abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143665375
quote:
De Islamitische Staat (IS) heeft een video vrijgegeven waarin het schijnbaar de Amerikaanse journalist James Wright Foley onthoofdt.

De video van de extremistische groepering is gericht tegen het optreden van de Verenigde Staten tegen IS.

Foley raakte in november 2012 vermist in Syrië. In de video spreekt Foley zich uit tegen de luchtaanvallen door de VS in Irak. De gemaskerde beul met een mes naast Foley spreekt Engels en zegt tegen de Amerikaanse president Barack Obama dat de agressie tegen de Islamitische Staat zal resulteren in bloedvergieten onder Amerikanen.

Nadat hij Foley naar het zich laat aanzien heeft onthoofd, komt hij in beeld met een man die volgens IS een Amerikaan is, met de naam Steven Joel Sotloff. ''Het leven van deze Amerikaanse burger, Obama, hangt af van je volgende beslissing'', dreigt de beul.

Verdwenen

James Foley verdween op 22 november 2012 in het noordwesten van Syrië. Volgens nieuwssite GlobalPost, waar Foley eerder voor werkte, werd hij gedwongen uit zijn auto te stappen toen hij op weg was naar de Syrische grens met Turkije door gewapende mannen.

De fotojournalist maakte als onafhankelijk verslaggever voor die tijd reportages in het Midden-Oosten. Foley was een ervaren buitenlandcorrespondent die vooral werkte in Syrië, Afghanistan en Libië. In april 2011 werd hij in Libië door regeringstroepen gevangen genomen en na 44 dagen vrijgelaten. Zijn familie heeft al die tijd gestreden voor zijn vrijlating.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)ournalist-foley.html
Hoe gaat Amerikaanse volk reageren?
pi_143665457
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-08-2014 om 13:34:42 Moord door #IS op James Foley is bekende druppel die emmer doet overlopen. Wereld lijkt in actie te komen. > reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-08-2014 om 13:38:27 Wordt dus zeer interessant of Westen ook #IS gaat bombarderen in Syrie en daarmee de facto aan zijde Assad terechtkomt. #tkanverkeren reageer retweet
Soms moet er dus eerst een westerling omkomen om de neuzen dezelfde kant uit te krijgen.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:50:08 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143665522
k ik dat er flink wat tijd tussen de video boodschap en de executie zat dat die Brit niet de daadwerkelijke beheading gedaan heeft, Dia andere Amerikaan heeft zijn hoofd cast ook al verloren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143665645
quote:
3s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:50 schreef Re het volgende:
k ik dat er flink wat tijd tussen de video boodschap en de executie zat dat die Brit niet de daadwerkelijke beheading gedaan heeft, Dia andere Amerikaan heeft zijn hoofd cast ook al verloren
Waarom denk je dat hij dat zelf niet heeft uitgevoerd?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:53:42 #5
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143665661
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-08-2014 om 13:34:42 Moord door #IS op James Foley is bekende druppel die emmer doet overlopen. Wereld lijkt in actie te komen. > reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-08-2014 om 13:38:27 Wordt dus zeer interessant of Westen ook #IS gaat bombarderen in Syrie en daarmee de facto aan zijde Assad terechtkomt. #tkanverkeren reageer retweet
Soms moet er dus eerst een westerling omkomen om de neuzen dezelfde kant uit te krijgen.
Kort door de bocht om te zeggen dat je daardoor aan Assad's kant terecht komt? IS vecht tegen iedereen, ook tegen andere groepen die tegen Assad strijden.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143665714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
haha neuzen xd
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:55:56 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143665737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Waarom denk je dat hij dat zelf niet heeft uitgevoerd?
dan had de laatste scene er waarschijnlijk wat bloederiger uit moeten zien?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:57:10 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143665794
Is dit niet gewoon het doel van IS geweest, met die onthoofding?
Meer westerse inmenging = meer hondsdolle westerse moslims die kant op.
Graag op anoniem
pi_143665812
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:57 schreef Twiitch het volgende:
Is dit niet gewoon het doel van IS geweest, met die onthoofding?
Meer westerse inmenging = meer hondsdolle westerse moslims die kant op.
Lijkt me dat IS meer gebaat is bij rellende moslims hier dan daar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:59:37 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143665881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Lijkt me dat IS meer gebaat is bij rellende moslims hier dan daar.
Dat is ook een mogelijkheid.
Graag op anoniem
pi_143665949
quote:
3s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:55 schreef Re het volgende:

[..]

dan had de laatste scene er waarschijnlijk wat bloederiger uit moeten zien?
Zou kunnen maar dan hadden ze net zo goed een voice-over kunnen gebruiken als het om het Engels zou gaan. Maar misschien had hij toch niet het "lef"om het zelf te doen, zou me ook niets verbazen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2014 15:03:00 ]
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:05:12 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143666075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Zou kunnen maar dan hadden ze net zo goed een voice-over kunnen gebruiken als het om het Engels zou gaan. Maar misschien had hij toch niet het "lef"om het zelf te doen, zou me ook niets verbazen.
Of het duurde wat langer dan gepland. En een onthoofding van 10 minuten gaat niemand kijken.
Graag op anoniem
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:06:05 #13
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143666217
quote:
Hmm gewoon te kijken zonder bloed en shit ? :P
pi_143666231
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Of het duurde wat langer dan gepland. En een onthoofding van 10 minuten gaat niemand kijken.
Aarg wat naar als je hier over na gaat denken... :{
pi_143666356
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, dan had die gast zie daarna ook nog kunnen gaan douchen, potje koken, sigaar gaan roken en dan het laatste stukje opnemen. Wat ik bedoel, is dat er niet echt iets specifieks op wijst dat hij het zelf niet zou hebben gedaan.

Maar goed, helemaal niet belangrijk of relevant eigenlijk wie het heeft gedaan natuurlijk. Dat Amerika en GB nu vol stress aan het zoeken is wie de beul zou zijn is uiteindelijk helemaal niet interessant. De verantwoordelijkheid ligt bij IS en daar moeten ze zich op concentreren.
pi_143666392
Het blijft vaag dat er nog geen ongecensureerde versie is. Ik geloof er namelijk nog steeds geen ruk van.
Je ziet de beul 6 of 7 keer flink raggen in die nek van Foley, maar geen druppel te zien en daarna faden ze weg.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:14:27 #18
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143666416
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

jah
pi_143666459
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het blijft vaag dat er nog geen ongecensureerde versie is. Ik geloof er namelijk nog steeds geen ruk van.
Je ziet de beul 6 of 7 keer flink raggen in die nek van Foley, maar geen druppel te zien en daarna faden ze weg.
Dat idee had ik ook, kan zeggen dat ik best wat "Gore" onthoofdingen heb gezien. Daarnaast vond ik dat het slachtoffer extreem rustig was, totaal geen angst of iets dergelijks.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143666698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja dit filmpje spreekt idd veel tegen. Zeker de plek waar de cut moest zijn, Dat zou idd betekent dan aan het lichaam nog een stuk nek moest zitten en dat wat er niet.

Ik weet het niet :P
pi_143666759
Ergens vraag ik me af hoe lang we nog gaan wachten met het wegstoppen van bepaalde moslims in interneringskampen?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143666833
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar je denkt wel dat die dood is toch ?
pi_143666842
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:24 schreef Hoplahopla het volgende:
Ergens vraag ik me af hoe lang we nog gaan wachten met het wegstoppen van bepaalde moslims in interneringskampen?
Guantanamo Bay is er al sinds 2003.
pi_143666852
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Guantanamo Bay is er al sinds 2003.
Ik bedoel in Europa...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143666886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook, kan zeggen dat ik best wat "Gore" onthoofdingen heb gezien. Daarnaast vond ik dat het slachtoffer extreem rustig was, totaal geen angst of iets dergelijks.
Dat ja, plus het mes waarmee wordt gesneden is totaal anders dan het mes in het laatste shot naast het lijk. Het mes waarmee wordt gesneden vind ik trouwens erg lijken op zo'n nep mes vanwege de "uitsparing" tussen het lemmet en het mes, zoals hieronder:

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2014 15:28:42 ]
pi_143667127
quote:

[..]

Plus voor iemand die 2 jaar gevangen zit ergens in een oorlogsgebied ziet hij er best fit (lees gespierd) uit.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_143667551
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Plus voor iemand die 2 jaar gevangen zit ergens in een oorlogsgebied ziet hij er best fit (lees gespierd) uit.
Mja, zou een puntje kunnen zijn, maar het kan ook zo zijn dat ie gewoon goed is behandeld en heeft kunnen trainen om bijvoorbeeld de tijd te doden.

Anyway, de media is in ieder geval bezig met een flinke angstcampagne, of dit nou terecht is, of onterecht.
pi_143668321
Misschien een rare vraag, maar is de onthoofdingsvideo ergens te bekijken? Ik ben nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.

:@
Copthorne 2.0
pi_143668487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:07 schreef Copthorne het volgende:
Misschien een rare vraag, maar is de onthoofdingsvideo ergens te bekijken? Ik ben nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.

:@
Type James Foley in op liveleak.com
pi_143668763
In video blijkt niet alles getoond te worden.
Gemaskerde met een brits accent.
Een nep-video van de Britse inlichtingendienst ligt op de loer.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_143668972
Is het filmpje nog ergens online te vinden?
pi_143669279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Type James Foley in op liveleak.com
Bedankt, ik ga het misschien kijken als ik thuis ben. Ik ben nu op het werk. :X
Copthorne 2.0
pi_143669282
Ik vond ook het één en ander vreemd.
Het eerste wat ik dacht is "waarom op eens zoveel respect voor onze gevoelige magen. Op het internet kun je legio Is-filmpjes vinden , waar ze het blijkbaar een genoegen vinden om ons alles te laten zien.

Dan die hele rustige stem. Niet iemand met doodsangst lijkt mij..... maar da heb ik ook nog nooit doodsangst gehad.. dus wie weet.... misschien reageer je na 2 jaar gewoon zo.....

Maar hoe luidt de spreuk ook al weer

Als je 2 mogenlijke opossingen voor een probleem hebt, neem de eenvoudigste.
Misschien is het gewoon alles waar .

Hier een complot te verzinnen is denkbaar moeilijk.
een vrije journalist ..... 2 jaar gevangen.......vrijwilllig voor een geheimdienst een spelltje spelen ?
niet dood ? waar is hij dan ?

de waarschijnlijkheid is dat die engelse jongens te laf waren om echt zijn hoofd leven eraf te snijden , en hem daarom off-camera in zijn hart hebben geschoten om daarna zijn hoofd eraf te snijden.... maar nu ben ik natuurlijk ook in het rijk van de speculaties beland.

Wat het ook was.... IS gaat hiervoor een enorme prijs betalen. of ze dat wilden??

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 21-08-2014 16:49:11 ]
pi_143669360
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:33 schreef CANARIS het volgende:
Het eerste wat ik dacht is "waarom op eens zoveel respect voor onze gevoelige magen. Op het internet kun je legio Is-filmpjes vinden , waar ze het blijkbaar een genoegen vinden om ons alles te laten zien.

Dan die hele rustige stem. Niet iemand met doodsangst lijkt mij..... maar da heb ik ook nog nooit doodsangst gehad.. dus wie weet.... misschien reageer je na 2 jaar gewoon zo.....

een vrije journalist ..... 2 jaar gevangen.......vrijwilllig voor een geheimdienst een spelltje spelen ?

de waarschijnlijkheid is dat die engelse jongens te laf waren om echt zijn hoofd leven eraf te snijden , en hem daarom off-camera in zijn hart hebben geschoten om daarna zijn hoofd eraf te snijden.... maar nu ben ik natuurlijk ook in het rijk van de speculaties beland.

Wat het ook was.... IS gaat hiervoor een enorme preis betalen. of ze dat wilden??
Prijs is met een lange ij. ;)

Even serieus, jij houdt er rekening mee dat het hele James Foley-verhaal wellicht een hoax is?

Wat is er op de bewuste video te zien? Kun je zien dat zijn hoofd er echt af wordt gesneden of dat zijn hoofd er in ieder geval echt af is? Of kun je nauwelijks iets zien?
Copthorne 2.0
pi_143669745
Ik ben geen samenzweringsmens.
Vind de meeste complottheorien ongelovelijk infantiel en producten van ,mensen die veel te veel achter hun computer zitten.

Dit keer dacht ik echt : hum..... raar...
Je ziet in waarheid niets. Op eengegeven moment gaat die engelse jongen zagen met een soort botermes , maar je ziet geen druppel bloed en dan wordt het beeld zwart en het volgende wat je ziet is een lichaam met een hoofd erop
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:09:36 #36
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_143670371
Dit topic kan wel naar BNW onderhand?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_143670457
"Strafrechtelijk onderzoek naar 'onthoofdingsfoto' Geenstijl
Er is een strafrechtelijk onderzoek gestart naar de website Geenstijl. De hoofdofficier van justitie van het parket Den Haag zou kennis hebben genomen van "schokkende foto's" op de website.
Strafrechtelijk onderzoek naar 'onthoofdingsfoto'

Geenstijl
De beelden in kwestie tonen fotograaf James Foley naast een gemaskeerde man. De foto is een still uit een onthoofdingsvideo van de terreurorganisatie IS, die afgelopen maandag gepubliceerd werd.
Geenstijl plaatste het hoofd van de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen op dat van Foley.

De site uit hiermee, onder andere, kritiek op de reactie van burgemeester Van Aartsen op de ongeregeldheden tijdens pro- en anti-IS demonstraties in de Haagse Schilderswijk.
Het OM gaat onderzoeken of de grenzen van vrijheid van meningsuiting zijn overschreden.
"Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in ons land en journalisten hebben een bijzondere positie in onze rechtsstaat. Er zijn echter grenzen aan de vrijheid van meningsuiting en de vraag is of hier door de journalist een strafrechtelijke grens is overschreden. Het OM heeft derhalve besloten om over te gaan tot een strafrechtelijk onderzoek op grond van bedreiging van een bestuurder", aldus het OM.

Hoe lang het onderzoek gaat duren staat nog niet vast, meldt de website."

Bron: nu.nl

:') terecht?
pi_143670506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:12 schreef Jordony het volgende:
Er is een strafrechtelijk onderzoek gestart naar de website Geenstijl. De hoofdofficier van justitie van het parket Den Haag zou kennis hebben genomen van "schokkende foto's" op de website.

Geenstijl
De beelden in kwestie tonen fotograaf James Foley naast een gemaskeerde man. De foto is een still uit een onthoofdingsvideo van de terreurorganisatie IS, die afgelopen maandag gepubliceerd werd.
Geenstijl plaatste het hoofd van de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen op dat van Foley.

De site uit hiermee, onder andere, kritiek op de reactie van burgemeester Van Aartsen op de ongeregeldheden tijdens pro- en anti-IS demonstraties in de Haagse Schilderswijk.
Het OM gaat onderzoeken of de grenzen van vrijheid van meningsuiting zijn overschreden.
"Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in ons land en journalisten hebben een bijzondere positie in onze rechtsstaat. Er zijn echter grenzen aan de vrijheid van meningsuiting en de vraag is of hier door de journalist een strafrechtelijke grens is overschreden. Het OM heeft derhalve besloten om over te gaan tot een strafrechtelijk onderzoek op grond van bedreiging van een bestuurder", aldus het OM.

Geenstijl gebruikt niet alle middelen die ze hebben. Roep alle bezoekers op om hoofden van mensen te photoshoppen op dat plaatje en op Dumpert te knallen. Gaan ze al die honderden zo niet duizenden studenten en telegraaflezers vervolgen? :')

Wat een prioriteit weer in Nederland |:(
pi_143670679
quote:

Geenstijl

Ik ben wel benieuwd hoe men tot het besluit komt om een strafrechtelijk onderzoek naar Geenstijl te doen. Het zou me niet verbazen als van Aartsen zelf een telefoontje gepleegd heeft naar de hoofdofficier van justitie met het verzoek om Geenstijl een keer aan te pakken.
pi_143670705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:13 schreef Nintex het volgende:

[..]

Geenstijl gebruikt niet alle middelen die ze hebben. Roep alle bezoekers op om hoofden van mensen te photoshoppen op dat plaatje en op Dumpert te knallen. Gaan ze al die honderden zo niet duizenden studenten en telegraaflezers vervolgen? :')

Wat een prioriteit weer in Nederland |:(
Zodra die foto verboden wordt print ik er 10000000 uit als flyers.
Get woke, go broke!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:26:47 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143670936
mijn eerste gedachte verder uitwerkend...

filmpje is gemaakt waarbij Foley is verteld dat als hij meewerkt aan de video hem niets overkomt, beetje script doornemen en op het eind net doen alsof je wordt onthoofd (na 2 jaar gevangenschap zul je ook best wel wat hersenspeoling oplopen)... daarom is hij misschien ook zo rustig, niet wetende dat hij daarna ook echt zijn hoofd zal kwijtraken off camera
pi_143671294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:19 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe men tot het besluit komt om een strafrechtelijk onderzoek naar Geenstijl te doen. Het zou me niet verbazen als van Aartsen zelf een telefoontje gepleegd heeft naar de hoofdofficier van justitie met het verzoek om Geenstijl een keer aan te pakken.
Het is een statement van Geenstijl door onvrede over de uitspraken van van Aartsen, maar het is niet echt tactisch om hiervoor de executie foto te laten zien van James Foley. Kan gezien worden als een bedreiging en ja, ik snap dan wel dat er beperkingen verbonden zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Maar goed, kom op, het is Geenstijl. Daar moet je alles met een flinke korrel zout nemen (maar daar heeft het OM uiteraard geen boodschap aan)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordony op 21-08-2014 17:45:55 ]
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:41:37 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143671401
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:38 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het is een statement van Geenstijl door onvrede over de uitspraken van van Aartsen, maar het is niet echt tactisch om hiervoor de executie foto te laten zien van James Foley. Kan gezien worden als een bedreiging en ja, ik snap dan wel dat er beperkingen verbonden zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Maar goed, kom op, het is Geenstijl. Daar moet je alles met een flinke korrel zout nemen.
naar de nieuwe geldende maatstaven zie ik er wel een verheerlijking van terrorisme in ja...
pi_143672775
quote:
3s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:41 schreef Re het volgende:

[..]

naar de nieuwe geldende maatstaven zie ik er wel een verheerlijking van terrorisme in ja...
Britten gaan zelfs zo ver dat het kijken van deze onthoofdingsvideo strafbaar kan worden gesteld. Bizar. Lijkt me dat geen rechter het daar mee eens is.
pi_143677535
quote:
"IS eiste 100 miljoen voor Foley"

donderdag 21 aug 2014, 19:23 (Update: 21-08-14, 19:47)

De IS-strijders die de Amerikaanse journalist James Foley hebben onthoofd, eisten vorig jaar 100 miljoen euro voor zijn vrijlating. Dat heeft een anonieme Amerikaanse overheidsfunctionaris gezegd tegen persbureau AP.

Een collega van hem, die ook anoniem wil blijven, zegt dat de IS-strijders hun eis naar de familie van Foley mailden. Er zou een paar keer een e-mail zijn gestuurd.

De eerste mail kwam eind vorig jaar bij de familie binnen, zegt een oud-werkgever van de vermoorde journalist.

Redden
Afgelopen dinsdag zetten de IS-strijders een filmpje online waarin James Foley wordt onthoofd. De Amerikaanse Nationale Veiligheidsraad heeft gezegd dat de beelden authentiek zijn.

Amerikaanse elitetroepen zouden onlangs nog hebben geprobeerd Foley en andere gijzelaars uit handen van IS te redden.
Say what?
pi_143677643
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Britten gaan zelfs zo ver dat het kijken van deze onthoofdingsvideo strafbaar kan worden gesteld. Bizar. Lijkt me dat geen rechter het daar mee eens is.
Ik las het net. Ik ga de video toch maar niet kijken. Wie weet zou ik er later problemen mee kunnen krijgen.
Copthorne 2.0
pi_143677708
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:18 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik las het net. Ik ga de video toch maar niet kijken. Wie weet zou ik er later problemen mee kunnen krijgen.
:D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143677747
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zodra die foto verboden wordt print ik er 10000000 uit als flyers.
Goed plan bro.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143677749
quote:
9s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D
Jouw avatar. _O- _O_
Copthorne 2.0
pi_143677849
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:20 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Jouw avatar. _O- _O_
misselijkmakend.
There are only 151 Pokémon.
pi_143678002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:22 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

misselijkmakend.
Is waarschijnlijk naar aanleiding van de beslissing van het OM om een strafrechtelijk onderzoek tegen GeenStijl te beginnen en daardoor als statement mooi.
Copthorne 2.0
pi_143678028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:24 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Is waarschijnlijk naar aanleiding van de beslissing van het OM om een strafrechtelijk onderzoek tegen GeenStijl te beginnen en daardoor als statement mooi.
Of verkapt is aanhanger ? :P
pi_143678068
quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:24 schreef Yasmin23 het volgende:
verkapt ? :P
_O-

pi_143678096
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-
gehehe :P
pi_143689485
Ik kan me niet voorstellen dat je iemands hoofd kan afsnijden met zo'n aardappelschilmesje :')
pi_143689653
In Europa is de steun voor IS nog altijd groot

http://www.icmresearch.com/data/media/pdf/New%20EU%20Members-Combined-July%202014-V3.pdf
quote:
From what you know, please, tell me if you have a very favorable, somewhat favorable, somewhat unfavorable or very unfavorable opinion of the Islamic State of Iraq and
the Levant otherwise known as ISIS?
UK - favourable 7%, unfavourable 64%, Don't know 29%
Germany - favourable 2%, unfavourable 82%, Don't know 16%
France - favourable 16%, unfavourable 62%, Don't know 23%

16%(!) in Frankrijk
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:15:13 #57
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_143690530
Die hebben veel trollen blijkbaar.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:35:16 #58
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143691012
Ik heb vernomen dat het gevaarlijk kan zijn om het filmpje te kijken? Kan iemand dit ontkrachten/bevestigen? Straks word ik vervolgd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_143691040
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 01:35 schreef richolio het volgende:
Ik heb vernomen dat het gevaarlijk kan zijn om het filmpje te kijken? Kan iemand dit ontkrachten/bevestigen? Straks word ik vervolgd
In Nederland mag je het gewoon kijken en verheerlijken. Het is hier geen Engeland.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 04:46:22 #60
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_143692625
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef thom_05 het volgende:

[..]

In een hokje kan je ook trainen
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 04:48:40 #61
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_143692643
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:33 schreef CANARIS het volgende:

Wat het ook was.... IS gaat hiervoor een enorme prijs betalen. of ze dat wilden??
Ik ben het met je eens, maaar misschien waren de andere jongen die er bij stonden geen Engelsen, dat weet je niet
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
pi_143724024
Focking hype zeg.

Video blijkt geen daadwerkelijke onthoofding te bevatten. Oftewel Iraakse WMD-geval.
pi_143726692
quote:
Daarnaast vond ik dat het slachtoffer extreem rustig was, totaal geen angst of iets dergelijks.
Serieus? :{
Ik vond de gezichtsuitdrukking en de stem en die walgelijke verklaring die ze 'm lieten opdreunen nog bijna erger dan de onthoofding zelf :{ (daarvan heb ik er al teveel gezien de laaste tijd :') )
pi_143727126
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je iemands hoofd kan afsnijden met zo'n aardappelschilmesje :')
Dit filmpje was de westerse versie.
pi_143727877
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 23:39 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Serieus? :{
Ik vond de gezichtsuitdrukking en de stem en die walgelijke verklaring die ze 'm lieten opdreunen nog bijna erger dan de onthoofding zelf :{ (daarvan heb ik er al teveel gezien de laaste tijd :') )
Ik vond dat het leek hoe hij dichter hij bij het einde van zijn verklaring kwam hij zich steeds meer aan het voorbereiden was op wat komen zou gaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143730929
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lijkt me dat ze het mes alleen hebben gebruikt om hem de keel door te snijden en daarna zwaarder materiaal hebben ingezet.
Geen behoefte om die video te zien.. ooit een keer gedaan toen een Amerikaan door Al Qaida op een vergelijkbare manier werd vermoord.. geloof het verder wel.
pi_143730987
De echte versie was natuurlijk nooit zo verspreid geraakt en dan blijft de vraag, gaan ze 'm nog een keer het hoofd afhakken?
pi_143731003
Het is propaganda vergeet dat niet.
pi_143731329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 01:15 schreef GoodGawd het volgende:
Die hebben veel trollen blijkbaar.
Nee, gewoon veel moslims.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_143731372
quote:

Geenstijl

Nederland op zijn best !

Om van te kotsen.
pi_143735323
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nederland op zijn best !

Om van te kotsen.
Aan de andere kant vind ik de actie van Geen Stijl ook om van te kotsen.

Zo van, tjonge jonge moet dat nou?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_143735612
Het is humor van een zo laag niveau dat vervolging op zich iets is om over na te denken. Hetzelfde geldt voor mensen die cabaretiers imiteren.
Dit, dus.
pi_143737305
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aan de andere kant vind ik de actie van Geen Stijl ook om van te kotsen.

Zo van, tjonge jonge moet dat nou?
Walgelijke humor hoort ook onder vrijheid van meningsuiting.
pi_143737309
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 11:00 schreef Buitendam het volgende:
Het is humor van een zo laag niveau dat vervolging op zich iets is om over na te denken. Hetzelfde geldt voor mensen die cabaretiers imiteren.
:')
pi_143737478
En? Is de ongecensureerde versie al ergens opgedoken?
Zo niet, dan heb ik toch nog sterk het gevoel dat de onthoofding fake was en we met zijn allen in de zeik worden genomen.
pi_143737882
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
En? Is de ongecensureerde versie al ergens opgedoken?
Zo niet, dan heb ik toch nog sterk het gevoel dat de onthoofding fake was en we met zijn allen in de zeik worden genomen.
natuurlijk worden we in de zeik genomen, dat kon ik je al meteen vertellen. wellicht dat delen van het filmpje echt zijn, maar verder is het gewoon propaganda en bullshit.
There are only 151 Pokémon.
pi_143737922
Nieuwe strategie tegen IS?

"Haha onthoofdingen, dat is allemaal nep mietjes, Genocide, ja tuurlijk ga maar weer in de zandbak spelen"

"Alsof analfabeten die in sprookjes geloven en gebrekkig Engels spreken weten hoe ze een mes moeten vasthouden" :')
pi_143737954
Abdel-Majed Abdel Bary, dezelfde ogen en neusbrug.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ISIS-maniak___.html
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:55:21 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143737959
tuurlijk is het perfecte propaganda, laten zien dat men serieus is en geen onderontwikkeld woestijnvolk maar dat er strijders over de hele wereld rondlopen

de impact is zo natuurijk veel intenser, groter publiek
pi_143738041
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:55 schreef Re het volgende:
tuurlijk is het perfecte propaganda, laten zien dat men serieus is en geen onderontwikkeld woestijnvolk maar dat er strijders over de hele wereld rondlopen

Die miljoenen kwamen niet, dan maar een filmpje.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:00:06 #81
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_143738044
Schijnt weinig te zien te zijn in het filmpje, terwijl dergelijke filmpjes uit die regio altijd in volle glorie te zien zijn, zou me niks verbazen als die Foley nog leeft en dit gewoon propaganda is (maar heb het filmpje niet gezien)
pi_143738109
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:00 schreef Manke het volgende:
Schijnt weinig te zien te zijn in het filmpje, terwijl dergelijke filmpjes uit die regio altijd in volle glorie te zien zijn, zou me niks verbazen als die Foley nog leeft en dit gewoon propaganda is (maar heb het filmpje niet gezien)
Goede onderbouwing.
pi_143738110
In elke filmpje gaan er mede islam hoofden af omdat ze de profeet wat anders uitleggen maar in dit geval is er ineens zelfcensuur. :')
pi_143738126
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:55 schreef Re het volgende:

Het was imho een truc van de VS om nog meer angst te zaaien en zieltjes te winnen voor een nieuwe oorlog in het Midden-Oosten. Dingen nemen nu vaart, zoals je wellicht gemerkt hebt. VS zal niet schromen om ook in Syrië aan te gaan vallen. Psychological warfare via mass media.
pi_143738141
Misschien was het gewoon een teaser.
Conscience do cost.
pi_143738180
De US wil echt niet nog een keer Irak binnen vallen.
pi_143738187
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:03 schreef ems. het volgende:
Misschien was het gewoon een teaser.
Daarom wacht ik nog op de uncut ( :') ) versie

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2014 13:05:45 ]
pi_143738232
We hebben een nieuwe.

Moderator zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:08:11 #89
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143738242
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vond dat het leek hoe hij dichter hij bij het einde van zijn verklaring kwam hij zich steeds meer aan het voorbereiden was op wat komen zou gaan.
Wat moest hij zeggen of is dat ergens na te lezen? Ik wil dat filmpje niet zien maar ik zat me af te vragen wat ze hem lieten zeggen. Of hij getwijfeld zal hebben om het niet voor te lezen, doden gingen ze hem toch.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_143738265
Hip Hop-jihadist

De krant zegt met zekerheid te kunnen stellen dat de 23-jarige rapper en voormalige dj uit Londen, Abdel-Majed Abdel Bary, bijgenaamd 'John', de IS-terrorist is die de Amerikaanse journalist James Foley op brute wijze heeft onthoofd.
Bary liet in Londen een huis van ruim een miljoen euro achter. Op sociale media heeft de 'hip hop-jihadist' meerdere keren foto's geplaatst waarop hij te zien is met slachtoffers van zijn terreurdaden. The Sun heeft bekenden van Bary gesproken die zijn stem en ogen op de video zouden hebben herkend.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
pi_143738275
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:08 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat moest hij zeggen of is dat ergens na te lezen? Ik wil dat filmpje niet zien maar ik zat me af te vragen wat ze hem lieten zeggen. Of hij getwijfeld zal hebben om het niet voor te lezen, doden gingen ze hem toch.
Alstu:

http://pastebin.com/yjYChv13
  Moderator zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:29:36 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143738745
quote:
Dank je wel. Ik zat me af te vragen waarom hij die boodschap zou oplezen als er voor hem niets meer te winnen viel. Maar elders werd geopperd dat de video in gedeeltes is opgenomen, in het eerste gedeelte waar hij de tekst oplas zou hij misschien nog in de veronderstelling zijn geweest dat hij zou blijven leven als hij netjes de tekst op zou lezen. In het tweede deel, waar het microfoontje ook weg is gehaald lijkt hij wel te weten wat hem te wachten staat.

Hoe dan ook is het vreselijk. Arme man en arme familie. Ik hoop dat in ieder geval zijn lichaam nog geborgen kan worden zodat hij door familie begraven kan worden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:32:11 #93
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_143738801
Arme man wel, maar toch risico van het vak, in tegenstelling tot de mensen die daar tegen hun wil zijn en hun leven niet zeker zijn.
pi_143741112
Zo dan.. werd even afgeleid :+

pi_143749145
Er wordt dus een nepvideo verspreid. Erna waarschuwt men dat het niet bekeken of verspreid mag worden.

Welke idioten hebben deze geniale plan opgesteld?
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:47:45 #96
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143757956
Marine Issues Threat to ISIS: ‘Do you really think you stand a chance on US soil?’

Say what?
pi_143758715
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 23:47 schreef UpsideDown het volgende:
Marine Issues Threat to ISIS: ‘Do you really think you stand a chance on US soil?’

[ afbeelding ]
Bazen ^O^
  zondag 24 augustus 2014 @ 00:19:59 #98
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_143759105
edit.
pi_143759182
quote:

[ afbeelding ]
_O_
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:10:55 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143764724
quote:
quote:
Na een jaar gevangenschap in Syrië is een 27-jarige Duitser bevrijd uit handen van de Islamitische Staat (IS). De man uit Brandenburg zou in juni vrijgelaten zijn voor een 'substantieel bedrag', schrijft Welt am Sonntag op gezag van veiligheidsbronnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143764819
quote:
Bary staat ook wel bekend als Lyricist Jinn, een rapper wiens muziek al gedraaid werd op BBC Radio 1.

https://www.facebook.com/LyricistJinn

[ Bericht 6% gewijzigd door doge op 24-08-2014 10:31:21 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:27:58 #102
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_143815074
quote:
'Britse rapper niet daadwerkelijke beul'

LONDEN -
De in Groot-Brittannië geboren rapper Abdel-Majed Abdel Bary is mogelijk niet de daadwerkelijke beul van journalist James Foley. Forensische analisten die de beelden hebben bestudeerd, vermoeden dat Bary enkel als een soort stroman diende. De daadwerkelijke onthoofding van Foley is in dat geval door iemand anders uitgevoerd.

Dat zeggen experts tegen de Britse krant The Times. Hoewel over het gruwelijke lot van de Amerikaanse journalist weinig twijfel meer bestaat, zien de analisten sterke aanwijzingen dat de onthoofdingsvideo die door ISIS is vrijgegeven, in scène is gezet.

,,Na bewerking van het beeld is te zien dat het mes ten minste zes keer langs de bovenkant van de keel wordt gehaald, zonder dat er bloed is te zien voordat het beeld op zwart gaat", aldus een betrokkene bij het onderzoek naar de beelden. Ook de geluiden die Foley in de video lijkt te maken komen niet overeen met wat je volgens de analist zou verwachten in zo'n geval.

Abdel-Majed Abdel Bary zou enkel voor propagandadoeleinden net doen alsof hij Foley vermoordt, omdat hij de Engelse taal machtig is en zo de boodschap van de terroristen van ISIS breder kan verspreiden.

Een andere analist denkt eveneens dat de video in scène is gezet. ,Mijn gevoel zegt dat de daadwerkelijke executie is uitgevoerd nadat de camera is uitgezet."
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_echte_beul___.html

Goh wat een verassing, er blijkt toch een kern vaar waarheid in de aluhoedjes theorieën te zitten.
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:38:00 #103
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_143815451
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2014 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

En met dat geld kunnen ze een paar duizend anderen vermoorden.
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:24:51 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143816860
Inderdaad heel vreemd dat in die video de werkelijke moord niet te zien is en er ook geen foto van het lijk is rondgestuurd. Ook al zouden de beulen prutswerk hebben afgeleverd, dan hadden ze ook achteraf gewoon nog even kunnen poseren met Foleys hoofd om alle twijfel weg te nemen. Of zelfs zijn hoofd ergens in een doos op een westers consulaat laten afleveren ofzo. Of op een Al-Jazeera kantoor. Het klopt inderdaad niet met wat wij van deze club verwachten. Voor een of ander complot van westerse inlichtingendiensten zit het veel te amateuristisch in elkaar.

Maar wat nu als die Foley zich tijdens zijn gevangenschap realiseerde dat het voor moslims verboden is mede-moslims te vermoorden en zijn gijzelnemers gevraagd heeft om zich te bekeren? En dan het spelletje heeft meegespeeld om daarna als Abu Dinges met baard en jurk en al ergens een zandbakbewoner te worden? Of misschien zelfs wel als een soort Sgt. Brady tijdens gevangenschap gehersenspoeld en uit vrije wil bekeerd?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143817450
quote:

[ afbeelding ]
LOL
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:47:32 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143817593
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Inderdaad heel vreemd dat in die video de werkelijke moord niet te zien is en er ook geen foto van het lijk is rondgestuurd. Ook al zouden de beulen prutswerk hebben afgeleverd, dan hadden ze ook achteraf gewoon nog even kunnen poseren met Foleys hoofd om alle twijfel weg te nemen. Of zelfs zijn hoofd ergens in een doos op een westers consulaat laten afleveren ofzo. Of op een Al-Jazeera kantoor. Het klopt inderdaad niet met wat wij van deze club verwachten. Voor een of ander complot van westerse inlichtingendiensten zit het veel te amateuristisch in elkaar.

Maar wat nu als die Foley zich tijdens zijn gevangenschap realiseerde dat het voor moslims verboden is mede-moslims te vermoorden en zijn gijzelnemers gevraagd heeft om zich te bekeren? En dan het spelletje heeft meegespeeld om daarna als Abu Dinges met baard en jurk en al ergens een zandbakbewoner te worden? Of misschien zelfs wel als een soort Sgt. Brady tijdens gevangenschap gehersenspoeld en uit vrije wil bekeerd?
dat hij gewoon een dag later alsnog is onthoofd staat zeker niet in de mogelijke lijst van uitkomsten, immers IS onthoofd geen mensen
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:51:32 #107
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143817707
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:47 schreef Re het volgende:

[..]

dat hij gewoon een dag later alsnog is onthoofd staat zeker niet in de mogelijke lijst van uitkomsten, immers IS onthoofd geen mensen
Maar dan verwacht je toch dat er alsnog triomfantelijk een lijk of hoofd wordt getoond? Daar doen ze het toch voor?
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:54:16 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143817769
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:51 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar dan verwacht je toch dat er alsnog triomfantelijk een lijk of hoofd wordt getoond? Daar doen ze het toch voor?
ah dus is het een covert operatie van de CIA natuurlijk ... nee dat is logisch, en volgens mij wordt er een onthoofd lijk getoond, maar dat is ook nep natuurlijk, net als alle andere onthoofden aldaar... plastic poppen zeg ik je.

Met de komst van steeds meer internationale ISers zal er ook iets meer kennis binnenkomen die wel weten hoe je iets met impact kan maken, maar goed blijkbaar is tegenwoordig alles false flag
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:58:16 #109
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143817888
quote:
3s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

ah dus is het een covert operatie van de CIA natuurlijk ... nee dat is logisch, en volgens mij wordt er een onthoofd lijk getoond, maar dat is ook nep natuurlijk, net als alle andere onthoofden aldaar... plastic poppen zeg ik je.

Met de komst van steeds meer internationale ISers zal er ook iets meer kennis binnenkomen die wel weten hoe je iets met impact kan maken, maar goed blijkbaar is tegenwoordig alles false flag
quote:
Voor een of ander complot van westerse inlichtingendiensten zit het veel te amateuristisch in elkaar.

Anders lees je eerst even wat ik schreef.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:00:54 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143817955
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

[..]

Anders lees je eerst even wat ik schreef.
ahh ja natuurlijk hij heeft zich al dan niet vrijwillig bekeerd, dat zal het zijn ja
pi_143818039
quote:
3s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

Wat een strontvervelend toontje bezig jij zeg. :r

Complotten bestaan natuurlijk niet.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:04:25 #112
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143818054
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:00 schreef Re het volgende:

[..]

ahh ja natuurlijk hij heeft zich al dan niet vrijwillig bekeerd, dat zal het zijn ja
Jij gelooft niet in die mogelijkheid? Er lopen zat van die bekeerlingen rond bij dit soort clubjes mafketels.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:04:27 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143818057
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee :).
Get woke, go broke!
pi_143818336
quote:
Voor een of ander complot van westerse inlichtingendiensten zit het veel te amateuristisch in elkaar.
Hoezo? De hele fucking wereld is er ingestonken.

Het mooie is dat je ook meteen voor idioot wordt versleten als je aan de echtheid van zoiets twijfelt. Nog mooier is dat het meer dan een week heeft moeten duren voor deze anonieme "experts" hiermee op de proppen kwamen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 17:22:48 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:22:54 #115
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143818570
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoezo? De hele fucking wereld is er ingestonken.
Ik lees hier op Fok in ieder geval heel veel scepsis.

Wat mij betreft; zonder lijk of hoofd is er geen enkel bewijs dat Foley dood is.
pi_143820868
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik lees hier op Fok in ieder geval heel veel scepsis.

Wat mij betreft; zonder lijk of hoofd is er geen enkel bewijs dat Foley dood is.
Misschien issie wel overgelopen?
pi_143821336
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:27 schreef H4ppy het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_echte_beul___.html

Goh wat een verassing, er blijkt toch een kern vaar waarheid in de aluhoedjes theorieën te zitten.
Wat daar staat is heel wat anders dan dat je uit de alu-hoek hoort.
Conscience do cost.
pi_143821572
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:57 schreef ems. het volgende:

[..]

De conclusie is anders inderdaad. Het voorgevoel dat er "iets niet klopte" hadden veel meer mensen.
pi_143821741
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik vind het apart dat ze er zonder meer vanuit gaan dat Foley is vermoord terwijl daar gewoon geen bewijs voor is. Het wordt aangenomen.

quote:
Psychological Operations: Any form of communication in support of objectives designed to influence the opinions, emotions, attitudes, or behavior of any group in order to benefit the sponsor, either directly or indirectly. (Army Field Manual)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 19:08:17 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:15:59 #120
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143829687
quote:
5s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Misschien issie wel overgelopen?
Dat suggereerde ik ook al.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:35:17 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143838623
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

als tie is overgelopen is het geen complot, sneu mannetje
pi_143838666
Wat hebben ze met het lijk gedaan?
pi_143839430
Jammer dat dit weer een BNW topic is geworden :{
pi_143839559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Jammer dat dit weer een BNW topic is geworden :{
Dat is wel zo lekker simpel, er klopt van alles niet hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2014 10:25:15 ]
pi_143839610
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:24 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is wel zo lekker simpel, er klopt van alles niet hier.
Achter alles een compleet zijn lijkt me helemaal simpel. Maar goed die discussie is hier al vaker geweest neem ik aan :).
pi_143839636
Het is een vreemde onthoofding.
pi_143839672
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:35 schreef Re het volgende:

[..]

als tie is overgelopen is het geen complot, sneu mannetje
Dan nog steeds is het een complot, als in samenzwering tegen de Amerikanen waarbij net gedaan wordt of men een Amerikaans staatsburger heeft onthoofd.

Of is het dan ineens geen complot meer?
pi_143839717
Kijk je doet tsjakka en daar rolt het hoofd, gaan ze lopen prutsen met een kampeer mes?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:26:37 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143843013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan nog steeds is het een complot, als in samenzwering tegen de Amerikanen waarbij net gedaan wordt of men een Amerikaans staatsburger heeft onthoofd.

Of is het dan ineens geen complot meer?
dus wat je eigenlijk zegt is dat het een geheim plan tegen Amerika.. ok problem solved
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:34:48 #130
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143843247
Waarom zou ISIS het overlopen van een Amerikaan stil houden? Dat lijkt me juist iets wat uitstekend zou zijn voor hun online propaganda-campagne.
Graag op anoniem
pi_143843271
Ik vermoed dat de onthoofding niet zo soepel verliep als gehoopt. Daarom de fade naar het eindresultaat. Waarschijnlijk verzette Foley zich hevig en duurde het allemaal erg lang, waardoor de beul er niet zo mooi opstond. Lijkt me het meest voor de hand liggend. IS doet er alles aan zichzelf zo 'goed' mogelijk te promoten. Kijk maar naar al hun andere video's. De productie is van een hoog niveau. Flashy titels, color grading, sound design. Daar past natuurlijk geen gestuntel tussen.
pi_143843679
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:26 schreef Re het volgende:

[..]

dus wat je eigenlijk zegt is dat het een geheim plan tegen Amerika.. ok problem solved
Nee, dat zeg ik eigenlijk niet.
pi_143843766
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:35 schreef Disorder het volgende:
Ik vermoed dat de onthoofding niet zo soepel verliep als gehoopt. Daarom de fade naar het eindresultaat. Waarschijnlijk verzette Foley zich hevig en duurde het allemaal erg lang, waardoor de beul er niet zo mooi opstond. Lijkt me het meest voor de hand liggend. IS doet er alles aan zichzelf zo 'goed' mogelijk te promoten. Kijk maar naar al hun andere video's. De productie is van een hoog niveau. Flashy titels, color grading, sound design. Daar past natuurlijk geen gestuntel tussen.
Heb jij andere onthoofdingsvideo's van IS gezien? Er zijn er namelijk genoeg waarbij ze moeite hebben met het los snijden van het hoofd. Alle gore details worden gewoon gefilmd door die barbaren.

Ik denk eerder dat hij helemaal niet onthoofd is en dat dit een psyop is van de Yanks. Maar ja... bewijs dat maar eens. Dat laatste gaat niet lukken, dus is het zinloos om je hier mee bezig te houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2014 12:57:03 ]
pi_143844932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb jij andere onthoofdingsvideo's van IS gezien? Er zijn er namelijk genoeg waarbij ze moeite hebben met het los snijden van het hoofd. Alle gore details worden gewoon gefilmd door die barbaren.

Ik denk eerder dat hij helemaal niet onthoofd is en dat dit een psyop is van de Yanks. Maar ja... bewijs dat maar eens. Dat laatste gaat niet lukken, dus is het zinloos om je hier mee bezig te houden.
Je ziet op het laatst toch gewoon zijn hoofd op zijn romp liggen?
edit: Ach. Dat is dan natuurlijk "nep!" omdat op de één of andere manier de VS de bad guy moet blijven.
pi_143844954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

En hoe weet je dat dit wel echt is dan?
pi_143844977
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:35 schreef Disorder het volgende:
Dan lijkt het mij dat deze jonge ook direct geen onthoofdingen mag doen.

De amateur.
pi_143844980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En hoe weet je dat dit wel echt is dan?
Dat weet ik ook niet. Het ziet er echter echt uit. En gezien hun capaciteiten om mensen daadwerkelijk te onthoofden lijkt het me op z'n minst aannemelijk dat het deze keer ook echt is.
pi_143845105
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:32 schreef Disorder het volgende:
Dat weet ik ook niet. Het ziet er echter echt uit. En gezien hun capaciteiten om mensen daadwerkelijk te onthoofden lijkt het me op z'n minst aannemelijk dat het deze keer ook echt is.
Dat het laatste shot er echt uit ziet, wil niet per se zeggen dat het ook echt is. Ik neem niets meer zomaar aan.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:36:52 #139
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_143845139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat het laatste shot er echt uit ziet, wil niet per se zeggen dat het ook echt is. Ik neem niets meer zomaar aan.
Jawel je neemt aan dat het nep is.
pi_143845171
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:36 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Jawel je neemt aan dat het nep is.
Ik denk dat ja, wat niet wegneemt dat ik er naast kan zitten.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:23:28 #141
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143848312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

edit: Ach. Dat is dan natuurlijk "nep!" omdat op de één of andere manier de VS de bad guy moet blijven.
De VS de bad guy moet blijven?

De VS is de Bad Guy net zoals IS. Alleen hanteren die lui van IS wat bruterer methodes.
Feyenoord!
pi_143850071
quote:
James Foley's boss hits out at 'disgraceful' claims he was murdered a year ago

President Bashar al-Assad's official spokesman claimed the US journalist was killed last year, despite hostages seeing him alive just weeks ago

Bron: http://www.telegraph.co.u(...)ered-a-year-ago.html
:')
pi_143897936
Na WMD's van Saddam moeten de Amerikanen en hun Britse bilmaatjes met beters komen.
Suukkkels
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:35:27 #144
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_143901891
Zouden jullie dan denken dat Foley nog leeft en betaald is hiervoor? Krijgt hij plastische chirurgie om onherkenbaar te worden?

Aangezien die onthoofdingvideo's normaal niks te raden over laten. :')
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:45:30 #145
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143902332
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:35 schreef schoolstudent het volgende:
Zouden jullie dan denken dat Foley nog leeft en betaald is hiervoor? Krijgt hij plastische chirurgie om onherkenbaar te worden?

pi_143905248
quote:

Nee natuurlijk niet :') hij is wel onthoofd maar niet met dat aardappelschilmesje en waarschijnlijk ook door een ander persoon.
pi_143905611
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 01:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet :') hij is wel onthoofd maar niet met dat aardappelschilmesje en waarschijnlijk ook door een ander persoon.
Hij mocht eerst optreden doen in de versie voor internet, geen idee of hij daarna zijn hoofd is kwijtgeraakt.
pi_145283916
quote:

Die video is in elk geval opgezet spel.

Verder weinig van te zeggen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:30:42 #149
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_145288354
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die video is in elk geval opgezet spel.

Verder weinig van te zeggen.
Opgezet spel? Je bedoelt dus fake?

Ik vind hetzelf ook bijzonder dat met zulke video's IS stoer wil doen, maar dan net niet het happy end laat zien. Als je de wereld wil duidelijk maken dat je mensen onthoofd (omdat je dat gerechtvaardigd acht conform koran en omdat je daar ook trots op bent) om ze angst aan te jagen en rezzzpect bij jonge moslimpjes te krijgen, kom je natuurlijk als mietje over door de onthoofding zelf niet te laten zien.
pi_145288616
Het zorgt er in ieder geval voor dat:

A. Zo'n beetje de gehele westerse wereld schreeuwt om interventie.
B. Er geen journalist meer is die de door IS gecontroleerde gebieden in durft en we maar moeten raden hoe groot en gevaarlijk IS eigenlijk is.
pi_145301767
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Opgezet spel? Je bedoelt dus fake?

Ik vind hetzelf ook bijzonder dat met zulke video's IS stoer wil doen, maar dan net niet het happy end laat zien. Als je de wereld wil duidelijk maken dat je mensen onthoofd (omdat je dat gerechtvaardigd acht conform koran en omdat je daar ook trots op bent) om ze angst aan te jagen en rezzzpect bij jonge moslimpjes te krijgen, kom je natuurlijk als mietje over door de onthoofding zelf niet te laten zien.
Ja. Het kan best zijn dat die kerel is onthoofd, maar die actie is niet begonnen met dat neppe snijden in dat filmpje.
pi_145303623
Krijgen de nabestaanden eigenlijk de lichamen terug na onthoofding ? of kan IS dat respect niet eens opbrengen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145355054
Vreemde gevallen. Weet niet wat ervan te denken. qua geloofwaardigheid heeft de VS de schijn nogal tegen. Dat er islamitische koppensnellers bestaan weten we zeker.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')