Hoe gaat Amerikaanse volk reageren?quote:De Islamitische Staat (IS) heeft een video vrijgegeven waarin het schijnbaar de Amerikaanse journalist James Wright Foley onthoofdt.
De video van de extremistische groepering is gericht tegen het optreden van de Verenigde Staten tegen IS.
Foley raakte in november 2012 vermist in Syrië. In de video spreekt Foley zich uit tegen de luchtaanvallen door de VS in Irak. De gemaskerde beul met een mes naast Foley spreekt Engels en zegt tegen de Amerikaanse president Barack Obama dat de agressie tegen de Islamitische Staat zal resulteren in bloedvergieten onder Amerikanen.
Nadat hij Foley naar het zich laat aanzien heeft onthoofd, komt hij in beeld met een man die volgens IS een Amerikaan is, met de naam Steven Joel Sotloff. ''Het leven van deze Amerikaanse burger, Obama, hangt af van je volgende beslissing'', dreigt de beul.
Verdwenen
James Foley verdween op 22 november 2012 in het noordwesten van Syrië. Volgens nieuwssite GlobalPost, waar Foley eerder voor werkte, werd hij gedwongen uit zijn auto te stappen toen hij op weg was naar de Syrische grens met Turkije door gewapende mannen.
De fotojournalist maakte als onafhankelijk verslaggever voor die tijd reportages in het Midden-Oosten. Foley was een ervaren buitenlandcorrespondent die vooral werkte in Syrië, Afghanistan en Libië. In april 2011 werd hij in Libië door regeringstroepen gevangen genomen en na 44 dagen vrijgelaten. Zijn familie heeft al die tijd gestreden voor zijn vrijlating.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)ournalist-foley.html
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-08-2014 om 13:34:42Moord door #IS op James Foley is bekende druppel die emmer doet overlopen. Wereld lijkt in actie te komen. > reageer retweet
Soms moet er dus eerst een westerling omkomen om de neuzen dezelfde kant uit te krijgen.twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-08-2014 om 13:38:27Wordt dus zeer interessant of Westen ook #IS gaat bombarderen in Syrie en daarmee de facto aan zijde Assad terechtkomt. #tkanverkeren reageer retweet
Waarom denk je dat hij dat zelf niet heeft uitgevoerd?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:50 schreef Re het volgende:
k ik dat er flink wat tijd tussen de video boodschap en de executie zat dat die Brit niet de daadwerkelijke beheading gedaan heeft, Dia andere Amerikaan heeft zijn hoofd cast ook al verloren
Kort door de bocht om te zeggen dat je daardoor aan Assad's kant terecht komt? IS vecht tegen iedereen, ook tegen andere groepen die tegen Assad strijden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-08-2014 om 13:34:42Moord door #IS op James Foley is bekende druppel die emmer doet overlopen. Wereld lijkt in actie te komen. > reageer retweet
Soms moet er dus eerst een westerling omkomen om de neuzen dezelfde kant uit te krijgen.twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-08-2014 om 13:38:27Wordt dus zeer interessant of Westen ook #IS gaat bombarderen in Syrie en daarmee de facto aan zijde Assad terechtkomt. #tkanverkeren reageer retweet
haha neuzen xdquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
dan had de laatste scene er waarschijnlijk wat bloederiger uit moeten zien?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij dat zelf niet heeft uitgevoerd?
Lijkt me dat IS meer gebaat is bij rellende moslims hier dan daar.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:57 schreef Twiitch het volgende:
Is dit niet gewoon het doel van IS geweest, met die onthoofding?
Meer westerse inmenging = meer hondsdolle westerse moslims die kant op.
Dat is ook een mogelijkheid.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt me dat IS meer gebaat is bij rellende moslims hier dan daar.
Zou kunnen maar dan hadden ze net zo goed een voice-over kunnen gebruiken als het om het Engels zou gaan. Maar misschien had hij toch niet het "lef"om het zelf te doen, zou me ook niets verbazen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
dan had de laatste scene er waarschijnlijk wat bloederiger uit moeten zien?
Of het duurde wat langer dan gepland. En een onthoofding van 10 minuten gaat niemand kijken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Zou kunnen maar dan hadden ze net zo goed een voice-over kunnen gebruiken als het om het Engels zou gaan. Maar misschien had hij toch niet het "lef"om het zelf te doen, zou me ook niets verbazen.
Hmm gewoon te kijken zonder bloed en shit ?quote:
Aarg wat naar als je hier over na gaat denken...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Of het duurde wat langer dan gepland. En een onthoofding van 10 minuten gaat niemand kijken.
Ja, dan had die gast zie daarna ook nog kunnen gaan douchen, potje koken, sigaar gaan roken en dan het laatste stukje opnemen. Wat ik bedoel, is dat er niet echt iets specifieks op wijst dat hij het zelf niet zou hebben gedaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Of het duurde wat langer dan gepland. En een onthoofding van 10 minuten gaat niemand kijken.
jahquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm gewoon te kijken zonder bloed en shit ?
Dat idee had ik ook, kan zeggen dat ik best wat "Gore" onthoofdingen heb gezien. Daarnaast vond ik dat het slachtoffer extreem rustig was, totaal geen angst of iets dergelijks.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het blijft vaag dat er nog geen ongecensureerde versie is. Ik geloof er namelijk nog steeds geen ruk van.
Je ziet de beul 6 of 7 keer flink raggen in die nek van Foley, maar geen druppel te zien en daarna faden ze weg.
Mja dit filmpje spreekt idd veel tegen. Zeker de plek waar de cut moest zijn, Dat zou idd betekent dan aan het lichaam nog een stuk nek moest zitten en dat wat er niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm gewoon te kijken zonder bloed en shit ?
Maar je denkt wel dat die dood is toch ?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het blijft vaag dat er nog geen ongecensureerde versie is. Ik geloof er namelijk nog steeds geen ruk van.
Je ziet de beul 6 of 7 keer flink raggen in die nek van Foley, maar geen druppel te zien en daarna faden ze weg.
Guantanamo Bay is er al sinds 2003.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:24 schreef Hoplahopla het volgende:
Ergens vraag ik me af hoe lang we nog gaan wachten met het wegstoppen van bepaalde moslims in interneringskampen?
Ik bedoel in Europa...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
Guantanamo Bay is er al sinds 2003.
Dat ja, plus het mes waarmee wordt gesneden is totaal anders dan het mes in het laatste shot naast het lijk. Het mes waarmee wordt gesneden vind ik trouwens erg lijken op zo'n nep mes vanwege de "uitsparing" tussen het lemmet en het mes, zoals hieronder:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook, kan zeggen dat ik best wat "Gore" onthoofdingen heb gezien. Daarnaast vond ik dat het slachtoffer extreem rustig was, totaal geen angst of iets dergelijks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |