Lichtquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:27 schreef RRuben het volgende:
Dat hunnebed licht nog geen kilometer van mijn huis!
het is hunebed en ligtquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:27 schreef RRuben het volgende:
Dat hunnebed licht nog geen kilometer van mijn huis!
oepsquote:
Gabber cultuur niet te vergeten! En de techniek, als je ziet wat Nederlanders allemaal doen in het buitenland (bv die palmboom eilanden en nog veel meer)quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
het is hunebed en ligt
ons wegennet
openbaar vervoer
schone/veilige steden
dancecultuur
Racist!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:29 schreef FF_Serieus het volgende:
En vergeet Sinterklaas en Zwarte Piet niet!
Eens. Ook de 25 kilometer lange Koning Fahddijk van Saoedi-Arabië naar Bahrein is door een Nederlands bedrijf gebouwd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:30 schreef RRuben het volgende:
Gabber cultuur niet te vergeten! En de techniek, als je ziet wat Nederlanders allemaal doen in het buitenland (bv die palmboom eilanden en nog veel meer)
Na een tijdje weg te zijn geweest zie je de schoonheid weer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:40 schreef netflanders het volgende:
Grappig. Heb precies hetzelfde. Na jaren in allerlei Europese landen te hebben gestudeerd en gewerkt ben ik Nederland eigenlijk alleen maar meer gaan waarderen het laatste jaar. Zou nergens anders willen wonen en werken.
Komt ook voor in andere culturen en ontbreekt soms ook in de opvoeding binnen (ook autochtone) Nederlandse gezinnen hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:32 schreef Sauslepel het volgende:
Terechte klacht. Begin me ook steeds meer trots te worden op mijn Nederlandse opvoeding. Een opvoeding waarin mij geleerd is om problemen op te lossen en uit te praten, waarin mij geleerd is om op tijd te zijn voor afspraken, waarin ik geleerd ben om mijn afspraken na te komen.
Klopt, toch merk ik dat het in Nederland gemiddeld genomen er wel beter inzit dan in andere culturen waar ik wat meer ervaring mee heb. Met typisch Nederlandse culturele dingen zoals kringverjaardagen heb ik niet zo veel. Maar de eerlijkheid, directheid en openheid kan ik wel waarderen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Komt ook voor in andere culturen en ontbreekt soms ook in de opvoeding binnen (ook autochtone) Nederlandse gezinnen hoor.
Er zijn wel typisch Nederlandse eigenschappen, maar die jij noemt vallen daar in ieder geval niet onder. En het feit dat men het in sommige culturen vaak wat minder nauw neemt met enkele van de punten die jij noemt maakt het niet typisch Nederlands wanneer men zich er wel aan houdt.
oprotte racist!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:29 schreef FF_Serieus het volgende:
En vergeet Sinterklaas en Zwarte Piet niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |