saai omdat je er woont ja en het na een tijdje wel hebt gezien... Maar Nederland heeft juist veel diversiteit op zo'n klein gebied.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:15 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, Nederland is saai qua natuur en kent een 5 weken lekker weer buiten klimaat.
?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij noemen die straat de erfgenaamweg
Wel meer dan 5 weken hoor. En in mijn jeugd heb ik dankzij ons klimaat talloze malen buiten geschaatst, sneeuwpoppen gemaakt en sneeuwbalgevechten gehouden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:15 schreef Le_Professeur het volgende:
Nee, Nederland is saai qua natuur en kent een 5 weken lekker weer buiten klimaat.
Ik ken iemand die in Tehran, Iran woont en daar vieren ze helemaal geen Kerst.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:28 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wel meer dan 5 weken hoor. En in mijn jeugd heb ik dankzij ons klimaat talloze malen buiten geschaatst, sneeuwpoppen gemaakt en sneeuwbalgevechten gehouden.
Ik ken iemand die in Fortaleza, Brazilië woont en daar vieren ze Kerst met 30 graden.
Daarom: Nederland.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:30 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die in Tehran, Iran woont en daar vieren ze helemaal geen Kerst.
Le_Professeur haatte op het weer, maar ik zie het als voordeel dat wij een klimaat hebben met afwisselend weer. Dat we op het strand kunnen liggen in de zomer, door de regen kunnen fietsen in de herfst en met sneeuwballen kunnen gooien in de winter.quote:
Je moet je wel beseffen dat Fortaleza ten zuiden van de evenaar ligt. Hoewel het verschil tussen zomer en winter in Fortaleza sowieso redelijk klein is. Ook in Sao Paulo is het warm met Kerst, maar die doen tijdens Pasen weer truien aan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:35 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Le_Professeur haatte op het weer, maar ik zie het als voordeel dat wij een klimaat hebben met afwisselend weer. Dat we op het strand kunnen liggen in de zomer, door de regen kunnen fietsen in de herfst en met sneeuwballen kunnen gooien in de winter.
Daar heb je gelijk in. Met Kerst is het zomer bij hen, maar het hele jaar door is het daar 30 graden, ook in hun "winter".quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:37 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Je moet je wel beseffen dat Fortaleza ten zuiden van de evenaar ligt. Hoewel het verschil tussen zomer en winter in Fortaleza sowieso redelijk klein is. Ook in Sao Paulo is het warm met Kerst, maar die doen tijdens Pasen weer truien aan.
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:24 schreef RRuben het volgende:
[..]
saai omdat je er woont ja en het na een tijdje wel hebt gezien... Maar Nederland heeft juist veel diversiteit op zo'n klein gebied.
Nederland hoort bij de elite der landen qua sport.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:09 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.
Verder heb je niet al te veel hoogteverschillen en mooie meren, qua verscheidenheid in flora en fauna valt het ook wat tegen, maar dat heeft dus weer te maken met het klimaat.
Niks verkeerds aan Nederland, maar als je van lekkere temperaturen houdt waarin de natuur echt leeft en je graag buiten bent/sport, dan is het toch al snel bedroevend hier.
Hier zie ik echt geen voordeel aan. Ook niet het daarna extra kunnen waarderen van de zomer, want daar is de winter al toereikend genoeg voor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:35 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Door de regen kunnen fietsen in de herfst
hey vriendjequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
het is hunebed en ligt
ons wegennet
openbaar vervoer
schone/veilige steden
dancecultuur
kaas
ken je nog een leuke anita voor mequote:Op zondag 24 augustus 2014 00:24 schreef Irritatie100 het volgende:
En dat wat ik dan wel gezien heb zijn De Wallen en coffeeshops
Wat die verscheidenheid in flora en fauna betreft heb je gewoon een probleem met de grootte van het land, net zoals de meeste Europese landen. In Colombia heb je meer variatie, maar dat land is 28 keer zo groot als Nederland.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:09 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Vooral het klimaat en daarbij gepaarde natuur vind ik saai, als het lente is, dan is het mooi, maar die tijd is zo weer voorbij. Grijze grauwe dagen vullen de rest van het jaar op.
Verder heb je niet al te veel hoogteverschillen en mooie meren, qua verscheidenheid in flora en fauna valt het ook wat tegen, maar dat heeft dus weer te maken met het klimaat.
Niks verkeerds aan Nederland, maar als je van lekkere temperaturen houdt waarin de natuur echt leeft en je graag buiten bent/sport, dan is het toch al snel bedroevend hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |