abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143667127
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook, kan zeggen dat ik best wat "Gore" onthoofdingen heb gezien. Daarnaast vond ik dat het slachtoffer extreem rustig was, totaal geen angst of iets dergelijks.
Plus voor iemand die 2 jaar gevangen zit ergens in een oorlogsgebied ziet hij er best fit (lees gespierd) uit.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_143667551
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Plus voor iemand die 2 jaar gevangen zit ergens in een oorlogsgebied ziet hij er best fit (lees gespierd) uit.
Mja, zou een puntje kunnen zijn, maar het kan ook zo zijn dat ie gewoon goed is behandeld en heeft kunnen trainen om bijvoorbeeld de tijd te doden.

Anyway, de media is in ieder geval bezig met een flinke angstcampagne, of dit nou terecht is, of onterecht.
pi_143668321
Misschien een rare vraag, maar is de onthoofdingsvideo ergens te bekijken? Ik ben nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.

:@
Copthorne 2.0
pi_143668487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:07 schreef Copthorne het volgende:
Misschien een rare vraag, maar is de onthoofdingsvideo ergens te bekijken? Ik ben nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.

:@
Type James Foley in op liveleak.com
pi_143668763
In video blijkt niet alles getoond te worden.
Gemaskerde met een brits accent.
Een nep-video van de Britse inlichtingendienst ligt op de loer.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_143668972
Is het filmpje nog ergens online te vinden?
pi_143669279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Type James Foley in op liveleak.com
Bedankt, ik ga het misschien kijken als ik thuis ben. Ik ben nu op het werk. :X
Copthorne 2.0
pi_143669282
Ik vond ook het één en ander vreemd.
Het eerste wat ik dacht is "waarom op eens zoveel respect voor onze gevoelige magen. Op het internet kun je legio Is-filmpjes vinden , waar ze het blijkbaar een genoegen vinden om ons alles te laten zien.

Dan die hele rustige stem. Niet iemand met doodsangst lijkt mij..... maar da heb ik ook nog nooit doodsangst gehad.. dus wie weet.... misschien reageer je na 2 jaar gewoon zo.....

Maar hoe luidt de spreuk ook al weer

Als je 2 mogenlijke opossingen voor een probleem hebt, neem de eenvoudigste.
Misschien is het gewoon alles waar .

Hier een complot te verzinnen is denkbaar moeilijk.
een vrije journalist ..... 2 jaar gevangen.......vrijwilllig voor een geheimdienst een spelltje spelen ?
niet dood ? waar is hij dan ?

de waarschijnlijkheid is dat die engelse jongens te laf waren om echt zijn hoofd leven eraf te snijden , en hem daarom off-camera in zijn hart hebben geschoten om daarna zijn hoofd eraf te snijden.... maar nu ben ik natuurlijk ook in het rijk van de speculaties beland.

Wat het ook was.... IS gaat hiervoor een enorme prijs betalen. of ze dat wilden??

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 21-08-2014 16:49:11 ]
pi_143669360
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:33 schreef CANARIS het volgende:
Ik vond ook het één en ander vreemd.
Het eerste wat ik dacht is "waarom op eens zoveel respect voor onze gevoelige magen. Op het internet kun je legio Is-filmpjes vinden , waar ze het blijkbaar een genoegen vinden om ons alles te laten zien.

Dan die hele rustige stem. Niet iemand met doodsangst lijkt mij..... maar da heb ik ook nog nooit doodsangst gehad.. dus wie weet.... misschien reageer je na 2 jaar gewoon zo.....

Maar hoe luidt de spreuk ook al weer

Als je 2 mogenlijke opossingen voor een probleem hebt, neem de eenvoudigste.
Misschien is het gewoon alles waar .

Hier een complot te verzinnen is denkbaar moeilijk.
een vrije journalist ..... 2 jaar gevangen.......vrijwilllig voor een geheimdienst een spelltje spelen ?
niet dood ? waar is hij dan ?

de waarschijnlijkheid is dat die engelse jongens te laf waren om echt zijn hoofd leven eraf te snijden , en hem daarom off-camera in zijn hart hebben geschoten om daarna zijn hoofd eraf te snijden.... maar nu ben ik natuurlijk ook in het rijk van de speculaties beland.

Wat het ook was.... IS gaat hiervoor een enorme preis betalen. of ze dat wilden??
Prijs is met een lange ij. ;)

Even serieus, jij houdt er rekening mee dat het hele James Foley-verhaal wellicht een hoax is?

Wat is er op de bewuste video te zien? Kun je zien dat zijn hoofd er echt af wordt gesneden of dat zijn hoofd er in ieder geval echt af is? Of kun je nauwelijks iets zien?
Copthorne 2.0
pi_143669745
Ik ben geen samenzweringsmens.
Vind de meeste complottheorien ongelovelijk infantiel en producten van ,mensen die veel te veel achter hun computer zitten.

Dit keer dacht ik echt : hum..... raar...
Je ziet in waarheid niets. Op eengegeven moment gaat die engelse jongen zagen met een soort botermes , maar je ziet geen druppel bloed en dan wordt het beeld zwart en het volgende wat je ziet is een lichaam met een hoofd erop
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:09:36 #36
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_143670371
Dit topic kan wel naar BNW onderhand?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_143670457
"Strafrechtelijk onderzoek naar 'onthoofdingsfoto' Geenstijl
Er is een strafrechtelijk onderzoek gestart naar de website Geenstijl. De hoofdofficier van justitie van het parket Den Haag zou kennis hebben genomen van "schokkende foto's" op de website.
Strafrechtelijk onderzoek naar 'onthoofdingsfoto'

Geenstijl
De beelden in kwestie tonen fotograaf James Foley naast een gemaskeerde man. De foto is een still uit een onthoofdingsvideo van de terreurorganisatie IS, die afgelopen maandag gepubliceerd werd.
Geenstijl plaatste het hoofd van de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen op dat van Foley.

De site uit hiermee, onder andere, kritiek op de reactie van burgemeester Van Aartsen op de ongeregeldheden tijdens pro- en anti-IS demonstraties in de Haagse Schilderswijk.
Het OM gaat onderzoeken of de grenzen van vrijheid van meningsuiting zijn overschreden.
"Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in ons land en journalisten hebben een bijzondere positie in onze rechtsstaat. Er zijn echter grenzen aan de vrijheid van meningsuiting en de vraag is of hier door de journalist een strafrechtelijke grens is overschreden. Het OM heeft derhalve besloten om over te gaan tot een strafrechtelijk onderzoek op grond van bedreiging van een bestuurder", aldus het OM.

Hoe lang het onderzoek gaat duren staat nog niet vast, meldt de website."

Bron: nu.nl

:') terecht?
pi_143670506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:12 schreef Jordony het volgende:
Er is een strafrechtelijk onderzoek gestart naar de website Geenstijl. De hoofdofficier van justitie van het parket Den Haag zou kennis hebben genomen van "schokkende foto's" op de website.

Geenstijl
De beelden in kwestie tonen fotograaf James Foley naast een gemaskeerde man. De foto is een still uit een onthoofdingsvideo van de terreurorganisatie IS, die afgelopen maandag gepubliceerd werd.
Geenstijl plaatste het hoofd van de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen op dat van Foley.

De site uit hiermee, onder andere, kritiek op de reactie van burgemeester Van Aartsen op de ongeregeldheden tijdens pro- en anti-IS demonstraties in de Haagse Schilderswijk.
Het OM gaat onderzoeken of de grenzen van vrijheid van meningsuiting zijn overschreden.
"Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in ons land en journalisten hebben een bijzondere positie in onze rechtsstaat. Er zijn echter grenzen aan de vrijheid van meningsuiting en de vraag is of hier door de journalist een strafrechtelijke grens is overschreden. Het OM heeft derhalve besloten om over te gaan tot een strafrechtelijk onderzoek op grond van bedreiging van een bestuurder", aldus het OM.

Geenstijl gebruikt niet alle middelen die ze hebben. Roep alle bezoekers op om hoofden van mensen te photoshoppen op dat plaatje en op Dumpert te knallen. Gaan ze al die honderden zo niet duizenden studenten en telegraaflezers vervolgen? :')

Wat een prioriteit weer in Nederland |:(
pi_143670679
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:12 schreef Jordony het volgende:

Geenstijl

Ik ben wel benieuwd hoe men tot het besluit komt om een strafrechtelijk onderzoek naar Geenstijl te doen. Het zou me niet verbazen als van Aartsen zelf een telefoontje gepleegd heeft naar de hoofdofficier van justitie met het verzoek om Geenstijl een keer aan te pakken.
pi_143670705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:13 schreef Nintex het volgende:

[..]

Geenstijl gebruikt niet alle middelen die ze hebben. Roep alle bezoekers op om hoofden van mensen te photoshoppen op dat plaatje en op Dumpert te knallen. Gaan ze al die honderden zo niet duizenden studenten en telegraaflezers vervolgen? :')

Wat een prioriteit weer in Nederland |:(
Zodra die foto verboden wordt print ik er 10000000 uit als flyers.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Fry Palestine!!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:26:47 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143670936
mijn eerste gedachte verder uitwerkend...

filmpje is gemaakt waarbij Foley is verteld dat als hij meewerkt aan de video hem niets overkomt, beetje script doornemen en op het eind net doen alsof je wordt onthoofd (na 2 jaar gevangenschap zul je ook best wel wat hersenspeoling oplopen)... daarom is hij misschien ook zo rustig, niet wetende dat hij daarna ook echt zijn hoofd zal kwijtraken off camera
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143671294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:19 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe men tot het besluit komt om een strafrechtelijk onderzoek naar Geenstijl te doen. Het zou me niet verbazen als van Aartsen zelf een telefoontje gepleegd heeft naar de hoofdofficier van justitie met het verzoek om Geenstijl een keer aan te pakken.
Het is een statement van Geenstijl door onvrede over de uitspraken van van Aartsen, maar het is niet echt tactisch om hiervoor de executie foto te laten zien van James Foley. Kan gezien worden als een bedreiging en ja, ik snap dan wel dat er beperkingen verbonden zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Maar goed, kom op, het is Geenstijl. Daar moet je alles met een flinke korrel zout nemen (maar daar heeft het OM uiteraard geen boodschap aan)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordony op 21-08-2014 17:45:55 ]
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:41:37 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143671401
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:38 schreef Jordony het volgende:

[..]

Het is een statement van Geenstijl door onvrede over de uitspraken van van Aartsen, maar het is niet echt tactisch om hiervoor de executie foto te laten zien van James Foley. Kan gezien worden als een bedreiging en ja, ik snap dan wel dat er beperkingen verbonden zijn aan de vrijheid van meningsuiting. Maar goed, kom op, het is Geenstijl. Daar moet je alles met een flinke korrel zout nemen.
naar de nieuwe geldende maatstaven zie ik er wel een verheerlijking van terrorisme in ja...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143672775
quote:
3s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:41 schreef Re het volgende:

[..]

naar de nieuwe geldende maatstaven zie ik er wel een verheerlijking van terrorisme in ja...
Britten gaan zelfs zo ver dat het kijken van deze onthoofdingsvideo strafbaar kan worden gesteld. Bizar. Lijkt me dat geen rechter het daar mee eens is.
pi_143677535
quote:
"IS eiste 100 miljoen voor Foley"

donderdag 21 aug 2014, 19:23 (Update: 21-08-14, 19:47)

De IS-strijders die de Amerikaanse journalist James Foley hebben onthoofd, eisten vorig jaar 100 miljoen euro voor zijn vrijlating. Dat heeft een anonieme Amerikaanse overheidsfunctionaris gezegd tegen persbureau AP.

Een collega van hem, die ook anoniem wil blijven, zegt dat de IS-strijders hun eis naar de familie van Foley mailden. Er zou een paar keer een e-mail zijn gestuurd.

De eerste mail kwam eind vorig jaar bij de familie binnen, zegt een oud-werkgever van de vermoorde journalist.

Redden
Afgelopen dinsdag zetten de IS-strijders een filmpje online waarin James Foley wordt onthoofd. De Amerikaanse Nationale Veiligheidsraad heeft gezegd dat de beelden authentiek zijn.

Amerikaanse elitetroepen zouden onlangs nog hebben geprobeerd Foley en andere gijzelaars uit handen van IS te redden.
Say what?
pi_143677643
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Britten gaan zelfs zo ver dat het kijken van deze onthoofdingsvideo strafbaar kan worden gesteld. Bizar. Lijkt me dat geen rechter het daar mee eens is.
Ik las het net. Ik ga de video toch maar niet kijken. Wie weet zou ik er later problemen mee kunnen krijgen.
Copthorne 2.0
pi_143677708
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:18 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik las het net. Ik ga de video toch maar niet kijken. Wie weet zou ik er later problemen mee kunnen krijgen.
:D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143677747
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zodra die foto verboden wordt print ik er 10000000 uit als flyers.
Goed plan bro.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143677749
quote:
9s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D
Jouw avatar. _O- _O_
Copthorne 2.0
pi_143677849
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:20 schreef Copthorne het volgende:

[..]