Helemaal mee eens, al woon ik niet in de omgeving van de Peel. Qua klimaat schijnt dat trouwens een van de droogste plekken in Nederland te zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:56 schreef BlueMage het volgende:
Mooie natuur ook hier vlak in de buurt. (de Peel bijvoorbeeld) Nederland is zeker niet slecht om te wonen/leven maar ik wil toch ook wel eens voor 'n paar jaar ergens anders wonen.
Maar kerst vieren ze niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:07 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ze hebben daar echter wel koude winters, sneeuw is voor hun zeker niet onbekend.
nou ik weet niet met wat voor mensen je om gaat en uit wat voor'n gezin je komt, maar dat valt echt wel meequote:Op zondag 24 augustus 2014 14:06 schreef niels0 het volgende:
[..]
Waar nederlanders zitten ja. Ik mis ze als kiespijn.
Een klachtwaardig teringvolkje is het over het algemeen.
weet je wat exotisch betekend? Voor ons is exotisch palmbomen en papagaaien etc. Maar voor een braziliaan is exotisch dennebomen, hertjes etc. Geen een gebied zo groot als Nederland, heeft voor dat gebied exotische flora en fauna, want dat gaat gelijk dood.quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:51 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Onder anderen, maar ook het gebrek aan een exotisch klimaat zorgt daar voor.
Jup, maar ik bekijk het vanuit mijn perspectief.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:00 schreef RRuben het volgende:
[..]
weet je wat exotisch betekend? Voor ons is exotisch palmbomen en papagaaien etc. Maar voor een braziliaan is exotisch dennebomen, hertjes etc. Geen een gebied zo groot als Nederland, heeft voor dat gebied exotische flora en fauna, want dat gaat gelijk dood.
je mag van mij een palmboom in je tuin zetten, maar die begeeft het snel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:08 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Jup, maar ik bekijk het vanuit mijn perspectief.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:27 schreef RRuben het volgende:
[..]
je mag van mij een palmboom in je tuin zetten, maar die begeeft het snel.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:56 schreef BlueMage het volgende:
Mooie natuur ook hier vlak in de buurt. (de Peel bijvoorbeeld) Nederland is zeker niet slecht om te wonen/leven maar ik wil toch ook wel eens voor 'n paar jaar ergens anders wonen.
Ziet de Peel er zo uit?quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:11 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, al woon ik niet in de omgeving van de Peel. Qua klimaat schijnt dat trouwens een van de droogste plekken in Nederland te zijn.
Ik weet niet, ik had het toch ergens in de statistieken gelezen. Of althans dat de provinciegrens tussen Brabant en Limburg tot de droogste in NL behoorde, en de Peel loopt daar dwars doorheen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:53 schreef Copthorne het volgende:
[..]
[..]
Is dit de Peel:
[ afbeelding ]
Ziet er niet droog uit.
Nog één week, ja.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:56 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik had het toch ergens in de statistieken gelezen. Of althans dat de provinciegrens tussen Brabant en Limburg tot de droogste in NL behoorde, en de Peel loopt daar dwars doorheen.
Woon jij trouwens nog steeds in Tsjechië?
En waar ga je dan naartoe?quote:
Zeker, vrouwen uit Midden-Europa zijn erg mooi.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:03 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En waar ga je dan naartoe?
Maar Tsjechie, heb je daar niet erg veel leuke meisjes?
Ah ok, want er was ook sprake dat je naar Zuid-Amerika zou gaan ofzo maar toch vanaf gezien.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:10 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Zeker, vrouwen uit Midden-Europa zijn erg mooi.![]()
Ik ga terug naar Nederland.
Ik ga nu op zoek naar werk binnen en buiten Nederland en ik sta zeker open voor avontuur.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:15 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ah ok, want er was ook sprake dat je naar Zuid-Amerika zou gaan ofzo maar toch vanaf gezien.
Lijkt mij leuk om een keer daar naartoe te gaan voor leuke oostblok chicks.
Ditzelfde geldt ook voor Amerika/Afrika hoor, alleen dan met hele andere culturen natuurlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:42 schreef RRuben het volgende:
Het is niet dat ik 1 land echt helemaal supermooi vind. Ik vind meer Europa heel mooi, helemaal niet supergroot maar toch zo veel verschillende klimaten en landschappen! 10x beter dan 'murica of afrika
Het verschil is wel dat er in Europa ook een verscheidenheid is aan talen en verschillende landen. Al heeft Amerika hele verschillende landschappen en is een gemiddelde Texaan qua karakter een beetje anders dan een gemiddelde Californier.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ditzelfde geldt ook voor Amerika/Afrika hoor, alleen dan met hele andere culturen natuurlijk.
Dat klopt niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:27 schreef RRuben het volgende:
[..]
je mag van mij een palmboom in je tuin zetten, maar die begeeft het snel.
Op de link staat iets van www.uitopdeheuvelrug.nl/ toerisme utrecht enz. Dus Utrechtse Heuvelrug, een gebied wat ik eigenlijk totaal niet ken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:08 schreef quinoahipster het volgende:
Eensch met TS!
Weet iemand waar deze picca exact genomen is trouwens?
[ afbeelding ]
Dat het op de Heuvelrug zou moeten zijn had ik al gezien, maar ik vroeg me af waar exact.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:50 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Op de link staat iets van www.uitopdeheuvelrug.nl/ toerisme utrecht enz. Dus Utrechtse Heuvelrug, een gebied wat ik eigenlijk totaal niet ken.
Kwintelooijen!quote:Op maandag 25 augustus 2014 01:26 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dat het op de Heuvelrug zou moeten zijn had ik al gezien, maar ik vroeg me af waar exact.
Drinken ze in Tjechie fernetquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:13 schreef Igen het volgende:
En ze hebben er dingen als Kofola, Fernet, slivovice enz.enz.
Inderdaad gevonden door op "Utrechtse Heuvelrug" te zoeken. Ik ken de omgeving van Rhenen goed (een gebied dat ik erg mooi vind), maar ik weet niet zeker waar deze foto genomen is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:08 schreef quinoahipster het volgende:
Eensch met TS!
Weet iemand waar deze picca exact genomen is trouwens?
[ afbeelding ]
Dat is echt het smerigste drankje ter wereldquote:Op maandag 25 augustus 2014 02:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Drinken ze in Tjechie fernetNet als hiet gemixed met cola?
[ afbeelding ]
Het smaakt gewoon naar kruidenmedicijn, best lekker toch?quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is echt het smerigste drankje ter wereld.
Het was bij ons de ultieme straf bij drankspelletjesquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:19 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Het smaakt gewoon naar kruidenmedicijn, best lekker toch?
Met cola lust ik het wel, maar het is inderdaad geen smaak die veel mensen erg waarderen. Je wordt er gemengd met cola wel lekker vrolijk dronken van.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het was bij ons de ultieme straf bij drankspelletjes.
Ze drinken het als shotjes. De gewone Fernet is wel heftig, maar de Tsjechische fabrikant maakt ook een variant met citroensmaak. Die is wel lekker.quote:Op maandag 25 augustus 2014 02:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Drinken ze in Tjechie fernetNet als hiet gemixed met cola?
[ afbeelding ]
Mede-Marsdijker gespot!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:27 schreef RRuben het volgende:
Dat hunebed ligt nog geen kilometer van mijn huis!
Nooit geweten dat je van Assen komtquote:
quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:29 schreef Kaas- het volgende:
Nederland
Pannekoekenschepen, prinsengrachtconcerten, vrijheid voor iedereen, meer fietsen dan inwoners, werkend ov, kaasmarkten, rijkdom en niet te grote verschillen, veiligheid, poffertjes, kroket uit de muur, nuchterheid, historische Hollandsche architectuur, overzichtelijk en niet te groot, schaatsen, dijken, molens, snert, de hele wereld bereikbaar, boerenkool met worst, homohuwelijk, de nieuwe haring proeven, stroopwafels, om 05:30 bij de Veluwe aankomen om beesten te spotten, in herfstig weer met vrienden langs de bierlokalen gaan in een mooie historische binnenstad, kosmopoliet, waddeneilanden, verenigingscultuur, Scheveningen, Hollandse kust, Amsterdam, Utrecht, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Delft, platteland, vestingstadjes, waterwerken etc. etc.
Waar heb jij eigenlijk nog meer gewoond dan? Je moet uiteraard oppassen met op FOK! zeggen dat je 'iets hebt geleerd als je een tijdje in het buitenland bent' (zie de vele topics in KLBquote:
Compleet Rotterdam.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:46 schreef Igen het volgende:
Er is wel meer keus op de wereld dan alleen Nederland en China hè.
Daarnaast valt me op dat de plaatjes in dit topic vooral veel plaatjes van "Oud-Hollandsche" architectuur en cultuurlandschappen zijn. Is er niks moderns om trots op te zijn?
Dat komt omdat dat prachtige land steeds minder van ons is..quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:23 schreef Copthorne het volgende:
Pas na een tijdje elders te hebben gewoond ben ik Nederland gaan waarderen.
De prachtige natuur in Limburg en Noord-Brabanthet Buitenhof en het Binnenhof in Den Haag
het gezellige en drukke centrum van Rotterdam
de grachten van Leiden
de mooie pakhuizen in Amsterdam
de authentieke en mystieke sfeer van de Utrechtse heuvelrug
de dom van Utrecht
de lange treinreizen naar Groningen
de bossen in Drenthe
de deltawerken in Zeeland (de provincie die het laatst capituleerde voor de Duitsers
) en nog zoveel meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klacht: We vergeten dikwijls uit wat voor een prachtig land we komen.
Tsjechië. Mooi land, mooie (maar af en toe een beetje vervallen) gebouwen uit de tijd van Oostenrijk-Hongarije, maar dit land haalt het niet bij Nederland.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waar heb jij eigenlijk nog meer gewoond dan? Je moet uiteraard oppassen met op FOK! zeggen dat je 'iets hebt geleerd als je een tijdje in het buitenland bent' (zie de vele topics in KLB), maar ik merkte eerlijk gezegd zelf ook bij uitstek door een half jaar in China te wonen dat exotisch/groots/indrukwekkendemetropolen etc. misschien heel aantrekkelijk en romantisch is maar dat als het erop aankomt er echt niets boven Nederland gaat.
Wel goede biercultuur en mooie middeleeuwse Boheemse stadjes.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Tsjechië. Mooi land, mooie (maar af en toe een beetje vervallen) gebouwen uit de tijd van Oostenrijk-Hongarije, maar dit land haalt het niet bij Nederland.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:29 schreef Kaas- het volgende:
Nederland
Pannekoekenschepen, prinsengrachtconcerten, vrijheid voor iedereen, meer fietsen dan inwoners, werkend ov, kaasmarkten, rijkdom en niet te grote verschillen, veiligheid, poffertjes, kroket uit de muur, nuchterheid, historische Hollandsche architectuur, overzichtelijk en niet te groot, schaatsen, dijken, molens, snert, de hele wereld bereikbaar, boerenkool met worst, homohuwelijk, de nieuwe haring proeven, stroopwafels, om 05:30 bij de Veluwe aankomen om beesten te spotten, in herfstig weer met vrienden langs de bierlokalen gaan in een mooie historische binnenstad, kosmopoliet, waddeneilanden, verenigingscultuur, Scheveningen, Hollandse kust, Amsterdam, Utrecht, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Delft, platteland, vestingstadjes, waterwerken etc. etc.
Persoonlijk vind ik dat ze hier teveel bier drinken (iedere Tsjechische man van 25-30 jaar heeft al een bierbuik). Er zijn zeker mooie, middeleeuwse stadjes, Tsjechië is een erg mooi land.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wel goede biercultuur en mooie middeleeuwse Boheemse stadjes.
Naja, het Weena of het Schouwburgplein vind ik bijv. maar niks. Kil en koud, nee, dan nog liever zo'n drukke maar gezellige Chinese stad.quote:
Dancecultuur van Nederland?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
het is hunebed en ligt
ons wegennet
openbaar vervoer
schone/veilige steden
dancecultuur
kaas
super lelijk alleen...quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Naja, het Weena of het Schouwburgplein vind ik bijv. maar niks. Kil en koud, nee, dan nog liever zo'n drukke maar gezellige Chinese stad.
De Lijnbaan is volgens mij wel uniek. De eerste speciaal aangelegde voetgangerszone ter wereld. Best iets om trots op te zijn.
Tss. Ik kan het op de telefoon even niet controleren, maar volgens mij heb ik hier op mijn profielpagina nog altijd als homepage een KLB-topic die laat zien hoe mooi Rotterdam is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Naja, het Weena of het Schouwburgplein vind ik bijv. maar niks. Kil en koud, nee, dan nog liever zo'n drukke maar gezellige Chinese stad.
De Lijnbaan is volgens mij wel uniek. De eerste speciaal aangelegde voetgangerszone ter wereld. Best iets om trots op te zijn.
Ach, De Pijp in Amsterdam vond men tot pakweg 20 jaar terug ook lelijke ouwe troep.quote:
De wegen in België bijvoorbeeld... voordat je bij Brussel bent ligt je auto al uit elkaarquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:36 schreef Groby het volgende:
we zitten allemaal te klagen, maar vergeleken met sommige landen (vooral onze zuiderburen) is alles toch maar netjes geregeld
hier heb je helemaal gelijk in. zou best kunnen, dat de lijnbaan over 50 jaar een monument is. alleen is het aan mij niet besteed. ik vind bijvoorbeeld art nouveau leuk, en dat vonden ze 50 jaar geleden weer spuuglelijk....quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, De Pijp in Amsterdam vond men tot pakweg 20 jaar terug ook lelijke ouwe troep.
Nou wil ik niet zeggen dat alles wat lelijk is, ooit weer in de mode komt. Maar soms is het wel goed om het bijzondere aan iets te herkennen, ook als het even niet in de mode is.
Neem bijv. ook het P.C. Hoofthuis in Amsterdam. Een prachtig voorbeeld van jaren '70 architectuur:
[ afbeelding ]
![]()
Maar veel mensen kijken niet goed en hebben hun oordeel gelijk al klaar.
http://thedjlist.com/world/netherlands/djs/quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:12 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dancecultuur van Nederland?
Voor derest wel eens
Waternet
Dure acijnzen![]()
Hoge boetes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |