Lichtquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:27 schreef RRuben het volgende:
Dat hunnebed licht nog geen kilometer van mijn huis!
het is hunebed en ligtquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:27 schreef RRuben het volgende:
Dat hunnebed licht nog geen kilometer van mijn huis!
oepsquote:
Gabber cultuur niet te vergeten! En de techniek, als je ziet wat Nederlanders allemaal doen in het buitenland (bv die palmboom eilanden en nog veel meer)quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
het is hunebed en ligt
ons wegennet
openbaar vervoer
schone/veilige steden
dancecultuur
Racist!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:29 schreef FF_Serieus het volgende:
En vergeet Sinterklaas en Zwarte Piet niet!
Eens. Ook de 25 kilometer lange Koning Fahddijk van Saoedi-Arabië naar Bahrein is door een Nederlands bedrijf gebouwd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:30 schreef RRuben het volgende:
Gabber cultuur niet te vergeten! En de techniek, als je ziet wat Nederlanders allemaal doen in het buitenland (bv die palmboom eilanden en nog veel meer)
Na een tijdje weg te zijn geweest zie je de schoonheid weer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:40 schreef netflanders het volgende:
Grappig. Heb precies hetzelfde. Na jaren in allerlei Europese landen te hebben gestudeerd en gewerkt ben ik Nederland eigenlijk alleen maar meer gaan waarderen het laatste jaar. Zou nergens anders willen wonen en werken.
Komt ook voor in andere culturen en ontbreekt soms ook in de opvoeding binnen (ook autochtone) Nederlandse gezinnen hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:32 schreef Sauslepel het volgende:
Terechte klacht. Begin me ook steeds meer trots te worden op mijn Nederlandse opvoeding. Een opvoeding waarin mij geleerd is om problemen op te lossen en uit te praten, waarin mij geleerd is om op tijd te zijn voor afspraken, waarin ik geleerd ben om mijn afspraken na te komen.
Klopt, toch merk ik dat het in Nederland gemiddeld genomen er wel beter inzit dan in andere culturen waar ik wat meer ervaring mee heb. Met typisch Nederlandse culturele dingen zoals kringverjaardagen heb ik niet zo veel. Maar de eerlijkheid, directheid en openheid kan ik wel waarderen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Komt ook voor in andere culturen en ontbreekt soms ook in de opvoeding binnen (ook autochtone) Nederlandse gezinnen hoor.
Er zijn wel typisch Nederlandse eigenschappen, maar die jij noemt vallen daar in ieder geval niet onder. En het feit dat men het in sommige culturen vaak wat minder nauw neemt met enkele van de punten die jij noemt maakt het niet typisch Nederlands wanneer men zich er wel aan houdt.
oprotte racist!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:29 schreef FF_Serieus het volgende:
En vergeet Sinterklaas en Zwarte Piet niet!
saai omdat je er woont ja en het na een tijdje wel hebt gezien... Maar Nederland heeft juist veel diversiteit op zo'n klein gebied.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:15 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, Nederland is saai qua natuur en kent een 5 weken lekker weer buiten klimaat.
?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij noemen die straat de erfgenaamweg
Wel meer dan 5 weken hoor. En in mijn jeugd heb ik dankzij ons klimaat talloze malen buiten geschaatst, sneeuwpoppen gemaakt en sneeuwbalgevechten gehouden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:15 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, Nederland is saai qua natuur en kent een 5 weken lekker weer buiten klimaat.
Ik ken iemand die in Tehran, Iran woont en daar vieren ze helemaal geen Kerst.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:28 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wel meer dan 5 weken hoor. En in mijn jeugd heb ik dankzij ons klimaat talloze malen buiten geschaatst, sneeuwpoppen gemaakt en sneeuwbalgevechten gehouden.
Ik ken iemand die in Fortaleza, Brazilië woont en daar vieren ze Kerst met 30 graden.
Daarom: Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:30 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die in Tehran, Iran woont en daar vieren ze helemaal geen Kerst.
Le_Professeur haatte op het weer, maar ik zie het als voordeel dat wij een klimaat hebben met afwisselend weer. Dat we op het strand kunnen liggen in de zomer, door de regen kunnen fietsen in de herfst en met sneeuwballen kunnen gooien in de winter.quote:
Je moet je wel beseffen dat Fortaleza ten zuiden van de evenaar ligt. Hoewel het verschil tussen zomer en winter in Fortaleza sowieso redelijk klein is. Ook in Sao Paulo is het warm met Kerst, maar die doen tijdens Pasen weer truien aan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:35 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Le_Professeur haatte op het weer, maar ik zie het als voordeel dat wij een klimaat hebben met afwisselend weer. Dat we op het strand kunnen liggen in de zomer, door de regen kunnen fietsen in de herfst en met sneeuwballen kunnen gooien in de winter.
Daar heb je gelijk in. Met Kerst is het zomer bij hen, maar het hele jaar door is het daar 30 graden, ook in hun "winter".quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:37 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Je moet je wel beseffen dat Fortaleza ten zuiden van de evenaar ligt. Hoewel het verschil tussen zomer en winter in Fortaleza sowieso redelijk klein is. Ook in Sao Paulo is het warm met Kerst, maar die doen tijdens Pasen weer truien aan.
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:24 schreef RRuben het volgende:
[..]
saai omdat je er woont ja en het na een tijdje wel hebt gezien... Maar Nederland heeft juist veel diversiteit op zo'n klein gebied.
Nederland hoort bij de elite der landen qua sport.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:09 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.
Verder heb je niet al te veel hoogteverschillen en mooie meren, qua verscheidenheid in flora en fauna valt het ook wat tegen, maar dat heeft dus weer te maken met het klimaat.
Niks verkeerds aan Nederland, maar als je van lekkere temperaturen houdt waarin de natuur echt leeft en je graag buiten bent/sport, dan is het toch al snel bedroevend hier.
Hier zie ik echt geen voordeel aan. Ook niet het daarna extra kunnen waarderen van de zomer, want daar is de winter al toereikend genoeg voor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:35 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Door de regen kunnen fietsen in de herfst
hey vriendjequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
het is hunebed en ligt
ons wegennet
openbaar vervoer
schone/veilige steden
dancecultuur
kaas
ken je nog een leuke anita voor mequote:Op zondag 24 augustus 2014 00:24 schreef Irritatie100 het volgende:
En dat wat ik dan wel gezien heb zijn De Wallen en coffeeshops
Wat die verscheidenheid in flora en fauna betreft heb je gewoon een probleem met de grootte van het land, net zoals de meeste Europese landen. In Colombia heb je meer variatie, maar dat land is 28 keer zo groot als Nederland.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:09 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.
Verder heb je niet al te veel hoogteverschillen en mooie meren, qua verscheidenheid in flora en fauna valt het ook wat tegen, maar dat heeft dus weer te maken met het klimaat.
Niks verkeerds aan Nederland, maar als je van lekkere temperaturen houdt waarin de natuur echt leeft en je graag buiten bent/sport, dan is het toch al snel bedroevend hier.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 01:40 schreef Tomansss het volgende:
Nederland het land van de islam en isis. Love it!
quote:Op zondag 24 augustus 2014 01:46 schreef roodborst het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:52 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Na een tijdje weg te zijn geweest zie je de schoonheid weer.
Ironisch dat het een vrouw is die de moslim naar buiten trapt.quote:
Hoezo dat?quote:Op zondag 24 augustus 2014 08:57 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ironisch dat het een vrouw is die de moslim naar buiten trapt.
Ja, maar vrouwen stemmen eerder pro-immigratie dan mannen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Hoezo dat?
Europa is immers vernoemd naar een vrouw
Onder anderen, maar ook het gebrek aan een exotisch klimaat zorgt daar voor.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:34 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wat die verscheidenheid in flora en fauna betreft heb je gewoon een probleem met de grootte van het land, net zoals de meeste Europese landen. In Colombia heb je meer variatie, maar dat land is 28 keer zo groot als Nederland.
Enig idee waar je zou willen wonen?quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:56 schreef BlueMage het volgende:
Mooie natuur ook hier vlak in de buurt. (de Peel bijvoorbeeld) Nederland is zeker niet slecht om te wonen/leven maar ik wil toch ook wel eens voor 'n paar jaar ergens anders wonen.
Dat heb je overal.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:46 schreef niels0 het volgende:
Jammer van het volk. Te brallerig, PVVers en tokkies. Onbeschaamd.
Waar nederlanders zitten ja. Ik mis ze als kiespijn.quote:
Ik ben in 2008 in Vermont geweest, vond ik erg relaxed daar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:02 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Enig idee waar je zou willen wonen?
Laten we de uitkeringen gelijk trekken met het bedrag uit 1996quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dat was wel een bazennummer en een tijd, 1996, toen Nederland nog echt tof was.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
Waar nederlanders zitten ja. Ik mis ze als kiespijn.
Een klachtwaardig teringvolkje is het over het algemeen.
Ze hebben daar echter wel koude winters, sneeuw is voor hun zeker niet onbekend.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:30 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die in Tehran, Iran woont en daar vieren ze helemaal geen Kerst.
Helemaal mee eens, al woon ik niet in de omgeving van de Peel. Qua klimaat schijnt dat trouwens een van de droogste plekken in Nederland te zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:56 schreef BlueMage het volgende:
Mooie natuur ook hier vlak in de buurt. (de Peel bijvoorbeeld) Nederland is zeker niet slecht om te wonen/leven maar ik wil toch ook wel eens voor 'n paar jaar ergens anders wonen.
Maar kerst vieren ze niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:07 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ze hebben daar echter wel koude winters, sneeuw is voor hun zeker niet onbekend.
nou ik weet niet met wat voor mensen je om gaat en uit wat voor'n gezin je komt, maar dat valt echt wel meequote:Op zondag 24 augustus 2014 14:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
Waar nederlanders zitten ja. Ik mis ze als kiespijn.
Een klachtwaardig teringvolkje is het over het algemeen.
weet je wat exotisch betekend? Voor ons is exotisch palmbomen en papagaaien etc. Maar voor een braziliaan is exotisch dennebomen, hertjes etc. Geen een gebied zo groot als Nederland, heeft voor dat gebied exotische flora en fauna, want dat gaat gelijk dood.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:51 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Onder anderen, maar ook het gebrek aan een exotisch klimaat zorgt daar voor.
Jup, maar ik bekijk het vanuit mijn perspectief.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:00 schreef RRuben het volgende:
[..]
weet je wat exotisch betekend? Voor ons is exotisch palmbomen en papagaaien etc. Maar voor een braziliaan is exotisch dennebomen, hertjes etc. Geen een gebied zo groot als Nederland, heeft voor dat gebied exotische flora en fauna, want dat gaat gelijk dood.
je mag van mij een palmboom in je tuin zetten, maar die begeeft het snel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:08 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Jup, maar ik bekijk het vanuit mijn perspectief.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:27 schreef RRuben het volgende:
[..]
je mag van mij een palmboom in je tuin zetten, maar die begeeft het snel.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:56 schreef BlueMage het volgende:
Ziet de Peel er zo uit?quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:11 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, al woon ik niet in de omgeving van de Peel. Qua klimaat schijnt dat trouwens een van de droogste plekken in Nederland te zijn.
Ik weet niet, ik had het toch ergens in de statistieken gelezen. Of althans dat de provinciegrens tussen Brabant en Limburg tot de droogste in NL behoorde, en de Peel loopt daar dwars doorheen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:53 schreef Copthorne het volgende:
[..]
[..]
Is dit de Peel:
[ afbeelding ]
Ziet er niet droog uit.
Nog één week, ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:56 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik had het toch ergens in de statistieken gelezen. Of althans dat de provinciegrens tussen Brabant en Limburg tot de droogste in NL behoorde, en de Peel loopt daar dwars doorheen.
Woon jij trouwens nog steeds in Tsjechië?
En waar ga je dan naartoe?quote:
Zeker, vrouwen uit Midden-Europa zijn erg mooi.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:03 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En waar ga je dan naartoe?
Maar Tsjechie, heb je daar niet erg veel leuke meisjes?
Ah ok, want er was ook sprake dat je naar Zuid-Amerika zou gaan ofzo maar toch vanaf gezien.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:10 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Zeker, vrouwen uit Midden-Europa zijn erg mooi.![]()
Ik ga terug naar Nederland.
Ik ga nu op zoek naar werk binnen en buiten Nederland en ik sta zeker open voor avontuur.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:15 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ah ok, want er was ook sprake dat je naar Zuid-Amerika zou gaan ofzo maar toch vanaf gezien.
Lijkt mij leuk om een keer daar naartoe te gaan voor leuke oostblok chicks.
Ditzelfde geldt ook voor Amerika/Afrika hoor, alleen dan met hele andere culturen natuurlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:42 schreef RRuben het volgende:
Het is niet dat ik 1 land echt helemaal supermooi vind. Ik vind meer Europa heel mooi, helemaal niet supergroot maar toch zo veel verschillende klimaten en landschappen! 10x beter dan 'murica of afrika
Het verschil is wel dat er in Europa ook een verscheidenheid is aan talen en verschillende landen. Al heeft Amerika hele verschillende landschappen en is een gemiddelde Texaan qua karakter een beetje anders dan een gemiddelde Californier.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ditzelfde geldt ook voor Amerika/Afrika hoor, alleen dan met hele andere culturen natuurlijk.
Dat klopt niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:27 schreef RRuben het volgende:
[..]
je mag van mij een palmboom in je tuin zetten, maar die begeeft het snel.
Op de link staat iets van www.uitopdeheuvelrug.nl/ toerisme utrecht enz. Dus Utrechtse Heuvelrug, een gebied wat ik eigenlijk totaal niet ken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:08 schreef quinoahipster het volgende:
Eensch met TS!
Weet iemand waar deze picca exact genomen is trouwens?
[ afbeelding ]
Dat het op de Heuvelrug zou moeten zijn had ik al gezien, maar ik vroeg me af waar exact.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:50 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Op de link staat iets van www.uitopdeheuvelrug.nl/ toerisme utrecht enz. Dus Utrechtse Heuvelrug, een gebied wat ik eigenlijk totaal niet ken.
Kwintelooijen!quote:Op maandag 25 augustus 2014 01:26 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dat het op de Heuvelrug zou moeten zijn had ik al gezien, maar ik vroeg me af waar exact.
Drinken ze in Tjechie fernetquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:13 schreef Igen het volgende:
En ze hebben er dingen als Kofola, Fernet, slivovice enz.enz.
Inderdaad gevonden door op "Utrechtse Heuvelrug" te zoeken. Ik ken de omgeving van Rhenen goed (een gebied dat ik erg mooi vind), maar ik weet niet zeker waar deze foto genomen is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:08 schreef quinoahipster het volgende:
Eensch met TS!
Weet iemand waar deze picca exact genomen is trouwens?
[ afbeelding ]
Dat is echt het smerigste drankje ter wereldquote:Op maandag 25 augustus 2014 02:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Drinken ze in Tjechie fernetNet als hiet gemixed met cola?
[ afbeelding ]
Het smaakt gewoon naar kruidenmedicijn, best lekker toch?quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is echt het smerigste drankje ter wereld.
Het was bij ons de ultieme straf bij drankspelletjesquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:19 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Het smaakt gewoon naar kruidenmedicijn, best lekker toch?
Met cola lust ik het wel, maar het is inderdaad geen smaak die veel mensen erg waarderen. Je wordt er gemengd met cola wel lekker vrolijk dronken van.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het was bij ons de ultieme straf bij drankspelletjes.
Ze drinken het als shotjes. De gewone Fernet is wel heftig, maar de Tsjechische fabrikant maakt ook een variant met citroensmaak. Die is wel lekker.quote:Op maandag 25 augustus 2014 02:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Drinken ze in Tjechie fernetNet als hiet gemixed met cola?
[ afbeelding ]
Mede-Marsdijker gespot!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:27 schreef RRuben het volgende:
Dat hunebed ligt nog geen kilometer van mijn huis!
Nooit geweten dat je van Assen komtquote:
quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:29 schreef Kaas- het volgende:
Nederland
Pannekoekenschepen, prinsengrachtconcerten, vrijheid voor iedereen, meer fietsen dan inwoners, werkend ov, kaasmarkten, rijkdom en niet te grote verschillen, veiligheid, poffertjes, kroket uit de muur, nuchterheid, historische Hollandsche architectuur, overzichtelijk en niet te groot, schaatsen, dijken, molens, snert, de hele wereld bereikbaar, boerenkool met worst, homohuwelijk, de nieuwe haring proeven, stroopwafels, om 05:30 bij de Veluwe aankomen om beesten te spotten, in herfstig weer met vrienden langs de bierlokalen gaan in een mooie historische binnenstad, kosmopoliet, waddeneilanden, verenigingscultuur, Scheveningen, Hollandse kust, Amsterdam, Utrecht, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Delft, platteland, vestingstadjes, waterwerken etc. etc.
Waar heb jij eigenlijk nog meer gewoond dan? Je moet uiteraard oppassen met op FOK! zeggen dat je 'iets hebt geleerd als je een tijdje in het buitenland bent' (zie de vele topics in KLBquote:
Compleet Rotterdam.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:46 schreef Igen het volgende:
Er is wel meer keus op de wereld dan alleen Nederland en China hè.
Daarnaast valt me op dat de plaatjes in dit topic vooral veel plaatjes van "Oud-Hollandsche" architectuur en cultuurlandschappen zijn. Is er niks moderns om trots op te zijn?
Dat komt omdat dat prachtige land steeds minder van ons is..quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:23 schreef Copthorne het volgende:
Pas na een tijdje elders te hebben gewoond ben ik Nederland gaan waarderen.
De prachtige natuur in Limburg en Noord-Brabanthet Buitenhof en het Binnenhof in Den Haag
het gezellige en drukke centrum van Rotterdam
de grachten van Leiden
de mooie pakhuizen in Amsterdam
de authentieke en mystieke sfeer van de Utrechtse heuvelrug
de dom van Utrecht
de lange treinreizen naar Groningen
de bossen in Drenthe
de deltawerken in Zeeland (de provincie die het laatst capituleerde voor de Duitsers
) en nog zoveel meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klacht: We vergeten dikwijls uit wat voor een prachtig land we komen.
Tsjechië. Mooi land, mooie (maar af en toe een beetje vervallen) gebouwen uit de tijd van Oostenrijk-Hongarije, maar dit land haalt het niet bij Nederland.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waar heb jij eigenlijk nog meer gewoond dan? Je moet uiteraard oppassen met op FOK! zeggen dat je 'iets hebt geleerd als je een tijdje in het buitenland bent' (zie de vele topics in KLB), maar ik merkte eerlijk gezegd zelf ook bij uitstek door een half jaar in China te wonen dat exotisch/groots/indrukwekkendemetropolen etc. misschien heel aantrekkelijk en romantisch is maar dat als het erop aankomt er echt niets boven Nederland gaat.
Wel goede biercultuur en mooie middeleeuwse Boheemse stadjes.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Tsjechië. Mooi land, mooie (maar af en toe een beetje vervallen) gebouwen uit de tijd van Oostenrijk-Hongarije, maar dit land haalt het niet bij Nederland.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:29 schreef Kaas- het volgende:
Nederland
Pannekoekenschepen, prinsengrachtconcerten, vrijheid voor iedereen, meer fietsen dan inwoners, werkend ov, kaasmarkten, rijkdom en niet te grote verschillen, veiligheid, poffertjes, kroket uit de muur, nuchterheid, historische Hollandsche architectuur, overzichtelijk en niet te groot, schaatsen, dijken, molens, snert, de hele wereld bereikbaar, boerenkool met worst, homohuwelijk, de nieuwe haring proeven, stroopwafels, om 05:30 bij de Veluwe aankomen om beesten te spotten, in herfstig weer met vrienden langs de bierlokalen gaan in een mooie historische binnenstad, kosmopoliet, waddeneilanden, verenigingscultuur, Scheveningen, Hollandse kust, Amsterdam, Utrecht, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Delft, platteland, vestingstadjes, waterwerken etc. etc.
Persoonlijk vind ik dat ze hier teveel bier drinken (iedere Tsjechische man van 25-30 jaar heeft al een bierbuik). Er zijn zeker mooie, middeleeuwse stadjes, Tsjechië is een erg mooi land.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wel goede biercultuur en mooie middeleeuwse Boheemse stadjes.
Naja, het Weena of het Schouwburgplein vind ik bijv. maar niks. Kil en koud, nee, dan nog liever zo'n drukke maar gezellige Chinese stad.quote:
Dancecultuur van Nederland?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
het is hunebed en ligt
ons wegennet
openbaar vervoer
schone/veilige steden
dancecultuur
kaas
super lelijk alleen...quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Naja, het Weena of het Schouwburgplein vind ik bijv. maar niks. Kil en koud, nee, dan nog liever zo'n drukke maar gezellige Chinese stad.
De Lijnbaan is volgens mij wel uniek. De eerste speciaal aangelegde voetgangerszone ter wereld. Best iets om trots op te zijn.
Tss. Ik kan het op de telefoon even niet controleren, maar volgens mij heb ik hier op mijn profielpagina nog altijd als homepage een KLB-topic die laat zien hoe mooi Rotterdam is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Naja, het Weena of het Schouwburgplein vind ik bijv. maar niks. Kil en koud, nee, dan nog liever zo'n drukke maar gezellige Chinese stad.
De Lijnbaan is volgens mij wel uniek. De eerste speciaal aangelegde voetgangerszone ter wereld. Best iets om trots op te zijn.
Ach, De Pijp in Amsterdam vond men tot pakweg 20 jaar terug ook lelijke ouwe troep.quote:
De wegen in België bijvoorbeeld... voordat je bij Brussel bent ligt je auto al uit elkaarquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:36 schreef Groby het volgende:
we zitten allemaal te klagen, maar vergeleken met sommige landen (vooral onze zuiderburen) is alles toch maar netjes geregeld
hier heb je helemaal gelijk in. zou best kunnen, dat de lijnbaan over 50 jaar een monument is. alleen is het aan mij niet besteed. ik vind bijvoorbeeld art nouveau leuk, en dat vonden ze 50 jaar geleden weer spuuglelijk....quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, De Pijp in Amsterdam vond men tot pakweg 20 jaar terug ook lelijke ouwe troep.
Nou wil ik niet zeggen dat alles wat lelijk is, ooit weer in de mode komt. Maar soms is het wel goed om het bijzondere aan iets te herkennen, ook als het even niet in de mode is.
Neem bijv. ook het P.C. Hoofthuis in Amsterdam. Een prachtig voorbeeld van jaren '70 architectuur:
[ afbeelding ]
![]()
Maar veel mensen kijken niet goed en hebben hun oordeel gelijk al klaar.
http://thedjlist.com/world/netherlands/djs/quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:12 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dancecultuur van Nederland?
Voor derest wel eens
Waternet
Dure acijnzen![]()
Hoge boetes
Lol. Luister naar best veel van die mensen en wist niet eens dat ze uit Nederland komen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:16 schreef RRuben het volgende:
[..]
http://thedjlist.com/world/netherlands/djs/
dat bedoel ik, de beste DJ's van de wereld komen (mede) uit Nederland en in Nederland zijn ook wat muziek culturen ontstaan, waaronder gabber, dat toch best groot is gewordenquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:22 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Lol. Luister naar best veel van die mensen en wist niet eens dat ze uit Nederland komen.
Behalve dan tiesto, armin, sander, afrojack en hardwell.
En alsnog niet echt gerealiseerd![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heel veel goede hardstyle artiesten staan er nog niet eens bij, maar die kan ik niet zo uit mn hoofd noemenleef de leven
SurveillanceFiets en bondage zijn ook Marsdijkers!quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:22 schreef RRuben het volgende:
[..]yes toch niet alleen
![]()
Drentse landschap![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben een echte messchener (weet ik veel hoe je dat schrijftquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:42 schreef Djeez het volgende:
[..]
SurveillanceFiets en bondage zijn ook Marsdijkers!
Hier inwoner van De Goorns, de volksbuurt van Marsdijk
Messchenvelder, kids zitten op zwemles daarquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:13 schreef RRuben het volgende:
[..]
ik ben een echte messchener (weet ik veel hoe je dat schrijft)
haha nee niet messchen veld, gewoon de messchen bij die vijver enzoquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Messchenvelder, kids zitten op zwemles daar
De villawijkquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:28 schreef RRuben het volgende:
[..]
haha nee niet messchen veld, gewoon de messchen bij die vijver enzo
rtquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:29 schreef Kaas- het volgende:
Nederland
Ik zie Groningen gewoon hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:27 schreef Wotte het volgende:
Hoe kan je in godsnaam de mooiste provincie van nederland vergeten in de op![]()
Staan mooie huizen achterin de Alkmesschen e.d.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:47 schreef RRuben het volgende:
[..]
staat dat zo bekend?wist ik niet, maar ik woon in een 2 onder 1 kap
ja klopt, of bij de havenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Staan mooie huizen achterin de Alkmesschen e.d.
Natte vingerwerk maar volgens mij klopt dat wel ja, kom uit dat gebied en vaak is het mooi weer hier terwijl op het nieuws is dat er dikke stormen zijn etc.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:56 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik had het toch ergens in de statistieken gelezen. Of althans dat de provinciegrens tussen Brabant en Limburg tot de droogste in NL behoorde, en de Peel loopt daar dwars doorheen.
Woon jij trouwens nog steeds in Tsjechië?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |