Maar liefst zeven groepen strijden om Haags protest op 20 septemberquote:De organisatie Pro Patria wil volgende maand alsnog demonstreren in Den Haag. Het protest zou eerst in de Schilderswijk zijn, maar burgemeester Van Aartsen heeft alle demonstraties daar voorlopig verboden.
Pro Patria wil de demonstratie verplaatsen naar de naastgelegen wijk Transvaal. "Op deze wijk rust namelijk geen veto van de burgemeester en dit is een van de twee wijken waar de ISIS-aanhang sterk aanwezig is", schrijft de organisatie op Facebook. "Voor ons dus een acceptabel alternatief."
De gemeente Den Haag bevestigt dat Pro Patria het protest heeft aangemeld. Er zal nog met de organisatie worden gesproken over de voorwaarden, zegt een woordvoerder. "De demonstratie zal worden behandeld zoals alle demonstraties."
Verbod
Pro Patria protesteert tegen moslimextremisme. Vorige week zondag kwam het tot ongeregeldheden tussen de betogers en moslims. Hierop besloot Van Aartsen alle demonstraties in de Schilderswijk te verbieden.
De extreem-rechtse Nederlandse Volks Unie (NVU) wil zich niet houden aan het verbod van burgemeester Van Aartsen en is wel van plan te demonstreren in de Schilderswijk. De NVU stapt naar de rechter om dat voor elkaar te krijgen.
Bron: NOS
OK, eens. Maar nastreven betekent voor mij nog altijd "zaken in het werk stellen", alsof hij ook de wapens op zou mogen pakkenquote:Op zondag 31 augustus 2014 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dat betekent dat niet, TS.
Het staat een ieder vrij om in gedachten democratie te verwerpen. Diegene mag dat zelfs openlijk propageren.
Op het moment dat hij de wapens oppakt, verandert dat de zaak.
Jij dacht dat ik vind dat mensen niet alleen de wapens op mogen pakken, maar dat de overheid die figuren dan ook nog eens niet mag bestrijden?quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
OK, eens. Maar nastreven betekent voor mij nog altijd "zaken in het werk stellen", alsof hij ook de wapens op zou mogen pakken
Ben ook wel benieuwd wie die vlag claimt. Kan het niet zo snel vinden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:13 schreef Kingstown het volgende:
Zijn we er trouwens al achter wat die witte vlag in de OP met blauw, wit, rode wieken symboliseert?
De Assyrische vlag.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:13 schreef Kingstown het volgende:
Zijn we er trouwens al achter wat die witte vlag in de OP met blauw, wit, rode wieken symboliseert?
De banen blauw-wit-rood lijken eerder ontleend aan de vlag van Frankrijk.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:13 schreef Kingstown het volgende:
shit... je hebt gelijkquote:
Denk dat dat te maken heeft met het gebied waar deze vlag ook symbool voor staat, samen met het feit dat deze vlag bij de "tegenstanders" van isis hoort, nou ja, met een omweggetje dan.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
shit... je hebt gelijk
https://www.google.nl/sea(...)he_vlag%3B1280%3B853
en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Assyrische_vlag
[ afbeelding ]
Waarom zou iemand die vlag meesjouwen in deze demonstratie
Zou kunnen, maar dan zouden ze deze vlag tegen het lijf gelopen moeten zijn. Het is niet echt een veelgevoerde vlag ofzo.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:03 schreef Specularium het volgende:
Of ze zien rood wit blauw en denken dan hey....
quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
shit... je hebt gelijk
en
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De banen blauw-wit-rood lijken eerder ontleend aan de vlag van Frankrijk.
Heel raar voor een Nederlander de Nederlandse kleuren zo omgekeerd te gebruiken
quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
shit... je hebt gelijk
en
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:03 schreef Specularium het volgende:
Of ze zien rood wit blauw en denken dan hey....
quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan zouden ze deze vlag tegen het lijf gelopen moeten zijn. Het is niet echt een veelgevoerde vlag ofzo.
Nee, denk dat het met de symboliek van de vlag te maken heeft. Maar dan zou hij alleen bij anti isis opgedoken moeten zijn, als je hem vaker zou zien bij extreem rechts dan weet ik het ook niet(behalve dan dan het idee van groot israel en de gebieden waar deze vlag voor staat overlappen).
Dat probeer ik al 22 topics lang duidelijk te maken, maarja... Die rode waas he?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Misschien was het dan toch niet zo'n puur extreemrechtse, xenofobe demonstratie als door sommigen hier beweerd wordt? Kijkend naar die (bepaald niet "roomblanke") man zou het mij in ieder geval geenszins verbazen als hij zich om persoonlijke redenen verbonden voelt met het assyrische volk dat op dit moment door IS van de kaart geveegd wordt.![]()
Pssttttt!!!! Het was een anti-isis demo.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan zouden ze deze vlag tegen het lijf gelopen moeten zijn. Het is niet echt een veelgevoerde vlag ofzo.
Nee, denk dat het met de symboliek van de vlag te maken heeft. Maar dan zou hij alleen bij anti isis opgedoken moeten zijn, als je hem vaker zou zien bij extreem rechts dan weet ik het ook niet(behalve dan dan het idee van groot israel en de gebieden waar deze vlag voor staat overlappen).
De uitzondering die de regel bevestigt. De excuusallochtoon bij wijze van spreken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Misschien was het dan toch niet zo'n puur extreemrechtse, xenofobe demonstratie als door sommigen hier beweerd wordt? Kijkend naar die (bepaald niet "roomblanke") man zou het mij in ieder geval geenszins verbazen als hij zich om persoonlijke redenen verbonden voelt met het assyrische volk dat op dit moment door IS van de kaart geveegd wordt.![]()
trolololquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel bevestigt. De excuusallochtoon bij wijze van spreken.
Niks trol.quote:
Al die antifa-meuk is al veelvuldig aan de orde gekomen. Laat dat stelletje zelfhatende lafaards eens achter de werkelijke huidige fascisten aangaan: zij die zich thans in het kalifaat aan volkerenmoord en god mag weten wat voor verdere gruweldaden schuldig maken bijvoorbeeld en dichter bij huis: zij die dat hier verheerlijken, de ideologie verspreiden en nog meer 'strijders' recruteren.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niks trol.
Klik hier voor een uitvoerig onderzoek naar diegenen die meeliepen in deze "mars". 1 zwaluw maakt geen zomer en 1 excuusallochtoon maakt deze provocatie van extreemrechtse lieden niet goed.
Ga eens in op de inhoud, troll!quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Al die antifa-meuk is al veelvuldig aan de orde gekomen. Laat dat stelletje zelfhatende lafaards eens achter de werkelijke huidige fascisten aangaan: zij die zich thans in het kalifaat aan volkerenmoord en god mag weten wat voor verdere gruweldaden schuldig maken bijvoorbeeld en dichter bij huis: zij die dat hier verheerlijken, de ideologie verspreiden en nog meer 'strijders' recruteren.
Dat heb ik al tig keer gedaan.quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Met "geen jihad in de straat" en "dit is Nederland" willen roepen is niets mis , wanneer je een vergunning hebt om dit op bepaalde plekken te doen zo mogelijk nog minder.
Dat er dan een "allahu akbar!" schreeuwende groep IS(IS)-sympathisanten staat die stenen gooien naar pers en politie, die overigens op dat moment de pro-patria groep al tot wijken van de geplande route gedwongen had, is ronduit bizar en onbestaanbaar.
Hoe verwerpelijk de achtergrond van sommige van de pro-patria demonstranten ook is, als groep zaten zij op dat moment niet fout. In tegenstelling tot de tegendemonstranten die naar geweld grepen om zo, met succes het vrije woord en het demonstratierecht in te perken.
Dat het in (geloofs-)extremistische kringen als overwinning wordt onthaald is veelzeggend.
Oh, ja je hebt zijdelings een opmerking gemaakt over de achtergrond van "sommige" demonstranten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat heb ik al tig keer gedaan.
[..]
Al vele malen eerder geplaatst, maar oke.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niks trol.
Klik hier voor een uitvoerig onderzoek naar diegenen die meeliepen in deze "mars". 1 zwaluw maakt geen zomer en 1 excuusallochtoon maakt deze provocatie van extreemrechtse lieden niet goed.
We kunnen het nog 100den keren zeggen, ze willen het, koste wat kost, niet zien.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat heb ik al tig keer gedaan.
[..]
Voor wie naar de boodschapper en diens achtergrond, in plaats van naar de boodschap kijkt wellicht.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, ja je hebt zijdelings een opmerking gemaakt over de achtergrond van "sommige" demonstranten.
Daarbij negerend dat deze demonstranten prominente plekken binnen de organisatie innamen en daarmee de demonstratie volledig overschaduwden.
Dat negeer je, maar wij zouden dan belang moeten hechten aan 1 verdwaalde allochtoon, met een vlag waarvan niemand wist waar die voor stond.
Alsof die rechts-extremisten, die nog te dom zijn om te poepen, wel wisten waar die vlag voor stond.
Je zet jezelf met de dag meer en meer voor schut.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, ja je hebt zijdelings een opmerking gemaakt over de achtergrond van "sommige" demonstranten.
Daarbij negerend dat deze demonstranten prominente plekken binnen de organisatie innamen en daarmee de demonstratie volledig overschaduwden.
Dat negeer je, maar wij zouden dan belang moeten hechten aan 1 verdwaalde allochtoon, met een vlag waarvan niemand wist waar die voor stond.
Alsof die rechts-extremisten, die nog te dom zijn om te poepen, wel wisten waar die vlag voor stond.
Met een enkele blik op de facebookpagina kon je al raden wie er mee zouden lopen in de mars. Dus VOORAFGAAND aan de mars.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Al vele malen eerder geplaatst, maar oke.
Het maakt geen hol uit wie er meeliepen of de demo organiseerden, of het nou alle abbonees waren van de Libelle, of allemaal nazaten van hitler himself. HET DOET ER NIET TOE!
Het was een rechtmatige demo, die goed verliep TOTDAT pro isis rekschoppers de boel verziekten.
Er waren geen excuusmensen, het was geen provocatie.
"Uitvoerig onderzoek" was pas in de dagen NA de demo, zoeken naar redenen om ze af te kunnen branden.
Dat de pro isis relschoppers aan het verzamelen waren in de hoefkade was al bekend VOOR de demo. Bij de start op cs al.
Oh, als jij het zegt, dan is het zo. Ik delete mijn account nu meteen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:43 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je zet jezelf met de dag meer en meer voor schut.
Alsof de boodschap altijd los staat van de boodschapper.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Voor wie naar de boodschapper en diens achtergrond, in plaats van naar de boodschap kijkt wellicht.![]()
Fijn, succes met je verdere leven!quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, als jij het zegt, dan is het zo. Ik delete mijn account nu meteen.
Dat kan dus niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, als jij het zegt, dan is het zo. Ik delete mijn account nu meteen.
Hoeft ook niet, het was een legale demo, die probleemloos verliep.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Met een enkele blik op de facebookpagina kon je al raden wie er mee zouden lopen in de mars. Dus VOORAFGAAND aan de mars.
Op de dag van de mars zelf was een enkele blik op de groep ook al voldoende om te zien wat voor lieden de boventoon zouden voeren in de mars.
Je argumenten stellen dus weinig voor.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat kan dus niet.
Maaruh... zijn jullie nou nog steeds bezig over die waardeloze demonstratie?
dat dit kan in Nederland!!!quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Zolang zelfs jihadisten met man en macht hier worden gehouden en kennelijk vooral maar van alle kanten geknuffeld dienen te worden, lijkt dit me eerlijk gezegd een non-discussie.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat dit kan in Nederland!!!
als hij zich zo verbonden voelt met die assyriers dan moet hij gewoon het land uit volgens sommige mensen (elflollerig) evt. helpen we hem een handje
niet helemaal waar en mijn voorkeur heeft het ook niet maar als we toch per se die kant op moeten dan moeten we wel consequent blijven, dan is deze man ook niet welkom net als dat papuadametje waarde antipieten altijd mee schermenquote:Op maandag 1 september 2014 00:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zolang zelfs jihadisten met man en macht hier worden gehouden en kennelijk vooral maar van alle kanten geknuffeld dienen te worden, lijkt dit me eerlijk gezegd een non-discussie.
Er was afgesproken dat er alleen Nederlandse vlaggen meegedragen zouden worden, vandaar ook dat er een Israelische vlag werd afgepakt door iemand van de ordedienst. Apart dat men dat dan blijkbaar niet doet bij een Assyrische vlag.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
Oh werkelijk? Waarom niet dan?quote:Op maandag 1 september 2014 00:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet helemaal waar en mijn voorkeur heeft het ook niet maar als we toch per se die kant op moeten dan moeten we wel consequent blijven, dan is deze man ook niet welkom net als dat papuadametje waarde antipieten altijd mee schermen
dit soort 'oplossingen' klinken heel leuk in de kroeg, gewoon de kop in het zand en mensen die niet leuk doen het land uit, maar er zit een schaduwzijde aan die je ook mee moet wegen
precedenten genoeg en het loopt zelden goed af
Misschien dat de beste man een agent wel uitgelegd heeft dat het de vlag is van zijn volk, dat op dit moment in Irak door IS systematisch wordt uitgeroeid.quote:Op maandag 1 september 2014 00:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er was afgesproken dat er alleen Nederlandse vlaggen meegedragen zouden worden, vandaar ook dat er een Israelische vlag werd afgepakt door iemand van de ordedienst. Apart dat men dat dan blijkbaar niet doet bij een Assyrische vlag.
Geknuffeld ook echt.quote:Op maandag 1 september 2014 00:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zolang zelfs jihadisten met man en macht hier worden gehouden en kennelijk vooral maar van alle kanten geknuffeld dienen te worden, lijkt dit me eerlijk gezegd een non-discussie.
De Pro Patria demo was toch niet aan het rellen?quote:Op maandag 1 september 2014 00:23 schreef RaXz het volgende:
Ik snap alleen niet waarom rechts-extremisten erbij betrokken worden, ik heb zelf niks met politiek maar extremisten zijn extremisten, of dat nou religieus of politiek van aard is, sommige mensen zitten zo vol met frustratie dat ze een excuus nodig hebben om te rellen en de boel te verzieken voor mensen die wel oprecht demonstreren zonder te rellen.
De kop van het Volkskrant artikel maakt het er ook niet beter op, het geeft de suggestie dat 7 groepen moeten strijden voor hun recht om te demonstreren, het doet mij afvragen of ze echt om hun land geven of gewoon een excuus willen hebben om te rellen.
Hoe mensen elkaar opjutten in dit topic maakt het er ook niet beter op.
Van de jihadisten uit Huizen? Die inderdaad uit alle macht hier worden gehouden?quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het nieuws van de afgelopen dagen gemist zeker?
Tja, ik zou eerlijk waar ook niet weten wat je met die mensen aanmoet, wanneer doe je het goed?quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het nieuws van de afgelopen dagen gemist zeker?
Gezien de juridische mogelijkheden hebben ze zo'n beetje alles uit de kast getrokken.quote:Op maandag 1 september 2014 00:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Van de jihadisten uit Huizen? Die inderdaad uit alle macht hier worden gehouden?
Misschien schort het daar dan wel aan hè en zou de politiek eens in actie moeten komen, misschien ook wel op Europees niveau. Vele honderden inwoners van de unie, in veel gevallen geboren en getogen, die lekker genocide aan het plegen zijn in het kalifaat en een nog groter aantal dat er hier mee sympathiseert en de ideologie verspreidt.quote:Op maandag 1 september 2014 00:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gezien de juridische mogelijkheden hebben ze zo'n beetje alles uit de kast getrokken.
Dat weet ik wel, zoals altijd moeten de goeden het ontgelden, ik had in het vorige topic al gezegd dat er veel meer gaande is dan men denkt en dat is bij deze bewezen, ik vind het een beetje dom om extremisten uit te nodigen om te gaan demostreren tegen extremisten, dat is vragen om moeilijkheden, mensen gaan ongetwijfeld het recht in eigen hand nemen terwijl dat de taak is van de politie.quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De Pro Patria demo was toch niet aan het rellen?
Maar zoals ik hier al vaker heb getypt, het gaat van kwaad tot erger, ze hadden nooit de Pro Patria demo moeten tegenhouden of omleiden, gewoon af laten maken en de kou is uit de lucht.
Nog beter had geweest ingrijpen bij de pro isis demo daarvoor, had de demo op 10 augustus er helemaal niet geweest.
Er is fout op fout gestapeld, en nu gaat men vreemd opkijken, als iedereen en zijn moeder een demo wil houden, liefst in de schilderswijk of transvaal. Nu ook de extremere groepen, van beide kanten, het gaat gewoon uit de hand lopen door een falende overheid en gebrek aan adequaat beleid.
En dan kunnen de usual suspects hier weer huilie doen hoe gemeen die extremisten wel niet zijn, geen oog hebbend voor de voorgeschiedenis.
Mensen het land uitzetten om hun gedachtegoed zal gelukkig nooit tot de mogelijkheden gaan behoren.quote:Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Misschien schort het daar dan wel aan hè en zou de politiek eens in actie moeten komen, misschien ook wel op Europees niveau. Vele honderden inwoners van de unie, in veel gevallen geboren en getogen, die lekker genocide aan het plegen zijn in het kalifaat en een nog groter aantal dat er hier mee sympathiseert en de ideologie verspreidt.
Te laat voor wat?quote:Wat ze ook doen, als ze al iets zullen doen, ze zijn veel te laat.
Door Pro Patria niet te laten demonstreren voelt jan en alleman zich ook niet ineens geroepen om daar te demonsteren, het zit alleen de nogal rechtse hoek waarin Pro Patria en gelijkgestemde mongolen rondlopen niet lekker. Lekker boeiend.quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef Kanjer het volgende:
Maar zoals ik hier al vaker heb getypt, het gaat van kwaad tot erger, ze hadden nooit de Pro Patria demo moeten tegenhouden of omleiden, gewoon af laten maken en de kou is uit de lucht.
Nog beter had geweest ingrijpen bij de pro isis demo daarvoor, had de demo op 10 augustus er helemaal niet geweest.
Er is fout op fout gestapeld, en nu gaat men vreemd opkijken, als iedereen en zijn moeder een demo wil houden, liefst in de schilderswijk of transvaal. Nu ook de extremere groepen, van beide kanten, het gaat gewoon uit de hand lopen door een falende overheid en gebrek aan adequaat beleid.
En dan kunnen de usual suspects hier weer huilie doen hoe gemeen die extremisten wel niet zijn, geen oog hebbend voor de voorgeschiedenis.
Nationaal gezien is zoals gezegd alles uit de kast getrokken. Men kan niet op eigen houtje opereren en besluiten om maar wat mensen uit te zetten.quote:Op maandag 1 september 2014 00:54 schreef NotYou het volgende:
Misschien moet je nog even wat posts plaatsen om jezelf (verder) van je eigen gelijk te overtuigen.
Als je eens wat rationeler uit de hoek zou komen, zou ik je, misschien, nog serieus gaan nemen ook.quote:Op maandag 1 september 2014 00:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Door Pro Patria niet te laten demonstreren voelt jan en alleman zich ook niet ineens geroepen om daar te demonsteren, het zit alleen de nogal rechtse hoek waarin Pro Patria en gelijkgestemde mongolen rondlopen niet lekker. Lekker boeiend.
Wie heeft het over uitzetten?quote:Op maandag 1 september 2014 00:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nationaal gezien is zoals gezegd alles uit de kast getrokken. Men kan niet op eigen houtje opereren en besluiten om maar wat mensen uit te zetten.
Klopt.quote:Op maandag 1 september 2014 01:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij 't niet zo had op borrelpraat?
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 1 september 2014 01:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, je wilde pleiten voor de doodstraf ofzo. Laat dan maar zitten inderdaad.
Waarom is dat zo erg? Bepaalde sympathieën wil je gewoon niet binnen je grenzen. Mensen die openlijk een verschrikkelijke genocide steunen lijkt mij een ongewenste groep.quote:Op maandag 1 september 2014 00:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen het land uitzetten om hun gedachtegoed zal gelukkig nooit tot de mogelijkheden gaan behoren.
Heb al eerder gezegd dat er hier en daar een excuusburger tussen liep.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Omdat gedachten nooit strafbaar gesteld moeten kunnen worden.quote:Op maandag 1 september 2014 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom is dat zo erg? Bepaalde sympathieën wil je gewoon niet binnen je grenzen. Mensen die openlijk een verschrikkelijke genocide steunen lijkt mij een ongewenste groep.
Jij was het ook die met het vingertje schudde en zij dat er geen enkel midden oosten typje tussen liepquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat probeer ik al 22 topics lang duidelijk te maken, maarja... Die rode waas he?
De overige demonstranten waren in jouw beleving geen burgers?quote:Op maandag 1 september 2014 10:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat er hier en daar een excuusburger tussen liep.
Gedachten is wat anders dan openlijk steunen en toejuichen.quote:Op maandag 1 september 2014 10:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat gedachten nooit strafbaar gesteld moeten kunnen worden.
Het was georganiseerd door extreem rechts en een verzameling van extreem rechts met hier en daar een excuusburger.quote:Op maandag 1 september 2014 10:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
De overige demonstranten waren in jouw beleving geen burgers?
Oh werkelijk? Jij kent van iedere deelnemer de achtergrond? Of is puur een rechts aandoend voorkomen genoeg om definitief tot zo'n organisatie te behoren?quote:Op maandag 1 september 2014 10:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Het was georganiseerd door extreem rechts en een verzameling van extreem rechts met hier en daar een excuusburger.
Je snapt dondersgoed dat ik hier met burger doel op iemand die niet bij die organisatie's aangesloten is.
De vlaamse vlaggen vonden ze anders ook niet erg, beter gezegd de vlaams belang vlaggen(vlaamse vlag met kleine aanpassing).quote:Op maandag 1 september 2014 00:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er was afgesproken dat er alleen Nederlandse vlaggen meegedragen zouden worden, vandaar ook dat er een Israelische vlag werd afgepakt door iemand van de ordedienst. Apart dat men dat dan blijkbaar niet doet bij een Assyrische vlag.
Van de meeste is de achtergrond wel bekend.quote:Op maandag 1 september 2014 10:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Jij kent van iedere deelnemer de achtergrond? Of is puur een rechts aandoend voorkomen genoeg om definitief tot zo'n organisatie te behoren?
Hoeveel man liep er eigenlijk en hoeveel daarvan behoren of behoorden er tot extreem-rechtse organisaties?
Oh werkelijk? De meesten? Nou, kom er maar mee voor de dag dan. Hoeveel demonstranten liepen er mee en van hoeveel daarvan weet jij de achtergrond?quote:Op maandag 1 september 2014 10:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Van de meeste is de achtergrond wel bekend.
Als ik hier nog wat meer over nadenk, dan ben ik het nog steeds niet met je eens. Ik ben van mening dat, als je vindt dat een genocide op basis van geloofsovertuiging een goede zaak is, je hier niets te zoeken hebt. Dat je het vindt, prima, maar ga dat maar lekker ergens anders vinden. Is dat gedachtenpolitie? Misschien wel. Maar wel de soort waar ik mij prettig bij voel.quote:Op maandag 1 september 2014 10:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat gedachten nooit strafbaar gesteld moeten kunnen worden.
Euhm, als je ook maar iets van mijn posts in dit subforum ooit gelezen zou hebben, dan weet je wat voor een bizarre aantijging je hier maakt.quote:Op maandag 1 september 2014 11:45 schreef RaXz het volgende:
Ik heb jou wel door mannetje, zo ook Wilders en al deze politieke groepen, ik vind het zielig dat je de holocaust aanhaalt, er zijn verdomd goede redenen dat ontkenning wordt gestraft gezien het een historisch feit is en de wonden nog steeds aan het helen zijn.
Mijn welgemeende excuses voor mijn vorige reacties, ik sta compleet achter Van Aartsen wat dit betreft, de Schilderswijk kan je beter aan de politie overlaten want dit gaat geheid mis, dat heeft Wilders wel laten zien.
Ik hoop dat Van Aartsen het in goede banen kan leiden en het alles kan beperken tot het Weekend van vrede, met alleen burgers met Nederlandse vlaggen en geen politiek geneuzel van gevaarlijke politieke groeperingen.
Nou, dat ik beticht wordt van anti-semitisme en van extreem-rechtse sympathieën stuit mij heel erg tegen de borst. Ik ben al jaren overtuigd stemmer van links, ben nota bene lid van de Partij voor de Dieren en maak mij ook al jaren op sociaal gebied sterk voor integratie en acceptatie van minderheden. Dat iemand dan, gebaseerd op één enkele post, de conclusie trekt dat ik een halfgare rechts-extremist moet zijn vind ik hoogst beledigend, maar aan de andere kant is het meer een blijk van jouw eigen kortzichtigheid. Alsof iemand aan de linkse kant van het politieke spectrum niet kritisch kan zijn tegenover de haat die verspreid wordt, gestoeld op religieuze leest.quote:Op maandag 1 september 2014 14:24 schreef RaXz het volgende:
Misschien is het onzin, maar ik ben niet degene die de holocaust gebruikt om een argument te onderbouwen in een topic wat druipt van rechts-extremisme, alsof de holocaust al niet genoeg misbruikt is voor politiek gewin.
Daarnaast heb ik het vermoeden dat jij mij beter kent dan andersom, dus daar heb je gelijk in, hetzelfde geldt voor Wilders die hier meteen bovenop sprong.
Ik maak zelf wel uit of ik onzin wil roepen, maar dit is gewoon fout, net als dit deel van het topic, het vergt niet veel om in te zien hoe deze situatie uit de hand gaat lopen, het doet mij sterk afvragen of men iets heeft geleerd van geschiedenis.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou, dat ik beticht wordt van anti-semitisme en van extreem-rechtse sympathieën stuit mij heel erg tegen de borst. Ik ben al jaren overtuigd stemmer van links, ben nota bene lid van de Partij voor de Dieren en maak mij ook al jaren op sociaal gebied sterk voor integratie en acceptatie van minderheden. Dat iemand dan, gebaseerd op één enkele post, de conclusie trekt dat ik een halfgare rechts-extremist moet zijn vind ik hoogst beledigend, maar aan de andere kant is het meer een blijk van jouw eigen kortzichtigheid. Alsof iemand aan de linkse kant van het politieke spectrum niet kritisch kan zijn tegenover de haat die verspreid wordt, gestoeld op religieuze leest.
Dat jij vervolgens vindt dat iemand die deze mening er op na houdt exemplarisch is voor het afglijden van dit land naar een soort van nazistische heilstaat betekent dat jij heel wat haltes hebt overgeslagen om tot die conclusie te komen.
Daarnaast is de genocide in Syrië en Irak net zo goed een historisch feit als het plaatsvinden van de holocaust. Het is door mij ook alleen maar gebruikt als metafoor, omdat het ontkennen van het één naar mijn mening net zo erg is als het toejuichen van het ander. In dit geval is het ontkennen van de holocaust dus net zo erg als het toejuichen van de praktijken van IS. En dat deze meningen in ons ontwikkelde land wat mij betreft geen plaats hebben. Wij hebben een fantastisch onderwijssysteem waar alleen maar wetenschappelijke en feitelijke waarheden worden aangeleerd. Als iemand dan nog vindt dat het OK is om hele dorpen af te slachten omdat ze niet geloven in de juiste uitleg van een sprookjesboek, dan moet je gewoon opdonderen. En om dat te vinden, hoef je echt niet het vakje van de PVV in te kleuren in het stemhokje. Integendeel.
Prima, zand eroverquote:Op maandag 1 september 2014 15:31 schreef RaXz het volgende:
Ik bedoelde het niet als beschuldigingen of aantijgingen, maar dat plaatje in de TS en de betrekking van de holocaust stoot mij tegen de borst, ik denk niet dat het helpt als we elkaar gaan beschuldigen, het is inderdaad gemakkelijk om over iemand te oordelen via tekst, er zijn tal andere voorbeelden die je kon noemen.
Mijn excuses dat ik uit mijn vel schoot vanwege bovenstaande redenen, ik ben het verder eens met je bericht, in elk geval bedankt voor het verduidelijken van je standpunt, ik krijg zelf ook het een en ander naar m'n hoofd geslingerd, misschien dat het daardoor zo overkwam.
Hoeveel demonstranten er waren, geen flauw idee. Van hoeveel weet ik de achtergrond, sinds kort van ééntje, een van de leiders binnen een rechtse beweging Rudolph H.quote:Op maandag 1 september 2014 10:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh werkelijk? De meesten? Nou, kom er maar mee voor de dag dan. Hoeveel demonstranten liepen er mee en van hoeveel daarvan weet jij de achtergrond?
Edit:quote:Reactie van Siem — 25 augustus 2014 @ 14:03
Nou, het is geen vrouwelijke ISIS fan van Nederlandse afkomst maar wel een uiterst opmerkelijke: Rudolph Holierhoek, alias Adem Holierhoek, alias Abu Suhayb: zoon van de voormalig Vice-president Rechtbank Rotterdam, nu senior rechter Rechtbank Zeeland en tevens Jeugd/Kinderrechter: M.J.L (Martin) Holierhoek.
Dat ISIS fan Rudolph in april vorig jaar tot 2.5 jaar cel veroordeeld werd (doodslag) omdat hij zijn 4 maanden oude dochtertje de dood in had gejaagd, dat viel al eerder elders te lezen. Geen nieuws dus. Maar waarom is er verder geen aandacht voor de achtergrond van deze kinderbeul? Hoe kan het dat hij al zo snel buiten loopt na de eerder opgelegde onvoorwaardelijke straf? Bij het opleggen van die straf werd rekening gehouden met, quote vonnis:
Bij het bepalen van de straf heeft de rechtbank in het voordeel van verdachte rekening gehouden met het uittreksel Justitiële Documentatie betreffende verdachte van 11 maart 2013, waaruit blijkt dat verdachte niet eerder met justitie in aanraking is geweest.
- Blanco strafblad dus. En opvallend snel weer buiten. Wat speelt er meer? Is deze ISIS-fan een infiltrant voor de AIVD, reden waarom hij nog steeds met fluwelen handschoenen wordt aangepakt, of is hij daadwerkelijk een staatsgevaarlijke Nederlander? Waarom werden zijn telefoongesprekken getapt ten tijde van de doodslag op de baby? Waarom werd er door de ‘toehoorders’ niet direct ingegrepen toe ze hoorden of op zijn minst konden vermoeden dat er een baby in nood was?! Waarom zijn er tijdens de rechtszaak geen vragen gesteld, ook niet door de verdediging, over de reden van het aftappen van de telefoongesprekken? De huidige ISIS-fan had tenslotte een blanco strafblad.
Quote vonnis: Om 13:13 uur belt verdachte met zijn zus [zus verdachte]. Op de achtergrond is [slachtoffer] te horen. Haar ademhaling is zwak en klinkt vermoeid.
Quote vonnis: Om 14:57 uur probeert verdachte naar zijn moeder te bellen. Het contact komt niet tot stand. Wel is te horen dat zich in verdachtes nabijheid een baby bevindt met een kreunende zwakke ademhaling en dat deze ademhaling opvallend anders klinkt dan de ademhaling die te horen was tijdens het gesprek van 13:13 uur.
- Ik kan mij niet voorstellen dat de overheid een kinderbeul voor zich laat werken. Maar dat deze kwestie aan alle kanten stinkt, de milde aanpak van Holierhoek en het niet reageren op signalen van een baby in nood, staat voor mij als een paal boven water.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2013:BZ8484
http://nos.nl/artikel/693(...)el-des-verderfs.htmlquote:Burgemeester Van Aartsen van Den Haag heeft in het tv-programma Pauw een lans gebroken voor de bewoners van de Schilderswijk. "Het beeld dat het daar een poel des verderfs is, is totale onzin. Dat doet deze mensen geen recht."
Volgens de burgemeester richt negentig procent van de wijkbewoners zijn leven goed in: "Er lopen een paar lieden rond die een funeste invloed hebben op een aantal mensen in hun omgeving."
In de eerste uitzending van Pauw herhaalde Van Aartsen dat hij geen spijt heeft van zijn optreden rond de omstreden protesten van deze zomer van islamitische radicalen in zijn stad. Er werden onder meer leuzen als "Dood aan de Joden" geroepen. Van Aartsen zou aanvankelijk hebben gezegd dat er geen grenzen waren overschreden.
"Dat heb ik nooit gezegd en dat is ook nooit namens mij gezegd", zei hij in Pauw. Van Aartsen zei dat het voor de politie soms lastig is om te horen wat er exact gezegd is, en dat een tolk wel eens nodig is. Nadat de leuzen waren vertaald, zijn arrestaties verricht, benadrukte de VVD'er.
"Alsjeblieft doe iets"
Ook de kritiek dat hij op vakantie was toen er op 24 juli een pro-Gaza demonstratie werd gehouden, trekt Van Aartsen zich niet aan. "Er was geen reden om terug te komen. Ik als burgemeester doe niet het werk van het OM. Ik kan wel zeggen, alsjeblieft doe iets."
Vorige week werden drie jihadverdachten opgepakt uit Den Haag. Twee van hen zouden mensen hebben geronseld voor de strijd in Syrië en Irak. "Heel belangrijk dat ze uit de maatschappij zijn gehaald", zei Van Aartsen daarover. Hij verwacht de komende tijd meer arrestaties, maar benadrukte dat onderzoeken van politie en justitie soms lang duren: "Je wilt niet het risico lopen dat ze binnen een paar uur weer op straat staan."
De onvermoeibare niks aan de hand act van van Aartsen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/693(...)el-des-verderfs.html
http://www.npo.nl/pauw/01-09-2014/VARA_101369274 op 35,00 minuten
Hij gelooft er zelf in, volgens mij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:59 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De onvermoeibare niks aan de hand act van van Aartsen.
Die kennen we erg goed hier in Den Haag.
van aartsenquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/693(...)el-des-verderfs.html
http://www.npo.nl/pauw/01-09-2014/VARA_101369274 op 35,00 minuten
Dat zijn , als we die (magere) 10 procent aanhouden , dus ruim 3000 bewoners in die wijk (waarvan ruim 90 % allochtoon) die hun leven niet goed inrichten.quote:Volgens de burgemeester richt negentig procent van de wijkbewoners zijn leven goed in: "Er lopen een paar lieden rond die een funeste invloed hebben op een aantal mensen in hun omgeving."
Wat een clown.quote:Van Aartsen zou aanvankelijk hebben gezegd dat er geen grenzen waren overschreden.
"Dat heb ik nooit gezegd en dat is ook nooit namens mij gezegd", zei hij in Pauw. Van Aartsen zei dat het voor de politie soms lastig is om te horen wat er exact gezegd is, en dat een tolk wel eens nodig is. Nadat de leuzen waren vertaald, zijn arrestaties verricht, benadrukte de VVD'er.
20quote:Zo'n twintig organisaties willen op zaterdag 20 september in Den Haag tegen racisme demonstreren. Ze reageren daarmee op het voornemen van Pro Patria om die dag in Den Haag tegen moslimradicalisme en IS de straat op te gaan.
Volgens de organisaties van ' Samen tegen racisme' is Pro Patria een rechts-extremistische en racistische organisatie en was de Pro Patria-betoging van vorige maand in de Schilderswijk in werkelijkheid tegen de islamitische wijkbewoners gericht.
Bij die demonstratie kwam de politie tussenbeide om te voorkomen dat er rellen uitbraken met wijkbewoners en IS-aanhangers.
Andere demonstraties
Bij de gemeente hadden zich al vijf organisaties gemeld die op 20 september een demonstratie willen houden. Een daarvan is Anti-Fascistische Actie. Die aanvraag geldt nu voor het geheel van groepen die zich achter 'Samen tegen racisme' hebben geschaard.
Burgemeester Van Aartsen besloot in verband met de eerdere ongeregeldheden dat pro- en anti-islamitische groepen twee maanden lang niet in woonwijken mogen demonstreren. Dat verbod loopt in oktober pas af.
Daarnaast zal de gemeente 'in samenhang' naar de aanvragen voor demonstraties kijken en beoordelen of ze kunnen doorgaan en onder welke voorwaarden. In de loop van volgende week wordt het resultaat bekendgemaakt.
http://nos.nl/artikel/694547-ook-antiracisten-naar-den-haag.html
Geef jezelf niet teveel credits.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze zijn nogal bang voor Pro Patria, bang dat de waarheid aan het licht komt.
Ik heb het niet over mijzelf, ik heb het over Pro Patria.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geef jezelf niet teveel credits.
Proest.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze zijn nogal bang voor Pro Patria, bang dat de waarheid aan het licht komt.
Wat is het verband tussen deze twee zinnen? Zijn de gewone schilderwijk-bewoners nou IS-aanhangers volgens jou?quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:28 schreef Kanjer het volgende:
Geen IS aanhangers die "alleen maar buiten de stad wonen", of ze moeten toevallig allemaal, op hetzelfde moment boodschappen zijn gaan doen bij de AH op de Hoefkade.
De gewone bevolking van de schilderswijk dus, die, volgens sommigen en o.a. van Aartsen alleen maar rust wilden in hun wijk en geen vlieg kwaad deden.
Nee, gewoon een incidentje. Een verschil van inzicht omtrent het handelen van de Haagse politie. Dat zal Van Aartsen morgen wel beamen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:01 schreef Kanjer het volgende:
Politie belaagd in de schilderswijk, provocatie?
https://twitter.com/regio15/status/508309406103396352
Het zou me werkelijk niet verbazen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, gewoon een incidentje. Een verschil van inzicht omtrent het handelen van de Haagse politie. Dat zal Van Aartsen morgen wel beamen.
Het ging om de ISIS, weet je nog?quote:Op zondag 7 september 2014 11:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die mooie Schilderswijk, niets aan de hand daar man! Gezellige volksbuurt. Aldus van Aartsen....
Ach, de link tussen IS(IS) en Schilderswijk is nu eenmaal bijzonder vlot gelegd.quote:
Klopt. Een vader was zijn zoon aan het mishandelen omdat hij niet naar Syrie wilde. De politie wilde ingrijpen, maar toen kwam een 14 jarige rekruut stoer doen. Waarna er een ISIS strijder met bijl verscheen. Die fan was van 100% Isis.quote:
Maar dan snap ik niet zo goed waarom ze niet-ISIS-gerelateeerde incidenten posten in dit topic.quote:
En hij had zijn bijl bij zich om een onthoofdingsfilmpje te maken? Dan zou het kloppen!quote:Op zondag 7 september 2014 12:17 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Klopt. Een vader was zijn zoon aan het mishandelen omdat hij niet naar Syrie wilde. De politie wilde ingrijpen, maar toen kwam een 14 jarige rekruut stoer doen. Waarna er een ISIS strijder met bijl verscheen. Die fan was van 100% Isis.
Toch ?
Omdat ze niet zo slim zijn ?quote:Op zondag 7 september 2014 12:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Maar dan snap ik niet zo goed waarom ze niet-ISIS-gerelateeerde incidenten posten in dit topic.
Hey - oefenen voor slachtfeest. Ies Halal.quote:Op zondag 7 september 2014 12:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En hij had zijn bijl bij zich om een onthoofdingsfilmpje te maken? Dan zou het kloppen!
Oh, daar waren die ISIS filmpjes eigenlijk voor bedoeld?quote:Op zondag 7 september 2014 12:18 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Hey - oefenen voor slachtfeest. Ies Halal.
Wat dacht jij dan ? Een schaap slachten is best moeilijk; eerst oefenen op een journalist. Liefst uit Amerika of van POWnews. Sambal bij ?quote:Op zondag 7 september 2014 12:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, daar waren die ISIS filmpjes eigenlijk voor bedoeld?
Het was juist andersom. Omdat ze al halal slachten is de stap naar mensen snel gemaakt. Volgens sommige kennersquote:Op zondag 7 september 2014 12:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan ? Een schaap slachten is best moeilijk; eerst oefenen op een journalist. Liefst uit Amerika of van POWnews. Sambal bij ?
Kijk nu eens van wie het komt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:38 schreef Kanjer het volgende:
Probleem is dus toch groter dan menigeen ons hier wil laten geloven.
http://www.vn.nl/Archief/(...)ver-het-fenomeen.htm
Had 10 augustus ook gekund.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef erodome het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)dam-rustig-verlopen/
Kijk, zo kan het ook, gewoon samen tegen dit onrecht.
Neequote:Op woensdag 10 september 2014 14:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja.
Sterker, zo ging het ook tot een bepaalde groepering zich ermee ging bemoeien.
Ligt het aan mij of zit er een klein photoshopsausje overheen?quote:Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef erodome het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, geen idee, het is gewoon een foto uit dat artikel.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of zit er een klein photoshopsausje overheen?
quote:Onderzoek naar demonstratie Den Haag
Op zondag 10 augustus 2014 keerde tijdens de demonstratie een grote groep demonstranten zich tegen de politie. In de omgeving van de Hoefkade haalden demonstranten stenen uit het trottoir en gooiden deze naar de politie. Tijdens de aanhouding van één van de stenengooiers werd een politieagent mishandeld. Van de verdachten zijn camerabeelden beschikbaar.
Vragen
(Her-)Kent u één van de verdachten op de camerabeelden? Neemt dan conact op met het rechercheteam dat de demonstratie onderzoekt. Liever anoniem, bel dan met M. 0800-7000. U kunt ook het tipformulier onderaan dit bericht invullen, zodat de recherche contact met u op kan nemen. Anoniem invullen is ook mogelijk. Vermeld in het formulier ook het nummer van de verdachte die u denkt te herkennen.
De titel van het onderste artikel is feitelijk onjuist, maar goed om te zien dat er schot in de zaak komt.quote:Twee stenengooiers Schilderswijk melden zich
Twee verdachten van het gooien van stenen naar de politie tijdens een anti-IS-demonstratie in de Haagse Schilderswijk, hebben zich bij de politie gemeld. Zij deden dat nadat hun foto's openbaar waren gemaakt. Het gaat om Hagenaars van 16 en 20 jaar oud.
De politie zette dinsdag op internet foto's van tien mensen die worden verdacht van het gooien van stenen tijdens de betoging op 10 augustus van de organisatie Pro Patria (voor het vaderland). In de omgeving van de Hoefkade haalden tegendemonstranten stenen uit de stoep en gooiden ze deze naar de betogers en naar de politie.
Agent mishandeld
Tijdens een eerdere aanhouding van een stenengooier werd een politieagent mishandeld. Die dag werden al meerdere arrestaties verricht. De politie plaatste dinsdag camerabeelden op haar website politie.nl om meer verdachten te kunnen oppakken.
Vanwege de rellen en eerdere problemen besloot de gemeente Den Haag dat er voorlopig geen risicovolle demonstraties mogen worden gehouden in woonwijken.
Ja, waar slàààààààààt dat nou op die slogan in deze context?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:53 schreef Kanjer het volgende:
Max 200 tops.
"gastarbeid is slavernij" hahaha!
Je ziet gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt, geen wonder dat je er niets van hoorde, zelfs de organisatie zal zich doodschamen.
http://nieuws.thepostonli(...)-demonstratie-tegen/
Nergens op, wat ook wel duidelijk wordt als je het onderschrift bij de foto leest.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja, waar slàààààààààt dat nou op die slogan in deze context?
is het ook gewoonquote:Op zondag 7 september 2014 11:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die mooie Schilderswijk, niets aan de hand daar man! Gezellige volksbuurt. Aldus van Aartsen....
Beregezellig, vooral het spelletje "rij een jood van de stoep" schijnt erg populair te zijn, maar "fileer een agent, anders ben je geen vent" is behoorlijk in opkomst.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het ook gewoon
maar dat er helemaal niets aan de hand is lijkt me onzin
bron/quote?
goede grappen ditquote:Op woensdag 10 september 2014 16:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Beregezellig, vooral het spelletje "rij een jood van de stoep" schijnt erg populair te zijn, maar "fileer een agent, anders ben je geen vent" is behoorlijk in opkomst.
Weer eens wat anders dan stoepkrijten.
Of "wat nou crisis, ga mee naar ISIS!"quote:Op woensdag 10 september 2014 16:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Beregezellig, vooral het spelletje "rij een jood van de stoep" schijnt erg populair te zijn, maar "fileer een agent, anders ben je geen vent" is behoorlijk in opkomst.
Weer eens wat anders dan stoepkrijten.
Sinds de bamiloempiaboer daar weg is, ben ik er niet meer op de haagsche markt geweest.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:07 schreef sp3c het volgende:
ik ga altijd gewoon naar de markt enzo
Zelfs de politie doet mee, die doen kinderkegelen.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Of "wat nou crisis, ga mee naar ISIS!"
Zo kan het inderdaad ook. Boodschap is duidelijk. Geen provocatie, koffiehuizen niet lastig gevallen, geen vreemde lui in de organisatie.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef erodome het volgende:
[ afbeelding ]
Lopen daar nu moslims? Dat dit kan in Nederland...quote:Op woensdag 10 september 2014 18:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zo kan het inderdaad ook. Boodschap is duidelijk. Geen provocatie, koffiehuizen niet lastig gevallen, geen vreemde lui in de organisatie.
Ik vind het een erg onduidelijk verhaal, maar als ik het goed begrijp is dit een reactie van Pro Patria op een bepaald artikel wat geplaatst is door ene Elmer Smaling?quote:Op woensdag 10 september 2014 20:46 schreef Kanjer het volgende:
Duidelijk verhaal, op naar 20 september!
Dit verhaal is vrij duidelijk over Pro Patria. Is ook in lijn met de eerdere info over Pro Patria.quote:Hakenkruizen
De leider, Patrick Schouten, heet in werkelijkheid Paul Peters. Hij opereert al jaren onder vele pseudoniemen en was lid van verschillende rechts-extremistische organisaties. Ook werd hij in 2001 veroordeeld voor het vernielen van een joodse begraafplaats in het Brabantse Oosterhout en bekladde hij graven met hakenkruizen.
Dat wist iedereen toch al ? Men vindt alleen dat de relmoslims ter plekke nog lager waren.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:07 schreef Ceberut het volgende:
http://nieuws.thepostonli(...)ntel-extreem-rechts/
[..]
Dit verhaal is vrij duidelijk over Pro Patria. Is ook in lijn met de eerdere info over Pro Patria.
Nog lager dan dat tuig is onmogelijk.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:11 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat wist iedereen toch al ? Men vindt alleen dat de relmoslims ter plekke nog lager waren.
Nee, dat nam iedereen kwijlend aan, paste mooi in het straatje.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:11 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat wist iedereen toch al ? Men vindt alleen dat de relmoslims ter plekke nog lager waren.
Dit wist ik nog niet:quote:
quote:De demonstraties van 10 augustus en 20 september zouden allebei aangevraagd zijn door Floris Groeneveld. Deze circa 26 jaar oude man uit de regio Rotterdam is al jaren actief op het internetforum Stormfront. Daarop laat hij regelmatig zijn sympathie merken voor het nationaal-socialisme. ‘Ik geloof in het nationaal socialisme, maar Adolf was niet de goede uitvoerder ervan’, schrijft Groeneveld op het forum. Op de facebookpagina ‘Nederland mijn Vaderland’ schrijft hij: ‘Het nationaal socialisme heeft meer goeds gebracht dan het liberalisme. ’
bron
http://www.omroepwest.nl/(...)e-splintergroeperingquote:Paul ter Linden, oud-PVV-raadslid in Den Haag, liep op de demonstratie met een vlag van Israel om zijn nek. ‘Ik werd meteen aangesproken door leden van de ordedienst. Dat het niet de bedoeling was dat ik met een buitenlandse vlag ging lopen. Toen ik ze erop wees dat er ook Koerdische, Assyrische en Vlaamse vlaggen werden gevoerd, werd mij verteld dat ik maar beter mijn mond kon houden.’ Later werd Ter Linden bedreigd door enkele neonazi’s, waarna hij de demonstratie voor gezien hield. Volgens Ter Linden waren de neonazi’s en Paul Peters erg close met elkaar. ‘Ze omhelsden elkaar toen ze elkaar tegenkwamen.'
Vrij duidelijk lijkt me, als zelfs een oud PVV'er zich op zo'n manier uitspreekt.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.omroepwest.nl/(...)e-splintergroepering
Ach dit zeiden we al de hele tijd...quote:Op woensdag 10 september 2014 22:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vrij duidelijk lijkt me, als zelfs een oud PVV'er zich op zo'n manier uitspreekt.
Het was al vanaf het eerste moment duidelijk inderdaad.quote:Op woensdag 10 september 2014 22:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ach dit zeiden we al de hele tijd...
Vind het wel vreemd dat die MDL plek heeft gekregen op Spui plein. Kleine kijk op de facebook en dat was ook duidelijk.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het was al vanaf het eerste moment duidelijk inderdaad.
Waarom vind je dat vreemd?quote:Op donderdag 11 september 2014 00:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind het wel vreemd dat die MDL plek heeft gekregen op Spui plein. Kleine kijk op de facebook en dat was ook duidelijk.
Omdat toen ik op hun fb keek er een duidelijk isis voorkeur naar voren kwam. Misschien hebben ze het nu veranderd.quote:
Heb je een linkje?quote:Op donderdag 11 september 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat toen ik op hun fb keek er een duidelijk isis voorkeur naar voren kwam. Misschien hebben ze het nu veranderd.
Nja ik geloof wat van ik toen heb gelezen, de jongen achter deze page een Nederlander is die is bekeerd. Kon verder niet zoveel vinden idd. Al had die geloof ik wel een persoonlijke blog met onder andere uitleg over hoe je het beste homo's kon vermoorden als ik mij goed herinner.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:40 schreef Ceberut het volgende:
Zie wel wat rare dingen staan idd. Goed, vergeleken met de Pro Patria gasten zijn het nog steeds lieverdjes en die Pro Partria gasten mochten ook demonstreren.
Nog 9 dagen wachtenquote:Op donderdag 11 september 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat het helemaal los gaat tussen de wannabee-nazi,s en de ikverveelmijdusikgajihadistspelen mensjes.
http://www.omroepwest.nl/(...)in-1813-demonstrerenquote:Op donderdag 11 september 2014 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Dan is er weer een nieuwe demonstratie?
quote:Op donderdag 11 september 2014 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Dan is er weer een nieuwe demonstratie?
Die mag naar het Spui. Dat is naast het stadhuis midden in de stad. Er staat ook al een standbeeld van 2 meisjes met een hoofddoek dusquote:Op donderdag 11 september 2014 11:29 schreef theunderdog het volgende:
Waaattt !
De Muslim Defence Leage??? for real?![]()
![]()
![]()
Whahahah
En de NVU komt ook begrijp ik?quote:Op donderdag 11 september 2014 11:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die mag naar het Spui. Dat is naast het stadhuis midden in de stad. Er staat ook al een standbeeld van die 2 meisjes met een hoofddoek dus
Nja ik geloof dat die nog bezig zijn met een hoger beroep tegen het verbod in de Schilderswijk. Dus geen idee waar die heen mogen.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En de NVU komt ook begrijp ik?
Godverdomme, die moeten wel komen hoor.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik geloof dat die nog bezig zijn met een hoger beroep tegen het verbod in de Schilderswijk. Dus geen idee waar die heen mogen.
quote:Op donderdag 11 september 2014 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En de NVU komt ook begrijp ik?
Nja ik denk dat ze zich zeker laten zien op het Spui. Denk dat ze zich bijna allemaal gaan laten zien op het Spuiquote:Op donderdag 11 september 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Godverdomme, die moeten wel komen hoor.
Normaal zou ik nooit de kans kiezen voor de nationaalsocialistische Tokkies, maar in dit geval hoop ik dat er flink wat van die islamitische-relschoppers de tering in worden geslagen.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik denk dat ze zich zeker laten zien op het Spui. Denk dat ze zich bijna allemaal gaan laten zien op het Spui
Staat nog steeds gepland in de Schilderswijk. Hoger beroep loopt nog zoals je al zei.quote:
Ja dat las ik. Vraag mij af of ze het nu ook gaat lukken.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Staat nog steeds gepland in de Schilderswijk. Hoger beroep loopt nog zoals je al zei.
Overigens heeft de NVU in het verleden regelmatig met succes demo-verboden aangevochten bij de bestuursrechter.
Nah dit is gewoon dom om die MDL zo'n plek te geven.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Normaal zou ik nooit de kans kiezen voor de nationaalsocialistische Tokkies, maar in dit geval hoop ik dat er flink wat van die islamitische-relschoppers de tering in worden geslagen.
Nee joh, is mooi.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dit is gewoon dom om die MDL zo'n plek te geven.
Ben ook benieuwd. Ze hebben ruimschoots ervaring op dat gebied, dus ik geef ze best wel een kans.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat las ik. Vraag mij af of ze het nu ook gaat lukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 september 2014 11:40 schreef theunderdog het volgende:
Eigenlijk zou je ze allemaal op een kluitje naar een afgelegen plek moeten brengen.Brrr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet allemaal.
Word een grote tering bendequote:Op donderdag 11 september 2014 11:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd. Ze hebben ruimschoots ervaring op dat gebied, dus ik geef ze best wel een kans.
Zal wel mee gaan vallen denk ik. De meeste van die organisaties kunnen amper een paar honderd mensen op de been brengen en als je die een beetje strategisch uit elkaar houdt, dan zal het vooral bij een hoop geschreeuw blijven.quote:
Ik hoop hetquote:Op donderdag 11 september 2014 11:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zal wel mee gaan vallen denk ik. De meeste van die organisaties kunnen amper een paar honderd mensen op de been brengen en als je die een beetje strategisch uit elkaar houdt, dan zal het vooral bij een hoop geschreeuw blijven.
Die 24 was wat gechargeerd.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hoop het
Je zei net 24 partijen toch? Heb je een lijst ?
Aaah dacht alquote:Op donderdag 11 september 2014 11:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die 24 was wat gechargeerd.
In de OP staat wel een linkje naar een artikel over 7 groeperingen.
quote:Op donderdag 11 september 2014 11:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die ene tegen Racisme sowieso.
Nee, het is vooral links geslijm. Men zou beter eens gaan kijken waar het racisme vandaan komt.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah waarom die kop. Dat is toch een positief statement?
Van tokkies.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het is vooral links geslijm. Men zou beter eens gaan kijken waar het racisme vandaan komt.
Oke Yasmin.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Van tokkies.
Actie tegen racisme is nooit geslijm.
Uhh nee. Ik zei tokkies. Tokkie kent geen kleurquote:Op donderdag 11 september 2014 12:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van de blanke man ofniet?
Mensen met racistische ideeën zijn vaak geen Tokkies.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh nee. Ik zei tokkies. Tokkie kent geen kleur
quote:Op donderdag 11 september 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen met racistische ideeën zijn vaak geen Tokkies.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)erkkleding-1569457W/quote:
Dus mensen die bepaald gedrag linken aan afkomst/huidskleur/uiterlijke kenmerken zijn eigenlijk heel erg normaal?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/Ne(...)erkkleding-1569457W/
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)sueel-wijk-uit.dhtml
Mensen die dit zat zijn.
Als Marokkanen zich vaak misdragen, dan mag je dat toch bevestigen?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus mensen die bepaald gedrag linken aan afkomst/huidskleur/uiterlijke kenmerken zijn eigenlijk heel erg normaal?
Nja dan moet je eerst vaststellen dat de Marokkaanse nationaliteit/afkomst bepaald gedrag bepaald.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als Marokkanen zich vaak misdragen, dan mag je dat toch bevestigen?
Of moet je dan maar gewoon zwijgen omdat je anders een racist bent?
Wie doet dat dan?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dan moet je eerst vaststellen dat de Marokkaanse nationaliteit/afkomst bepaald gedrag bepaald.
Als je er van te voren uit gaatt gaat dat Marokkanen bepaald gedrag gaan vertonen ben je gewoon een tokkie.
Voor je laatste link is al een topic.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wie doet dat dan?
Veel mensen die jij racist noemt zijn het gewoon zat dat veel allochtonen (Marokkanen, Antilianen) zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eren-neemt-toe.dhtml
1: Like i fucking care?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor je laatste link is al een topic.
En ik denk dat veel van de mensen die jij noemt eigenlijk helemaal niet zoveel last hebben van Marokkanen, Antillianen.
Uhh nee. Maar veel van deze mensen zeuren zonder het zelf te ervaren hebben.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Like i fucking care?
2: Moet dat dan?
Moet ik persoonlijk kanker hebben om mij in te kunnen zetten voor kankerpatiënten?
Waarom zou bepaalt gedrag niet te maken kunnen hebben met afkomst?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh nee. Maar veel van deze mensen zeuren zonder het zelf te ervaren hebben.
Anyway als je er vanuit gaat dat bepaald gedrag gelijk staat aan een afkomst of nationaliteit of bepaalde uiterlijke kenmerken ben je wat mij betreft gewoon simpel.
Kunnen we hier nog wel dagen lang over babbelen.
Omdat afkomst gedrag niet bepaald. Het is puur random dat die persoon die afkomst heeft. Net zoals dat een donkere huidskleur gedrag niet bepaald maar komt door pigment.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou bepaalt gedrag niet te maken kunnen hebben met afkomst?
Heel leuk dat laatste, maar ik heb je nog geen valide argumentatie zien maken.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat afkomst gedrag niet bepaald. Het is puur random dat die persoon die afkomst heeft. Net zoals dat een donkere huidskleur gedrag niet bepaald maar komt door pigment.
Kom op. Ik weet dat je slimmer bent dan dit
Ja maar cultuur is iets anders. En gedrag word je aangeleerd. Je wordt niet geboren met bepaald gedrag.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel leuk dat laatste, maar ik heb je nog geen valide argumentatie zien maken.
Dus nogmaals, waarom zou bepaalt gedrag niet te maken kunnen hebben met iemand zijn afkomst? bepaalde ziektes komen ook meer voor in bepaalde culturen, waarom zou dat niet kunnen met gedrag/karakter?
quote:Op donderdag 11 september 2014 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar cultuur is iets anders. En gedrag word je aangeleerd. Je wordt niet geboren met bepaald gedrag.
Dus die Marokkanen en Antillianen die je net bij haalt hebben eigenlijk helemaal geen eigen verantwoordelijk in hun gedrag want het zat er al in bij geboorte ?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Oke, verdiep je eens in erfelijkheid, epigentica enz.
Dat zeg ik nergens.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus die Marokkanen en Antillianen die je net bij haalt hebben eigenlijk helemaal geen eigen verantwoordelijk in hun gedrag want het zat er al in bij geboorte ?
Je haalde zelf dat voorbeeld aan. Vervolgens zeg je dat bepaald gedrag wel erfelijk bepaald is.quote:
Wacht even, meen je dit nu serieus???quote:Op donderdag 11 september 2014 12:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je haalde zelf dat voorbeeld aan. Vervolgens zeg je dat bepaald gedrag wel erfelijk bepaald is.
Welk gedrag is dan volgens jou wel erfelijk bepaald ?
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wacht even, meen je dit nu serieus???
Jij denkt dat mensen als een ongeschreven blad geboren worden? en dan het lef hebben om denigrerend over andere te doen..![]()
Je loopt wetenschappelijk een jaar of 30 achter.
Allerlei karaktertrekken zijn deels erfelijk bepaald.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Dit zegt verder niks over bepaald gedrag dat wordt bepaald door een afkomst of nationaliteit.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allerlei karaktertrekken zijn deels erfelijk bepaald.
http://www.nujij.nl/algem(...)akter.17136218.lynkx
Ben het met je eens dat bepaalde karaktertrekken erfelijk bepaald zijn. Maar niet dat het ook nog eens gelinkt kan worden aan een afkomst of nationaliteit.quote:Erfelijk, leren of omgeving?
Er bestaan verschillende wetenschappelijke theorieën die de samenhang tussen het plegen van delicten van ouders en hun kinderen kunnen verklaren. Zo zijn er biologische theorieën die de gelijkenis in crimineel gedrag toeschrijven aan erfelijke factoren. Zij stellen dat een bepaalde genetische combinatie de veroorzaker is van afwijkend (crimineel) gedrag. Deze genetische combinatie wordt van de ouders op hun kinderen overgedragen, waarmee de kinderen een verhoogde kans hebben om crimineel gedrag te gaan vertonen. Afhankelijk van de omgeving waarin een kind vervolgens opgroeit komt dit criminele genotype wel of niet tot uiting. Andere wetenschappers stellen dat het criminele gedrag door ouders aan de kinderen wordt geleerd. Wanneer kinderen maar genoeg blootgesteld worden aan de criminele activiteiten van hun ouders en opgroeien met het idee dat het plegen van delicten ‘normaal’ is, dan zullen zij het gedrag zich vanzelf ook eigen maken. Weer andere wetenschappelijke theorieën stellen juist dat de omgeving waarin een kind opgroeit bepalend is voor het wel of niet plegen van delicten. Kinderen die opgroeien in armoede en verwaarlozing zullen eerder delicten plegen, dan kinderen die in luxe opgroeien. Aangezien criminele ouders vaak een lage sociaal-economische status hebben, groeien kinderen van criminele ouders ook vaak op onder slechtere omstandigheden dan kinderen van ‘normale’ ouders.
http://www.kennislink.nl/publicaties/crimineel-zo-vader-zo-zoon/
Is een gebrek aan begrijpend lezen ook erfelijk bepaalt denk je?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit zegt verder niks over bepaald gedrag dat wordt bepaald door een afkomst of nationaliteit.
De meningen zijn trouwens verdeeld;
[..]
Ben het met je eens dat bepaalde karaktertrekken erfelijk bepaald zijn. Maar niet dat het ook nog eens gelinkt kan worden aan een afkomst of nationaliteit.
Is het gebrek aan een gewone inhoudelijke reactie kunnen geven ook erfelijk bepaald denk je ?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is een gebrek aan begrijpend lezen ook erfelijk bepaalt denk je?
Deels ja.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is het gebrek aan een gewone inhoudelijke reactie kunnen geven ook erfelijk bepaald denk je ?
Verklaar je nader?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat verklaart wel een hoop gezien je laatste reacties.
Dat je er eigenlijk niks aan kan doen dat je mensen die iets volgens jou niet weten of iets anders zien op een bepaalde toon aanspreekt. Inclusief bijbehorende smileys.quote:
Ad hominem.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat je er eigenlijk niks aan kan doen dat je mensen die iets volgens jou niet weten of iets anders zien op een bepaalde toon aanspreekt. Inclusief bijbehorende smileys.
Een klein groepje mensen klagen over de slavernij, zonder het zelf ervaren te hebben.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh nee. Maar veel van deze mensen zeuren zonder het zelf te ervaren hebben.
Anyway als je er vanuit gaat dat bepaald gedrag gelijk staat aan een afkomst of nationaliteit of bepaalde uiterlijke kenmerken ben je wat mij betreft gewoon simpel.
Kunnen we hier nog wel dagen lang over babbelen.
Insgelijks.quote:
Ja die Pieten discussie is dom. Doe ik ook niet aan mee.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Een klein groepje mensen klagen over de slavernij, zonder het zelf ervaren te hebben.
Vanwege bepaalde uiterlijke kenmerken van zwarte piet.
Zijn we het in ieder geval eens dat die allemaal simpel zijn, en het derhalve een non issue is.
Nee, want dat zeg ik nergens.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Insgelijks.
Nog links die mij kunnen leren dat bepaald gedrag wordt bepaald door afkomst/nationaliteit ?
Nja je kwam zelf met Marokkanen en Antillianen aanzetten.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, want dat zeg ik nergens.
Vandaar mijn indirecte vraag of je moeite hebt met begrijpend lezen.
quote:Op donderdag 11 september 2014 12:56 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat je de moeite nog neemt, respect!
Pffffquote:Op donderdag 11 september 2014 12:56 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat je de moeite nog neemt, respect!
Dus?quote:Op donderdag 11 september 2014 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Buiten dat
[..]
Nja je kwam zelf met Marokkanen en Antillianen aanzetten.
Mijn punt was dat als je er bij voorbaat van uit gaat dat een bepaalde afkomst/nationaliteit of uiterlijke kenmerken bepaald gedrag vertoont je simpel bent. Jij komt vervolgens met links over Marokkanen en Antillianen.quote:
Er werd een kleine poging gedaan. Hopelijk was dat het ookquote:Op donderdag 11 september 2014 12:59 schreef Kingstown het volgende:
Dit gaat toch hopelijk geen Zwarte Piet discussie topic worden?
Nee, ik vroeg je waarom men afkomst en gedrag/karakter niet zou kunnen linken.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mijn punt was dat als je er bij voorbaat van uit gaat dat een bepaalde afkomst/nationaliteit of uiterlijke kenmerken bepaald gedrag vertoont je simpel bent. Jij komt vervolgens met links over Marokkanen en Antillianen.
Pffff.
quote:Op donderdag 11 september 2014 12:59 schreef Kingstown het volgende:
Dit gaat toch hopelijk geen Zwarte Piet discussie topic worden?
Nou heb jij het antwoord ?quote:Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg je waarom men afkomst en gedrag/karakter niet zou kunnen linken.
quote:Drie van de vijf aangekondigde demonstraties in Den Haag op 20 september mogen alleen onder voorwaarden plaatsvinden. Twee andere betogingen mogen wel gewoon doorgaan.
De organisaties AFA, Pro Patria en NVU moeten zich houden aan de aangewezen locaties en de demonstraties moeten "statisch plaatsvinden", schrijft burgemeester Jozias van Aartsen in een brief aan de organisaties. Ze moeten dus op één plek blijven.
Muslim Defence League en IAVVS, de organisatie waar GeenStijl achter zit, krijgen geen beperkingen opgelegd.
Pijn in het hart
De burgemeester verbood alle organisaties vorige maand om in de Schilderswijk te demonstreren. Van Aartsen zei dit in een spoeddebat over eerdere demonstraties in de wijk die uit de hand waren gelopen. Hij nam dit besluit met pijn in het hart omdat het tegen de democratische principes ingaat.
Maar hij wil de goedwillende Schilderswijkers beschermen tegen radicalen van verschillende kanten. "Ideologische pyromanen brengen onze stad in gevaar", zei de burgemeester.
Onaanvaardbaar
Constant Kusters, voorzitter van de extreemrechtse partij NVU, vindt het "onaanvaardbaar" dat zijn partij niet door de Schilderswijk mag gaan om te demonstreren. Hij stapt daarom naar de bestuursrechter.
Kusters is optimistisch over de afloop van het kort geding: "De redenen en formuleringen die Van Aartsen in zijn besluit aandraagt, zijn dezelfde als die andere burgemeesters ooit hebben gebruikt om demonstraties van de NVU te verbieden of te beperken."
De gemeente denkt dat er geweld dreigt als de linkse AFA in de buurt van de NVU gaat demonstreren. Kusters denkt dat dat geen stand zal houden. "Daar hebben rechters al eerder een streep doorgehaald", aldus de NVU-voorzitter.
Pro Patria wil in de wijk Transvaal demonstreren, naast de Schilderswijk. De organisatie was niet bereikbaar voor commentaar.
http://nos.nl/artikel/697(...)aagse-protesten.html
quote:U dacht dat wij een grapje maakten hè? Dat we Oom Jozias een beetje zaten terug te fucken? Dat we helemaal geen demonstratie tegen verticaal filmen gaan organiseren. Wat kent u ons toch slecht. Hedenmorgen heeft onze Van Leeuwen een gesprek gehad bij Politie Haaglanden met niet minder dan drie ernstig geïnteresseerde officials. Na afloop stuurde hij dit telegram: "Ze zijn akkoord. STOP. Groen licht voor Operatie VVS. STOP. Maandag bevestiging van locatie. STOP. Voorbereidingen kunnen doorgaan." Gelooft u het niet? Bel maar naar de dienst Operationele Zaken bij Politie Haaglanden en vraag even naar Suzanne. Zij kan alles bevestigen. Of er echt 15.000 man komt, wilde de gemeente nog wel even weten. Welnu. Dat hang van u af. Bovenstaande - horizontale! - video is een call to arms. Figuurlijk dan hè, want we willen geen geweld & gedoe. We komen in vrede, voor een nobel streven: een einde aan de domheid. Een einde aan het gefaal. En een pleidooi voor horizontaal. Internet Against Vertical Video Syndrome. 20 september. Malieveld. Den Haag. Be there. Or be vertical. Peace! [HD TV]
http://www.geenstijl.nl/m(...)ilm_horizontaal.html
quote:Pro Patria, het verzamelplatform voor iedereen die een stem tegen ISIS wilt laten horen, organiseerde op 10 augustus een mars in Den Haag. Deze werd onthaald op een stenenregen en de route werd ingekort. Direct daarna vroegen wij een nieuwe mars voor 20 september aan om de route te kunnen lopen die wij gepland hadden voor de 10e.
Vandaag kregen wij telefonisch en via brief te horen dat alle demonstratie aanvragen van alle organisaties van demonstraties zijn verboden door de gemeente Den Haag. Men stemt alleen in met een statische manifestatie (stilstaan), maar niet bewegen / lopen. Voor ons zou dit de Koekamp betekenen. Een en ander is toegelicht in brieven die zijn verstuurd naar alle organisaties. (1) Daar gaan wij niet mee akkoord en zullen dus de gang naar de rechter maken om het grondwettelijk recht op demonstreren en de vrijheid van meningsuiting dan maar af te dwingen via een rechtszaak.
Wij gaan er vanuit dat onze mars op de 20e doorgang zal vinden en zullen de bijna duizend deelnemers (2) niet in de kou laten staan. De bijna 6.000 likers van onze pagina (3) zullen we overhalen toch te komen om hun stem te laten horen!
Met vriendelijke groet,
Uw Pro Patria
https://www.facebook.com/ProPatriaNederland?fref=ts
slim verdeeld, moslims in een hoek, de anti fascisten in een hoek en de rechtse rakkers in een hoekquote:Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:
Nog een bijbehorende festival map
[ afbeelding ]
http://www.geenstijl.nl/m(...)dwars_inbrengen.html
superlachen op het centraal statiin aan het einde van de dagquote:Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
idd, daar moet de politie nadrukkelijk aanwezig zijn! maar hier spelen ze misschien op in door start/eind stijden?quote:Op donderdag 11 september 2014 16:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
superlachen op het centraal statiin aan het einde van de dag
Waar staan al die afkortingen voor?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
dat zijn ze sowiesoquote:Op donderdag 11 september 2014 16:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
idd, daar moet de politie nadrukkelijk aanwezig zijn! maar hier spelen ze misschien op in door start/eind stijden?
1: Anti fascistische actiequote:Op donderdag 11 september 2014 16:41 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Waar staan al die afkortingen voor?
Internet Against Vertical Video Syndromequote:Op donderdag 11 september 2014 16:41 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Waar staan al die afkortingen voor?
quote:Op donderdag 11 september 2014 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zijn ze sowieso
maar een busje ME in de Starbux laten wachten lijkt me geen overbodige luxe
daar zitten ze uit het zicht en als iemand begint te kutten zitten ze binnen 5 seconden in zijn nek
haagse politie is daar wel goed in![]()
Is dat groepje speciaal uit de grond gestampt n.a.v. die hele schilderswijk shit?quote:
quote:4:Internet Against Vertical Video Syndrome
Geloof dat ze al eerder actief waren. Elk land heeft er een geloof ikquote:Op donderdag 11 september 2014 16:51 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Is dat groepje speciaal uit de grond gestampt n.a.v. die hele schilderswijk shit?
[..]
Zou veel beter zijn idd.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:51 schreef Wespensteek het volgende:
Kunnen die lui niet allemaal een plekje krijgen in het stadion van Den Haag, dan kunnen er ook kaartjes worden verkocht aan mensen die willen kijken hoe het afloopt.
5-9-14quote:Op donderdag 11 september 2014 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk dat ik naar de demo ga van GeenStijl
[..]
naar alle waarschijnlijkheid, nog nooit van gehoord namelijk.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:51 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Is dat groepje speciaal uit de grond gestampt n.a.v. die hele schilderswijk shit?
https://www.facebook.com/likemuslimdefenceleagueholland/quote:Op donderdag 11 september 2014 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geloof dat ze al eerder actief waren. Elk land heeft er een geloof ik
Sjiieten zijn geen echte moslims.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/likemuslimdefenceleagueholland/
Wat een gehaat op sjiieten joh, en dat claimt moslims te beschermen.
Zit jij bij de ISIS tegenwoordig? Wat zijn dit voor uitspraken.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sjiieten zijn geen echte moslims.
Is een feit, heb ik gehoord. Als ik bij de ISIS zat had ik jou wel gevraagd om praktische tipsquote:Op donderdag 11 september 2014 17:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zit jij bij de ISIS tegenwoordig? Wat zijn dit voor uitspraken.
Hehehe en nu ?quote:De Anti-Fascistische Aktie (AFA) en de Nederlandse Volks-Unie mogen zaterdag niet in de Haagse Schilderswijk demonstreren. Dat heeft de bestuursrechter in Den Haag besloten. De rechter komt morgen met een toelichting.
De twee partijen spanden het kort geding aan tegen burgemeester Van Aartsen. Die had beperkingen opgelegd om een confrontatie tussen beide partijen te voorkomen.
Onaanvaardbaar
Het comité Samen tegen Racisme, waar de extreem-linkse AFA lid van is, wilde in een demonstratieve tocht van de Schilderswijk naar het centrum van Den Haag lopen. Volgens het comité kan alleen zo een breed publiek worden bereikt.
Van de Haagse burgemeester mag het comité alleen op Plein 1813 bijeenkomen. Dat is voor AFA en het comité onaanvaardbaar.
De NVU was van plan om van station Den Haag centraal naar de Schilderswijk te lopen, maar kreeg het Malieveld als locatie aangewezen.
http://nos.nl/artikel/699519-betoging-niet-in-schilderswijk.html
Jezus wat een huilies!quote:De extreem-rechtse organisatie Pro Patria doet morgen niet mee aan een demonstratie tegen islamitische extremisten in Den Haag.
De organisatie was niet blij met de locatie die burgemeester Van Aartsen aan de demonstratie had toegewezen. "Door morgen op het door de gemeente voorgestelde grasveldje aan de rand van het stadscentrum onze onvrede te gaan uiten, gaan we niks bereiken", schrijft Pro Patria.
Andere aanvragen
Pro Patria heeft ook aanvragen gedaan om te demonstreren in Rotterdam en Voorburg-Leidschendam, maar de organisatie vond de gemeentelijke voorwaarden voor die demonstratie ook onaanvaardbaar.
De organisatie heeft nu besloten om alles op te schorten en een nieuwe aanvraag te doen, zodat van tevoren goed overlegd kan worden met de gemeentes.
Naast Pro Patria zouden morgen ook organisaties met zeer uiteenlopende doelstellingen demonstreren in Den Haag, zoals de extreem-linkse AFA, de extreem-rechtse NVU en IAVVS van website Geenstijl.
Of die demonstraties nog wel doorgaan, is nog onduidelijk. De Muslim Defence League ziet net als Pro Patria af van een betoging.
http://nos.nl/artikel/700(...)an-demonstratie.html
En de demonstraties van de AFA en NVU gaan ook al niet door dus dit gaat met een sisser aflopen? Welke demonstraties blijven er nu nog over?quote:
Die van Geenstijl geloof ik nog welquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
En de demonstraties van de AFA en NVU gaan ook al niet door dus dit gaat met een sisser aflopen? Welke demonstraties blijven er nu nog over?
Ergens zou het wel prachtig zijn als die demo als enige doorgaat EN er veel mensen op afkomen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die van Geenstijl geloof ik nog wel
De demo's van AFA en NVU gaan wel door. Niet in de Schilderswijk maar wel een 2 kilometertjes verderop (Koekamp).quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
En de demonstraties van de AFA en NVU gaan ook al niet door dus dit gaat met een sisser aflopen? Welke demonstraties blijven er nu nog over?
Ah, dan had ik te snel gelezen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:13 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
De demo's van AFA en NVU gaan wel door. Niet in de Schilderswijk maar wel een 2 kilometertjes verderop (Koekamp).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |