand ook contagion aan het kijken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_144534688
Outbreak is net begonnen op Net5 *O*
  zondag 14 september 2014 @ 23:03:23 #188
431144 Teydelyk
pi_144535875
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:05 schreef YazooW het volgende:
Terwijl Havana half uit elkaar valt van ellende hebben ze de medische zorg in Cuba aardig op orde. Zo ligt net buiten Havana, voorbij de haven voor de buitenlanders, de grootste medische school van de wereld waar zo'n 20.000 studenten van over de hele wereld studeren. De inmiddels overleden Hugo Chavez liet zich ook altijd verzorgen in Cuba, niet om zijn grote vriend Castro te pleasen maar omdat hij daar gewoon de beste zorg kon krijgen.
Haha
pi_144536337
Maar dat is toch gelijk de oplossing als de who nu iedereen die geneest inhuurt om in ieder geval voor eten en drinken te zorgen bij slachtoffers. Dat is de beste ontwikkelingshulp die de getroffen mensen kunnen krijgen, mits ze het aankunnen.
  zondag 14 september 2014 @ 23:36:12 #190
345170 Roger_Epiales
pi_144537295
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Outbreak is net begonnen op Net5 *O*
Ja, mooie planning.
Die film uitzenden op de avond dat die twee artsen in Nederland aankomen.
Feel free to insult me.
  maandag 15 september 2014 @ 06:18:58 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144541215
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:05 schreef YazooW het volgende:
Kan me een docu herinneren over Amerikanen die (illegaal?) naar Cuba reizen om daar zorg te krijgen. 10 keer zo goedkoop als in Amerika, en inderdaad net zo goed.
pi_144542413
Dat was sicko van michael moore. Het waren mensen die ziek waren geworden van de rotzooi die ze op 9/11 hadden ingeademt. Op guantanoma bay kregen ze geen hulp wel op het vaste land.
pi_144543459
Ik vond dit ook wel een interessant artikel, van een collega van mijn vrouw:

Is Ebola een SOA?
http://www.seksoa.nl/nieuws/is-ebola-een-soa/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144544859
quote:
3s.gif Op zondag 14 september 2014 16:16 schreef Re het volgende:
het ebolavirus kan buiten het lichaam zeker wel 3-4 dagen tot een week overleven, volgens mij zelfs in opgedroogd zweet
Getsie.
pi_144545411
Het idealistische beeld van Cubaanse liefdadigheid is ook een stuk romantischer dan het in werkelijkheid is:

quote:
The supply of physicians came to exceed the domestic market. Moreover, Cuban doctors work on much lower salaries than local doctors. A Guatemalan doctor noted, "No one's going to work in the mountains for a salary of $400," the salary for which Cuban doctors work.[62] The $400 is 16 times the doctor's salary in Cuba - allowing Cuban doctors to buy refrigerators, stereos and other items that they couldn't afford in Cuba.[62] Cuba's missions in 68 countries are manned by 25,000 Cuban doctors, and medical teams have worked in crisis such as the South Asian Tsunami and the 2005 Kashmir earthquake.[63] Nearly 2,000 Cuban doctors are currently working in Africa in countries including South Africa, Gambia, Guinea Bissau and Mali.[64] Since the Chernobyl nuclear plant exploded in 1986, more than 20,000 children from Ukraine, Belarus and Russia have traveled to Cuba for treatment of radiation sickness and psychologically based problems associated with the radiation disaster.[65] In response to the 2005 Hurricane Katrina disaster, Castro offered to send a "brigade" of 1,500 doctors to the U.S. to provide humanitarian aid, but was never accepted.[66]
wiki
  maandag 15 september 2014 @ 12:00:04 #196
45206 Pietverdriet
pi_144545631
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:52 schreef Monolith het volgende:
Het idealistische beeld van Cubaanse liefdadigheid is ook een stuk romantischer dan het in werkelijkheid is:

[..]

wiki
Tja, de buitenlandse patiënt betaald wellicht minder, maar een flink deel van de rekening komt bij de cubanen terecht. De Arts verdient geen ruk, de Cubanen zijn de dupe van het systeem. Een taxirijder of hotelkelner verdient meer. Het uitzenden van artsen door Cuba doet mij een beetje denken aan die noord koreanen die in Siberie hout hakken
pi_144546782
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, de buitenlandse patiënt betaald wellicht minder, maar een flink deel van de rekening komt bij de cubanen terecht. De Arts verdient geen ruk, de Cubanen zijn de dupe van het systeem. Een taxirijder of hotelkelner verdient meer. Het uitzenden van artsen door Cuba doet mij een beetje denken aan die noord koreanen die in Siberie hout hakken
Welke rekening? Hoezo de dupe?
pi_144546937
Architecten en systeembeheerders uit polen sjouwen hier dozen in een fabriek omdat het meer verdient. Ik vind het niet vreemd dat die doktoren naar het buitenland gaan het is naast toerisme een van de weinige manieren om geld in het laatje te krijgen voor cuba.
  maandag 15 september 2014 @ 12:59:36 #199
45206 Pietverdriet
pi_144547106
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:52 schreef thesiren.nl het volgende:
Architecten en systeembeheerders uit polen sjouwen hier dozen in een fabriek omdat het meer verdient. Ik vind het niet vreemd dat die doktoren naar het buitenland gaan het is naast toerisme een van de weinige manieren om geld in het laatje te krijgen voor cuba.
Horigheid heet dat
pi_144547433
:') het wordt steeds erger, Piet
pi_144550456
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:26 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Madagaskar gooit natuurlijk weer de havens dicht voor de ziekte het land bereikt.
Leuke game.
pi_144553425
quote:
The Mathematics of Ebola Trigger Stark Warnings: Act Now or Regret It

The Ebola epidemic in Africa has continued to expand since I last wrote about it, and as of a week ago, has accounted for more than 4,200 cases and 2,200 deaths in five countries: Guinea, Liberia, Nigeria, Senegal and Sierra Leone. That is extraordinary: Since the virus was discovered, no Ebola outbreak’s toll has risen above several hundred cases. This now truly is a type of epidemic that the world has never seen before. In light of that, several articles were published recently that are very worth reading.

The most arresting is a piece published last week in the journal Eurosurveillance, which is the peer-reviewed publication of the European Centre for Disease Prevention and Control (the EU’s Stockholm-based version of the US CDC). The piece is an attempt to assess mathematically how the epidemic is growing, by using case reports to determine the “reproductive number.” (Note for non-epidemiology geeks: The basic reproductive number — usually shorted to R0 or “R-nought” — expresses how many cases of disease are likely to be caused by any one infected person. An R0 of less than 1 means an outbreak will die out; an R0 of more than 1 means an outbreak can be expected to increase. If you saw the movie Contagion, this is what Kate Winslet stood up and wrote on a whiteboard early in the film.)

The Eurosurveillance paper, by two researchers from the University of Tokyo and Arizona State University, attempts to derive what the reproductive rate has been in Guinea, Liberia and Sierra Leone. (Note for actual epidemiology geeks: The calculation is for the effective reproductive number, pegged to a point in time, hence actually Rt.) They come up with an R of at least 1, and in some cases 2; that is, at certain points, sick persons have caused disease in two others.

You can see how that could quickly get out of hand, and in fact, that is what the researchers predict. Here is their stop-you-in-your-tracks assessment:

In a worst-case hypothetical scenario, should the outbreak continue with recent trends, the case burden could gain an additional 77,181 to 277,124 cases by the end of 2014.

That is a jaw-dropping number.

What should we do with information like this? At the end of last week, two public health experts published warnings that we need to act urgently in response.

First, Dr. Richard E. Besser: He is now the chief health editor of ABC News, but earlier was acting director of the US CDC, including during the 2009-10 pandemic of H1N1 flu; so, someone who understands what it takes to stand up a public-health response to an epidemic. In his piece in the Washington Post, “The world yawns as Ebola takes hold in West Africa,” he says bluntly: “I don’t think the world is getting the message.”

He goes on:
The level of response to the Ebola outbreak is totally inadequate. At the CDC, we learned that a military-style response during a major health crisis saves lives…

We need to establish large field hospitals staffed by Americans to treat the sick. We need to implement infection-control practices to save the lives of health-care providers. We need to staff burial teams to curb disease transmission at funerals. We need to implement systems to detect new flare-ups that can be quickly extinguished. A few thousand U.S. troops could provide the support that is so desperately needed.

Aid ought to be provided on humanitarian grounds alone, he argues — but if that isn’t adequate rationale, he adds that aid offered now could protect us in the West from the non-medical effects of Ebola’s continuing to spread: “Epidemics destabilize governments, and many governments in West Africa have a very short history of stability. U.S. aid would improve global security.”

Should we really be concerned about the global effect of this Ebola epidemic? In the New York Times, Dr. Michael T. Osterholm of the University of Minnesota* — an epidemiologist and federal advisor famous for inadvertently predicting the 2001 anthrax attacks — says yes, we should. In “What We’re Afraid to Say About Ebola,” he warns: “The Ebola epidemic in West Africa has the potential to alter history as much as any plague has ever done.”

He goes on:

There are two possible future chapters to this story that should keep us up at night.

The first possibility is that the Ebola virus spreads from West Africa to megacities in other regions of the developing world. This outbreak is very different from the 19 that have occurred in Africa over the past 40 years. It is much easier to control Ebola infections in isolated villages. But there has been a 300 percent increase in Africa’s population over the last four decades, much of it in large city slums…

The second possibility is one that virologists are loath to discuss openly but are definitely considering in private: that an Ebola virus could mutate to become transmissible through the air… viruses like Ebola are notoriously sloppy in replicating, meaning the virus entering one person may be genetically different from the virus entering the next. The current Ebola virus’s hyper-evolution is unprecedented; there has been more human-to-human transmission in the past four months than most likely occurred in the last 500 to 1,000 years. Each new infection represents trillions of throws of the genetic dice.

Like Besser, Osterholm says that the speed, size and organization of the response that is needed demands a governmental investment, but he looks beyond the US government alone:

We need someone to take over the position of “command and control.” The United Nations is the only international organization that can direct the immense amount of medical, public health and humanitarian aid that must come from many different countries and nongovernmental groups to smother this epidemic. Thus far it has played at best a collaborating role, and with everyone in charge, no one is in charge.

A Security Council resolution could give the United Nations total responsibility for controlling the outbreak, while respecting West African nations’ sovereignty as much as possible. The United Nations could, for instance, secure aircraft and landing rights…

The United Nations should provide whatever number of beds are needed; the World Health Organization has recommended 1,500, but we may need thousands more. It should also coordinate the recruitment and training around the world of medical and nursing staff, in particular by bringing in local residents who have survived Ebola, and are no longer at risk of infection. Many countries are pledging medical resources, but donations will not result in an effective treatment system if no single group is responsible for coordinating them.

Wired
  maandag 15 september 2014 @ 16:17:29 #203
45206 Pietverdriet
pi_144553472
Het loopt niet uit de hand, dat is een maand geleden al gebeurd
pi_144553578
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Het loopt niet uit de hand, dat is een maand geleden al gebeurd
Dat hangt af van je definitie van 'uit de hand lopen' natuurlijk. Volgens Jean-Marie Le Pen zijn we mooi onderweg bijvoorbeeld.
  maandag 15 september 2014 @ 16:24:48 #205
45206 Pietverdriet
pi_144553710
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat hangt af van je definitie van 'uit de hand lopen' natuurlijk. Volgens Jean-Marie Le Pen zijn we mooi onderweg bijvoorbeeld.
uit de hand lopen is in mijn opvatting het punt waarbij het te laat is om escalatie te voorkomen. Denk dat dit geweest is, het aantal besmettingen nu zo snel stijgt dat je ze niet meer kan isoleren en behandelen.
pi_144554787
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

uit de hand lopen is in mijn opvatting het punt waarbij het te laat is om escalatie te voorkomen. Denk dat dit geweest is, het aantal besmettingen nu zo snel stijgt dat je ze niet meer kan isoleren en behandelen.
Het is nog steeds te isoleren, alleen wordt je isolatiegebied steeds groter. Grenzen dicht en geen vliegverkeer van/naar Ebola landen en het vuur dooft vanzelf. Maar ja daar willen ze toch niet aan.
pi_144554945
Vooral in Liberia loopt het helemaal uit de hand, daar zijn nu evenveel gevallen als in alle andere landen samen.

Liberia:

08 Jul 2014, 142 besmettingen
09 Aug 2014, 599 besmettingen, een stijging met 320% in 1 maand
10 Sep 2014, 2415 besmettingen, een stijging met 300% in 1 maand

Guinee, Sierra Leone, Nigeria, Senegal samen:

08 Jul 2014, 746 besmettingen
09 Aug 2014, 1249 besmettingen, een stijging met 67% in 1 maand
10 Sep 2014, 2431 besmettingen, een stijging met 95% in 1 maand

Totaal:
10 Sept 2014, 4846 besmettingen

wiki

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 15-09-2014 17:16:40 ]
pi_144555466
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is nog een kans om de ziekte terug te dringen, maar dan moet die wel nu gegrepen worden.

Wat de afgelopen weken duidelijk is geworden is dat we de ziekte (voorlopig) in de drie landen hebben kunnen houden. De twee flares in Nigeria en Senegal lijken redelijk goed te zijn gedoofd. De awareness is over de hele wereld bovendien erg hoog, maar dat houden we natuurlijk geen vijf jaar vol.

Wat nodig is is wat het eerste artikel zegt: een militair georiënteerde aanpak. Noodhospitaals voor de zieken. Militaire tucht bij het verzorgen en begraven. En militairen die opduikende flares opzoeken en meenemen. Ook al wil de betreffende persoon niet. Samen met de veranderende mentaliteit (mensen schudden geen handen meer, gaan niet meer met het ov of taxi, gebruiken geen openbaar toilet meer, eten niet meer bij kraampjes) moet de epidemie binnen een jaar uitgedoofd kunnen worden. Maar dan moeten ze wel nu ingrijpen.
pi_144555598
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:06 schreef Devz het volgende:

[..]

Het is nog steeds te isoleren, alleen wordt je isolatiegebied steeds groter. Grenzen dicht en geen vliegverkeer van/naar Ebola landen en het vuur dooft vanzelf. Maar ja daar willen ze toch niet aan.
Is al het geval. Alle grensposten zijn dicht en er vliegt vrij weinig meer die kant op. Verder is er een aantal Afrikaanse landen die hun burgers verbiedt om die kant op te gaan. Of mensen uit die gebieden op te nemen.
  maandag 15 september 2014 @ 20:58:17 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144564079
Het is onmogelijk om die grenzen dicht te houden. Daarvoor zijn ze te lang en onoverzichtelijk.
Als de mensen in Liberia in de gaten krijgen dat ze in een death-pit zitten, zullen ze er alles aan doen om het gebied te ontvluchten.
The End Times are wild
pi_144573016
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:58 schreef LXIV het volgende:
Het is onmogelijk om die grenzen dicht te houden. Daarvoor zijn ze te lang en onoverzichtelijk.
Als de mensen in Liberia in de gaten krijgen dat ze in een death-pit zitten, zullen ze er alles aan doen om het gebied te ontvluchten.
Met de nuance dat een ebolapatient niet in staat is actief gebieden te ontvluchten.
pi_144574782
Mensen die geinfecteerd zijn hebben ruim de tijd om te vluchten de incubatie tijd kan 1 of 2 weken zijn, je hebt dan ook nog geen koorts en bent ook nog niet besmettelijk. Tijd zat om te vluchten dus.
pi_144574925
Zijn er cijfers over het besmettingen van ebola en het aantal inwoners van dat land? 4000 besmettingen hoeft niet zoveel te betekenen in een Afrikaans land met miljoenen inwoners
pi_144575066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zijn er cijfers over het besmettingen van ebola en het aantal inwoners van dat land? 4000 besmettingen hoeft niet zoveel te betekenen in een Afrikaans land met miljoenen inwoners
Luiaard, kijk gewoon op Wikipedia voor het aantal inwoners. Bovendien is 4000 besmettingen net zoveel in Gambia als dat is in China.
pi_144575075
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:11 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Luiaard, kijk gewoon op Wikipedia voor het aantal inwoners (welk land bedoel je van de 3?). Bovendien is 4000 besmettingen net zoveel in Gambia als dat is in China.
pi_144575156
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:11 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Luiaard, kijk gewoon op Wikipedia voor het aantal inwoners. Bovendien is 4000 besmettingen net zoveel in Gambia als dat is in China.
Ik zit nu te poepen en ik heb gister pittig gegeten dus het is best wel branderig nu.
#firstworldproblems
  dinsdag 16 september 2014 @ 04:56:35 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144576154
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:45 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Met de nuance dat een ebolapatient niet in staat is actief gebieden te ontvluchten.
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:45 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

En mensen die vrijwel zeker weten dat ze dood gaan kunnen ook vrij irrationeel handelen. Sommige zullen bijvoorbeeld hun familie willen zien, zelfs als dat betekend dat ze andere in gevaar brengen.
pi_144576214
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 04:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[..]

En mensen die vrijwel zeker weten dat ze dood gaan kunnen ook vrij irrationeel handelen. Sommige zullen bijvoorbeeld hun familie willen zien, zelfs als dat betekend dat ze andere in gevaar brengen.
Maar volgens de mensen hier doen alleen Afrikanen dat.
  dinsdag 16 september 2014 @ 06:11:25 #219
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144576222
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 06:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Maar volgens de mensen hier doen alleen Afrikanen dat.
Dat komt omdat Nederlanders zelden in een benarde situatie zitten. Ik merk al bij hele kleine dingen, zoals wat ongeduld aan een kassa, dat Nederlanders net zo in elkaar zitten. Nederlanders hebben allemaal een enorm ego en iedereen zal voor zichzelf denken hoor, als hier de pleuris uitbreekt.

Ook bij de bios een tijdje terug. Een gozer dringt voor een vriendin van een korpsbal, en meteen is het heisa want nu moeten ze 1 minuut langer wachten. (niet dat ik voordringen wil goed praten, maar als mensen in zo'n simpele situatie al zo reageren...)

Juist omdat wij het zo goed hebben zullen we des te harder reageren in een situatie waar we onbekend mee zijn.
  dinsdag 16 september 2014 @ 06:16:17 #220
45206 Pietverdriet
pi_144576234
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
In de tijd dat je deze post hebt geschreven had je het mbv wiki uit kunnen zoeken
pi_144576469
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 06:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat komt omdat Nederlanders zelden in een benarde situatie zitten. Ik merk al bij hele kleine dingen, zoals wat ongeduld aan een kassa, dat Nederlanders net zo in elkaar zitten. Nederlanders hebben allemaal een enorm ego en iedereen zal voor zichzelf denken hoor, als hier de pleuris uitbreekt.

Ook bij de bios een tijdje terug. Een gozer dringt voor een vriendin van een korpsbal, en meteen is het heisa want nu moeten ze 1 minuut langer wachten. (niet dat ik voordringen wil goed praten, maar als mensen in zo'n simpele situatie al zo reageren...)

Juist omdat wij het zo goed hebben zullen we des te harder reageren in een situatie waar we onbekend mee zijn.
Dat gedrag is niet voorbehouden aan Nederlanders. Ik denk dat wij ook mensen op straat weg zouden laten rotten omdat we bang zijn dat ze ziek zijn. Menselijke natuur enzo. Het is makkelijk om iets te veroordelen waar je waarschijnlijk zelf nooit mee te maken krijgt.

Dikke kans dat ik op straat ook met een hele grote boog om mensen heen zou lopen die mij zouden kunnen besmetten. Of ze nou liggen te creperen op straat of niet.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:52:51 #222
345170 Roger_Epiales
pi_144576673
quote:
3000 militairen VS naar ebolagebied
De Verenigde Staten sturen 3000 militairen naar West-Afrika om de regio te helpen in de strijd tegen ebola. President Obama presenteert volgens Amerikaanse overheidsfunctionarissen vandaag een plan om het virus te bestrijden.

De militairen gaan medische en logistieke hulp verlenen aan de overbelaste medische sector in de getroffen landen. Er komen meer ziekenhuisbedden, zodat meer patiënten geholpen en in quarantaine geplaatst kunnen worden.

Het plan is een reactie op de roep uit de regio en van hulporganisaties om een grotere rol van de VS in de strijd tegen het virus, waaraan in West-Afrika al zeker 2300 mensen zijn overleden.

1700 bedden
Volgens het plan moeten er per week 500 gezondheidszorgmedewerkers worden opgeleid. Ook wil de VS zeventien centra met elke honderd bedden inrichten.

Honderdduizenden huishoudens krijgen medische pakketten en er komt een voorlichtingscampagne die de lokale bevolking moet leren hoe om te gaan met patiënten.

In Monrovia, de hoofdstad van Liberia, wordt een hoofdkwartier ingericht waar de internationale hulp gecoördineerd wordt.
http://nos.nl/artikel/698745-3000-militairen-vs-naar-ebolagebied.html
Feel free to insult me.
pi_144580160
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 04:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[..]

Zeker. Mensen zijn mensen. Maar dan moeten ze wel fit genoeg zijn om ook daadwerkelijk te handelen. Degenen die er doorheen komen worden opgevangen in het goed georganiseerde gebied, waar het mogelijk is om quarantaines adequaat uit te voeren.
pi_144583447
Het is een MANMADE virus, ontworpen en uitgewerkt in een Amerikaans lab.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:03:31 #225
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_144583695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:56 schreef firefly3 het volgende:
BNW is hier: Brave New World
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:08:57 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144583883
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:56 schreef firefly3 het volgende:
Wil het best geloven hoor, mits er goed bewijs is. En... dat is er niet? Maar naast bewijs kan ik ook geen argumenten bedenken waarom het gemaakt zou zijn.

Ebola komt ook al vrij lang voor. Dit is niet de eerste uitbraak en ook niet het ergste virus wat er ronddwaalt.

Anyway, het duurt lang deze keer voor nieuwe cijfers. Meestal 3 a 4 dagen...
pi_144585817
quote:
Kan een gemuteerd ebolavirus zich via de lucht verspreiden?

Wat als het ebolavirus muteert en zich over de hele wereld verspreidt? Michael T. Osterholm, directeur van het Center for Infectious Disease Research and Policy aan de Universiteit van Minnesota, vroeg zich in The New York Times af of dokters iets verzwijgen. "Onzin en naast de kwestie", klonk het meteen.

De ebola-uitbraak maakte in West-Afrika al meer dan 2.400 dodelijke slachtoffers, en het virus lijkt nog niet meteen onder controle. Die situatie zet de deur wagenwijd open voor allerlei doemscenario's.

Het huidige ebolavirus is enkel overdraagbaar via direct contact met 'lichaamssappen' van een patiënt. Een gemuteerde versie zou je plots ook ziek kunnen maken door gewoon dezelfde lucht in te ademen. In dat geval kan de ziekte met het vliegtuig de wereld rondreizen en moeten we volgens experts rekenen op een dodentol van 1,2 miljoen.

"Waarom zijn de bevoegde instanties zo bang om dat te bespreken?" schrijft Osterholm in The New York Times. "Het gevaar is reëel, en als we het negeren, is de wereld niet voorbereid op de epidemie."

Heel onwaarschijnlijk
Een dergelijk scenario is mogelijk, maar heel onwaarschijnlijk, stelde het National Insitute of Allergy and Infectious Diseases meteen gerust. "Wat veel waarschijnlijker is, is dat de situatie nog verder uit de hand loopt als we niet snel op grotere schaal ingrijpen."

Maar van een verzwegen doemscenario zou er dus geen sprake zijn. "Een dergelijke mutatie zou erg ongewoon zijn", bevestigt ook dokter Scott Gottlieb in het Amerikaanse tijdschrift Forbes. "Bij de 23 bekende virussen die mensen ernstig ziek kunnen maken, is er niet één mutatie bekend die de manier van infectie verandert."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ht-verspreiden.dhtml
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_144586014
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wil het best geloven hoor, mits er goed bewijs is. En... dat is er niet? Maar naast bewijs kan ik ook geen argumenten bedenken waarom het gemaakt zou zijn.

Ebola komt ook al vrij lang voor. Dit is niet de eerste uitbraak en ook niet het ergste virus wat er ronddwaalt.

Anyway, het duurt lang deze keer voor nieuwe cijfers. Meestal 3 a 4 dagen...
HIV is ook altijd man-made, niet-bestaand of veroorzaakt doordat mensen zonodig moesten neuken met apen. Welke van de drie waar is hangt af van welke samenzweringstheorie je aanhangt; Bilderberg, Big Pharma of Christenfundamentalisme.
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:38:20 #229
56749 BlaZ
pi_144586539
Weet iemand waarom de mortaliteit van de ziekte zoveel lager is in Sierra Leone?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_144588546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:38 schreef BlaZ het volgende:
Weet iemand waarom de mortaliteit van de ziekte zoveel lager is in Sierra Leone?
Betere voorlichting en gezondheidszorg gok ik?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_144588927
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:38 schreef BlaZ het volgende:
Naar het schijnt omdat het daar pas later gekomen is.
quote:
It will take a few weeks until we see the outcome of a wave of new cases like this one," Neuman said. "(The) Ebola fatality rates look particularly low in Sierra Leone at the moment compared to Guinea, because the virus only recently arrived.
Reuters

Een iets uitgebreider artikel in Science news:
quote:
How deadly is Ebola? Statistical challenges may be inflating survival rate

The Ebola virus that is causing the raging epidemic in West Africa is famously lethal. In previous outbreaks it has killed as many as 90% of the people it infects. That’s why the figures in World Health Organization’s (WHO’s) latest “Situation Report” look like they might be a rare glimmer of good news. Although the rate of infections is picking up speed at an alarming rate, the report says the fatality rate is 53% overall, ranging from 64% in Guinea to just 39% in Sierra Leone.

But there’s a catch: The apparent low proportion of deaths probably depends more on the way health officials are calculating the number than on the deadliness of the virus—or the quality of care patients are receiving. Indeed, the dramatic increase in cases in recent weeks is one of the main reasons the reported death rate appears to be artificially low.

There are several ways to calculate what officials call the “case fatality rate,” or CFR, of a disease outbreak. One of the simplest is to divide the number of deaths by the number of total cases. That is what WHO does in its recent CFR calculations.

But that method doesn’t take into account that many living patients—recently diagnosed and very ill—will not survive. So it underestimates the death rate. And that effect is exaggerated when an outbreak is expanding quickly. The calculation also misses patients who were confirmed as Ebola cases, but then left the hospital before being discharged, says Andrew Rambaut, an evolutionary biologist who studies infectious disease at the University of Edinburgh in the United Kingdom. Many of those patients later died but are not counted in the death statistics.

Another way to calculate the rate is to ignore current patients and count only patients who have officially recovered and been released from treatment or who are known to have died. Those numbers seem to paint a more sobering picture. According to the 7 September update from the Sierra Leone Ministry of Health and Sanitation, 268 patients have been treated and released, and 426 confirmed Ebola cases have died. Those numbers suggest a 61% fatality rate. But that isn’t completely accurate either, notes Marc Lipsitch, an epidemiologist at the Harvard School of Public Health in Boston: Survivors may have longer average hospital stays than patients who die. That would lead to a CFR that is artificially high.

A more accurate way to calculate the rate is to compare the outcomes in patients who were infected around the same time and wait long enough until all have either recovered or died. Rambaut notes that there were 23 survivors among the 77 patients included in a recent paper looking at the evolution of the virus. That’s a CFR of 70%.

Christopher Dye, director of strategy for the WHO, says the organization is moving toward that method and is working to compile data for each patient recorded as a case. “We do need valid estimates,” Dye says. “We want to know if CFR is different in this epidemic from previous ones in central Africa, [and] whether different approaches to patient care in the current epidemic lead to different outcomes.”

Even that method is imperfect. In almost all outbreaks, cases are missed because the patient never seeks care at a health facility, and therefore is not recorded in any statistics. Such missed cases can potentially bias the CFR in either direction, Lipsitch notes. If many cases are relatively mild—in which infected people recover without ever seeing a doctor—then relying on health care records overstates the death rate. (That was the case for the H1N1 pandemic flu in Mexico, and experts suspect it is the case for the MERS virus as well.) A mild case of Ebola is less likely to go unnoticed than a mild case of influenza, Lipsitch says, but given the overall lack of health care in the region, there could be significant numbers of undetected survivors.

On the other hand, researchers already know that many Ebola victims never made it to hospitals and died at home (often infecting family and other caregivers). That means their deaths aren’t counted—reducing the CFR.

Exactly how many unrecorded Ebola deaths have occurred will never be known. Health officials are keeping track of suspected and probable cases, many of which are people who died before they could be tested. Whether to include those numbers in CFR calculations is another source of potential bias. And there are different patterns of testing in different regions: Some places have done more testing on post-mortem cases, for example. “How these biases balance is always the big question,” Lipsitch says.

“We are not naïve about the difficulties of estimating CFR,” Dye writes in an e-mail. “I’m not yet ready to believe … that CFR is much higher in Guinea than Sierra Leone. This is what the data say, taken at face value, but we need to exclude all possibility of ascertainment bias before believing this to be the truth.”
Kortom tussen de ziekte oplopen en al dan niet de pijp uit gaan zit wel een tijdje. Doordat het aantal besmetting exponentieel blijft toenemen geeft het aantal bekende besmettingsgevallen op tijdstip X afgezet tegen het aantal doden op datzelfde tijdstip X een vertekend beeld.
pi_144591946
Dat niet alleen. Het ligt ook aan de manier van tellen. In Liberia waar de ziekte het ergste huishoudt lijken ze voornamelijk doden te tellen. Terwijl ze in Sierra Leone nog met huisbezoeken bezig zijn om potentiële besmettingen op te sporen.

De mortaliteit zal ergens tussen de 60 en 80 % liggen met een piek tussen de 70 en 75 %. Denk ik.
pi_144592171
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Leuk maar er zijn dus gevallen in het verleden bekend waarbij de boel airborn ging. 1 x een zelfde virus, een andere keer een variant.
I´m back.
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:39:51 #234
431144 Teydelyk
pi_144592323
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leuk maar er zijn dus gevallen in het verleden bekend waarbij de boel airborn ging. 1 x een zelfde virus, een andere keer een variant.
Bron of rot op angstzaaier
pi_144592390
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:39 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Bron of rot op angstzaaier
In reactie #113 heb ik een artikel gepost en daarin wordt dat uitgelegd.
http://mobile.nytimes.com(...).html?_r=2&referrer=

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 16-09-2014 17:54:06 ]
I´m back.
pi_144593926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In reactie #113 heb ik een artikel gepost en daarin wordt dat uitgelegd.
http://mobile.nytimes.com(...).html?_r=2&referrer=
Zolang er wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt is er nog nooit een mutatie bij een virus geconstateerd waarbij de manier van overdracht veranderde. Noch bij mensen nog bij dieren. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat ebola airborne wordt.
pi_144593974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Naar het schijnt omdat het daar pas later gekomen is.

[..]

Reuters

Een iets uitgebreider artikel in Science news:

[..]

Kortom tussen de ziekte oplopen en al dan niet de pijp uit gaan zit wel een tijdje. Doordat het aantal besmetting exponentieel blijft toenemen geeft het aantal bekende besmettingsgevallen op tijdstip X afgezet tegen het aantal doden op datzelfde tijdstip X een vertekend beeld.
Als de gemiddelde tijd tussen diagnose en sterven bijvoorbeeld 1 week is kun je gewoon het aantal besmettingen van een week geleden afzetten tegen het aantal doden nu. Dan krijg je een reëler beeld dan de WHO cijfers. Alleen is nergens te vinden hoelang die tijd is.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:01:50 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144594842
Aids heeft zich verspreid over 30 miljoen mensen en is er al 30 jaar. In die tijd is het ook niet airborne gegaan, terwijl daar mogelijkheid genoeg voor was. Dus met Ebola zal het ook wel meevallen. Net als ebola is aids een virus dat zeer snel muteert.
The End Times are wild
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:06:37 #239
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144595049
quote:
Two Irish Goal staff among passengers on Ebola scare flight
Former junior minister Barry Andrews on board plane with sick passenger

Two Irish Goal workers were among passengers on a plane in Africa this morning when a passenger fell ill - prompting a crew member to don a space-man like protective suit amid fears of Ebola.

Former children's minister Barry Andrews, the CEO of aid agency GOAL, and Dave Williams, media officer with the organisation were flying on a Royal Air Maroc flight from Freetown in Sierra Leon to Casablanca in Morocco when the incident happened.

It is understood that the flight had originated in Monrovia in Liberia.

Both Liberia and Sierra Leone are epicentres for the recent Ebola outbreak which has claimed more than 2,400 lives since May.

I was asleep and happened to wake to see a guy in the full personal protective equipment (PPE) walking down the aisle, Mr Williams told Independent.ie.

It was like something out of a film. We have been working on health initiatives for the Ebola outbreak in Sierra Leon, so seeing that suit on the plane was quite a shock.

The crew member in the protective gear went to the bathroom cubicle at the back of the plane and remained there for the rest of the flight.

The incident started about one hour into the four hour flight.

Other crew members wore face masks.

We asked one of them why they were wearing space masks and he said, We think a passenger might have Ebola, Independent.ie photographer Mark Condren, also on the flight, said.

We asked why the passengers were not given face masks, and he didnt have an answer.

The World Health Organisation (WHO) has issued guidelines saying that while Ebola is highly contagious through contact, it is not airborne and flying is very low risk.

it is understood the sick passenger was a male who had a temperature above 39C.

One of the initial symptoms of Ebola is a fever.

Two of the Irish men then attempted to take a picture of the scene on their smartphones which were in airplane mode only to have another crew member claim that taking photographs was illegal and demand the photos be deleted.

We asked her to explain how it was illegal and she replied: Thats fine, well have the police waiting for you on the other side, Mr Condren added.

The Boeing 737-800 landed in Casablanca at 9.15am Irish time with an ambulance crew waiting for the patient.

Independent.ie has attempted to contact Air Maroc for a comment.

http://www.independent.ie(...)flight-30590297.html
pi_144595339
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:01 schreef LXIV het volgende:
Aids heeft zich verspreid over 30 miljoen mensen en is er al 30 jaar. In die tijd is het ook niet airborne gegaan, terwijl daar mogelijkheid genoeg voor was. Dus met Ebola zal het ook wel meevallen. Net als ebola is aids een virus dat zeer snel muteert.
Hiv is alleen overdraagbaar via onbeschermd seksueel contact of bloed, ebola via alle lichaamssappen. Ebola lijkt me veel gevaarlijker dan hiv.
pi_144597541
Sowieso HIV vergelijken met Ebola is :'). Net als het representatief nemen van de cijfers vanuit de getroffen landen.

En als een land plotseling lagere deathrates heeft wordt het wegverklaard met verkeerde tellingen of een overlap :') waar was die eerst dan? Of waren de telraampjes kaput?
pi_144611874
Nee de telraampjes zijn niet kapot. De deathrate zou anders moeten worden berekend als er 1000 mensen geinfecteerd zijn zouden ze na een maand moeten kijken hoeveel er nog van leven dan heb je accurate percentages.

Aantal geinfecteerden/doden werkt niet op een ziekte die zich verspreid en 3 weken incubatie tijd heeft, je krijgt dan waardeloze cijfers op niks gebaseerd.
Maar misschien vinden ze het belangrijk om een lager percentage te laten horen zodat mensen denken dat ze nog een kans hebben of gewoon incompetentie, slechte registratie.

En virologie is een wetenschap Alex Jones IS GEEN WETENSCHAPPER, hij leeft van reclame; mensen die goud kopen, soep in blik, wapens, jodiumpillen... enzovoorts enzovoorts. De man verkoopt angst, ik ben nog niet bang jij wel?
Vraagje is er op infowars tegenwoordig reclame voor mondkapjes maskers hazmat suits?
  woensdag 17 september 2014 @ 18:58:28 #243
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144633893
Ah dus toch +- 50%. En dat uit die landen. :')

Dus de waarschijnlijke 'westerse' deathrates komen nu al ruim onder 50%.
pi_144633986
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:40 schreef Dingflofbips het volgende:
Ah dus toch +- 50%. En dat uit die landen. :')

Dus de waarschijnlijke 'westerse' deathrates komen nu al ruim onder 50%.
Is het nou zo moeilijk om even na te denken?
pi_144634668
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is het nou zo moeilijk om even na te denken?
Ah komt hier het fenomeen dark figure en vertragingseffect weer naar voren? :')
pi_144636721
3 weken incubatie tijd dan 50 tot 90 procent kans op overlijden, geïnfecteerden gedeeld door doden is geen deathrate omdat van die geinfecteerden in de komende weken er nog een hele hoop overleiden.
Maar bij jou is het vertragingseffect er niet?
pi_144636891
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:00 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Ah komt hier het fenomeen dark figure en vertragingseffect weer naar voren? :')
Nee gewoon de simpele vraag hoe je een CFR berekend.
pi_144638030
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee gewoon de simpele vraag hoe je een CFR berekend.
Volgens mij:

aantal sterfgevallen / (aantal sterfgevallen + aantal die genezen zijn) = CFR
  woensdag 17 september 2014 @ 21:46:51 #250
345170 Roger_Epiales
pi_144639472
quote:
Franse arts in Liberia heeft ebola
Een Franse vrouw die werkt voor Artsen Zonder Grenzen in Liberia, is besmet geraakt met ebola, heeft de hulporganisatie laten weten. De vrouw werkte als arts. Zij is, voor zover bekend, de eerste persoon met een Franse nationaliteit die bij deze uitbraak het virus heeft opgelopen.

De Française is gisteren meteen in quarantaine geplaatst toen de eerste symptomen van de ziekte zich openbaarden. De vrouw, die als vrijwilligster voor de hulporganisatie werkte, wordt naar Frankrijk overgebracht. Daar wordt ze in een gespecialiseerd ziekenhuis behandeld.
http://nos.nl/artikel/699570-franse-arts-in-liberia-heeft-ebola.html
Feel free to insult me.
  woensdag 17 september 2014 @ 23:04:19 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144643614
Je kan idd beter naar overall survival (OS) kijken als hard endpoint.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 18 september 2014 @ 00:27:19 #252
345170 Roger_Epiales
pi_144646828
quote:
Oxford test ebolavaccin op mensen
De universiteit van Oxford, in Groot-Brittannië, gaat een nieuw vaccin tegen ebola testen op mensen. Zestig gezonde vrijwilligers worden binnenkort ingeënt.

Normaal gesproken duurt het veel langer voordat een experimenteel vaccin op mensen wordt getest. Maar vanwege de ebola-uitbraak in West-Afrika maken de onderzoekers en de autoriteiten haast.

Als de test succesvol is, kunnen mensen in besmette gebieden aan het einde van het jaar met het middel worden ingeënt. Tegen die tijd zouden er zo'n tienduizend doses beschikbaar moeten zijn.

Chimpansees
Met de test wordt gekeken of het experimentele vaccin de juiste reactie in het lichaam losmaakt en wat de bijwerkingen zijn. Het bevat maar zo weinig van het virus, dat je er geen ebola van krijgt.

In het vaccin wordt een bewerkt virus gebruikt, dat veel voorkomt bij chimpansees. Het is eerder met succes op dieren getest.

Andere testen
In de Verenigde Staten zijn al eerder vrijwilligers ingeënt met een experimenteel middel tegen ebola. Dit is een ander vaccin dan dat in de Britse testen.

In Amerika worden de eerste resultaten aan het einde van het jaar verwacht. Mochten beide testen succesvol zijn, dan kunnen de middelen naast elkaar worden gebruikt.
http://nos.nl/artikel/699410-oxford-test-ebolavaccin-op-mensen.html

Ben zeer benieuwd naar de resultaten.
Feel free to insult me.
pi_144649809
quote:
Zal wel het ziektebeeld juist versterken. Manmade virus met maar 1 doel.
pi_144649871
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Brave New World
  donderdag 18 september 2014 @ 08:32:49 #255
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144649922
quote:

[..]

Alsjeblieft zeg. Ga lekker The Last Ship kijken ofzo... :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_144655145
quote:

[..]

Dit soort idioten :')
pi_144655674
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:04 schreef Re het volgende:
Je kan idd beter naar overall survival (OS) kijken als hard endpoint.
Dat is min of meer 1 - CFR als ik het goed heb. :P
  donderdag 18 september 2014 @ 16:18:59 #258
38496 Perrin
pi_144661674
WHO update:

http://apps.who.int/iris/(...)sitrep4_eng.pdf?ua=1

5335 besmettingen, 2622 overleden..
pi_144665136
Modderfiguur zei je, Mystikvm? :')
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:33:26 #260
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_144685037
quote:
Eight reported dead in attack on Ebola workers in Guinea

When Guinean government officials visited the village of Womme in the country’s southeast, they planned to educate people about Ebola and show them how to avoid it — in a region where many still believe the virus doesn’t exist.

But it all went disastrously wrong.

Villagers responded furiously, pelting the delegation with stones and beating the visitors with clubs, according to Guinean radio. The delegation, which included doctors and journalists, fled into the bush after the attack Tuesday.

The Guinean government said Thursday that eight delegation members had been killed, including several journalists, news agencies reported. There also were reports that 21 people had been injured.

“It's very sad and hard to believe, but they were killed in cold blood by the villagers,” government spokesman Albert Damantang Camara said, according to Agence France-Presse.

A local police officer, Richard Haba, said the villagers believed that Ebola “is nothing more than an invention of white people to kill black people.”

The incident underscores the challenges for local and international health teams fighting the Ebola virus in West Africa.
http://www.latimes.com/wo(...)-20140918-story.html
pi_144685084
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:22 schreef Dingflofbips het volgende:
Modderfiguur zei je, Mystikvm? :')
Quote me even, ik ben vergeten in welke context in dat heb gezegd :)
pi_144685381
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Quote me even, ik ben vergeten in welke context in dat heb gezegd :)
Te weinig belangrijk eigenlijk.
pi_144685429
quote:
quote:
A local police officer, Richard Haba, said the villagers believed that Ebola “is nothing more than an invention of white people to kill black people.”
Als we dat zouden willen hadden we het wel op een veel efficiëntere manier gedaan.
pi_144685442
quote:
Pff, ik snap dat het een gebrek aan kennis is, maar je zou bijna zeggen zet er een hek omheen en laat ze het zelf maar uitzoeken.
pi_144685460
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Als we dat zouden willen hadden we het wel op een veel efficiëntere manier gedaan.
Gelukkig hebben ze daar geen racistische opvattingen :')
pi_144686088
De boodschapper wordt nog steeds vermoord.
Weinig hoopgevend, zo'n achterlijkheid. :{
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:28:07 #267
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
  vrijdag 19 september 2014 @ 12:06:46 #268
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_144688722
quote:
:') niet te redden dit continent.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:15:25 #269
38496 Perrin
pi_144690628
Voor Ebola kan tenminste nog een vaccin worden uitgevonden. Voor moorddadige achterlijkheid helaas niet.
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:22:34 #270
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_144690867
Misschien helpt ebola wel tegen moorddadige achterlijkheid... iig in zo'n 50 tot 90% van de gevallen. :')
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:35:26 #271
45206 Pietverdriet
pi_144691310
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:28 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Achterlijk volk. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:06 schreef Mani89 het volgende:

[..]

:') niet te redden dit continent.
Wel eens gelezen wat er op BNW en TRU zoal gepost wordt?
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:48:57 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144691722
Dat is een subforum. Geen heel continent.
The End Times are wild
pi_144691843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:48 schreef LXIV het volgende:
Dit dus. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen zich druk maken om die mensen daar, ze zijn volkomen achterlijk.
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:54:54 #274
45206 Pietverdriet
pi_144691923
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:48 schreef LXIV het volgende:
Het punt is, sherlock, randdebielen heb je hier net zo goed als daar
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:55:10 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144691930
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit dus. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen zich druk maken om die mensen daar, ze zijn volkomen achterlijk.
:D
Er zijn twee topics op fok die ik volg, deze en het het panamatopic :X
pi_144692004
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het punt is, sherlock, randdebielen heb je hier net zo goed als daar
Het punt is, cultuurrelativist, dat je in bepaalde landen een stuk meer hebt dan elders.
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:00:18 #277
45206 Pietverdriet
pi_144692094
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het punt is, cultuurrelativist, dat je in bepaalde landen een stuk meer hebt dan elders.
Racisten zien dat graag zo
pi_144692192
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Racisten zien dat graag zo
Links stemmende quasi intellectuelen ontkennen dat graag.
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:04:24 #279
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_144692218
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Wel eens gelezen wat er op BNW en TRU zoal gepost wordt?
Dat zijn zolderkamerfantasten. Die zie ik nog niet werkelijk fysiek mensen doodmaken vanwege hun (waan-)ideeën.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_144692469
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Links stemmende quasi intellectuelen ontkennen dat graag.
En smijten dan graag met goed / slecht termen.

Beter bekend onder de naam:

Gutmensch
pi_144692557
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:12 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

En smijten dan graag met goed / slecht termen.

Beter bekend onder de naam:

Gutmensch
Dat soort woordkeuzes zijn dan weer typisch voor de rechts stemmende kaalkoppen die enigszins intellectueel over wil komen.
pi_144692837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat soort woordkeuzes zijn dan weer typisch voor de rechts stemmende kaalkoppen die enigszins intellectueel over wil komen.
Stigmatiserende post.
pi_144692861
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:22 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Stigmatiserende post.
Dat heb je heel goed gezien.
pi_144692965
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat heb je heel goed gezien.
Dit stigmatiseren maakt ons weinig beter dan pietverfriet.

Terug ontopic: mijn stelling dat ebola een ziekte is, voorbestemd voor onderontwikkelde landen wordt steeds meer ondersteund door feiten.
pi_144693027
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:26 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Terug ontopic: mijn stelling dat ebola een ziekte is, voorbestemd voor onderontwikkelde landen wordt steeds meer ondersteund door feiten.
Als hier de ziekte komt in een of ander christelijk dorpje dan hebben we ook een probleem hoor.
pi_144694099
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:26 schreef Dingflofbips het volgende:

Kun je daar geen eigen topic over maken -in BNW of ONZ ofzo?
pi_144694135
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:57 schreef svann het volgende:

[..]

het is denk ik beter als jij jezelf verwijderd
  vrijdag 19 september 2014 @ 15:03:09 #288
45206 Pietverdriet
pi_144694250
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:57 schreef svann het volgende:

[..]

QFT
pi_144694438
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

QFT
Ben jij het er niet mee eens dan dat Ebola zich sneller zal verspreiden in landen waar ze niet zo hygiënisch zijn?
pi_144696972
  vrijdag 19 september 2014 @ 16:35:45 #291
38496 Perrin
pi_144697170
quote:
Ja daar winden we ons al een aantal posts lang over op :P
pi_144697271
Op de FP stond vanochtend een bericht dat elke 3 weken het aantal slachtoffers zou verdubbelen.

Als dat met de doden ook gaat gebeuren dan is het over 66 weken vanaf vandaag (en uitgegaan van 2400 doden tot dusver) afgelopen met de mensheid :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144697459
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:38 schreef Geralt het volgende:
Op de FP stond vanochtend een bericht dat elke 3 weken het aantal slachtoffers zou verdubbelen.

Als dat met de doden ook gaat gebeuren dan is het over 66 weken vanaf vandaag (en uitgegaan van 2400 doden tot dusver) afgelopen met de mensheid :@
Als je stomweg extrapoleert wel ja, maar dat is natuurlijk geen realistisch scenario.
pi_144697611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:28 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Achterlijk volk. :')
Tja, paar dagen geleden maakte ik me al boos over dat er geen grip op de Ebola uitbraak is voornamelijk omdat ze daar 'dommer zijn dan apen', daar kreeg ik hier shit voor, maar het is gewoon zo. Dit is het zoveelste bewijs. Het is gewoon een groot probleem voor de mensheid dat er nog meer overbevolking komt in Afrika terwijl ze niet zelfredzaam zijn. Tig pogingen om ze te onderwijzen halen niets uit bij vele stammen in bepaalde gebieden omdat die het bij hun eigen achterhaalde rituelen en sprookjes houden. Hun achterlijke rituelen en waanideen zijn nu ook de reden dat Ebola een gevaar voor de mensheid is.

Hun domheid is dodelijker dan dat een IS is.
pi_144697653
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:49 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Tja, paar dagen geleden maakte ik me al boos over dat er geen grip op de Ebola uitbraak is voornamelijk omdat ze daar 'dommer zijn dan apen', daar kreeg ik hier shit voor, maar het is gewoon zo. Dit is het zoveelste bewijs. Het is gewoon een groot probleem voor de mensheid dat er nog meer overbevolking komt in Afrika terwijl ze niet zelfredzaam zijn. Tig pogingen om ze te onderwijzen halen niets uit bij vele stammen in bepaalde gebieden omdat die het bij hun eigen achterhaalde rituelen en sprookjes houden. Hun achterlijke rituelen en waanideen zijn nu ook de reden dat Ebola een gevaar voor de mensheid is.

Hun domheid is dodelijker dan dat een IS is.
Wel eens op de Biblebelt geweest?
pi_144697832
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wel eens op de Biblebelt geweest?
Lang gewoond zelfs. Niet vaccineren uit geloof is ook dom.

En overmatig en onverantwoord gebruik van antibiotica zoals in bv Frankrijk erger ik me ook kapot aan, straks gaan we dood aan een tegen alles resistent virus omdat die baguette vreters voor elk hoofdpijntje antibiotica nemen en de kuur niet afmaken.

Moet meer tegen gedaan worden.
pi_144699480
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je stomweg extrapoleert wel ja, maar dat is natuurlijk geen realistisch scenario.
Voorlopig nog wel, in Liberia verdubbelt het aantal zelfs iedere 2 weken, omdat Monrovia getroffen is, een stad met zo'n 500.000 mensen. Als andere grote steden in de regio getroffen worden, Lagos met 12 miljoen inwoners bijvoorbeeld, is die verdubbeling per 3 weken nog een voorzichtige schatting.

Uiteindelijk krijg je een afvlakking van de curve, maar wanneer?
pi_144700751
Laat ze dan maar lekker achterlijk blijven en het ze zelf laten uitzoeken
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144703164
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:44 schreef Monolith het volgende:

Daar zijn ze wel bang voor.
Het virus schijnt voortdurend te muteren en zou airborne kunnen worden als het door kan blijven woekeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')