Maar liefst zeven groepen strijden om Haags protest op 20 septemberquote:De organisatie Pro Patria wil volgende maand alsnog demonstreren in Den Haag. Het protest zou eerst in de Schilderswijk zijn, maar burgemeester Van Aartsen heeft alle demonstraties daar voorlopig verboden.
Pro Patria wil de demonstratie verplaatsen naar de naastgelegen wijk Transvaal. "Op deze wijk rust namelijk geen veto van de burgemeester en dit is een van de twee wijken waar de ISIS-aanhang sterk aanwezig is", schrijft de organisatie op Facebook. "Voor ons dus een acceptabel alternatief."
De gemeente Den Haag bevestigt dat Pro Patria het protest heeft aangemeld. Er zal nog met de organisatie worden gesproken over de voorwaarden, zegt een woordvoerder. "De demonstratie zal worden behandeld zoals alle demonstraties."
Verbod
Pro Patria protesteert tegen moslimextremisme. Vorige week zondag kwam het tot ongeregeldheden tussen de betogers en moslims. Hierop besloot Van Aartsen alle demonstraties in de Schilderswijk te verbieden.
De extreem-rechtse Nederlandse Volks Unie (NVU) wil zich niet houden aan het verbod van burgemeester Van Aartsen en is wel van plan te demonstreren in de Schilderswijk. De NVU stapt naar de rechter om dat voor elkaar te krijgen.
Bron: NOS
OK, eens. Maar nastreven betekent voor mij nog altijd "zaken in het werk stellen", alsof hij ook de wapens op zou mogen pakkenquote:Op zondag 31 augustus 2014 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dat betekent dat niet, TS.
Het staat een ieder vrij om in gedachten democratie te verwerpen. Diegene mag dat zelfs openlijk propageren.
Op het moment dat hij de wapens oppakt, verandert dat de zaak.
Jij dacht dat ik vind dat mensen niet alleen de wapens op mogen pakken, maar dat de overheid die figuren dan ook nog eens niet mag bestrijden?quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
OK, eens. Maar nastreven betekent voor mij nog altijd "zaken in het werk stellen", alsof hij ook de wapens op zou mogen pakken
Ben ook wel benieuwd wie die vlag claimt. Kan het niet zo snel vinden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:13 schreef Kingstown het volgende:
Zijn we er trouwens al achter wat die witte vlag in de OP met blauw, wit, rode wieken symboliseert?
De Assyrische vlag.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:13 schreef Kingstown het volgende:
Zijn we er trouwens al achter wat die witte vlag in de OP met blauw, wit, rode wieken symboliseert?
De banen blauw-wit-rood lijken eerder ontleend aan de vlag van Frankrijk.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:13 schreef Kingstown het volgende:
shit... je hebt gelijkquote:
Denk dat dat te maken heeft met het gebied waar deze vlag ook symbool voor staat, samen met het feit dat deze vlag bij de "tegenstanders" van isis hoort, nou ja, met een omweggetje dan.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
shit... je hebt gelijk
https://www.google.nl/sea(...)he_vlag%3B1280%3B853
en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Assyrische_vlag
[ afbeelding ]
Waarom zou iemand die vlag meesjouwen in deze demonstratie
Zou kunnen, maar dan zouden ze deze vlag tegen het lijf gelopen moeten zijn. Het is niet echt een veelgevoerde vlag ofzo.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:03 schreef Specularium het volgende:
Of ze zien rood wit blauw en denken dan hey....
quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
shit... je hebt gelijk
en
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De banen blauw-wit-rood lijken eerder ontleend aan de vlag van Frankrijk.
Heel raar voor een Nederlander de Nederlandse kleuren zo omgekeerd te gebruiken
quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
shit... je hebt gelijk
en
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:03 schreef Specularium het volgende:
Of ze zien rood wit blauw en denken dan hey....
quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan zouden ze deze vlag tegen het lijf gelopen moeten zijn. Het is niet echt een veelgevoerde vlag ofzo.
Nee, denk dat het met de symboliek van de vlag te maken heeft. Maar dan zou hij alleen bij anti isis opgedoken moeten zijn, als je hem vaker zou zien bij extreem rechts dan weet ik het ook niet(behalve dan dan het idee van groot israel en de gebieden waar deze vlag voor staat overlappen).
Dat probeer ik al 22 topics lang duidelijk te maken, maarja... Die rode waas he?quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Misschien was het dan toch niet zo'n puur extreemrechtse, xenofobe demonstratie als door sommigen hier beweerd wordt? Kijkend naar die (bepaald niet "roomblanke") man zou het mij in ieder geval geenszins verbazen als hij zich om persoonlijke redenen verbonden voelt met het assyrische volk dat op dit moment door IS van de kaart geveegd wordt.![]()
Pssttttt!!!! Het was een anti-isis demo.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan zouden ze deze vlag tegen het lijf gelopen moeten zijn. Het is niet echt een veelgevoerde vlag ofzo.
Nee, denk dat het met de symboliek van de vlag te maken heeft. Maar dan zou hij alleen bij anti isis opgedoken moeten zijn, als je hem vaker zou zien bij extreem rechts dan weet ik het ook niet(behalve dan dan het idee van groot israel en de gebieden waar deze vlag voor staat overlappen).
De uitzondering die de regel bevestigt. De excuusallochtoon bij wijze van spreken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Misschien was het dan toch niet zo'n puur extreemrechtse, xenofobe demonstratie als door sommigen hier beweerd wordt? Kijkend naar die (bepaald niet "roomblanke") man zou het mij in ieder geval geenszins verbazen als hij zich om persoonlijke redenen verbonden voelt met het assyrische volk dat op dit moment door IS van de kaart geveegd wordt.![]()
trolololquote:Op zondag 31 augustus 2014 23:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel bevestigt. De excuusallochtoon bij wijze van spreken.
Niks trol.quote:
Al die antifa-meuk is al veelvuldig aan de orde gekomen. Laat dat stelletje zelfhatende lafaards eens achter de werkelijke huidige fascisten aangaan: zij die zich thans in het kalifaat aan volkerenmoord en god mag weten wat voor verdere gruweldaden schuldig maken bijvoorbeeld en dichter bij huis: zij die dat hier verheerlijken, de ideologie verspreiden en nog meer 'strijders' recruteren.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niks trol.
Klik hier voor een uitvoerig onderzoek naar diegenen die meeliepen in deze "mars". 1 zwaluw maakt geen zomer en 1 excuusallochtoon maakt deze provocatie van extreemrechtse lieden niet goed.
Ga eens in op de inhoud, troll!quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Al die antifa-meuk is al veelvuldig aan de orde gekomen. Laat dat stelletje zelfhatende lafaards eens achter de werkelijke huidige fascisten aangaan: zij die zich thans in het kalifaat aan volkerenmoord en god mag weten wat voor verdere gruweldaden schuldig maken bijvoorbeeld en dichter bij huis: zij die dat hier verheerlijken, de ideologie verspreiden en nog meer 'strijders' recruteren.
Dat heb ik al tig keer gedaan.quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Met "geen jihad in de straat" en "dit is Nederland" willen roepen is niets mis , wanneer je een vergunning hebt om dit op bepaalde plekken te doen zo mogelijk nog minder.
Dat er dan een "allahu akbar!" schreeuwende groep IS(IS)-sympathisanten staat die stenen gooien naar pers en politie, die overigens op dat moment de pro-patria groep al tot wijken van de geplande route gedwongen had, is ronduit bizar en onbestaanbaar.
Hoe verwerpelijk de achtergrond van sommige van de pro-patria demonstranten ook is, als groep zaten zij op dat moment niet fout. In tegenstelling tot de tegendemonstranten die naar geweld grepen om zo, met succes het vrije woord en het demonstratierecht in te perken.
Dat het in (geloofs-)extremistische kringen als overwinning wordt onthaald is veelzeggend.
Oh, ja je hebt zijdelings een opmerking gemaakt over de achtergrond van "sommige" demonstranten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat heb ik al tig keer gedaan.
[..]
Al vele malen eerder geplaatst, maar oke.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niks trol.
Klik hier voor een uitvoerig onderzoek naar diegenen die meeliepen in deze "mars". 1 zwaluw maakt geen zomer en 1 excuusallochtoon maakt deze provocatie van extreemrechtse lieden niet goed.
We kunnen het nog 100den keren zeggen, ze willen het, koste wat kost, niet zien.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat heb ik al tig keer gedaan.
[..]
Voor wie naar de boodschapper en diens achtergrond, in plaats van naar de boodschap kijkt wellicht.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, ja je hebt zijdelings een opmerking gemaakt over de achtergrond van "sommige" demonstranten.
Daarbij negerend dat deze demonstranten prominente plekken binnen de organisatie innamen en daarmee de demonstratie volledig overschaduwden.
Dat negeer je, maar wij zouden dan belang moeten hechten aan 1 verdwaalde allochtoon, met een vlag waarvan niemand wist waar die voor stond.
Alsof die rechts-extremisten, die nog te dom zijn om te poepen, wel wisten waar die vlag voor stond.
Je zet jezelf met de dag meer en meer voor schut.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, ja je hebt zijdelings een opmerking gemaakt over de achtergrond van "sommige" demonstranten.
Daarbij negerend dat deze demonstranten prominente plekken binnen de organisatie innamen en daarmee de demonstratie volledig overschaduwden.
Dat negeer je, maar wij zouden dan belang moeten hechten aan 1 verdwaalde allochtoon, met een vlag waarvan niemand wist waar die voor stond.
Alsof die rechts-extremisten, die nog te dom zijn om te poepen, wel wisten waar die vlag voor stond.
Met een enkele blik op de facebookpagina kon je al raden wie er mee zouden lopen in de mars. Dus VOORAFGAAND aan de mars.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Al vele malen eerder geplaatst, maar oke.
Het maakt geen hol uit wie er meeliepen of de demo organiseerden, of het nou alle abbonees waren van de Libelle, of allemaal nazaten van hitler himself. HET DOET ER NIET TOE!
Het was een rechtmatige demo, die goed verliep TOTDAT pro isis rekschoppers de boel verziekten.
Er waren geen excuusmensen, het was geen provocatie.
"Uitvoerig onderzoek" was pas in de dagen NA de demo, zoeken naar redenen om ze af te kunnen branden.
Dat de pro isis relschoppers aan het verzamelen waren in de hoefkade was al bekend VOOR de demo. Bij de start op cs al.
Oh, als jij het zegt, dan is het zo. Ik delete mijn account nu meteen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:43 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je zet jezelf met de dag meer en meer voor schut.
Alsof de boodschap altijd los staat van de boodschapper.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Voor wie naar de boodschapper en diens achtergrond, in plaats van naar de boodschap kijkt wellicht.![]()
Fijn, succes met je verdere leven!quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, als jij het zegt, dan is het zo. Ik delete mijn account nu meteen.
Dat kan dus niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, als jij het zegt, dan is het zo. Ik delete mijn account nu meteen.
Hoeft ook niet, het was een legale demo, die probleemloos verliep.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Met een enkele blik op de facebookpagina kon je al raden wie er mee zouden lopen in de mars. Dus VOORAFGAAND aan de mars.
Op de dag van de mars zelf was een enkele blik op de groep ook al voldoende om te zien wat voor lieden de boventoon zouden voeren in de mars.
Je argumenten stellen dus weinig voor.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat kan dus niet.
Maaruh... zijn jullie nou nog steeds bezig over die waardeloze demonstratie?
dat dit kan in Nederland!!!quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Zolang zelfs jihadisten met man en macht hier worden gehouden en kennelijk vooral maar van alle kanten geknuffeld dienen te worden, lijkt dit me eerlijk gezegd een non-discussie.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat dit kan in Nederland!!!
als hij zich zo verbonden voelt met die assyriers dan moet hij gewoon het land uit volgens sommige mensen (elflollerig) evt. helpen we hem een handje
niet helemaal waar en mijn voorkeur heeft het ook niet maar als we toch per se die kant op moeten dan moeten we wel consequent blijven, dan is deze man ook niet welkom net als dat papuadametje waarde antipieten altijd mee schermenquote:Op maandag 1 september 2014 00:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zolang zelfs jihadisten met man en macht hier worden gehouden en kennelijk vooral maar van alle kanten geknuffeld dienen te worden, lijkt dit me eerlijk gezegd een non-discussie.
Er was afgesproken dat er alleen Nederlandse vlaggen meegedragen zouden worden, vandaar ook dat er een Israelische vlag werd afgepakt door iemand van de ordedienst. Apart dat men dat dan blijkbaar niet doet bij een Assyrische vlag.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
Oh werkelijk? Waarom niet dan?quote:Op maandag 1 september 2014 00:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet helemaal waar en mijn voorkeur heeft het ook niet maar als we toch per se die kant op moeten dan moeten we wel consequent blijven, dan is deze man ook niet welkom net als dat papuadametje waarde antipieten altijd mee schermen
dit soort 'oplossingen' klinken heel leuk in de kroeg, gewoon de kop in het zand en mensen die niet leuk doen het land uit, maar er zit een schaduwzijde aan die je ook mee moet wegen
precedenten genoeg en het loopt zelden goed af
Misschien dat de beste man een agent wel uitgelegd heeft dat het de vlag is van zijn volk, dat op dit moment in Irak door IS systematisch wordt uitgeroeid.quote:Op maandag 1 september 2014 00:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er was afgesproken dat er alleen Nederlandse vlaggen meegedragen zouden worden, vandaar ook dat er een Israelische vlag werd afgepakt door iemand van de ordedienst. Apart dat men dat dan blijkbaar niet doet bij een Assyrische vlag.
Geknuffeld ook echt.quote:Op maandag 1 september 2014 00:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zolang zelfs jihadisten met man en macht hier worden gehouden en kennelijk vooral maar van alle kanten geknuffeld dienen te worden, lijkt dit me eerlijk gezegd een non-discussie.
De Pro Patria demo was toch niet aan het rellen?quote:Op maandag 1 september 2014 00:23 schreef RaXz het volgende:
Ik snap alleen niet waarom rechts-extremisten erbij betrokken worden, ik heb zelf niks met politiek maar extremisten zijn extremisten, of dat nou religieus of politiek van aard is, sommige mensen zitten zo vol met frustratie dat ze een excuus nodig hebben om te rellen en de boel te verzieken voor mensen die wel oprecht demonstreren zonder te rellen.
De kop van het Volkskrant artikel maakt het er ook niet beter op, het geeft de suggestie dat 7 groepen moeten strijden voor hun recht om te demonstreren, het doet mij afvragen of ze echt om hun land geven of gewoon een excuus willen hebben om te rellen.
Hoe mensen elkaar opjutten in dit topic maakt het er ook niet beter op.
Van de jihadisten uit Huizen? Die inderdaad uit alle macht hier worden gehouden?quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het nieuws van de afgelopen dagen gemist zeker?
Tja, ik zou eerlijk waar ook niet weten wat je met die mensen aanmoet, wanneer doe je het goed?quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het nieuws van de afgelopen dagen gemist zeker?
Gezien de juridische mogelijkheden hebben ze zo'n beetje alles uit de kast getrokken.quote:Op maandag 1 september 2014 00:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Van de jihadisten uit Huizen? Die inderdaad uit alle macht hier worden gehouden?
Misschien schort het daar dan wel aan hè en zou de politiek eens in actie moeten komen, misschien ook wel op Europees niveau. Vele honderden inwoners van de unie, in veel gevallen geboren en getogen, die lekker genocide aan het plegen zijn in het kalifaat en een nog groter aantal dat er hier mee sympathiseert en de ideologie verspreidt.quote:Op maandag 1 september 2014 00:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gezien de juridische mogelijkheden hebben ze zo'n beetje alles uit de kast getrokken.
Dat weet ik wel, zoals altijd moeten de goeden het ontgelden, ik had in het vorige topic al gezegd dat er veel meer gaande is dan men denkt en dat is bij deze bewezen, ik vind het een beetje dom om extremisten uit te nodigen om te gaan demostreren tegen extremisten, dat is vragen om moeilijkheden, mensen gaan ongetwijfeld het recht in eigen hand nemen terwijl dat de taak is van de politie.quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De Pro Patria demo was toch niet aan het rellen?
Maar zoals ik hier al vaker heb getypt, het gaat van kwaad tot erger, ze hadden nooit de Pro Patria demo moeten tegenhouden of omleiden, gewoon af laten maken en de kou is uit de lucht.
Nog beter had geweest ingrijpen bij de pro isis demo daarvoor, had de demo op 10 augustus er helemaal niet geweest.
Er is fout op fout gestapeld, en nu gaat men vreemd opkijken, als iedereen en zijn moeder een demo wil houden, liefst in de schilderswijk of transvaal. Nu ook de extremere groepen, van beide kanten, het gaat gewoon uit de hand lopen door een falende overheid en gebrek aan adequaat beleid.
En dan kunnen de usual suspects hier weer huilie doen hoe gemeen die extremisten wel niet zijn, geen oog hebbend voor de voorgeschiedenis.
Mensen het land uitzetten om hun gedachtegoed zal gelukkig nooit tot de mogelijkheden gaan behoren.quote:Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Misschien schort het daar dan wel aan hè en zou de politiek eens in actie moeten komen, misschien ook wel op Europees niveau. Vele honderden inwoners van de unie, in veel gevallen geboren en getogen, die lekker genocide aan het plegen zijn in het kalifaat en een nog groter aantal dat er hier mee sympathiseert en de ideologie verspreidt.
Te laat voor wat?quote:Wat ze ook doen, als ze al iets zullen doen, ze zijn veel te laat.
Door Pro Patria niet te laten demonstreren voelt jan en alleman zich ook niet ineens geroepen om daar te demonsteren, het zit alleen de nogal rechtse hoek waarin Pro Patria en gelijkgestemde mongolen rondlopen niet lekker. Lekker boeiend.quote:Op maandag 1 september 2014 00:37 schreef Kanjer het volgende:
Maar zoals ik hier al vaker heb getypt, het gaat van kwaad tot erger, ze hadden nooit de Pro Patria demo moeten tegenhouden of omleiden, gewoon af laten maken en de kou is uit de lucht.
Nog beter had geweest ingrijpen bij de pro isis demo daarvoor, had de demo op 10 augustus er helemaal niet geweest.
Er is fout op fout gestapeld, en nu gaat men vreemd opkijken, als iedereen en zijn moeder een demo wil houden, liefst in de schilderswijk of transvaal. Nu ook de extremere groepen, van beide kanten, het gaat gewoon uit de hand lopen door een falende overheid en gebrek aan adequaat beleid.
En dan kunnen de usual suspects hier weer huilie doen hoe gemeen die extremisten wel niet zijn, geen oog hebbend voor de voorgeschiedenis.
Nationaal gezien is zoals gezegd alles uit de kast getrokken. Men kan niet op eigen houtje opereren en besluiten om maar wat mensen uit te zetten.quote:Op maandag 1 september 2014 00:54 schreef NotYou het volgende:
Misschien moet je nog even wat posts plaatsen om jezelf (verder) van je eigen gelijk te overtuigen.
Als je eens wat rationeler uit de hoek zou komen, zou ik je, misschien, nog serieus gaan nemen ook.quote:Op maandag 1 september 2014 00:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Door Pro Patria niet te laten demonstreren voelt jan en alleman zich ook niet ineens geroepen om daar te demonsteren, het zit alleen de nogal rechtse hoek waarin Pro Patria en gelijkgestemde mongolen rondlopen niet lekker. Lekker boeiend.
Wie heeft het over uitzetten?quote:Op maandag 1 september 2014 00:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nationaal gezien is zoals gezegd alles uit de kast getrokken. Men kan niet op eigen houtje opereren en besluiten om maar wat mensen uit te zetten.
Klopt.quote:Op maandag 1 september 2014 01:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij 't niet zo had op borrelpraat?
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 1 september 2014 01:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, je wilde pleiten voor de doodstraf ofzo. Laat dan maar zitten inderdaad.
Waarom is dat zo erg? Bepaalde sympathieën wil je gewoon niet binnen je grenzen. Mensen die openlijk een verschrikkelijke genocide steunen lijkt mij een ongewenste groep.quote:Op maandag 1 september 2014 00:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen het land uitzetten om hun gedachtegoed zal gelukkig nooit tot de mogelijkheden gaan behoren.
Heb al eerder gezegd dat er hier en daar een excuusburger tussen liep.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Omdat gedachten nooit strafbaar gesteld moeten kunnen worden.quote:Op maandag 1 september 2014 07:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom is dat zo erg? Bepaalde sympathieën wil je gewoon niet binnen je grenzen. Mensen die openlijk een verschrikkelijke genocide steunen lijkt mij een ongewenste groep.
Jij was het ook die met het vingertje schudde en zij dat er geen enkel midden oosten typje tussen liepquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat probeer ik al 22 topics lang duidelijk te maken, maarja... Die rode waas he?
De overige demonstranten waren in jouw beleving geen burgers?quote:Op maandag 1 september 2014 10:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb al eerder gezegd dat er hier en daar een excuusburger tussen liep.
Gedachten is wat anders dan openlijk steunen en toejuichen.quote:Op maandag 1 september 2014 10:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat gedachten nooit strafbaar gesteld moeten kunnen worden.
Het was georganiseerd door extreem rechts en een verzameling van extreem rechts met hier en daar een excuusburger.quote:Op maandag 1 september 2014 10:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
De overige demonstranten waren in jouw beleving geen burgers?
Oh werkelijk? Jij kent van iedere deelnemer de achtergrond? Of is puur een rechts aandoend voorkomen genoeg om definitief tot zo'n organisatie te behoren?quote:Op maandag 1 september 2014 10:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Het was georganiseerd door extreem rechts en een verzameling van extreem rechts met hier en daar een excuusburger.
Je snapt dondersgoed dat ik hier met burger doel op iemand die niet bij die organisatie's aangesloten is.
De vlaamse vlaggen vonden ze anders ook niet erg, beter gezegd de vlaams belang vlaggen(vlaamse vlag met kleine aanpassing).quote:Op maandag 1 september 2014 00:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er was afgesproken dat er alleen Nederlandse vlaggen meegedragen zouden worden, vandaar ook dat er een Israelische vlag werd afgepakt door iemand van de ordedienst. Apart dat men dat dan blijkbaar niet doet bij een Assyrische vlag.
Van de meeste is de achtergrond wel bekend.quote:Op maandag 1 september 2014 10:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Jij kent van iedere deelnemer de achtergrond? Of is puur een rechts aandoend voorkomen genoeg om definitief tot zo'n organisatie te behoren?
Hoeveel man liep er eigenlijk en hoeveel daarvan behoren of behoorden er tot extreem-rechtse organisaties?
Oh werkelijk? De meesten? Nou, kom er maar mee voor de dag dan. Hoeveel demonstranten liepen er mee en van hoeveel daarvan weet jij de achtergrond?quote:Op maandag 1 september 2014 10:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Van de meeste is de achtergrond wel bekend.
Als ik hier nog wat meer over nadenk, dan ben ik het nog steeds niet met je eens. Ik ben van mening dat, als je vindt dat een genocide op basis van geloofsovertuiging een goede zaak is, je hier niets te zoeken hebt. Dat je het vindt, prima, maar ga dat maar lekker ergens anders vinden. Is dat gedachtenpolitie? Misschien wel. Maar wel de soort waar ik mij prettig bij voel.quote:Op maandag 1 september 2014 10:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat gedachten nooit strafbaar gesteld moeten kunnen worden.
Euhm, als je ook maar iets van mijn posts in dit subforum ooit gelezen zou hebben, dan weet je wat voor een bizarre aantijging je hier maakt.quote:Op maandag 1 september 2014 11:45 schreef RaXz het volgende:
Ik heb jou wel door mannetje, zo ook Wilders en al deze politieke groepen, ik vind het zielig dat je de holocaust aanhaalt, er zijn verdomd goede redenen dat ontkenning wordt gestraft gezien het een historisch feit is en de wonden nog steeds aan het helen zijn.
Mijn welgemeende excuses voor mijn vorige reacties, ik sta compleet achter Van Aartsen wat dit betreft, de Schilderswijk kan je beter aan de politie overlaten want dit gaat geheid mis, dat heeft Wilders wel laten zien.
Ik hoop dat Van Aartsen het in goede banen kan leiden en het alles kan beperken tot het Weekend van vrede, met alleen burgers met Nederlandse vlaggen en geen politiek geneuzel van gevaarlijke politieke groeperingen.
Nou, dat ik beticht wordt van anti-semitisme en van extreem-rechtse sympathieën stuit mij heel erg tegen de borst. Ik ben al jaren overtuigd stemmer van links, ben nota bene lid van de Partij voor de Dieren en maak mij ook al jaren op sociaal gebied sterk voor integratie en acceptatie van minderheden. Dat iemand dan, gebaseerd op één enkele post, de conclusie trekt dat ik een halfgare rechts-extremist moet zijn vind ik hoogst beledigend, maar aan de andere kant is het meer een blijk van jouw eigen kortzichtigheid. Alsof iemand aan de linkse kant van het politieke spectrum niet kritisch kan zijn tegenover de haat die verspreid wordt, gestoeld op religieuze leest.quote:Op maandag 1 september 2014 14:24 schreef RaXz het volgende:
Misschien is het onzin, maar ik ben niet degene die de holocaust gebruikt om een argument te onderbouwen in een topic wat druipt van rechts-extremisme, alsof de holocaust al niet genoeg misbruikt is voor politiek gewin.
Daarnaast heb ik het vermoeden dat jij mij beter kent dan andersom, dus daar heb je gelijk in, hetzelfde geldt voor Wilders die hier meteen bovenop sprong.
Ik maak zelf wel uit of ik onzin wil roepen, maar dit is gewoon fout, net als dit deel van het topic, het vergt niet veel om in te zien hoe deze situatie uit de hand gaat lopen, het doet mij sterk afvragen of men iets heeft geleerd van geschiedenis.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou, dat ik beticht wordt van anti-semitisme en van extreem-rechtse sympathieën stuit mij heel erg tegen de borst. Ik ben al jaren overtuigd stemmer van links, ben nota bene lid van de Partij voor de Dieren en maak mij ook al jaren op sociaal gebied sterk voor integratie en acceptatie van minderheden. Dat iemand dan, gebaseerd op één enkele post, de conclusie trekt dat ik een halfgare rechts-extremist moet zijn vind ik hoogst beledigend, maar aan de andere kant is het meer een blijk van jouw eigen kortzichtigheid. Alsof iemand aan de linkse kant van het politieke spectrum niet kritisch kan zijn tegenover de haat die verspreid wordt, gestoeld op religieuze leest.
Dat jij vervolgens vindt dat iemand die deze mening er op na houdt exemplarisch is voor het afglijden van dit land naar een soort van nazistische heilstaat betekent dat jij heel wat haltes hebt overgeslagen om tot die conclusie te komen.
Daarnaast is de genocide in Syrië en Irak net zo goed een historisch feit als het plaatsvinden van de holocaust. Het is door mij ook alleen maar gebruikt als metafoor, omdat het ontkennen van het één naar mijn mening net zo erg is als het toejuichen van het ander. In dit geval is het ontkennen van de holocaust dus net zo erg als het toejuichen van de praktijken van IS. En dat deze meningen in ons ontwikkelde land wat mij betreft geen plaats hebben. Wij hebben een fantastisch onderwijssysteem waar alleen maar wetenschappelijke en feitelijke waarheden worden aangeleerd. Als iemand dan nog vindt dat het OK is om hele dorpen af te slachten omdat ze niet geloven in de juiste uitleg van een sprookjesboek, dan moet je gewoon opdonderen. En om dat te vinden, hoef je echt niet het vakje van de PVV in te kleuren in het stemhokje. Integendeel.
Prima, zand eroverquote:Op maandag 1 september 2014 15:31 schreef RaXz het volgende:
Ik bedoelde het niet als beschuldigingen of aantijgingen, maar dat plaatje in de TS en de betrekking van de holocaust stoot mij tegen de borst, ik denk niet dat het helpt als we elkaar gaan beschuldigen, het is inderdaad gemakkelijk om over iemand te oordelen via tekst, er zijn tal andere voorbeelden die je kon noemen.
Mijn excuses dat ik uit mijn vel schoot vanwege bovenstaande redenen, ik ben het verder eens met je bericht, in elk geval bedankt voor het verduidelijken van je standpunt, ik krijg zelf ook het een en ander naar m'n hoofd geslingerd, misschien dat het daardoor zo overkwam.
Hoeveel demonstranten er waren, geen flauw idee. Van hoeveel weet ik de achtergrond, sinds kort van ééntje, een van de leiders binnen een rechtse beweging Rudolph H.quote:Op maandag 1 september 2014 10:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh werkelijk? De meesten? Nou, kom er maar mee voor de dag dan. Hoeveel demonstranten liepen er mee en van hoeveel daarvan weet jij de achtergrond?
Edit:quote:Reactie van Siem — 25 augustus 2014 @ 14:03
Nou, het is geen vrouwelijke ISIS fan van Nederlandse afkomst maar wel een uiterst opmerkelijke: Rudolph Holierhoek, alias Adem Holierhoek, alias Abu Suhayb: zoon van de voormalig Vice-president Rechtbank Rotterdam, nu senior rechter Rechtbank Zeeland en tevens Jeugd/Kinderrechter: M.J.L (Martin) Holierhoek.
Dat ISIS fan Rudolph in april vorig jaar tot 2.5 jaar cel veroordeeld werd (doodslag) omdat hij zijn 4 maanden oude dochtertje de dood in had gejaagd, dat viel al eerder elders te lezen. Geen nieuws dus. Maar waarom is er verder geen aandacht voor de achtergrond van deze kinderbeul? Hoe kan het dat hij al zo snel buiten loopt na de eerder opgelegde onvoorwaardelijke straf? Bij het opleggen van die straf werd rekening gehouden met, quote vonnis:
Bij het bepalen van de straf heeft de rechtbank in het voordeel van verdachte rekening gehouden met het uittreksel Justitiële Documentatie betreffende verdachte van 11 maart 2013, waaruit blijkt dat verdachte niet eerder met justitie in aanraking is geweest.
- Blanco strafblad dus. En opvallend snel weer buiten. Wat speelt er meer? Is deze ISIS-fan een infiltrant voor de AIVD, reden waarom hij nog steeds met fluwelen handschoenen wordt aangepakt, of is hij daadwerkelijk een staatsgevaarlijke Nederlander? Waarom werden zijn telefoongesprekken getapt ten tijde van de doodslag op de baby? Waarom werd er door de ‘toehoorders’ niet direct ingegrepen toe ze hoorden of op zijn minst konden vermoeden dat er een baby in nood was?! Waarom zijn er tijdens de rechtszaak geen vragen gesteld, ook niet door de verdediging, over de reden van het aftappen van de telefoongesprekken? De huidige ISIS-fan had tenslotte een blanco strafblad.
Quote vonnis: Om 13:13 uur belt verdachte met zijn zus [zus verdachte]. Op de achtergrond is [slachtoffer] te horen. Haar ademhaling is zwak en klinkt vermoeid.
Quote vonnis: Om 14:57 uur probeert verdachte naar zijn moeder te bellen. Het contact komt niet tot stand. Wel is te horen dat zich in verdachtes nabijheid een baby bevindt met een kreunende zwakke ademhaling en dat deze ademhaling opvallend anders klinkt dan de ademhaling die te horen was tijdens het gesprek van 13:13 uur.
- Ik kan mij niet voorstellen dat de overheid een kinderbeul voor zich laat werken. Maar dat deze kwestie aan alle kanten stinkt, de milde aanpak van Holierhoek en het niet reageren op signalen van een baby in nood, staat voor mij als een paal boven water.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2013:BZ8484
http://nos.nl/artikel/693(...)el-des-verderfs.htmlquote:Burgemeester Van Aartsen van Den Haag heeft in het tv-programma Pauw een lans gebroken voor de bewoners van de Schilderswijk. "Het beeld dat het daar een poel des verderfs is, is totale onzin. Dat doet deze mensen geen recht."
Volgens de burgemeester richt negentig procent van de wijkbewoners zijn leven goed in: "Er lopen een paar lieden rond die een funeste invloed hebben op een aantal mensen in hun omgeving."
In de eerste uitzending van Pauw herhaalde Van Aartsen dat hij geen spijt heeft van zijn optreden rond de omstreden protesten van deze zomer van islamitische radicalen in zijn stad. Er werden onder meer leuzen als "Dood aan de Joden" geroepen. Van Aartsen zou aanvankelijk hebben gezegd dat er geen grenzen waren overschreden.
"Dat heb ik nooit gezegd en dat is ook nooit namens mij gezegd", zei hij in Pauw. Van Aartsen zei dat het voor de politie soms lastig is om te horen wat er exact gezegd is, en dat een tolk wel eens nodig is. Nadat de leuzen waren vertaald, zijn arrestaties verricht, benadrukte de VVD'er.
"Alsjeblieft doe iets"
Ook de kritiek dat hij op vakantie was toen er op 24 juli een pro-Gaza demonstratie werd gehouden, trekt Van Aartsen zich niet aan. "Er was geen reden om terug te komen. Ik als burgemeester doe niet het werk van het OM. Ik kan wel zeggen, alsjeblieft doe iets."
Vorige week werden drie jihadverdachten opgepakt uit Den Haag. Twee van hen zouden mensen hebben geronseld voor de strijd in Syrië en Irak. "Heel belangrijk dat ze uit de maatschappij zijn gehaald", zei Van Aartsen daarover. Hij verwacht de komende tijd meer arrestaties, maar benadrukte dat onderzoeken van politie en justitie soms lang duren: "Je wilt niet het risico lopen dat ze binnen een paar uur weer op straat staan."
De onvermoeibare niks aan de hand act van van Aartsen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/693(...)el-des-verderfs.html
http://www.npo.nl/pauw/01-09-2014/VARA_101369274 op 35,00 minuten
Hij gelooft er zelf in, volgens mij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:59 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De onvermoeibare niks aan de hand act van van Aartsen.
Die kennen we erg goed hier in Den Haag.
van aartsenquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/693(...)el-des-verderfs.html
http://www.npo.nl/pauw/01-09-2014/VARA_101369274 op 35,00 minuten
Dat zijn , als we die (magere) 10 procent aanhouden , dus ruim 3000 bewoners in die wijk (waarvan ruim 90 % allochtoon) die hun leven niet goed inrichten.quote:Volgens de burgemeester richt negentig procent van de wijkbewoners zijn leven goed in: "Er lopen een paar lieden rond die een funeste invloed hebben op een aantal mensen in hun omgeving."
Wat een clown.quote:Van Aartsen zou aanvankelijk hebben gezegd dat er geen grenzen waren overschreden.
"Dat heb ik nooit gezegd en dat is ook nooit namens mij gezegd", zei hij in Pauw. Van Aartsen zei dat het voor de politie soms lastig is om te horen wat er exact gezegd is, en dat een tolk wel eens nodig is. Nadat de leuzen waren vertaald, zijn arrestaties verricht, benadrukte de VVD'er.
20quote:Zo'n twintig organisaties willen op zaterdag 20 september in Den Haag tegen racisme demonstreren. Ze reageren daarmee op het voornemen van Pro Patria om die dag in Den Haag tegen moslimradicalisme en IS de straat op te gaan.
Volgens de organisaties van ' Samen tegen racisme' is Pro Patria een rechts-extremistische en racistische organisatie en was de Pro Patria-betoging van vorige maand in de Schilderswijk in werkelijkheid tegen de islamitische wijkbewoners gericht.
Bij die demonstratie kwam de politie tussenbeide om te voorkomen dat er rellen uitbraken met wijkbewoners en IS-aanhangers.
Andere demonstraties
Bij de gemeente hadden zich al vijf organisaties gemeld die op 20 september een demonstratie willen houden. Een daarvan is Anti-Fascistische Actie. Die aanvraag geldt nu voor het geheel van groepen die zich achter 'Samen tegen racisme' hebben geschaard.
Burgemeester Van Aartsen besloot in verband met de eerdere ongeregeldheden dat pro- en anti-islamitische groepen twee maanden lang niet in woonwijken mogen demonstreren. Dat verbod loopt in oktober pas af.
Daarnaast zal de gemeente 'in samenhang' naar de aanvragen voor demonstraties kijken en beoordelen of ze kunnen doorgaan en onder welke voorwaarden. In de loop van volgende week wordt het resultaat bekendgemaakt.
http://nos.nl/artikel/694547-ook-antiracisten-naar-den-haag.html
Geef jezelf niet teveel credits.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze zijn nogal bang voor Pro Patria, bang dat de waarheid aan het licht komt.
Ik heb het niet over mijzelf, ik heb het over Pro Patria.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geef jezelf niet teveel credits.
Proest.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze zijn nogal bang voor Pro Patria, bang dat de waarheid aan het licht komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |