Huidskleur erbij halenquote:Op zaterdag 6 september 2014 11:59 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Wat jij wilt.
Ik vind het hautain gelul van je, dat het alleen maar voorkomt bij domme zwartjes. Maar wie ben ik.
quote:Ebola delivers a cruel blow to economies of Guinea, Liberia & Sierra Leone
For three nations that have only recently emerged from decades of war and political upheaval, Ebola has dealt a hard blow.
"After a decade of conflict, we were set to restore the economy to its prewar status," Amara Konneh, Liberia's finance minister, said in an interview. "This outbreak is dealing a serious blow to all of our efforts. This is the biggest crisis we have faced since the end of our civil war."
With sections of Liberia and Sierra Leone under quarantine and the borders ..
Voor je iets claimt, zorg dat je je feiten op een rijtje hebt. Nu sla je vooral een modderfiguur.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Panikerend gelul. Als die ebolalanden maar 5% beter ontwikkeld waren was die hele uitbraak een stuk kleiner geweest. Ebola is ernstig, hoewel meerderheid overleefd. Het is net als veel ziektes pas echt goed dodelijk bij grote groepen domme mensen
quote:The disease has a high risk of death, killing between 50% and 90% of those infected with the virus.[
Oneens.quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Voor je iets claimt, zorg dat je je feiten op een rijtje hebt. Nu sla je vooral een modderfiguur.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ebola_virus_disease
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het goed is je eens in te lezen voor je aannames doet.quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:22 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dus ja, wat wil je nu helemaal zeggen? Dat we in paniek moeten raken van de resultaten vanuit die hoek vd wereld?stel sensatiezoekers
Ik neem aan dat de cijfers uit ebolalanden niet representatief zijn voor de rest van de wereld. Vind je dat onwaarschijnlijk? prima.quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het goed is je eens in te lezen voor je aannames doet.
Ditquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het er wel mee eens dat Ebola in meer ontwikkelde landen nooit zo uit de hand zou lopen.. veel infecties zijn ontstaan door typisch Afrikaanse gebruiken.. Een gebedsgenezers die claimde Ebola wel te kunnen genezen en daardoor velen heeft besmet, begrafenisrituelen waardoor hele families besmet raakten.. sowieso het eten van bushmeat waardoor je Ebola oploopt.. achterlijke cultuur daar.
Logisch ook, aangezien er geen medicijn of vaccin is. Dat we half Afrika laten creperen aan die andere ziektes, is een heel andere discussie.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:33 schreef Monolith het volgende:
http://www.washingtonpost(...)at-kill-more-people/
Misschien moet je wat verder lezen dan enkel de titel.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Logisch ook, aangezien er geen medicijn of vaccin is. Dat we half Afrika laten creperen aan die andere ziektes, is een heel andere discussie.
We?quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Logisch ook, aangezien er geen medicijn of vaccin is. Dat we half Afrika laten creperen aan die andere ziektes, is een heel andere discussie.
Ik zie hetquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moet je wat verder lezen dan enkel de titel.
besmettelijkheid is laag, dus aantal cases zal laag blijven, dus niet gevaarlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Probeer deze grafiek eens te begrijpen
[ afbeelding ]
Kijk, iemand die niet opgelet heeft bij statistiekquote:Op zaterdag 6 september 2014 18:59 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
besmettelijkheid is laag, dus aantal cases zal laag blijven, dus niet gevaarlijk.
Kijk, iemand die niet heeft opgelet bij virologie. "The outbreak does not pose a significant risk to the United States." CDC.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, iemand die niet opgelet heeft bij statistiek
En?quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:06 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Kijk, iemand die niet heeft opgelet bij virologie. "The outbreak does not pose a significant risk to the United States." CDC.
Wat valt eraan te begrijpen? Het aantal gevallen neemt exponentieel toe want een lineaire stijging op een log-schaal en het aantal doden ook, maar de mortaliteit is niet 100% anders zouden de lijnen op elkaar liggen. Wat wil je hier precies mee zeggen?quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Yup, en Malaria en HIV zijn vandaag de dag ook nog steeds een stuk dodelijker dan de huidige Ebola epidemie. Het grote gevaar van de huidige Ebola uitbraak ligt hem meer in het feit dat het maar verder blijft groeien.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:09 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
NOU NOU
DAT ZIJN ER VEEL:')
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.
Dit nieuwsbericht bevestigd maar weer eens voor de zoveelste keer dat er te weinig capaciteit is om besmette mensen op te vangen, iets de WHO zelf ook al meerdere malen heeft gezegd:quote:ELWA RESIDENTS FLEE TURN AWAY SUSPECTED EBOLA PATIENTS
Monrovia - Residents of the ELWA community opposite the MSF isolation center in Paynesville ran for their lives and abandoned their area for several hours early Friday morning when they woke up and saw suspected Ebola patients lying in front their homes and business centers.
Patients were seen vomiting and urinating in the area, causing panic amongst community dwellers.
Residents counted more than six persons brought to the isolation center since Thursday by government ambulances and in two taxis, but were denied entrance in the MSF isolation center because of limited space in the area.
Patients who manage to get out of the squeeze- up ambulance, which had over two or three suspected patients found home porches and entertainment centers as dwelling areas, a scene that sent some residents haywire.
http://frontpageafricaonl(...)ected-ebola-patients
quote:WHO: Ebola Response Roadmap Situation Report 2 5 September 2014
There are still critical shortages of Ebola treatment centre beds in Guinea, Liberia, and Sierra Leone, the three countries that have intense and widespread transmission. In the past week, an additional 40 beds have been established by Médecins Sans Frontières (MSF) in Monrovia; a further 40 beds will soon be available in Bong, Liberia. Total Ebola Treatment Centre bed capacity for these three countries are: Guinea, 130; Liberia, 314; and Sierra Leone, 130. Another 170 beds are expected to be available soon in Sierra Leone. Based on current capacity and needs, an additional 980 Ebola treatment centre beds are required, with 760 of these in Monrovia alone. Although plans are in place to build such facilities, there are challenges related to site selection as well as a critical shortage of clinical teams available to manage these facilities. MSF and Ministries of Health are being supported by WHO to resolve these issues.
http://www.who.int/csr/disease/ebola/5-september-2014-en.pdf?ua=1
Ik denk dat je de reactie van de gemiddelde westerling zeer zwaar overschat.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het er wel mee eens dat Ebola in meer ontwikkelde landen nooit zo uit de hand zou lopen.. veel infecties zijn ontstaan door typisch Afrikaanse gebruiken.. Een gebedsgenezers die claimde Ebola wel te kunnen genezen en daardoor velen heeft besmet, begrafenisrituelen waardoor hele families besmet raakten.. sowieso het eten van bushmeat waardoor je Ebola oploopt.. achterlijke cultuur daar.
Wat moet ik mij een ebola belboom voorstellen?quote:Op zondag 7 september 2014 02:32 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik denk dat, wanneer de ebola pleuris in Nederland uitbreekt zoals in sommige gebieden daar we echt niet veel beschaafder zijn dan in het verre Afrika. Ik hoop dat ik het mis heb.
Weliswaar hebben we voorzieningen, maar dit zal ook in Nederland zeker in ziekenhuizen de nodige problemen en consequenties geven. Liever denk ik niet aan een verdere globale uitbreiding..
Er is weinig/geen vergelijk met eerdere uitbraken. Meer landen dan ooit zijn betrokken.
Mocht het wel uit de hand lopen, kreeg deze week de mededeling dat ik in de ebola belboom zit. Dus ook in mijn belang hoop ik dat het uitdooft. Shoot me.
zelfs als de mortaliteit 100% zou zijn kunnen de lijnen enkel op elkaar liggen als de ziekte binnen een dag de dood tot gevolg heeft.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:47 schreef starla het volgende:
[..]
Wat valt eraan te begrijpen? Het aantal gevallen neemt exponentieel toe want een lineaire stijging op een log-schaal en het aantal doden ook, maar de mortaliteit is niet 100% anders zouden de lijnen op elkaar liggen. Wat wil je hier precies mee zeggen?
True thatquote:Op zondag 7 september 2014 11:04 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
zelfs als de mortaliteit 100% zou zijn kunnen de lijnen enkel op elkaar liggen als de ziekte binnen een dag de dood tot gevolg heeft.
Als zijn buurman ebola heeft moet hij de hele straat waarschuwen.quote:Op zondag 7 september 2014 09:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat moet ik mij een ebola belboom voorstellen?
'Hey Henk, alles goed? Ja? Mooi.. Hoe het met mij is? Nou, iets minder. Ik heb Ebola'quote:Op zondag 7 september 2014 11:47 schreef bamibij het volgende:
[..]
Als zijn buurman ebola heeft moet hij de hele straat waarschuwen.
Top. Iemand die probeert zijn post kracht bij te zetten door te beweren een epidemioloog te zijn, om vervolgens het verschil niet te weten tussen 'infectious' en 'contagious'. Haalt informatie van de WHO faq pagina, om deze vervolgens verkeerd te interpreteren. Het lijkt mij sterk dat deze persoon daadwerkelijk een epidemioloog is en is hij dat wel, dan is het een slechte. Misschien werkt hij bij de Liberiaanse gezondheidsorganisaties, die weten ook zo goed waar ze mee bezig zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:09 schreef Teydelyk het volgende:
http://www.reddit.com/r/w(...)ional_health/cjkj0x6
*heel verhaal*
quote:"Platleggen Sierra Leone zinloos"
Artsen zonder Grenzen ziet niets in de plannen van Sierra Leone om het land zeker vier dagen plat te leggen om ebola beter te kunnen bestrijden.
"Zinloos en zelfs schadelijk voor het vertrouwen tussen patiënten en artsen", waarschuwt de hulporganisatie. Volgens AzG zullen veel besmette mensen zich schuilhouden en niemand meer vertrouwen, waardoor het virus zich verder kan verspreiden.
Isoleren
Sierra Leone wil met de vergaande maatregel vanaf 18 september nieuwe gevallen opsporen en isoleren. In de buurt van de grens met Guinee zijn al duizenden politiemensen en militairen actief om dorpen met veel besmettingen te isoleren. Om in het hele land goed te kunnen optreden, worden 21.000 veiligheidsmedewerkers gerekruteerd.
De afgelopen maanden zijn ongeveer 2100 mensen in Sierra Leone, Liberia en Guinee bezweken aan ebola. De Verenigde Naties zetten in Ghana een basiskamp op om van daaruit het dodelijke virus te bestrijden.
Wat is het verschil dan, wijsneus?quote:Op zondag 7 september 2014 13:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Top. Iemand die probeert zijn post kracht bij te zetten door te beweren een epidemioloog te zijn, om vervolgens het verschil niet te weten tussen 'infectious' en 'contagious'. Haalt informatie van de WHO faq pagina, om deze vervolgens verkeerd te interpreteren. Het lijkt mij sterk dat deze persoon daadwerkelijk een epidemioloog is en is hij dat wel, dan is het een slechte. Misschien werkt hij bij de Liberiaanse gezondheidsorganisaties, die weten ook zo goed waar ze mee bezig zijn.
Door met het nieuws.
[..]
Dat een infectie(ziekte) niet altijd besmettelijk is misschien?quote:Op zondag 7 september 2014 13:34 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan, wijsneus?
[ afbeelding ]
Onzuivere argumentatie komt helaas vaak voor. Met name het argument 'ja maar hunnie doen het ook' vind ik altijd erg storend.. dat kom je vaak tegen in discussies m.b.t. Israël/Palestijnen/Amerika.quote:Op zondag 7 september 2014 13:34 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
- describes a disease that can be caught by touching someone who has the diseasequote:Op zo
ndag 7 september 2014 13:38 schreef starla het volgende:
[..]
Dat een infectie(ziekte) niet altijd besmettelijk is misschien?
Niet voor het eerst:quote:Op zondag 7 september 2014 13:34 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De drogreden zit hier bij degene die claimt autoriteit te hebben en vervolgens basis begrippen uit de epidemiologie door elkaar haalt.quote:Op zondag 7 september 2014 13:34 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wellicht is het geen Engelsman, maar buiten het mierenneuken om, waar heeft hij data verkeerd geïnterpreteerd dan?quote:Op zondag 7 september 2014 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
De drogreden zit hier bij degene die claimt autoriteit te hebben en vervolgens basis begrippen uit de epidemiologie door elkaar haalt.
Weet niet wat je bron is, maar een infectie van je grote teen op basis van een ingegroeide teennagel is gewoon niet besmettelijk. Ook al zou je op die teen zuigen; je krijgt dan niet opeens een ingegroeide teennagel die ontstoken raakt.quote:Op zondag 7 september 2014 14:00 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
- describes a disease that can be caught by touching someone who has the disease
- able to pass a disease from one person, animal, or plant to another:
Waar zeg ik dat hij data verkeerd interpreteert?quote:Op zondag 7 september 2014 14:12 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Wellicht is het geen Engelsman, maar buiten het mierenneuken om, waar heeft hij data verkeerd geïnterpreteerd dan?
Dat zei ik.quote:Op zondag 7 september 2014 14:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat hij data verkeerd interpreteert?
Het is maar net wat je mierenneuken noemt.quote:Op zondag 7 september 2014 14:12 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Wellicht is het geen Engelsman, maar buiten het mierenneuken om, waar heeft hij data verkeerd geïnterpreteerd dan?
Draai er maar weer omheenquote:Op zondag 7 september 2014 14:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat zei ik.
[..]
Het is maar net wat je mierenneuken noemt.
Door slechts een deel van de informatie van de who pagina te citeren en dit ook nog eens verkeerd te vertalen/interpreteren/op te vatten, noem het hoe je wilt, wordt ten onrechte de indruk gewekt dat ebola niet van persoon op persoon kan worden overgedragen zo lang er geen zichtbare symptomen zijn. Juist omdat hij zich voorstelt als iemand die er verstand van moet hebben vind ik dat persoonlijk nogal kwalijk en daarom reageerde ik erop.
Dat is iedere maand een verdubbeling van het aantal nieuwe besmettingen. Ik had zelf ook zo'n grafiekje gemaakt in excel aan de hand van de WHO cijfers. Als je de lijn doortrekt zit je over een half jaar op bijna 100.000 nieuwe besmettingen in 1 maand.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Exact, en de medische sector raakt inmiddels zelf besmet waardoor de zorg volledig instorten zal, het ziet er niet goed uit voor west afrika en heb de indruk dat veel beslissingsmakers op dit gebied of nog in ontkenning zitten en als ze dat niet zitten door politiek niet serieus genomen worden.quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Dat is iedere maand een verdubbeling van het aantal nieuwe besmettingen. Ik had zelf ook zo'n grafiekje gemaakt in excel aan de hand van de WHO cijfers. Als je de lijn doortrekt zit je over een half jaar op bijna 100.000 nieuwe besmettingen in 1 maand.
Als een stad als Lagos besmet raakt zie ik die lijn voorlopig niet afvlakken helaas, zeker als mensen massaal gaan vluchten en de ziekte meenemen naar nieuwe gebieden.
Nu al is de medische sector volledig overbelast, straks is er voor niemand meer hulp beschikbaar.
Het is helaas al zo ver.quote:Op zondag 7 september 2014 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Exact, en de medische sector raakt inmiddels zelf besmet waardoor de zorg volledig instorten zal, het ziet er niet goed uit voor west afrika en heb de indruk dat veel beslissingsmakers op dit gebied of nog in ontkenning zitten en als ze dat niet zitten door politiek niet serieus genomen worden.
We mogen heel erg hopen dat het niet zo erg wordt.
Slechte grap.quote:Op zondag 7 september 2014 14:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben ook een professor in de ebolalogie en uit mijn onderzoek blijkt dat ebola niet besmettelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |