Lichtquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:27 schreef RRuben het volgende:
Dat hunnebed licht nog geen kilometer van mijn huis!
het is hunebed en ligtquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:27 schreef RRuben het volgende:
Dat hunnebed licht nog geen kilometer van mijn huis!
oepsquote:
Gabber cultuur niet te vergeten! En de techniek, als je ziet wat Nederlanders allemaal doen in het buitenland (bv die palmboom eilanden en nog veel meer)quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
het is hunebed en ligt
ons wegennet
openbaar vervoer
schone/veilige steden
dancecultuur
Racist!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:29 schreef FF_Serieus het volgende:
En vergeet Sinterklaas en Zwarte Piet niet!
Eens. Ook de 25 kilometer lange Koning Fahddijk van Saoedi-Arabië naar Bahrein is door een Nederlands bedrijf gebouwd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:30 schreef RRuben het volgende:
Gabber cultuur niet te vergeten! En de techniek, als je ziet wat Nederlanders allemaal doen in het buitenland (bv die palmboom eilanden en nog veel meer)
Na een tijdje weg te zijn geweest zie je de schoonheid weer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:40 schreef netflanders het volgende:
Grappig. Heb precies hetzelfde. Na jaren in allerlei Europese landen te hebben gestudeerd en gewerkt ben ik Nederland eigenlijk alleen maar meer gaan waarderen het laatste jaar. Zou nergens anders willen wonen en werken.
Komt ook voor in andere culturen en ontbreekt soms ook in de opvoeding binnen (ook autochtone) Nederlandse gezinnen hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:32 schreef Sauslepel het volgende:
Terechte klacht. Begin me ook steeds meer trots te worden op mijn Nederlandse opvoeding. Een opvoeding waarin mij geleerd is om problemen op te lossen en uit te praten, waarin mij geleerd is om op tijd te zijn voor afspraken, waarin ik geleerd ben om mijn afspraken na te komen.
Klopt, toch merk ik dat het in Nederland gemiddeld genomen er wel beter inzit dan in andere culturen waar ik wat meer ervaring mee heb. Met typisch Nederlandse culturele dingen zoals kringverjaardagen heb ik niet zo veel. Maar de eerlijkheid, directheid en openheid kan ik wel waarderen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Komt ook voor in andere culturen en ontbreekt soms ook in de opvoeding binnen (ook autochtone) Nederlandse gezinnen hoor.
Er zijn wel typisch Nederlandse eigenschappen, maar die jij noemt vallen daar in ieder geval niet onder. En het feit dat men het in sommige culturen vaak wat minder nauw neemt met enkele van de punten die jij noemt maakt het niet typisch Nederlands wanneer men zich er wel aan houdt.
oprotte racist!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:29 schreef FF_Serieus het volgende:
En vergeet Sinterklaas en Zwarte Piet niet!
saai omdat je er woont ja en het na een tijdje wel hebt gezien... Maar Nederland heeft juist veel diversiteit op zo'n klein gebied.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:15 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, Nederland is saai qua natuur en kent een 5 weken lekker weer buiten klimaat.
?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij noemen die straat de erfgenaamweg
Wel meer dan 5 weken hoor. En in mijn jeugd heb ik dankzij ons klimaat talloze malen buiten geschaatst, sneeuwpoppen gemaakt en sneeuwbalgevechten gehouden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:15 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, Nederland is saai qua natuur en kent een 5 weken lekker weer buiten klimaat.
Ik ken iemand die in Tehran, Iran woont en daar vieren ze helemaal geen Kerst.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:28 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wel meer dan 5 weken hoor. En in mijn jeugd heb ik dankzij ons klimaat talloze malen buiten geschaatst, sneeuwpoppen gemaakt en sneeuwbalgevechten gehouden.
Ik ken iemand die in Fortaleza, Brazilië woont en daar vieren ze Kerst met 30 graden.
Daarom: Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:30 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die in Tehran, Iran woont en daar vieren ze helemaal geen Kerst.
Le_Professeur haatte op het weer, maar ik zie het als voordeel dat wij een klimaat hebben met afwisselend weer. Dat we op het strand kunnen liggen in de zomer, door de regen kunnen fietsen in de herfst en met sneeuwballen kunnen gooien in de winter.quote:
Je moet je wel beseffen dat Fortaleza ten zuiden van de evenaar ligt. Hoewel het verschil tussen zomer en winter in Fortaleza sowieso redelijk klein is. Ook in Sao Paulo is het warm met Kerst, maar die doen tijdens Pasen weer truien aan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:35 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Le_Professeur haatte op het weer, maar ik zie het als voordeel dat wij een klimaat hebben met afwisselend weer. Dat we op het strand kunnen liggen in de zomer, door de regen kunnen fietsen in de herfst en met sneeuwballen kunnen gooien in de winter.
Daar heb je gelijk in. Met Kerst is het zomer bij hen, maar het hele jaar door is het daar 30 graden, ook in hun "winter".quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:37 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Je moet je wel beseffen dat Fortaleza ten zuiden van de evenaar ligt. Hoewel het verschil tussen zomer en winter in Fortaleza sowieso redelijk klein is. Ook in Sao Paulo is het warm met Kerst, maar die doen tijdens Pasen weer truien aan.
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:24 schreef RRuben het volgende:
[..]
saai omdat je er woont ja en het na een tijdje wel hebt gezien... Maar Nederland heeft juist veel diversiteit op zo'n klein gebied.
Nederland hoort bij de elite der landen qua sport.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:09 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.
Verder heb je niet al te veel hoogteverschillen en mooie meren, qua verscheidenheid in flora en fauna valt het ook wat tegen, maar dat heeft dus weer te maken met het klimaat.
Niks verkeerds aan Nederland, maar als je van lekkere temperaturen houdt waarin de natuur echt leeft en je graag buiten bent/sport, dan is het toch al snel bedroevend hier.
Hier zie ik echt geen voordeel aan. Ook niet het daarna extra kunnen waarderen van de zomer, want daar is de winter al toereikend genoeg voor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:35 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Door de regen kunnen fietsen in de herfst
hey vriendjequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
het is hunebed en ligt
ons wegennet
openbaar vervoer
schone/veilige steden
dancecultuur
kaas
ken je nog een leuke anita voor mequote:Op zondag 24 augustus 2014 00:24 schreef Irritatie100 het volgende:
En dat wat ik dan wel gezien heb zijn De Wallen en coffeeshops
Wat die verscheidenheid in flora en fauna betreft heb je gewoon een probleem met de grootte van het land, net zoals de meeste Europese landen. In Colombia heb je meer variatie, maar dat land is 28 keer zo groot als Nederland.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:09 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.
Verder heb je niet al te veel hoogteverschillen en mooie meren, qua verscheidenheid in flora en fauna valt het ook wat tegen, maar dat heeft dus weer te maken met het klimaat.
Niks verkeerds aan Nederland, maar als je van lekkere temperaturen houdt waarin de natuur echt leeft en je graag buiten bent/sport, dan is het toch al snel bedroevend hier.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 01:40 schreef Tomansss het volgende:
Nederland het land van de islam en isis. Love it!
quote:Op zondag 24 augustus 2014 01:46 schreef roodborst het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:52 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Na een tijdje weg te zijn geweest zie je de schoonheid weer.
Ironisch dat het een vrouw is die de moslim naar buiten trapt.quote:
Hoezo dat?quote:Op zondag 24 augustus 2014 08:57 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ironisch dat het een vrouw is die de moslim naar buiten trapt.
Ja, maar vrouwen stemmen eerder pro-immigratie dan mannen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Hoezo dat?
Europa is immers vernoemd naar een vrouw
Onder anderen, maar ook het gebrek aan een exotisch klimaat zorgt daar voor.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:34 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wat die verscheidenheid in flora en fauna betreft heb je gewoon een probleem met de grootte van het land, net zoals de meeste Europese landen. In Colombia heb je meer variatie, maar dat land is 28 keer zo groot als Nederland.
Enig idee waar je zou willen wonen?quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:56 schreef BlueMage het volgende:
Mooie natuur ook hier vlak in de buurt. (de Peel bijvoorbeeld) Nederland is zeker niet slecht om te wonen/leven maar ik wil toch ook wel eens voor 'n paar jaar ergens anders wonen.
Dat heb je overal.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:46 schreef niels0 het volgende:
Jammer van het volk. Te brallerig, PVVers en tokkies. Onbeschaamd.
Waar nederlanders zitten ja. Ik mis ze als kiespijn.quote:
Ik ben in 2008 in Vermont geweest, vond ik erg relaxed daar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:02 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Enig idee waar je zou willen wonen?
Laten we de uitkeringen gelijk trekken met het bedrag uit 1996quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dat was wel een bazennummer en een tijd, 1996, toen Nederland nog echt tof was.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
Waar nederlanders zitten ja. Ik mis ze als kiespijn.
Een klachtwaardig teringvolkje is het over het algemeen.
Ze hebben daar echter wel koude winters, sneeuw is voor hun zeker niet onbekend.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:30 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die in Tehran, Iran woont en daar vieren ze helemaal geen Kerst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |